Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

29 lipca 2021 r.
10:49

Lublin. Znowu tną rozkłady komunikacji miejskiej

Autor: Zdjęcie autora Dominik Smaga
1 21 A A
1 sierpnia zmieni się rozkład jazdy komunikacji miejskiej
1 sierpnia zmieni się rozkład jazdy komunikacji miejskiej (fot. Maciej Kaczanowski / archiwum)

1 sierpnia zmieni się rozkład jazdy komunikacji miejskiej. Część linii ma kursować o wiele rzadziej, np. raz na dwie godziny. Cięcia dotkną również podmiejskich linii do gminy Niemce, dlatego już w tę niedzielę nie dojedziemy linią 44 do Kawki.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować

– Dostosowaliśmy rozkład do bieżących potrzeb – tak Monika Fisz z Zarządu Transportu Miejskiego tłumaczy okrojenie kursów po Lublinie. – Sierpień to szczyt sezonu wakacyjno-urlopowego, a za tym idzie zmniejszenie popytu na komunikację. Zmiany w rozkładach, które wejdą w życie z początkiem przyszłego miesiąca, będą obowiązywać wyłącznie w sierpniu.

Inny jest powód cięć na podmiejskich liniach 24 i 44. Zdecydował o nich wójt gminy Niemce, który zareagował tak na wyższy rachunek wystawiony mu przez Lublin za podmiejskie kilometry autobusów. Wyjaśnijmy, że gmina dopłaca różnicę między wpływami z biletów, a kosztami podmiejskich kursów. Wpływy z biletów spadły, więc dopłata gminy wzrosła z 55 proc. do 77 proc. kosztów. Wójt zdecydował się na cięcia.

Nie wszystkie zmiany planowane na 1 sierpnia oznaczają okrojenie rozkładów. W niektórych przypadkach chodzi tylko o zmianę godzin kursów, m.in. z powodu zakończenia dużych utrudnień w ruchu na Al. Racławickich.

Czego należy się spodziewać po nowym rozkładzie?

W dni powszednie

Rzadziej niż dotąd będą jeździć linie 32, 34, 153 i 155. Ubędzie kursów między porannym a popołudniowym szczytem. W dużym uproszczeniu: między godziną 9 a 13 pojazdy tych linii będą kursować co 40 minut zamiast co 20.

Z rozkładu linii 24 znika kurs o godz. 11.25 z ul. Ruskiej oraz o godz. 12.15 z Nasutowa do Lublina. Na linii 44 nie zmienią się godziny odjazdów, ale tylko cztery kursy (dotąd było sześć) będą wydłużone do Kawki.

W przypadku linii 30 i 158 zmienią się tylko godziny odjazdu, ale nie częstotliwość.

W soboty

Radykalnie okrojony będzie rozkład linii 44, która kursowała dotąd w soboty co 50 minut. Od tego weekendu będzie jeździć co 100 minut. Żaden kurs nie będzie wydłużony do Kawki.

Ostre cięcie dotyczy też linii 157, która dotychczas kursowała raz na godzinę między godz. 8 a 17. Teraz będzie jeździć od godziny 8 do 16 zaledwie raz na dwie godziny.

W przypadku linii 2, 6, 39 i 151 mowa jest tylko o „optymalizacji godzin odjazdu”.

Niedziele i święta

Rzadziej niż dotychczas będą kursować linie 2, 7, 18 oraz 39. Każda z nich zamiast co 50 minut będzie jeździć co godzina. Linia 44 ma kursować co 100 minut (żadnych kursów do Kawki). Również co 100 minut będzie jeździła linia 157. Ponadto zmienione będą godziny odjazdu linii 155.

