Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

24 sierpnia 2008 r.
16:34
Edytuj ten wpis

Pierwszeństwo dla Bursztynowej!

0 15 A A

Mieszklańcy ul. Bursztynowej domagają się zmiany statutu ulicy: z równorzędnej na drogę z pierwszeństwem przejazdu.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
- Bursztynowa dla Poręby jest tym, co Al. Racławickie dla centrum miasta. Żeby gdziekolwiek dojechać, trzeba nią przejechać. Mieszkańcy osiedla od lat traktują ją jak główną. Mało kto zauważa, że ta ulica jest na takich samych prawach, jak drogi w nią wpadające. Ze wszystkimi jest połączona skrzyżowaniami równorzędnymi - mówi pan Artur.

Efekt? - Rzadko kto przestrzega zasady pierwszeństwa "prawej ręki”. Kierowcy jadący Bursztynową są przekonani, że mają pierwszeństwo. Wjeżdżając w Bursztynową z takich ulic jak moja trzeba bardzo uważać. - tłumaczy pani Maria z ul. Rubinowej.

Zdaniem mieszkańców, rozwiązaniem problemu byłoby wprowadzenie skrzyżowań podrzędnych. Tak, żeby Bursztynowa była ulicą z pierwszeństwem przejazdu, a poboczne drogami podporządkowanymi. - W tej sposób wszystko by było jasne - przekonuje pan Artur. - A jazda po osiedlu byłaby znacznie bezpieczniejsza.

- Skrzyżowania równorzędne są właśnie po to, żeby poprawiać bezpieczeństwo - stwierdza Anna Adamiak, zastępca dyrektora Wydziału Dróg i Mostów w Urzędzie Miasta. - Podobnie jak progi i parkowanie przemienne spowalniają ruch na małych uliczkach.

Urzędnicy nie upierają się jednak przy swoim.
- Skoro dla mieszkańców to problem, to możemy zastanowić się nad zmianą organizacji ruchu na ul. Bursztynowej - dodaje Adamiak. - Niech to rozstrzygną konsultacje społeczne. Planujemy je zorganizować po wakacjach, gdy większość lokatorów wróci z urlopów. Wtedy wysłuchamy ich racji i podejmiemy decyzję.

Adamiak zaznacza, że wprowadzenie pierwszeństwa ruchu na ul. Bursztynowej może sprawić, że kierowcy będą jechali tą drogą szybciej. - To długa, prosta ulica, która wręcz zachęca do przyspieszania - podkreśla. - Po zmianie organizacji skrzyżowań jedyną szansą na ograniczenie ruchu na ul. Bursztynowej będą progi spowolniające.

Warto przypomnieć, że likwidacji progów domagają się mieszkańcy ul. Ułanów na Czubach. Tam, na ulicy niewiele dłuższej od Bursztynowej, Ratusz zamontował aż 9 progów. Podobnie jak na Porębie, zamontowania takich ograniczników chcieli tam wcześniej… sami mieszkańcy.




