Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

8 listopada 2009 r.
20:25
Edytuj ten wpis

Milioner też chce sprzedać szynobusy. Urzędnicy podnieśli mu szlaban

0 19 A A

Urząd Marszałkowski w Lublinie ugiął się przed firmą milionera Zbigniewa Jakubasa. Dopuścił ją do przetargu na dostawę taboru kolejowego, chociaż spółka nie ma odpowiedniego doświadczenia. Tymczasem, inne województwa stawiają na sprawdzonych producentów.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
Gra idzie o duże pieniądze – samorząd województwa ma 35 mln zł na zakup pięciu spalinowych szynobusów. Otwarcie ofert w czwartek. Wygra, kto da niższą cenę.

Urzędnicy postanowili, że do przetargu dopuszczą firmy, które przez ostatnie trzy lata sprzedały przynajmniej trzy spalinowe pojazdy szynowe do przewozu osób, warte minimum 5 mln zł każdy. Newag SA – firma kontrolowana przez Jakubasa – zaprotestowała i urzędnicy zmienili specyfikację przetargu.

Teraz może w nim wystartować firma, która nie ma doświadczenia w budowie pojazdów spalinowych do przewozu ludzi. Wystarczy, że sprzedała ostatnio jakiekolwiek trzy pojazdy jeżdżące po szynach.

– Czyli nawet drezyny – zauważa Tomasz Zaboklicki, prezes Pesa Bydgoszcz SA, firmy, która zwróciła nam uwagę na zmienioną specyfikację przetargową.
Pesa to krajowy potentat w budowie taboru kolejowego, a Newag dopiero walczy o miejsce na rynku.

– Dziwię się, że Urząd Marszałkowski eksperymentuje na pasażerach i ryzykuje wydanie publicznych pieniędzy. Tylko firmy, które prowadzą seryjną produkcję, zdążą dostarczyć wam do września przyszłego roku pierwsze dwa pojazdy. Przebadane i z certyfikatami – przekonuje Zaboklicki.

Newag twierdzi, że wymagania lubelskich urzędników mogła spełnić tylko Pesa. Dlatego oprotestował pierwszy przetarg.

– Nasze uwagi dotyczyły doświadczenia wymaganego od uczestników przetargu. To wykluczało nas z postępowania – tłumaczy Józef Michalik, dyrektor działu marketingu w Newagu. – Tym protestem otworzyliśmy przetarg dla innych firm.

– Urząd może zaoszczędzić w przetargu, ale dołożyć potem do eksploatacji – zauważa prezes Pesa.

– Zmieniliśmy specyfikację, żeby zwiększyć konkurencyjność – uzasadnia Wojciech Wnuk z komisji przetargowej.

– Bo wtedy uzyskujemy lepsze ceny – dodaje marszałek Krzysztof Grabczuk (PO).
Jednak inne urzędy marszałkowskie odrzucają protesty Newagu. Jak np. w woj. zachodniopomorskim, gdzie nie chcą kupować taboru od producentów bez doświadczenia.

– Ich pojazdy spędzają bardzo dużo czasu w naprawie – stwierdził Witold Jabłoński, tamtejszy wicemarszałek. Przypomniał przypadek prototypowego szynobusu firmy Kolzam, który już w drugim roku eksploatacji był 240 dni w naprawie.

Podobny protest Newagu odrzucił w sierpniu marszałek woj. dolnośląskiego.