Skomentuj i udostępnij na Facebooku
e-Wydanie

Komentarze 21

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
na_haju / 29 lipca 2021 r. o 11:21
+31
Najlepiej niech już zlikwidują całkiem. Ludzie przesiedli się do samochodów bo komunikacja jeździ za rzadko i gdziekolwiek dojechać trzeba tracić pół dnia !!
 Chciałbym cię zobaczyć w roli prezesa ZTM. Ze swoimi wybujałymi ambicjami pewnie rok, dwa i ZTM bankrutuje.
Avatar
ploter / 29 lipca 2021 r. o 12:23
+25
Najlepiej niech już zlikwidują całkiem. Ludzie przesiedli się do samochodów bo komunikacja jeździ za rzadko i gdziekolwiek dojechać trzeba tracić pół dnia !!
Chciałbym cię zobaczyć w roli prezesa ZTM. Ze swoimi wybujałymi ambicjami pewnie rok, dwa i ZTM bankrutuje.
    Pomarzyć możesz... ZTM nigdy nie zbankrutuje, bo jest dofinansowywany z budżetu miasta. Co chwila się chwalą że kupują nowoeczesne elektryczne autobusy, hybrydy, kolejne trolejbusy, nowe kasowniki... tylko po co, jak te nowe stoją na zajezdni, a wożą nas powarszawskimi złomowatymi jelczami czy złomami podwykonawców... nie mówiąc już o klimatyzacji czy biletomatach. Co mi po tych nowinkach, jak podstawą komunikacji jest układ linii i częstotliwość. Po co jest nakupowanych ponad 130 trolejbusów, jak przed pandemią jeździło niewiele ponad 90 ? Po co nam nowoczesne autobusy z biletomatami, klimatyzacją i niskopodłogowe jak mogą nas wozić byle czym z częstotliwością jak w PKS ? To co nam fundują to pudrowany trup, a nie sprawna i nowoczesna komunikacja.
 Wiesz ile wynosi rezerwa taborowa w prawidłowo działającej komunikacji zbiorowej? 30%. Czyli jeśli po ulicach jeździ 100 autobusów, to tych uziemionych i czekających w pogotowiu powinno być ok. 30. Przy 500 jeżdżących, w rezerwie powinno być ok. 150. Zastanowiłeś się chociaż raz skąd się biorą autobusy które wskakują w miejsce tych biorących udział w kolizjach/wypadkach na ulicach Lublina? Nie ma chyba tygodnia, żeby nie pisali w gazetach o kolejnym zdarzeniu drogowym z udziałem autobusu czy trolejbusu.
 Wiesz ile wynosi rezerwa taborowa w prawidłowo działającej komunikacji zbiorowej? 30%. Czyli jeśli po ulicach jeździ 100 autobusów, to tych uziemionych i czekających w pogotowiu powinno być ok. 30. Przy 500 jeżdżących, w rezerwie powinno być ok. 150. Zastanowiłeś się chociaż raz skąd się biorą autobusy które wskakują w miejsce tych biorących udział w kolizjach/wypadkach na ulicach Lublina? Nie ma chyba tygodnia, żeby nie pisali w gazetach o kolejnym zdarzeniu drogowym z udziałem autobusu czy trolejbusu. rozwiń
Avatar
Rukevitsa / 29 lipca 2021 r. o 14:04
+18
Skoro Żuk chce rzekomo likwidować komunikację miejską, czemu kilka miesięcy temu wzmacniane były poszczególne najbardziej oblegane linie? I czemu od września, gdy już ludzie wrócą do miasta a autobusy przestaną wozić powietrze, wrócą stare rozkłady?
Zapomiałeś dodać trollu, że jeszcze przed pandemią Żuk bardzo mocno ograniczył komunikację miejską.
 Tak i dziwnym trafem stało się to zaraz po tym, jak PiS zaczął wprowadzać zmiany podatkowe które są de facto finansowane z pieniędzy samorządów. Budżet centralny ubytki w podatkach sobie odbił, samorządy zostały bez żadnych rekompensat. Z resztą takie same cięcia w KM w tym samym momencie zaczęły robić inne polskie miasta. Przypadek? Nie sądzę.
