Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

14 listopada 2008 r.
14:09
Edytuj ten wpis

Nastolatka zaraziła się sepsą na imprezie

0 11 A A

Uczennica V liceum w Lublinie trafiła do szpitala z objawami sepsy. Jej życiu nie zagraża niebezpieczeństwo. - A co z naszymi dziećmi? - pytają rodzice innych uczniów. - Sanepid zostawił nas na pastwę losu.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
Pochodząca z Dołhobyczowa uczennica mieszka w bursie przy ul. Muzycznej. - Ale od czwartku 6 listopada do wieczora we wtorek 11 listopada jej u nas nie było. Pojechała do domu - mówi Barbara Bartoś z bursy.

Przed wyjazdem (w ubiegły czwartek) dziewczyna zdążyła pójść na półmetek dla uczniów swojej szkoły, organizowany w jednym z lubelskich klubów. A w poniedziałek pojechała na 18 urodziny koleżanki do Cycowa. To tam miała zarazić się meningokokami. Prawdopodobnie całowała się tam z jednym z kolegów, który był nosicielem bakterii.

Dziewczyna przyszła do szkoły w środę. Czuła się źle od samego rana. - Wezwaliśmy karetkę - opowiada Zbigniew Jakuszko, dyrektor szkoły. 17-latka trafiła na oddział intensywnej terapii szpitala im. Jana Bożego. Szpital nie informuje o stanie jej zdrowia. Wiadomo jedynie, że jej życiu nie zagraża niebezpieczeństwo.

- Ma sepsę meningokokową typu C (czyli najgroźniejszą odmianę - red.) - mówi dr Janusz Słodziński, zastępca państwowego wojewódzkiego inspektora sanitarnego w Lublinie. Taka odmiana sepsy występuje rzadko. A jej przebieg jest piorunujący i niezwykle groźny.

W szkole zapanowała panika. - Boimy się o nasze dzieci - grzmią rodzice uczniów z klasy 17-latki. W czwartek spotkali się z nimi lekarze sanepidu. - Powiedzieli, że naszym dzieciom nic nie grozi - opowiada jedna z matek. To samo usłyszeli uczniowie, z którymi od dwóch dni są przeprowadzane specjalne pogadanki.

W piątek sanepid pojawił się też w lubelskim III LO. Uczniowie jednej z III klas tej szkoły też byli na imprezie, na której prawdopodobnie doszło do zakażenia. Dyrektorka szkoły zadzwoniła do sanepidu. - Usłyszałam, że nie ma potrzeby dawania im antybiotyków - tłumaczy Anna Suszyna, dyr. III LO. To jednak nie uspokoiło uczniów.

- Nie było potrzeby podawania antybiotyków wszystkim uczniom - przekonuje Słodziński. Dostało je tylko 16 osób bezpośrednio zagrożonych: ci, którzy byli na imprezie, którzy mieszkali z dziewczyną w pokoju w bursie i członkowie rodziny. Pozostałym nic nie grozi. Jednak w przypadku pojawienia się jakichkolwiek oznak chorobowych muszą jak najszybciej zgłosić się do lekarza.

Od ośmiu osób pobrane zostały wymazy. O tym, czy są nosicielami meningokoków, dowiemy się najwcześniej w poniedziałek.