Komentarze 15

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
Olka / 26 sierpnia 2008 o 10:48
0
Ludzie nauczcie się jęździć, niestety w Lublinie rzadko, który kierowca zna regułę prawej ręki, pojedziecie do innego miasta i łatwo na was da się zarobić. Uczcie się od innych albo idźci na kursy. Lublinek jest fajny ale niestety zacofany a to tylko dzięki ludziom w nim mieszkającym.
Avatar
mieszkaniec....... / 26 sierpnia 2008 o 01:25
0
szanowni mieszkancy-sami nie wiecie czego chcecie!!przeszkadzaja wam skrzyzowania ruwnorzedne??a moze i progi polikwidujemy??poruszajac sie po ulicach w ruchu drogowym obowiazuje orientowanie sie w oznaczeniach a nie ulatwianie sobie ze tutaj musi byc pierszenstwo-moim zdaniem oznaczenie powinno byc takie jakie jest -to minimalizuje ostra jazde na tym danym odcinku drogi!!!!!!!jesli chcemy corridy drogowej to zapraszam na ul.J.P.II tam mozna poszalec a od bursztynowej wara!!!!!!!!!!
Avatar
byly mieszkaniec / 25 sierpnia 2008 o 14:04
0
Mieszkałem na Bursztynowej kilka lat i rozumiem jej mieszkańców. Te skrzyżowania potrafią być naprawde uciążliwe. Aczkolwiek ulica Bursztynowa jest wręcz wspaniałym miejscem do znalezienia kandydata który zrobi nam na swój koszt zadrapany zderzak lub podrdzewiałe lewe nadkole
Avatar
Gość / 25 sierpnia 2008 o 10:36
0
Mieszkam Na ulicy podporządkowanej do Bursztynowej i uważam że jest dobrze tak jak jest teraz. Kolejne zmiany przepisów kiedy zaczeliśmy się już powoli przyzwyczajać do zasad jakie panują na tej ulicy mogą mieć fatalne skutki. Jeden będzie jechał tak drugi inaczej i dopiero będzie płacz i zgrzytanie zębów. Nie wiem w czym co niektórzy widzą problem.... w przy skrzyżowaniach równorzędnych jak to dobrze ktoś zauważył kierwcy jednak zachowują większą ostrożność i jeżdżą wolniej.
Avatar
maciek / 25 sierpnia 2008 o 10:01
0
No i wyłazi cała nasza kultura jazdy(i nie tylko),a właściwie jej totalny brak.Jak ktoś nie przestrzega przepisów,to zawsze będzie twierdził,że to kłóci się z logiką. Kiedyś będąc w Norwegii,omal nie spowodowałem wypadku,może nie raz.Jadąc "główną"(tak mi się wydawało) ulicą w Oslo,co chwila ktoś wyjeżdżał mi z "podporządkowanej" i jeszcze trąbił.Do czasu,gdy nie zauważyłem,że tam mają zawsze pierwszeństwo z prawej.Nawet na "głównej" ulicy!
To wymusza MYŚLENIE i WOLNĄ jazdę. Szczególnie to pierwsze, państwo "kierowcy".
Pozdrawiam myślących.
No i wyłazi cała nasza kultura jazdy(i nie tylko),a właściwie jej totalny brak.Jak ktoś nie przestrzega przepisów,to zawsze będzie twierdził,że to kłóci się z logiką. Kiedyś będąc w Norwegii,omal nie spowodowałem wypadku,może nie raz.Jadąc "główną"(tak mi się wydawało) ulicą w Oslo,co chwila ktoś wyjeżdżał mi z "podporządkowanej" i jeszcze trąbił.Do czasu,gdy nie zauważyłem,że tam mają zawsze pierwszeństwo z prawej.Nawet na "głównej" ulicy!
To wymusza MYŚLENIE i WOLNĄ jazdę. Szczególnie to pierwsze, p... rozwiń
Avatar
gell / 25 sierpnia 2008 o 09:50
0
Drogi osiedlowe to drogi dojazdowe a nie przelotowe i wszystkie powinny być równorzędne. Automatycznie zmusza to kierowców do wolniejszej i ostrożniejszej jazdy. Inna kwestia to przestrzeganie zasad ruchu drogowego i uszanowanie pierwszeństwa z prawej strony a nie traktowanie ulicy szerszej jako "głównej". Pobliski przykład to ulica Wyżynna. Jadąc od strony ronda przy wiadukcie (ul. Filaretów) w kierunku ul. Janowskiej po prawej stronie mija się ul. Na Stoku - skrzyżowanie równorzędne. Nikt jednak jadący ul. Wyżynną nie zwalnia na tym skrzyżowaniu i nie ustępuje pierwszeństwa. Polecam to miejsce stróżom prawa.