Komentarze 19

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
Olo / 27 września 2010 o 17:05
0
Taka różnica jak między Józkiem a Aronem.
Avatar
aron / 12 listopada 2009 o 22:17
0
Kogo obchodza jakies szynobusy? Przeciez z uslug PKP korzysta mniej niz 1% mieszkancow woj. lubelskiego
Avatar
chart / 11 listopada 2009 o 19:25
0
Rafale, nie kijem go, to pałą - dlaczego mieliby to robić? Co wnosił pierwotny zapis i czym był uzasadniony? Akurat Newagowi doświadczenia odmówić nie można - firma powstała w 1876 roku jako Państwowe Warsztaty Kolejowe, a później przez dziesięciolecia działała jako Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego. Opowieść o produkowaniu drezyn jest więc w ustach przedstawiciela Pesy manipulacją. Dalej - nawet bydgoska firma nie zakwestionowała tych danych z protestu: na 33 zorganizowane w kraju przetargi na dostawę szynobusów w okresie 2002-2009 aż 23 wygrała PESA, co daje 74 spośród wszystkich 119 sprzedanych składów szynobusowych. Oczywiście, można kłaść to na karb przewagi w postaci niższych cen (choć związana jest z tym także duża awaryjność pojazdów). W rzeczywistości jednak działa tu samonapędzający się mechanizm. Najpierw pisze się specyfikację preferującą konkretny skład, jego producent rzecz jasna wygrywa, w następnym roku wymaga się, by dostawca legitymował się już sprzedażą podobnego pojazdu i kółko się zamyka. W ten sposób nikt nowy nie może się dostać na rynek, a chodzi o kwoty niebagatelne - jak sam słusznie podkreślasz.
Bardziej niepokojące jest więc dla mnie nie dopuszczenie NEWAGU, tylko to, że pierwotnie ktoś się bawił SIWZ-em.
Rafale, nie kijem go, to pałą - dlaczego mieliby to robić? Co wnosił pierwotny zapis i czym był uzasadniony? Akurat Newagowi doświadczenia odmówić nie można - firma powstała w 1876 roku jako Państwowe Warsztaty Kolejowe, a później przez dziesięciolecia działała jako Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego. Opowieść o produkowaniu drezyn jest więc w ustach przedstawiciela Pesy manipulacją. Dalej - nawet bydgoska firma nie zakwestionowała tych danych z protestu: na 33 zorganizowane w kraju przetargi na dostawę szynobusów w okresie 2002-2009 aż 23 ... rozwiń
Avatar
aron / 11 listopada 2009 o 18:08
0
a w sumie co za roznica. Ponad 99% mieszkancow woj. lubelskiego i tak nie korzysta z pociagów
Avatar
obiektywny / 10 listopada 2009 o 14:58
0
Rafał Panas napisał:
Temat na co województwo wyda 35 mln zł nie jest poważny? Oczywiście racja - żadna decyzja nie zapadła. Tyle, że rolą dziennikarzy jest przyglądanie się działaniom urzędników na każdy etapie ich pracy.
Pozdrawiam

Uderz w stół, a nożyce się odezwą. Nie kwestionuję roli dziennikarzy. Niech "przyglądają się" włodarzom, co wydają nasze pieniądze. W tym przypadku jednak artykuł jest stronniczy, bo eksponuje się głos tylko jednej ze stron - konkurencyjnej wobec Newagu. Potentat, co pokazuje życie, nie zawsze staje na wysokości zadania, czasem wpada w rutynę. Skąd pewność, że akurat bydgoska firma da nam najlepszy tabor i że tych 35 mln zł nie zostanie zmarnowanych? Czy red. Panas ma tę pewność? Czy mają ją ci, którzy nie znając szczegółów i czerpiąc swą wiedzę z artykułu red. Panasa z góry nazywają sprzęt produkowany w Newagu "badziewiem"?

