Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

21 sierpnia 2009 r.
20:17
Edytuj ten wpis

Nowe toyoty yaris i ich skrzynie biegów straszą przyszłych kierowców

Autor: Zdjęcie autora Paweł Puzio
0 116 A A

Na egzaminie kursanci ruszają z trójki i nie potrafią włączyć wstecznego. Wszystko przez wymianę egzaminacyjnych samochodów. – Toyota dostarczyła nam 6-biegowe yarisy, bo innych już nie ma – tłumaczą w lubelskim WORD. Tymczasem przyszli kierowcy uczą się na 5-biegowych autach.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
Wojewódzki Ośrodek Ruchu Drogowego w Lublinie właśnie wymienia egzaminacyjne toyoty yaris na nowe. Problem w tym, że yarisy wyprodukowane w tym roku mają sześciobiegową – a nie jak stare – pięciobiegową skrzynię biegów.

– Na kursie uczyłam się jeździć toyotą z 5-biegową skrzynią. Instruktor twierdził, że bez trudu powinnam zaliczyć egzamin. Niestety, trafił mi się 6-biegowy yaris, który ma zupełnie inny układ biegów. No i oblałam, bo dwa razy ruszyłam z trójki – mówi Beata Cembrzyńska z Lublina.

W specyfikacji przetargowej z Toyotą Motor Poland sprzed dwóch lat na wypożyczenie yarisów do WORD w Lublinie zapisano, że chodzi o auta 5-biegowe. I takie również kupowali wszyscy właściciele szkół jazdy.
– Nie ma już takich pojazdów. Nasz koncern produkuje teraz yarisy tylko z 6-biegową skrzynią – mówi Jarosław Bąk z Toyota Motor Poland.

– Egzaminatorzy mają obowiązek pokazywać zdającym, jak działa taka skrzynia. Poza tym, w poczekalni naszego ośrodka został wywieszony schemat obsługi takiej przekładni – tłumaczy Artur Banaszkiewicz, zastępca dyrektora lubelskiego WORD. Jego zdaniem, sprawa skrzyni biegów jest marginalna i nie rzutuje na przebieg egzaminu praktycznego.

– Przy mnie sporo osób nie zdało właśnie przez nową skrzynię, bo nie potrafili jej obsługiwać – dodaje Beata Cembrzyńska.

– Zmiana skrzyni biegów może być kłopotliwa podczas egzaminu na prawo jazdy. Jednak kurs ma przygotować do sprawnego obsługiwania każdego pojazdu, w ramach określonej kategorii. Solidne przygotowany kandydat na kierowcę, po krótkim instruktażu np. egzaminatora, powinien poradzić sobie z nową skrzynią – mówi Dorota Bąk-Gajda z Zakładu Psychologii Transportu Drogowego w Instytucie Transportu Samochodowego w Warszawie.

Problem mają także właściciele szkół jazdy. – Musimy wymienić cały tabor, bo nikt nie chce się uczyć na 5-biegowych autach. W skali województwa to 800 samochodów. Szkoda tylko że nikt z WORD nas nie powiadomił o zmianie aut. Mogliśmy kursantów zapoznać z nową skrzynią – mówi jeden z właścicieli szkoły jazdy z Puław.

Nowe yarisy z 6-biegową skrzynią biegów sprawiają zdającym na prawo jazdy duże trudności.

Komentarze 116

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
Gość / 24 stycznia 2014 o 10:12
0

Najlepszy radar komórkowy już dostępny w sieci. Teraz nikt ani nic się przed tobą nie ukryje.   http://fw.pl/radardokladny    
Technologia sił specjalnych dostępna dla każdego.

Avatar
Kierowca Bombowca / 22 sierpnia 2012 o 21:42
0
@ Oblany

Złej baletnicy...

Jeździłem kilkoma Yariskami I i II w życiu. Od wyjazdu po zakupy samochodem pożyczonym od siostry, po kilkusetkilometrowy wypad autem zastępczym z warsztatu. Żadna mi nie zgasła. Właściwie to od kilkunastu lat zgasiłem samochód może raz.

A ci tutaj o różnicy pomiędzy 5 i 6-biegową skrzynią w jednym aucie.

Kiedyś ludzie musieli zdawać Warszawami, sam zdawałem na zbliżającym się do technologicznej śmierci PF126p (dostałem przy -10C w zimie auto z niesprawnym rozrusznikiem i niedziałającym [zerwanym?] cięgłem sprzęgła - egzaminator stwierdził jedynie, żebym na początku gazu zupełnie nie puszczał, bo ssania "nie ma" a bendiks albo wytrzyma kolejny rozruch, albo nie, więc lepiej, żeby nie trzeba było raz jeszcze uruchamiać) - zdałem - a pomimo tego mało kto wtedy narzekał. Teraz we wszystkich WORD-ach samochody góra 3-4 letnie, regularnie serwisowane - ale ludziom nie odpowiada niski zakres obrotów biegu jałowego - cholera jasna, dlaczego?
@ Oblany

Złej baletnicy...

Jeździłem kilkoma Yariskami I i II w życiu. Od wyjazdu po zakupy samochodem pożyczonym od siostry, po kilkusetkilometrowy wypad autem zastępczym z warsztatu. Żadna mi nie zgasła. Właściwie to od kilkunastu lat zgasiłem samochód może raz.

A ci tutaj o różnicy pomiędzy 5 i 6-biegową skrzynią w jednym aucie.