Drogi osiedlowe to drogi dojazdowe a nie przelotowe i wszystkie powinny być równorzędne. Automatycznie zmusza to kierowców do wolniejszej i ostrożniejszej jazdy. Inna kwestia to przestrzeganie zasad ruchu drogowego i uszanowanie pierwszeństwa z prawej strony a nie traktowanie ulicy szerszej jako "głównej". Pobliski przykład to ulica Wyżynna. Jadąc od strony ronda przy wiadukcie (ul. Filaretów) w kierunku ul. Janowskiej po prawej stronie mija się ul. Na Stoku - skrzyżowanie równorzędne. Nikt jednak jadący ul. Wyżynną nie zwalnia na ... rozwiń
Avatar
kaja / 25 sierpnia 2008 o 09:26
0
Właśnie na zachodzie odchodzi się od oznaczania skrzyżowań i ustalania pierwszeństwa bezpieczne są właśnie skrzyżowania równorzędne.
Jak najmniej znaków
Najlepszy dowód to Bursztynowa - kierowcy nie pamiętają już jak się na takich skrzyżowaniu zachować a to przecież proste Podstawowe zasady ruchu - pierwszeństwo maja jadący z prawej na rondzie jadący z lewej
Jeżdżę Bursztynową codziennie i nikt nie jeździ tam za szybko. Gdy będzie B. miała pierwszeństwo to się skończy bo będą grzali tak jak wszędzie i nie pomogą progi
Mniej ingerencji a więcej myślenia
Właśnie na zachodzie odchodzi się od oznaczania skrzyżowań i ustalania pierwszeństwa bezpieczne są właśnie skrzyżowania równorzędne.
Jak najmniej znaków
Najlepszy dowód to Bursztynowa - kierowcy nie pamiętają już jak się na takich skrzyżowaniu zachować a to przecież proste Podstawowe zasady ruchu - pierwszeństwo maja jadący z prawej na rondzie jadący z lewej
Jeżdżę Bursztynową codziennie i nikt nie jeździ tam za szybko. Gdy będzie B. miała pierwszeństwo to się skończy bo będą grzali tak jak wszędzie i nie pomogą prog... rozwiń
Avatar
stary kierowca / 25 sierpnia 2008 o 08:55
0
"Fachowcy" od ruchu drogowego do tej pory nie uporali się z sygnalizacja świetlną dookoła Tesco, gdzie zielone światła zapalają się jednocześnie na
przecinających się kierunkach ruchu /przejścia dla pieszych/, tłumacząc to "niemożnością techniczna". Dopiero po śmiertelnym wypadku na takim przejściu okaże się czy przestępstwo /wobec kodeksu/ może być tak uzasadniane.
Oszczędność na znakach drogowych przy pomocy wprowadzenia w zupełnie nieodpowiednich miejscach równorzędności skrzyżowań dotyka tylko
kierowców, nie urzędników. Na osiedlowych uliczkach, gdzie żywopłoty całkowicie uniemożliwiają obserwacje dróżek mających pierwszeństwo przejazdu
nawet ograniczenia prędkości do 30km/godż. - oczywiście nie przestrzegane nagminnie, powoduje, że ryzykowna jest jazda zarówno główną, tzn. mającą pierwszeństwo jak i podporządkowana uliczka.
Bezmyślna oszczędność zemści się prędzej czy później.
Urzędnik, po którego przyjeżdża służbowa limuzyna, z jej okien przestaje widzieć rzeczywistość dookoła.
"Fachowcy" od ruchu drogowego do tej pory nie uporali się z sygnalizacja świetlną dookoła Tesco, gdzie zielone światła zapalają się jednocześnie na
przecinających się kierunkach ruchu /przejścia dla pieszych/, tłumacząc to "niemożnością techniczna". Dopiero po śmiertelnym wypadku na takim przejściu okaże się czy przestępstwo /wobec kodeksu/ może być tak uzasadniane.
Oszczędność na znakach drogowych przy pomocy wprowadzenia w zupełnie nieodpowiednich miejscach równorzędności skrzyżowań dotyka tylko
kierow... rozwiń
Avatar
JancioWodnik / 25 sierpnia 2008 o 07:40
0
[quote name='tubylec' date='24.08.2008, 23:24' post='47876']
