Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

7 września 2008 r.
19:34
Edytuj ten wpis

Mieszkali kątem u ludzi a nawet... w autokarze (wideo)

0 10 A A

Po co pan narobił tyle dzieci - usłyszał pan Jan od człowieka, który nie chciał wynająć mu mieszkania.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
Od prawie trzech tygodni rodzina tuła się, szukając dachu nad głową. Dziś się wyjaśni, czy znajdą normalne lokum.

Rodzina pana Jana jest z Lublina, ale ostatnio wynajmowała dom na wsi w okolicach podlubelskich Niemiec. - Bo tam mam pracę - mówi pan Jan. Jest kierowcą autobusu. Wozi codziennie dzieci do szkoły.

Właściciele domu trzy tygodnie temu wrócili z zagranicy i od tej pory rodzina z piątką dzieci w wieku od dwóch do 18 lat nie ma gdzie mieszkać. I to mimo że nowego lokum szukają już od maja, bo wtedy dostali wypowiedzenie umowy najmu.

Każda próba wynajęcia nowego mieszkania kończy się podobnie. Oferującym dom czy lokal nie podoba się liczba dzieci. - Raz już nawet spakowaliśmy meble i cały dobytek na ciężarówkę - opowiada głowa rodziny. - Niestety, znów właściciele się rozmyślili. Powód? Jak zwykle, dzieci.



W Lublinie dostali nawet mieszkanie socjalne. - W końcu własny kąt. Jednak radość nie trwała długo. Kiedy pojechaliśmy na miejsce, okolica okazała się niezbyt bezpieczna. Usłyszałem od bandy młodych ludzi stojących przed blokiem "O, teraz będziemy mieli się w co ubierać”. Dla mnie bezpieczeństwo dzieci jest najważniejsze. Mimo że mamy meldunek na ulicy Grygowej, nie chcę tam mieszkać - dodaje ze łzami z w oczach pan Jan.

Poszukiwania trwały. Rodzina zabiegała o pomoc wszędzie. Odwiedzili Caritas, Dom Samotnej Matki, Urząd Miasta, gminę Niemce. I nic. Jedną z nocy zdesperowani spędzili w autobusie.

Jednak los rodziny się odmienił. Spotkali na swojej drodze ludzi, którzy zaoferowali pomoc. - Ten pan jest kierowcą autobusu, często parkował przy naszym barze - mówi Monika Chęckiewicz, właścicielka baru Mika. - Od słowa do słowa wyszło, w jakiej są sytuacji. Długo się nie zastanawialiśmy. Pomogliśmy.

Dzieci miały ciepłe jedzenie. I zapewnione mieszkanie na ten weekend u znajomych właścicieli baru. - Teraz jesteśmy jak rodzina. Nie wiem, jak im się odwdzięczę - mówi pan Jan.

Mieszkali też w hotelu przy dworcu PKS w Lublinie. - To kierownik pomógł nam znaleźć dom. Dziś mamy podpisać umowę - mówi pan Jan. - Jednak po tych wszystkich przejściach, będę szczęśliwy i pewny dopiero, jak się wprowadzę. Za dużo razy się rozczarowywałem.

