Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

8 grudnia 2014 r.
15:15
Edytuj ten wpis

Prawo jazdy: Od stycznia wykłady nieobowiązkowe. Na egzaminie ekojazda

Autor: Zdjęcie autora Paweł Puzio
423 21 A A

Rewolucyjne zmiany w egzaminach na prawo jazdy. Po 1 stycznia wykłady z teorii nie będą obowiązkowe, a na egzaminie praktycznym trzeba będzie jeździć ekonomicznie. I najważniejsze: zanim wsiądziesz do auta z "L na dachu, musisz zdać w WORD egzamin teoretyczny.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
Od 1 stycznia kandydat na kierowcę sam zdecyduje, czy będzie chodzić na wykłady w ośrodku szkolenia kierowców, czy też przygotuje się do egzaminu teoretycznego we własnym zakresie. - Dopiero po zdaniu tego egzaminu będzie mógł wsiąść do samochodu z literą "L” na dachu i rozpocząć naukę jazdy - tłumaczy Wojciech Targoński, szef egzaminatorów w Wojewódzkim Ośrodku Ruchu Drogowego w Lublinie. Ta zmiana nie podoba się właścicielom OSK. Dlaczego? - Bo zagraża funkcjonowaniu szkół oraz samym kursantom - twierdzi Maciej Kulka z OSK Kulka. - Nie wiadomo, jak długo po Nowym Roku potrwa przerwa w dopływie kursantów ze względu na obowiązek zdania teorii. Dla wielu szkół jazdy ta przerwa może być zabójcza - prognozuje. Właściciele ośrodków szkolenia kierowców boją się też, że kandydaci na kierowców będą niedouczeni. A już teraz nie jest z tym najlepiej - za pierwszym podejściem w lubelskich WORD-ach zdaje zaledwie co trzeci. Kolejna ważna zmiana, która wchodzi w życie po 1 stycznia, to obowiązek ekojazdy na egzaminie praktycznym. To wymóg unijny. - Zdający ma jak najszybciej rozpędzić auto do 50 km/h, dochodząc do 4 biegu przy 1800-2600 obrotach na minutę - tłumaczy Maciej Kulka. I podkreśla, że w praktyce to niewykonalne. - Skoda fabia i każdy inny samochód używany do egzaminowania przez lubelskie WORD-y, w zalecanym zakresie obrotów silnika jedzie znacznie szybciej. Sprawdziliśmy to na naszych skodach - przekonuje.
- Do tego punktu będziemy podchodzić zdroworozsądkowo - zapewnia Wojciech Targoński z WORD. Sami egzaminatorzy także nie mają wielkiego doświadczenia z ekojazdą. - Nasi pracownicy przeszli kilkugodzinny kurs ekojazdy w Ośrodku Doskonalenia Techniki Jazdy w Lublinie - mówi Targoński. Ci, którzy obawiają się ekojazdy na egzaminie, mogą jej uniknąć. Wystarczy, że egzamin teoretyczny zdadzą jeszcze w tym roku. Tak zamierza zrobić pani Katarzyna. - Ekojazda, którą będzie oceniać niedoświadczony w tej materii egzaminator, to dodatkowy stres - mówi kursantka z Lublina. - Dlatego postaram się zdać część teoretyczną jeszcze w grudniu. Wtedy jazdę będę zdawać na starych zasadach. Jest i dobra wiadomość. W przyszłym roku egzamin na prawo jazdy będzie można zdawać samochodem, na którym kursant uczył się jeździć, pod warunkiem, że auto będzie odpowiednio wyposażone, m.in. w kamerę w kabinie. Wiele lubelskich szkół już ma lub przygotowuje takie pojazdy. Ceny egzaminów Po 1 stycznia każdy WORD będzie musiał odprowadzać 1,5 proc. opłat z egzaminów teoretycznych do budżetu państwa. Obecnie egzamin teoretyczny na kat. B kosztuje 30 zł, a praktyczny 140 zł i coraz głośniej mówi się o potrzebie podwyżek.
Skomentuj i udostępnij na Facebooku
Czytaj więcej o:

Komentarze 21

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
osessek / 18 czerwca 2015 r. o 21:01
0

hmm nie wiem czy takiej eko jazdy da się nauczyć na zwykłym kursie, jak już koniecznie chcecie jeździć ekologicznie to warto wykupić dodatkowy kurs np. w szkole jazdy Michała Kościuszko http://sjmk.pl/ w ogóle mają tam wiele innych dużo ciekawszych kursów niż eko jazda, można sobie poszaleć ;) 

Avatar
szkoda gadac / 9 grudnia 2014 r. o 22:28
0

A co z pierwszą pomocą?

