Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

17 kwietnia 2018 r.
7:42

Odkorkują ul. Narutowicza w Lublinie? Duże zmiany w organizacji ruchu

Autor: Zdjęcie autora Dominik Smaga
0 57 A A
Z Nadbystrzyckiej nie będzie można już skręcać w lewo w Głęboką
Z Nadbystrzyckiej nie będzie można już skręcać w lewo w Głęboką (fot. Wojciech Nieśpiałowski/archiwum)

Na blokującym się skrzyżowaniu ul. Narutowicza z Głęboką, Nadbystrzycką i Muzyczną zmieniona zostanie organizacja ruchu oraz cykle sygnalizacji świetlnej. Dzięki temu możliwy będzie jednoczesny wyjazd na wprost z Nadbystrzyckiej i Narutowicza. Powinno to usprawnić ruch zwłaszcza w godzinach szczytu.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować

Zmiany wprowadzimy najpóźniej w przyszłym tygodniu – zapowiada Karol Kieliszek z Urzędu Miasta. – Projekt nowej organizacji ruchu już przekazaliśmy do zaopiniowania policji, która traktuje tę sprawę jako pilną.

Co ma się zmienić?

Z Nadbystrzyckiej nie będzie można już skręcać w lewo w Głęboką. Natomiast zielone światło dla skręcających z Narutowicza w Muzyczną zapali się tylko wtedy, gdy czujniki w asfalcie wykryją pojazd stojący na pasie do skrętu w lewo.

– Jeżeli nie będzie takiego pojazdu, to po kilku sekundach zielone światło będzie się paliło jednocześnie dla wyjeżdżających z Narutowicza i Nadbystrzyckiej – wyjaśnia Kieliszek. – Dzięki temu wydłużymy czas przejazdu w obydwie strony w osi Narutowicza-Nadbystrzycka – dodaje.

To nie wszystko

Wyłączona ma być zielona strzałka umożliwiająca dzisiaj warunkowy skręt z Głębokiej w Nadbystrzycką.

Kierowcy już od dawna prosili o usprawnienie przejazdu przez to skrzyżowanie. Problemy z jego pokonaniem nasiliły się, gdy otwarto dla ruchu ul. Muzyczną. Światła przestrojono wtedy w taki sposób, że niemożliwy stał się jednoczesny wyjazd z Narutowicza i Nadbystrzyckiej.

O rozwiązanie problemu prosili też miejscy radni, podsuwając różne pomysły.

Jednym z nich była likwidacja przystanku komunikacji miejskiej znajdującego się na ul. Narutowicza koło apteki. – Pozwoli to na udrożnienie dwóch pasów ruchu – tłumaczył radny Zbigniew Ławniczak (PiS), który proponował takie rozwiązanie prezydentowi Lublina. Podpowiadał też likwidację przystanku koło politechniki dla jadących w kierunku ul. Zana. Oba zamykane przystanki chciałby zastąpić jednym, wyznaczonym na Nadbystrzyckiej tuż przed skrętem w Glinianą.

Ratusz już odpisał mu, że likwidacja przystanków nie wchodzi w grę. – Niewątpliwie spotka się ze stanowczą dezaprobatą i sprzeciwem pasażerów komunikacji miejskiej – tłumaczy radnemu Artur Szymczyk, zastępca prezydenta Lublina.

Podkreśla też, że w przypadku przeniesienia przystanku znacznie przybyłoby pieszych na przejściu przez Głęboką, więc trzeba by było wydłużyć im zielone światło „kosztem ruchu kołowego”.

Sonda: Czy dzięki zmianom uda się odkorkować ul. Narutowicza w Lublinie?