Komentarze 10

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
B.J. / 8 września 2008 o 23:03
0
Widzę Moniś, że nie jestes tylko moim Aniołem Stróżem:D Jest naprawde mało takich ludzi jak Ty i Twoja rodzina pozdrawiam serdecznie
Avatar
ewa / 8 września 2008 o 16:35
0
Bolo napisał:
Ale z was cwaniaki - może sami chcecie zamieszkać na Grygowej? Jeszcze z dzieciakami. Nie jestem zwolennikiem robienia dzieci nie mając pewnej sytuacji mieszkaniowej (własnego mieszkania, a nie wynajętego), denerwuje mnie wręcz taki jakby nie patrzeć brak odpowiedzialności/myślenia o przyszłości.
No ale mniejsza z tym - nie dziwię się im, że nie chcą tam zamieszkać. Nawet jeżeli dzieciaki nie byłyby "krojone" i zastraszane dzień w dzień, to wpadłyby w to magiczne towarzystwo i nic dobrego z nich nie wyrosłoby (niby i tak nie wiadomo co z nich będzie, ale tam zaliczyłyby "dno" na bank).
Ponadto nocka w autobusie była raczej bezpieczniejsza niz na Grygowej, hehe. Wiem co mówie, znam trochę to towarzystwo.
rozwiń
Avatar
cyga / 8 września 2008 o 15:52
0
Kamil napisał:
Hej Monisiu Taką jaką Cię poznałem taką widzę że jesteś do tej pory, pomocna duszyczka po prostu A przyjazny bar to oczywiście MIKI przy Statoilu (mały błąd dziennikarski). Gratuluję uczciwej postawy i nie rozumie tych negatywnych komentarzy, człowiek prosi państwo aby pomogło mu wynająć mieszkanie a nie chce darowizny. On chce stworzyć prawdziwy dom i za to należy mu się szacunek, nie idzie na łatwiznę i nie chce zamieszkać na Grygowej, nikt z wyboru nie chce tam mieszkać!!! Życzę powodzenia w dalszym życiu

Popieram Kamila ,a tym wszystkim ,co mają jakieś ,,ale" do tego pana z dziećmi , życzę , aby sami zamieszkali na ul Grygowej . Was NIKT o żadną łaskę nie prosi , więc po co te złośliwe komentarze? Tak na marginesie -to gdzie są obiecanki poszczególnych Rządów , że otoczą szczególną opieką rodziny wielodzietne ( nie chodzi mi o rodziny wielodzietne tzw patologiczne , bo to inna bajka), ale o te ,które płacą wszelkie świadczenia i chcą zapewnić dzieciom godne warunki .
ie chodzi mi o rodziny wielodzietne tzw patologiczne , bo to inna bajka), ale o te ,które płacą wszelkie świadczenia i chcą zapewnić dzieciom godne warunki . rozwiń
Avatar
Kamil / 8 września 2008 o 15:40
0
Hej Monisiu Taką jaką Cię poznałem taką widzę że jesteś do tej pory, pomocna duszyczka po prostu A przyjazny bar to oczywiście MIKI przy Statoilu (mały błąd dziennikarski). Gratuluję uczciwej postawy i nie rozumie tych negatywnych komentarzy, człowiek prosi państwo aby pomogło mu wynająć mieszkanie a nie chce darowizny. On chce stworzyć prawdziwy dom i za to należy mu się szacunek, nie idzie na łatwiznę i nie chce zamieszkać na Grygowej, nikt z wyboru nie chce tam mieszkać!!! Życzę powodzenia w dalszym życiu
Hej Monisiu Taką jaką Cię poznałem taką widzę że jesteś do tej pory, pomocna duszyczka po prostu A przyjazny bar to oczywiście MIKI przy Statoilu (mały błąd dziennikarski). Gratuluję uczciwej postawy i nie rozumie tych negatywnych komentarzy, człowiek prosi państwo aby pomogło mu wynająć mieszkanie a nie chce darowizny. On chce stworzyć prawdziwy dom i za to należy mu się szacunek, nie idzie na łatwiznę i nie chce zamieszkać na Grygowej, nikt z wyboru nie chce tam mieszkać!!! Życzę powodzenia w dalszym życiu rozwiń
Avatar
bzik / 8 września 2008 o 13:37
0
A ja mślę że posiadanie kilkoro dzieci dzisiaj to jest wielka odwaga. Gratuluję

