Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

14 lutego 2013 r.
12:24
Edytuj ten wpis

Obrońcy praw człowieka skarżą się na modlitwy w lubelskiej szkole

Autor: Zdjęcie autora red
0 79 A A
Z takim hasłem członkowie młodzieżówki Ruchu Palikota przyszli przed lubelską Szkołę Podstawową nr 5
Z takim hasłem członkowie młodzieżówki Ruchu Palikota przyszli przed lubelską Szkołę Podstawową nr 5

Helsińska Fundacja Praw Człowieka wystąpiła do Lubelskiego Kuratora Oświaty Krzysztofa Babisza w związku z zasadami "kulturalnego spożywania posiłku”, jakie są opublikowane na tablicach w stołówce jednej z lubelskich szkół podstawowych.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
Chodzi o zasady kulturalnego spożywania posiłków wywieszone na tablicy w szkole. Pierwszy punkt brzmi: "Pamiętam o modlitwie przed i po jedzeniu”. Na stołówce wiszą też plansze z treścią modlitw. Inne zasady dotyczą m.in. pilnowania abonamentu za stołówkę, mycia rąk przed posiłkiem czy kulturalnego zachowania podczas obiadu.

O kontrowersyjnych regułach obowiązujących w szkole pisaliśmy jako pierwsi już kilka lat temu (m.in. o lepszych ocenach z zachowania za zbieranie makulatury czy chodzenie do kościoła).

- Nie ma niczego niewłaściwego w tym, że kto sobie życzy modli się przed i po jedzeniu, ale nie ma to nic wspólnego z zasadami kulturalnego zachowania – mówi Elżbieta Czyż, ekspertka HFPC. - Natomiast wywieszone w stołówce zasady zawierają komunikat, że kto się nie modli zachowuje się źle, a to już jest niedopuszczalne – dodaje Elżbieta Czyż.

W wystąpieniu do kuratora lubelskiego HFPC zwróciła uwagę, że "szkoła współczesna ma obowiązek kształtowania u dzieci szacunku wobec ludzi o różnych przekonaniach światopoglądowych i uczenia zasad demokracji i państwa prawa”. Zdaniem HFPC zastosowane w tym przypadku metody wychowawcze nie służą realizacji tego celu.

- Nawet jeżeli wszystkie dzieci w szkole chcą się modlić to nadal taka forma ‘edukacji kulturalnej' jest przejawem indoktrynacji i nietolerancji wobec ‘innych' – uważa Elżbieta Czyż.

W wystąpieniu do kuratora HFPC zwróciła się z prośbą o podjęcie działań w zakresie edukacji przeciwko nietolerancji. HFPC wystąpiła również do Ministra Edukacji Narodowej z prośbą o ‘uwrażliwienie” Kuratorów Oświaty na standardy edukacji w duchu poszanowania praw człowieka, zasad państwa prawa i tolerancji wobec mniejszości.