Liczba głosów: 687
76.42%
Nie
23.58%
Tak

Quiz: Jak dobrze znasz ulice Lublina? (2)

Jak dobrze znasz ulice Lublina? (2)
Skomentuj i udostępnij na Facebooku

Komentarze 57

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
m / 17 kwietnia 2018 r. o 20:32
+1
mieszkaniec napisał:
undefined napisał:
Zakazać wjazdu samochodem osobom pracującym w centrum. Jak się mieszka na takich czubach czy innym LSMie to trzeba wsiąść w autobus i jechać do centrum autobusem. I uj mnie obchodzą wasze grubaski-dzieciaczki pozapisywane do szkół po całym mieście- klucz na szyj, kupić przejazdówkę i niech grubasek jeździ autobusem. Jak pochodzi sobie trochę to może schudnie. No i nie trzeba będzie kręcić kilometrów powodując korki.
W centrum parkują samochody z abonamentem mieszkańca przyjeżdżające z innych dzielnic do różnych kancelarii.Jak ktoś ma tylko udział w kamienicy w centrum,a nie mieszka tam,tylko prowadzi np.biuro rachunkowe nie powinien dostać takiej karty.Cała Chopina zastawiona w godz.9-17 "mieszkańcami".
 luzik i tak centrum umiera kupe lokali puste
 luzik i tak centrum umiera kupe lokali puste rozwiń
Avatar
God / 17 kwietnia 2018 r. o 20:18
+1
undefined napisał:
Likwidacja zielonej strzałki na Głębokiej??? Boże widzisz i nie grzmisz...
 Widzę widzę Synu! Nie grzmię bowiem powiadam że to dobry pomysł Zarządu Drógi i Mostów !
Avatar
Gość / 17 kwietnia 2018 r. o 20:10
+1
Zamknąć to miasto i pojsc na kebaba do zwieracza
Avatar
XC / 17 kwietnia 2018 r. o 18:34
+1
undefined napisał:
A co się nagle stało, że się da? Zaraz po wprowadzeniu obecnej organizacji ruchu w lubelskich mediach pojawiły się właśnie propozycje takiej organizacji ruchu. Wtedy wszystkie urzędasy twierdziły, że się nie da, że niebezpiecznie, że tak jak jest jest najlepiej
 nie zmyślaj. Nigdy w mediach takiej informacji nie było. Nie wprowadzaj czytelników w błąd. Nie bądź taki figo fago!
Avatar
kierowca-rowerzysta -piesza / 17 kwietnia 2018 r. o 17:05
+1
Anna napisał:
Zdenerwowana pracująca mama napisał:
Mieszkam na Głębokiej.  Córka chodzi do szkoły na Plażowej. Codziennie jadę po pracy z drugiego konca miasta zeby ja odebrac. Nastroje się w korkach a potem jeszcze bede musiala kombinowac jak dojechac z Plażowej na Głęboką. Glinianą i Filaretów? Czy ktoś zdaje sobie sprawę jak trudno jest wyjechać z plażowej w lewo i co będzie się działo jak więcej ludzi zacznie tak jeździć? Że niby mam cisnąć Narutowicza Lipowa i Miasteczko Akademickie Głęboka ? Jeszcze lepiej. A zauważył ktoś korek na moście na Muzycznej a obok puściutki BUS pas? Może by to zmienić?
Łapy precz od buspasa. Właśnie więcej buspasów powinno powstać, by pojazdy komunikacji miejskiej mogły szybko bez stania w korku dotrzeć do centrum, co przekonałoby wielu do pozostawienia auta.
 Zgadzam się, tylko sieć buspasów moze nas uratować ,ale przyspawani do aut tego nie są w stanie zrozumieć. Na szczęscie zarządzający tym miastem sporo robią aby zachecić do jazdy MPK, niestety dużo jest na etapie -zaplanowane, zbyt mało wykonane.
 Zgadzam się, tylko sieć buspasów moze nas uratować ,ale przyspawani do aut tego nie są w stanie zrozumieć. Na szczęscie zarządzający tym miastem sporo robią aby zachecić do jazdy MPK, niestety dużo jest na etapie -zaplanowane, zbyt mało wykonane. rozwiń
Avatar