PS A najwięcej do powiedzenia mają ci z jednym dzieckiem, lub bez - 'znawcy' ;-)
Avatar
adam / 8 września 2008 o 10:06
0
oczywiście...... żeby na emeryturę ewy musiały kiedyś pracować, bo ona se nie zrobi, albo najwyżej jedno
Avatar
Bolo / 8 września 2008 o 09:59
0
Ale z was cwaniaki - może sami chcecie zamieszkać na Grygowej? Jeszcze z dzieciakami. Nie jestem zwolennikiem robienia dzieci nie mając pewnej sytuacji mieszkaniowej (własnego mieszkania, a nie wynajętego), denerwuje mnie wręcz taki jakby nie patrzeć brak odpowiedzialności/myślenia o przyszłości.
No ale mniejsza z tym - nie dziwię się im, że nie chcą tam zamieszkać. Nawet jeżeli dzieciaki nie byłyby "krojone" i zastraszane dzień w dzień, to wpadłyby w to magiczne towarzystwo i nic dobrego z nich nie wyrosłoby (niby i tak nie wiadomo co z nich będzie, ale tam zaliczyłyby "dno" na bank).
Ponadto nocka w autobusie była raczej bezpieczniejsza niz na Grygowej, hehe. Wiem co mówie, znam trochę to towarzystwo.
Ale z was cwaniaki - może sami chcecie zamieszkać na Grygowej? Jeszcze z dzieciakami. Nie jestem zwolennikiem robienia dzieci nie mając pewnej sytuacji mieszkaniowej (własnego mieszkania, a nie wynajętego), denerwuje mnie wręcz taki jakby nie patrzeć brak odpowiedzialności/myślenia o przyszłości.
No ale mniejsza z tym - nie dziwię się im, że nie chcą tam zamieszkać. Nawet jeżeli dzieciaki nie byłyby "krojone" i zastraszane dzień w dzień, to wpadłyby w to magiczne towarzystwo i nic dobrego z nich nie wyrosłoby (niby i tak nie ... rozwiń
Avatar
Gość / 8 września 2008 o 09:30
0
Kwestia ilości dzieci jest nieistotna, każdy ma tyle ile chce lub ile mu w(y)padnie jak się nie zabezpiecza ale to dopiero jest jaśnie państwo.
Przęciętnej osobie w trudnej sytuacji ciężko "wyprosić" mieszkanie, ludzie mieszkają w jakichś barakach całe życie a tutaj człowiek jeszcze wybrzydza, ze mu okolica nie pasuje bo się gówniarze kręcą i głupoty wygadują, a moze po prostu mieszkanie brzydkie i trzeba było zainteresować media, zeby coś więcej dostać?
Nie rozumiem takich ludzi, nie dość, ze mają kupę dzieci i nie stać ich na wybudowanie lub kupno domu w "luksusowej, spokojnej" dzielnicy to jeszcze oferowana pomoc im się nie podoba.
Niech pan Jan nie płacze tylko wymelduje sie z nieużytkowanego mieszkania dając szansę innym na zajęcie tego lokalu. Chętni na pewno się znajdą.
Kwestia ilości dzieci jest nieistotna, każdy ma tyle ile chce lub ile mu w(y)padnie jak się nie zabezpiecza ale to dopiero jest jaśnie państwo.
Przęciętnej osobie w trudnej sytuacji ciężko "wyprosić" mieszkanie, ludzie mieszkają w jakichś barakach całe życie a tutaj człowiek jeszcze wybrzydza, ze mu okolica nie pasuje bo się gówniarze kręcą i głupoty wygadują, a moze po prostu mieszkanie brzydkie i trzeba było zainteresować media, zeby coś więcej dostać?
Nie rozumiem takich ludzi, nie dość, ze mają kupę dzieci i nie s... rozwiń
Avatar
Anita / 8 września 2008 o 08:58
0
Zaraz, moment - o ile dobrze zrozumialam ci państwo NIE SĄ BEZDOMNI - dostali mieszkanie socjalne na Grygowej!!!! Tylko pan Jan noskiem kręcił, że mu się okolica nie podoba...I jakież to wzruszające : bezpieczeństwo dzieci jest dla niego najważniejsze. I w ramach tego bezpieczeństwa kazał dzieciakom nocować w autobusie albo na dworcu PKS gdzie menelstwa i bandytów na pęczki. Makabra!
Avatar
ewa / 8 września 2008 o 07:54
0
Jak będę już miał to mieszkanko to jeszce dorobię trójeczkę dzieci lub więcej........................tatus
Avatar
B.J. / 8 września 2008 o 23:03
0
Widzę Moniś, że nie jestes tylko moim Aniołem Stróżem:D Jest naprawde mało takich ludzi jak Ty i Twoja rodzina pozdrawiam serdecznie
Avatar
ewa / 8 września 2008 o 16:35
0
Bolo napisał:
Ale z was cwaniaki - może sami chcecie zamieszkać na Grygowej? Jeszcze z dzieciakami. Nie jestem zwolennikiem robienia dzieci nie mając pewnej sytuacji mieszkaniowej (własnego mieszkania, a nie wynajętego), denerwuje mnie wręcz taki jakby nie patrzeć brak odpowiedzialności/myślenia o przyszłości.
No ale mniejsza z tym - nie dziwię się im, że nie chcą tam zamieszkać. Nawet jeżeli dzieciaki nie byłyby "krojone" i zastraszane dzień w dzień, to wpadłyby w to magiczne towarzystwo i nic dobrego z nich nie wyrosłoby (niby i tak nie wiadomo co z nich będzie, ale tam zaliczyłyby "dno" na bank).
Ponadto nocka w autobusie była raczej bezpieczniejsza niz na Grygowej, hehe. Wiem co mówie, znam trochę to towarzystwo.
rozwiń
Avatar
cyga / 8 września 2008 o 15:52
0
Kamil napisał:
Hej Monisiu Taką jaką Cię poznałem taką widzę że jesteś do tej pory, pomocna duszyczka po prostu A przyjazny bar to oczywiście MIKI przy Statoilu (mały błąd dziennikarski). Gratuluję uczciwej postawy i nie rozumie tych negatywnych komentarzy, człowiek prosi państwo aby pomogło mu wynająć mieszkanie a nie chce darowizny. On chce stworzyć prawdziwy dom i za to należy mu się szacunek, nie idzie na łatwiznę i nie chce zamieszkać na Grygowej, nikt z wyboru nie chce tam mieszkać!!! Życzę powodzenia w dalszym życiu