Komentarze 11

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
Gość / 22 marca 2018 o 22:36
0
Sposób na sepsę z USA 150 osób wyleczonych!!!!!! Vitamin C, Hydrocortisone and Thiamine For the treatment of Severe Sepsis and Septic Shock Vitamin C, Hydrocortisone and Thiamine dosing protocol Vitamin C: 1.5 g IV q 6 hourly for 4 days or until discharge from the ICU. Hydrocortisone: 50mg IV push q 6 hourly for 6 days or until discharge from the ICU. Taper is not required. Thiamine: 200mg IV q 12 hourly for 4 days or until discharge from the ICU Vitamin C: Vitamin C is provided by the manufacturer as a 50 ml vial at a concentration of 500mg/ml. Three (3) ml of vitamin C will be placed in a 100ml bag of either dextrose 5% in water (D5W) or normal saline and infused over 60 minutes. Hydrocortisone: Optional dosing strategy: Hydrocortisone 50 mg bolus, followed by a 24-hour continuous infusion of 200 mg for 4 days. Thiamine: Intravenous thiamine (200 mg) was placed in a piggyback in 50 ml of either D5W or normal saline and administered as a 15-minute infusion.
Sposób na sepsę z USA 150 osób wyleczonych!!!!!! Vitamin C, Hydrocortisone and Thiamine For the treatment of Severe Sepsis and Septic Shock Vitamin C, Hydrocortisone and Thiamine dosing protocol Vitamin C: 1.5 g IV q 6 hourly for 4 days or until discharge from the ICU. Hydrocortisone: 50mg IV push q 6 hourly for 6 days or until discharge from the ICU. Taper is not required. Thiamine: 200mg IV q 12 hourly for 4 days or until discharge from the ICU Vitamin C: Vitamin C is provided by the manufacturer as a 50 ml vial at a concentration of 500mg... rozwiń
Avatar
Z klasy najukochańszej ANi / 22 listopada 2008 o 23:57
0
koleżanka z klasy 3 napisał:
...żartujesz chyba, że nie ma się czego bać!!!!! Ja się osobiście boję i inni uczniowie również. Super, że jesteś spokojna, ale niestety większośc uczniów V Lo nie!!. I radze dowiedz się o stan Twojej "koleżanki z klasy", bo możesz zmienić zdanie co do tego "ojjjj". Bagatelizują sprawę i tego nie da się ukryć!!A ty jesteś w tym momencie dla mnie śmieszna!!! NIE pozdrawiam


nie wiem, kto wcześniej wypowiadał się z mojej klasy, ale zgadzam się z tą osobą, jesteś prześmieszna mówiąc takie rzeczy. To prawda, że Ania miała najgorszą odmianę sepsy i była to bardzo poważna choroba, ale zaraźliwa tylko i wyłącznie drogą kropelkową(kichanie, pocałunek).Szczerze Ci dam rade najlpeiej to nie wychódz z domu bo w każdym, dosłownie KAŻDYM miejscu mozesz zarazić się tą chorobą. Najgorsze jest to jacy wy ludzie jesteście prześmieszni w swojej niewiedzy!!, robicie sobie z tego czasem żarty albo boicie się o siebie że moglibyście się zarazić !! pomyślcie czasem o Niej, jak ona się mogła czuć, a niewiadomo kto jest nosicielem, może TYYYYYYYYY!!! Nie zdajecie sobie z niczego sprawy, wasza wiedza jest mierna i pusta, chodzimy do dobrej szkoły VLO i mówiąc takie rzeczy żeby zamknąc na ten czas szkołę, by ją oczyścić z tych bakterii SZOK naprawdę !! Głupota nie zna granic, przeciez nosiecielami jest ok 30 % z nas, szkołe trzeba by było wtedy oczyszczać około 1 raz dziennie, a to tylko glupia wymówka by nie isc do szkoły!! Żerujecie na czyimś nieszczęściu!! Obiecuję, że jeśli ktoś bedzie coś miał do Ani jak wróci do szkoły będzie miał grube nieprzyjemności, bo choć nie znacie dziewczyny często mówicie rzeczy typu " nie dam ci gryza bo bede mikał sepse" z wiel;kim zartem, najpierw zastanówcie się jednak nad sensem waszych słow!! I nie jestem żadna wredna albo niemiła, po pristu staram sie uświadomić niektórym ludziom jak bardzo się mylą! ;*


nie wiem, kto wcześniej wypowiadał się z mojej klasy, ale zgadzam się z tą osobą, jesteś prześmieszna mówiąc takie rzeczy. To prawda, że Ania miała najgorszą odmianę sepsy i była to bardzo poważna choroba, ale zaraźliwa tylko i wyłącznie drogą kropelkową(kichanie, pocałunek).Szczerze Ci dam rade najlpeiej to nie wychódz z domu bo w każdym, dosłownie KAŻDYM miejscu mozesz zarazić się tą chorobą. Najgorsze jest to jacy wy ludzie jesteście prześmieszni w swojej niewiedzy!!, robicie sobie z tego czasem żarty al... rozwiń
Avatar
koleżanka z klasy 3 / 17 listopada 2008 o 16:54
0
kolezanka z klasy Ani napisał:
To co ogladam w telewizji i czytam w gazetach i internecie po prostu mnie przeraza!
To prawda ze cala klasa powinna OD RAZU dostac antybiotyk i byc pod stala opieka lekarzy itd.. ale nie przesadzajmy z ta kwarANTANNA!
Sepsa mozna zarazic sie jedynie droga kropelkową.. wiec wszyscy musielibysmy przebywac z osoba chora wiecej niz kilka godzin albo sie z nia całowac..
Ojaaa..
Nie ma co siac paniki...
Pozdrawiam
Kolezanka z klasy



