Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

19 stycznia 2010 r.
20:08
Edytuj ten wpis

Podwyżki cen biletów tuż-tuż

Autor: Zdjęcie autora (drs)
0 9 A A

Prezydent chce, żeby przejazdy komunikacją miejską były droższe niż teraz. Decyzja należy do radnych. Do Rady Miasta wpłynęły już dwa prezydenckie projekty zmian cennika. Oba mówią o podwyżkach. Radni mogą wybrać jeden lub drugi wariant albo odrzucić obydwa.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
Pierwsza wersja to podniesienie cen biletów jednorazowych o 20 proc. i okresowych o 10 proc. Jeśli wejdzie w życie, to podstawowy bilet zdrożeje z 2 zł do 2,40 zł a miesięczna sieciówka z 84 zł na 94 zł.

Drugi wariant jest bardziej złożony. Też zakłada 20-proc. podwyżkę cen biletów jednorazowych, ale okresowe miałyby zdrożeć tylko o 5 proc. (30-dniowa sieciówka kosztowałaby 89 zł). Ta wersja przewiduje też wprowadzenie uprawniających do przesiadek biletów czasowych 15-, 30- i 60-inutowych po 2 zł, 3 zł i 5 zł.

W obydwu wersjach mowa jest o podwyżce ceny biletu nocnego z 4 na 5 zł. Oraz o tym, że każdy – poza nocnym – bilet kupiony u kierowcy byłby droższy o 50 gr od tego z kiosku.

Głosowanie planowane jest na 28 stycznia.

Komentarze 9

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
meesha / 20 stycznia 2010 o 16:22
0
Powiedz mi, czy wg Ciebie usługa polegająca na tym, że MPK przewozi mnie 3 razy tygodniowo z jednego osiedla na drugie i z powrotem, warta jest ponad 100 zł????

No wiesz, to jest kwestia względna. Równie dobrze można zapytać czy dla kobiety pójście do fryzjera i zrobienie jakiegoś koka warte jest wydniania jednorazowo kilkudziesięciu złotych

Kupno "sieciówki" to nie tylko oszczędność (nawet w Twoim przypadku to ok. 30 zł miesięcznie) ale przede wszystkim wygoda. Raz na 30 czy raz na 90 dni doładowujesz kartę i po prostu jeździsz. Nie musisz pamiętać o kupieniu biletu przed wejściem do autobusu czy noszeniu drobnych na bilet u kierowcy czy w automacie (melodia przyszłości). Poza tym nie wierzę, że oprócz tych 3 tygodniowo wycieczek na Majdanek i z powrotem przez calutki miesiąc nie potrzebujesz absolutnie nigdzie więcej pojechać. Do knajpy w centrum czy do kina, do siostry na Czechowie, gdziekolwiek... W Lublinie problemem jest właśnie brak świadomości u pasażerów z korzyści wynikających z zakupu biletu okresowego.

Sam powołujesz się na Warszawę. Myślisz, że tam każde duże osiedle ma bezpośrednie połączenie z każdym innym. Nie! Tam 80% pasażerów jeździ na podstawie sieciowych i nie boi się przesiąść jeśli jest taka potrzeba (choć wiadomo, że inna skala, bo tam masz np. przesiadkę w SKM w metro, a u nas co najwyżej z autobusu w trolejbus, ale chodzi o sam fakt). A w Lublinie przeciętny pasażer stojąc na przystanku ściska w dłoni tę złotówkę i czeka co podjedzie - prywatny (dam w łapę konduktorowi)) czy "państwowy" (kupię u kierowcy, a niech ma jeszcze większe opóźnienie, co mnie to obchodzi, że kilkadziesiąt osób w autobusie chce punktualnie dojechać do szkoły/pracy). I to jest patologia, której naprawa jest w tej chwili priorytetem, a która nabierze realnych kształtów już za kilka miesięcy. Później ZTM powinien się brać za korekty w rozkładach czy przebiegu linii umożliwiające dogodne przesiadki, bo tych generalnie nie da się uniknąć (no chyba, że się przeprowadzisz ze Sławinka na Bronowice to będziesz miał świetny dojazd na Majdanek). Zawsze też masz możliwość przejść z kartką po sąsiadach i pozbierać podpisy poparcia dla utworzenia bezpośredniego połączenia Sławinek - Majdanek. Podobno mamy demokrację i czasem nawet (stety czy niestety) takie obywatelskie wnioski sa brane pod uwagę

Generalnie temat-rzeka. Pozostaje po prostu wierzyć, że z biegiem lat te zapóźnienia w transporcie zbiorowym, które są obecnie u nas, będą systematycznie likwidowane i będziemy odchodzić od modelu bangladeszańskiego na rzecz europejskiego. Oby!!!

P.S. Chyba odwalam robotę za rzecznika ZTM. Pani Justyno numer konta do przelania części wynagrodzenia wysyłam mailem

No wiesz, to jest kwestia względna. Równie dobrze można zapytać czy dla kobiety pójście do fryzjera i zrobienie jakiegoś koka warte jest wydniania jednorazowo kilkudziesięciu złotych

Kupno "sieciówki" to nie tylko oszczędność (nawet w Twoim przypadku to ok. 30 zł miesięcznie) ale przede wszystkim wygoda. Raz na 30 czy raz na 90 dni doładowujesz kartę i po prostu jeździsz. Nie musisz pamiętać o kupieniu biletu przed wejściem do autobusu czy noszeniu drobnych na bilet u kierowcy czy w automacie (mel... rozwiń
Avatar
... / 20 stycznia 2010 o 13:54
0
Chyba im się już całkiem poprzewracało w ... głowach ! za jazdę tymi złomami płacić 2,40 :| skandal!!
Avatar
epimenides / 20 stycznia 2010 o 10:22
0
meesha napisał:
Epimenides - a jak sobie niby wyobrażasz sieć połączeń taką, żeby z każdego miejsca w mieście dało się bezpośrednio dojechać w dowolne inne miejsce? Nie ma takiej możliwości. A Ty byś chciał pewnie 15 kilometrów ze Sławinka na Felin przejechać jednym autobusem, najlepiej za złotówkę i jeszcze lepiej w 15 minut... Twój sąsiad chciałby z kolei dojechać bezpośrednio do Abramowic, kolejny do Turki, a następny do Konopnicy. Toż przecie musiało by być z 1000 linii, żeby każdy mógł wszędzie bez przesiadki dojechać. W Lublinie i tak jest nieźle. Praktycznie wszędzie dojedziesz z maksymalnie jedną przesiadką skądkolwiek byś jechał
Pytasz o realne koszty. A to zależy jak często jeździsz... Jeśli każdego dnia do pracy i z powrotem to kup sobie bilet okresowy. 89 zł zapłacisz wtedy za 88 przejazdów (22 dni robocze w obie strony i z jedną przesiadką). To złotówka za jeden kurs. Jak jeździsz raz w tygodniu w obie strony to ok. 20 zł miesięcznie (2 x 2,40 x 4 tyg.). Podaj mi swój "model" korzystania z komunikacji miejskiej, a powiem Ci jakie są koszty przy różnych wariantach biletów. I nawet za darmo to zrobię