Kiedyś ludzie musieli zdawać Warszawami, sam zdawałem na zbliżającym się do technologicznej śmierci PF126p (dostałem przy -10C w zimie auto z niesprawnym rozrusz... rozwiń
Avatar
Oblany / 22 sierpnia 2012 o 21:10
0
[quote name='doris' timestamp='1308737662' post='492701']
Cześć wszystkim.
Ostatnio miałam podejście do pierwszego egzaminu na prawo jazdy. Niestety oblałam, ponieważ samochód zgasł mi 2 razy na łuku (który nota bene nie jest na równym, ale na dwóch niewielkich górkach - kto zdawał w Katowicach, wie co mam na myśli), raz na samym początku, drugi raz gdy chciałam jechać na wstecznym. Nawet nie opuściłam drugiej koperty.
Miałam kurs na Grande Punto i na 5-biegowym Yarisie, jeździłam też "na czarno" Matizem - w ŻADNYM z tych trzech aut nie miałam problemów z ruszaniem. Łuk robiłam bez problemów, także na nierównym terenie. I co? Wsiadłam na egzaminie do 6-biegowego Yarisa i na starcie zgasł, za chwilę znowu zgasł, choć dawałam mu gaz a sprzęgło ledwo drgnęło. O co chodzi? Mam ruszać z piskiem opon? Czy ten 6-biegowy Yaris w ogóle jeździ na półsprzęgle? Bo mam wrażenie, że nie. Dodam, że dzień wcześniej podglądałam innych zdających - na 17 osób plac opuściła JEDNA osoba, 2 osoby ewidentnie wjechały na linię na łuku, reszcie auto zgasło na łuku lub zaraz na górce (gdzie się startuje z ręcznego). Ze mną zdawało 12 osób i większość miała ten sam problem. Dodam, że zdawały nie tylko osoby świeżo po maturze, także starsze panie i panowie. Przypadek? Czyżby wszyscy źle jeździli? Czy może faktycznie jest taka różnica między 5-biegowym i 6-biegowym Yarisem albo coś jest nie tak z samochodami WORD?

Teraz wiem, że przed kolejnym egzaminem (na który czeka się "zaledwie" 2 miesiące) będę musiała wykupić dodatkowe jazdy na 6-biegowym Yarisie, bo inaczej sobie tego nie wyobrażam.
[/quote]

Dopisuję się do tego, co mówisz.
Ja na forum WORD-u katowickiego napisałem takie coś, pewnie to usuną:

Czy może mi ktoś wyjaśnić (najlepiej egzaminator lub kierownik ośrodka egzaminacyjnego w Katowicach) dlaczego te cholerne toyoty gasną z byle powodu?
Przecież większość osób, które oblewają egzamin to tylko dlatego, że auto gaśnie im na placu manewrowym już na samym początku. Przecież tymi autami normalnie nie można ruszyć z miejsca!! I proszę mi tu nie wciskać kitu, że ja jeździć nie potrafię, bo uczyłem się jeździć na różnych samochodach, bardzo długo, także na toyocie sześciobiegowej. I nie miałem takich problemów. Instruktorzy dziwią się jak to się dzieje, że ja ciągle na takiej pierdółce oblewam. Jeżdżę dobrze, umiem wszystkie manewry egzaminacyjne. Ale to co tu mnie spotyka na tym placu to istny ruski film. Obserwuję ludzi, którzy czekają na swoją kolej i widzę - co czwarty zalicza z wielkim trudem i mozołem, reszta oblewa. A czemu? Czy z powodu najechania na linię, albo walnięcia w słupek? Otóż niestety nie. Nie zdążą nawet ruszyć a już muszą wysiadać, bo im te cholerstwo gaśnie przy ruszaniu. To samo jest z hamowaniem. Chcesz człowieku delikatnie wjechać do zatoczki i łagodnie zahamować... niestety, wtedy również gaśnie. Ja nie żartuję z tym, co teraz powiem - czuję się oszukiwany celem wyciągania ode mnie pieniędzy na kolejne egzaminy.

Ludzie!!! Zróbcie rzesz coś z tymi sprzęgłami w tych autach, albo komuś (może nawet mnie) puszczą nerwy totalnie i narobimy wielkiego szumu na całą Polskę z tym cyrkiem.

Macie nas za nieudaczników czy jak? Za głupków? My potrafimy jeździć, tylko dajcie nam normalne auta, a nie takie, że tylko prawdziwi wirtuozi szos potrafią je okiełznać.

Gdyby nauczyciele w szkole oczekiwali od uczniów takiej wiedzy, jaką oni sami posiadają, do mielibyśmy szkoły pełne samych pierwszoklasistów powtarzających klasę 4,5,8... raz.
A tak robicie u was w WORD-zie katowickim. Egzaminatorzy jeżdżą wyśmienicie, a my przecież dopiero zdajemy egzamin.
Przesadzacie panowie. Obyśmy też my nie przesadzili i nie poszli po ratunek trochę wyżej niż sięga wasza wyobraźnia.