...żartujesz chyba, że nie ma się czego bać!!!!! Ja się osobiście boję i inni uczniowie również. Super, że jesteś spokojna, ale niestety większośc uczniów V Lo nie!!. I radze dowiedz się o stan Twojej "koleżanki z klasy", bo możesz zmienić zdanie co do tego "ojjjj". Bagatelizują sprawę i tego nie da się ukryć!!A ty jesteś w tym momencie dla mnie śmieszna!!! NIE pozdrawiam



...żartujesz chyba, że nie ma się czego bać!!!!! Ja się osobiście boję i inni uczniowie również. Super, że jesteś spokojna, ale niestety większośc uczniów V Lo nie!!. I radze dowiedz się o stan Twojej "koleżanki z klasy", bo możesz zmienić zdanie co do tego "ojjjj". Bagatelizują sprawę i tego nie da się ukryć!!A ty jesteś w tym momencie dla mnie śmieszna!!! NIE pozdrawiam rozwiń
Avatar
szef / 15 listopada 2008 o 17:36
0
a sanepid niezrobil zadnych badan uczniom........... a na pytania uczniow czy bedzie ona dezynfekowana odpowiedzieli smiechem !!!!prosze o wykonianie jakis krokow

Droga nauczycielko pewnie jest ich za mało do pracy.
Trzeba pewnie pozatrudniać do takich działów ,jak Epidemiologia ,Higiena Dzieci i Młodzieży ,
Oświata Zdrowotna i Promocja Zdrowia.
Za nich pracę wykonują pielęgniarki szkolne.
Na pewno Pani na pytania uczniów nie odpowiada śmiechem.
Avatar
kolezanka z klasy Ani / 15 listopada 2008 o 12:23
0
To co ogladam w telewizji i czytam w gazetach i internecie po prostu mnie przeraza!
To prawda ze cala klasa powinna OD RAZU dostac antybiotyk i byc pod stala opieka lekarzy itd.. ale nie przesadzajmy z ta kwarANTANNA!
Sepsa mozna zarazic sie jedynie droga kropelkową.. wiec wszyscy musielibysmy przebywac z osoba chora wiecej niz kilka godzin albo sie z nia całowac..
Ojaaa..
Nie ma co siac paniki...
Pozdrawiam
Kolezanka z klasy
Avatar
ja / 15 listopada 2008 o 10:59
0
nauczyciel napisał:
jak piszeice to piszcie gdzie to w V LO jest sepsa ucznowie chodza po szkole przerazeni boja sie czy to nie oni beda nastepna ofiara choroby a sanepid niezrobil zadnych badan uczniom nawet nie zdezynfekowal szkoly !!!! a na pytania uczniow czy bedzie ona dezynfekowana odpowiedzieli smiechem !!!!prosze o wykonianie jakis krokow w takich warunkach nie da sie uczyc jedynym tematem uczniow ne lekcjach jest sepsa !!!! w szkole zostaly przeprowadzone apele mowiace o chorobie ale i tak nie wszystkie klasy na nie poszly !!!! prosze zrubcie cos z tym!!!! czy dopiero gdy zarazi sie kolejne kilka osob ktos zareaguje !!!??? tylko czy ktos musi za to przplacic zyciem??(sepsa jest choroba smiertelna 70% zarazonych umiera) uwarzam to za skandal !!!! prosze o reakcje!!

Boże chroń nas przed takimi nauczycielami. Polska język trudna język.

Boże chroń nas przed takimi nauczycielami. Polska język trudna język. rozwiń
Avatar
łobuz / 14 listopada 2008 o 20:09
0
nauczyciel napisał:
jak piszeice to piszcie gdzie to w V LO jest sepsa ucznowie chodza po szkole przerazeni boja sie czy to nie oni beda nastepna ofiara choroby a sanepid niezrobil zadnych badan uczniom nawet nie zdezynfekowal szkoly !!!! a na pytania uczniow czy bedzie ona dezynfekowana odpowiedzieli smiechem !!!!prosze o wykonianie jakis krokow w takich warunkach nie da sie uczyc jedynym tematem uczniow ne lekcjach jest sepsa !!!! w szkole zostaly przeprowadzone apele mowiace o chorobie ale i tak nie wszystkie klasy na nie poszly !!!! prosze zrubcie cos z tym!!!! czy dopiero gdy zarazi sie kolejne kilka osob ktos zareaguje !!!??? tylko czy ktos musi za to przplacic zyciem??(sepsa jest choroba smiertelna 70% zarazonych umiera) uwarzam to za skandal !!!! prosze o reakcje!!