Meesha, nie chodzi mi o darmowe przemieszczanie się z dowolnego punktu miasta w dowolny punkt 1 autobusem, lecz o to, że w obecnej sytuacji (konstrukcja sieci lubelskiego MPK) nie mam możliwości dojechania z jednego wielkiego osiedla na drugie wielkie osiedle w czasie limitowanym przez bilet czasowy, co oznacza, że muszę zapłacić podwójnie za ten przejazd. Mam nadzieję, że to jest zrozumiałe.
Proponujesz mi sieciówkę. W takim razie skalkuluj moje koszty przejazdu:
3 x tygodniowo Sławinek - Majdanek tam i z z powrotem:
3 x 2 x 2 x 2,40 zł = 28,80 zł tyg.
4 tygodnie x 28,80 zł = 115,20 zł miesięcznie
W takim razie rzeczywiście bardziej mi się "opłaca" zakup sieciówki. Niewiele mniejszy jest też koszt zakupu biletów całodniowych (w obecnej cenie).
Tylko że ja nie potrzebuję sieciówki. Jeżdżę MPK tylko tyle.
(Przy okazji: zgaduj zgadula, ile kosztuje sieciówka w W-wie? - 78 zł miesięcznie!).
Powiedz mi, czy wg Ciebie usługa polegająca na tym, że MPK przewozi mnie 3 razy tygodniowo z jednego osiedla na drugie i z powrotem, warta jest ponad 100 zł????
Czy teraz rozumiesz, dlaczego uważam, że zaproponowany wariant podwyżki przy obecnej konstrukcji sieci lubelskiego MPK uważam za nonsensowny?
ego wielkiego osiedla na drugie wielkie osiedle w czasie limitowanym przez bilet czasowy, co oznacza, że muszę zapłacić podwójnie za ten przejazd. Mam nadzieję, że to jest zrozumiałe.
Proponujesz mi sieciówkę. W takim razie skalkuluj moje koszty przejazdu:
3 x tygodniowo Sławinek - Majdanek tam i z z powrotem:
3 x 2 x 2 x 2,40 zł = 28,80 zł tyg.
4 tygodnie x 28,80 zł = 115,20 zł miesięcznie
W takim razie rzeczywiście bardziej mi się "opłaca" zakup sieciówki. Niewiele mniejszy jest też koszt zakupu b... rozwiń
Avatar
~max~ / 20 stycznia 2010 o 09:45
0
meesha napisał:
Mam nadzieję, że przyjęty zostanie wariant drugi. Dla stałych pasażerów korzystających na co dzień z komunikacji miejskiej 5-złotowa podwyżka biletu 30-dniowego jest do przyjęcia w obliczu możliwości korzystania z niej we wszystkich pojazdach łącznie z prywatnymi (pewnie i tak każdemu się zdarza parę razy w miesiącu zapłacić dodatkowo 1,50 zł "do kapelusza" w prywatnym).
Osoby sporadycznie korzystające z komunikacji również strasznie nie zbiednieją jak zapłacą o 40 gr więcej za normalny czy 20 gr więcej za ulgowy. A ponadto mają jeszcze dostępną opcję z biletami czasowymi, które będą opłacalne na krótkich trasach (2 zł za 15 min.) albo przy koniecznej przesiadce.
Przestańcie już robić każdego dnia sensację z tych podwyżek cen biletów. Wszystko drożeje, a jakoś nie czytamy o tym codziennie w gazetach. Każdy też chciałby jeździć samymi nowoczesnymi i wygodnymi autobusami i trolejbusami tylko najlepiej za darmo...
Jedyne czego nie rozumiem to podwyżka cen w nocnych, które i tak już są wystarczająco drogie. Jeszcze żeby za te 5 zł możliwa była przesiadka na Litewskim to bym zrozumiał. Jeśli jadąc spod Politechniki pod Orfeusz (301 i przesiadka w 302) będę musiał zapłacić 10 zł to wezmę taksówkę za 12 pod same drzwi. To jest jakaś paranoja z tym windowaniem cen w nocnych. Nie wiem czy to nie przypadkiem celowy zabieg na tzw. wygaszenie popytu, a w dalszej perspektywie likwidację nocnych linii "bo coraz mniej ludzi nimi jeździ". Podnieśmy ceny do 20 zł to już w ogóle wszyscy przestaną :/



Masz rację, wszystko zmierza do tego, żeby zniechęcić pasażerów do komunikacji nocnej i w efekcie zlikwidować (o przepraszam: "ZAWIESIĆ") nocne kursy. Bo i kto miałby z nich korzystać w tym zapyziałym mieście, w którym już o godzinie 20 ulice pustoszeją niemal zupełnie? Jest jeszcze inny "mocny argument": skoro przez ponad 20 lat nocnych nie było i miasto jakoś z tego powodu nie zapadło się poz ziemię, to przecież nic nie stoi na przeszkodzie, żeby do tego wrócić?
W kwestii komunikacji w Lublinie jest jeszcze inny wątek, jakoś ostatnio przemilczany. Przecież nie wyrzucono jeszcze do kosza pomysłu na wybudowanie tzw. "dworca przesiadkowego" gdzieś w okolicy targu pod zamkiem. Gdyby do tego doszło, to przemieszczanie się pomiędzy dzielnicami stałoby się prawdziwą szkołą przetrwania dla pasażerów - dłuższy czas podróży, co najmniej podwójne bilety itp. Na "szczęście" - znając nieudolność lubelskich rządzących i chroniczny brak kasy może do tego nie dojdzie...