W zupełności zgadzam się z 'tubylec" skrzyżowania równorzędne są po to by jechać wolniej i uważać - dla poprawienia czytelności zasad ruchu można by powtórzyć informację o skrzyżowaniach równorzędnych. Jeśli zrobią Bursztynową z pierszeństwem to zaraz mieszkańcy będą prosili o dołożenie następnych progów zwalniających, gdy ich będzie z 20 szt. to zaczną rozważać że to był głupi pomysł i poproszą o likwidację tak jak mieszkańcy ulicy Ułanów (którzy sami prosili o zamontowanie progów a teraz mają ich dość - progi ciągle się rozwalaną wyłażą z nich śruby i niszczą opony). Mieszkam na przy Bursztynowej od dobrych kilku lat i jeszcze nie widziałem na niej wypadku - a to świadczy o skuteczność wprowadzonej organizacji ruchu. Dlatego proszę Urząd Miasta o dodatkowe dwie tablice przed Rubinową i nie podejmowanie żadnych innych działań.
[quote name='tubylec' date='24.08.2008, 23:24' post='47876']
W zupełności zgadzam się z 'tubylec" skrzyżowania równorzędne są po to by jechać wolniej i uważać - dla poprawienia czytelności zasad ruchu można by powtórzyć informację o skrzyżowaniach równorzędnych. Jeśli zrobią Bursztynową z pierszeństwem to zaraz mieszkańcy będą prosili o dołożenie następnych progów zwalniających, gdy ich będzie z 20 szt. to zaczną rozważać że to był głupi pomysł i poproszą o likwidację tak jak mieszkańcy ulicy Ułanów (k... rozwiń
Avatar
tubylec / 24 sierpnia 2008 o 23:24
0
Mieszkam przy tej ulicy od wielu lat. Nie widziałem na niej poważnego wypadku. Mogę powiedzieć, że drogi równorzędne to doskonałe rozwiązanie. nic tak nie spowalnia zdezorientowanych przybyszów jak dźwięk hamulców i klakson. A wszystkim, którym przeszkadza wolna i uważna jazda na odcinku 400 m, życzę dużo dzieci, wszak niektóre mogą nie przeżyć.
Avatar
Olka / 26 sierpnia 2008 o 10:48
0
Ludzie nauczcie się jęździć, niestety w Lublinie rzadko, który kierowca zna regułę prawej ręki, pojedziecie do innego miasta i łatwo na was da się zarobić. Uczcie się od innych albo idźci na kursy. Lublinek jest fajny ale niestety zacofany a to tylko dzięki ludziom w nim mieszkającym.
Avatar
mieszkaniec....... / 26 sierpnia 2008 o 01:25
0
szanowni mieszkancy-sami nie wiecie czego chcecie!!przeszkadzaja wam skrzyzowania ruwnorzedne??a moze i progi polikwidujemy??poruszajac sie po ulicach w ruchu drogowym obowiazuje orientowanie sie w oznaczeniach a nie ulatwianie sobie ze tutaj musi byc pierszenstwo-moim zdaniem oznaczenie powinno byc takie jakie jest -to minimalizuje ostra jazde na tym danym odcinku drogi!!!!!!!jesli chcemy corridy drogowej to zapraszam na ul.J.P.II tam mozna poszalec a od bursztynowej wara!!!!!!!!!!
Avatar
byly mieszkaniec / 25 sierpnia 2008 o 14:04
0
Mieszkałem na Bursztynowej kilka lat i rozumiem jej mieszkańców. Te skrzyżowania potrafią być naprawde uciążliwe. Aczkolwiek ulica Bursztynowa jest wręcz wspaniałym miejscem do znalezienia kandydata który zrobi nam na swój koszt zadrapany zderzak lub podrdzewiałe lewe nadkole
Avatar
Gość / 25 sierpnia 2008 o 10:36
0
Mieszkam Na ulicy podporządkowanej do Bursztynowej i uważam że jest dobrze tak jak jest teraz. Kolejne zmiany przepisów kiedy zaczeliśmy się już powoli przyzwyczajać do zasad jakie panują na tej ulicy mogą mieć fatalne skutki. Jeden będzie jechał tak drugi inaczej i dopiero będzie płacz i zgrzytanie zębów. Nie wiem w czym co niektórzy widzą problem.... w przy skrzyżowaniach równorzędnych jak to dobrze ktoś zauważył kierwcy jednak zachowują większą ostrożność i jeżdżą wolniej.