Uderz w stół, a nożyce się odezwą. Nie kwestionuję roli dziennikarzy. Niech "przyglądają się" włodarzom, co wydają nasze pieniądze. W tym przypadku jednak artykuł jest stronniczy, bo eksponuje się głos tylko jednej ze stron - konkurencyjnej wobec Newagu. Potentat, co pokazuje życie, nie zawsze staje na wysokości zadania, czasem wpada w rutynę. Skąd pewność, że akurat bydgoska firma da nam najlepszy tabor i że tych 35 mln zł nie zostanie zmarnowanych? Czy red. Panas ma tę pewność? Czy mają ją ci, którzy nie znają... rozwiń
Avatar
Janek / 10 listopada 2009 o 13:13
0
..to sie chyba Lubelskie doigra.Dostanie zapewne jakiegoś "chińczyka". Będzie tani i adekwatnie do ceny będzie wyglądał i jeździł. Ciekawe jeszcze ile bedzie eksploatacja kosztowała bo jak prezes Pesy powiedział może byc niska cena i drogie utrzymanie.Wiadomo , ani Grabczuk , Sobczak czy PAlikot z własnej kieszeni tego nie zapłacą. Czemu to województwo zawsze musi być najgłupsze???? A dziennikarze bardzo dobrze ,ze patrzą władzy na ręce. Super wydaje się nie swoje pieniądze na jakieś badziewie .Przeciez te pojazdy mają nam służyć kilkadziesiąt lat. Sądzicie że któryś z naszych włodarzy jeździ Dacią czy Trabantem? a my pewnie czymś daciopodobnym będziemy zmuszeni jeździć !!!!!!
..to sie chyba Lubelskie doigra.Dostanie zapewne jakiegoś "chińczyka". Będzie tani i adekwatnie do ceny będzie wyglądał i jeździł. Ciekawe jeszcze ile bedzie eksploatacja kosztowała bo jak prezes Pesy powiedział może byc niska cena i drogie utrzymanie.Wiadomo , ani Grabczuk , Sobczak czy PAlikot z własnej kieszeni tego nie zapłacą. Czemu to województwo zawsze musi być najgłupsze???? A dziennikarze bardzo dobrze ,ze patrzą władzy na ręce. Super wydaje się nie swoje pieniądze na jakieś badziewie .Przeciez te pojazdy mają nam służyć ... rozwiń
Avatar
Rafał Panas / 10 listopada 2009 o 12:23
0
obiektywny napisał:
Nie wiem, po co ten krzyk, skoro żadna decyzja jeszcze nie zapadła. Przystąpienie do przetargu nie oznacza automatycznie jego wygrania! Ludzie - więcej luzu! A gazecie proponuję zajęcie się innymi, o wiele bardziej poważnymi tematami - z pożytkiem dla miasta i regionu, chyba że bierze udział w jakiejś grze, bo i to się zdarzało i zdarza.


Temat na co województwo wyda 35 mln zł nie jest poważny? Oczywiście racja - żadna decyzja nie zapadła. Tyle, że rolą dziennikarzy jest przyglądanie się działaniom urzędników na każdy etapie ich pracy.
Pozdrawiam


Temat na co województwo wyda 35 mln zł nie jest poważny? Oczywiście racja - żadna decyzja nie zapadła. Tyle, że rolą dziennikarzy jest przyglądanie się działaniom urzędników na każdy etapie ich pracy.
Pozdrawiam rozwiń
Avatar
obiektywny / 9 listopada 2009 o 17:46
0
Nie wiem, po co ten krzyk, skoro żadna decyzja jeszcze nie zapadła. Przystąpienie do przetargu nie oznacza automatycznie jego wygrania! Ludzie - więcej luzu! A gazecie proponuję zajęcie się innymi, o wiele bardziej poważnymi tematami - z pożytkiem dla miasta i regionu, chyba że bierze udział w jakiejś grze, bo i to się zdarzało i zdarza.
Avatar
solar / 9 listopada 2009 o 14:44
0
Zainteresujcie się przekretem w MPK i zakupem mercedesów. Te autobusy nie odpowiadaja praktycznie w połowie SWIZowi.
Avatar
Rafał Panas / 9 listopada 2009 o 13:35
0
chart napisał:
Zapis o "doświadczeniu" to efekt lobbingu m.in. Pesy. Ma charakter blokady uniemożliwiającej nowym podmiotom wejście na rynek, na którym królują podmioty zasiedziałe, przyzwyczajone już do tego, że wystarczy dać łapówkę, a jakość produktu ma znaczenie drugorzędne. Precz z oligopolami! To konkurencja broni bezpieczeństwa pasażerów!