Gość / 17 kwietnia 2018 r. o 17:02
+1
pomysły dobre, korki będą mniejsze
Avatar
obserwator / 17 kwietnia 2018 r. o 16:27
+1
undefined napisał:
Zakazać wjazdu samochodem osobom pracującym w centrum. Jak się mieszka na takich czubach czy innym LSMie to trzeba wsiąść w autobus i jechać do centrum autobusem. I uj mnie obchodzą wasze grubaski-dzieciaczki pozapisywane do szkół po całym mieście- klucz na szyj, kupić przejazdówkę i niech grubasek jeździ autobusem. Jak pochodzi sobie trochę to może schudnie. No i nie trzeba będzie kręcić kilometrów powodując korki.
 Te dzieciaczki dowożone są do centrum samochodami służbowymi firm państwowych,za które płacimy my np.w cenach energii.
 Te dzieciaczki dowożone są do centrum samochodami służbowymi firm państwowych,za które płacimy my np.w cenach energii. rozwiń
Avatar
mieszkaniec / 17 kwietnia 2018 r. o 16:25
+1
undefined napisał:
Zakazać wjazdu samochodem osobom pracującym w centrum. Jak się mieszka na takich czubach czy innym LSMie to trzeba wsiąść w autobus i jechać do centrum autobusem. I uj mnie obchodzą wasze grubaski-dzieciaczki pozapisywane do szkół po całym mieście- klucz na szyj, kupić przejazdówkę i niech grubasek jeździ autobusem. Jak pochodzi sobie trochę to może schudnie. No i nie trzeba będzie kręcić kilometrów powodując korki.
 W centrum parkują samochody z abonamentem mieszkańca przyjeżdżające z innych dzielnic do różnych kancelarii.Jak ktoś ma tylko udział w kamienicy w centrum,a nie mieszka tam,tylko prowadzi np.biuro rachunkowe nie powinien dostać takiej karty.Cała Chopina zastawiona w godz.9-17 "mieszkańcami".
 W centrum parkują samochody z abonamentem mieszkańca przyjeżdżające z innych dzielnic do różnych kancelarii.Jak ktoś ma tylko udział w kamienicy w centrum,a nie mieszka tam,tylko prowadzi np.biuro rachunkowe nie powinien dostać takiej karty.Cała Chopina zastawiona w godz.9-17 "mieszkańcami". rozwiń
Avatar
Gość / 17 kwietnia 2018 r. o 16:24
+1
Poprawka: kamienica na rogu Głęboka-Nadbystrzycka
Avatar
Gość / 17 kwietnia 2018 r. o 16:22
+1
Jest tylko jedno rozwiązanie. 1. Wyburzenie kamienicy na rogu Głęboka-Muzyczna i zbudowanie w tym miejscu przystanku (zatoki) dla autobusów jadących z Narutawowicza prosto (w Nadbystrzycką). 2. Odbudowa przystanku na Głebokiej przy aptece (tak było kiedyś) dla autobusów jadących z Narutowicza w prawo w Głeboką. 3. Oczywiście w związku z powyższymi likwidacja korkującego wszystko przystanku przed skrzyżowaniem. 4. Likwidacja przejść naziemnych i budowa podziemnych. Wówczas ruch będzie się mógł odbywać równocześnie np. z Głebokiej w prawo i w lewo, bo nie trzeba będzie uważac na pieszych na przejściach. I TAK TO POWINNI ZROBIĆ PRZY OKAZJI REMONTU KRZYŻOWANIA, ale że polskie biurwy to w większości różnej maści głąby, to nie dożyjemy takiego oczywistego rozwiązania.
Jest tylko jedno rozwiązanie. 1. Wyburzenie kamienicy na rogu Głęboka-Muzyczna i zbudowanie w tym miejscu przystanku (zatoki) dla autobusów jadących z Narutawowicza prosto (w Nadbystrzycką). 2. Odbudowa przystanku na Głebokiej przy aptece (tak było kiedyś) dla autobusów jadących z Narutowicza w prawo w Głeboką. 3. Oczywiście w związku z powyższymi likwidacja korkującego wszystko przystanku przed skrzyżowaniem. 4. Likwidacja przejść naziemnych i budowa podziemnych. Wówczas ruch będzie się mógł odbywać równocześnie np. z Głebokiej w prawo ... rozwiń