Bo wśród zdających są nie tylko małolaty, ale także dorośli, poważni i mądrzy ludzie.
[quote name='doris' timestamp='1308737662' post='492701']
Cześć wszystkim.
Ostatnio miałam podejście do pierwszego egzaminu na prawo jazdy. Niestety oblałam, ponieważ samochód zgasł mi 2 razy na łuku (który nota bene nie jest na równym, ale na dwóch niewielkich górkach - kto zdawał w Katowicach, wie co mam na myśli), raz na samym początku, drugi raz gdy chciałam jechać na wstecznym. Nawet nie opuściłam drugiej koperty.
Miałam kurs na Grande Punto i na 5-biegowym Yarisie, jeździłam też "na czarno... rozwiń
Avatar
gość / 31 maja 2012 o 00:13
0
Po co elce aż tyle biegów??? Widząc ich zawrotną prędkość na ulicach śmiem twierdzić że tylko co po niekórzy poczuli wiatr we włosach i pozwolili sobie na szaleństwo wrzucenia 3 biegu. Reszta niestety blokuje ruch po mieście wlokąc się 20 km/h. Czy jest to zgodne z obowiązującym prawem?
"Kierujący pojazdem jest obowiązany:
1) jechać z prędkością nieutrudniającą jazdy innym kierującym;
2) hamować w sposób niepowodujący zagrożenia bezpieczeństwa ruchu lub
jego utrudnienia;" art 19 ust. 2 ustawy prawo o ruchu drogowym.

Policja chyba powinna baczniej się temu przyjrzeć i wystawiać odpowiednie mandaty, do czego upoważania art 90 ustawy kodeks wykroczeń.
Po co elce aż tyle biegów??? Widząc ich zawrotną prędkość na ulicach śmiem twierdzić że tylko co po niekórzy poczuli wiatr we włosach i pozwolili sobie na szaleństwo wrzucenia 3 biegu. Reszta niestety blokuje ruch po mieście wlokąc się 20 km/h. Czy jest to zgodne z obowiązującym prawem?
"Kierujący pojazdem jest obowiązany:
1) jechać z prędkością nieutrudniającą jazdy innym kierującym;
2) hamować w sposób niepowodujący zagrożenia bezpieczeństwa ruchu lub
jego utrudnienia;" art 19 ust. 2 ustawy prawo o ruchu d... rozwiń
Avatar
Agnieszka / 30 maja 2012 o 18:47
0
Witam wszystkich.Dzisiaj właśnie zdawałam egzamin i wszystko było o.k..plac i inne manewry ze wszystkich sił jakie zdołałam w sobie zebrać starałam się nie myśleć ,że to inny model z ową 6 biegową skrzynią,że obok egzaminator,przecież w tę naukę włożyłam mnóstwo czasu do nauki-tak sobie w myślach powtarzałam-dasz radę,potrafisz i co...ta cholerna 6 biegowa przy ruszaniu ze Stop-u z jedynki i ręcznego(spory podjazd)mimo,że ładnie ruszyłam i przygazowałam to nie wiem dlaczego zgasła mi w fatalnym miejscu- Przejazd kolejowy-błyskawicznie odpaliłam auto i zjechałam lecz wynik już wiadomo negatywny,co zrobiłam źle???? .Uczyłam się na 5 biegowej yarisce a na egzaminie czekała na mnie 6 biegowa.Dlaczego egzaminatorzy tego nie rozumieją, i dlaczego nie mamy wpływu czym będziemy zdawać?.Z całego serca wierzę,że to nigdy więcej mi się nie przytrafi. ((((Pozdrawiam wszystkich i powodzenia!!!
Witam wszystkich.Dzisiaj właśnie zdawałam egzamin i wszystko było o.k..plac i inne manewry ze wszystkich sił jakie zdołałam w sobie zebrać starałam się nie myśleć ,że to inny model z ową 6 biegową skrzynią,że obok egzaminator,przecież w tę naukę włożyłam mnóstwo czasu do nauki-tak sobie w myślach powtarzałam-dasz radę,potrafisz i co...ta cholerna 6 biegowa przy ruszaniu ze Stop-u z jedynki i ręcznego(spory podjazd)mimo,że ładnie ruszyłam i przygazowałam to nie wiem dlaczego zgasła mi w fatalnym miejscu- Przejazd kolejowy-błyskawicznie odpali... rozwiń
Avatar
Sandra / 6 października 2011 o 16:17
0
Witam. Dziś właśnie oblałam egzamin na 6-biegowej toyocie poniewaz zamiast 1 wchodził mi 3 biegł i auto gasło. Ja uczyłam sie na 5-biegowej:(moim zdaniem to nie fer. Powinny być tylko takie na których sie uczymy. I jeszcze ten wsteczny co wbija się do przodu-beznadzieja!
Avatar
Noam / 30 września 2011 o 20:30
0
Ahhhh,
Zdawałem drugi raz. Mam to samo. Jak ćwicze łuk przed egzaminem, ruszam powoli albo z piskiem opon, z ręcznego, bez wszystkie możliwe kombinacje. Na egzaminie na łuku trach, auto gaśnie momentalnie. Dwa razy mi zgasło i koniec egzaminu, za pierwszym razem też zgasło. Dziwnie, że dwa razy na tym samym aucie w katowickim wordzie, denerwują mnie też te łuki w tym ośrodku, albo spadki, albo pod górke. Nie wiem czemu te łuki są tam tak wyprofilowane, jakby nei można było zrobić prostej, równej drogi. Mam wrażenie, że jakby zamiast tego "prostego" asfaltu miałbym zdawać na polnej drodze lepiej by to wychodziło. Jak dla mnie to auto nie wybacza błędów. Może, troche teraz próbuje się upsrawiedliwiać, ale tak to wygląda w moim przypadku. Wszystkim, tym którzy zdali szczerze gratuluje umiejętności, mówie to bez ironii, swoje niepowodzenia przyjmuje po męsku i wyciągam wnioski w postaci dalszego podszkalania umiejętności.
Ahhhh,
Zdawałem drugi raz. Mam to samo. Jak ćwicze łuk przed egzaminem, ruszam powoli albo z piskiem opon, z ręcznego, bez wszystkie możliwe kombinacje. Na egzaminie na łuku trach, auto gaśnie momentalnie. Dwa razy mi zgasło i koniec egzaminu, za pierwszym razem też zgasło. Dziwnie, że dwa razy na tym samym aucie w katowickim wordzie, denerwują mnie też te łuki w tym ośrodku, albo spadki, albo pod górke. Nie wiem czemu te łuki są tam tak wyprofilowane, jakby nei można było zrobić prostej, równej drogi. Mam wrażenie, że jakby zamiast te... rozwiń
Avatar
zuzka / 21 września 2011 o 21:01
0
Kochani,nie przejmujcie się wypowiedziami tych samochodowych "geniuszy" od siedmiu boleści (samochwalstwo niektórych i ubliżanie innym naprawdę godne podziwu).Po prostu ćwiczcie na 6-biegówkach,spokojnie.Każdy samochód trzeba wyczuć.Nie pakujcie się od razu w zakorkowane,ruchliwe ulice.Nie zrażajcie się.Na poprzednim egzaminie z bucem u boku,auto prowadziło mi się źle.Za to egzamin następny(zdany)-yariska jak "po maśle",ani razu nie zgasła.Do tego przesympatyczny egzaminator,dzięki któremu zapamiętam ten egzamin jako jeden z najlepszych w życiu.I pamiętajcie-to że komuś się udało za 1 razem zdać,nie oznacza że będzie dobrym kierowcą.Jechałam kiedyś z takim,więcej nie wsiądę.Wiaduktem w terenie zabudowanym 160 km/h,w śródmieściu chyba cudem do stłuczki nie doszło,bo się zagapił.Widać uważa tak jak inni wszechwiedzący,że jest taki świetny że nie musi patrzeć przed siebie.
Zatem nie poddawajcie się,głowa do góry.O wiele groźniejsi dla naszego życia są tacy którym wydaje się że są mistrzami kierownicy.Pozdrawiam wszystkich zdających,a nadęci niech zaczną latać (oby nie spadli)
Kochani,nie przejmujcie się wypowiedziami tych samochodowych "geniuszy" od siedmiu boleści (samochwalstwo niektórych i ubliżanie innym naprawdę godne podziwu).Po prostu ćwiczcie na 6-biegówkach,spokojnie.Każdy samochód trzeba wyczuć.Nie pakujcie się od razu w zakorkowane,ruchliwe ulice.Nie zrażajcie się.Na poprzednim egzaminie z bucem u boku,auto prowadziło mi się źle.Za to egzamin następny(zdany)-yariska jak "po maśle",ani razu nie zgasła.Do tego przesympatyczny egzaminator,dzięki któremu zapamiętam ten egzamin jako jede... rozwiń
Avatar
Mateoo / 21 września 2011 o 19:10
0
Witam ! dziś zdawałem egzamin na 6-biegowej toyocie yaris... uczyłem sie na 5-biegowej i dzis wchodze do auta patrze a tam 6-biegowa ! probuje ruszyć na łuku, kombinuje z tym by dac na luz (doszedł ogromny stres)ruszam i zgasło mi ! zły bieg, nie było jedynki...ponawiam i znowu mi zgasło ! nie umiałem połapac tej skrzyni biegów ponieważ jest inna niż w 5-biegowej ! tragedia...
Avatar
kinga / 11 lipca 2011 o 22:53
0
masakra! ja to jeszcze zdawałam na 6cio biegówce w dodadku na LPG i nie wiem czemu ale ruszyć nie umiałam! puszczałam sprzęgło dodając gazu,auto "podskakiwało" i gasło!koszmar !niestety oblałam!tak to jest jak uczy sie na normalnym aucie a dostaje na egzaminie jakiś szmelc!
Avatar
Gość / 24 stycznia 2014 o 10:12
0

