Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

11 lipca 2009 r.
18:06
Edytuj ten wpis

Mieszkańcy os. Botanik: Mamy dość stania w korku

Autor: Zdjęcie autora Dominik Smaga
0 13 A A

Miasto zabiera się za zmianę skrzyżowania al. Solidarności z Sikorskiego, Północną i Ducha. Na razie obiecuje, że już teraz spróbuje wydłużyć zielone światło kierowcom jadącym od strony os. Botanik.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
W tej chwili mieszkańcy nowego, szybko rozwijającego się osiedla mają tylko dwie możliwości wyjazdu do śródmieścia. Pierwsza to jazda naokoło przez ul. Zbożową i al. Warszawską. Druga to przejazd przez ul. Ducha (dawna Wywasa) do al. Solidarności. Ta druga trasa jest znacznie wygodniejsza, tyle, że trzeba długo stać w korku.

Wszystko przez fatalne skrzyżowanie al. Solidarności, al. Sikorskiego, ul. Północnej i Ducha, które ma za małą przepustowość. Widać to chociażby na ul. Północnej, z której ciężko jest wyjechać w kierunku śródmieścia. Kierowcy jadący Północną są jednak w tej lepszej sytuacji, że opuszczając Czechów mogą się dostać do al. Solidarności lub w rejony ul. Popiełuszki jadąc przez swoją dzielnicę, a później Wiaduktem Poniatowskiego. Lokatorzy nowych bloków na os. Botanik takiej możliwości nie mają.

Największe problemy z wyjazdem z ul. Ducha są przeważnie rano – Zmiana świateł dla samochodów jadących od strony osiedla trwa od 4 do 8 sekund – pisze internauta Tomek, który poskarżył się nam na alarm24@dziennikwschodni.pl. – W czasie wakacji nie jest to tak doskwierające, ale w czasie roku szkolnego, korki od strony osiedla praktycznie o każdej porze dnia sięgają 500 m – dodaje. Sytuację dodatkowo pogarszają samochody ciągnące z Marysina.

Magistrat obiecuje, że przyjrzy się ustawieniu sygnalizacji.

– Żeby jednym kierowcom wydłużyć zielone światło, trzeba niestety je skrócić innym – zastrzega Anna Adamiak, zastępca dyrektora Wydziału Dróg i Mostów w lubelskim Urzędzie Miasta. – Zobaczymy ile jeszcze da się z tego wycisnąć. Ale jedyną możliwością wydaje się skrócenie cyklu zielonego dla samochodów jadących al. Solidarności – dodaje.

Inżynierowie od sygnalizacji mogą to zrobić na dwa sposoby. Teraz jadący od Warszawy dostają czerwone światło wcześniej niż kierowcy jadący od strony śródmieścia. Dzięki temu ci drudzy mogą łatwiej skręcić w al. Sikorskiego w kierunku Kraśnika.

Ratusz może teraz skrócić czas na skręt w al. Sikorskiego. Może też go nie zmieniać, ale to wymagałoby wcześniejszego zatrzymania aut jadących od stolicy. Nie wiadomo jeszcze, na co zdecyduje się Ratusz, ale wiadomo za to, że więcej aut jedzie zwykle od środmieścia, niż od Warszawy.

W przyszłym roku Ratusz chce rozpocząć projektowanie przebudowy tego fatalnego skrzyżowania. Nie ma jeszcze decyzji, czy byłoby to skrzyżowanie wielopoziomowe, czy też wielkie rondo z pozostawionym miejscem na późniejsze dobudowanie estakad.

Przebudowa skrzyżowania wymagać będzie jednak wywłaszczenia ze skrawka górek czechowskich kieleckiej spółki Echo Investment. To właśnie przez brak wszystkich niezbędnych gruntów wlot Północnej w Ducha musi omijać stojącą tam stację trafo.