Komentarze 79

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
gosc41 / 16 lutego 2013 o 09:38
0
Chyba czegoś nie rozumiem... dlaczego my jako Rodzice mamy zmuszać dzieci do modlitwy, chodzenia na przymusowe zajęcia z rekligii...przecież one też mają swoje zdanie tak jak już zaznaczono wcześniej... Mam dziecko w wieku gimnazjalnym właśnie przystępuje do bierzmowania tzn. chce i jest problem..przymusowe uczestnictwa na zajęciach Kursu Alfa...weekendy więc już ma zajęte bo to obowiązkowe jeśli brak obecności to "dziękuję do widzenia może za rok dorośniesz do tego sakramentu". Mamy gimnazja największą głupotę bo ta młodzież jest już dorosła i wydaję się że najmądrzejsza więc i tu też jest problem-buntuje się i co tutaj robić?????
Chyba czegoś nie rozumiem... dlaczego my jako Rodzice mamy zmuszać dzieci do modlitwy, chodzenia na przymusowe zajęcia z rekligii...przecież one też mają swoje zdanie tak jak już zaznaczono wcześniej... Mam dziecko w wieku gimnazjalnym właśnie przystępuje do bierzmowania tzn. chce i jest problem..przymusowe uczestnictwa na zajęciach Kursu Alfa...weekendy więc już ma zajęte bo to obowiązkowe jeśli brak obecności to "dziękuję do widzenia może za rok dorośniesz do tego sakramentu". Mamy gimnazja największą głupotę bo ta młodzież jest ... rozwiń
Avatar
antyklerykał / 16 lutego 2013 o 09:05
0
[size="3"][color="#000000"] [/color][/size]
[color="#000000"]Obrońcy modlitwy albo jesteście klechami, albo durniami! 1. Dyrektor szkoły nie może wyrzucić klechy! Wójt też nie! Kapelana też nie może wyrzucić np. dyrektor szpitala, komendant straży, komendant policji, czy dowódca jednostki wojskowej! Jak się nie ma pojęcia o realiach , to nie zabiera się głosu. Modlitwa w szkole jest dobrowolnym przymusem, który z was „obrońcy wiary” odważyłby się wyjść z klasy by się nie modlić? A to są dzieci! Z prądem zawsze płynie gówno i zdechła ryba, ludziom bez honoru, godności, wstydu, łatwiej jest bronić religii niż z nią walczyć! Bezpieczniej. Modlitwa to odmiana mantry, to nic innego jak brednie wymyślone przez nie do końca normalnych starych kawalerów w koloratkach! Przecież nie bóg wymyślił modlitwy do siebie! 394 lata po rzekomej śmierci jakiegoś Jezusa ustalili że urodził się 25 grudnia 1 roku! 25 grudzień to święto słońca, które przezwyciężyło ciemność. Inaczej. 25 grudzień, to dzień równonocy, od tej pory dzień jest coraz dłuższy, u nas w nowy rok dzień dłuższy na barani skok! 394 lata po rzekomych narodzinach ustalili datę 25 grudzień 1 rok urodził się jakiś Żyd o imieniu Jezue, nazwiska nie ma, bo Chrystus znaczy pomazaniec, to nie jest nazwisko! Ten Żyd miał rodziców Maryję – bez nazwiska i ojca Jozefa- bez nazwiska. To historia dla idiotów.! We wsi Calacta -50 km od Rzymu 15 listopada 2012 roku! jakiś sukinsyn ukradł świętą relikwię …. napletek jezusowy! Czy to jest normalne!? Skąd wiedzą, że to jest kawałek skorki z fi***a, a nie z palca, albo pośladka? Skąd wiedzą że to z fi***a Jezusa a nie jakiego innego Żyda? ! Oczywiście nikt tego napletka nie ukradł, tylko kler sam uznał, że w taką relikwię nie uwierzy już nikt i zlikwidował, ogłaszając kradzież! ! Dodam , że 417 kościołów miało jako relikwie święty napletek! Teraz do rzeczy, religia to folklor i tylko folklor, i tak powinna być traktowana. Kto chce może podziwiać folklor w skansenach, na pewno nie w szkole! Religia jest w szkole od 23 lat, czy w związku z tym dzieci , młodzież, stała się lepsza? Czy w związku z wszechobecną religią spadła przestępczość? Jaką wiedzę użyteczną daje nauka religii? Czy wyznawcy buddyzmu, judaizmu, islamu, etc zachęcają do kradzieży, gwałtów, morderstw, oszustw? Czy przestępcy rekrutują się z ateistów? Jaki procent pośród przestępców stanowią ateiści, a jaki katolicy? Czym lepszy wierzący od niewierzącego? Ustalmy na zawsze, kto to jest ateista? Czy ateistą jest człowiek chodzący do kościoła i wierzący, że kawaler w koloratce jest przedstawicielem Boga na ziemi? Wierzy, że obrazki, figurki, dzwonki, kropidło, to są boskie atrybuty? Czy ktoś taki jest ateistą, czy osobą wierzącą? 2. Czy osoba, która nie chodzi do kościoła, bo nie wierzy by w takim domu kłamstwa, rozpusty, bezprawia, mógł przebywać Bóg, która uważa kler za przestępców, którzy żyją z głupoty frajerów wierzących w ich boskie namiestnictwo na ziemi jest ateistą? Czy jest antyklerykałem? Wiara w namiestnictwo Boskie kleru na ziemi jest herezją, jest obrazą Boga w sytuacji, gdy przedstawicielem Boga na ziemi jest pedofil, oszust, kłamca, złodziej, alkoholik, etc, etc, etc. Nie mogę uwierzyć, że żyję w XXI wieku! Jak można wierzyć ,że jakiś stary kawaler onanista, czyli masturbant, wystrojony w cyrkowe ubranko z szlafmycą na łepetynie, jest boskim namiestnikiem na ziemi? Że on, właśnie on, ma jakiś lepszy od nas dostęp do boga? Jak można wierzyć, w obrazki, w figurki, w symbole wymyślone przez nie najwyższego lotu umysłowego, starych kawalerów w koloratkach? Po co w tym kraju są szkoły? Przecież szkoda pieniędzy na kształcenie ludzi, którzy wierzą, że bóg mieszka w ich wsi, w kościele, że dostęp do niego ma klecha w mundurku. Sama wiara, że klecha ma lepszy dostęp do boga i może coś nam u niego załatwić, wyklucza wiarę w boga, jest ateizmem, jest zaprzeczeniem wiary! Bo kim jest bóg, jak można go przekupić? Kim jest bóg jak jego namiestnikiem jest; pedofil, złodziej, oszust, alkoholik, cham, sadysta etc? Kim w takim razie jest wszechmocny, który toleruje takiego śmiecia jako swego przedstawiciela na ziemi? Kto z was, chciałby by jego interesy reprezentował znany pedofil, albo znany złodziej? Brak wiary w ich boskie namiestnictwo, nie chodzenie do kościoła, jest traktowane przez tzw. wierzących jako ateizm. Mam zupełnie inne zdanie, uważam, że szacunek do boga nie pozwala mi chodzić do jaskini kłamstwa i słuchać oszusta, który podaje się za przedstawiciela mojego boga na ziemi! Ludzie, którzy wierzą w istnienie boga nie chodzą do kościoła, bo tam nie ma boga, nie słuchają starego kawalera w koloratce, bo on jest tylko śmiesznym oszustem wykorzystującym naiwność ludzi, którzy wierzą w jego komitywę z bogiem. Bóg z takimi się nie zadaje, Bóg nie potrzebuje pośredników, sam jest wszechmocny i wszechobecny! Więc modlitwy nie są zanoszone do boga, bogu nie są potrzebne hołdy, treść tych modlitw jest wyjątkowo prymitywna i wystarczy w czytać się w ich treść by zobaczyć w nich odmianę napletka Chrystusa! Nauka religii w szkole czyni z naszych dzieci deb***i, pośmiewisko. Modlitwa do boga sama nazwa obraza boga[/color]
[size="3"][color="#000000"] [/color][/size]
[color="#000000"]Obrońcy modlitwy albo jesteście klechami, albo durniami! 1. Dyrektor szkoły nie może wyrzucić klechy! Wójt też nie! Kapelana też nie może wyrzucić np. dyrektor szpitala, komendant straży, komendant policji, czy dowódca jednostki wojskowej! Jak się nie ma pojęcia o realiach , to nie zabiera się głosu. Modlitwa w szkole jest dobrowolnym przymusem, który z was „obrońcy wiary” odważyłby się wyjść z klasy by się nie modlić? A to są dzieci! Z prądem zawsze płyni... rozwiń
Avatar
Una / 16 lutego 2013 o 06:00
0
[quote name='Buzon' timestamp='1360853212' post='734082']
Demokracja nie polega z założenia, na narzucaniu obowiązku przestrzegania praw i zasad wymyślonych przez mniejszość, ale na respektowaniu przez społeczeństwo wartości, zapatrywań i praw wyznawanych przez większość. Niestety, ale to większość ma rację ("głos ludu", jak mawiali Grecy). I niech jacyś antyklerykalni homomiłośnicy z zaprzańskich partyjek nie narzucają swoich poglądów w imię "nakazu toleracji". Niech nauczą się tolerować wybór tych rodziców, którzy podjęli decyzje o posłaniu pociech do tej konkretnie szkoły. I wybór tych dzieci, które chcą się pomodlić przed posiłkiem (CHCĄ, bo przecież nikt ich siłą nie zmusza).
[/quote]