Najlepszy radar komórkowy już dostępny w sieci. Teraz nikt ani nic się przed tobą nie ukryje.   http://fw.pl/radardokladny    
Technologia sił specjalnych dostępna dla każdego.

Avatar
Kierowca Bombowca / 22 sierpnia 2012 o 21:42
0
@ Oblany

Złej baletnicy...

Jeździłem kilkoma Yariskami I i II w życiu. Od wyjazdu po zakupy samochodem pożyczonym od siostry, po kilkusetkilometrowy wypad autem zastępczym z warsztatu. Żadna mi nie zgasła. Właściwie to od kilkunastu lat zgasiłem samochód może raz.

A ci tutaj o różnicy pomiędzy 5 i 6-biegową skrzynią w jednym aucie.

Kiedyś ludzie musieli zdawać Warszawami, sam zdawałem na zbliżającym się do technologicznej śmierci PF126p (dostałem przy -10C w zimie auto z niesprawnym rozrusznikiem i niedziałającym [zerwanym?] cięgłem sprzęgła - egzaminator stwierdził jedynie, żebym na początku gazu zupełnie nie puszczał, bo ssania "nie ma" a bendiks albo wytrzyma kolejny rozruch, albo nie, więc lepiej, żeby nie trzeba było raz jeszcze uruchamiać) - zdałem - a pomimo tego mało kto wtedy narzekał. Teraz we wszystkich WORD-ach samochody góra 3-4 letnie, regularnie serwisowane - ale ludziom nie odpowiada niski zakres obrotów biegu jałowego - cholera jasna, dlaczego?
@ Oblany

Złej baletnicy...

Jeździłem kilkoma Yariskami I i II w życiu. Od wyjazdu po zakupy samochodem pożyczonym od siostry, po kilkusetkilometrowy wypad autem zastępczym z warsztatu. Żadna mi nie zgasła. Właściwie to od kilkunastu lat zgasiłem samochód może raz.