Komentarze 13

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
Tom / 14 września 2012 o 09:24
0
http://www.petycje.pl/petycja/8921/nie_dla_jeszcze_wiekszych_korkow_na_osiedlu_botanik.html
Avatar
V. / 13 lipca 2009 o 10:12
0
RaPi napisał:
Zanim ruszy jeden z drugim wół jeden to już dla trzeciego czasu nie wystarcza. Kiedy ludzie nauczą się jednocześnie ruszać na zielonym a nie czekać aż będzie 100m wolnej drogi przedemną.


Tak tez zawsze starałem się jeździć by dać też innym szanse. Nauczony zostałem dopiero jak 2 metry za sygnalizatorem "Pan z wąsem" zahamował nie wiedzieć czemu. Później wytłumaczył że myślał że "inni" (czyli stojący na czerwonym świetle) mogą wjechać na drogę. Takich przypadków jest wiele na drogach.
I jak tu jeździć ?! Jeśli nie można zaufać nikomu na drodze.


Tak tez zawsze starałem się jeździć by dać też innym szanse. Nauczony zostałem dopiero jak 2 metry za sygnalizatorem "Pan z wąsem" zahamował nie wiedzieć czemu. Później wytłumaczył że myślał że "inni" (czyli stojący na czerwonym świetle) mogą wjechać na drogę. Takich przypadków jest wiele na drogach.
I jak tu jeździć ?! Jeśli nie można zaufać nikomu na drodze. rozwiń
Avatar
Gość / 12 lipca 2009 o 18:09
0
Skoro Carfura stac na zrobienie kładki to takiego miasta nie stac na jedną nitkę w stronę sikorskiego ??
Avatar
RaPi / 12 lipca 2009 o 17:22
0
Przedkówca poruszył ważną kwestię bedącą jedną z głównych przyczyn korków w mieście. Zanim ruszy jeden z drugim wół jeden to już dla trzeciego czasu nie wystarcza. Kiedy ludzie nauczą się jednocześnie ruszać na zielonym a nie czekać aż będzie 100m wolnej drogi przedemną. Jak się obserwuje skrzyżowanie z boku to ma się wrażenie jakby jedno auto holowało drugie i dopóki lina się nie napnię to ten drugi stoi....
Avatar
walles / 12 lipca 2009 o 13:33
0
[font="Century Gothic"][/font]Pojawił się w komentarzach głos o tym, jak zaradzić doraźnie problemowi. Popieram. Zorientowani wiedzą, że główny powód korków na Ducha, to jeden pas do skrętu w lewo i za późne rozbicie pasa na dwa. Wszyscy stoją w korku do lewoskrętu, a pas po prawej, do jazdy na wprost stoi pusty. Moja propozycja. Pas lewy tylko do jazdy w lewo (a nie jak dotychczas w lewo i prosto), prawy do jazdy w lewo i prosto (a nie jak dotychczas tylko na wprost), do tego poszerzenie jezdni tak, aby ruch mógł odbywać się na dwóch równoległych pasach dużo wcześniej niż dotychczas. To plus odpowiedni refleks ruszających spod świateł daje skrócenie czasu oczekiwania na skrzyżowaniu o połowę. Zgoda?
[font="Century Gothic"][/font]Pojawił się w komentarzach głos o tym, jak zaradzić doraźnie problemowi. Popieram. Zorientowani wiedzą, że główny powód korków na Ducha, to jeden pas do skrętu w lewo i za późne rozbicie pasa na dwa. Wszyscy stoją w korku do lewoskrętu, a pas po prawej, do jazdy na wprost stoi pusty. Moja propozycja. Pas lewy tylko do jazdy w lewo (a nie jak dotychczas w lewo i prosto), prawy do jazdy w lewo i prosto (a nie jak dotychczas tylko na wprost), do tego poszerzenie jezdni tak, aby ruch mógł odbywać się na dw... rozwiń
Avatar
Billaden / 12 lipca 2009 o 12:24
0
lukasz napisał:
a co ma do tego prezyden bo mom zdanie to on może jedynie przeciać wstege na otwarciu nowego skrzyżowania:). a tak serio skrzyżowanie wielopoziomowe to jedyne rozwiązanie bo lublin - mam nadzieje będzie się rozwijał. trzeba pozwolić Echo wybudowac na górkach hipermarket i niech zrobia to skrzyżowanie nawet jeśli będzie to w połowie przez nich finansowane to byłaby szansa na szybsze załatwienie tematu a nei czekanie rok z początkiem projektowania. Jeśli za rok zaczniemy projektować to budowa kedy się skonczy? w 2015 czy później.Trzeba wybierać mnejsze zło