Popieram Kamila ,a tym wszystkim ,co mają jakieś ,,ale" do tego pana z dziećmi , życzę , aby sami zamieszkali na ul Grygowej . Was NIKT o żadną łaskę nie prosi , więc po co te złośliwe komentarze? Tak na marginesie -to gdzie są obiecanki poszczególnych Rządów , że otoczą szczególną opieką rodziny wielodzietne ( nie chodzi mi o rodziny wielodzietne tzw patologiczne , bo to inna bajka), ale o te ,które płacą wszelkie świadczenia i chcą zapewnić dzieciom godne warunki .
ie chodzi mi o rodziny wielodzietne tzw patologiczne , bo to inna bajka), ale o te ,które płacą wszelkie świadczenia i chcą zapewnić dzieciom godne warunki . rozwiń
Avatar
Kamil / 8 września 2008 o 15:40
0
Hej Monisiu Taką jaką Cię poznałem taką widzę że jesteś do tej pory, pomocna duszyczka po prostu A przyjazny bar to oczywiście MIKI przy Statoilu (mały błąd dziennikarski). Gratuluję uczciwej postawy i nie rozumie tych negatywnych komentarzy, człowiek prosi państwo aby pomogło mu wynająć mieszkanie a nie chce darowizny. On chce stworzyć prawdziwy dom i za to należy mu się szacunek, nie idzie na łatwiznę i nie chce zamieszkać na Grygowej, nikt z wyboru nie chce tam mieszkać!!! Życzę powodzenia w dalszym życiu
Hej Monisiu Taką jaką Cię poznałem taką widzę że jesteś do tej pory, pomocna duszyczka po prostu A przyjazny bar to oczywiście MIKI przy Statoilu (mały błąd dziennikarski). Gratuluję uczciwej postawy i nie rozumie tych negatywnych komentarzy, człowiek prosi państwo aby pomogło mu wynająć mieszkanie a nie chce darowizny. On chce stworzyć prawdziwy dom i za to należy mu się szacunek, nie idzie na łatwiznę i nie chce zamieszkać na Grygowej, nikt z wyboru nie chce tam mieszkać!!! Życzę powodzenia w dalszym życiu rozwiń
Avatar
bzik / 8 września 2008 o 13:37
0
A ja mślę że posiadanie kilkoro dzieci dzisiaj to jest wielka odwaga. Gratuluję