Masz rację, wszystko zmierza do tego, żeby zniechęcić pasażerów do komunikacji nocnej i w efekcie zlikwidować (o przepraszam: "ZAWIESIĆ") nocne kursy. Bo i kto miałby z nich korzystać w tym zapyziałym mieście, w którym już o godzinie 20 ulice pustoszeją niemal zupełnie? Jest jeszcze inny "mocny argument": skoro przez ponad 20 lat nocnych nie było i miasto jakoś z tego powodu nie zapadło się poz ziemię, to przecież nic nie stoi na przeszkodzie, żeby do tego wrócić?
W kwestii komunika... rozwiń
Avatar
meesha / 20 stycznia 2010 o 09:40
0
Epimenides - a jak sobie niby wyobrażasz sieć połączeń taką, żeby z każdego miejsca w mieście dało się bezpośrednio dojechać w dowolne inne miejsce? Nie ma takiej możliwości. A Ty byś chciał pewnie 15 kilometrów ze Sławinka na Felin przejechać jednym autobusem, najlepiej za złotówkę i jeszcze lepiej w 15 minut... Twój sąsiad chciałby z kolei dojechać bezpośrednio do Abramowic, kolejny do Turki, a następny do Konopnicy. Toż przecie musiało by być z 1000 linii, żeby każdy mógł wszędzie bez przesiadki dojechać. W Lublinie i tak jest nieźle. Praktycznie wszędzie dojedziesz z maksymalnie jedną przesiadką skądkolwiek byś jechał
Pytasz o realne koszty. A to zależy jak często jeździsz... Jeśli każdego dnia do pracy i z powrotem to kup sobie bilet okresowy. 89 zł zapłacisz wtedy za 88 przejazdów (22 dni robocze w obie strony i z jedną przesiadką). To złotówka za jeden kurs. Jak jeździsz raz w tygodniu w obie strony to ok. 20 zł miesięcznie (2 x 2,40 x 4 tyg.). Podaj mi swój "model" korzystania z komunikacji miejskiej, a powiem Ci jakie są koszty przy różnych wariantach biletów. I nawet za darmo to zrobię
Epimenides - a jak sobie niby wyobrażasz sieć połączeń taką, żeby z każdego miejsca w mieście dało się bezpośrednio dojechać w dowolne inne miejsce? Nie ma takiej możliwości. A Ty byś chciał pewnie 15 kilometrów ze Sławinka na Felin przejechać jednym autobusem, najlepiej za złotówkę i jeszcze lepiej w 15 minut... Twój sąsiad chciałby z kolei dojechać bezpośrednio do Abramowic, kolejny do Turki, a następny do Konopnicy. Toż przecie musiało by być z 1000 linii, żeby każdy mógł wszędzie bez przesiadki dojechać. W Lublinie i tak... rozwiń
Avatar
marla ginger / 20 stycznia 2010 o 09:27
0
W 15 minut 5 przystanków?!

W 15 minut to żadnemu autobusowi nie udaje się przejechać od przystanku na Filaretów pod UMCS - przez to popaprane skrzyżowanie z Głęboką.

Swoją drogą, byłam wczoraj świadkiem naprawdę idiotycznej wręcz sytuacji w autobusie linii 26.
Kierowca zamiast minąć korek lewym pasem ustawił się jak ten ciul za sznurem samochodów na prawym pasie.

Dwie osoby nie wytrzymały i poszły poprosić kierowcę, aby ominęła korek lewym pasem (tak jak to zazwyczaj co bardziej rozgarnięci kierowcy robią).

Nie słyszałam całej tej słownej przepychanki - ale jedyny argument jaki miała pani kierowca był taki, że ona ma 7 minut na dojazd na przystanek pod UMCS, więc nie ma się co spieszyć.

Gdy po 7 minutach nadal stała mniej w tym samym miejscu - te dwie osoby ponowiły prośbę, argumentując że autobus już jest opóźniony.
Oczywiście kierowca nie miała nic na obronę swego stanowiska, ale jej wysoka kultura osobista nie pozwoiła jej na to aby albo spławić tych ludzi, albo faktycznie zmienić pas.

Nie słuchałam już dalej tej słownej przepychanki, ale jestem skłonna stwierdzić, że może i pani kierowca miała zamiar zmienić pas, ale po interwencji pasażerów - złośliwie upierała się przy swoim zdaniu, że w 7 minut pokona to skrzyżowanie...

A tak w ogóle, to chyba w godzinach szczytu na Racławickich i Filaretów mniejsze korki powodowałby ruch wahadłowy niż tak jest obecnie.
W 15 minut 5 przystanków?!

W 15 minut to żadnemu autobusowi nie udaje się przejechać od przystanku na Filaretów pod UMCS - przez to popaprane skrzyżowanie z Głęboką.

Swoją drogą, byłam wczoraj świadkiem naprawdę idiotycznej wręcz sytuacji w autobusie linii 26.
Kierowca zamiast minąć korek lewym pasem ustawił się jak ten ciul za sznurem samochodów na prawym pasie.

Dwie osoby nie wytrzymały i poszły poprosić kierowcę, aby ominęła korek lewym pasem (tak jak to zazwyczaj co bardziej rozgarnięci ... rozwiń
Avatar
P.Ł. / 20 stycznia 2010 o 09:09
0
bilet 15-minutowy to z 5 przystanków się uda przejechać a w gozinach szczytu i to pewnie nie
Avatar
epimenides / 20 stycznia 2010 o 09:08
0
[color="#0000FF"]W całym tym artykule i dyskusji na temat cen biletów brakuje jednej bardzo ważnej rzeczy: REALNEGO KOSZTU PRZEJAZDU KOMUNIKACJĄ MIEJSKĄ PRZEZ LUBLIN. Przecież tu nie chodzi tylko o to, ile kosztuje bilet, ale o to, ile mnie, Kowalskiego, kosztuje dostanie się np. ze Zbożowej na Zemborzycką, albo na na Chemiczną, Mełgiewską, Orkana itp. itd. czyli jaki jest REALNY KOSZT korzystania z komunikacji miejskiej. [/color]

I ten koszt okazuje się już w tej chwili w naszym mieście tragicznie wysoki.

Dlatego każdy wariant podwyżki jest do luftu dla osób jadących przez Lublin z przesiadką w godzinach szczytu, czyli w Lublinie od 7:00 do 9:00 i od 13:30 do 18:00 (zwłaszcza chodzi o al. Racławickie, gdzie szczyt trwa prawie cały dzień, a większość autobusów jeździ właśnie tamtędy). Przecież już teraz przejazd 2 autobusami przez nasze piękne, lecz źle zarządzane miasto trwa godzinę, a nieraz i lepiej. Czyli jesteśmy skazani na kupowanie najdroższych biletów 60-minutowych!

Cały pomysł podwyżki jest do niczego dlatego, że uderza najbardziej w tych wszystkich, którzy są ofiarami źle skonstruowanego systemu komunikacji w Lublinie. Jak zwykle najwięcej będą płacić ci, którzy MUSZĄ się przesiadać (muszą, bo nie mają wyboru, a nie dlatego że chcą). Dlaczego nie można wreszcie wprowadzić połączeń pomiędzy osiedlami? Dlaczego tak źle skomunikowany jest Sławinek z Majdankiem i Dziesiątą? Musimy się przesiadać, bo nie możemy dojechać bezpośrednio tam gdzie chcemy - i za to, że się przesiadamy, bo BRAK BEZPOŚREDNICH POŁĄCZEŃ, płacimy extra prawie 2 razy tyle, bo w 30 minut nie dojedzie się z osiedla na osiedle z przesiadką.