 Tak i dziwnym trafem stało się to zaraz po tym, jak PiS zaczął wprowadzać zmiany podatkowe które są de facto finansowane z pieniędzy samorządów. Budżet centralny ubytki w podatkach sobie odbił, samorządy zostały bez żadnych rekompensat. Z resztą takie same cięcia w KM w tym samym momencie zaczęły robić inne polskie miasta. Przypadek? Nie sądzę. rozwiń
Avatar
RyanGlo / 29 lipca 2021 r. o 15:12
+17
Nie no lepiej wozić powietrze i bez sensu korkować miasto. Czemu gminy ościenne też tną? No bo nie ma kogo wozić a pieniądze na drzewach nie rosną. Ludzie mają już dość covida i kto tylko może ten ucieka jak najdalej od miasta, tym bardziej że już straszą powrotem obostrzeń.
Avatar
ploter / 29 lipca 2021 r. o 13:37
+17
Najlepiej niech już zlikwidują całkiem. Ludzie przesiedli się do samochodów bo komunikacja jeździ za rzadko i gdziekolwiek dojechać trzeba tracić pół dnia !!
Chciałbym cię zobaczyć w roli prezesa ZTM. Ze swoimi wybujałymi ambicjami pewnie rok, dwa i ZTM bankrutuje.
  Pomarzyć możesz... ZTM nigdy nie zbankrutuje, bo jest dofinansowywany z budżetu miasta. Co chwila się chwalą że kupują nowoeczesne elektryczne autobusy, hybrydy, kolejne trolejbusy, nowe kasowniki... tylko po co, jak te nowe stoją na zajezdni, a wożą nas powarszawskimi złomowatymi jelczami czy złomami podwykonawców... nie mówiąc już o klimatyzacji czy biletomatach. Co mi po tych nowinkach, jak podstawą komunikacji jest układ linii i częstotliwość. Po co jest nakupowanych ponad 130 trolejbusów, jak przed pandemią jeździło niewiele ponad 90 ? Po co nam nowoczesne autobusy z biletomatami, klimatyzacją i niskopodłogowe jak mogą nas wozić byle czym z częstotliwością jak w PKS ? To co nam fundują to pudrowany trup, a nie sprawna i nowoczesna komunikacja.
Wiesz ile wynosi rezerwa taborowa w prawidłowo działającej komunikacji zbiorowej? 30%. Czyli jeśli po ulicach jeździ 100 autobusów, to tych uziemionych i czekających w pogotowiu powinno być ok. 30. Przy 500 jeżdżących, w rezerwie powinno być ok. 150. Zastanowiłeś się chociaż raz skąd się biorą autobusy które wskakują w miejsce tych biorących udział w kolizjach/wypadkach na ulicach Lublina? Nie ma chyba tygodnia, żeby nie pisali w gazetach o kolejnym zdarzeniu drogowym z udziałem autobusu czy trolejbusu.
  30% to nie 50%. I co Ci po trolejbusach z zapasu jak jeżdżą w ... Tychach czy autobusach rzekomo w zapasie jak jeżdżą w... kraśniku ? A w tym samym czasie mpk zatrudnia podwykonawców ?
 Mam takie nieodparte wrażenie, że zbyt często mylisz MPK z ZTM i ZTM z MPK. To nie jest jedno i to samo.
 Mam takie nieodparte wrażenie, że zbyt często mylisz MPK z ZTM i ZTM z MPK. To nie jest jedno i to samo. rozwiń
Avatar
Nie_jestem_robotem / 29 lipca 2021 r. o 13:48
+16
Moniś się przelogował na stop_propagandzie i myśli, że nikt się nie połapie. Pewnie znowu zapomniał hasła do konta kronikidewelorozwoju. Monisia trollu, jesteś naprawdę pocieszny.
Avatar
BVNHD / 29 lipca 2021 r. o 13:45
+15