Avatar
xxx / 9 grudnia 2014 r. o 05:03
0
Hahaha dobre.... jak ktos kto gowno wie o ekodrivingu moze oceniac i egzaminowac innych? Najwiekszym bledem jest slabe przygotowanie. Pytajac czy podczas kursu sa szkolenia w odtj uslyszalem ze tam mozna jeździc jak ma sie prawko. Przepisy powinny byc takie ze obowiazkowo na kursie jest plyta poslizgowa zeby nauczyc sie ogarniac samochod a nie tylko plac i misato a spadnie snieg i wiekszosc ludzi rozklada rece wlecze sie slamazarnie bo boja sie ze nieopanuja samochodu podczas poslizgu... a nie jakas zasrana eko jazda...
Avatar
co jest? / 9 grudnia 2014 r. o 00:25
0

Tego imbecyla który wymyślił te zmiany z miejsca wsadziłbym do pierdla, tak głośno powtórzę - IMBECYLA, któryś minister się przyznaje? Przez takich idiotów po Polsce jeżdżą coraz durniejsi i niedouczeni kierowcy, ludzie tracą czas i pieniądze na wypełnianie kretyńskich przepisów, uczciwie pracujący ludzie tracą pracę a debil w ministerstwie szczyci się swoimi "osiągnięciami". Na samym polu praw jazdy co roku mamy kilka zmian, co jedna to durniejsza, imbecyl który je co raz wprowadza w życie z pewnością nie ma żadnego wykształcenia w tym kierunku ani kompetencji. Ludzie co się dzieje?

Tego imbecyla który wymyślił te zmiany z miejsca wsadziłbym do pierdla, tak głośno powtórzę - IMBECYLA, któryś minister się przyznaje? Przez takich idiotów po Polsce jeżdżą coraz durniejsi i niedouczeni kierowcy, ludzie tracą czas i pieniądze na wypełnianie kretyńskich przepisów, uczciwie pracujący ludzie tracą pracę a debil w ministerstwie szczyci się swoimi "osiągnięciami". Na samym polu praw jazdy co roku mamy kilka zmian, co jedna to durniejsza, imbecyl który je co raz wprowadza w życie z pewnością nie ma żadnego wykształcenia w tym k... rozwiń

Avatar
SameMiszcze / 9 grudnia 2014 r. o 00:01
0

Bzdury mówi ten Pan!! W tych granicach obrotów można jechać nawet 50km/h na piątym biegu nawet w aucie z silnikiem 2-3,0l !! I taka jazda na 5 biegu z prędkością 50-60km to zużycie paliwa najniższe z możliwych, a i silnik nie zarżnięty częstą zmianą obrotów!! A co dopiero w takiej pierdziawce jak skoda fabia

W samochodzie to chyba siedziałeś tylko jako pasażer... Ogarnij sie...

Avatar
WszędzieMiszczeKierownicy / 8 grudnia 2014 r. o 23:57
0

wy w ogóle nie rozumiecie ekojazdy najważniejsze w ekojezdzie jest obserwacja drogi i przewidywanie. wystarczy obserwować stojąc na czerwonym na skrzyżowaniu co się dzieje i odpowiednio wcześniej wrzucić bieg aby po zapaleniu zielonego wmiare dynamicznie ruszyć rozpędzić się do tak zwanej 50 dzięki temu przejedzie nie trzy ale nawet dziesięć pojazdów. a jeśli dobrze obserwujemy skrzyżowanie do którego dojeżdżamy nie musimy gwałtownie hamować wystarczy spostrzec np. czy na przejściu dla pieszych miga zielone wtedy wiemy ze my zaraz będziemy mieć czerwone wiec redukujemy bieg i ... - proste?

No Shit Sherlock...

