Zmiany w dokumentacji przetargu na utrzymanie przystanków i sześciu automatycznych toalet należących do Zarządu Transportu Miejskiego. Zniknął już załącznik do umowy jednoznacznie wskazujący jakich i jakiej firmy środków czystości będzie musiał używać zwycięzca.
Po naszej publikacji prezydent wysłał do ZTM kontrolę, a urzędnicy wycofali sprzeczny z prawem załącznik i zastąpili nowym. Teraz mowa jest już tylko o stosowaniu środków "zapewniających prawidłowe działanie toalety i pozwalających na utrzymanie higieny i estetyki”. A także, że środki te nie mogą powodować uszkodzenia i przedwczesnego zużycia poszczególnych elementów szaletu.
Firma, która wygra przetarg, będzie musiała codziennie uzupełniać zapas papieru toaletowego i mydła, myć i dezynfekować lustra, umywalki, uchwyty dla niepełnosprawnych oraz podłogi. Ściany powinny być czyszczone raz w tygodniu.
Automatyczne szalety znajdują się przy Al. Racławickich, ul. Lipowej, Paderewskiego, al. Spółdzielczości Pracy, ul. Fabrycznej i Drodze Męczenników Majdanka. Korzystanie z nich kosztuje złotówkę, maksymalny czas pobytu w kabinie to 15 minut.