Skoro Żuk chce rzekomo likwidować komunikację miejską, czemu kilka miesięcy temu wzmacniane były poszczególne najbardziej oblegane linie? I czemu od września, gdy już ludzie wrócą do miasta a autobusy przestaną wozić powietrze, wrócą stare rozkłady?
Avatar
BillyWhite / 29 lipca 2021 r. o 14:21
+13
Dlaczego uważam, że za niewydolnością mpk stoi satrapa z Jakubowic i że jest to niefunkcjonalność zaplanowana? 1. Układ linii odziedziczony P0 Pruszonie praktycznie bez zmian - dominacja tras "turystycznych" 2. Coraz dłuższe czasy przejazdu 3. Coraz rzadsza częstototliwość kursów 4. FejK0we bus-pasy 5. Tabor stojący bezczynnie w zajezdni 6. Rozkwit cwaniactwa typu bolt, jednego z beneficjentów ww. niefunkcjonalności 7. Szastanie bezpłatnymi przejazdami = załamanie samo-finansowania = świetny pretekst do podwyżek cen biletów = błędne K0ło dalszego wygaszania operacji. Podsumowując: Wydane setki mln, a P0ziom usług coraz gorszy. Przypadek? Nie sądzę.
 nie chce byc niemily ale tutaj wszyscy leja na to co ty uwazasz albo co sadzisz takze smialo mozesz psycholu dac sobie spokoj z wklejaniem w kolko tych samych debilizmow
 nie chce byc niemily ale tutaj wszyscy leja na to co ty uwazasz albo co sadzisz takze smialo mozesz psycholu dac sobie spokoj z wklejaniem w kolko tych samych debilizmow rozwiń
Avatar
_XD_ / 30 lipca 2021 r. o 10:41
+10
Napływowy satrapa-nowobogacki buraczek jest wrogiem komunikacji zbiorowej (jak i Koziego Grodu w ogóle) od P0czątku, ale jest na tyle cwany, że P0trafi swoją fobię zamasK0wać takimi działaniami P0zorowanymi jak kuP0wanie "zabawek" (które P0tem stoją bezczynnie w zajezdni) i robienie bus-pasów (które służą tylK0 i wyłącznie wysępieniu środKÓw z UE, m.in. na przebudowy dróg służące dewelocwaniactwu). Łysogrodzkie mpk jest dysfunkcjonalne nie wskutek "nieudolności" zetteemowców, a przynajmniej nie to jest główną przyczyną. Moim zdaniem jest to celowa P0lityka, a twoje próby, srome_K_ ścierK0 z agencji, wybielania tego faktu nie przeK0nują nawet obecnego na forum fana satrapy. Ale dewelocwaniactwo płaci, to musisz pisać farmazony i trzepać w łapki jak tresowana małpa.
 A ty spod jakiej wsi przyjechałeś?
 A ty spod jakiej wsi przyjechałeś? rozwiń
Avatar
stop_propagandzie / 2 sierpnia 2021 r. o 08:51
+3
Jak powolna likwidacja komunikacji miejskiej ma się do bajek Żuka o ekologicznym Lublinie i ograniczaniu ruchu samochodów?
Avatar
stop_propagandzie / 2 sierpnia 2021 r. o 08:53
+1
Najlepiej niech już zlikwidują całkiem. Ludzie przesiedli się do samochodów bo komunikacja jeździ za rzadko i gdziekolwiek dojechać trzeba tracić pół dnia !!
Chciałbym cię zobaczyć w roli prezesa ZTM. Ze swoimi wybujałymi ambicjami pewnie rok, dwa i ZTM bankrutuje.
   Pomarzyć możesz... ZTM nigdy nie zbankrutuje, bo jest dofinansowywany z budżetu miasta. Co chwila się chwalą że kupują nowoeczesne elektryczne autobusy, hybrydy, kolejne trolejbusy, nowe kasowniki... tylko po co, jak te nowe stoją na zajezdni, a wożą nas powarszawskimi złomowatymi jelczami czy złomami podwykonawców... nie mówiąc już o klimatyzacji czy biletomatach. Co mi po tych nowinkach, jak podstawą komunikacji jest układ linii i częstotliwość. Po co jest nakupowanych ponad 130 trolejbusów, jak przed pandemią jeździło niewiele ponad 90 ? Po co nam nowoczesne autobusy z biletomatami, klimatyzacją i niskopodłogowe jak mogą nas wozić byle czym z częstotliwością jak w PKS ? To co nam fundują to pudrowany trup, a nie sprawna i nowoczesna komunikacja.