No Shit Sherlock...

rozwiń
Avatar
kasia / 8 grudnia 2014 r. o 21:26
0

wy w ogóle nie rozumiecie ekojazdy najważniejsze w ekojezdzie jest obserwacja drogi i przewidywanie. wystarczy obserwować stojąc na czerwonym na skrzyżowaniu co się dzieje i odpowiednio wcześniej wrzucić bieg aby po zapaleniu zielonego wmiare dynamicznie ruszyć rozpędzić się do tak zwanej 50 dzięki temu przejedzie nie trzy ale nawet dziesięć pojazdów. a jeśli dobrze obserwujemy skrzyżowanie do którego dojeżdżamy nie musimy gwałtownie hamować wystarczy spostrzec np. czy na przejściu dla pieszych miga zielone wtedy wiemy ze my zaraz będziemy mieć czerwone wiec redukujemy bieg i ... - proste?

wy w ogóle nie rozumiecie ekojazdy najważniejsze w ekojezdzie jest obserwacja drogi i przewidywanie. wystarczy obserwować stojąc na czerwonym na skrzyżowaniu co się dzieje i odpowiednio wcześniej wrzucić bieg aby po zapaleniu zielonego wmiare dynamicznie ruszyć rozpędzić się do tak zwanej 50 dzięki temu przejedzie nie trzy ale nawet dziesięć pojazdów. a jeśli dobrze obserwujemy skrzyżowanie do którego dojeżdżamy nie musimy gwałtownie hamować wystarczy spostrzec np. czy na przejściu dla pieszych miga zielone wtedy wiemy ze my zaraz będziem... rozwiń

Avatar
ja@ / 8 grudnia 2014 r. o 21:20
0

A ja mam w dup ten ekoterror. Nikt mi nie będzie nakazywał durackiej jazdy. Silnik zarżniety, dwumas po 50 tys pójdzie się jeb... ale za to Eko będzie. Co za paranoja w tym chorym kraju. Jaki będzie nastepny pomysł? Jazda na 5 biegu 30 km/h czy ekohamowanie butem?

hehe, dokładnie... :D chociaz mnie martwi brak obowi azku uczeszczania na teorie..... widac ilu MYSLACYCH INACZEJ jezdzi po ulicach, teraz takim GJENJUSZOM bedzie sie wydawac ze sami zakumaja wszystko..:/

hehe, dokładnie... :D chociaz mnie martwi brak obowi azku uczeszczania na teorie..... widac ilu MYSLACYCH INACZEJ jezdzi po ulicach, teraz takim GJENJUSZOM bedzie sie wydawac ze sami zakumaja wszystko..:/

rozwiń
Avatar
mm / 8 grudnia 2014 r. o 20:01
0

A ja mam w dup ten ekoterror. Nikt mi nie będzie nakazywał durackiej jazdy. Silnik zarżniety, dwumas po 50 tys pójdzie się jeb... ale za to Eko będzie. Co za paranoja w tym chorym kraju. Jaki będzie nastepny pomysł? Jazda na 5 biegu 30 km/h czy ekohamowanie butem?

Avatar
mikey / 8 grudnia 2014 r. o 19:43
0

Podwyżka? HA HA HA, jeszcze im za mało kasy? 30 zł - teoria + 140 zł - praktyka = 170 zł Nie wszyscy zdają za pierwszym razem. Proszę mi powiedzieć na co idzie ta kasa? Bo chyba nie na budowę dróg...

Avatar
osessek / 18 czerwca 2015 r. o 21:01
0

hmm nie wiem czy takiej eko jazdy da się nauczyć na zwykłym kursie, jak już koniecznie chcecie jeździć ekologicznie to warto wykupić dodatkowy kurs np. w szkole jazdy Michała Kościuszko http://sjmk.pl/ w ogóle mają tam wiele innych dużo ciekawszych kursów niż eko jazda, można sobie poszaleć ;) 

Avatar
szkoda gadac / 9 grudnia 2014 r. o 22:28
0

A co z pierwszą pomocą?

Avatar
xxx / 9 grudnia 2014 r. o 05:03
0
Hahaha dobre.... jak ktos kto gowno wie o ekodrivingu moze oceniac i egzaminowac innych? Najwiekszym bledem jest slabe przygotowanie. Pytajac czy podczas kursu sa szkolenia w odtj uslyszalem ze tam mozna jeździc jak ma sie prawko. Przepisy powinny byc takie ze obowiazkowo na kursie jest plyta poslizgowa zeby nauczyc sie ogarniac samochod a nie tylko plac i misato a spadnie snieg i wiekszosc ludzi rozklada rece wlecze sie slamazarnie bo boja sie ze nieopanuja samochodu podczas poslizgu... a nie jakas zasrana eko jazda...
Avatar
co jest? / 9 grudnia 2014 r. o 00:25
0

Tego imbecyla który wymyślił te zmiany z miejsca wsadziłbym do pierdla, tak głośno powtórzę - IMBECYLA, któryś minister się przyznaje? Przez takich idiotów po Polsce jeżdżą coraz durniejsi i niedouczeni kierowcy, ludzie tracą czas i pieniądze na wypełnianie kretyńskich przepisów, uczciwie pracujący ludzie tracą pracę a debil w ministerstwie szczyci się swoimi "osiągnięciami". Na samym polu praw jazdy co roku mamy kilka zmian, co jedna to durniejsza, imbecyl który je co raz wprowadza w życie z pewnością nie ma żadnego wykształcenia w tym kierunku ani kompetencji. Ludzie co się dzieje?