Avatar
maciek / 25 sierpnia 2008 o 10:01
0
No i wyłazi cała nasza kultura jazdy(i nie tylko),a właściwie jej totalny brak.Jak ktoś nie przestrzega przepisów,to zawsze będzie twierdził,że to kłóci się z logiką. Kiedyś będąc w Norwegii,omal nie spowodowałem wypadku,może nie raz.Jadąc "główną"(tak mi się wydawało) ulicą w Oslo,co chwila ktoś wyjeżdżał mi z "podporządkowanej" i jeszcze trąbił.Do czasu,gdy nie zauważyłem,że tam mają zawsze pierwszeństwo z prawej.Nawet na "głównej" ulicy!
To wymusza MYŚLENIE i WOLNĄ jazdę. Szczególnie to pierwsze, państwo "kierowcy".
Pozdrawiam myślących.
No i wyłazi cała nasza kultura jazdy(i nie tylko),a właściwie jej totalny brak.Jak ktoś nie przestrzega przepisów,to zawsze będzie twierdził,że to kłóci się z logiką. Kiedyś będąc w Norwegii,omal nie spowodowałem wypadku,może nie raz.Jadąc "główną"(tak mi się wydawało) ulicą w Oslo,co chwila ktoś wyjeżdżał mi z "podporządkowanej" i jeszcze trąbił.Do czasu,gdy nie zauważyłem,że tam mają zawsze pierwszeństwo z prawej.Nawet na "głównej" ulicy!
To wymusza MYŚLENIE i WOLNĄ jazdę. Szczególnie to pierwsze, p... rozwiń
Avatar
gell / 25 sierpnia 2008 o 09:50
0
Drogi osiedlowe to drogi dojazdowe a nie przelotowe i wszystkie powinny być równorzędne. Automatycznie zmusza to kierowców do wolniejszej i ostrożniejszej jazdy. Inna kwestia to przestrzeganie zasad ruchu drogowego i uszanowanie pierwszeństwa z prawej strony a nie traktowanie ulicy szerszej jako "głównej". Pobliski przykład to ulica Wyżynna. Jadąc od strony ronda przy wiadukcie (ul. Filaretów) w kierunku ul. Janowskiej po prawej stronie mija się ul. Na Stoku - skrzyżowanie równorzędne. Nikt jednak jadący ul. Wyżynną nie zwalnia na tym skrzyżowaniu i nie ustępuje pierwszeństwa. Polecam to miejsce stróżom prawa.
Drogi osiedlowe to drogi dojazdowe a nie przelotowe i wszystkie powinny być równorzędne. Automatycznie zmusza to kierowców do wolniejszej i ostrożniejszej jazdy. Inna kwestia to przestrzeganie zasad ruchu drogowego i uszanowanie pierwszeństwa z prawej strony a nie traktowanie ulicy szerszej jako "głównej". Pobliski przykład to ulica Wyżynna. Jadąc od strony ronda przy wiadukcie (ul. Filaretów) w kierunku ul. Janowskiej po prawej stronie mija się ul. Na Stoku - skrzyżowanie równorzędne. Nikt jednak jadący ul. Wyżynną nie zwalnia na ... rozwiń
Avatar
kaja / 25 sierpnia 2008 o 09:26
0
Właśnie na zachodzie odchodzi się od oznaczania skrzyżowań i ustalania pierwszeństwa bezpieczne są właśnie skrzyżowania równorzędne.
Jak najmniej znaków
Najlepszy dowód to Bursztynowa - kierowcy nie pamiętają już jak się na takich skrzyżowaniu zachować a to przecież proste Podstawowe zasady ruchu - pierwszeństwo maja jadący z prawej na rondzie jadący z lewej
Jeżdżę Bursztynową codziennie i nikt nie jeździ tam za szybko. Gdy będzie B. miała pierwszeństwo to się skończy bo będą grzali tak jak wszędzie i nie pomogą progi
Mniej ingerencji a więcej myślenia
Właśnie na zachodzie odchodzi się od oznaczania skrzyżowań i ustalania pierwszeństwa bezpieczne są właśnie skrzyżowania równorzędne.
Jak najmniej znaków
Najlepszy dowód to Bursztynowa - kierowcy nie pamiętają już jak się na takich skrzyżowaniu zachować a to przecież proste Podstawowe zasady ruchu - pierwszeństwo maja jadący z prawej na rondzie jadący z lewej
Jeżdżę Bursztynową codziennie i nikt nie jeździ tam za szybko. Gdy będzie B. miała pierwszeństwo to się skończy bo będą grzali tak jak wszędzie i nie pomogą prog... rozwiń
Avatar