Wiesz ile wynosi rezerwa taborowa w prawidłowo działającej komunikacji zbiorowej? 30%. Czyli jeśli po ulicach jeździ 100 autobusów, to tych uziemionych i czekających w pogotowiu powinno być ok. 30. Przy 500 jeżdżących, w rezerwie powinno być ok. 150. Zastanowiłeś się chociaż raz skąd się biorą autobusy które wskakują w miejsce tych biorących udział w kolizjach/wypadkach na ulicach Lublina? Nie ma chyba tygodnia, żeby nie pisali w gazetach o kolejnym zdarzeniu drogowym z udziałem autobusu czy trolejbusu.
 Przestań ściemniać trollu. Trolejbusy w Lublinie kupuje się wyłącznie po, żeby wyłudzić pieniądze z UE
 Przestań ściemniać trollu. Trolejbusy w Lublinie kupuje się wyłącznie po, żeby wyłudzić pieniądze z UE rozwiń
Avatar
stop_propagandzie / 2 sierpnia 2021 r. o 08:52
+1
Skoro Żuk chce rzekomo likwidować komunikację miejską, czemu kilka miesięcy temu wzmacniane były poszczególne najbardziej oblegane linie? I czemu od września, gdy już ludzie wrócą do miasta a autobusy przestaną wozić powietrze, wrócą stare rozkłady?
 Zapomiałeś dodać trollu, że jeszcze przed pandemią Żuk bardzo mocno ograniczył komunikację miejską.
Avatar
stop_propagandzie / 2 sierpnia 2021 r. o 08:51
+3
Jak powolna likwidacja komunikacji miejskiej ma się do bajek Żuka o ekologicznym Lublinie i ograniczaniu ruchu samochodów?
Avatar
_XD_ / 30 lipca 2021 r. o 10:41
+10
Napływowy satrapa-nowobogacki buraczek jest wrogiem komunikacji zbiorowej (jak i Koziego Grodu w ogóle) od P0czątku, ale jest na tyle cwany, że P0trafi swoją fobię zamasK0wać takimi działaniami P0zorowanymi jak kuP0wanie "zabawek" (które P0tem stoją bezczynnie w zajezdni) i robienie bus-pasów (które służą tylK0 i wyłącznie wysępieniu środKÓw z UE, m.in. na przebudowy dróg służące dewelocwaniactwu). Łysogrodzkie mpk jest dysfunkcjonalne nie wskutek "nieudolności" zetteemowców, a przynajmniej nie to jest główną przyczyną. Moim zdaniem jest to celowa P0lityka, a twoje próby, srome_K_ ścierK0 z agencji, wybielania tego faktu nie przeK0nują nawet obecnego na forum fana satrapy. Ale dewelocwaniactwo płaci, to musisz pisać farmazony i trzepać w łapki jak tresowana małpa.
 A ty spod jakiej wsi przyjechałeś?
 A ty spod jakiej wsi przyjechałeś? rozwiń
Avatar
Monisia / 30 lipca 2021 r. o 10:30
-14
Napływowy satrapa-nowobogacki buraczek jest wrogiem komunikacji zbiorowej (jak i Koziego Grodu w ogóle) od P0czątku, ale jest na tyle cwany, że P0trafi swoją fobię zamasK0wać takimi działaniami P0zorowanymi jak kuP0wanie "zabawek" (które P0tem stoją bezczynnie w zajezdni) i robienie bus-pasów (które służą tylK0 i wyłącznie wysępieniu środKÓw z UE, m.in. na przebudowy dróg służące dewelocwaniactwu). Łysogrodzkie mpk jest dysfunkcjonalne nie wskutek "nieudolności" zetteemowców, a przynajmniej nie to jest główną przyczyną. Moim zdaniem jest to celowa P0lityka, a twoje próby, srome_K_ ścierK0 z agencji, wybielania tego faktu nie przeK0nują nawet obecnego na forum fana satrapy. Ale dewelocwaniactwo płaci, to musisz pisać farmazony i trzepać w łapki jak tresowana małpa.