A powiedz szczerze, ilu katolikow w Polsce odmawia modlitwe przed jedzeniem ? Bo ja sie nigdy z tym nie spotkalam. Moze z wyjatkiem ksiezy.
Kolejna kwestia - pranie mozgow dzieciom,ze jak ktos nie odmawia takiej modlitwy, to jest NIEKULTURALNY. Troche jakby sie to mija z prawda...
[quote name='Buzon' timestamp='1360853212' post='734082']
Demokracja nie polega z założenia, na narzucaniu obowiązku przestrzegania praw i zasad wymyślonych przez mniejszość, ale na respektowaniu przez społeczeństwo wartości, zapatrywań i praw wyznawanych przez większość. Niestety, ale to większość ma rację ("głos ludu", jak mawiali Grecy). I niech jacyś antyklerykalni homomiłośnicy z zaprzańskich partyjek nie narzucają swoich poglądów w imię "nakazu toleracji". Niech nauczą ... rozwiń
Avatar
Una / 16 lutego 2013 o 05:55
0
Przede wszystkim modlitwa przed posilkiem to kwestia wiary, a NIE kultury, wiec ma miejsce wprowadzanie dzieciakow w blad i ew. poczucie winy. Nawet w szkolach katolickich modlitwa nie jest traktowana jako kulturalne zachowywanie sie,tylko za objaw wiary i religijnosci.
W szkolach publicznych nie powinno byc krzyzy ani symboli religijnych. Mam 36 lat i znam tylko jedna osobe w moim wieku wierzaca i praktykujaca. Nie chcialabym,zeby moje dziecko plakalo,ze nie chodzi na religie,czy pytalo czemu sa krzyze, czy modlitwy na scianach.
Kiedys religia byla poza szkola i dzieciaki traktowaly ja bardziej powaznie,niz w szkole. Tylko,ze wtedy za religie ksiadz nie dostawal pieniedzy od panstwa...
Przede wszystkim modlitwa przed posilkiem to kwestia wiary, a NIE kultury, wiec ma miejsce wprowadzanie dzieciakow w blad i ew. poczucie winy. Nawet w szkolach katolickich modlitwa nie jest traktowana jako kulturalne zachowywanie sie,tylko za objaw wiary i religijnosci.
W szkolach publicznych nie powinno byc krzyzy ani symboli religijnych. Mam 36 lat i znam tylko jedna osobe w moim wieku wierzaca i praktykujaca. Nie chcialabym,zeby moje dziecko plakalo,ze nie chodzi na religie,czy pytalo czemu sa krzyze, czy modlitwy na scianach.
rozwiń
Avatar
Cool / 15 lutego 2013 o 06:42
0
[quote name='Gość' timestamp='1360874301' post='734268']
...i mylisz się ! Jestem Buddystą ! ...a mimo to lałbym tych pederastów "z liścia" ile wlezie !
Pederaści i dewianci wszelkiego innego pokroju (lesbijki/zoofile/pedofile/itd.itp.) ręce precz od szkoły !!
Precz !
[/quote]

Dlatego nie powinno się dopuszczac koscielnych do dzieci wg statystyk 30% to właśnie dewianci. Chyba, ze chcesz aby twoje dzieci lizały krem i były wykożystywane inaczej.
Ci krzykacze, którzy podnieśli rejwach nie wiedzą jaka to skala zjawiska w łonie Kościoła Katolickiego.
[quote name='Gość' timestamp='1360874301' post='734268']
...i mylisz się ! Jestem Buddystą ! ...a mimo to lałbym tych pederastów "z liścia" ile wlezie !
Pederaści i dewianci wszelkiego innego pokroju (lesbijki/zoofile/pedofile/itd.itp.) ręce precz od szkoły !!
Precz !
[/quote]

Dlatego nie powinno się dopuszczac koscielnych do dzieci wg statystyk 30% to właśnie dewianci. Chyba, ze chcesz aby twoje dzieci lizały krem i były wykożystywane inaczej.rozwiń
Avatar
Gość / 14 lutego 2013 o 23:28
0
[size=5][font=comic sans ms,cursive][color=#0000ff]Proces autodestrukcji został przez Janusza Palikota uruchomiony.[/color][/font][/size]

[size=3][font=arial,helvetica,sans-serif]To dobrze, to bardzo dobrze ! [/font][/size][size=3][font=arial,helvetica,sans-serif] [/font][/size]
Avatar
Gość / 14 lutego 2013 o 22:33
0
Sprawa jest bardzo prosta i banalna.
Ruch Palikota sięgnął już dna.
Wszystkie znaki "na ziemi i na niebie" (i badania/statystyki) wskazują że ta partia ma poparcie nie przekraczające 4 %, czyli poniżej progu wyborczego.
To tylko kwestia czasu (następne wybory) jak ta partia przejdzie w polityczne zapomnienie.

Owszem, na początku zrobiła "pewnego rodzaju furorę" swoimi cyrkowymi zagrywkami takimi jak:
-walka z krzyżem w sejmie
-walka z Kościołem w Polsce
- skecz z pistoletem i wibratorem (tudzież ze świńskim ryjem)
- promowanie homoseksualizmu w Polsce
-walka polityczna o prawo do zabijania nienarodzonych dzieci w łonie matki (aborcja)
-walka polityczna o prawo do zabijania kalek i starców (eutanazja)
-walka polityczna o danie prawa zboczeńcom do zawierania związków partnerskich
- walka polityczna w następnej kolejności o danie prawa takim parom do adopcji dzieci
-walka polityczna o zalegalizowanie narkotyków
-itd.itp....

