Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

17 marca 2009 r.
19:21
Edytuj ten wpis

Pomnik Ofiar Getta wróci na swoje miejsce?

0 18 A A

Nie wiadomo, kiedy i gdzie stanie pomnik Ofiar Getta. Monument miał wrócić w okolice ul. Świętoduskiej, po zakończeniu budowy podziemnego parkingu. Inwestor nie zdradza, gdzie umieści monument. Gmina żydowska domaga się wyjaśnień.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
Monument od ponad dwóch lat stoi przy Szkole Podstawowej nr 24, przy ul. Niecałej. Przeniesiono go tam z ul. Świętoduskiej, bo spółka Arkady wybuduje tam podziemny parking i galerię handlową Alchemia. Przeprowadzka pomnika jest tymczasowa.

Tak ustalili przedstawiciele miasta, inwestora i gminy żydowskiej. Po zakończeniu budowy Alchemii obelisk ma wrócić na swoje miejsce. Tymczasem żaden z projektów nowej inwestycji nie uwzględnia pomnika. Inwestor zapewnia, że dotrzyma słowa. Nie jest jednak w stanie określić, gdzie dokładnie stanie pomnik.

- Inwestor nie widzi przeszkód, by monument powrócił w rejon ul. Świętoduskiej - mówi Marek Woliński, odpowiedzialny za public relations spółki Arkady. - Nie wiem dokładnie gdzie, ale z pewnością wywiąże się z porozumień zawartych z gminą żydowską i władzami miasta.

Tymczasem lakoniczne oświadczenia spółki budzą w gminie niepokój. Jej przedstawiciele zapowiadają, że zwrócą się do inwestora z prośbą o ustalenie szczegółów przeprowadzki pomnika.

- Jest między nami umowa i choć to nie akt notarialny, to dla mnie ustalenia są jasne - mówi Piotr Rytka-Zandberg, z działu restytucji Warszawskiej Gminy Żydowskiej. - Lokalizacja przy ul. Niecałej jest tymczasowa. Nie zaakceptujemy innego wariantu. Niepokoi mnie brak konkretnych ustaleń. Chcemy jak najszybciej spotkać się w tej sprawie z władzami spółki.

Pomnik wzniesiono w 1963 roku. Jego pełna nazwa brzmi "Ku czci Masowej Eksterminacji Ludności Żydowskiej”. Obelisk upamiętnia ofiary Akcji Reinhardt, czyli początku likwidacji getta. Pociągnęła ona za sobą eksterminację jednej trzeciej ludności Lublina.

- Likwidacja getta trwała miesiąc - mówi Monika Krzykała z Ośrodka Brama Grodzka - Teatr NN. - Zginęło ponad 37 tys. Żydów.

Część mieszkańców dzielnicy została wywieziona do nowego getta na Majdanie Tatarskim. Stamtąd trafiali do obozów.

Komentarze 18

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
lublinianka / 5 kwietnia 2009 o 00:53
0
A zapomniałam, ze my chyba jakąś "stolicą kultur" chcemy być... To chyba jakas kpina w tej sytuacji. Wladze miasta najwyraźniej chcą nagłośnic swoja podlość i brak szacunku dla innych kultur juz nie mowiac o jej znajomosci!
Avatar
lublinianka / 5 kwietnia 2009 o 00:49
0
A mi wstyd za lubelskie władze. Gdyby pod jakims polskim pomnikiem z prochami zamordowanych Polakow ktos budował kawiarnie, supermarket czy cokolwiek, to bysmy byli oburzeni (wyobraźcie sobie cos takiego np. pod pomnikiem Nieznanego Żołnierza, czy na Monte Cassino czy w Katyniu) a my zupełnie nie umiemy zrozumieć uczuć innych. Zresztą Ci "inni" to pełnoprawni obywatele naszego miasta. To nie tylko gmina zydowska powinna dbać o uszanowanie zamordowanych lublinian, ale własnie lubelskie wladze (niezależnie od pochodzenia tych zamordowanych mieszkańców). Zydzi lubelscy to nie obcy, to obywatele naszego miasta-miasta, które tworzyli i miasta, z którym umarli. trzeba nie mieć za grosz miłości do tej ziemi, zeby nie szanować zwiazanej z nią zydowskiej tradycji. Nie mówiąc juz o jakichkolwiek chrzescijańskich wartosciach uczących szacunku do zmarłych i chylenia głowy przed cierpieniem. To oburzające..
A pomijając juz kwestię braku szacunku dla zmarłych i dla historii, to na litość boską czy znów jakieś obrzydliwe gmaszysko musi powstawać w zabytkowej części miasta, czy w każdy skrawek wolnego placu miedzy starymi kosciołami i kmienicami musi byc wciśnięte jakies nowoczesne, przytłaczajace g...no?! Gdzie do choroby jest architekt miasta?! Czy tylko pomnika Piłsudskiego umie sie czepić a jak za kimś stoja grube pieniadze to kuli uszy czy czeka na "cos"?!
A mi wstyd za lubelskie władze. Gdyby pod jakims polskim pomnikiem z prochami zamordowanych Polakow ktos budował kawiarnie, supermarket czy cokolwiek, to bysmy byli oburzeni (wyobraźcie sobie cos takiego np. pod pomnikiem Nieznanego Żołnierza, czy na Monte Cassino czy w Katyniu) a my zupełnie nie umiemy zrozumieć uczuć innych. Zresztą Ci "inni" to pełnoprawni obywatele naszego miasta. To nie tylko gmina zydowska powinna dbać o uszanowanie zamordowanych lublinian, ale własnie lubelskie wladze (niezależnie od pochodzenia tych zamordo... rozwiń
Avatar
~POLAK~ / 22 marca 2009 o 17:48
0
Frankowski napisał:
LUBLIN TO SYMBOL ANTYSEMITYZMU W SKALI OGÓLNOPOLSKIEJ. KRĘTCTWA EKIPY PRUSZKOWSKIEGO W KWESTII
POMNIKA OFIAR GETTA NIE ZNAJDUJĄ REAKCJI EKIPY WASILEWSKIEGO. DLACZEGO RATUSZ NIE ŻĄDA JASNEGO
ZLOKALIZOWANIA POMNIKA NA PLANIE WIZUALIZACJI ARKAD? CO TU JEST ZNOWU GRANE? LUBLIN ZNOWU PRISO
SIĘ O MIĘDZYNARODOWY SKANDAL?