O durnoto ludzka jaka dezynfekcja przy sepsie to nie żółtaczka.Nalepiej zamknąć szkołe na co czeka grupa tyeoretycznie spanikowanych cwaniaczków.Szybciej sepsę można złapać na balangach niż wszkole.

O durnoto ludzka jaka dezynfekcja przy sepsie to nie żółtaczka.Nalepiej zamknąć szkołe na co czeka grupa tyeoretycznie spanikowanych cwaniaczków.Szybciej sepsę można złapać na balangach niż wszkole. rozwiń
Avatar
7th son / 14 listopada 2008 o 17:47
0
Sepsa to nie choroba, a zespół objawów to po pierwsze, a po drugie nie jest zakaźna to po drugie.
Avatar
:/ / 14 listopada 2008 o 17:20
0
Zanim podacie jakieś błędne informacje to sie zastanówcie.Robicie sensacje z tragedii dziewczyny, o której nic nie wiecie!!! To świadczy jedynie o waszej niedojrzałości!!!Po prostu żal mi sie was robi jak to czytam!! Co to za dziennikarz był taki mądry?!
Avatar
nauczyciel / 14 listopada 2008 o 17:13
0
jak piszeice to piszcie gdzie to w V LO jest sepsa ucznowie chodza po szkole przerazeni boja sie czy to nie oni beda nastepna ofiara choroby a sanepid niezrobil zadnych badan uczniom nawet nie zdezynfekowal szkoly !!!! a na pytania uczniow czy bedzie ona dezynfekowana odpowiedzieli smiechem !!!!prosze o wykonianie jakis krokow w takich warunkach nie da sie uczyc jedynym tematem uczniow ne lekcjach jest sepsa !!!! w szkole zostaly przeprowadzone apele mowiace o chorobie ale i tak nie wszystkie klasy na nie poszly !!!! prosze zrubcie cos z tym!!!! czy dopiero gdy zarazi sie kolejne kilka osob ktos zareaguje !!!??? tylko czy ktos musi za to przplacic zyciem??(sepsa jest choroba smiertelna 70% zarazonych umiera) uwarzam to za skandal !!!! prosze o reakcje!!
jak piszeice to piszcie gdzie to w V LO jest sepsa ucznowie chodza po szkole przerazeni boja sie czy to nie oni beda nastepna ofiara choroby a sanepid niezrobil zadnych badan uczniom nawet nie zdezynfekowal szkoly !!!! a na pytania uczniow czy bedzie ona dezynfekowana odpowiedzieli smiechem !!!!prosze o wykonianie jakis krokow w takich warunkach nie da sie uczyc jedynym tematem uczniow ne lekcjach jest sepsa !!!! w szkole zostaly przeprowadzone apele mowiace o chorobie ale i tak nie wszystki... rozwiń
Avatar
Gość / 22 marca 2018 o 22:36
0
Sposób na sepsę z USA 150 osób wyleczonych!!!!!! Vitamin C, Hydrocortisone and Thiamine For the treatment of Severe Sepsis and Septic Shock Vitamin C, Hydrocortisone and Thiamine dosing protocol Vitamin C: 1.5 g IV q 6 hourly for 4 days or until discharge from the ICU. Hydrocortisone: 50mg IV push q 6 hourly for 6 days or until discharge from the ICU. Taper is not required. Thiamine: 200mg IV q 12 hourly for 4 days or until discharge from the ICU Vitamin C: Vitamin C is provided by the manufacturer as a 50 ml vial at a concentration of 500mg/ml. Three (3) ml of vitamin C will be placed in a 100ml bag of either dextrose 5% in water (D5W) or normal saline and infused over 60 minutes. Hydrocortisone: Optional dosing strategy: Hydrocortisone 50 mg bolus, followed by a 24-hour continuous infusion of 200 mg for 4 days. Thiamine: Intravenous thiamine (200 mg) was placed in a piggyback in 50 ml of either D5W or normal saline and administered as a 15-minute infusion.
Sposób na sepsę z USA 150 osób wyleczonych!!!!!! Vitamin C, Hydrocortisone and Thiamine For the treatment of Severe Sepsis and Septic Shock Vitamin C, Hydrocortisone and Thiamine dosing protocol Vitamin C: 1.5 g IV q 6 hourly for 4 days or until discharge from the ICU. Hydrocortisone: 50mg IV push q 6 hourly for 6 days or until discharge from the ICU. Taper is not required. Thiamine: 200mg IV q 12 hourly for 4 days or until discharge from the ICU Vitamin C: Vitamin C is provided by the manufacturer as a 50 ml vial at a concentration of 500mg... rozwiń
Avatar
Z klasy najukochańszej ANi / 22 listopada 2008 o 23:57
0
koleżanka z klasy 3 napisał:
...żartujesz chyba, że nie ma się czego bać!!!!! Ja się osobiście boję i inni uczniowie również. Super, że jesteś spokojna, ale niestety większośc uczniów V Lo nie!!. I radze dowiedz się o stan Twojej "koleżanki z klasy", bo możesz zmienić zdanie co do tego "ojjjj". Bagatelizują sprawę i tego nie da się ukryć!!A ty jesteś w tym momencie dla mnie śmieszna!!! NIE pozdrawiam