stary kierowca / 25 sierpnia 2008 o 08:55
0
"Fachowcy" od ruchu drogowego do tej pory nie uporali się z sygnalizacja świetlną dookoła Tesco, gdzie zielone światła zapalają się jednocześnie na
przecinających się kierunkach ruchu /przejścia dla pieszych/, tłumacząc to "niemożnością techniczna". Dopiero po śmiertelnym wypadku na takim przejściu okaże się czy przestępstwo /wobec kodeksu/ może być tak uzasadniane.
Oszczędność na znakach drogowych przy pomocy wprowadzenia w zupełnie nieodpowiednich miejscach równorzędności skrzyżowań dotyka tylko
kierowców, nie urzędników. Na osiedlowych uliczkach, gdzie żywopłoty całkowicie uniemożliwiają obserwacje dróżek mających pierwszeństwo przejazdu
nawet ograniczenia prędkości do 30km/godż. - oczywiście nie przestrzegane nagminnie, powoduje, że ryzykowna jest jazda zarówno główną, tzn. mającą pierwszeństwo jak i podporządkowana uliczka.
Bezmyślna oszczędność zemści się prędzej czy później.
Urzędnik, po którego przyjeżdża służbowa limuzyna, z jej okien przestaje widzieć rzeczywistość dookoła.
"Fachowcy" od ruchu drogowego do tej pory nie uporali się z sygnalizacja świetlną dookoła Tesco, gdzie zielone światła zapalają się jednocześnie na
przecinających się kierunkach ruchu /przejścia dla pieszych/, tłumacząc to "niemożnością techniczna". Dopiero po śmiertelnym wypadku na takim przejściu okaże się czy przestępstwo /wobec kodeksu/ może być tak uzasadniane.
Oszczędność na znakach drogowych przy pomocy wprowadzenia w zupełnie nieodpowiednich miejscach równorzędności skrzyżowań dotyka tylko
kierow... rozwiń
Avatar
JancioWodnik / 25 sierpnia 2008 o 07:40
0
[quote name='tubylec' date='24.08.2008, 23:24' post='47876']
W zupełności zgadzam się z 'tubylec" skrzyżowania równorzędne są po to by jechać wolniej i uważać - dla poprawienia czytelności zasad ruchu można by powtórzyć informację o skrzyżowaniach równorzędnych. Jeśli zrobią Bursztynową z pierszeństwem to zaraz mieszkańcy będą prosili o dołożenie następnych progów zwalniających, gdy ich będzie z 20 szt. to zaczną rozważać że to był głupi pomysł i poproszą o likwidację tak jak mieszkańcy ulicy Ułanów (którzy sami prosili o zamontowanie progów a teraz mają ich dość - progi ciągle się rozwalaną wyłażą z nich śruby i niszczą opony). Mieszkam na przy Bursztynowej od dobrych kilku lat i jeszcze nie widziałem na niej wypadku - a to świadczy o skuteczność wprowadzonej organizacji ruchu. Dlatego proszę Urząd Miasta o dodatkowe dwie tablice przed Rubinową i nie podejmowanie żadnych innych działań.
[quote name='tubylec' date='24.08.2008, 23:24' post='47876']
W zupełności zgadzam się z 'tubylec" skrzyżowania równorzędne są po to by jechać wolniej i uważać - dla poprawienia czytelności zasad ruchu można by powtórzyć informację o skrzyżowaniach równorzędnych. Jeśli zrobią Bursztynową z pierszeństwem to zaraz mieszkańcy będą prosili o dołożenie następnych progów zwalniających, gdy ich będzie z 20 szt. to zaczną rozważać że to był głupi pomysł i poproszą o likwidację tak jak mieszkańcy ulicy Ułanów (k... rozwiń
Avatar
tubylec / 24 sierpnia 2008 o 23:24
0
Mieszkam przy tej ulicy od wielu lat. Nie widziałem na niej poważnego wypadku. Mogę powiedzieć, że drogi równorzędne to doskonałe rozwiązanie. nic tak nie spowalnia zdezorientowanych przybyszów jak dźwięk hamulców i klakson. A wszystkim, którym przeszkadza wolna i uważna jazda na odcinku 400 m, życzę dużo dzieci, wszak niektóre mogą nie przeżyć.
Zobacz wszystkie komentarze 15