Skandalem międzynarodowym jest to, że jesteście gościnnie w innym kraju, a swoim zachowaniem staracie się zawładnąć nim. Taka jest wasza wdzięczność za przyjęcie.

Skandalem międzynarodowym jest to, że jesteście gościnnie w innym kraju, a swoim zachowaniem staracie się zawładnąć nim. Taka jest wasza wdzięczność za przyjęcie. rozwiń
Avatar
Frankowski / 21 marca 2009 o 15:26
0
LUBLIN TO SYMBOL ANTYSEMITYZMU W SKALI OGÓLNOPOLSKIEJ. KRĘTCTWA EKIPY PRUSZKOWSKIEGO W KWESTII
POMNIKA OFIAR GETTA NIE ZNAJDUJĄ REAKCJI EKIPY WASILEWSKIEGO. DLACZEGO RATUSZ NIE ŻĄDA JASNEGO
ZLOKALIZOWANIA POMNIKA NA PLANIE WIZUALIZACJI ARKAD? CO TU JEST ZNOWU GRANE? LUBLIN ZNOWU PRISO
SIĘ O MIĘDZYNARODOWY SKANDAL?
Avatar
Frankowski / 21 marca 2009 o 15:25
0
LUBLIN TO SYMBOL ANTYSEMITYZMU W SKALI OGÓLNOPOLSKIEJ. KRĘTCTWA EKIPY PRUSZKOWSKIEGO W KWESTII
POMNIKA OFIAR GETTA NIE ZNAJDUJĄ REAKCJI EKIPY WASILEWSKIEGO. DLACZEGO RATUSZ NIE ŻĄDA JASNEGO
ZLOKALIZOWANIA POMNIKA NA PLANIE WIZUALIZACJI ARKAD? CO TU JEST ZNOWU GRANE? LUBLIN ZNOWU PRISO
SIĘ O MIĘDZYNARODOWY SKANDAL?
Avatar
Frankowski / 21 marca 2009 o 15:23
0
LUBLIN TO SYMBOL ANTYSEMITYZMU W SKALI OGÓLNOPOLSKIEJ. KRĘTCTWA EKIPY PRUSZKOWSKIEGO W KWESTII
POMNIKA OFIAR GETTA NIE ZNAJDUJĄ REAKCJI EKIPY WASILEWSKIEGO. DLACZEGO RATUSZ NIE ŻĄDA JASNEGO
ZLOKALIZOWANIA POMNIKA NA PLANIE WIZUALIZACJI ARKAD? CO TU JEST ZNOWU GRANE? LUBLIN ZNOWU PRISO
SIĘ O MIĘDZYNARODOWY SKANDAL?
Avatar
www.polonica.net / 18 marca 2009 o 15:07
0
Wiecej o zydach na www.polonica.net polonica.net- dodaj do swoich ulubionych stron - www.polonica.net
Avatar
student / 18 marca 2009 o 14:46
0
SZALOM napisał:
Od wieków wiadomo, że Lublin i to co w starej jego części, coś pod względem historycznym znaczy, jest naszą własnością. Poczytajcie księgi hipoteczne. Natomiast ludzie tutejsi to w większości sami antysemici. To kultura żydowska wywarła największy wpływ na to miasto. Za czyje pieniądze wybudowano piękne kamienice i dobra w tym mieście. Kto pcha pieniądze w to miasto. Z jakiego kraju jest najwięcej wycieczek pozostawiających kasę. Przez wieki to miasto i jego mieszkańcy niszczyli tę kulturę, odbierali wszystko prawowitym właścicielom, burzyli synagogi, podstępnie odbierali grunty i nieruchomości. I jeszcze teraz chcą wygnać pomnik który upamiętnia ich zbrodnie wobec tego umęczonego narodu. Tyle można o was powiedzieć "POLACZKI". Wszyscy jesteście jednakowi. Nawet gdy ktoś upomni się co nasze na łamach prasy, próbuje wykazać waszą niegodziwość w stosunku do swego ludu - opluwacie go. Mam nadzieję że władze nie pozwolą na dalsze antysemickie działania. Inwestorzy którym wcale nie zależy na wielkiej kulturze, która jest podstawą dla polskiej kultury, tylko na zyskach. Spółka za aprobatą miasta w miejscu uświęconym krwią che kopać parking i stawiać galerie z pijackimi melinami i handlem na miejscu kaźni, a Lublin się z tego cieszy. Ludzie zastanówcie się czy takie postepowanie jest zgodne z waszą wiarą o ile jakąś macie.