To było "dobre" na początek, to był niezły "szoł" !
Jednakże minął pewnien czas i ludzie się ocknęli z tego "kabaretu".
Dlatego teraz tonący brzytwy się chwyta. Starają się za wszelką cenę zaistnieć w mediach, na siłę. Wszystkie metody są według nich dobre, totalny populizm jak np walka ze strażą miejską czy też wysyłanie trzech młokosów żeby wywiesili jakieś prześcieradło na płocie szkolnym.
Nawet są zdolni do tego żeby marszałkiem sejmu został jakis facet przebrany za babę, do tego już doszło.
Dlatego to wszystko, poczekajmy jeszcze jakiś czas, a znikną oni ze sceny politycznej i odejdą do lamusa, tam gdzie jest miejsce takich jak oni.
Sprawa jest bardzo prosta i banalna.
Ruch Palikota sięgnął już dna.
Wszystkie znaki "na ziemi i na niebie" (i badania/statystyki) wskazują że ta partia ma poparcie nie przekraczające 4 %, czyli poniżej progu wyborczego.
To tylko kwestia czasu (następne wybory) jak ta partia przejdzie w polityczne zapomnienie.

Owszem, na początku zrobiła "pewnego rodzaju furorę" swoimi cyrkowymi zagrywkami takimi jak:
-walka z krzyżem w sejmie
-walka z Kościołem w Polsce
- skecz z pistolete... rozwiń
Avatar
Mati / 14 lutego 2013 o 22:28
0
Jasne, że należy szanować prawa mniejszości, jednak jeżeli większość dzieci jest katolikami, to dlaczego ze względu na ową mniejszość nie może się jawnie obnosić ze swoją wiarą? Dzisiejsze prawo owszem chroni wszelkiego rodzaju mniejszosci nie tylko dotyczące wyznania, jednak przez to uderza w większość, która musi zwykle dostosować się do mniejszości, by czasem ich nie urazić, a chyba nie tak powinno być...
Avatar
Gość / 14 lutego 2013 o 21:39
0
Moje dzieci chodzą w Niemczech do szkoły katolickiej. Codziennie przed lekcjami 5 minut modlą się. W piątek przed lekcjami cała szkoła idzie do pobliskiego kościoła.
Szkoła ta ma bardzo dobrą renomę i sławę wśród innych tutejszych szkół.

Pomimo tego że jest to szkoła katolicka, to chodzi do niej 10% innowierców z różnych religii, a nawet kilkoro dzieci które w nic nie wierzą. Jest to celowo zapisane w statucie tej szkoły, że takie dzieci też mają do niej chodzić. Co roku rodzice z innych wiar "rękami i nogami" starają się żeby ich pociechy właśnie trafiły do tej szkoły.
Dzieci te nie biorą udziału w modlitwie i jak nie chcą nie muszą chodzić do kościoła i na religię w tej szkole. Specjalnie dla nich organizowane są w tym czasie inne atrakcyjne zajęcia. Uczy to wszystkie dzieci, te katolickie i inne, toleracji do siebie nawzajem.
To naprawdę się tutaj sprawdza od wielu lat. Nigdy nie było na tym punkcie żadnego konfliktu, a wręcz przeciwnie, dzieci na specjalnych godzinach lekcyjnych uczą się o innych religiach i bardzo często inne niekatolickie dzieci opowiadają jak to jest u nich, czy to nie jest piękne ?
Dlaczego zatem dewianci z pewnej partii wciąż mącą, mieszają ogonem, na siłę szukają zwady. Wyzywają innych często od homofobów, że inni są nietolerancyjni itd. itp...,.
a sami co czynią ? To jest ogromna hipokryzja z ich strony.
Moje dzieci chodzą w Niemczech do szkoły katolickiej. Codziennie przed lekcjami 5 minut modlą się. W piątek przed lekcjami cała szkoła idzie do pobliskiego kościoła.
Szkoła ta ma bardzo dobrą renomę i sławę wśród innych tutejszych szkół.