nie wiem, kto wcześniej wypowiadał się z mojej klasy, ale zgadzam się z tą osobą, jesteś prześmieszna mówiąc takie rzeczy. To prawda, że Ania miała najgorszą odmianę sepsy i była to bardzo poważna choroba, ale zaraźliwa tylko i wyłącznie drogą kropelkową(kichanie, pocałunek).Szczerze Ci dam rade najlpeiej to nie wychódz z domu bo w każdym, dosłownie KAŻDYM miejscu mozesz zarazić się tą chorobą. Najgorsze jest to jacy wy ludzie jesteście prześmieszni w swojej niewiedzy!!, robicie sobie z tego czasem żarty albo boicie się o siebie że moglibyście się zarazić !! pomyślcie czasem o Niej, jak ona się mogła czuć, a niewiadomo kto jest nosicielem, może TYYYYYYYYY!!! Nie zdajecie sobie z niczego sprawy, wasza wiedza jest mierna i pusta, chodzimy do dobrej szkoły VLO i mówiąc takie rzeczy żeby zamknąc na ten czas szkołę, by ją oczyścić z tych bakterii SZOK naprawdę !! Głupota nie zna granic, przeciez nosiecielami jest ok 30 % z nas, szkołe trzeba by było wtedy oczyszczać około 1 raz dziennie, a to tylko glupia wymówka by nie isc do szkoły!! Żerujecie na czyimś nieszczęściu!! Obiecuję, że jeśli ktoś bedzie coś miał do Ani jak wróci do szkoły będzie miał grube nieprzyjemności, bo choć nie znacie dziewczyny często mówicie rzeczy typu " nie dam ci gryza bo bede mikał sepse" z wiel;kim zartem, najpierw zastanówcie się jednak nad sensem waszych słow!! I nie jestem żadna wredna albo niemiła, po pristu staram sie uświadomić niektórym ludziom jak bardzo się mylą! ;*


nie wiem, kto wcześniej wypowiadał się z mojej klasy, ale zgadzam się z tą osobą, jesteś prześmieszna mówiąc takie rzeczy. To prawda, że Ania miała najgorszą odmianę sepsy i była to bardzo poważna choroba, ale zaraźliwa tylko i wyłącznie drogą kropelkową(kichanie, pocałunek).Szczerze Ci dam rade najlpeiej to nie wychódz z domu bo w każdym, dosłownie KAŻDYM miejscu mozesz zarazić się tą chorobą. Najgorsze jest to jacy wy ludzie jesteście prześmieszni w swojej niewiedzy!!, robicie sobie z tego czasem żarty al... rozwiń
Avatar
koleżanka z klasy 3 / 17 listopada 2008 o 16:54
0
kolezanka z klasy Ani napisał:
To co ogladam w telewizji i czytam w gazetach i internecie po prostu mnie przeraza!
To prawda ze cala klasa powinna OD RAZU dostac antybiotyk i byc pod stala opieka lekarzy itd.. ale nie przesadzajmy z ta kwarANTANNA!
Sepsa mozna zarazic sie jedynie droga kropelkową.. wiec wszyscy musielibysmy przebywac z osoba chora wiecej niz kilka godzin albo sie z nia całowac..
Ojaaa..
Nie ma co siac paniki...
Pozdrawiam
Kolezanka z klasy