Jeszcze troche i bedziesz postulowal pewnie zeby sfinansowac wszystko za Echo a im pozwolic na inwestycje niezgodna z planami zagoposdarowania przestrzennego.
Majstersztyk Echo czy sprzyjajacych mu politykow i urzednikow w magistratacie???


Jeszcze troche i bedziesz postulowal pewnie zeby sfinansowac wszystko za Echo a im pozwolic na inwestycje niezgodna z planami zagoposdarowania przestrzennego.
Majstersztyk Echo czy sprzyjajacych mu politykow i urzednikow w magistratacie??? rozwiń
Avatar
lukasz / 12 lipca 2009 o 11:24
0
a co ma do tego prezyden bo mom zdanie to on może jedynie przeciać wstege na otwarciu nowego skrzyżowania:). a tak serio skrzyżowanie wielopoziomowe to jedyne rozwiązanie bo lublin - mam nadzieje będzie się rozwijał. trzeba pozwolić Echo wybudowac na górkach hipermarket i niech zrobia to skrzyżowanie nawet jeśli będzie to w połowie przez nich finansowane to byłaby szansa na szybsze załatwienie tematu a nei czekanie rok z początkiem projektowania. Jeśli za rok zaczniemy projektować to budowa kedy się skonczy? w 2015 czy później.Trzeba wybierać mnejsze zło
Avatar
wstyd Wasilewski! / 12 lipca 2009 o 10:08
0
Proponuję każdego dnia o godzinie 8!: Wszyscy kierowcy stojący na ul. ged. Ducha przez 30 s. trąbią klaskonami, może w końcu miasto zajmie się tym problemem. Wstyd panie prezydencie Wasilewski!!!
Avatar
piątek / 12 lipca 2009 o 07:48
0
eee a co wy se myślita że bedzieta wyjezdzać jak te pany... nie ma takiej mozliwości na gorkach se bedem jeździl z moim synem i wieckowskim na moturkach a wy mata stac w korkach... nie po to mnie do rady miasta wybrali zeby nic dla siebie nie zrobic. ja jestem burak z nalencowskiej i mnie to wsystko g..... obchodzi ze wy stoita w korkach.... a echo to sie moze w lesie niesc a nie za te marne 100 mylionów przebudowac skrzyzowanie. jeżdzijta jak mata i nie narzekajta... a w najblizsych wyborch i tak mata na mnie zagosowac inacej to wam rozjezdze co sie da. moj syn i syn wieckowskiego wie jak to zrobic,,,, motłochu ja wam mowie siedzta na 4 literach i nic nie gadajta. jak sie nie podoba to banka do was przyjedzie i mandaty wystawi...... ech co za buraki im sie mazy coby wyjechać w botanika za jesna zmianą swiatel.... co wy na lby sie z ...... pozmieniali.... a kto bedziea moje plakaty oglundoł jak nie bedzieta stac w korkach...... ni ma tak dobrze ..... pozdrwiam was buraki i lice ze znow mnie wybierzeta n radnygo to sonie zrobie dobrze a wy bedzieta tylko wuchac smrod z moich ciezarowych aut i z tumnika mojego syna buroki.....