Napływowy satrapa-nowobogacki buraczek jest wrogiem komunikacji zbiorowej (jak i Koziego Grodu w ogóle) od P0czątku, ale jest na tyle cwany, że P0trafi swoją fobię zamasK0wać takimi działaniami P0zorowanymi jak kuP0wanie "zabawek" (które P0tem stoją bezczynnie w zajezdni) i robienie bus-pasów (które służą tylK0 i wyłącznie wysępieniu środKÓw z UE, m.in. na przebudowy dróg służące dewelocwaniactwu). Łysogrodzkie mpk jest dysfunkcjonalne nie wskutek "nieudolności" zetteemowców, a przynajmniej nie to jest główną przyczyną. M... rozwiń
Avatar
Monisia / 30 lipca 2021 r. o 10:29
-16
Dlaczego uważam, że za niewydolnością mpk stoi satrapa z Jakubowic i że jest to niefunkcjonalność zaplanowana? 1. Układ linii odziedziczony P0 Pruszonie praktycznie bez zmian - dominacja tras "turystycznych" 2. Coraz dłuższe czasy przejazdu 3. Coraz rzadsza częstototliwość kursów 4. FejK0we bus-pasy 5. Tabor stojący bezczynnie w zajezdni 6. Rozkwit cwaniactwa typu bolt, jednego z beneficjentów ww. niefunkcjonalności 7. Szastanie bezpłatnymi przejazdami = załamanie samo-finansowania = świetny pretekst do podwyżek cen biletów = błędne K0ło dalszego wygaszania operacji. Podsumowując: Wydane setki mln, a P0ziom usług coraz gorszy. Przypadek? Nie sądzę.
Dlaczego uważam, że za niewydolnością mpk stoi satrapa z Jakubowic i że jest to niefunkcjonalność zaplanowana? 1. Układ linii odziedziczony P0 Pruszonie praktycznie bez zmian - dominacja tras "turystycznych" 2. Coraz dłuższe czasy przejazdu 3. Coraz rzadsza częstototliwość kursów 4. FejK0we bus-pasy 5. Tabor stojący bezczynnie w zajezdni 6. Rozkwit cwaniactwa typu bolt, jednego z beneficjentów ww. niefunkcjonalności 7. Szastanie bezpłatnymi przejazdami = załamanie samo-finansowania = świetny pretekst do podwyżek cen biletów = błędn... rozwiń
Avatar
Monisia / 30 lipca 2021 r. o 09:10
-18
Jak powolna likwidacja komunikacji miejskiej ma się do bajek Żuka o ekologicznym Lublinie i ograniczaniu ruchu samochodów?
 Wpisuje się świetnie w strategię budowy K0pii Detroit nad Bystrzycą.
Avatar
Monisia / 30 lipca 2021 r. o 08:00
-21
Jak powolna likwidacja komunikacji miejskiej ma się do bajek Żuka o ekologicznym Lublinie i ograniczaniu ruchu samochodów?
 Wpisuje się świetnie w strategię budowy K0pii Detroit nad Bystrzycą.
Avatar
RyanGlo / 29 lipca 2021 r. o 15:12
+17
Nie no lepiej wozić powietrze i bez sensu korkować miasto. Czemu gminy ościenne też tną? No bo nie ma kogo wozić a pieniądze na drzewach nie rosną. Ludzie mają już dość covida i kto tylko może ten ucieka jak najdalej od miasta, tym bardziej że już straszą powrotem obostrzeń.
Avatar
Monisia / 29 lipca 2021 r. o 14:25
-25
Nie filozofuj, srome_K_, ścierK0 z agencji PR o 200+ loginach, tylK0 trzep w łapki, bo jak Narcyz z Jakubowic zobaczy moje niezminusiK0wane komentarze, to wpadnie w szał.
Zobacz wszystkie komentarze 21