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Długi emerytów: dziadek za wnuczka, wnuczek na babcię

Długi emerytów: dziadek za wnuczka, wnuczek na babcię 0 0

Aż 5-krotnie w ciągu ostatnich 6 lat wzrosło zadłużenie polskich emerytów. Obecnie wynosi ono 5,6 mld zł. Ale często seniorzy zapożyczają się nie na swoje potrzeby, ale wnuków

Lublin: Miasto podzieliło pieniądze na imprezy kulturalne w dzielnicach

Lublin: Miasto podzieliło pieniądze na imprezy kulturalne w dzielnicach 0 0

Pomysły Lubelskiego Stowarzyszenia Fantastyki „Cytadela Syriusza” i Stowarzyszenia Wspierania Kultury Dzielnicy Czechów „Rondo” zostały najlepiej ocenione w ramach programu Dzielnice Kultury 2019.

Burza Mózgów z Robertem Biedroniem w Białej Podlaskiej

Burza Mózgów z Robertem Biedroniem w Białej Podlaskiej 0 0

Na Burzę Mózgów zaprasza Robert Biedroń. W czwartek spotka się z mieszkańcami Białej Podlaskiej.

Lubelskie: Urzędnicy weszli na teren gospodarstwa. Zobaczyli wstrząsający widok
galeria

Lubelskie: Urzędnicy weszli na teren gospodarstwa. Zobaczyli wstrząsający widok 38 1

Niektóre zwierzęta były rozszarpane, a kawałki ich ciał leżały na podwórku. Pozostałe z blisko 40 kóz utrzymywanych w gospodarstwie na terenie Wólki Profeckiej w Puławach były wyraźnie wychudzone i zaniedbane. Część z nich była trwale skrępowana. Właścicielce stada grozi odpowiedzialność karna.

Warsztaty w polskim języku migowym w Galerii Labirynt
26 stycznia 2019, 12:00

Warsztaty w polskim języku migowym w Galerii Labirynt 0 0

Galeria Labirynt (ul. Popiełuszki 5) zaprasza zarówno dzieci z niepełnosprawnościami słuchu/mowy, jak i słyszące, na warsztaty w języku migowym, tłumaczone na język polski. Wydarzenie odbędzie się w sobotę, 26 stycznia o godz. 12.

Świdnik: „Kopciuszek” baletowo z okazji dnia babci i dziadka

Świdnik: „Kopciuszek” baletowo z okazji dnia babci i dziadka 0 0

To był specjalny pokaz, z okazji dnia babci i dziadka. Świdnicki Zespół Baletowy zaprezentował swoje umiejętności w spektaklu „Kopciuszek”.