Czy ktoś z szanownych pomysłodawców w ogóle się nad tym zastanawiał? Najłatwiej ustalić stawki i dać po t***u tym, którzy i tak zapłacą, bo nie mają innego wyjścia.

Jeszcze pytanie: a ile będzie kosztował bilet 24-godzinny? Już teraz kosztuje 10 zł (dla porównania - w W-wie kosztuje 9 zł i obejmuje metro, tramwaje i autobusy w całym mieście, również w godzinach nocnych). Czy też cena będzie podniesiona? Jeśli tak, staniemy się już na pewno miastem w Polsce z najgorszą siecią komunikacji miejskiej i najdroższym realnym kosztem przejazdu z osiedla na osiedle. Pogratulować naszym włodarzom.
[color="#0000FF"]W całym tym artykule i dyskusji na temat cen biletów brakuje jednej bardzo ważnej rzeczy: REALNEGO KOSZTU PRZEJAZDU KOMUNIKACJĄ MIEJSKĄ PRZEZ LUBLIN. Przecież tu nie chodzi tylko o to, ile kosztuje bilet, ale o to, ile mnie, Kowalskiego, kosztuje dostanie się np. ze Zbożowej na Zemborzycką, albo na na Chemiczną, Mełgiewską, Orkana itp. itd. czyli jaki jest REALNY KOSZT korzystania z komunikacji miejskiej. [/color]

I ten koszt okazuje się już w tej chwili w naszym mieście tragicznie wysoki.
rozwiń
Avatar
meesha / 20 stycznia 2010 o 09:03
0
Mam nadzieję, że przyjęty zostanie wariant drugi. Dla stałych pasażerów korzystających na co dzień z komunikacji miejskiej 5-złotowa podwyżka biletu 30-dniowego jest do przyjęcia w obliczu możliwości korzystania z niej we wszystkich pojazdach łącznie z prywatnymi (pewnie i tak każdemu się zdarza parę razy w miesiącu zapłacić dodatkowo 1,50 zł "do kapelusza" w prywatnym).
Osoby sporadycznie korzystające z komunikacji również strasznie nie zbiednieją jak zapłacą o 40 gr więcej za normalny czy 20 gr więcej za ulgowy. A ponadto mają jeszcze dostępną opcję z biletami czasowymi, które będą opłacalne na krótkich trasach (2 zł za 15 min.) albo przy koniecznej przesiadce.
Przestańcie już robić każdego dnia sensację z tych podwyżek cen biletów. Wszystko drożeje, a jakoś nie czytamy o tym codziennie w gazetach. Każdy też chciałby jeździć samymi nowoczesnymi i wygodnymi autobusami i trolejbusami tylko najlepiej za darmo...
Jedyne czego nie rozumiem to podwyżka cen w nocnych, które i tak już są wystarczająco drogie. Jeszcze żeby za te 5 zł możliwa była przesiadka na Litewskim to bym zrozumiał. Jeśli jadąc spod Politechniki pod Orfeusz (301 i przesiadka w 302) będę musiał zapłacić 10 zł to wezmę taksówkę za 12 pod same drzwi. To jest jakaś paranoja z tym windowaniem cen w nocnych. Nie wiem czy to nie przypadkiem celowy zabieg na tzw. wygaszenie popytu, a w dalszej perspektywie likwidację nocnych linii "bo coraz mniej ludzi nimi jeździ". Podnieśmy ceny do 20 zł to już w ogóle wszyscy przestaną :/
Mam nadzieję, że przyjęty zostanie wariant drugi. Dla stałych pasażerów korzystających na co dzień z komunikacji miejskiej 5-złotowa podwyżka biletu 30-dniowego jest do przyjęcia w obliczu możliwości korzystania z niej we wszystkich pojazdach łącznie z prywatnymi (pewnie i tak każdemu się zdarza parę razy w miesiącu zapłacić dodatkowo 1,50 zł "do kapelusza" w prywatnym).
Osoby sporadycznie korzystające z komunikacji również strasznie nie zbiednieją jak zapłacą o 40 gr więcej za normalny czy 20 gr więcej za ulgowy. A ponadto m... rozwiń
Avatar
meesha / 20 stycznia 2010 o 16:22
0
Powiedz mi, czy wg Ciebie usługa polegająca na tym, że MPK przewozi mnie 3 razy tygodniowo z jednego osiedla na drugie i z powrotem, warta jest ponad 100 zł????

No wiesz, to jest kwestia względna. Równie dobrze można zapytać czy dla kobiety pójście do fryzjera i zrobienie jakiegoś koka warte jest wydniania jednorazowo kilkudziesięciu złotych

Kupno "sieciówki" to nie tylko oszczędność (nawet w Twoim przypadku to ok. 30 zł miesięcznie) ale przede wszystkim wygoda. Raz na 30 czy raz na 90 dni doładowujesz kartę i po prostu jeździsz. Nie musisz pamiętać o kupieniu biletu przed wejściem do autobusu czy noszeniu drobnych na bilet u kierowcy czy w automacie (melodia przyszłości). Poza tym nie wierzę, że oprócz tych 3 tygodniowo wycieczek na Majdanek i z powrotem przez calutki miesiąc nie potrzebujesz absolutnie nigdzie więcej pojechać. Do knajpy w centrum czy do kina, do siostry na Czechowie, gdziekolwiek... W Lublinie problemem jest właśnie brak świadomości u pasażerów z korzyści wynikających z zakupu biletu okresowego.

Sam powołujesz się na Warszawę. Myślisz, że tam każde duże osiedle ma bezpośrednie połączenie z każdym innym. Nie! Tam 80% pasażerów jeździ na podstawie sieciowych i nie boi się przesiąść jeśli jest taka potrzeba (choć wiadomo, że inna skala, bo tam masz np. przesiadkę w SKM w metro, a u nas co najwyżej z autobusu w trolejbus, ale chodzi o sam fakt). A w Lublinie przeciętny pasażer stojąc na przystanku ściska w dłoni tę złotówkę i czeka co podjedzie - prywatny (dam w łapę konduktorowi)) czy "państwowy" (kupię u kierowcy, a niech ma jeszcze większe opóźnienie, co mnie to obchodzi, że kilkadziesiąt osób w autobusie chce punktualnie dojechać do szkoły/pracy). I to jest patologia, której naprawa jest w tej chwili priorytetem, a która nabierze realnych kształtów już za kilka miesięcy. Później ZTM powinien się brać za korekty w rozkładach czy przebiegu linii umożliwiające dogodne przesiadki, bo tych generalnie nie da się uniknąć (no chyba, że się przeprowadzisz ze Sławinka na Bronowice to będziesz miał świetny dojazd na Majdanek). Zawsze też masz możliwość przejść z kartką po sąsiadach i pozbierać podpisy poparcia dla utworzenia bezpośredniego połączenia Sławinek - Majdanek. Podobno mamy demokrację i czasem nawet (stety czy niestety) takie obywatelskie wnioski sa brane pod uwagę

Generalnie temat-rzeka. Pozostaje po prostu wierzyć, że z biegiem lat te zapóźnienia w transporcie zbiorowym, które są obecnie u nas, będą systematycznie likwidowane i będziemy odchodzić od modelu bangladeszańskiego na rzecz europejskiego. Oby!!!