Skomentuj

Aby napisać komentarz, należy się zalogować:

Nie publikujemy nic na Twojej tablicy na Facebooku oraz nikomu nie udostępniamy Twoich danych osobistych.
Podczas pierwszego logowania zostaniesz poproszony o wybór swojej nazwy użytkownika.

Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Ranne i z bliznami. Amstaffy szkolone do nielegalnych walk
zdjęcia
galeria

Ranne i z bliznami. Amstaffy szkolone do nielegalnych walk

Policja zatrzymała mężczyznę, który miał się zajmować szkoleniem psów do nielegalnych walk. Podawał im testosteron.

Pomoc dla przedsiębiorców z terenu stanu wyjątkowego. "A w czym gorsza jest fryzjerka"?

Pomoc dla przedsiębiorców z terenu stanu wyjątkowego. "A w czym gorsza jest fryzjerka"?

PiS zablokował pomoc dla przedsiębiorców z naszego województwa – twierdzą lubelscy politycy Koalicji Obywatelskiej. Chodzi o zgłaszane przez opozycję poprawki do projektu ustawy o rekompensacie związanej z wprowadzeniem stanu wyjątkowego przy granicy z Białorusią.

Lublin. Ceny mieszkań cały czas w górę. 11 proc. w ciągu roku

Lublin. Ceny mieszkań cały czas w górę. 11 proc. w ciągu roku

Za metr nowego mieszkania w Lublinie trzeba zapłacić średnio ponad 7,6 tysięcy złotych. Na razie zmian na rynku nie widać.

Nielegalnie wycięli 16 hektarów lasu, chcieli budować kurniki. Dobre wiadomości dla mieszkańców

Nielegalnie wycięli 16 hektarów lasu, chcieli budować kurniki. Dobre wiadomości dla mieszkańców

Lasy Państwowe przekazują sprawę wycinki 16 hektarów lasu w Rossoszu do Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Geodezyjnego i Kartograficznego. Z pisma, które dotarło również do protestujących mieszkańców, wynika, że działkę należy ponownie zalesić.

Gminni radni bronią uchwał „anty-LGBT”. „Homopropaganda” powszechnie używana

Gminni radni bronią uchwał „anty-LGBT”. „Homopropaganda” powszechnie używana

Gminy, które przyjęły stanowiska lub uchwały „przeciwko ideologii lansowanej przez subkulturę LGBT" otrzymały list od wiceministra Waldemara Budy. Ten sugeruje ich weryfikację i wyrzucenie kontrowersyjnych zapisów. Puławscy samorządowcy żadnych korekt jednak nie przewidują.

Lubelskie. Miał pomóc, a skrępował seniora taśmą i okradł

Lubelskie. Miał pomóc, a skrępował seniora taśmą i okradł

35-latek sam zaoferował pomoc przy naprawie dachu. Skończyło się zupełnie inaczej.

12 osób w busie i 1,2 promila z samego rana

12 osób w busie i 1,2 promila z samego rana

Kierowca spędził noc w policyjnej celi. Grozi mu do dwóch lat więzienia.

Dwa lata temu Stawy Echo wysychały. Ale w sierpniu padało tu przez 19 dni i teraz jest zupełnie inaczej
galeria

Dwa lata temu Stawy Echo wysychały. Ale w sierpniu padało tu przez 19 dni i teraz jest zupełnie inaczej

Letnicy i przedsiębiorcy nie byli zachwyceni, ale torfowiska i sosny dobrze wspominają miniony miesiąc. Był najchłodniejszym i najbardziej deszczowym sierpniem od ponad dwudziestu lat.

Jak wybierać końcówki do szczoteczki sonicznej?

Jak wybierać końcówki do szczoteczki sonicznej?