Pomimo tego że jest to szkoła katolicka, to chodzi do niej 10% innowierców z różnych religii, a nawet kilkoro dzieci które w nic nie wierzą. Jest to celowo zapisane w statucie tej szkoły, że takie dzieci też mają do niej chodzić. Co roku rodzice z innych wiar "rękami i nogami" s... rozwiń
Avatar
Gość / 14 lutego 2013 o 21:38
0
[quote name='kamilkalub' timestamp='1360872384' post='734256']
... i zapewne jesteś "prawdziwym katolikiem" hehehehehehheheheheheh
[/quote]
...i mylisz się ! Jestem Buddystą ! ...a mimo to lałbym tych pederastów "z liścia" ile wlezie !
Pederaści i dewianci wszelkiego innego pokroju (lesbijki/zoofile/pedofile/itd.itp.) ręce precz od szkoły !!
Precz !
Avatar
gosc41 / 16 lutego 2013 o 09:38
0
Chyba czegoś nie rozumiem... dlaczego my jako Rodzice mamy zmuszać dzieci do modlitwy, chodzenia na przymusowe zajęcia z rekligii...przecież one też mają swoje zdanie tak jak już zaznaczono wcześniej... Mam dziecko w wieku gimnazjalnym właśnie przystępuje do bierzmowania tzn. chce i jest problem..przymusowe uczestnictwa na zajęciach Kursu Alfa...weekendy więc już ma zajęte bo to obowiązkowe jeśli brak obecności to "dziękuję do widzenia może za rok dorośniesz do tego sakramentu". Mamy gimnazja największą głupotę bo ta młodzież jest już dorosła i wydaję się że najmądrzejsza więc i tu też jest problem-buntuje się i co tutaj robić?????
Chyba czegoś nie rozumiem... dlaczego my jako Rodzice mamy zmuszać dzieci do modlitwy, chodzenia na przymusowe zajęcia z rekligii...przecież one też mają swoje zdanie tak jak już zaznaczono wcześniej... Mam dziecko w wieku gimnazjalnym właśnie przystępuje do bierzmowania tzn. chce i jest problem..przymusowe uczestnictwa na zajęciach Kursu Alfa...weekendy więc już ma zajęte bo to obowiązkowe jeśli brak obecności to "dziękuję do widzenia może za rok dorośniesz do tego sakramentu". Mamy gimnazja największą głupotę bo ta młodzież jest ... rozwiń
Avatar
antyklerykał / 16 lutego 2013 o 09:05
0
[size="3"][color="#000000"] [/color][/size]
[color="#000000"]Obrońcy modlitwy albo jesteście klechami, albo durniami! 1. Dyrektor szkoły nie może wyrzucić klechy! Wójt też nie! Kapelana też nie może wyrzucić np. dyrektor szpitala, komendant straży, komendant policji, czy dowódca jednostki wojskowej! Jak się nie ma pojęcia o realiach , to nie zabiera się głosu. Modlitwa w szkole jest dobrowolnym przymusem, który z was „obrońcy wiary” odważyłby się wyjść z klasy by się nie modlić? A to są dzieci! Z prądem zawsze płynie gówno i zdechła ryba, ludziom bez honoru, godności, wstydu, łatwiej jest bronić religii niż z nią walczyć! Bezpieczniej. Modlitwa to odmiana mantry, to nic innego jak brednie wymyślone przez nie do końca normalnych starych kawalerów w koloratkach! Przecież nie bóg wymyślił modlitwy do siebie! 394 lata po rzekomej śmierci jakiegoś Jezusa ustalili że urodził się 25 grudnia 1 roku! 25 grudzień to święto słońca, które przezwyciężyło ciemność. Inaczej. 25 grudzień, to dzień równonocy, od tej pory dzień jest coraz dłuższy, u nas w nowy rok dzień dłuższy na barani skok! 394 lata po rzekomych narodzinach ustalili datę 25 grudzień 1 rok urodził się jakiś Żyd o imieniu Jezue, nazwiska nie ma, bo Chrystus znaczy pomazaniec, to nie jest nazwisko! Ten Żyd miał rodziców Maryję – bez nazwiska i ojca Jozefa- bez nazwiska. To historia dla idiotów.! We wsi Calacta -50 km od Rzymu 15 listopada 2012 roku! jakiś sukinsyn ukradł świętą relikwię …. napletek jezusowy! Czy to jest normalne!? Skąd wiedzą, że to jest kawałek skorki z fi***a, a nie z palca, albo pośladka? Skąd wiedzą że to z fi***a Jezusa a nie jakiego innego Żyda? ! Oczywiście nikt tego napletka nie ukradł, tylko kler sam uznał, że w taką relikwię nie uwierzy już nikt i zlikwidował, ogłaszając kradzież! ! Dodam , że 417 kościołów miało jako relikwie święty napletek! Teraz do rzeczy, religia to folklor i tylko folklor, i tak powinna być traktowana. Kto chce może podziwiać folklor w skansenach, na pewno nie w szkole! Religia jest w szkole od 23 lat, czy w związku z tym dzieci , młodzież, stała się lepsza? Czy w związku z wszechobecną religią spadła przestępczość? Jaką wiedzę użyteczną daje nauka religii? Czy wyznawcy buddyzmu, judaizmu, islamu, etc zachęcają do kradzieży, gwałtów, morderstw, oszustw? Czy przestępcy rekrutują się z ateistów? Jaki procent pośród przestępców stanowią ateiści, a jaki katolicy? Czym lepszy wierzący od niewierzącego? Ustalmy na zawsze, kto to jest ateista? Czy ateistą jest człowiek chodzący do kościoła i wierzący, że kawaler w koloratce jest przedstawicielem Boga na ziemi? Wierzy, że obrazki, figurki, dzwonki, kropidło, to są boskie atrybuty? Czy ktoś taki jest ateistą, czy osobą wierzącą? 2. Czy osoba, która nie chodzi do kościoła, bo nie wierzy by w takim domu kłamstwa, rozpusty, bezprawia, mógł przebywać Bóg, która uważa kler za przestępców, którzy żyją z głupoty frajerów wierzących w ich boskie namiestnictwo na ziemi jest ateistą? Czy jest antyklerykałem? Wiara w namiestnictwo Boskie kleru na ziemi jest herezją, jest obrazą Boga w sytuacji, gdy przedstawicielem Boga na ziemi jest pedofil, oszust, kłamca, złodziej, alkoholik, etc, etc, etc. Nie mogę uwierzyć, że żyję w XXI wieku! Jak można wierzyć ,że jakiś stary kawaler onanista, czyli masturbant, wystrojony w cyrkowe ubranko z szlafmycą na łepetynie, jest boskim namiestnikiem na ziemi? Że on, właśnie on, ma jakiś lepszy od nas dostęp do boga? Jak można wierzyć, w obrazki, w figurki, w symbole wymyślone przez nie najwyższego lotu umysłowego, starych kawalerów w koloratkach? Po co w tym kraju są szkoły? Przecież szkoda pieniędzy na kształcenie ludzi, którzy wierzą, że bóg mieszka w ich wsi, w kościele, że dostęp do niego ma klecha w mundurku. Sama wiara, że klecha ma lepszy dostęp do boga i może coś nam u niego załatwić, wyklucza wiarę w boga, jest ateizmem, jest zaprzeczeniem wiary! Bo kim jest bóg, jak można go przekupić? Kim jest bóg jak jego namiestnikiem jest; pedofil, złodziej, oszust, alkoholik, cham, sadysta etc? Kim w takim razie jest wszechmocny, który toleruje takiego śmiecia jako swego przedstawiciela na ziemi? Kto z was, chciałby by jego interesy reprezentował znany pedofil, albo znany złodziej? Brak wiary w ich boskie namiestnictwo, nie chodzenie do kościoła, jest traktowane przez tzw. wierzących jako ateizm. Mam zupełnie inne zdanie, uważam, że szacunek do boga nie pozwala mi chodzić do jaskini kłamstwa i słuchać oszusta, który podaje się za przedstawiciela mojego boga na ziemi! Ludzie, którzy wierzą w istnienie boga nie chodzą do kościoła, bo tam nie ma boga, nie słuchają starego kawalera w koloratce, bo on jest tylko śmiesznym oszustem wykorzystującym naiwność ludzi, którzy wierzą w jego komitywę z bogiem. Bóg z takimi się nie zadaje, Bóg nie potrzebuje pośredników, sam jest wszechmocny i wszechobecny! Więc modlitwy nie są zanoszone do boga, bogu nie są potrzebne hołdy, treść tych modlitw jest wyjątkowo prymitywna i wystarczy w czytać się w ich treść by zobaczyć w nich odmianę napletka Chrystusa! Nauka religii w szkole czyni z naszych dzieci deb***i, pośmiewisko. Modlitwa do boga sama nazwa obraza boga[/color]
[size="3"][color="#000000"] [/color][/size]
[color="#000000"]Obrońcy modlitwy albo jesteście klechami, albo durniami! 1. Dyrektor szkoły nie może wyrzucić klechy! Wójt też nie! Kapelana też nie może wyrzucić np. dyrektor szpitala, komendant straży, komendant policji, czy dowódca jednostki wojskowej! Jak się nie ma pojęcia o realiach , to nie zabiera się głosu. Modlitwa w szkole jest dobrowolnym przymusem, który z was „obrońcy wiary” odważyłby się wyjść z klasy by się nie modlić? A to są dzieci! Z prądem zawsze płyni... rozwiń
Avatar
Una / 16 lutego 2013 o 06:00
0
[quote name='Buzon' timestamp='1360853212' post='734082']
Demokracja nie polega z założenia, na narzucaniu obowiązku przestrzegania praw i zasad wymyślonych przez mniejszość, ale na respektowaniu przez społeczeństwo wartości, zapatrywań i praw wyznawanych przez większość. Niestety, ale to większość ma rację ("głos ludu", jak mawiali Grecy). I niech jacyś antyklerykalni homomiłośnicy z zaprzańskich partyjek nie narzucają swoich poglądów w imię "nakazu toleracji". Niech nauczą się tolerować wybór tych rodziców, którzy podjęli decyzje o posłaniu pociech do tej konkretnie szkoły. I wybór tych dzieci, które chcą się pomodlić przed posiłkiem (CHCĄ, bo przecież nikt ich siłą nie zmusza).
[/quote]