P.S. Chyba odwalam robotę za rzecznika ZTM. Pani Justyno numer konta do przelania części wynagrodzenia wysyłam mailem

No wiesz, to jest kwestia względna. Równie dobrze można zapytać czy dla kobiety pójście do fryzjera i zrobienie jakiegoś koka warte jest wydniania jednorazowo kilkudziesięciu złotych

Kupno "sieciówki" to nie tylko oszczędność (nawet w Twoim przypadku to ok. 30 zł miesięcznie) ale przede wszystkim wygoda. Raz na 30 czy raz na 90 dni doładowujesz kartę i po prostu jeździsz. Nie musisz pamiętać o kupieniu biletu przed wejściem do autobusu czy noszeniu drobnych na bilet u kierowcy czy w automacie (mel... rozwiń
Avatar
... / 20 stycznia 2010 o 13:54
0
Chyba im się już całkiem poprzewracało w ... głowach ! za jazdę tymi złomami płacić 2,40 :| skandal!!
Avatar
epimenides / 20 stycznia 2010 o 10:22
0
meesha napisał:
Epimenides - a jak sobie niby wyobrażasz sieć połączeń taką, żeby z każdego miejsca w mieście dało się bezpośrednio dojechać w dowolne inne miejsce? Nie ma takiej możliwości. A Ty byś chciał pewnie 15 kilometrów ze Sławinka na Felin przejechać jednym autobusem, najlepiej za złotówkę i jeszcze lepiej w 15 minut... Twój sąsiad chciałby z kolei dojechać bezpośrednio do Abramowic, kolejny do Turki, a następny do Konopnicy. Toż przecie musiało by być z 1000 linii, żeby każdy mógł wszędzie bez przesiadki dojechać. W Lublinie i tak jest nieźle. Praktycznie wszędzie dojedziesz z maksymalnie jedną przesiadką skądkolwiek byś jechał
Pytasz o realne koszty. A to zależy jak często jeździsz... Jeśli każdego dnia do pracy i z powrotem to kup sobie bilet okresowy. 89 zł zapłacisz wtedy za 88 przejazdów (22 dni robocze w obie strony i z jedną przesiadką). To złotówka za jeden kurs. Jak jeździsz raz w tygodniu w obie strony to ok. 20 zł miesięcznie (2 x 2,40 x 4 tyg.). Podaj mi swój "model" korzystania z komunikacji miejskiej, a powiem Ci jakie są koszty przy różnych wariantach biletów. I nawet za darmo to zrobię


Meesha, nie chodzi mi o darmowe przemieszczanie się z dowolnego punktu miasta w dowolny punkt 1 autobusem, lecz o to, że w obecnej sytuacji (konstrukcja sieci lubelskiego MPK) nie mam możliwości dojechania z jednego wielkiego osiedla na drugie wielkie osiedle w czasie limitowanym przez bilet czasowy, co oznacza, że muszę zapłacić podwójnie za ten przejazd. Mam nadzieję, że to jest zrozumiałe.
Proponujesz mi sieciówkę. W takim razie skalkuluj moje koszty przejazdu:
3 x tygodniowo Sławinek - Majdanek tam i z z powrotem:
3 x 2 x 2 x 2,40 zł = 28,80 zł tyg.
4 tygodnie x 28,80 zł = 115,20 zł miesięcznie
W takim razie rzeczywiście bardziej mi się "opłaca" zakup sieciówki. Niewiele mniejszy jest też koszt zakupu biletów całodniowych (w obecnej cenie).
Tylko że ja nie potrzebuję sieciówki. Jeżdżę MPK tylko tyle.
(Przy okazji: zgaduj zgadula, ile kosztuje sieciówka w W-wie? - 78 zł miesięcznie!).
Powiedz mi, czy wg Ciebie usługa polegająca na tym, że MPK przewozi mnie 3 razy tygodniowo z jednego osiedla na drugie i z powrotem, warta jest ponad 100 zł????
Czy teraz rozumiesz, dlaczego uważam, że zaproponowany wariant podwyżki przy obecnej konstrukcji sieci lubelskiego MPK uważam za nonsensowny?
ego wielkiego osiedla na drugie wielkie osiedle w czasie limitowanym przez bilet czasowy, co oznacza, że muszę zapłacić podwójnie za ten przejazd. Mam nadzieję, że to jest zrozumiałe.
Proponujesz mi sieciówkę. W takim razie skalkuluj moje koszty przejazdu:
3 x tygodniowo Sławinek - Majdanek tam i z z powrotem:
3 x 2 x 2 x 2,40 zł = 28,80 zł tyg.
4 tygodnie x 28,80 zł = 115,20 zł miesięcznie
W takim razie rzeczywiście bardziej mi się "opłaca" zakup sieciówki. Niewiele mniejszy jest też koszt zakupu b... rozwiń
Avatar
~max~ / 20 stycznia 2010 o 09:45
0
meesha napisał:
Mam nadzieję, że przyjęty zostanie wariant drugi. Dla stałych pasażerów korzystających na co dzień z komunikacji miejskiej 5-złotowa podwyżka biletu 30-dniowego jest do przyjęcia w obliczu możliwości korzystania z niej we wszystkich pojazdach łącznie z prywatnymi (pewnie i tak każdemu się zdarza parę razy w miesiącu zapłacić dodatkowo 1,50 zł "do kapelusza" w prywatnym).
Osoby sporadycznie korzystające z komunikacji również strasznie nie zbiednieją jak zapłacą o 40 gr więcej za normalny czy 20 gr więcej za ulgowy. A ponadto mają jeszcze dostępną opcję z biletami czasowymi, które będą opłacalne na krótkich trasach (2 zł za 15 min.) albo przy koniecznej przesiadce.
Przestańcie już robić każdego dnia sensację z tych podwyżek cen biletów. Wszystko drożeje, a jakoś nie czytamy o tym codziennie w gazetach. Każdy też chciałby jeździć samymi nowoczesnymi i wygodnymi autobusami i trolejbusami tylko najlepiej za darmo...
Jedyne czego nie rozumiem to podwyżka cen w nocnych, które i tak już są wystarczająco drogie. Jeszcze żeby za te 5 zł możliwa była przesiadka na Litewskim to bym zrozumiał. Jeśli jadąc spod Politechniki pod Orfeusz (301 i przesiadka w 302) będę musiał zapłacić 10 zł to wezmę taksówkę za 12 pod same drzwi. To jest jakaś paranoja z tym windowaniem cen w nocnych. Nie wiem czy to nie przypadkiem celowy zabieg na tzw. wygaszenie popytu, a w dalszej perspektywie likwidację nocnych linii "bo coraz mniej ludzi nimi jeździ". Podnieśmy ceny do 20 zł to już w ogóle wszyscy przestaną :/