...żartujesz chyba, że nie ma się czego bać!!!!! Ja się osobiście boję i inni uczniowie również. Super, że jesteś spokojna, ale niestety większośc uczniów V Lo nie!!. I radze dowiedz się o stan Twojej "koleżanki z klasy", bo możesz zmienić zdanie co do tego "ojjjj". Bagatelizują sprawę i tego nie da się ukryć!!A ty jesteś w tym momencie dla mnie śmieszna!!! NIE pozdrawiam



...żartujesz chyba, że nie ma się czego bać!!!!! Ja się osobiście boję i inni uczniowie również. Super, że jesteś spokojna, ale niestety większośc uczniów V Lo nie!!. I radze dowiedz się o stan Twojej "koleżanki z klasy", bo możesz zmienić zdanie co do tego "ojjjj". Bagatelizują sprawę i tego nie da się ukryć!!A ty jesteś w tym momencie dla mnie śmieszna!!! NIE pozdrawiam rozwiń
Avatar
szef / 15 listopada 2008 o 17:36
0
a sanepid niezrobil zadnych badan uczniom........... a na pytania uczniow czy bedzie ona dezynfekowana odpowiedzieli smiechem !!!!prosze o wykonianie jakis krokow

Droga nauczycielko pewnie jest ich za mało do pracy.
Trzeba pewnie pozatrudniać do takich działów ,jak Epidemiologia ,Higiena Dzieci i Młodzieży ,
Oświata Zdrowotna i Promocja Zdrowia.
Za nich pracę wykonują pielęgniarki szkolne.
Na pewno Pani na pytania uczniów nie odpowiada śmiechem.
Avatar
kolezanka z klasy Ani / 15 listopada 2008 o 12:23
0
To co ogladam w telewizji i czytam w gazetach i internecie po prostu mnie przeraza!
To prawda ze cala klasa powinna OD RAZU dostac antybiotyk i byc pod stala opieka lekarzy itd.. ale nie przesadzajmy z ta kwarANTANNA!
Sepsa mozna zarazic sie jedynie droga kropelkową.. wiec wszyscy musielibysmy przebywac z osoba chora wiecej niz kilka godzin albo sie z nia całowac..
Ojaaa..
Nie ma co siac paniki...
Pozdrawiam
Kolezanka z klasy
Avatar
ja / 15 listopada 2008 o 10:59
0
nauczyciel napisał:
jak piszeice to piszcie gdzie to w V LO jest sepsa ucznowie chodza po szkole przerazeni boja sie czy to nie oni beda nastepna ofiara choroby a sanepid niezrobil zadnych badan uczniom nawet nie zdezynfekowal szkoly !!!! a na pytania uczniow czy bedzie ona dezynfekowana odpowiedzieli smiechem !!!!prosze o wykonianie jakis krokow w takich warunkach nie da sie uczyc jedynym tematem uczniow ne lekcjach jest sepsa !!!! w szkole zostaly przeprowadzone apele mowiace o chorobie ale i tak nie wszystkie klasy na nie poszly !!!! prosze zrubcie cos z tym!!!! czy dopiero gdy zarazi sie kolejne kilka osob ktos zareaguje !!!??? tylko czy ktos musi za to przplacic zyciem??(sepsa jest choroba smiertelna 70% zarazonych umiera) uwarzam to za skandal !!!! prosze o reakcje!!

Boże chroń nas przed takimi nauczycielami. Polska język trudna język.

Boże chroń nas przed takimi nauczycielami. Polska język trudna język. rozwiń
Avatar
łobuz / 14 listopada 2008 o 20:09
0
nauczyciel napisał:
jak piszeice to piszcie gdzie to w V LO jest sepsa ucznowie chodza po szkole przerazeni boja sie czy to nie oni beda nastepna ofiara choroby a sanepid niezrobil zadnych badan uczniom nawet nie zdezynfekowal szkoly !!!! a na pytania uczniow czy bedzie ona dezynfekowana odpowiedzieli smiechem !!!!prosze o wykonianie jakis krokow w takich warunkach nie da sie uczyc jedynym tematem uczniow ne lekcjach jest sepsa !!!! w szkole zostaly przeprowadzone apele mowiace o chorobie ale i tak nie wszystkie klasy na nie poszly !!!! prosze zrubcie cos z tym!!!! czy dopiero gdy zarazi sie kolejne kilka osob ktos zareaguje !!!??? tylko czy ktos musi za to przplacic zyciem??(sepsa jest choroba smiertelna 70% zarazonych umiera) uwarzam to za skandal !!!! prosze o reakcje!!