Tyle, że charcie Newag mógł sobie spokojnie poradzić z kwestią doświadczenia. Tak jak zauważyli urzędnicy ze Szczecina: wystarczyło żeby zawiązał konsorcjum z firmą z wymaganym doświadczeniem.


Tyle, że charcie Newag mógł sobie spokojnie poradzić z kwestią doświadczenia. Tak jak zauważyli urzędnicy ze Szczecina: wystarczyło żeby zawiązał konsorcjum z firmą z wymaganym doświadczeniem. rozwiń
Avatar
Olo / 27 września 2010 o 17:05
0
Taka różnica jak między Józkiem a Aronem.
Avatar
aron / 12 listopada 2009 o 22:17
0
Kogo obchodza jakies szynobusy? Przeciez z uslug PKP korzysta mniej niz 1% mieszkancow woj. lubelskiego
Avatar
chart / 11 listopada 2009 o 19:25
0
Rafale, nie kijem go, to pałą - dlaczego mieliby to robić? Co wnosił pierwotny zapis i czym był uzasadniony? Akurat Newagowi doświadczenia odmówić nie można - firma powstała w 1876 roku jako Państwowe Warsztaty Kolejowe, a później przez dziesięciolecia działała jako Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego. Opowieść o produkowaniu drezyn jest więc w ustach przedstawiciela Pesy manipulacją. Dalej - nawet bydgoska firma nie zakwestionowała tych danych z protestu: na 33 zorganizowane w kraju przetargi na dostawę szynobusów w okresie 2002-2009 aż 23 wygrała PESA, co daje 74 spośród wszystkich 119 sprzedanych składów szynobusowych. Oczywiście, można kłaść to na karb przewagi w postaci niższych cen (choć związana jest z tym także duża awaryjność pojazdów). W rzeczywistości jednak działa tu samonapędzający się mechanizm. Najpierw pisze się specyfikację preferującą konkretny skład, jego producent rzecz jasna wygrywa, w następnym roku wymaga się, by dostawca legitymował się już sprzedażą podobnego pojazdu i kółko się zamyka. W ten sposób nikt nowy nie może się dostać na rynek, a chodzi o kwoty niebagatelne - jak sam słusznie podkreślasz.
Bardziej niepokojące jest więc dla mnie nie dopuszczenie NEWAGU, tylko to, że pierwotnie ktoś się bawił SIWZ-em.
Rafale, nie kijem go, to pałą - dlaczego mieliby to robić? Co wnosił pierwotny zapis i czym był uzasadniony? Akurat Newagowi doświadczenia odmówić nie można - firma powstała w 1876 roku jako Państwowe Warsztaty Kolejowe, a później przez dziesięciolecia działała jako Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego. Opowieść o produkowaniu drezyn jest więc w ustach przedstawiciela Pesy manipulacją. Dalej - nawet bydgoska firma nie zakwestionowała tych danych z protestu: na 33 zorganizowane w kraju przetargi na dostawę szynobusów w okresie 2002-2009 aż 23 ... rozwiń
Avatar
aron / 11 listopada 2009 o 18:08
0
a w sumie co za roznica. Ponad 99% mieszkancow woj. lubelskiego i tak nie korzysta z pociagów
Avatar
obiektywny / 10 listopada 2009 o 14:58
0
Rafał Panas napisał:
Temat na co województwo wyda 35 mln zł nie jest poważny? Oczywiście racja - żadna decyzja nie zapadła. Tyle, że rolą dziennikarzy jest przyglądanie się działaniom urzędników na każdy etapie ich pracy.
Pozdrawiam

Uderz w stół, a nożyce się odezwą. Nie kwestionuję roli dziennikarzy. Niech "przyglądają się" włodarzom, co wydają nasze pieniądze. W tym przypadku jednak artykuł jest stronniczy, bo eksponuje się głos tylko jednej ze stron - konkurencyjnej wobec Newagu. Potentat, co pokazuje życie, nie zawsze staje na wysokości zadania, czasem wpada w rutynę. Skąd pewność, że akurat bydgoska firma da nam najlepszy tabor i że tych 35 mln zł nie zostanie zmarnowanych? Czy red. Panas ma tę pewność? Czy mają ją ci, którzy nie znając szczegółów i czerpiąc swą wiedzę z artykułu red. Panasa z góry nazywają sprzęt produkowany w Newagu "badziewiem"?

