Będzie nowa linia do Świdnika i na lotnisko, a darmowy autobus EKO trafi na nową, przydatną pasażerom trasę. To dopiero wstęp do zmian, które czekają nas 1 września. Wtedy zacznie obowiązywać nowa mapa linii autobusowych i trolejbusowych. Poznamy ją w środę
Nowa linia do Świdnika otrzyma numer 5. – Linia kursowałaby przez Zadębie i na swojej trasie przejazdu uwzględniałaby również obsługę Portu Lotniczego. Nowe połączenie objęłoby także tereny gmin Mełgiew oraz Wólka – informuje Justyna Góźdź z Zarządu Transportu Miejskiego.
– Niewykluczone, że uruchomienie połączenia na próbnych, testowych rozkładach nastąpi jeszcze w okresie wakacyjnym. Docelowo, w pełnym rozkładzie linia miałaby zacząć kursować od września.
Ponadto od początku roku szkolnego linia 20 może zostać wydłużona do Jastkowa, a nowa linia może wyruszyć w trasę do Tomaszowic.
Ale wrzesień będzie miesiącem znacznie większej rewolucji. Zaczną wtedy obowiązywać nowe numery i trasy linii. Trasy będą zaplanowane tak, by przez każdą ulicę, nad którą rozwieszono nową sieć trakcyjną kursowały trolejbusy. Jak to ma wyglądać? – Opowiemy w środę – deklaruje Góźdź. To, co zostanie ogłoszone ma być już ostatecznym wariantem. – Nie przewidujemy już konsultacji.
ZTM nie chciał wczoraj zdradzać, które propozycje nie zostaną wprowadzone w życie. A wśród pomysłów były m.in. tak kontrowersyjne pomysły jak skrócenie linii 26 do pętli na Węglinie, skierowanie linii 18 na Mełgiewską, a 57 na Czechów, albo wysłanie linii 16 na trasę z Wygodnej na Kruczkowskiego.
Dobrze przyjęte zostało za to proponowane wydłużenie trasy linii 8, która nie kończyłaby kursów na Okopowej, ale przez Lipową i 3 Maja jechała do Elizówki. Podobnie nie budziło większych emocji sugerowane skierowanie linii 158 tak, by jadąc z centrum skręcała z ul. Zana w Bohaterów Monte Cassino i docierała aż na Porębę.
Lepszy darmobus
20 lipca zmieni się trasa bezpłatnej linii autobusowej EKO, której obecna trasa do niczego nie przydaje się pasażerom, przez co elektryczny autobus wozi powietrze. Przypomnijmy: linia rusza z przystanku przy pl. Litewskim (obok Baobabu), potem staje na 3 Maja, Wodopojnej, Królewskiej, pl. Wolności i kończy kursy przy Baobabie.
Po zmianie linia ma zaczynać trasę na przystanku przy al. Unii Lubelskiej naprzeciw Tarasów Zamkowych (autobus ma tu gniazdko do ładowania akumulatorów), koło Gali skręci w Al. Zygmuntowskie, później pojedzie przez al. Piłsudskiego, Lipową, Krakowskie Przedmieście, 3 Maja, al. Solidarności, al. Tysiąclecia do al. Unii Lubelskiej. Będzie jedyną linią, która umożliwi bezpośredni przejazd z al. Piłsudskiego na pl. Litewski.
Przejazdy będą bezpłatne do końca wakacji.