ech jesce jajby cois mozna bylo zakorkowac to by belo fajnie dla motlochu a tak to tylko to jeddno skyzowanie. cekom na wase glosy najwieksy burok z rady miasta ...... vote to me buahahaha
eee a co wy se myślita że bedzieta wyjezdzać jak te pany... nie ma takiej mozliwości na gorkach se bedem jeździl z moim synem i wieckowskim na moturkach a wy mata stac w korkach... nie po to mnie do rady miasta wybrali zeby nic dla siebie nie zrobic. ja jestem burak z nalencowskiej i mnie to wsystko g..... obchodzi ze wy stoita w korkach.... a echo to sie moze w lesie niesc a nie za te marne 100 mylionów przebudowac skrzyzowanie. jeżdzijta jak mata i nie narzekajta... a w najblizsych wyborch i tak mata na mnie zagosowac inacej to wam rozj... rozwiń
Avatar
Jarecki / 11 lipca 2009 o 23:36
0
Wylot Ducha poszerzyć, dwa pasy do skrętu w lewo i jeden na wprost. Problemem jest zbyt wąska ulica, nie można stanąć w dwóch szeregach, ogranicza to ilość samochodów zjeżdzających na jednej fazie. Przebudować trzeba ok. 100 m, czy to taki koszt? Można też stworzyć wyjazd z Północnej między Mineralną a Ducha do Solidarności, na tym odcinku ruch na Solidarności jest już nie wielki (poza tym są światła wcześniej, co reguluje ruch) a potem nawrót na drugi pas i skręt w prawo do Sikorskiego. Wiem, że to ulice osiedlowe, więc ograniczenie do 3,5t. Wielu by to wolało, niż stać kilkanaście minut w korku. To też nie wielka inwestycja. Są rozwiązania, tylko trzeba chcieć.
Wylot Ducha poszerzyć, dwa pasy do skrętu w lewo i jeden na wprost. Problemem jest zbyt wąska ulica, nie można stanąć w dwóch szeregach, ogranicza to ilość samochodów zjeżdzających na jednej fazie. Przebudować trzeba ok. 100 m, czy to taki koszt? Można też stworzyć wyjazd z Północnej między Mineralną a Ducha do Solidarności, na tym odcinku ruch na Solidarności jest już nie wielki (poza tym są światła wcześniej, co reguluje ruch) a potem nawrót na drugi pas i skręt w prawo do Sikorskiego. Wiem, że to ulice osiedlowe, więc ograniczenie do 3,5t... rozwiń
Avatar
Tom / 14 września 2012 o 09:24
0
http://www.petycje.pl/petycja/8921/nie_dla_jeszcze_wiekszych_korkow_na_osiedlu_botanik.html
Avatar
V. / 13 lipca 2009 o 10:12
0
RaPi napisał:
Zanim ruszy jeden z drugim wół jeden to już dla trzeciego czasu nie wystarcza. Kiedy ludzie nauczą się jednocześnie ruszać na zielonym a nie czekać aż będzie 100m wolnej drogi przedemną.