Chiński Nowy Rok. Spektakl w Centrum Spotkania Kultur
24 stycznia 2019, 20:00

Chiński Nowy Rok. Spektakl w Centrum Spotkania Kultur 0 0

Już 24 stycznia o godz. 20 na Sali Operowej Centrum Spotkania Kultur (plac Teatralny 1) zaprezentowany zostanie barwny spektakl muzyczny w wykonaniu Pekińskiej Akademii Tańca - "Chiński Nowy Rok - Guo Feng".

Dwa brutalne morderstwa w Lublinie. Bezdomni zabijali „po prostu z wściekłości”

Dwa brutalne morderstwa w Lublinie. Bezdomni zabijali „po prostu z wściekłości” 24 9

Zakończył się proces bezdomnych, oskarżonych o podwójne zabójstwo. Obaj zostali skazani na dożywocie. Według śledczych, napastnicy bili swoje ofiary, zostawiając je później na pewną śmierć.

UKS Varsovia Warszawa – MKS AZS UMCS Lublin 27:26. Zabrakło tak niewiele

UKS Varsovia Warszawa – MKS AZS UMCS Lublin 27:26. Zabrakło tak niewiele 0 0

MKS AZS UMCS Lublin stoczył wyrównany bój w Warszawie, ale musiał uznać wyższość miejscowej Varsovii. Podopiecznym Patryka Maliszewskiego nie pomogło nawet dziewięć trafień Katarzyny Suszek i Patrycji Szyszkowskiej

Oscary 2019: Zimna Wojna z trzema nominacjami!
PILNE
film

Oscary 2019: Zimna Wojna z trzema nominacjami! 132 7

Film "Zimna wojna" Pawła Pawlikowskiego został nominowany do Oskara. Sam reżyser również otrzymał nominację do prestiżowej nagrody.

Zmiana na stanowisku prezesa Przedsiębiorstwa Energetyki Cieplnej w Białej Podlaskiej

Zmiana na stanowisku prezesa Przedsiębiorstwa Energetyki Cieplnej w Białej Podlaskiej 0 9

Aleksander Kompa nie jest już prezesem Przedsiębiorstwa Energetyki Cieplnej. To kolejne zmiany w miejskich spółkach w Białej Podlaskiej.

Sobota literacka w Kazimierzu Dolnym: Marcin Wicha
26 stycznia 2019, 16:00

Sobota literacka w Kazimierzu Dolnym: Marcin Wicha 0 0

Tematem pierwszej w nowym roku Soboty literackiej w Kazimierzu Dolnym będzie książka Marcina Wichy "Rzeczy, których nie wyrzuciłem". Wydarzenie zostanie zorganizowane 26 stycznia o godz. 16 w Kazimierskim Ośrodku Kultury, Promocji i Turystyki.

Kontrola pokojów zagadek ujawniła, że tylko 83 obiekty na 418 są prowadzone zgodnie z przepisami
film

Kontrola pokojów zagadek ujawniła, że tylko 83 obiekty na 418 są prowadzone zgodnie z przepisami 1 0

Warszawa. Minister Inwestycji i Rozwoju Jerzy Kwieciński przedstawił wyniki kontroli w pokojach zagadek w całym kraju. Skontrolowano 418 tego typu miejsc. Tylko w 83 nie stwierdzono nieprawidłowości. Kontrole rozpoczęły się po tragicznym pożarze w koszalińskim escape roomie, w którym na początku stycznia zginęło 5 nastolatek.

Lublin: Przeprowadzka pomogła. Nowy Wydział Komunikacji obsługuje więcej osób [zdjęcia]
galeria

Lublin: Przeprowadzka pomogła. Nowy Wydział Komunikacji obsługuje więcej osób [zdjęcia] 10 57

Nawet o sto osób dziennie więcej udaje się obsługiwać miejskiemu Wydziałowi Komunikacji dzięki przeprowadzce do nowej siedziby przy ul. Czechowskiej 19a.

Wygrane siatkarek LUK AZS UMCS i Tomasovii

Wygrane siatkarek LUK AZS UMCS i Tomasovii 0 0

Dobry weekend dla naszych drużyn. Po trzy punkty do swoich kont dopisały siatkarki LUK AZS UMCS Lublin i Tomasovii Tomaszów Lubelski

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.