A powiedz szczerze, ilu katolikow w Polsce odmawia modlitwe przed jedzeniem ? Bo ja sie nigdy z tym nie spotkalam. Moze z wyjatkiem ksiezy.
Kolejna kwestia - pranie mozgow dzieciom,ze jak ktos nie odmawia takiej modlitwy, to jest NIEKULTURALNY. Troche jakby sie to mija z prawda...
[quote name='Buzon' timestamp='1360853212' post='734082']
Demokracja nie polega z założenia, na narzucaniu obowiązku przestrzegania praw i zasad wymyślonych przez mniejszość, ale na respektowaniu przez społeczeństwo wartości, zapatrywań i praw wyznawanych przez większość. Niestety, ale to większość ma rację ("głos ludu", jak mawiali Grecy). I niech jacyś antyklerykalni homomiłośnicy z zaprzańskich partyjek nie narzucają swoich poglądów w imię "nakazu toleracji". Niech nauczą ... rozwiń
Avatar
Una / 16 lutego 2013 o 05:55
0
Przede wszystkim modlitwa przed posilkiem to kwestia wiary, a NIE kultury, wiec ma miejsce wprowadzanie dzieciakow w blad i ew. poczucie winy. Nawet w szkolach katolickich modlitwa nie jest traktowana jako kulturalne zachowywanie sie,tylko za objaw wiary i religijnosci.
W szkolach publicznych nie powinno byc krzyzy ani symboli religijnych. Mam 36 lat i znam tylko jedna osobe w moim wieku wierzaca i praktykujaca. Nie chcialabym,zeby moje dziecko plakalo,ze nie chodzi na religie,czy pytalo czemu sa krzyze, czy modlitwy na scianach.
Kiedys religia byla poza szkola i dzieciaki traktowaly ja bardziej powaznie,niz w szkole. Tylko,ze wtedy za religie ksiadz nie dostawal pieniedzy od panstwa...
Przede wszystkim modlitwa przed posilkiem to kwestia wiary, a NIE kultury, wiec ma miejsce wprowadzanie dzieciakow w blad i ew. poczucie winy. Nawet w szkolach katolickich modlitwa nie jest traktowana jako kulturalne zachowywanie sie,tylko za objaw wiary i religijnosci.
W szkolach publicznych nie powinno byc krzyzy ani symboli religijnych. Mam 36 lat i znam tylko jedna osobe w moim wieku wierzaca i praktykujaca. Nie chcialabym,zeby moje dziecko plakalo,ze nie chodzi na religie,czy pytalo czemu sa krzyze, czy modlitwy na scianach.
rozwiń
Avatar
Cool / 15 lutego 2013 o 06:42
0
[quote name='Gość' timestamp='1360874301' post='734268']
...i mylisz się ! Jestem Buddystą ! ...a mimo to lałbym tych pederastów "z liścia" ile wlezie !
Pederaści i dewianci wszelkiego innego pokroju (lesbijki/zoofile/pedofile/itd.itp.) ręce precz od szkoły !!
Precz !
[/quote]

Dlatego nie powinno się dopuszczac koscielnych do dzieci wg statystyk 30% to właśnie dewianci. Chyba, ze chcesz aby twoje dzieci lizały krem i były wykożystywane inaczej.
Ci krzykacze, którzy podnieśli rejwach nie wiedzą jaka to skala zjawiska w łonie Kościoła Katolickiego.
[quote name='Gość' timestamp='1360874301' post='734268']
...i mylisz się ! Jestem Buddystą ! ...a mimo to lałbym tych pederastów "z liścia" ile wlezie !
Pederaści i dewianci wszelkiego innego pokroju (lesbijki/zoofile/pedofile/itd.itp.) ręce precz od szkoły !!
Precz !
[/quote]

Dlatego nie powinno się dopuszczac koscielnych do dzieci wg statystyk 30% to właśnie dewianci. Chyba, ze chcesz aby twoje dzieci lizały krem i były wykożystywane inaczej.rozwiń
Avatar
Gość / 14 lutego 2013 o 23:28
0
[size=5][font=comic sans ms,cursive][color=#0000ff]Proces autodestrukcji został przez Janusza Palikota uruchomiony.[/color][/font][/size]

[size=3][font=arial,helvetica,sans-serif]To dobrze, to bardzo dobrze ! [/font][/size][size=3][font=arial,helvetica,sans-serif] [/font][/size]
Avatar
Gość / 14 lutego 2013 o 22:33
0
Sprawa jest bardzo prosta i banalna.
Ruch Palikota sięgnął już dna.
Wszystkie znaki "na ziemi i na niebie" (i badania/statystyki) wskazują że ta partia ma poparcie nie przekraczające 4 %, czyli poniżej progu wyborczego.
To tylko kwestia czasu (następne wybory) jak ta partia przejdzie w polityczne zapomnienie.