Avatar
m / 17 kwietnia 2018 r. o 20:32
+1
mieszkaniec napisał:
undefined napisał:
Zakazać wjazdu samochodem osobom pracującym w centrum. Jak się mieszka na takich czubach czy innym LSMie to trzeba wsiąść w autobus i jechać do centrum autobusem. I uj mnie obchodzą wasze grubaski-dzieciaczki pozapisywane do szkół po całym mieście- klucz na szyj, kupić przejazdówkę i niech grubasek jeździ autobusem. Jak pochodzi sobie trochę to może schudnie. No i nie trzeba będzie kręcić kilometrów powodując korki.
W centrum parkują samochody z abonamentem mieszkańca przyjeżdżające z innych dzielnic do różnych kancelarii.Jak ktoś ma tylko udział w kamienicy w centrum,a nie mieszka tam,tylko prowadzi np.biuro rachunkowe nie powinien dostać takiej karty.Cała Chopina zastawiona w godz.9-17 "mieszkańcami".
 luzik i tak centrum umiera kupe lokali puste
 luzik i tak centrum umiera kupe lokali puste rozwiń
Avatar
God / 17 kwietnia 2018 r. o 20:18
+1
undefined napisał:
Likwidacja zielonej strzałki na Głębokiej??? Boże widzisz i nie grzmisz...
 Widzę widzę Synu! Nie grzmię bowiem powiadam że to dobry pomysł Zarządu Drógi i Mostów !
Avatar
Gość / 17 kwietnia 2018 r. o 20:10
+1
Zamknąć to miasto i pojsc na kebaba do zwieracza
Avatar
XC / 17 kwietnia 2018 r. o 18:34
+1
undefined napisał:
A co się nagle stało, że się da? Zaraz po wprowadzeniu obecnej organizacji ruchu w lubelskich mediach pojawiły się właśnie propozycje takiej organizacji ruchu. Wtedy wszystkie urzędasy twierdziły, że się nie da, że niebezpiecznie, że tak jak jest jest najlepiej
 nie zmyślaj. Nigdy w mediach takiej informacji nie było. Nie wprowadzaj czytelników w błąd. Nie bądź taki figo fago!
Avatar
kierowca-rowerzysta -piesza / 17 kwietnia 2018 r. o 17:05
+1
Anna napisał:
Zdenerwowana pracująca mama napisał:
Mieszkam na Głębokiej.  Córka chodzi do szkoły na Plażowej. Codziennie jadę po pracy z drugiego konca miasta zeby ja odebrac. Nastroje się w korkach a potem jeszcze bede musiala kombinowac jak dojechac z Plażowej na Głęboką. Glinianą i Filaretów? Czy ktoś zdaje sobie sprawę jak trudno jest wyjechać z plażowej w lewo i co będzie się działo jak więcej ludzi zacznie tak jeździć? Że niby mam cisnąć Narutowicza Lipowa i Miasteczko Akademickie Głęboka ? Jeszcze lepiej. A zauważył ktoś korek na moście na Muzycznej a obok puściutki BUS pas? Może by to zmienić?
Łapy precz od buspasa. Właśnie więcej buspasów powinno powstać, by pojazdy komunikacji miejskiej mogły szybko bez stania w korku dotrzeć do centrum, co przekonałoby wielu do pozostawienia auta.
 Zgadzam się, tylko sieć buspasów moze nas uratować ,ale przyspawani do aut tego nie są w stanie zrozumieć. Na szczęscie zarządzający tym miastem sporo robią aby zachecić do jazdy MPK, niestety dużo jest na etapie -zaplanowane, zbyt mało wykonane.
 Zgadzam się, tylko sieć buspasów moze nas uratować ,ale przyspawani do aut tego nie są w stanie zrozumieć. Na szczęscie zarządzający tym miastem sporo robią aby zachecić do jazdy MPK, niestety dużo jest na etapie -zaplanowane, zbyt mało wykonane. rozwiń
Avatar
Gość / 17 kwietnia 2018 r. o 17:02
+1
pomysły dobre, korki będą mniejsze
Avatar
obserwator / 17 kwietnia 2018 r. o 16:27
+1
undefined napisał:
Zakazać wjazdu samochodem osobom pracującym w centrum. Jak się mieszka na takich czubach czy innym LSMie to trzeba wsiąść w autobus i jechać do centrum autobusem. I uj mnie obchodzą wasze grubaski-dzieciaczki pozapisywane do szkół po całym mieście- klucz na szyj, kupić przejazdówkę i niech grubasek jeździ autobusem. Jak pochodzi sobie trochę to może schudnie. No i nie trzeba będzie kręcić kilometrów powodując korki.
 Te dzieciaczki dowożone są do centrum samochodami służbowymi firm państwowych,za które płacimy my np.w cenach energii.
 Te dzieciaczki dowożone są do centrum samochodami służbowymi firm państwowych,za które płacimy my np.w cenach energii. rozwiń
Avatar
mieszkaniec / 17 kwietnia 2018 r. o 16:25
+1
undefined napisał:
Zakazać wjazdu samochodem osobom pracującym w centrum. Jak się mieszka na takich czubach czy innym LSMie to trzeba wsiąść w autobus i jechać do centrum autobusem. I uj mnie obchodzą wasze grubaski-dzieciaczki pozapisywane do szkół po całym mieście- klucz na szyj, kupić przejazdówkę i niech grubasek jeździ autobusem. Jak pochodzi sobie trochę to może schudnie. No i nie trzeba będzie kręcić kilometrów powodując korki.
 W centrum parkują samochody z abonamentem mieszkańca przyjeżdżające z innych dzielnic do różnych kancelarii.Jak ktoś ma tylko udział w kamienicy w centrum,a nie mieszka tam,tylko prowadzi np.biuro rachunkowe nie powinien dostać takiej karty.Cała Chopina zastawiona w godz.9-17 "mieszkańcami".
 W centrum parkują samochody z abonamentem mieszkańca przyjeżdżające z innych dzielnic do różnych kancelarii.Jak ktoś ma tylko udział w kamienicy w centrum,a nie mieszka tam,tylko prowadzi np.biuro rachunkowe nie powinien dostać takiej karty.Cała Chopina zastawiona w godz.9-17 "mieszkańcami". rozwiń
Avatar
Gość / 17 kwietnia 2018 r. o 16:24
+1
Poprawka: kamienica na rogu Głęboka-Nadbystrzycka
Avatar
Gość / 17 kwietnia 2018 r. o 16:22
+1
Jest tylko jedno rozwiązanie. 1. Wyburzenie kamienicy na rogu Głęboka-Muzyczna i zbudowanie w tym miejscu przystanku (zatoki) dla autobusów jadących z Narutawowicza prosto (w Nadbystrzycką). 2. Odbudowa przystanku na Głebokiej przy aptece (tak było kiedyś) dla autobusów jadących z Narutowicza w prawo w Głeboką. 3. Oczywiście w związku z powyższymi likwidacja korkującego wszystko przystanku przed skrzyżowaniem. 4. Likwidacja przejść naziemnych i budowa podziemnych. Wówczas ruch będzie się mógł odbywać równocześnie np. z Głebokiej w prawo i w lewo, bo nie trzeba będzie uważac na pieszych na przejściach. I TAK TO POWINNI ZROBIĆ PRZY OKAZJI REMONTU KRZYŻOWANIA, ale że polskie biurwy to w większości różnej maści głąby, to nie dożyjemy takiego oczywistego rozwiązania.
Jest tylko jedno rozwiązanie. 1. Wyburzenie kamienicy na rogu Głęboka-Muzyczna i zbudowanie w tym miejscu przystanku (zatoki) dla autobusów jadących z Narutawowicza prosto (w Nadbystrzycką). 2. Odbudowa przystanku na Głebokiej przy aptece (tak było kiedyś) dla autobusów jadących z Narutowicza w prawo w Głeboką. 3. Oczywiście w związku z powyższymi likwidacja korkującego wszystko przystanku przed skrzyżowaniem. 4. Likwidacja przejść naziemnych i budowa podziemnych. Wówczas ruch będzie się mógł odbywać równocześnie np. z Głebokiej w prawo ... rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze 57