Uderz w stół, a nożyce się odezwą. Nie kwestionuję roli dziennikarzy. Niech "przyglądają się" włodarzom, co wydają nasze pieniądze. W tym przypadku jednak artykuł jest stronniczy, bo eksponuje się głos tylko jednej ze stron - konkurencyjnej wobec Newagu. Potentat, co pokazuje życie, nie zawsze staje na wysokości zadania, czasem wpada w rutynę. Skąd pewność, że akurat bydgoska firma da nam najlepszy tabor i że tych 35 mln zł nie zostanie zmarnowanych? Czy red. Panas ma tę pewność? Czy mają ją ci, którzy nie znają... rozwiń
Avatar
Janek / 10 listopada 2009 o 13:13
0
..to sie chyba Lubelskie doigra.Dostanie zapewne jakiegoś "chińczyka". Będzie tani i adekwatnie do ceny będzie wyglądał i jeździł. Ciekawe jeszcze ile bedzie eksploatacja kosztowała bo jak prezes Pesy powiedział może byc niska cena i drogie utrzymanie.Wiadomo , ani Grabczuk , Sobczak czy PAlikot z własnej kieszeni tego nie zapłacą. Czemu to województwo zawsze musi być najgłupsze???? A dziennikarze bardzo dobrze ,ze patrzą władzy na ręce. Super wydaje się nie swoje pieniądze na jakieś badziewie .Przeciez te pojazdy mają nam służyć kilkadziesiąt lat. Sądzicie że któryś z naszych włodarzy jeździ Dacią czy Trabantem? a my pewnie czymś daciopodobnym będziemy zmuszeni jeździć !!!!!!
..to sie chyba Lubelskie doigra.Dostanie zapewne jakiegoś "chińczyka". Będzie tani i adekwatnie do ceny będzie wyglądał i jeździł. Ciekawe jeszcze ile bedzie eksploatacja kosztowała bo jak prezes Pesy powiedział może byc niska cena i drogie utrzymanie.Wiadomo , ani Grabczuk , Sobczak czy PAlikot z własnej kieszeni tego nie zapłacą. Czemu to województwo zawsze musi być najgłupsze???? A dziennikarze bardzo dobrze ,ze patrzą władzy na ręce. Super wydaje się nie swoje pieniądze na jakieś badziewie .Przeciez te pojazdy mają nam służyć ... rozwiń
Avatar
Rafał Panas / 10 listopada 2009 o 12:23
0
obiektywny napisał:
Nie wiem, po co ten krzyk, skoro żadna decyzja jeszcze nie zapadła. Przystąpienie do przetargu nie oznacza automatycznie jego wygrania! Ludzie - więcej luzu! A gazecie proponuję zajęcie się innymi, o wiele bardziej poważnymi tematami - z pożytkiem dla miasta i regionu, chyba że bierze udział w jakiejś grze, bo i to się zdarzało i zdarza.


Temat na co województwo wyda 35 mln zł nie jest poważny? Oczywiście racja - żadna decyzja nie zapadła. Tyle, że rolą dziennikarzy jest przyglądanie się działaniom urzędników na każdy etapie ich pracy.
Pozdrawiam