Tak tez zawsze starałem się jeździć by dać też innym szanse. Nauczony zostałem dopiero jak 2 metry za sygnalizatorem "Pan z wąsem" zahamował nie wiedzieć czemu. Później wytłumaczył że myślał że "inni" (czyli stojący na czerwonym świetle) mogą wjechać na drogę. Takich przypadków jest wiele na drogach.
I jak tu jeździć ?! Jeśli nie można zaufać nikomu na drodze.


Tak tez zawsze starałem się jeździć by dać też innym szanse. Nauczony zostałem dopiero jak 2 metry za sygnalizatorem "Pan z wąsem" zahamował nie wiedzieć czemu. Później wytłumaczył że myślał że "inni" (czyli stojący na czerwonym świetle) mogą wjechać na drogę. Takich przypadków jest wiele na drogach.
I jak tu jeździć ?! Jeśli nie można zaufać nikomu na drodze. rozwiń
Avatar
Gość / 12 lipca 2009 o 18:09
0
Skoro Carfura stac na zrobienie kładki to takiego miasta nie stac na jedną nitkę w stronę sikorskiego ??
Avatar
RaPi / 12 lipca 2009 o 17:22
0
Przedkówca poruszył ważną kwestię bedącą jedną z głównych przyczyn korków w mieście. Zanim ruszy jeden z drugim wół jeden to już dla trzeciego czasu nie wystarcza. Kiedy ludzie nauczą się jednocześnie ruszać na zielonym a nie czekać aż będzie 100m wolnej drogi przedemną. Jak się obserwuje skrzyżowanie z boku to ma się wrażenie jakby jedno auto holowało drugie i dopóki lina się nie napnię to ten drugi stoi....
Avatar
walles / 12 lipca 2009 o 13:33
0
[font="Century Gothic"][/font]Pojawił się w komentarzach głos o tym, jak zaradzić doraźnie problemowi. Popieram. Zorientowani wiedzą, że główny powód korków na Ducha, to jeden pas do skrętu w lewo i za późne rozbicie pasa na dwa. Wszyscy stoją w korku do lewoskrętu, a pas po prawej, do jazdy na wprost stoi pusty. Moja propozycja. Pas lewy tylko do jazdy w lewo (a nie jak dotychczas w lewo i prosto), prawy do jazdy w lewo i prosto (a nie jak dotychczas tylko na wprost), do tego poszerzenie jezdni tak, aby ruch mógł odbywać się na dwóch równoległych pasach dużo wcześniej niż dotychczas. To plus odpowiedni refleks ruszających spod świateł daje skrócenie czasu oczekiwania na skrzyżowaniu o połowę. Zgoda?
[font="Century Gothic"][/font]Pojawił się w komentarzach głos o tym, jak zaradzić doraźnie problemowi. Popieram. Zorientowani wiedzą, że główny powód korków na Ducha, to jeden pas do skrętu w lewo i za późne rozbicie pasa na dwa. Wszyscy stoją w korku do lewoskrętu, a pas po prawej, do jazdy na wprost stoi pusty. Moja propozycja. Pas lewy tylko do jazdy w lewo (a nie jak dotychczas w lewo i prosto), prawy do jazdy w lewo i prosto (a nie jak dotychczas tylko na wprost), do tego poszerzenie jezdni tak, aby ruch mógł odbywać się na dw... rozwiń
Avatar
Billaden / 12 lipca 2009 o 12:24
0
lukasz napisał:
a co ma do tego prezyden bo mom zdanie to on może jedynie przeciać wstege na otwarciu nowego skrzyżowania:). a tak serio skrzyżowanie wielopoziomowe to jedyne rozwiązanie bo lublin - mam nadzieje będzie się rozwijał. trzeba pozwolić Echo wybudowac na górkach hipermarket i niech zrobia to skrzyżowanie nawet jeśli będzie to w połowie przez nich finansowane to byłaby szansa na szybsze załatwienie tematu a nei czekanie rok z początkiem projektowania. Jeśli za rok zaczniemy projektować to budowa kedy się skonczy? w 2015 czy później.Trzeba wybierać mnejsze zło


Jeszcze troche i bedziesz postulowal pewnie zeby sfinansowac wszystko za Echo a im pozwolic na inwestycje niezgodna z planami zagoposdarowania przestrzennego.
Majstersztyk Echo czy sprzyjajacych mu politykow i urzednikow w magistratacie???