O durnoto ludzka jaka dezynfekcja przy sepsie to nie żółtaczka.Nalepiej zamknąć szkołe na co czeka grupa tyeoretycznie spanikowanych cwaniaczków.Szybciej sepsę można złapać na balangach niż wszkole.

O durnoto ludzka jaka dezynfekcja przy sepsie to nie żółtaczka.Nalepiej zamknąć szkołe na co czeka grupa tyeoretycznie spanikowanych cwaniaczków.Szybciej sepsę można złapać na balangach niż wszkole. rozwiń
Avatar
7th son / 14 listopada 2008 o 17:47
0
Sepsa to nie choroba, a zespół objawów to po pierwsze, a po drugie nie jest zakaźna to po drugie.
Avatar
:/ / 14 listopada 2008 o 17:20
0
Zanim podacie jakieś błędne informacje to sie zastanówcie.Robicie sensacje z tragedii dziewczyny, o której nic nie wiecie!!! To świadczy jedynie o waszej niedojrzałości!!!Po prostu żal mi sie was robi jak to czytam!! Co to za dziennikarz był taki mądry?!
Avatar
nauczyciel / 14 listopada 2008 o 17:13
0
jak piszeice to piszcie gdzie to w V LO jest sepsa ucznowie chodza po szkole przerazeni boja sie czy to nie oni beda nastepna ofiara choroby a sanepid niezrobil zadnych badan uczniom nawet nie zdezynfekowal szkoly !!!! a na pytania uczniow czy bedzie ona dezynfekowana odpowiedzieli smiechem !!!!prosze o wykonianie jakis krokow w takich warunkach nie da sie uczyc jedynym tematem uczniow ne lekcjach jest sepsa !!!! w szkole zostaly przeprowadzone apele mowiace o chorobie ale i tak nie wszystkie klasy na nie poszly !!!! prosze zrubcie cos z tym!!!! czy dopiero gdy zarazi sie kolejne kilka osob ktos zareaguje !!!??? tylko czy ktos musi za to przplacic zyciem??(sepsa jest choroba smiertelna 70% zarazonych umiera) uwarzam to za skandal !!!! prosze o reakcje!!
jak piszeice to piszcie gdzie to w V LO jest sepsa ucznowie chodza po szkole przerazeni boja sie czy to nie oni beda nastepna ofiara choroby a sanepid niezrobil zadnych badan uczniom nawet nie zdezynfekowal szkoly !!!! a na pytania uczniow czy bedzie ona dezynfekowana odpowiedzieli smiechem !!!!prosze o wykonianie jakis krokow w takich warunkach nie da sie uczyc jedynym tematem uczniow ne lekcjach jest sepsa !!!! w szkole zostaly przeprowadzone apele mowiace o chorobie ale i tak nie wszystki... rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze 11

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Jarosław Kaczoruk (trener Olimpii Miączyn): Wiosną będziemy bronić naszej twierdzy

Jarosław Kaczoruk (trener Olimpii Miączyn): Wiosną będziemy bronić naszej twierdzy 0 0

Rozmowa z Jarosławem Kaczorukiem, trenerem Olimpii Miączyn

Lubartów: Po raz trzeci szukają chętnych na termomodernizację szkół

Lubartów: Po raz trzeci szukają chętnych na termomodernizację szkół 0 0

Ponownie ruszyły dwa przetargi na termomodernizację szkół w Lubartowie. Chodzi o budynek II Liceum Ogólnokształcącego oraz o Szkołę Podstawową nr 3. W pierwszych przetargach nie udało się wyłonić wykonawców.

Nowy burmistrz Annopola o priorytetach na najbliższych 5 lat

Nowy burmistrz Annopola o priorytetach na najbliższych 5 lat 1 0

Rozmowa z Mirosławem Gazdą, burmistrzem-elektem Annopola.

Puławy: Nowy parking na osiedlu Niwa
galeria

Puławy: Nowy parking na osiedlu Niwa 7 0

Dobra wiadomość dla mieszkańców os. Niwa w Puławach. Jeszcze w tym roku będą mogli korzystać z kilku dodatkowych miejsc postojowych.