PS A najwięcej do powiedzenia mają ci z jednym dzieckiem, lub bez - 'znawcy' ;-)
Avatar
adam / 8 września 2008 o 10:06
0
oczywiście...... żeby na emeryturę ewy musiały kiedyś pracować, bo ona se nie zrobi, albo najwyżej jedno
Avatar
Bolo / 8 września 2008 o 09:59
0
Ale z was cwaniaki - może sami chcecie zamieszkać na Grygowej? Jeszcze z dzieciakami. Nie jestem zwolennikiem robienia dzieci nie mając pewnej sytuacji mieszkaniowej (własnego mieszkania, a nie wynajętego), denerwuje mnie wręcz taki jakby nie patrzeć brak odpowiedzialności/myślenia o przyszłości.
No ale mniejsza z tym - nie dziwię się im, że nie chcą tam zamieszkać. Nawet jeżeli dzieciaki nie byłyby "krojone" i zastraszane dzień w dzień, to wpadłyby w to magiczne towarzystwo i nic dobrego z nich nie wyrosłoby (niby i tak nie wiadomo co z nich będzie, ale tam zaliczyłyby "dno" na bank).
Ponadto nocka w autobusie była raczej bezpieczniejsza niz na Grygowej, hehe. Wiem co mówie, znam trochę to towarzystwo.
Ale z was cwaniaki - może sami chcecie zamieszkać na Grygowej? Jeszcze z dzieciakami. Nie jestem zwolennikiem robienia dzieci nie mając pewnej sytuacji mieszkaniowej (własnego mieszkania, a nie wynajętego), denerwuje mnie wręcz taki jakby nie patrzeć brak odpowiedzialności/myślenia o przyszłości.
No ale mniejsza z tym - nie dziwię się im, że nie chcą tam zamieszkać. Nawet jeżeli dzieciaki nie byłyby "krojone" i zastraszane dzień w dzień, to wpadłyby w to magiczne towarzystwo i nic dobrego z nich nie wyrosłoby (niby i tak nie ... rozwiń
Avatar
Gość / 8 września 2008 o 09:30
0
Kwestia ilości dzieci jest nieistotna, każdy ma tyle ile chce lub ile mu w(y)padnie jak się nie zabezpiecza ale to dopiero jest jaśnie państwo.
Przęciętnej osobie w trudnej sytuacji ciężko "wyprosić" mieszkanie, ludzie mieszkają w jakichś barakach całe życie a tutaj człowiek jeszcze wybrzydza, ze mu okolica nie pasuje bo się gówniarze kręcą i głupoty wygadują, a moze po prostu mieszkanie brzydkie i trzeba było zainteresować media, zeby coś więcej dostać?
Nie rozumiem takich ludzi, nie dość, ze mają kupę dzieci i nie stać ich na wybudowanie lub kupno domu w "luksusowej, spokojnej" dzielnicy to jeszcze oferowana pomoc im się nie podoba.
Niech pan Jan nie płacze tylko wymelduje sie z nieużytkowanego mieszkania dając szansę innym na zajęcie tego lokalu. Chętni na pewno się znajdą.
Kwestia ilości dzieci jest nieistotna, każdy ma tyle ile chce lub ile mu w(y)padnie jak się nie zabezpiecza ale to dopiero jest jaśnie państwo.
Przęciętnej osobie w trudnej sytuacji ciężko "wyprosić" mieszkanie, ludzie mieszkają w jakichś barakach całe życie a tutaj człowiek jeszcze wybrzydza, ze mu okolica nie pasuje bo się gówniarze kręcą i głupoty wygadują, a moze po prostu mieszkanie brzydkie i trzeba było zainteresować media, zeby coś więcej dostać?
Nie rozumiem takich ludzi, nie dość, ze mają kupę dzieci i nie s... rozwiń
Avatar
Anita / 8 września 2008 o 08:58
0
Zaraz, moment - o ile dobrze zrozumialam ci państwo NIE SĄ BEZDOMNI - dostali mieszkanie socjalne na Grygowej!!!! Tylko pan Jan noskiem kręcił, że mu się okolica nie podoba...I jakież to wzruszające : bezpieczeństwo dzieci jest dla niego najważniejsze. I w ramach tego bezpieczeństwa kazał dzieciakom nocować w autobusie albo na dworcu PKS gdzie menelstwa i bandytów na pęczki. Makabra!
Avatar
ewa / 8 września 2008 o 07:54
0
Jak będę już miał to mieszkanko to jeszce dorobię trójeczkę dzieci lub więcej........................tatus
Zobacz wszystkie komentarze 10