A ci tutaj o różnicy pomiędzy 5 i 6-biegową skrzynią w jednym aucie.

Kiedyś ludzie musieli zdawać Warszawami, sam zdawałem na zbliżającym się do technologicznej śmierci PF126p (dostałem przy -10C w zimie auto z niesprawnym rozrusz... rozwiń
Avatar
Oblany / 22 sierpnia 2012 o 21:10
0
[quote name='doris' timestamp='1308737662' post='492701']
Cześć wszystkim.
Ostatnio miałam podejście do pierwszego egzaminu na prawo jazdy. Niestety oblałam, ponieważ samochód zgasł mi 2 razy na łuku (który nota bene nie jest na równym, ale na dwóch niewielkich górkach - kto zdawał w Katowicach, wie co mam na myśli), raz na samym początku, drugi raz gdy chciałam jechać na wstecznym. Nawet nie opuściłam drugiej koperty.
Miałam kurs na Grande Punto i na 5-biegowym Yarisie, jeździłam też "na czarno" Matizem - w ŻADNYM z tych trzech aut nie miałam problemów z ruszaniem. Łuk robiłam bez problemów, także na nierównym terenie. I co? Wsiadłam na egzaminie do 6-biegowego Yarisa i na starcie zgasł, za chwilę znowu zgasł, choć dawałam mu gaz a sprzęgło ledwo drgnęło. O co chodzi? Mam ruszać z piskiem opon? Czy ten 6-biegowy Yaris w ogóle jeździ na półsprzęgle? Bo mam wrażenie, że nie. Dodam, że dzień wcześniej podglądałam innych zdających - na 17 osób plac opuściła JEDNA osoba, 2 osoby ewidentnie wjechały na linię na łuku, reszcie auto zgasło na łuku lub zaraz na górce (gdzie się startuje z ręcznego). Ze mną zdawało 12 osób i większość miała ten sam problem. Dodam, że zdawały nie tylko osoby świeżo po maturze, także starsze panie i panowie. Przypadek? Czyżby wszyscy źle jeździli? Czy może faktycznie jest taka różnica między 5-biegowym i 6-biegowym Yarisem albo coś jest nie tak z samochodami WORD?

Teraz wiem, że przed kolejnym egzaminem (na który czeka się "zaledwie" 2 miesiące) będę musiała wykupić dodatkowe jazdy na 6-biegowym Yarisie, bo inaczej sobie tego nie wyobrażam.
[/quote]

Dopisuję się do tego, co mówisz.
Ja na forum WORD-u katowickiego napisałem takie coś, pewnie to usuną:

Czy może mi ktoś wyjaśnić (najlepiej egzaminator lub kierownik ośrodka egzaminacyjnego w Katowicach) dlaczego te cholerne toyoty gasną z byle powodu?
Przecież większość osób, które oblewają egzamin to tylko dlatego, że auto gaśnie im na placu manewrowym już na samym początku. Przecież tymi autami normalnie nie można ruszyć z miejsca!! I proszę mi tu nie wciskać kitu, że ja jeździć nie potrafię, bo uczyłem się jeździć na różnych samochodach, bardzo długo, także na toyocie sześciobiegowej. I nie miałem takich problemów. Instruktorzy dziwią się jak to się dzieje, że ja ciągle na takiej pierdółce oblewam. Jeżdżę dobrze, umiem wszystkie manewry egzaminacyjne. Ale to co tu mnie spotyka na tym placu to istny ruski film. Obserwuję ludzi, którzy czekają na swoją kolej i widzę - co czwarty zalicza z wielkim trudem i mozołem, reszta oblewa. A czemu? Czy z powodu najechania na linię, albo walnięcia w słupek? Otóż niestety nie. Nie zdążą nawet ruszyć a już muszą wysiadać, bo im te cholerstwo gaśnie przy ruszaniu. To samo jest z hamowaniem. Chcesz człowieku delikatnie wjechać do zatoczki i łagodnie zahamować... niestety, wtedy również gaśnie. Ja nie żartuję z tym, co teraz powiem - czuję się oszukiwany celem wyciągania ode mnie pieniędzy na kolejne egzaminy.

Ludzie!!! Zróbcie rzesz coś z tymi sprzęgłami w tych autach, albo komuś (może nawet mnie) puszczą nerwy totalnie i narobimy wielkiego szumu na całą Polskę z tym cyrkiem.

Macie nas za nieudaczników czy jak? Za głupków? My potrafimy jeździć, tylko dajcie nam normalne auta, a nie takie, że tylko prawdziwi wirtuozi szos potrafią je okiełznać.

Gdyby nauczyciele w szkole oczekiwali od uczniów takiej wiedzy, jaką oni sami posiadają, do mielibyśmy szkoły pełne samych pierwszoklasistów powtarzających klasę 4,5,8... raz.
A tak robicie u was w WORD-zie katowickim. Egzaminatorzy jeżdżą wyśmienicie, a my przecież dopiero zdajemy egzamin.
Przesadzacie panowie. Obyśmy też my nie przesadzili i nie poszli po ratunek trochę wyżej niż sięga wasza wyobraźnia.