Owszem, na początku zrobiła "pewnego rodzaju furorę" swoimi cyrkowymi zagrywkami takimi jak:
-walka z krzyżem w sejmie
-walka z Kościołem w Polsce
- skecz z pistoletem i wibratorem (tudzież ze świńskim ryjem)
- promowanie homoseksualizmu w Polsce
-walka polityczna o prawo do zabijania nienarodzonych dzieci w łonie matki (aborcja)
-walka polityczna o prawo do zabijania kalek i starców (eutanazja)
-walka polityczna o danie prawa zboczeńcom do zawierania związków partnerskich
- walka polityczna w następnej kolejności o danie prawa takim parom do adopcji dzieci
-walka polityczna o zalegalizowanie narkotyków
-itd.itp....

To było "dobre" na początek, to był niezły "szoł" !
Jednakże minął pewnien czas i ludzie się ocknęli z tego "kabaretu".
Dlatego teraz tonący brzytwy się chwyta. Starają się za wszelką cenę zaistnieć w mediach, na siłę. Wszystkie metody są według nich dobre, totalny populizm jak np walka ze strażą miejską czy też wysyłanie trzech młokosów żeby wywiesili jakieś prześcieradło na płocie szkolnym.
Nawet są zdolni do tego żeby marszałkiem sejmu został jakis facet przebrany za babę, do tego już doszło.
Dlatego to wszystko, poczekajmy jeszcze jakiś czas, a znikną oni ze sceny politycznej i odejdą do lamusa, tam gdzie jest miejsce takich jak oni.
Sprawa jest bardzo prosta i banalna.
Ruch Palikota sięgnął już dna.
Wszystkie znaki "na ziemi i na niebie" (i badania/statystyki) wskazują że ta partia ma poparcie nie przekraczające 4 %, czyli poniżej progu wyborczego.
To tylko kwestia czasu (następne wybory) jak ta partia przejdzie w polityczne zapomnienie.

Owszem, na początku zrobiła "pewnego rodzaju furorę" swoimi cyrkowymi zagrywkami takimi jak:
-walka z krzyżem w sejmie
-walka z Kościołem w Polsce
- skecz z pistolete... rozwiń
Avatar
Mati / 14 lutego 2013 o 22:28
0
Jasne, że należy szanować prawa mniejszości, jednak jeżeli większość dzieci jest katolikami, to dlaczego ze względu na ową mniejszość nie może się jawnie obnosić ze swoją wiarą? Dzisiejsze prawo owszem chroni wszelkiego rodzaju mniejszosci nie tylko dotyczące wyznania, jednak przez to uderza w większość, która musi zwykle dostosować się do mniejszości, by czasem ich nie urazić, a chyba nie tak powinno być...
Avatar
Gość / 14 lutego 2013 o 21:39
0
Moje dzieci chodzą w Niemczech do szkoły katolickiej. Codziennie przed lekcjami 5 minut modlą się. W piątek przed lekcjami cała szkoła idzie do pobliskiego kościoła.
Szkoła ta ma bardzo dobrą renomę i sławę wśród innych tutejszych szkół.

Pomimo tego że jest to szkoła katolicka, to chodzi do niej 10% innowierców z różnych religii, a nawet kilkoro dzieci które w nic nie wierzą. Jest to celowo zapisane w statucie tej szkoły, że takie dzieci też mają do niej chodzić. Co roku rodzice z innych wiar "rękami i nogami" starają się żeby ich pociechy właśnie trafiły do tej szkoły.
Dzieci te nie biorą udziału w modlitwie i jak nie chcą nie muszą chodzić do kościoła i na religię w tej szkole. Specjalnie dla nich organizowane są w tym czasie inne atrakcyjne zajęcia. Uczy to wszystkie dzieci, te katolickie i inne, toleracji do siebie nawzajem.
To naprawdę się tutaj sprawdza od wielu lat. Nigdy nie było na tym punkcie żadnego konfliktu, a wręcz przeciwnie, dzieci na specjalnych godzinach lekcyjnych uczą się o innych religiach i bardzo często inne niekatolickie dzieci opowiadają jak to jest u nich, czy to nie jest piękne ?
Dlaczego zatem dewianci z pewnej partii wciąż mącą, mieszają ogonem, na siłę szukają zwady. Wyzywają innych często od homofobów, że inni są nietolerancyjni itd. itp...,.
a sami co czynią ? To jest ogromna hipokryzja z ich strony.
Moje dzieci chodzą w Niemczech do szkoły katolickiej. Codziennie przed lekcjami 5 minut modlą się. W piątek przed lekcjami cała szkoła idzie do pobliskiego kościoła.
Szkoła ta ma bardzo dobrą renomę i sławę wśród innych tutejszych szkół.

Pomimo tego że jest to szkoła katolicka, to chodzi do niej 10% innowierców z różnych religii, a nawet kilkoro dzieci które w nic nie wierzą. Jest to celowo zapisane w statucie tej szkoły, że takie dzieci też mają do niej chodzić. Co roku rodzice z innych wiar "rękami i nogami" s... rozwiń
Avatar
Gość / 14 lutego 2013 o 21:38
0
[quote name='kamilkalub' timestamp='1360872384' post='734256']
... i zapewne jesteś "prawdziwym katolikiem" hehehehehehheheheheheh
[/quote]
...i mylisz się ! Jestem Buddystą ! ...a mimo to lałbym tych pederastów "z liścia" ile wlezie !
Pederaści i dewianci wszelkiego innego pokroju (lesbijki/zoofile/pedofile/itd.itp.) ręce precz od szkoły !!
Precz !
Zobacz wszystkie komentarze 79

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Czyj to pies? Policjanci szukają właściciela

Czyj to pies? Policjanci szukają właściciela 0 0

W czerwcu w lesie w miejscowości Rokitno (pow. bialski) przypadkowy świadek zauważył błąkające się w rejonie leśnej ścieżki zwierzę.