Tego imbecyla który wymyślił te zmiany z miejsca wsadziłbym do pierdla, tak głośno powtórzę - IMBECYLA, któryś minister się przyznaje? Przez takich idiotów po Polsce jeżdżą coraz durniejsi i niedouczeni kierowcy, ludzie tracą czas i pieniądze na wypełnianie kretyńskich przepisów, uczciwie pracujący ludzie tracą pracę a debil w ministerstwie szczyci się swoimi "osiągnięciami". Na samym polu praw jazdy co roku mamy kilka zmian, co jedna to durniejsza, imbecyl który je co raz wprowadza w życie z pewnością nie ma żadnego wykształcenia w tym k... rozwiń

Avatar
SameMiszcze / 9 grudnia 2014 r. o 00:01
0

Bzdury mówi ten Pan!! W tych granicach obrotów można jechać nawet 50km/h na piątym biegu nawet w aucie z silnikiem 2-3,0l !! I taka jazda na 5 biegu z prędkością 50-60km to zużycie paliwa najniższe z możliwych, a i silnik nie zarżnięty częstą zmianą obrotów!! A co dopiero w takiej pierdziawce jak skoda fabia

W samochodzie to chyba siedziałeś tylko jako pasażer... Ogarnij sie...

Avatar
WszędzieMiszczeKierownicy / 8 grudnia 2014 r. o 23:57
0

wy w ogóle nie rozumiecie ekojazdy najważniejsze w ekojezdzie jest obserwacja drogi i przewidywanie. wystarczy obserwować stojąc na czerwonym na skrzyżowaniu co się dzieje i odpowiednio wcześniej wrzucić bieg aby po zapaleniu zielonego wmiare dynamicznie ruszyć rozpędzić się do tak zwanej 50 dzięki temu przejedzie nie trzy ale nawet dziesięć pojazdów. a jeśli dobrze obserwujemy skrzyżowanie do którego dojeżdżamy nie musimy gwałtownie hamować wystarczy spostrzec np. czy na przejściu dla pieszych miga zielone wtedy wiemy ze my zaraz będziemy mieć czerwone wiec redukujemy bieg i ... - proste?

No Shit Sherlock...

No Shit Sherlock...

rozwiń
Avatar
kasia / 8 grudnia 2014 r. o 21:26
0

wy w ogóle nie rozumiecie ekojazdy najważniejsze w ekojezdzie jest obserwacja drogi i przewidywanie. wystarczy obserwować stojąc na czerwonym na skrzyżowaniu co się dzieje i odpowiednio wcześniej wrzucić bieg aby po zapaleniu zielonego wmiare dynamicznie ruszyć rozpędzić się do tak zwanej 50 dzięki temu przejedzie nie trzy ale nawet dziesięć pojazdów. a jeśli dobrze obserwujemy skrzyżowanie do którego dojeżdżamy nie musimy gwałtownie hamować wystarczy spostrzec np. czy na przejściu dla pieszych miga zielone wtedy wiemy ze my zaraz będziemy mieć czerwone wiec redukujemy bieg i ... - proste?

wy w ogóle nie rozumiecie ekojazdy najważniejsze w ekojezdzie jest obserwacja drogi i przewidywanie. wystarczy obserwować stojąc na czerwonym na skrzyżowaniu co się dzieje i odpowiednio wcześniej wrzucić bieg aby po zapaleniu zielonego wmiare dynamicznie ruszyć rozpędzić się do tak zwanej 50 dzięki temu przejedzie nie trzy ale nawet dziesięć pojazdów. a jeśli dobrze obserwujemy skrzyżowanie do którego dojeżdżamy nie musimy gwałtownie hamować wystarczy spostrzec np. czy na przejściu dla pieszych miga zielone wtedy wiemy ze my zaraz będziem... rozwiń