Bo wśród zdających są nie tylko małolaty, ale także dorośli, poważni i mądrzy ludzie.
[quote name='doris' timestamp='1308737662' post='492701']
Cześć wszystkim.
Ostatnio miałam podejście do pierwszego egzaminu na prawo jazdy. Niestety oblałam, ponieważ samochód zgasł mi 2 razy na łuku (który nota bene nie jest na równym, ale na dwóch niewielkich górkach - kto zdawał w Katowicach, wie co mam na myśli), raz na samym początku, drugi raz gdy chciałam jechać na wstecznym. Nawet nie opuściłam drugiej koperty.
Miałam kurs na Grande Punto i na 5-biegowym Yarisie, jeździłam też "na czarno... rozwiń
Avatar
gość / 31 maja 2012 o 00:13
0
Po co elce aż tyle biegów??? Widząc ich zawrotną prędkość na ulicach śmiem twierdzić że tylko co po niekórzy poczuli wiatr we włosach i pozwolili sobie na szaleństwo wrzucenia 3 biegu. Reszta niestety blokuje ruch po mieście wlokąc się 20 km/h. Czy jest to zgodne z obowiązującym prawem?
"Kierujący pojazdem jest obowiązany:
1) jechać z prędkością nieutrudniającą jazdy innym kierującym;
2) hamować w sposób niepowodujący zagrożenia bezpieczeństwa ruchu lub
jego utrudnienia;" art 19 ust. 2 ustawy prawo o ruchu drogowym.

Policja chyba powinna baczniej się temu przyjrzeć i wystawiać odpowiednie mandaty, do czego upoważania art 90 ustawy kodeks wykroczeń.
Po co elce aż tyle biegów??? Widząc ich zawrotną prędkość na ulicach śmiem twierdzić że tylko co po niekórzy poczuli wiatr we włosach i pozwolili sobie na szaleństwo wrzucenia 3 biegu. Reszta niestety blokuje ruch po mieście wlokąc się 20 km/h. Czy jest to zgodne z obowiązującym prawem?
"Kierujący pojazdem jest obowiązany:
1) jechać z prędkością nieutrudniającą jazdy innym kierującym;
2) hamować w sposób niepowodujący zagrożenia bezpieczeństwa ruchu lub
jego utrudnienia;" art 19 ust. 2 ustawy prawo o ruchu d... rozwiń
Avatar
Agnieszka / 30 maja 2012 o 18:47
0
Witam wszystkich.Dzisiaj właśnie zdawałam egzamin i wszystko było o.k..plac i inne manewry ze wszystkich sił jakie zdołałam w sobie zebrać starałam się nie myśleć ,że to inny model z ową 6 biegową skrzynią,że obok egzaminator,przecież w tę naukę włożyłam mnóstwo czasu do nauki-tak sobie w myślach powtarzałam-dasz radę,potrafisz i co...ta cholerna 6 biegowa przy ruszaniu ze Stop-u z jedynki i ręcznego(spory podjazd)mimo,że ładnie ruszyłam i przygazowałam to nie wiem dlaczego zgasła mi w fatalnym miejscu- Przejazd kolejowy-błyskawicznie odpaliłam auto i zjechałam lecz wynik już wiadomo negatywny,co zrobiłam źle???? .Uczyłam się na 5 biegowej yarisce a na egzaminie czekała na mnie 6 biegowa.Dlaczego egzaminatorzy tego nie rozumieją, i dlaczego nie mamy wpływu czym będziemy zdawać?.Z całego serca wierzę,że to nigdy więcej mi się nie przytrafi. ((((Pozdrawiam wszystkich i powodzenia!!!
Witam wszystkich.Dzisiaj właśnie zdawałam egzamin i wszystko było o.k..plac i inne manewry ze wszystkich sił jakie zdołałam w sobie zebrać starałam się nie myśleć ,że to inny model z ową 6 biegową skrzynią,że obok egzaminator,przecież w tę naukę włożyłam mnóstwo czasu do nauki-tak sobie w myślach powtarzałam-dasz radę,potrafisz i co...ta cholerna 6 biegowa przy ruszaniu ze Stop-u z jedynki i ręcznego(spory podjazd)mimo,że ładnie ruszyłam i przygazowałam to nie wiem dlaczego zgasła mi w fatalnym miejscu- Przejazd kolejowy-błyskawicznie odpali... rozwiń
Avatar
Sandra / 6 października 2011 o 16:17
0
Witam. Dziś właśnie oblałam egzamin na 6-biegowej toyocie poniewaz zamiast 1 wchodził mi 3 biegł i auto gasło. Ja uczyłam sie na 5-biegowej:(moim zdaniem to nie fer. Powinny być tylko takie na których sie uczymy. I jeszcze ten wsteczny co wbija się do przodu-beznadzieja!
Avatar
Noam / 30 września 2011 o 20:30
0
Ahhhh,
Zdawałem drugi raz. Mam to samo. Jak ćwicze łuk przed egzaminem, ruszam powoli albo z piskiem opon, z ręcznego, bez wszystkie możliwe kombinacje. Na egzaminie na łuku trach, auto gaśnie momentalnie. Dwa razy mi zgasło i koniec egzaminu, za pierwszym razem też zgasło. Dziwnie, że dwa razy na tym samym aucie w katowickim wordzie, denerwują mnie też te łuki w tym ośrodku, albo spadki, albo pod górke. Nie wiem czemu te łuki są tam tak wyprofilowane, jakby nei można było zrobić prostej, równej drogi. Mam wrażenie, że jakby zamiast tego "prostego" asfaltu miałbym zdawać na polnej drodze lepiej by to wychodziło. Jak dla mnie to auto nie wybacza błędów. Może, troche teraz próbuje się upsrawiedliwiać, ale tak to wygląda w moim przypadku. Wszystkim, tym którzy zdali szczerze gratuluje umiejętności, mówie to bez ironii, swoje niepowodzenia przyjmuje po męsku i wyciągam wnioski w postaci dalszego podszkalania umiejętności.
Ahhhh,
Zdawałem drugi raz. Mam to samo. Jak ćwicze łuk przed egzaminem, ruszam powoli albo z piskiem opon, z ręcznego, bez wszystkie możliwe kombinacje. Na egzaminie na łuku trach, auto gaśnie momentalnie. Dwa razy mi zgasło i koniec egzaminu, za pierwszym razem też zgasło. Dziwnie, że dwa razy na tym samym aucie w katowickim wordzie, denerwują mnie też te łuki w tym ośrodku, albo spadki, albo pod górke. Nie wiem czemu te łuki są tam tak wyprofilowane, jakby nei można było zrobić prostej, równej drogi. Mam wrażenie, że jakby zamiast te... rozwiń
Avatar
zuzka / 21 września 2011 o 21:01
0
Kochani,nie przejmujcie się wypowiedziami tych samochodowych "geniuszy" od siedmiu boleści (samochwalstwo niektórych i ubliżanie innym naprawdę godne podziwu).Po prostu ćwiczcie na 6-biegówkach,spokojnie.Każdy samochód trzeba wyczuć.Nie pakujcie się od razu w zakorkowane,ruchliwe ulice.Nie zrażajcie się.Na poprzednim egzaminie z bucem u boku,auto prowadziło mi się źle.Za to egzamin następny(zdany)-yariska jak "po maśle",ani razu nie zgasła.Do tego przesympatyczny egzaminator,dzięki któremu zapamiętam ten egzamin jako jeden z najlepszych w życiu.I pamiętajcie-to że komuś się udało za 1 razem zdać,nie oznacza że będzie dobrym kierowcą.Jechałam kiedyś z takim,więcej nie wsiądę.Wiaduktem w terenie zabudowanym 160 km/h,w śródmieściu chyba cudem do stłuczki nie doszło,bo się zagapił.Widać uważa tak jak inni wszechwiedzący,że jest taki świetny że nie musi patrzeć przed siebie.
Zatem nie poddawajcie się,głowa do góry.O wiele groźniejsi dla naszego życia są tacy którym wydaje się że są mistrzami kierownicy.Pozdrawiam wszystkich zdających,a nadęci niech zaczną latać (oby nie spadli)
Kochani,nie przejmujcie się wypowiedziami tych samochodowych "geniuszy" od siedmiu boleści (samochwalstwo niektórych i ubliżanie innym naprawdę godne podziwu).Po prostu ćwiczcie na 6-biegówkach,spokojnie.Każdy samochód trzeba wyczuć.Nie pakujcie się od razu w zakorkowane,ruchliwe ulice.Nie zrażajcie się.Na poprzednim egzaminie z bucem u boku,auto prowadziło mi się źle.Za to egzamin następny(zdany)-yariska jak "po maśle",ani razu nie zgasła.Do tego przesympatyczny egzaminator,dzięki któremu zapamiętam ten egzamin jako jede... rozwiń
Avatar
Mateoo / 21 września 2011 o 19:10
0
Witam ! dziś zdawałem egzamin na 6-biegowej toyocie yaris... uczyłem sie na 5-biegowej i dzis wchodze do auta patrze a tam 6-biegowa ! probuje ruszyć na łuku, kombinuje z tym by dac na luz (doszedł ogromny stres)ruszam i zgasło mi ! zły bieg, nie było jedynki...ponawiam i znowu mi zgasło ! nie umiałem połapac tej skrzyni biegów ponieważ jest inna niż w 5-biegowej ! tragedia...
Avatar
kinga / 11 lipca 2011 o 22:53
0
masakra! ja to jeszcze zdawałam na 6cio biegówce w dodadku na LPG i nie wiem czemu ale ruszyć nie umiałam! puszczałam sprzęgło dodając gazu,auto "podskakiwało" i gasło!koszmar !niestety oblałam!tak to jest jak uczy sie na normalnym aucie a dostaje na egzaminie jakiś szmelc!
Zobacz wszystkie komentarze 116