ZAPAMIETAJ SOBIE GUDLAJU, ZE PRZYBYLISCIE DO POLSKI Z KRAJOW GDZIE WAS PRZESLADOWANO I MORDOWANO. SKORZYSTALISCIE Z TOLERANCJI I GOSCINNOSCI POLAKOW JAKIEJ NIGDZIE NA SWIECIE WAM NIE UZYCZONO. KULTURA ZYDOWSKA NIE ISTNIEJE, BO JAKO WEDROWNE PLEMIE SWIATOWYCH WLOCZEGOW I PRZYBLEDOW NIE MIELISCIE NIGDY WLASNEGO PANSTWA, TERYTORIUM ANI NAWET WLASNEGO JEZYKA NIE POTRAFILISCIE STWORZYC. WLASNOSC POLSKA ZDOBYWALISCIE KORZYSTAJAC Z TRAGICZNYCH MOMENTOW W DZIEJACH NARODU POLSKIEGO, KOLABORUJAC W ZDRADZIECKI SPOSOB Z KAZDYM Z NAJEZDZCOW POLSKI, OBOJETNIE CZY BYL TO AGRESOR PRUSKI, RUSKI,AUSTRIACKI, SZWEDZKI CZY NIEMIECKI. WY, ZYDZI DZIALALISCIE ZAWSZE NA SZKODE I ZGUBE POLAKOW I JESTESCIE ELEMENTEM DESTRUKCYJNYM I WROGIM POLSCE I POLAKOM. WASZE ZYDOWSKIE WYCIECZKI "PAMIECI", SYJONISTYCZNEJ MLODZIEZOWKI NISZCZA HOTELE, SCHRONISKA,MOTELE, POZOSTAJE PO WAS SMROD, BROD I BRAKI W INWETARZU WYPOSARZENIA CZYLI KRADNIECIE NAWET LUSTERKA, RECZNIKI , ZAROWKI CZY NAWET PRZESCIERADLA LUB PAPIER TOALETOWY. TO JEST WASZA ZYDOWSKA, KOCZOWNICZA "KULTURA". NIGDZIE NA SWIECIE WAS NIE TOLERUJA, JESTESCIE WYGANIANI Z KAZDEGO KRAJU , BO WY I WASZA TALMUDYCZNA "RELIGIA" CZYNI Z WAS NAJWIEKSZYCH RASISTOW I SZOWINISTOW NA SWIECIE. A TO ,ZE SA FIRMY ZYDOWSKIE W POLSCE TO SWIADCZY O WYJATKOWYM ZAZYDZENIU POLITYKOW I STRUKTUR PANSTWA POLSKIEGO OD CZASOW PANOWANIA ZYDOBOLSZEWICKIEGO TERRORU W 1944r. JESTESCIE NAJWIEKSZYMI WROGAMI POLSKI I POLAKOW I ZA TO WKROTCE BEDZIECIE PONOSIC DOLEGLIWE KONSEKWENCJE. POLSKA NIE JEST MIEJSCEM DLA EGZYSTENCJI ZYDOW.W ISRAELU ZIEMIA WAM SIE POD NOGAMI PALI DLATEGO ZA WSZELKA CENE CHCECIE WYRUGOWAC POLAKOW Z ICH WLASNEGO KRAJU. A TEN OCHYDNY KAWALEK BETONU ZWANY POMNIKIEM NIECH PRZECHOWA WASZ WSPOLPLEMIENCA ,"POLSKI" PREZYDENT KALKSTEIN VEL KACZYNSKI U MAMUSKI W PIWNICY, ABY LUDZI NIE STRASZYL NA ULICY.
A TY SHALOM , JAK CHCESZ W PRZYSZLOSCI BYC ZDROWY I JESZCZE TROCHE POZYC, WYNOS SIE Z ZIOMALAMI SWOJIMI JAK NAJSZYBCIEJ DO ISRAELA I NIE BEDZIESZ MUSIAL BYC KONFRONTOWANY Z ANTYSEMITYZMEM. TUTAJ JEST POLSKA A NIE JUDEA.
A NA RAZIE I NIEDALEKIEJ PRZYSZLOSCI BEDZIESZ MIAL TYLE DO POWIEDZENIA CO ZYD ZA OKUPACJI.
NIE POTRZEBUJEMY W POLSCE ZLODZIEJI, OSZUSTOW I ZDRAJCOW, ZBYT DLUGO WAS TOLEROWALISMY.