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Targi ślubne w Lublinie. Biżuteria, suknie i pokazy mody [zdjęcia]
galeria

Targi ślubne w Lublinie. Biżuteria, suknie i pokazy mody [zdjęcia] 0 0

Wernisaż Ślubny odbył się w hotelu In Between w Lublinie. W hotelowych wnętrzach czekały firmy, które specjalizują się w perfekcyjnej organizacji najważniejszego dnia w życiu. Na liście wystawców były salony sukien ślubnych i mody męskiej, projektanci papeterii, biżuterii oraz jubilerzy, floryści, fryzjerzy, fotografowie, cukiernicy i wielu innych.

Nagrody im. prof. Z. Hołdy wręczone niepełnosprawnym, którzy protestowali w Sejmie [zdjęcia]
galeria

Nagrody im. prof. Z. Hołdy wręczone niepełnosprawnym, którzy protestowali w Sejmie [zdjęcia] 0 4

Laureatami VII Nagrody im. Prof. Zbigniewa Hołdy w 2018 roku zostali Adrian Glinka i Jakub Hartwich, którzy przez 40 dni protestowali w Sejmie Rzeczypospolitej Polskiej.

Skoki narciarskie. Kamil Stoch tuż za podium w Wiśle
film

Skoki narciarskie. Kamil Stoch tuż za podium w Wiśle 0 0

Nasz skoczek był drugi po pierwszej serii i miał sporą szansę na wygraną, ale w finałowej odsłonie spadł na czwarte miejsce. Zawody dość niespodziewanie wygrał Jewgienij Klimov z Rosji.

Koalicja PiS-PO w tym powiecie prawie pewna. "Rządzimy się innymi prawami niż w Warszawie"

Koalicja PiS-PO w tym powiecie prawie pewna. "Rządzimy się innymi prawami niż w Warszawie" 1 2

Przez najbliższe pięć lat powiatem w Lubartowie będzie rządzić koalicja PiS i PO. Nowym starostą na 99,99 proc., w najbliższy czwartek, podczas pierwszej sesji Rady Powiatu, zostanie wybrana Ewa Zybała (PiS).