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

E.S Besancon Feminin – MKS Perła Lublin 31:28. Zabrakło niewiele

E.S Besancon Feminin – MKS Perła Lublin 31:28. Zabrakło niewiele 0 0

Lubelskie szczypiornistki kończą przygodę w europejskich pucharach. Zespół trenera Roberta Lisa uległ na wyjeździe E.S Besancon Feminin i nie zakwalifikował się do fazy grupowej Pucharu EHF

Nowy wójt gminy Kurów: Na początek reorganizacja urzędu

Nowy wójt gminy Kurów: Na początek reorganizacja urzędu 0 7

Rozmowa z Arkadiuszem Małeckim, wójtem-elektem gminy Kurów.

Zamojskie czytanie sztuki Icchoka Lejba Pereca "W nocy na Starym Rynku"
22 listopada 2018, 18:00

Zamojskie czytanie sztuki Icchoka Lejba Pereca "W nocy na Starym Rynku" 1 0

W czwartek, 22 listopada o godz. 18 w Centrum Synagoga w Zamościu (ul. Pereca 14) odbędzie się czytanie dramatu Icchoka Lejba Pereca W nocy na Starym Rynku.

Właściciele lokalnych sklepów zgłaszali inicjatywy. Pieniądze dla pięciu z woj. lubelskiego

Właściciele lokalnych sklepów zgłaszali inicjatywy. Pieniądze dla pięciu z woj. lubelskiego 2 0

Pięć inicjatyw społecznych, które wyłonione zostały w ogólnopolskim głosowaniu w ramach akcji „Lokalni Herosi – 100 inicjatyw Przedsiębiorców na 100-lecie Niepodległości”, zostanie zrealizowanych na terenie województwa lubelskiego.