ZAPAMIETAJ SOBIE GUDLAJU, ZE PRZYBYLISCIE DO POLSKI Z KRAJOW GDZIE WAS PRZESLADOWANO I MORDOWANO. SKORZYSTALISCIE Z TOLERANCJI I GOSCINNOSCI POLAKOW JAKIEJ NIGDZIE NA SWIECIE WAM NIE UZYCZONO. KULTURA ZYDOWSKA NIE ISTNIEJE, BO JAKO WEDROWNE PLEMIE SWIATOWYCH WLOCZEGOW I PRZYBLEDOW NIE MIELISCIE NIGDY WLASNEGO PANSTWA, TERYTORIUM ANI NAWET WLASNEGO JEZYKA NIE POTRAFILISCIE STWORZYC. WLASNOSC POLSKA ZDOBYWALISCIE KORZYSTAJAC Z TRAGICZNYCH MOMENTOW W DZIEJACH NARODU POLSKIEGO, KOLABORUJAC W ZDRADZIECKI SPOSOB Z ... rozwiń
Avatar
Anita / 18 marca 2009 o 13:36
0
Ten artykuł jest wyraźnie prosemicki. Komentarz szalomu - nic dodać nic ująć, niedługo wszystkich co nie sięgną językiem do nosa wygnają z tego miasta przy aprobacie prasy - Pięknieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
Avatar
Jaro / 18 marca 2009 o 08:56
0
Znaczy się pomnik będzie stał na dachu knajpy, a pod knajpą jeszcze kilka pięter parkingu, a gdzie prochy?? Pięknie będzie
Avatar
lublinianka / 5 kwietnia 2009 o 00:53
0
A zapomniałam, ze my chyba jakąś "stolicą kultur" chcemy być... To chyba jakas kpina w tej sytuacji. Wladze miasta najwyraźniej chcą nagłośnic swoja podlość i brak szacunku dla innych kultur juz nie mowiac o jej znajomosci!
Avatar
lublinianka / 5 kwietnia 2009 o 00:49
0
A mi wstyd za lubelskie władze. Gdyby pod jakims polskim pomnikiem z prochami zamordowanych Polakow ktos budował kawiarnie, supermarket czy cokolwiek, to bysmy byli oburzeni (wyobraźcie sobie cos takiego np. pod pomnikiem Nieznanego Żołnierza, czy na Monte Cassino czy w Katyniu) a my zupełnie nie umiemy zrozumieć uczuć innych. Zresztą Ci "inni" to pełnoprawni obywatele naszego miasta. To nie tylko gmina zydowska powinna dbać o uszanowanie zamordowanych lublinian, ale własnie lubelskie wladze (niezależnie od pochodzenia tych zamordowanych mieszkańców). Zydzi lubelscy to nie obcy, to obywatele naszego miasta-miasta, które tworzyli i miasta, z którym umarli. trzeba nie mieć za grosz miłości do tej ziemi, zeby nie szanować zwiazanej z nią zydowskiej tradycji. Nie mówiąc juz o jakichkolwiek chrzescijańskich wartosciach uczących szacunku do zmarłych i chylenia głowy przed cierpieniem. To oburzające..
A pomijając juz kwestię braku szacunku dla zmarłych i dla historii, to na litość boską czy znów jakieś obrzydliwe gmaszysko musi powstawać w zabytkowej części miasta, czy w każdy skrawek wolnego placu miedzy starymi kosciołami i kmienicami musi byc wciśnięte jakies nowoczesne, przytłaczajace g...no?! Gdzie do choroby jest architekt miasta?! Czy tylko pomnika Piłsudskiego umie sie czepić a jak za kimś stoja grube pieniadze to kuli uszy czy czeka na "cos"?!
A mi wstyd za lubelskie władze. Gdyby pod jakims polskim pomnikiem z prochami zamordowanych Polakow ktos budował kawiarnie, supermarket czy cokolwiek, to bysmy byli oburzeni (wyobraźcie sobie cos takiego np. pod pomnikiem Nieznanego Żołnierza, czy na Monte Cassino czy w Katyniu) a my zupełnie nie umiemy zrozumieć uczuć innych. Zresztą Ci "inni" to pełnoprawni obywatele naszego miasta. To nie tylko gmina zydowska powinna dbać o uszanowanie zamordowanych lublinian, ale własnie lubelskie wladze (niezależnie od pochodzenia tych zamordo... rozwiń
Avatar
~POLAK~ / 22 marca 2009 o 17:48
0
Frankowski napisał:
LUBLIN TO SYMBOL ANTYSEMITYZMU W SKALI OGÓLNOPOLSKIEJ. KRĘTCTWA EKIPY PRUSZKOWSKIEGO W KWESTII
POMNIKA OFIAR GETTA NIE ZNAJDUJĄ REAKCJI EKIPY WASILEWSKIEGO. DLACZEGO RATUSZ NIE ŻĄDA JASNEGO
ZLOKALIZOWANIA POMNIKA NA PLANIE WIZUALIZACJI ARKAD? CO TU JEST ZNOWU GRANE? LUBLIN ZNOWU PRISO
SIĘ O MIĘDZYNARODOWY SKANDAL?