Można powiedzieć, że szczoteczka soniczna składa się z dwóch elementów: rękojeści, w której umieszczony jest silniczek elektryczny, a także końcówki czyszczącej. Głowica szczoteczki ma charakter wymienny, co oznacza, że można samodzielnie ściągać ją z trzonu urządzenia i na niego nakładać. Dzięki takiemu rozwiązaniu istnieje możliwość dopasowywania do rękojeści szczoteczki końcówek o różnym wyprofilowaniu. Wybór głowicy czyszczącej powinien być podyktowany indywidualnymi preferencjami i oczekiwaniami użytkownika. Oto elementy, które należy wziąć pod uwagę podczas nabywania końcówki do szczoteczki sonicznej.

Rasy psów- border collie, maltańczyk

Rasy psów- border collie, maltańczyk

Pies to jedno z najczęściej posiadanych zwierząt. Tak naprawdę ciężko spotkać w obecnych czasach ludzi, którzy nie mają takiego towarzysza życiowego. Jednymi z najciekawszych i najinteligentniejszych ras psów są border collie i maltańczyk.

Ponad 700 nowych zakażeń. Najwięcej w Lubelskiem

Ponad 700 nowych zakażeń. Najwięcej w Lubelskiem

Ministerstwo Zdrowia informuje o bardzo dużej liczbie kolejnych chorych na COVID-19. Wiceminister ostrzega, że lada moment liczby będą jeszcze wyższe.

Ekspozycja narzędzi ogrodniczych w sklepie – sprawdzone sposoby

Ekspozycja narzędzi ogrodniczych w sklepie – sprawdzone sposoby

Nie od dziś wiadomo, że zakupów dokonuje się również oczami. To powiedzenie musi mieć w sobie wiele prawdy, jeżeli opracowywane zostają specjalne techniki układania towarów na półkach. Merchandising, bo takim terminem określa się ekspozycję sklepową, zdaje się być na tyle istotny w praktyce sprzedażowej, że powstają specjalne kursy, mające na celu edukację pod kątem uatrakcyjnienia asortymentu wystawianego na handel. Ma to wprowadzić porządek, organizację, ułatwić klientom odszukiwanie rzeczy, po które przyszli, a także skłonić do dodatkowych zakupów. Zdaniem ekspertów prawidłowe rozstawienie i przejrzystość mają powodować u kupującego poczucie satysfakcji z dokonywanego wyboru.

Puławy. Zaczął się wyścig o pieniądze. Mogą głosować nawet młodzi

Puławy. Zaczął się wyścig o pieniądze. Mogą głosować nawet młodzi

Na co miasto ma przeznaczyć 500 tys. zł? Wszyscy puławianie, którzy ukończyli 16 lat, od wtorku będą mogli oddawać swoje głosy na obywatelskie projekty. Do wyboru 27 propozycji.

Lubelskie. Śmiertelny wypadek. Motocyklista wjechał w pieszego

Lubelskie. Śmiertelny wypadek. Motocyklista wjechał w pieszego

Tragiczny wypadek w miejscowości Polskowola. Kierujący motocyklem 33-latek, potrącił mężczyznę przechodzącego przez jezdnię.

Szymon Łukowski Quartet w Radiu Lublin
24 września 2021, 19:00

Szymon Łukowski Quartet w Radiu Lublin

Formacja Szymona Łukowskiego wystąpi 24 września o godz. 19 w Radiu Lublin (ul. Obrońców Pokoju 2) w ramach projektu "Nie tylko rock'n'roll".

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Ogłoszenia

Najnowsze · Promowane
Budownictwo -> Usługi -> Wykonam

wykończenia budynków

lublin

0,00 zł

Budownictwo -> Inne -> Sprzedam

palnik

Zamość

590,00 zł

Budownictwo -> Materiały -> Sprzedam

rurakom

Zamość

280,00 zł

Motoryzacja -> Sprzedam -> Części

pasek

Zamość

43,00 zł

Praca -> Zatrudnię

Dam ciekawą pracę

Tarnów

0,00 zł

Komunikaty

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.