Temat na co województwo wyda 35 mln zł nie jest poważny? Oczywiście racja - żadna decyzja nie zapadła. Tyle, że rolą dziennikarzy jest przyglądanie się działaniom urzędników na każdy etapie ich pracy.
Pozdrawiam rozwiń
Avatar
obiektywny / 9 listopada 2009 o 17:46
0
Nie wiem, po co ten krzyk, skoro żadna decyzja jeszcze nie zapadła. Przystąpienie do przetargu nie oznacza automatycznie jego wygrania! Ludzie - więcej luzu! A gazecie proponuję zajęcie się innymi, o wiele bardziej poważnymi tematami - z pożytkiem dla miasta i regionu, chyba że bierze udział w jakiejś grze, bo i to się zdarzało i zdarza.
Avatar
solar / 9 listopada 2009 o 14:44
0
Zainteresujcie się przekretem w MPK i zakupem mercedesów. Te autobusy nie odpowiadaja praktycznie w połowie SWIZowi.
Avatar
Rafał Panas / 9 listopada 2009 o 13:35
0
chart napisał:
Zapis o "doświadczeniu" to efekt lobbingu m.in. Pesy. Ma charakter blokady uniemożliwiającej nowym podmiotom wejście na rynek, na którym królują podmioty zasiedziałe, przyzwyczajone już do tego, że wystarczy dać łapówkę, a jakość produktu ma znaczenie drugorzędne. Precz z oligopolami! To konkurencja broni bezpieczeństwa pasażerów!


Tyle, że charcie Newag mógł sobie spokojnie poradzić z kwestią doświadczenia. Tak jak zauważyli urzędnicy ze Szczecina: wystarczyło żeby zawiązał konsorcjum z firmą z wymaganym doświadczeniem.


Tyle, że charcie Newag mógł sobie spokojnie poradzić z kwestią doświadczenia. Tak jak zauważyli urzędnicy ze Szczecina: wystarczyło żeby zawiązał konsorcjum z firmą z wymaganym doświadczeniem. rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze 19

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

"Wieś w XX wieku". Międzynarodowa konferencja w IPN w Lublinie
26 września 2018, 0:00

"Wieś w XX wieku". Międzynarodowa konferencja w IPN w Lublinie 0 0

Co Gdzie Kiedy. W dniach 26-28 września w siedzibie Oddziału Instytutu Pamięci Narodowej w Lublinie (ul. Wodopojna 2) odbędzie się międzynarodowa konferencja naukowa Wieś w XX wieku. Wybrane problemy polityczne, społeczne, gospodarcze i kultura.

"Żyje i przeszczep się udał". Tak pani Ewa z Góry Puławskiej pomogła 26-letniemu Włochowi

"Żyje i przeszczep się udał". Tak pani Ewa z Góry Puławskiej pomogła 26-letniemu Włochowi 10 1

Rozmowa z Ewą Olszowy z Góry Puławskiej, dawcą komórek macierzystych szpiku.

Komunikacja miejska w Lublinie powinna być prywatna? Pomysł kandydatów

Komunikacja miejska w Lublinie powinna być prywatna? Pomysł kandydatów 14 14

Zmiany w działaniu komunikacji miejskiej w Lublinie zaproponowali w piątek działacze komitetu wyborczego „Kukiz, Wolność, Lubelscy Patrioci i Ruchy Miejskie”. Krytykowali też władze MPK.

Znany w Chełmie zabytek czekał na remont od międzywojnia

Znany w Chełmie zabytek czekał na remont od międzywojnia 1 0

Kaplica rodziny Bielskich na zabytkowym cmentarzu parafialnym przy ul. Lwowskiej w Chełmie doczekała się remontu. Miejscowi miłośnicy zabytków upominali się o to już w latach międzywojennych.

Wernisaż wystawy "Projektowanie Wszędzie" W Centrum Spotkania Kultur
28 września 2018, 17:00

Wernisaż wystawy "Projektowanie Wszędzie" W Centrum Spotkania Kultur 1 0

Co Gdzie Kiedy. W piątek, 28 września o godz. 18 w Centrum Spotkania Kultur odbędzie się wernisaż wystawy Projektowanie wszędzie.

Radny PiS chce współpracy ze Smoleńskiem

Radny PiS chce współpracy ze Smoleńskiem 15 6

Czy rosyjski Smoleńsk zostanie nowym miastem partnerskim Puław? O tym, że to przyniesie nam wiele korzyści przekonuje radny PiS Ignacy Czeżyk.