Skandalem międzynarodowym jest to, że jesteście gościnnie w innym kraju, a swoim zachowaniem staracie się zawładnąć nim. Taka jest wasza wdzięczność za przyjęcie.

Skandalem międzynarodowym jest to, że jesteście gościnnie w innym kraju, a swoim zachowaniem staracie się zawładnąć nim. Taka jest wasza wdzięczność za przyjęcie. rozwiń
Avatar
Frankowski / 21 marca 2009 o 15:26
0
LUBLIN TO SYMBOL ANTYSEMITYZMU W SKALI OGÓLNOPOLSKIEJ. KRĘTCTWA EKIPY PRUSZKOWSKIEGO W KWESTII
POMNIKA OFIAR GETTA NIE ZNAJDUJĄ REAKCJI EKIPY WASILEWSKIEGO. DLACZEGO RATUSZ NIE ŻĄDA JASNEGO
ZLOKALIZOWANIA POMNIKA NA PLANIE WIZUALIZACJI ARKAD? CO TU JEST ZNOWU GRANE? LUBLIN ZNOWU PRISO
SIĘ O MIĘDZYNARODOWY SKANDAL?
Avatar
Frankowski / 21 marca 2009 o 15:25
0
LUBLIN TO SYMBOL ANTYSEMITYZMU W SKALI OGÓLNOPOLSKIEJ. KRĘTCTWA EKIPY PRUSZKOWSKIEGO W KWESTII
POMNIKA OFIAR GETTA NIE ZNAJDUJĄ REAKCJI EKIPY WASILEWSKIEGO. DLACZEGO RATUSZ NIE ŻĄDA JASNEGO
ZLOKALIZOWANIA POMNIKA NA PLANIE WIZUALIZACJI ARKAD? CO TU JEST ZNOWU GRANE? LUBLIN ZNOWU PRISO
SIĘ O MIĘDZYNARODOWY SKANDAL?
Avatar
Frankowski / 21 marca 2009 o 15:23
0
LUBLIN TO SYMBOL ANTYSEMITYZMU W SKALI OGÓLNOPOLSKIEJ. KRĘTCTWA EKIPY PRUSZKOWSKIEGO W KWESTII
POMNIKA OFIAR GETTA NIE ZNAJDUJĄ REAKCJI EKIPY WASILEWSKIEGO. DLACZEGO RATUSZ NIE ŻĄDA JASNEGO
ZLOKALIZOWANIA POMNIKA NA PLANIE WIZUALIZACJI ARKAD? CO TU JEST ZNOWU GRANE? LUBLIN ZNOWU PRISO
SIĘ O MIĘDZYNARODOWY SKANDAL?
Avatar
www.polonica.net / 18 marca 2009 o 15:07
0
Wiecej o zydach na www.polonica.net polonica.net- dodaj do swoich ulubionych stron - www.polonica.net
Avatar
student / 18 marca 2009 o 14:46
0
SZALOM napisał:
Od wieków wiadomo, że Lublin i to co w starej jego części, coś pod względem historycznym znaczy, jest naszą własnością. Poczytajcie księgi hipoteczne. Natomiast ludzie tutejsi to w większości sami antysemici. To kultura żydowska wywarła największy wpływ na to miasto. Za czyje pieniądze wybudowano piękne kamienice i dobra w tym mieście. Kto pcha pieniądze w to miasto. Z jakiego kraju jest najwięcej wycieczek pozostawiających kasę. Przez wieki to miasto i jego mieszkańcy niszczyli tę kulturę, odbierali wszystko prawowitym właścicielom, burzyli synagogi, podstępnie odbierali grunty i nieruchomości. I jeszcze teraz chcą wygnać pomnik który upamiętnia ich zbrodnie wobec tego umęczonego narodu. Tyle można o was powiedzieć "POLACZKI". Wszyscy jesteście jednakowi. Nawet gdy ktoś upomni się co nasze na łamach prasy, próbuje wykazać waszą niegodziwość w stosunku do swego ludu - opluwacie go. Mam nadzieję że władze nie pozwolą na dalsze antysemickie działania. Inwestorzy którym wcale nie zależy na wielkiej kulturze, która jest podstawą dla polskiej kultury, tylko na zyskach. Spółka za aprobatą miasta w miejscu uświęconym krwią che kopać parking i stawiać galerie z pijackimi melinami i handlem na miejscu kaźni, a Lublin się z tego cieszy. Ludzie zastanówcie się czy takie postepowanie jest zgodne z waszą wiarą o ile jakąś macie.