Jeszcze troche i bedziesz postulowal pewnie zeby sfinansowac wszystko za Echo a im pozwolic na inwestycje niezgodna z planami zagoposdarowania przestrzennego.
Majstersztyk Echo czy sprzyjajacych mu politykow i urzednikow w magistratacie??? rozwiń
Avatar
lukasz / 12 lipca 2009 o 11:24
0
a co ma do tego prezyden bo mom zdanie to on może jedynie przeciać wstege na otwarciu nowego skrzyżowania:). a tak serio skrzyżowanie wielopoziomowe to jedyne rozwiązanie bo lublin - mam nadzieje będzie się rozwijał. trzeba pozwolić Echo wybudowac na górkach hipermarket i niech zrobia to skrzyżowanie nawet jeśli będzie to w połowie przez nich finansowane to byłaby szansa na szybsze załatwienie tematu a nei czekanie rok z początkiem projektowania. Jeśli za rok zaczniemy projektować to budowa kedy się skonczy? w 2015 czy później.Trzeba wybierać mnejsze zło
Avatar
wstyd Wasilewski! / 12 lipca 2009 o 10:08
0
Proponuję każdego dnia o godzinie 8!: Wszyscy kierowcy stojący na ul. ged. Ducha przez 30 s. trąbią klaskonami, może w końcu miasto zajmie się tym problemem. Wstyd panie prezydencie Wasilewski!!!
Avatar
piątek / 12 lipca 2009 o 07:48
0
eee a co wy se myślita że bedzieta wyjezdzać jak te pany... nie ma takiej mozliwości na gorkach se bedem jeździl z moim synem i wieckowskim na moturkach a wy mata stac w korkach... nie po to mnie do rady miasta wybrali zeby nic dla siebie nie zrobic. ja jestem burak z nalencowskiej i mnie to wsystko g..... obchodzi ze wy stoita w korkach.... a echo to sie moze w lesie niesc a nie za te marne 100 mylionów przebudowac skrzyzowanie. jeżdzijta jak mata i nie narzekajta... a w najblizsych wyborch i tak mata na mnie zagosowac inacej to wam rozjezdze co sie da. moj syn i syn wieckowskiego wie jak to zrobic,,,, motłochu ja wam mowie siedzta na 4 literach i nic nie gadajta. jak sie nie podoba to banka do was przyjedzie i mandaty wystawi...... ech co za buraki im sie mazy coby wyjechać w botanika za jesna zmianą swiatel.... co wy na lby sie z ...... pozmieniali.... a kto bedziea moje plakaty oglundoł jak nie bedzieta stac w korkach...... ni ma tak dobrze ..... pozdrwiam was buraki i lice ze znow mnie wybierzeta n radnygo to sonie zrobie dobrze a wy bedzieta tylko wuchac smrod z moich ciezarowych aut i z tumnika mojego syna buroki.....
ech jesce jajby cois mozna bylo zakorkowac to by belo fajnie dla motlochu a tak to tylko to jeddno skyzowanie. cekom na wase glosy najwieksy burok z rady miasta ...... vote to me buahahaha
eee a co wy se myślita że bedzieta wyjezdzać jak te pany... nie ma takiej mozliwości na gorkach se bedem jeździl z moim synem i wieckowskim na moturkach a wy mata stac w korkach... nie po to mnie do rady miasta wybrali zeby nic dla siebie nie zrobic. ja jestem burak z nalencowskiej i mnie to wsystko g..... obchodzi ze wy stoita w korkach.... a echo to sie moze w lesie niesc a nie za te marne 100 mylionów przebudowac skrzyzowanie. jeżdzijta jak mata i nie narzekajta... a w najblizsych wyborch i tak mata na mnie zagosowac inacej to wam rozj... rozwiń
Avatar
Jarecki / 11 lipca 2009 o 23:36
0
Wylot Ducha poszerzyć, dwa pasy do skrętu w lewo i jeden na wprost. Problemem jest zbyt wąska ulica, nie można stanąć w dwóch szeregach, ogranicza to ilość samochodów zjeżdzających na jednej fazie. Przebudować trzeba ok. 100 m, czy to taki koszt? Można też stworzyć wyjazd z Północnej między Mineralną a Ducha do Solidarności, na tym odcinku ruch na Solidarności jest już nie wielki (poza tym są światła wcześniej, co reguluje ruch) a potem nawrót na drugi pas i skręt w prawo do Sikorskiego. Wiem, że to ulice osiedlowe, więc ograniczenie do 3,5t. Wielu by to wolało, niż stać kilkanaście minut w korku. To też nie wielka inwestycja. Są rozwiązania, tylko trzeba chcieć.
Wylot Ducha poszerzyć, dwa pasy do skrętu w lewo i jeden na wprost. Problemem jest zbyt wąska ulica, nie można stanąć w dwóch szeregach, ogranicza to ilość samochodów zjeżdzających na jednej fazie. Przebudować trzeba ok. 100 m, czy to taki koszt? Można też stworzyć wyjazd z Północnej między Mineralną a Ducha do Solidarności, na tym odcinku ruch na Solidarności jest już nie wielki (poza tym są światła wcześniej, co reguluje ruch) a potem nawrót na drugi pas i skręt w prawo do Sikorskiego. Wiem, że to ulice osiedlowe, więc ograniczenie do 3,5t... rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze 13