Lublin: To osiedle mocno się rozrasta, szkoła wymaga rozbudowy. Ogłoszono przetarg

Lublin: To osiedle mocno się rozrasta, szkoła wymaga rozbudowy. Ogłoszono przetarg 2 1

16 sal lekcyjnych znajdzie się w nowej części podstawówki na Felinie. Władze miasta ogłosiły przetarg na zaprojektowanie nowego segmentu i późniejszy nadzór nad jego budową. Z warunków przetargu wynika, że dodatkowa część szkoły powinna być gotowa w 2022 roku

Pierwsza strona Dziennika Wschodniego z 19 listopada 2018

Pierwsza strona Dziennika Wschodniego z 19 listopada 2018 0 0

Black Friday 2018. Jakie promocje na nas czekają? Jak nie wpaść w pułapkę? Ekspert radzi

Black Friday 2018. Jakie promocje na nas czekają? Jak nie wpaść w pułapkę? Ekspert radzi 28 2

Już w tym tygodniu wielkie święto łowców okazji, czyli Black Friday (Czarny Piątek). Kto nie zdąży zrobić zakupów będzie miał drugą szansę już trzy dni później – w Cyber Monday. Sprawdziliśmy, czy rzeczywiście warto w tym czasie wybrać się na zakupy i co zrobić, by w ferworze zakupów nie dokonać niewłaściwych wyborów.

Targi Lublin zamieniły się w zagrodę ze zwierzętami [zdjęcia]
galeria

Targi Lublin zamieniły się w zagrodę ze zwierzętami [zdjęcia] 0 1

W weekend Targi Lublin zmieniły się w zagrodę z kucykami, krowami i koziołkami. Gośćmi specjalnymi wydarzenia „Rewia Zwierzaki z Zagrody” były Alpaki. 

Kontrowersyjne słowa profesora z KUL o Żydach. Uczelnia odcina się od poglądów wykładowcy

Kontrowersyjne słowa profesora z KUL o Żydach. Uczelnia odcina się od poglądów wykładowcy 13 21

Był apel, jest reakcja. Polska Rada Chrześcijan i Żydów krytykuje publiczne wypowiedzi wykładowcy KUL ks. prof. Tadeusza Guza dotyczące żydowskich mordów rytualnych i prosi o „stosowną interwencję” przełożonych duchownego. Władze KUL i Archidiecezji Lubelskiej odcinają się od poglądów wykładowcy. Podkreślają, że są one nieprawdziwe i niedopuszczalne.

Włodawa: 100 dawców na 100. lecie niepodległości

Włodawa: 100 dawców na 100. lecie niepodległości 0 0

Miejscowi krwiodawcy postanowili włączyć się w obchody 100 rocznicy odzyskania przez Polskę niepodległości. Z tej okazji 7 grudnia organizują akcję poboru krwi pod hasłem „100 dawców na 100. lecie niepodległości”.

Ten szpital wygląda, jak luksusowy hotel. Ikardia w nowej siedzibie [zdjęcia]
galeria

Ten szpital wygląda, jak luksusowy hotel. Ikardia w nowej siedzibie [zdjęcia] 91 2

Szpital Kardiologii Inwazyjnej "Ikardia" ma nową siedzibę, która w piątek został oficjalnie otwarta przy ul. Górskiego 9 w Nałęczowie

Linkin Park Night - Phedora w Graffiti
6 grudnia 2018, 20:00

Linkin Park Night - Phedora w Graffiti 2 1

Co Gdzie Kiedy. Już 6 grudnia o godz. 20 na scenie klubu Graffiti wystąpi zespół Phedora. Po koncercie odbędzie się tradycyjna klubowa rockoteka.

Nowa zastępczyni prezydenta Krzysztofa Żuka

Nowa zastępczyni prezydenta Krzysztofa Żuka 3 52

To już pewne, chociaż nadal nieoficjalne: Beata Stepaniuk-Kuśmierzak zostanie nowym zastępcą prezydenta Lublina ds. kultury, sportu i relacji zewnętrznych.

Orion Niedrzwica spędzi zimę w fotelu lidera

Orion Niedrzwica spędzi zimę w fotelu lidera 0 6

Orion Niedrzwica spędzi zimę w fotelu lidera. Podopieczni Jacka Paździora muszą jednak pamiętać, że to jeszcze nie gwarantuje awansu do czwartej ligi

Sejmik. "Prezesowi się nie odmawia". Kto miał decydujący wpływ na obsadę stanowisk?

Sejmik. "Prezesowi się nie odmawia". Kto miał decydujący wpływ na obsadę stanowisk? 3 22

Czy wskazanie Jarosława Stawiarskiego jako kandydata na nowego marszałka to porażka szefa PiS w Lubelskim? W partii trwa dyskusja o tym, czyje wpływy na obsadę nowego zarządu województwa lubelskiego okazały się silniejsze w Warszawie

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.