ZAPAMIETAJ SOBIE GUDLAJU, ZE PRZYBYLISCIE DO POLSKI Z KRAJOW GDZIE WAS PRZESLADOWANO I MORDOWANO. SKORZYSTALISCIE Z TOLERANCJI I GOSCINNOSCI POLAKOW JAKIEJ NIGDZIE NA SWIECIE WAM NIE UZYCZONO. KULTURA ZYDOWSKA NIE ISTNIEJE, BO JAKO WEDROWNE PLEMIE SWIATOWYCH WLOCZEGOW I PRZYBLEDOW NIE MIELISCIE NIGDY WLASNEGO PANSTWA, TERYTORIUM ANI NAWET WLASNEGO JEZYKA NIE POTRAFILISCIE STWORZYC. WLASNOSC POLSKA ZDOBYWALISCIE KORZYSTAJAC Z TRAGICZNYCH MOMENTOW W DZIEJACH NARODU POLSKIEGO, KOLABORUJAC W ZDRADZIECKI SPOSOB Z KAZDYM Z NAJEZDZCOW POLSKI, OBOJETNIE CZY BYL TO AGRESOR PRUSKI, RUSKI,AUSTRIACKI, SZWEDZKI CZY NIEMIECKI. WY, ZYDZI DZIALALISCIE ZAWSZE NA SZKODE I ZGUBE POLAKOW I JESTESCIE ELEMENTEM DESTRUKCYJNYM I WROGIM POLSCE I POLAKOM. WASZE ZYDOWSKIE WYCIECZKI "PAMIECI", SYJONISTYCZNEJ MLODZIEZOWKI NISZCZA HOTELE, SCHRONISKA,MOTELE, POZOSTAJE PO WAS SMROD, BROD I BRAKI W INWETARZU WYPOSARZENIA CZYLI KRADNIECIE NAWET LUSTERKA, RECZNIKI , ZAROWKI CZY NAWET PRZESCIERADLA LUB PAPIER TOALETOWY. TO JEST WASZA ZYDOWSKA, KOCZOWNICZA "KULTURA". NIGDZIE NA SWIECIE WAS NIE TOLERUJA, JESTESCIE WYGANIANI Z KAZDEGO KRAJU , BO WY I WASZA TALMUDYCZNA "RELIGIA" CZYNI Z WAS NAJWIEKSZYCH RASISTOW I SZOWINISTOW NA SWIECIE. A TO ,ZE SA FIRMY ZYDOWSKIE W POLSCE TO SWIADCZY O WYJATKOWYM ZAZYDZENIU POLITYKOW I STRUKTUR PANSTWA POLSKIEGO OD CZASOW PANOWANIA ZYDOBOLSZEWICKIEGO TERRORU W 1944r. JESTESCIE NAJWIEKSZYMI WROGAMI POLSKI I POLAKOW I ZA TO WKROTCE BEDZIECIE PONOSIC DOLEGLIWE KONSEKWENCJE. POLSKA NIE JEST MIEJSCEM DLA EGZYSTENCJI ZYDOW.W ISRAELU ZIEMIA WAM SIE POD NOGAMI PALI DLATEGO ZA WSZELKA CENE CHCECIE WYRUGOWAC POLAKOW Z ICH WLASNEGO KRAJU. A TEN OCHYDNY KAWALEK BETONU ZWANY POMNIKIEM NIECH PRZECHOWA WASZ WSPOLPLEMIENCA ,"POLSKI" PREZYDENT KALKSTEIN VEL KACZYNSKI U MAMUSKI W PIWNICY, ABY LUDZI NIE STRASZYL NA ULICY.
A TY SHALOM , JAK CHCESZ W PRZYSZLOSCI BYC ZDROWY I JESZCZE TROCHE POZYC, WYNOS SIE Z ZIOMALAMI SWOJIMI JAK NAJSZYBCIEJ DO ISRAELA I NIE BEDZIESZ MUSIAL BYC KONFRONTOWANY Z ANTYSEMITYZMEM. TUTAJ JEST POLSKA A NIE JUDEA.
A NA RAZIE I NIEDALEKIEJ PRZYSZLOSCI BEDZIESZ MIAL TYLE DO POWIEDZENIA CO ZYD ZA OKUPACJI.
NIE POTRZEBUJEMY W POLSCE ZLODZIEJI, OSZUSTOW I ZDRAJCOW, ZBYT DLUGO WAS TOLEROWALISMY.