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Katastrofa w biało-czerwonych barwach. Polska przegrała z Argentyną

Katastrofa w biało-czerwonych barwach. Polska przegrała z Argentyną 1 0

To był jeden z najgorszych meczów w wykonaniu reprezentacji Polski od lat. Zespół prowadzony przez Vitala Heynena zaprezentował się fatalnie i przegrał 2:3 z Argentyńczykami. Polacy musieli sobie radzić w tym spotkaniu bez przeziębionego Michała Kubiaka, ale to nie usprawiedliwia tak koszmarnej gry.

Greg Gold: "Kocham to miasto". Słoneczny Lublin w jego najnowszym teledysku [wideo]
film

Greg Gold: "Kocham to miasto". Słoneczny Lublin w jego najnowszym teledysku [wideo] 59 2

Greg Gold, czyli Grzegorz Gołębiowski mówi o swoich muzycznych początkach i najnowszym teledysku, który był kręcony w rodzinnym Lublinie.

20 lat WORD w Lublinie. W planach otwarcie nowej filii w woj. lubelskim
galeria

20 lat WORD w Lublinie. W planach otwarcie nowej filii w woj. lubelskim 12 4

Czy może pani skręcić w lewo – prosi egzaminator. W moje, czy w pana – pyta egzaminowana – to tylko jedna z anegdot krążących wśród pracowników Wojewódzkiego Ośrodka Ruchu Drogowego w Lublinie. Przez 20 lat działalności podobnych sytuacji było wiele.

Gołąb: Teraz to już Skwer Niepodległej

Gołąb: Teraz to już Skwer Niepodległej 5 1

Niewielki plac z obeliskiem przed kościołem w Gołębiu otrzymał nową, oficjalną nazwę.

Otwierają pierwszą fabrykę w Polsce. Na siedzibę wybrali Lublin, będzie praca dla 220 osób
galeria

Otwierają pierwszą fabrykę w Polsce. Na siedzibę wybrali Lublin, będzie praca dla 220 osób 36 12

Około 220 osób znajdzie pracę w pierwszej w Polsce fabryce Turck. Powstanie ona w przyszłym roku w Lublinie. Na taką lokalizację zdecydowano się m.in. ze względu na mieszkających tu wysoko wykwalifikowanych pracowników.

Wyścig po władzę w powiecie puławskim. Kto kandyduje?

Wyścig po władzę w powiecie puławskim. Kto kandyduje? 2 5

O miejsca w Radzie Powiatu Puławskiego w tym roku zawalczą m.in. Zbigniew Śliwiński, Teresa Gutowska, Tomasz Szymajda, Stanisław Wójcicki, a także Michał Godliński i Witold Popiołek. Swoje listy zarejestrowały: PiS, PSL, „Koalicja Samorządowa” oraz „Samorządowcy Janusza Grobla”.