Azoty Puławy – Selfoss 33:26. Obiecująca zaliczka przed rewanżem

Azoty Puławy – Selfoss 33:26. Obiecująca zaliczka przed rewanżem 24 0

W pierwszym meczu trzeciej rundy kwalifikacyjnej Pucharu EHF zespół trenera Bartosza Jureckiego pokonał we własnej hali Islandczyków różnicą siedmiu bramek i jest bliski awansu do fazy grupowej tych rozgrywek

W powiecie włodawskim wygrało PiS. Ale rządzić raczej nie będzie

W powiecie włodawskim wygrało PiS. Ale rządzić raczej nie będzie 10 4

W Radzie Powiatu Włodawskiego siedem mandatów zdobyło PiS, pięć PSL i trzy kandydaci związanego z lewicą KWW „Łączy nas Samorząd”. Wszystko wskazuje na to, że koalicję zawiążą ludowcy z włodawską lewicą.

To ostatnie chwile bez śniegu. Kiedy spadnie śnieg? Pogoda na niedzielę w woj. lubelskim
film

To ostatnie chwile bez śniegu. Kiedy spadnie śnieg? Pogoda na niedzielę w woj. lubelskim 36 3

Kiedy spadnie śnieg? Sprawdź prognozę pogody na niedzielę dla woj. lubelskiego i całej Polski.

Powiślak Końskowola – Kryształ Werbkowice 4:1. Kiepski dzień bramkarza

Powiślak Końskowola – Kryształ Werbkowice 4:1. Kiepski dzień bramkarza 0 0

To miał być jeden z ciekawszych meczów weekendu. Powiślak pokonał jednak Kryształ Werbkowice 4:1. Gospodarze już po 33 minutach prowadzili 3:1. Dzięki kolejnemu kompletowi punktów zakończyli rok na czwartym miejscu w tabeli

Firma z Lubelskiego nie ma sobie równych w tej części Europy. Nowa, imponująca inwestycja
galeria

Firma z Lubelskiego nie ma sobie równych w tej części Europy. Nowa, imponująca inwestycja 115 6

Firma JMP Flowers ze Stężycy zakończyła realizację inwestycji za ponad 67 mln zł. Dzięki niej znacząco wzrosły jej zdolności produkcji kwiatów.

Łada Biłgoraj – Górnik II Łęczna 3:2. Zabójcze sześć minut

Łada Biłgoraj – Górnik II Łęczna 3:2. Zabójcze sześć minut 0 2

Łada pozytywnym akcentem zakończyła rundę jesienną. Drużyna Bartłomieja Kowalika pokonała u siebie rezerwy Górnika Łęczna 3:2, chociaż to goście otworzyli wynik. Po zmianie stron w przeciągu... sześciu minut gospodarze zaliczyli jednak trzy trafienia i zgarnęli bardzo cenne, trzy punkty. A te pozwoliły zakończyć rok nad kreską

Młodzież z bialskiego ekonomika we Włoszech
galeria

Młodzież z bialskiego ekonomika we Włoszech 0 0

Młodzież z bialskiego "ekonomika" we włoskim Vimercate. To efekt dwuletniej współpracy pomiędzy szkołami.

Polesie – Lublinianka 1:1. Znowu strzelali na wiwat

Polesie – Lublinianka 1:1. Znowu strzelali na wiwat 0 5

Przed tygodniem drużyna Dariusza Bodaka prowadziła w Tyszowcach, ale przegrała 1:2. W sobotę, w starciu z Polesiem Kock znowu zgubiła punkty, ale tym razem tylko dwa. Ponownie goście jako pierwsi zdobyli gola jednak w końcówce dali sobie wydrzeć zwycięstwo.

Filmowa opowieść o Piłsudskim. Michał Rosa kręci film o Marszałku

Filmowa opowieść o Piłsudskim. Michał Rosa kręci film o Marszałku 0 0

To nie będzie klasyczna biografia Marszałka, ale opowieść o człowieku i jego życiowych wyborach. Historia pełna zwrotów akcji, z wyrazistym, idącym krok przed wszystkimi bohaterem, który swoje życie podporządkował walce o niepodległą Polskę. Jesienią przyszłego roku do kin trafi film Michała Rosy „Piłsudski”.

Skoki narciarskie. Polacy wygrywają w Wiśle
film

Skoki narciarskie. Polacy wygrywają w Wiśle 0 1

Kamil Stoch i spółka wygrali konkurs drużynowy Pucharu Świata rozgrywany na skoczni Adama Małysza. Drugie miejsce zajęli Niemcy, a na najniższym stopniu podium stanęli Austriacy.Dla Biało-Czerwonych było to czwarte w historii zwycięstwo zawodów drużynowych w Pucharze Świata

Ostatnia została zamknięta w 2010 roku. Czy wiesz gdzie w Lublinie działały cegielnie?
Historia
galeria

Ostatnia została zamknięta w 2010 roku. Czy wiesz gdzie w Lublinie działały cegielnie? 35 13

Model 3D cegielni, pieca Hoffmanowskiego i innych narzędzi i przyrządów używanych w cegielni, ponad 50 historii mówionych, leksykon 50 cegieł sygnowanych z terenów Lublina, w tym, modelowane w 3D, artykuły historyczne, lokalizacje cegielni na nałożonych mapach (archiwalnych i współczesnych). To tylko niektóre z elementów portalu, który właśnie został uruchomiony przez Ośrodek Brama Grodzka Teatr NN.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.