ZAPAMIETAJ SOBIE GUDLAJU, ZE PRZYBYLISCIE DO POLSKI Z KRAJOW GDZIE WAS PRZESLADOWANO I MORDOWANO. SKORZYSTALISCIE Z TOLERANCJI I GOSCINNOSCI POLAKOW JAKIEJ NIGDZIE NA SWIECIE WAM NIE UZYCZONO. KULTURA ZYDOWSKA NIE ISTNIEJE, BO JAKO WEDROWNE PLEMIE SWIATOWYCH WLOCZEGOW I PRZYBLEDOW NIE MIELISCIE NIGDY WLASNEGO PANSTWA, TERYTORIUM ANI NAWET WLASNEGO JEZYKA NIE POTRAFILISCIE STWORZYC. WLASNOSC POLSKA ZDOBYWALISCIE KORZYSTAJAC Z TRAGICZNYCH MOMENTOW W DZIEJACH NARODU POLSKIEGO, KOLABORUJAC W ZDRADZIECKI SPOSOB Z ... rozwiń
Avatar
Anita / 18 marca 2009 o 13:36
0
Ten artykuł jest wyraźnie prosemicki. Komentarz szalomu - nic dodać nic ująć, niedługo wszystkich co nie sięgną językiem do nosa wygnają z tego miasta przy aprobacie prasy - Pięknieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
Avatar
Jaro / 18 marca 2009 o 08:56
0
Znaczy się pomnik będzie stał na dachu knajpy, a pod knajpą jeszcze kilka pięter parkingu, a gdzie prochy?? Pięknie będzie
Zobacz wszystkie komentarze 18

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Lekkoatletyczni Mistrzowie Lublina w Centrum Historii Sportu [zdjęcia]
galeria

Lekkoatletyczni Mistrzowie Lublina w Centrum Historii Sportu [zdjęcia] 1 0

Wernisaż wystawy "Lekkoatletyczni Mistrzowie Lublina" odbył się w środę w Centrum Historii Sportu w Lublinie.

Lubelskie wojsko sprzedaje stary sprzęt. Co można kupić? [zdjęcia]
galeria

Lubelskie wojsko sprzedaje stary sprzęt. Co można kupić? [zdjęcia] 19 4

Tarpany, ciężarówki star z chłodniami i inne wojskowe skarby czekają na chętnych w ostatnim w te wakacje przetargu Agencji Mienia Wojskowego, która zarabia w ten sposób na modernizację polskiej armii.

Pan Janusz jedzie dla Bianki. Spotyka życzliwych ludzi

Pan Janusz jedzie dla Bianki. Spotyka życzliwych ludzi 0 1

Janusz Kobyłka jedzie dookoła Polski dla chorej Bianki. W trasę wyruszył z Lubartowa 30 czerwca. Wczoraj był już Lubuskiem. Do domu wróci w połowie sierpnia

Historyczne odkrycie przed Bramą Krakowską w Lublinie. Jak będzie wyglądać "okno czasu"?
galeria
film

Historyczne odkrycie przed Bramą Krakowską w Lublinie. Jak będzie wyglądać "okno czasu"? 17 9

Przed Bramą Krakowską zaczęły się prace przy zabezpieczaniu studni odkrytej podczas wymiany nawierzchni pl. Łokietka. Betonowy krąg ma wzmocnić konstrukcję i umożliwić późniejsze zamontowanie „okna czasu”, przez które zajrzymy w 22-metrową otchłań. Już w czwartek możemy poznać szczegóły tej nowej atrakcji.