Pomysły mieszkańców Lublina walczą o pieniądze. Sprawdź na co możesz zagłosować

Pomysły mieszkańców Lublina walczą o pieniądze. Sprawdź na co możesz zagłosować 8 4

Już w niedzielę zacznie się głosowanie na pomysły zgłoszone do budżetu obywatelskiego. Potrwa do 10 października. Głosować mogą mieszkańcy Lublina bez względu na wiek. Każdy ma prawo poprzeć jeden projekt „duży” oraz dwa „małe”. W tym roku do podziału jest 15 mln zł.

Zamość: Będą remonty ulic

Zamość: Będą remonty ulic 1 0

Nadchodzi jesień, ale remonty na niektórych zamojskich drogach dopiero się zaczynają. Wkrótce rozpocznie się przebudowa ul. Gęsiej i remont placu przy ul. Kościuszki.

Wiadomo dlaczego zmarł Konrad Gaca. Są wyniki sekcji zwłok
galeria

Wiadomo dlaczego zmarł Konrad Gaca. Są wyniki sekcji zwłok 19 6

Prokuratorzy znają już wyniki sekcji zwłok Konrada Gacy. 

Eurojackpot 21.09.2018. Wyniki losowania, zwycięskie liczby: 5, 8, 16, 42, 46 oraz 2 i 10

Eurojackpot 21.09.2018. Wyniki losowania, zwycięskie liczby: 5, 8, 16, 42, 46 oraz 2 i 10 0 0

Eurojackpot 21.09.2018. Sprawdź liczby wylosowane 21 września 2018 roku. Oto zwycięskie liczby: 5, 8, 16, 42, 46 oraz 2 i 10

Kataklizm w Orlętach Spomlek, Avia spróbuje zmazać plamę

Kataklizm w Orlętach Spomlek, Avia spróbuje zmazać plamę 0 3

Pech nie opuszcza Orląt Spomlek. Zespół Rafała Borysiuka w sobotę zagra u siebie z Avią Świdnik (godz. 16). Gospodarze będą jednak jeszcze bardziej osłabieni. – Policzyliśmy, że w sumie z powodu kontuzji wypadnie nam sześciu chłopaków. A jeden pauzuje jeszcze za kartki – mówi popularny „Borys”

Radni sprawdzali, kto wyszedł z urzędu wesprzeć marszałka. Naruszyli ochronę danych osobowych?
film

Radni sprawdzali, kto wyszedł z urzędu wesprzeć marszałka. Naruszyli ochronę danych osobowych? 0 36

Inspektor ochrony danych osobowych w urzędzie marszałkowskim oczekuje wyjaśnień od radnych Prawa i Sprawiedliwości. Chodzi o Michała Mulawę i Marka Wojciechowskiego, którzy w czwartek próbowali wyjaśnić szczegóły obecności ponad stuosobowej grupy urzędników na konferencji prasowej z udziałem ministra.

Wiceminister przyjechał uroczyście otworzyć żłobek, który działa już od 3 września
galeria

Wiceminister przyjechał uroczyście otworzyć żłobek, który działa już od 3 września 1 7

Wiceminister rodziny przyjechał wczoraj uroczyście otworzyć żłobek w Białej Podlaskiej. A placówka działa już od 3 września.

Chełmianka gra z Wisłą Puławy. Podtrzymają passę u siebie?

Chełmianka gra z Wisłą Puławy. Podtrzymają passę u siebie? 7 3

Emocji nie powinno zabraknąć w niedzielę na stadionie w Chełmie. Tamtejsza Chełmianka zmierzy się z Wisłą Puławy (godz. 15.30). To będzie pojedynek trzeciej drużyny w tabeli z czwartą

Komitet Krzysztofa Żuka skarży się na TVP Lublin. Wytyka nieobecność na konferencjach

Komitet Krzysztofa Żuka skarży się na TVP Lublin. Wytyka nieobecność na konferencjach 26 33

Dlaczego nas nie pokazujecie – pytają Telewizję Polską działacze komitetu Krzysztofa Żuka i składają oficjalną skargę do TVP.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.