Avatar
ja@ / 8 grudnia 2014 r. o 21:20
0

A ja mam w dup ten ekoterror. Nikt mi nie będzie nakazywał durackiej jazdy. Silnik zarżniety, dwumas po 50 tys pójdzie się jeb... ale za to Eko będzie. Co za paranoja w tym chorym kraju. Jaki będzie nastepny pomysł? Jazda na 5 biegu 30 km/h czy ekohamowanie butem?

hehe, dokładnie... :D chociaz mnie martwi brak obowi azku uczeszczania na teorie..... widac ilu MYSLACYCH INACZEJ jezdzi po ulicach, teraz takim GJENJUSZOM bedzie sie wydawac ze sami zakumaja wszystko..:/

hehe, dokładnie... :D chociaz mnie martwi brak obowi azku uczeszczania na teorie..... widac ilu MYSLACYCH INACZEJ jezdzi po ulicach, teraz takim GJENJUSZOM bedzie sie wydawac ze sami zakumaja wszystko..:/

rozwiń
Avatar
mm / 8 grudnia 2014 r. o 20:01
0

A ja mam w dup ten ekoterror. Nikt mi nie będzie nakazywał durackiej jazdy. Silnik zarżniety, dwumas po 50 tys pójdzie się jeb... ale za to Eko będzie. Co za paranoja w tym chorym kraju. Jaki będzie nastepny pomysł? Jazda na 5 biegu 30 km/h czy ekohamowanie butem?

Avatar
mikey / 8 grudnia 2014 r. o 19:43
0

Podwyżka? HA HA HA, jeszcze im za mało kasy? 30 zł - teoria + 140 zł - praktyka = 170 zł Nie wszyscy zdają za pierwszym razem. Proszę mi powiedzieć na co idzie ta kasa? Bo chyba nie na budowę dróg...

Zobacz wszystkie komentarze 21

Skomentuj

Aby napisać komentarz, należy się zalogować:

Nie publikujemy nic na Twojej tablicy na Facebooku oraz nikomu nie udostępniamy Twoich danych osobistych.
Podczas pierwszego logowania zostaniesz poproszony o wybór swojej nazwy użytkownika.

Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Lubartów. Sześć projektów czeka na głosy. Przez dwa dni

Lubartów. Sześć projektów czeka na głosy. Przez dwa dni

Koncert hip-hopowy, autobus miejski i mobilna scena – to część projektów budżetu obywatelskiego w Lubartowie na rok 2022. Głosowanie 26 i 27 września.

Straż Miejska w Lublinie ogłasza nabór. Ile można zarobić?

Straż Miejska w Lublinie ogłasza nabór. Ile można zarobić?

2200 zł na rękę i „trzynastka” – takie warunki pracy oferuje Straż Miejska, która chce zatrudnić osiem osób na stanowiskach strażników. Na zgłoszenia chętnych będzie czekać do 1 października

Lublin prosi niepełnosprawnych o wskazówki

Lublin prosi niepełnosprawnych o wskazówki

Co najmniej do połowy października potrwa ankieta dla osób niepełnosprawnych, która ma pokazać ich problemy związane z uczestniczeniem w wydarzeniach kulturalnych. Internetowe badanie (linkd.pl/paupr) prowadzi Stowarzyszenie Otwieracz i samorząd Lublina.

Gorąco w lubelskiej Platformie. Kto rzuci rękawicę Krzysztofowi Żukowi? Są pierwsze nazwiska

Gorąco w lubelskiej Platformie. Kto rzuci rękawicę Krzysztofowi Żukowi? Są pierwsze nazwiska

Za miesiąc swoje nowe władze będą wybierać członkowie Platformy Obywatelskiej. W kontekście funkcji przewodniczącego partii w województwie lubelskim padają trzy nazwiska.

BGK wspiera lubelskich eksporterów

BGK wspiera lubelskich eksporterów

BGK wspiera eksport niezależnie od jego kierunku. Nasze instrumenty są uniwersalne i stosowane na całym świecie

Edach Budowlani Lublin zagrają w Krakowie z Juvenią. Wygrana obowiązkiem

Edach Budowlani Lublin zagrają w Krakowie z Juvenią. Wygrana obowiązkiem

W 5. kolejce Edach Budowlani zmierzą się na wyjeździe z Juvenią Kraków. Będzie to spotkanie telewizyjne, a obejrzymy je na sport.tvp.pl lub w aplikacji TVP Sport. Pierwszy gwizdek w niedzielę o godzinie 14.