"Zdrowych świń nie powinno się wybijać". Wyrok na zwierzęta odroczony

"Zdrowych świń nie powinno się wybijać". Wyrok na zwierzęta odroczony 10 7

Po wtorkowej blokadzie rolników, inspekcja weterynaryjna wstrzymała akcję wybijania świń w miejscowości Dawidy (gm. Jabłoń).

Są już bilety na Festiwal Filmu i Sztuki Dwa Brzegi 2018

Są już bilety na Festiwal Filmu i Sztuki Dwa Brzegi 2018 1 0

Co Gdzie Kiedy. Można już kupić bilety na wydarzenia 12. Festiwalu Filmu i Sztuki Dwa Brzegi, który zaczyna się 28 lipca.

Po kontroli w Lubelskiem: Margaryna zamiast masła, a żółty ser wcale nie był serem

Po kontroli w Lubelskiem: Margaryna zamiast masła, a żółty ser wcale nie był serem 29 14

Z białego sera ciekła granatowa serwatka, obiecywane przez jadłospis masło leżało w magazynie, a na talerzach lądowała margaryna, zaś żółty ser wcale nie był serem. Na takie ciekawostki natknęli się kontrolerzy w firmach dostarczających posiłki m.in. do szkół, przedszkoli, żłobków oraz szpitala.

Wisła Puławy pokonała w sparingu Chełmiankę 2:1

Wisła Puławy pokonała w sparingu Chełmiankę 2:1 7 0

Wisła Puławy wygrała w środę z Chełmianką 2:1. W sobotę podopieczni Jacka Magnuszewskiego zagrają w Kozienicach z tamtejszą Energią. Mecz rozpocznie się o godz. 11

Właściciel Stokrotek wygrywa z fiskusem. Emperia nie musi płacić 200 mln zł podatku

Właściciel Stokrotek wygrywa z fiskusem. Emperia nie musi płacić 200 mln zł podatku 19 4

Emperia, czyli właściciel ogólnopolskiej sieci supermarketów Stokrotka, nie musi płacić około 200 milionów złotych podatku – uznał we wtorek Wojewódzki Sądu Administracyjny w Warszawie i uchylił decyzję Dyrektora Izby Administracji Skarbowej.

Avia zremisowała w sparingu z KSZO. Powrót Mateusza Jarzynki?

Avia zremisowała w sparingu z KSZO. Powrót Mateusza Jarzynki? 3 0

Piłkarze ze Świdnika mają za sobą mecz kontrolny z kolejnym mocnym rywalem. W sobotę przegrali z Radomiakiem 0:2, a w środę zremisowali bezbramkowo z KSZO Ostrowiec Świętokrzyski

Urszula Dudziak w Filharmonii Lubelskiej
9 września 2018, 19:00

Urszula Dudziak w Filharmonii Lubelskiej 3 0

Co Gdzie Kiedy. 9 września o godz. 19 w Filharmonii Lubelskiej (ul. Curie-Skłodowskiej 5) wystąpi legenda polskiej sceny muzycznej - Urszula Dudziak. Artystka wystąpi z koncertem pt. Wyśpiewam wam więcej.

Została Miss Lubelszczyzny Nastolatek. Pracowała już w Mediolanie i Paryżu [zdjęcia]
galeria

Została Miss Lubelszczyzny Nastolatek. Pracowała już w Mediolanie i Paryżu [zdjęcia] 13 3

Karolina Wojtiuk, która została pierwszą wicemiss Lubelszczyzny 2018, będzie reprezentować nasze województwo podczas gali finałowej Miss Polski 2018. Impreza odbędzie się w grudniu w Krynicy Zdroju.

Przy ośrodku dla cudzoziemców w Białej Podlaskiej powstanie punkt przedszkolny

Przy ośrodku dla cudzoziemców w Białej Podlaskiej powstanie punkt przedszkolny 0 1

Przy ośrodku dla cudzoziemców w Białej Podlaskiej powstanie punkt przedszkolny. Władze miasta udzieliły już pozwolenia na budowę.

Zaginęła 65-latka z Kocka. Może potrzebować pilnej pomocy

Zaginęła 65-latka z Kocka. Może potrzebować pilnej pomocy 19 0

3 lipca w Kocku (pow. lubartowski) zaginęła Maria Krystyna Nowicka.

Wyprzedzał ciągnik z dwoma przyczepami. Wtedy traktorzysta zaczął skręcać

Wyprzedzał ciągnik z dwoma przyczepami. Wtedy traktorzysta zaczął skręcać 16 2

We wtorek wieczorem w miejscowości Podhorce (pow. tomaszowski) ciągnik rolniczy zderzył się z motorowerem.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.