Masz rację, wszystko zmierza do tego, żeby zniechęcić pasażerów do komunikacji nocnej i w efekcie zlikwidować (o przepraszam: "ZAWIESIĆ") nocne kursy. Bo i kto miałby z nich korzystać w tym zapyziałym mieście, w którym już o godzinie 20 ulice pustoszeją niemal zupełnie? Jest jeszcze inny "mocny argument": skoro przez ponad 20 lat nocnych nie było i miasto jakoś z tego powodu nie zapadło się poz ziemię, to przecież nic nie stoi na przeszkodzie, żeby do tego wrócić?
W kwestii komunikacji w Lublinie jest jeszcze inny wątek, jakoś ostatnio przemilczany. Przecież nie wyrzucono jeszcze do kosza pomysłu na wybudowanie tzw. "dworca przesiadkowego" gdzieś w okolicy targu pod zamkiem. Gdyby do tego doszło, to przemieszczanie się pomiędzy dzielnicami stałoby się prawdziwą szkołą przetrwania dla pasażerów - dłuższy czas podróży, co najmniej podwójne bilety itp. Na "szczęście" - znając nieudolność lubelskich rządzących i chroniczny brak kasy może do tego nie dojdzie...



Masz rację, wszystko zmierza do tego, żeby zniechęcić pasażerów do komunikacji nocnej i w efekcie zlikwidować (o przepraszam: "ZAWIESIĆ") nocne kursy. Bo i kto miałby z nich korzystać w tym zapyziałym mieście, w którym już o godzinie 20 ulice pustoszeją niemal zupełnie? Jest jeszcze inny "mocny argument": skoro przez ponad 20 lat nocnych nie było i miasto jakoś z tego powodu nie zapadło się poz ziemię, to przecież nic nie stoi na przeszkodzie, żeby do tego wrócić?
W kwestii komunika... rozwiń
Avatar
meesha / 20 stycznia 2010 o 09:40
0
Epimenides - a jak sobie niby wyobrażasz sieć połączeń taką, żeby z każdego miejsca w mieście dało się bezpośrednio dojechać w dowolne inne miejsce? Nie ma takiej możliwości. A Ty byś chciał pewnie 15 kilometrów ze Sławinka na Felin przejechać jednym autobusem, najlepiej za złotówkę i jeszcze lepiej w 15 minut... Twój sąsiad chciałby z kolei dojechać bezpośrednio do Abramowic, kolejny do Turki, a następny do Konopnicy. Toż przecie musiało by być z 1000 linii, żeby każdy mógł wszędzie bez przesiadki dojechać. W Lublinie i tak jest nieźle. Praktycznie wszędzie dojedziesz z maksymalnie jedną przesiadką skądkolwiek byś jechał
Pytasz o realne koszty. A to zależy jak często jeździsz... Jeśli każdego dnia do pracy i z powrotem to kup sobie bilet okresowy. 89 zł zapłacisz wtedy za 88 przejazdów (22 dni robocze w obie strony i z jedną przesiadką). To złotówka za jeden kurs. Jak jeździsz raz w tygodniu w obie strony to ok. 20 zł miesięcznie (2 x 2,40 x 4 tyg.). Podaj mi swój "model" korzystania z komunikacji miejskiej, a powiem Ci jakie są koszty przy różnych wariantach biletów. I nawet za darmo to zrobię
Epimenides - a jak sobie niby wyobrażasz sieć połączeń taką, żeby z każdego miejsca w mieście dało się bezpośrednio dojechać w dowolne inne miejsce? Nie ma takiej możliwości. A Ty byś chciał pewnie 15 kilometrów ze Sławinka na Felin przejechać jednym autobusem, najlepiej za złotówkę i jeszcze lepiej w 15 minut... Twój sąsiad chciałby z kolei dojechać bezpośrednio do Abramowic, kolejny do Turki, a następny do Konopnicy. Toż przecie musiało by być z 1000 linii, żeby każdy mógł wszędzie bez przesiadki dojechać. W Lublinie i tak... rozwiń
Avatar
marla ginger / 20 stycznia 2010 o 09:27
0
W 15 minut 5 przystanków?!

W 15 minut to żadnemu autobusowi nie udaje się przejechać od przystanku na Filaretów pod UMCS - przez to popaprane skrzyżowanie z Głęboką.

Swoją drogą, byłam wczoraj świadkiem naprawdę idiotycznej wręcz sytuacji w autobusie linii 26.
Kierowca zamiast minąć korek lewym pasem ustawił się jak ten ciul za sznurem samochodów na prawym pasie.

Dwie osoby nie wytrzymały i poszły poprosić kierowcę, aby ominęła korek lewym pasem (tak jak to zazwyczaj co bardziej rozgarnięci kierowcy robią).

Nie słyszałam całej tej słownej przepychanki - ale jedyny argument jaki miała pani kierowca był taki, że ona ma 7 minut na dojazd na przystanek pod UMCS, więc nie ma się co spieszyć.

Gdy po 7 minutach nadal stała mniej w tym samym miejscu - te dwie osoby ponowiły prośbę, argumentując że autobus już jest opóźniony.
Oczywiście kierowca nie miała nic na obronę swego stanowiska, ale jej wysoka kultura osobista nie pozwoiła jej na to aby albo spławić tych ludzi, albo faktycznie zmienić pas.

Nie słuchałam już dalej tej słownej przepychanki, ale jestem skłonna stwierdzić, że może i pani kierowca miała zamiar zmienić pas, ale po interwencji pasażerów - złośliwie upierała się przy swoim zdaniu, że w 7 minut pokona to skrzyżowanie...

A tak w ogóle, to chyba w godzinach szczytu na Racławickich i Filaretów mniejsze korki powodowałby ruch wahadłowy niż tak jest obecnie.
W 15 minut 5 przystanków?!

W 15 minut to żadnemu autobusowi nie udaje się przejechać od przystanku na Filaretów pod UMCS - przez to popaprane skrzyżowanie z Głęboką.

Swoją drogą, byłam wczoraj świadkiem naprawdę idiotycznej wręcz sytuacji w autobusie linii 26.
Kierowca zamiast minąć korek lewym pasem ustawił się jak ten ciul za sznurem samochodów na prawym pasie.