Skomentuj

Aby napisać komentarz, należy się zalogować:

Nie publikujemy nic na Twojej tablicy na Facebooku oraz nikomu nie udostępniamy Twoich danych osobistych.
Podczas pierwszego logowania zostaniesz poproszony o wybór swojej nazwy użytkownika.

Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Starcia policji z demonstrantami w wielu miastach na Białorusi

Starcia policji z demonstrantami w wielu miastach na Białorusi

Starcia białoruskich służb specjalnych i demonstrantów na Białorusi. Do najbrutalniejszych zajść dochodzi w Mińsku i Brześciu. Ale nie tylko tam. Protesty w miastach i miasteczkach to nowe zjawisko. Do tej pory na ulice wychodzili tylko mieszkańcy stolicy.

Nowa dyrektor SPSK1: Musimy przyjmować więcej pacjentów

Nowa dyrektor SPSK1: Musimy przyjmować więcej pacjentów

Rozmowa z Beatą Gawelską, nową dyrektor szpitala klinicznego nr 1 w Lublinie

Zuzanna Sklepowicz (Pszczółka Polski Cukier AZS UMCS Lublin): Chcę się dalej rozwijać

Zuzanna Sklepowicz (Pszczółka Polski Cukier AZS UMCS Lublin): Chcę się dalej rozwijać

ROZMOWA z Zuzanną Sklepowicz, koszykarką Pszczółki Polski Cukier AZS UMCS Lublin

W kamasze z uśmiechem. Miesięczny żołd to 1095 zł
galeria

W kamasze z uśmiechem. Miesięczny żołd to 1095 zł

Sześćdziesięcioro młodych ludzi rozpoczęło wczoraj przygodę z Wojskiem Polskim. W 19 Lubelskiej Brygadzie Zmechanizowanej odbyło się wcielenie ochotników do służby przygotowawczej. Na dobry początek wojsko nakarmiło i ubrało. Potem było trudniej.

64 krzaki dorodnych konopi na posesji w Niedrzwicy

64 krzaki dorodnych konopi na posesji w Niedrzwicy

Policjanci zajmujący się zwalczaniem przestępczości narkotykowej z Komendy Miejskiej Policji w Lublinie podejrzewali, że dwaj mieszkańcy powiatu lubelskiego prowadzą nielegalną uprawę konopi.

Zbrodnia w Wierzchowiskach. Zabili, a zwłoki pocięli piłą

Zbrodnia w Wierzchowiskach. Zabili, a zwłoki pocięli piłą

Jest akt oskarżenia w sprawie brutalnej zbrodni w Wierzchowiskach Pierwszych niedaleko Janowa Lubelskiego. Emerytowany policjant i jego partnerka zabili swojego sąsiada i poćwiartowali jego zwłoki. Grozi im dożywocie.