Sejm zdecydował. 2019 rokiem Unii Lubelskiej

Sejm zdecydował. 2019 rokiem Unii Lubelskiej 0 0

Sejm w piątek przyjął uchwałę o ustanowieniu patronów 2019 roku. Jednym z uhonorowanych w ten sposób wydarzeń jest Unia Lubelska. W przyszłym roku przypada 450. rocznica jej zawarcia.

94 PZLA MP. Srebro Karoliny Kołeczek i Piotra Tarkowskiego

94 PZLA MP. Srebro Karoliny Kołeczek i Piotra Tarkowskiego 0 0

Karolina Kołeczek z AZS UMCS Lublin i Piotr Tarkowski z AZS AWF Biała Podlaska wywalczyli srebrne medale w swoich konkurencjach podczas trzeciego dnia mistrzostw Polski w lekkiej atletyce rozgrywanych w Lublinie

Motor Lublin powinien być finansowany tylko z pieniędzy prywatnych? Proponują zrzutkę

Motor Lublin powinien być finansowany tylko z pieniędzy prywatnych? Proponują zrzutkę 5 0

Motor Lublin miałby wyemitować akcje do kupienia przez wszystkich zainteresowanych, dzięki temu zyskałby pieniądze na działalność. Taką propozycję podsuwa prezydentowi lubelska Fundacja Wolności, która woli, żeby klub nie był – jak obecnie – finansowany z pieniędzy podatników.

W tym urzędzie w Lublinie pracuje 76 osób. Przenieśli się do nowej siedziby [zdjęcia]
galeria

W tym urzędzie w Lublinie pracuje 76 osób. Przenieśli się do nowej siedziby [zdjęcia] 5 9

Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Lublinie ma nową siedzibę. Funkcjonująca od stycznia w ramach Państwowego Przedsiębiorstwa Wodnego Wody Polskie instytucja mieści się teraz przy ul. Leszka Czarnego 3 w dzielnicy Rury.

94 PZLA MP. Dominik Kopeć z kolejnym złotym medalem!

94 PZLA MP. Dominik Kopeć z kolejnym złotym medalem! 4 1

Zawodnik Agrosu Zamość wywalczył drugi krążek na trwającej od piątku imprezy w Lublinie. Po złocie na 100 metrów Kopeć dołożył kolejne, ale na dwa razy dłuższym dystansie

94 PZLA MP. Malwina Kopron z brązowym medalem

94 PZLA MP. Malwina Kopron z brązowym medalem 0 0

Zawodniczka AZS UMCS zajęła trzecie miejsce w niedzielnym konkursie rzutu młotem. Srebrny medal zdobyła Joanna Fiodorow, a złoto przypadło Anicie Włodarczyk, która była poza zasięgiem

Po kontroli NIK: Seniorzy bez opieki w 41 gminach woj. lubelskiego

Po kontroli NIK: Seniorzy bez opieki w 41 gminach woj. lubelskiego 0 0

41 gmin czyli 19 proc. wszystkich gmin w województwie lubelskim nie zapewnia seniorom opieki – wynika z najnowszego raportu Najwyższej Izby Kontroli. W skali kraju robi to zaledwie 20 proc. gmin, mimo że należy to do ich obowiązków i jest najmniej kosztowną dla samorządów formą pomocy seniorom.

Kontrola policji nad jez. Białym. Trzech nerwowych panów w seacie

Kontrola policji nad jez. Białym. Trzech nerwowych panów w seacie 26 4

W sobotę pełniący służbę w Okunince nad jeziorem Białym policjanci zatrzymali do kontroli drogowej samochód seat leon, którym podróżowało trzech młodych mężczyzn z woj. mazowieckiego.

Tragedia podczas remontu. Znaleźli przy betoniarce syna i ojca
film

Tragedia podczas remontu. Znaleźli przy betoniarce syna i ojca 18 0

Grodków, woj. opolskie. 15-letni chłopak i jego ojciec zostali porażeni prądem w Grodkowie.

Dachowanie na prostym odcinku drogi. Kierująca i pasażerka w szpitalu
galeria

Dachowanie na prostym odcinku drogi. Kierująca i pasażerka w szpitalu 0 6

Do groźnego zdarzenia doszło w piątkowe południe w Dębowej Kłodzie (pow. parczewski).

Pomysł na biznes: 10 hektarów rodzinnej zabawy
Złota Setka

Pomysł na biznes: 10 hektarów rodzinnej zabawy 0 2

Na pomysł otworzenia tematycznego parku rozrywki trójka przedsiębiorców wpadła 8 lat temu. Dzisiaj to jedno z największych i najbardziej znanych miejsc tego typu w naszych kraju. Do Magicznych Ogródów koło Janowca w sezonie ściągają prawdziwe tłumy.

Awantura podczas festiwalu. Zaatakowali ochroniarza

Awantura podczas festiwalu. Zaatakowali ochroniarza 1 0

Do zdarzenia doszło w piątek wieczorem podczas festiwalu Kolory Muzyki w Parku Miejskim w Chełmie.

Zakupy po pijanemu z małym dzieckiem to zły pomysł. Przyjechał "Przyjazny Patrol"

Zakupy po pijanemu z małym dzieckiem to zły pomysł. Przyjechał "Przyjazny Patrol" 17 2

W sobotę przed godz. 20 dyżurny policji otrzymał zgłoszenie od pracowników jednego z marketów przy Al. Tysiąclecia w Lublinie. Z przekazanej informacji wynikało, że na zakupy z malutkim dzieckiem przyszła nietrzeźwa kobieta.

Upalny dzień w PRL. Dla ochłody napój dla imperialistów czy syfon z wodą sodową?
Magazyn

Upalny dzień w PRL. Dla ochłody napój dla imperialistów czy syfon z wodą sodową? 34 4

W PRL-u nie trzeba było baru czy restauracji, aby ugasić pragnienie. Coca-colę okrzyknięto w latach 50. napojem imperialistów. W sklepach królowała oranżada, a na ulicy popularna „gruźliczanka” - woda sodowa z sokiem (droższa) i bez soku (tańsza), sprzedawana z saturatorów.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.