Dwie osoby nie wytrzymały i poszły poprosić kierowcę, aby ominęła korek lewym pasem (tak jak to zazwyczaj co bardziej rozgarnięci ... rozwiń
Avatar
P.Ł. / 20 stycznia 2010 o 09:09
0
bilet 15-minutowy to z 5 przystanków się uda przejechać a w gozinach szczytu i to pewnie nie
Avatar
epimenides / 20 stycznia 2010 o 09:08
0
[color="#0000FF"]W całym tym artykule i dyskusji na temat cen biletów brakuje jednej bardzo ważnej rzeczy: REALNEGO KOSZTU PRZEJAZDU KOMUNIKACJĄ MIEJSKĄ PRZEZ LUBLIN. Przecież tu nie chodzi tylko o to, ile kosztuje bilet, ale o to, ile mnie, Kowalskiego, kosztuje dostanie się np. ze Zbożowej na Zemborzycką, albo na na Chemiczną, Mełgiewską, Orkana itp. itd. czyli jaki jest REALNY KOSZT korzystania z komunikacji miejskiej. [/color]

I ten koszt okazuje się już w tej chwili w naszym mieście tragicznie wysoki.

Dlatego każdy wariant podwyżki jest do luftu dla osób jadących przez Lublin z przesiadką w godzinach szczytu, czyli w Lublinie od 7:00 do 9:00 i od 13:30 do 18:00 (zwłaszcza chodzi o al. Racławickie, gdzie szczyt trwa prawie cały dzień, a większość autobusów jeździ właśnie tamtędy). Przecież już teraz przejazd 2 autobusami przez nasze piękne, lecz źle zarządzane miasto trwa godzinę, a nieraz i lepiej. Czyli jesteśmy skazani na kupowanie najdroższych biletów 60-minutowych!

Cały pomysł podwyżki jest do niczego dlatego, że uderza najbardziej w tych wszystkich, którzy są ofiarami źle skonstruowanego systemu komunikacji w Lublinie. Jak zwykle najwięcej będą płacić ci, którzy MUSZĄ się przesiadać (muszą, bo nie mają wyboru, a nie dlatego że chcą). Dlaczego nie można wreszcie wprowadzić połączeń pomiędzy osiedlami? Dlaczego tak źle skomunikowany jest Sławinek z Majdankiem i Dziesiątą? Musimy się przesiadać, bo nie możemy dojechać bezpośrednio tam gdzie chcemy - i za to, że się przesiadamy, bo BRAK BEZPOŚREDNICH POŁĄCZEŃ, płacimy extra prawie 2 razy tyle, bo w 30 minut nie dojedzie się z osiedla na osiedle z przesiadką.

Czy ktoś z szanownych pomysłodawców w ogóle się nad tym zastanawiał? Najłatwiej ustalić stawki i dać po t***u tym, którzy i tak zapłacą, bo nie mają innego wyjścia.

Jeszcze pytanie: a ile będzie kosztował bilet 24-godzinny? Już teraz kosztuje 10 zł (dla porównania - w W-wie kosztuje 9 zł i obejmuje metro, tramwaje i autobusy w całym mieście, również w godzinach nocnych). Czy też cena będzie podniesiona? Jeśli tak, staniemy się już na pewno miastem w Polsce z najgorszą siecią komunikacji miejskiej i najdroższym realnym kosztem przejazdu z osiedla na osiedle. Pogratulować naszym włodarzom.
[color="#0000FF"]W całym tym artykule i dyskusji na temat cen biletów brakuje jednej bardzo ważnej rzeczy: REALNEGO KOSZTU PRZEJAZDU KOMUNIKACJĄ MIEJSKĄ PRZEZ LUBLIN. Przecież tu nie chodzi tylko o to, ile kosztuje bilet, ale o to, ile mnie, Kowalskiego, kosztuje dostanie się np. ze Zbożowej na Zemborzycką, albo na na Chemiczną, Mełgiewską, Orkana itp. itd. czyli jaki jest REALNY KOSZT korzystania z komunikacji miejskiej. [/color]

I ten koszt okazuje się już w tej chwili w naszym mieście tragicznie wysoki.
rozwiń
Avatar
meesha / 20 stycznia 2010 o 09:03
0
Mam nadzieję, że przyjęty zostanie wariant drugi. Dla stałych pasażerów korzystających na co dzień z komunikacji miejskiej 5-złotowa podwyżka biletu 30-dniowego jest do przyjęcia w obliczu możliwości korzystania z niej we wszystkich pojazdach łącznie z prywatnymi (pewnie i tak każdemu się zdarza parę razy w miesiącu zapłacić dodatkowo 1,50 zł "do kapelusza" w prywatnym).
Osoby sporadycznie korzystające z komunikacji również strasznie nie zbiednieją jak zapłacą o 40 gr więcej za normalny czy 20 gr więcej za ulgowy. A ponadto mają jeszcze dostępną opcję z biletami czasowymi, które będą opłacalne na krótkich trasach (2 zł za 15 min.) albo przy koniecznej przesiadce.
Przestańcie już robić każdego dnia sensację z tych podwyżek cen biletów. Wszystko drożeje, a jakoś nie czytamy o tym codziennie w gazetach. Każdy też chciałby jeździć samymi nowoczesnymi i wygodnymi autobusami i trolejbusami tylko najlepiej za darmo...
Jedyne czego nie rozumiem to podwyżka cen w nocnych, które i tak już są wystarczająco drogie. Jeszcze żeby za te 5 zł możliwa była przesiadka na Litewskim to bym zrozumiał. Jeśli jadąc spod Politechniki pod Orfeusz (301 i przesiadka w 302) będę musiał zapłacić 10 zł to wezmę taksówkę za 12 pod same drzwi. To jest jakaś paranoja z tym windowaniem cen w nocnych. Nie wiem czy to nie przypadkiem celowy zabieg na tzw. wygaszenie popytu, a w dalszej perspektywie likwidację nocnych linii "bo coraz mniej ludzi nimi jeździ". Podnieśmy ceny do 20 zł to już w ogóle wszyscy przestaną :/
Mam nadzieję, że przyjęty zostanie wariant drugi. Dla stałych pasażerów korzystających na co dzień z komunikacji miejskiej 5-złotowa podwyżka biletu 30-dniowego jest do przyjęcia w obliczu możliwości korzystania z niej we wszystkich pojazdach łącznie z prywatnymi (pewnie i tak każdemu się zdarza parę razy w miesiącu zapłacić dodatkowo 1,50 zł "do kapelusza" w prywatnym).
Osoby sporadycznie korzystające z komunikacji również strasznie nie zbiednieją jak zapłacą o 40 gr więcej za normalny czy 20 gr więcej za ulgowy. A ponadto m... rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze 9

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Hipermarket z Lublina obiecuje zwrot towarów w ciągu 30 dni. Ale nie w tym przypadku
Alarm 24

Hipermarket z Lublina obiecuje zwrot towarów w ciągu 30 dni. Ale nie w tym przypadku 1 2

Kupiony w hipermarkecie notebook okazał się wadliwy, ale sklep nie chce go przyjąć z powrotem, mimo że obiecuje klientom możliwość zwrotu towarów w ciągu 30 dni od zakupu. Hipermarket tłumaczy, że sprzęt jest już używany. Klient jest oburzony, ale zgodnie z prawem to sklep ma rację.