Koronawirus w Lubelskiem. 1/3 zakażeń w jednym powiecie

Koronawirus w Lubelskiem. 1/3 zakażeń w jednym powiecie

Dziś w Lubelskim Urzędzie Wojewódzkim odbył się sztab kryzysowy z udziałem przedstawicieli podległych wojewodzie służb. Mimo wciąż rosnącej liczby zakażeń, wciąż nie ma podstaw, by w naszym regionie ogłosić „żółte” lub „czerwone” powiaty.

Nie tylko Chatka Żaka. Brak chętnych do prowadzenia lokali dla studentów

Nie tylko Chatka Żaka. Brak chętnych do prowadzenia lokali dla studentów

UMCS nie może znaleźć przedsiębiorców, którzy otworzą kawiarnię w Chatce Żaka i lokale gastronomiczne na terenie Kampusu Zachodniego. Powód? Brak pewności, że od października studenci wrócą na uczelnię

Kotłownia znika, będzie Biedronka

Kotłownia znika, będzie Biedronka

W „pezetmocie” przy Prusa 9 trwa rewolucja. Znika kotłowania, a za kilka dni do historii przejdzie komin rodem z wczesnego PRL. Co stanie na tym miejscu?

Wcale nie Zamoy czy Staszic. Do jakich szkół średnich jest najwięcej chętnych

Wcale nie Zamoy czy Staszic. Do jakich szkół średnich jest najwięcej chętnych

W środę absolwenci szkół podstawowych dowiedzą się, czy dostali się do wymarzonych ogólniaków i techników. Na tych, którym noga się powinęła, czeka jeszcze blisko tysiąc wolnych miejsc.

Lubartów. Nie będzie referendum, ale broni nie składają

Lubartów. Nie będzie referendum, ale broni nie składają

Definitywnie zakończyła się sprawa rozpisania referendum w sprawie odwołania Rady Miasta Lubartów. Wojewódzki Sąd Administracyjny odrzucił skargę na decyzję odmowną komisarza wyborczego. Organizatorzy nie poddają się i zapowiadaj starania o kolejne referendum. Tym razem będą chcieli odwołać także burmistrz .

Centralny Plac Zabaw: Jazzpospolita i Alameda 5
14 sierpnia 2020, 20:30

Centralny Plac Zabaw: Jazzpospolita i Alameda 5

Przed nami kolejny weekend atrakcji na Centralnym Placu Zabaw. Odwiedzających w najbliższych dniach Centrum Kultury w Lublinie (ul. Peowiaków 12) czekają m.in. koncerty zespołów Jazzpospolita i Alameda 5.

Biedronka zaskarży decyzję UOKiK. Chodzi o 115 mln zł kary

Biedronka zaskarży decyzję UOKiK. Chodzi o 115 mln zł kary

Właściciel sieci Biedronka odwoła się od 115-milionowej kary nałożonej przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów za rozbieżności między cenami na półkach a cenami w systemie kasowym. Spółka twierdzi, że różnice wynikały wyłącznie z nieumyślnych błędów pracowników

KAS walczy z hazardem. Przestępcy odpowiadają gazem łzawiącym

KAS walczy z hazardem. Przestępcy odpowiadają gazem łzawiącym

Pełne ręce roboty mieli w ostatnich dniach funkcjonariusze lubelskiej Krajowej Administracji Skarbowej. Zatrzymali aż 50 automatów do gier, a z nimi gotówkę na wypłaty wygranych i amfetaminę. Przestępcy nie pozostają dłużni – na śledczych czyhają zasadzki z miotaczami gazu.

Edach Budowlani przegrali sparing w Siedlcach

Edach Budowlani przegrali sparing w Siedlcach

Tydzień przed inauguracją nowego sezon Edach Budowlani Lublin rozegrali mecz kontrolny z Awentą Pogonią Siedlce. Już w weekend obie drużyny spotkają się ponownie, tym razem w walce o ligowe punkty.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.