Muzyka i wizualizacje. Wyjątkowy koncert przed Pałacem Marynki w Puławach
25 września 2021, 19:00

Muzyka i wizualizacje. Wyjątkowy koncert przed Pałacem Marynki w Puławach

Elektronika, ambient i wizualizacje na elewacji Pałacu Marynki w Puławach. Ten wyjątkowy koncert już w najbliższą sobotę.

W szpitalu w Puławach znów robią miejsce dla pacjentów z COVID-19

W szpitalu w Puławach znów robią miejsce dla pacjentów z COVID-19

W ostatnim tygodniu pozytywny wynik testu na koronawirusa obejrzało 41 mieszkańców powiatu puławskiego. Na kwarantannie przebywa prawie 370 osób. Do czwartej fali zaczyna przygotowywać się szpital. Dyrektor wstrzymał przyjęcia na pulmonologię, by zrobić miejsce dla pacjentów covidowych.

Wielogodzinne utrudnienia na S12 koło Świdnika. Tir w rowie

Wielogodzinne utrudnienia na S12 koło Świdnika. Tir w rowie

Od kilku godzin trwają utrudnienia na drodze ekspresowej. Z rowu trzeba wyciągnąć ciężarówkę.

Lublin. Do rachmistrza nawet wieczorem

Lublin. Do rachmistrza nawet wieczorem

W najbliższą sobotę będzie można wziąć udział w nocnej odsłonie Narodowego Spisu Powszechnego.

Program TV 24-26 września  2021. Jakie filmy warto zobaczyć w telewizji?
24 września 2021, 20:00

Program TV 24-26 września 2021. Jakie filmy warto zobaczyć w telewizji?

W ten weekend w telewizji zobaczymy dość zróżnicowane produkcje. Będzie festiwalowy "Van Gogh. U bram wieczności" i rozrywka pokroju "Legionu Samobójców". Poniżej wybrane filmy, które będzie można zobaczyć w naziemnej telewizji cyfrowej.

Zaskakujące pismo do mieszkańców Końskowoli. Już nie mają umów na dostarczanie wody

Zaskakujące pismo do mieszkańców Końskowoli. Już nie mają umów na dostarczanie wody

Miejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji w Puławach nie przedłużyło umów na dostarczanie wody i odprowadzanie ścieków dla mieszkańców gminy Końskowola. Te przestały obowiązywać w środę, 22 września. Samorządowcy proszą o okres przygotowawczy. Inaczej nie będą mogli pobierać opłat.

Zoom w Janowie ma być większy. Czy tym razem znajdzie się odpowiednią firmę?
galeria

Zoom w Janowie ma być większy. Czy tym razem znajdzie się odpowiednią firmę?

Najpierw modernizacja, później rozbudowa, o ile uda się zdobyć dofinansowanie. W Parku Rekreacji Zoom Natury w Janowie Lubelskim ma zostać wyremontowany most. Wymienić trzeba też pergolę na budynku przy wejściu do parku.

Wybory parlamentarne w Niemczech - stabilizacja, czy nowy układ?

Wybory parlamentarne w Niemczech - stabilizacja, czy nowy układ?

26 września to w tym roku szczególna data dla niemieckiego społeczeństwa, ponieważ tego dnia odbędą się za naszą zachodnią granicą wybory do Bundestagu. Co więcej, po 16 latach ze stanowiska kanclerza Niemiec ustępuje Angela Merkel. Czy Niemcy zdecydują się na kontynuację dotychczasowej polityki wybierając jej protegowanego, czyli Armina Lascheta z unii CDU/CSU? Czy większe szanse na zwycięstwo posiada SPD lub Zieloni? Jak wyglądają ostatnie sondaże? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdują się w niniejszym artykule.

III liga: Orlęta Spomlek muszą skończyć z oddawaniem goli za darmo, teoretycznie łatwiejszy rywal Avii

III liga: Orlęta Spomlek muszą skończyć z oddawaniem goli za darmo, teoretycznie łatwiejszy rywal Avii

Czas na dziewiątą serię gier. Najtrudniejsze zadanie czeka piłkarzy Podlasia. Białczanie zagrają na wyjeździe z wiceliderem – rezerwami Cracovii. Teoretycznie łatwiejszą przeprawę powinni mieć piłkarze: Orląt Spomlek i Avii Świdnik, bo zmierzą się z rywalami z dołu tabeli.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Komunikaty

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.