Festiwal Dwa Brzegi 2018: Najlepsze filmy zagraniczne i najciekawsze polskie [program]
28 lipca 2018, 11:00

Festiwal Dwa Brzegi 2018: Najlepsze filmy zagraniczne i najciekawsze polskie [program] 9 1

Pokaz filmu „Złodziejaszki” Hirokazu Koreedy nagrodzonego Złotą Palmą w Cannes, a potem wspólny koncert Nosowskiej i Zamilskiej na kazimierskim zamku. Tak będzie wyglądało otwarcie 12. Festiwalu Filmu i Sztuki Dwa Brzegi, który zaczyna się już w następną sobotę 28 lipca.

Muzyka na lubelskim Zamku. Koncert Gabryś & Quinn Piano Duo
21 lipca 2018, 18:00

Muzyka na lubelskim Zamku. Koncert Gabryś & Quinn Piano Duo 1 0

Co Gdzie Kiedy. Duet Gabryś & Quinn wystąpi 21 lipca o godz. 18 w Muzeum Lubelskim w ramach cyklu Muzyka na lubelskim Zamku.

Rozbita karuzela VAT. Były wiceprezes Lotosu wśród zatrzymanych

Rozbita karuzela VAT. Były wiceprezes Lotosu wśród zatrzymanych 0 1

Cztery osoby, w tym prezes i dyrektorzy jednej ze spółek, zostali zatrzymani przez prokuratorów z Zamościa. Śledczy podejrzewają ich o wyłudzenia podatku VAT.

Bezpowrotny koniec marzeń o nowym „oknie czasu” przed Bramą Krakowską w Lublinie

Bezpowrotny koniec marzeń o nowym „oknie czasu” przed Bramą Krakowską w Lublinie 90 39

W czwartek zalano betonem studnię odkrytą przed Bramą Krakowską podczas przebudowy nawierzchni. Ratusz planował stworzenie w tym miejscu „okna czasu”, przez które można by zajrzeć do wnętrza. Ale takiej atrakcji jednak tu nie będzie. – Udostępnienie studni okazało się niemożliwe – oznajmił Urząd Miasta.

Spacery na 100-lecie Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego
21 lipca 2018, 12:00

Spacery na 100-lecie Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego 3 1

Co Gdzie Kiedy. Inna Fundacja - IFKA zaprasza do udziału w projekcje NIE WYMIGASZ SIĘ OD HISTORII/HERSTORII, w ramach którego organizowane będą spacery prowadzone w języku polskim oraz migowym. Na początek spacery z okazji 100-lecia Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego.

Kto kradł na basenie w Puławach? Mają dwóch nastolatków

Kto kradł na basenie w Puławach? Mają dwóch nastolatków 15 0

Zarzuty kradzieży i kradzieży z włamaniem usłyszeli dwaj 16-latkowie, którzy od początku lipca na basenie miejskim w Puławach kradli przedmioty pozostawione w szafkach.

Pamiętają o kolegach, którzy zginęli na służbie. Wśród nich policjantka z Krasnegostawu
galeria

Pamiętają o kolegach, którzy zginęli na służbie. Wśród nich policjantka z Krasnegostawu 35 0

Członkowie rodzin policjantów, którzy stracili życie na służbie odsłonili dziś tabliczki epitafijne. Jedna z nich poświęcona jest st. sierż. Magdalenie Dolebskiej z Komendy Powiatowej Policji w Krasnymstawie.

Poznaj Kazimierz Dolny od filmowej strony. Wycieczka i oprowadzanie
20 lipca 2018, 12:00

Poznaj Kazimierz Dolny od filmowej strony. Wycieczka i oprowadzanie 0 0

W piątek, 20 lipca o godz. 12 w Kazimierzu Dolnym odbędzie się wycieczka z przewodnikiem, podczas której poznamy filmowe losy nadwiślańskiego miasta.

Sposób na dewastację przystanków? Graffiti

Sposób na dewastację przystanków? Graffiti 2 5

Miejski Zakład Komunikacyjny w Białej Podlaskiej w nietypowy sposób walczy z wandalami. Na kilku najczęściej dewastowanych wiatach przystankowych pojawi się graffiti. Pierwsze już jest – na przystanku przy ulicy Warszawskiej

Azoty Puławy wróciły do treningów

Azoty Puławy wróciły do treningów 1 0

PIŁKA RĘCZNA Brązowi medaliści rozpoczęli przygotowania do nowego sezonu. Drużynę prowadzi były reprezentacyjny obrotowy Bartosz Jurecki

Prawie trzy kilometry jazdy po równym. Fragment "Nadwiślanki" już gotowy

Prawie trzy kilometry jazdy po równym. Fragment "Nadwiślanki" już gotowy 0 8

Prawie 7 miesięcy drogowcy remontowali niespełna trzykilometrowy odcinek drogi 801, od Dęblina do Stężycy.

Miasto w budowie. Inwestycje w Zamościu nabierają tempa [zdjęcia]
galeria

Miasto w budowie. Inwestycje w Zamościu nabierają tempa [zdjęcia] 5 0

Nowe ulice i mosty, a w planach m.in. budowa placu zabaw – inwestycje w Zamościu nabierają tempa.

Wydarzenia sportowe w Lubelskiem: 20-22 lipca

Wydarzenia sportowe w Lubelskiem: 20-22 lipca 0 0

Tej imprezy nie można przegapić. Od piątku do niedzieli Lublin będzie gospodarzem 94. PZLA Mistrzostw Polski w Lekkiej Atletyce. Tylu gwiazd nie mieliśmy u siebie od... 34 lat.

Praca w Europie. Najlepiej zarabiają Duńczycy i Belgowie

Praca w Europie. Najlepiej zarabiają Duńczycy i Belgowie 0 0

Średnie wynagrodzenie za godzinę pracy w Unii Europejskiej wyniosło w 2017 roku 23,1 euro, natomiast w strefie euro 26,9 euro. Najwyższą stawkę otrzymali pracownicy w Luksemburgu, Danii i Belgii, a najniższą - w Bułgarii i Rumunii. W Polsce średnia stawka godzinowa to 6,3 euro – podaje Europejski Urząd Statystyczny.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.