Huczwa – Tomasovia 2:1. Zabrakło charakteru

Huczwa – Tomasovia 2:1. Zabrakło charakteru 0 0

Derby dla beniaminka! Huczwa znowu sprawiła niespodziankę. Przed tygodniem ekipa z Tyszowiec ograła u siebie Lubliniankę, a w niedzielę poradziła sobie z Tomasovią. Znowu wynikiem 2:1. Dizęki temu zakończyła rundę jesienną na 11 miejscu

Byli o krok od tragedii. Skończyło się na zniszczonych samochodach i… uszkodzonych wagonach

Byli o krok od tragedii. Skończyło się na zniszczonych samochodach i… uszkodzonych wagonach 13 5

Dwoje kierowców może mówić o naprawdę dużym szczęściu – przez swoją nieuwagę zderzyli się z pociągami. Skończyło się tylko na strachu i na zniszczonych pojazdach

Koncert Alameda 4 w DDK Węglin
24 listopada 2018, 19:00
film

Koncert Alameda 4 w DDK Węglin 2 0

Co Gdzie Kiedy. W sobotę, 24 listopada o godz. 19 w Dzielnicowym Domu Kultury Węglin (ul. Judyma 2a) odbędzie się koncert w ramach projektu Alameda.

Chełmianka – Wisła Sandomierz 0:1. Dobry tylko początek

Chełmianka – Wisła Sandomierz 0:1. Dobry tylko początek 0 0

Nie było przełamania w Chełmie. Drużyna Artura Bożyka zanotowała właśnie ósmy z rzędu mecz bez zwycięstwa. Biało-zieloni przegrali w sobotę u siebie z Wisłą Sandomierz 0:1

Polska – Holandia 0:49. Bardzo bolesna lekcja
galeria

Polska – Holandia 0:49. Bardzo bolesna lekcja 0 0

W meczu cyklu Rugby Europe Trophy sezonu 2018/2019 Polska przegrała z Holandią 0:49. Była to pierwsza porażka Biało-Czerwonych po zwycięstwach z Czechami i Litwą. Mimo przegranej nasza reprezentacja utrzymała prowadzenie w tabeli

Spadł pierwszy śnieg. Solarki wyjechały na ulice Lublina [zdjęcia]
galeria

Spadł pierwszy śnieg. Solarki wyjechały na ulice Lublina [zdjęcia] 132 13

Pierwszy śnieg spadł dzisiaj na ulice Lublina. Miejskie służby od razu ruszyły do pracy i na ulice wyjechały solarki. Na intensywne opady białego puchu będziemy musieli jeszcze poczekać

Dariusz Gaweł (AZS UMCS Lublin): Chcę ugruntować pozycję AZS UMCS jako najlepszego klubu w województwie w szkoleniu dzieci i młodzieży

Dariusz Gaweł (AZS UMCS Lublin): Chcę ugruntować pozycję AZS UMCS jako najlepszego klubu w województwie w szkoleniu dzieci i młodzieży 0 4

Rozmowa z Dariuszem Gawłem, prezesem AZS UMCS Lublin

Zniszczył autobusy na dworcu. Poszukuje go policja [wideo]
film

Zniszczył autobusy na dworcu. Poszukuje go policja [wideo] 19 11

Nieznany mężczyzna zniszczył dwa zaparkowane na dworcu w Lublinie autobusy rejsowe. Straty wyceniono na ponad 22 tysiące złotych. Sprawcy poszukuje policja

22. Międzynarodowe Spotkania Teatrów Tańca

22. Międzynarodowe Spotkania Teatrów Tańca 2 0

Co Gdzie Kiedy. Jeśli publiczność wychodzi tanecznym krokiem to znak, że było super. Bo było. Zapowiadany jako gwiazda Ailey II gwiazdorstwo potwierdził

Zderzenie samochodów w miejscowości Przytoczno. Są problemy z przejazdem

Zderzenie samochodów w miejscowości Przytoczno. Są problemy z przejazdem 7 1

Dwa auta zderzyły się ze sobą w miejscowości Przytoczno, koło Lubartowa. Nikt nie został ranny, ale przejazd drogą krajową numer 48 w kierunku Dęblina jest utrudniony

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.