Ignacy Daszyński i Maciej Rataj. Dwaj marszałkowie Sejmu, nowi kawalerowie Orderu Orła Białego
Historia

Ignacy Daszyński i Maciej Rataj. Dwaj marszałkowie Sejmu, nowi kawalerowie Orderu Orła Białego 0 0

Choć polityczne i życiowe drogi wybitnych polityków, marszałków Sejmu, Ignacego Daszyńskiego i Macieja Rataja, właśnie odznaczonych pośmiertnie najwyższym polskim odznaczeniem - Orderem Orła Białego - układały się różnie, to jednak miały pewne punkty wspólne

Wandzin: Wypadek na drodze krajowej nr 19

Wandzin: Wypadek na drodze krajowej nr 19 3 0

Do wypadku doszło około godz. 7.35 w Wandzinie na drodze krajowej nr 19 między Lublinem a Lubartowem.

Jesień na zewnątrz, od jutra w kalendarzu. Prognoza pogody na weekend w woj. lubelskim
film

Jesień na zewnątrz, od jutra w kalendarzu. Prognoza pogody na weekend w woj. lubelskim 4 0

Kalendarzowa jesień 2018 - kiedy się zaczyna? Pierwszy dzień kalendarzowej jesieni wypada w niedzielę 23 września. W piątek jeszcze mogliśmy cieszyć się latem, ale zapowiadane załamanie pogody sprawdziło się.

Daleka podróż Górnika po prezent urodzinowy

Daleka podróż Górnika po prezent urodzinowy 2 1

Górnik Łęczna w niedzielę o godzinie 16 zmierzy się w Stargardzie z tamtejszymi Błękitnymi i powalczy o drugą w tym sezonie wygraną na obcym terenie. Motywacji „zielono-czarnym” zabraknąć nie powinno, bo w czwartek klub obchodził 39 rocznicę powstania

Katastrofa w biało-czerwonych barwach. Polska przegrała z Argentyną

Katastrofa w biało-czerwonych barwach. Polska przegrała z Argentyną 2 0

To był jeden z najgorszych meczów w wykonaniu reprezentacji Polski od lat. Zespół prowadzony przez Vitala Heynena zaprezentował się fatalnie i przegrał 2:3 z Argentyńczykami. Polacy musieli sobie radzić w tym spotkaniu bez przeziębionego Michała Kubiaka, ale to nie usprawiedliwia tak koszmarnej gry.

Greg Gold: "Kocham to miasto". Słoneczny Lublin w jego najnowszym teledysku [wideo]
film

Greg Gold: "Kocham to miasto". Słoneczny Lublin w jego najnowszym teledysku [wideo] 92 8

Greg Gold, czyli Grzegorz Gołębiowski mówi o swoich muzycznych początkach i najnowszym teledysku, który był kręcony w rodzinnym Lublinie.

20 lat WORD w Lublinie. W planach otwarcie nowej filii w woj. lubelskim
galeria

20 lat WORD w Lublinie. W planach otwarcie nowej filii w woj. lubelskim 14 15

Czy może pani skręcić w lewo – prosi egzaminator. W moje, czy w pana – pyta egzaminowana – to tylko jedna z anegdot krążących wśród pracowników Wojewódzkiego Ośrodka Ruchu Drogowego w Lublinie. Przez 20 lat działalności podobnych sytuacji było wiele.

Gołąb: Teraz to już Skwer Niepodległej

Gołąb: Teraz to już Skwer Niepodległej 8 1

Niewielki plac z obeliskiem przed kościołem w Gołębiu otrzymał nową, oficjalną nazwę.

Otwierają pierwszą fabrykę w Polsce. Na siedzibę wybrali Lublin, będzie praca dla 220 osób
galeria

Otwierają pierwszą fabrykę w Polsce. Na siedzibę wybrali Lublin, będzie praca dla 220 osób 57 15

Około 220 osób znajdzie pracę w pierwszej w Polsce fabryce Turck. Powstanie ona w przyszłym roku w Lublinie. Na taką lokalizację zdecydowano się m.in. ze względu na mieszkających tu wysoko wykwalifikowanych pracowników.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.