Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

19 marca 2015 r.
12:00
Edytuj ten wpis

Przedszkolanka znęcała się nad dziećmi? Rodzice: "Biła, szarpała, naderwała ucho"

114 22 A A

Szarpanie za włosy i ucho, bicie i przeklinanie. Tak przedszkolanka z Lublina miała zajmować się podopiecznymi. W czwartek Małgorzata M. zasiadła na ławie oskarżonych

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
- Ucho było naderwane na jakieś 4 - 5mm. Córka mówiła, że bardzo ją boli. Do tej pory musi uważać na tę ranę i przypomina sobie, co się stało - mówił w sądzie pan Tomasz, ojciec Natalii, która miała paść ofiarą agresywnej przedszkolanki.

Chodzi o wydarzenia z grudnia 2013 r. 6-letnia wówczas dziewczynka chodziła do przedszkola przy ul. Dziewanny w Lublinie. Brała udział w jasełkach, które organizowała Małgorzata M. Przedszkolanka nie mogła sobie poradzić z "dokazującą” dziewczynką. Z akt sprawy wynika, że boleśnie wytargała 6-latkę za ucho, nadrywając małżowinę. Rodzice dziewczynki zauważyli, że ich córka jest smutna i przestraszona. Po krótkiej rozmowie odkryli ranę. Okazało się też, że podobnych rękoczynów było więcej. Sprawa trafiła do dyrekcji placówki i prokuratury.

- Córka pokazała mi miejsce na głowie, z którego pani M. wyrwała jej włosy - wspominał w czwartek w sądzie ojciec Natalii. - Był wyraźny ślad, chociaż włosy odrosły już na jakieś 2cm. Córka mówiła, że była również bita linijką i pistoletem do silikonu. Powiedziała nam, że pani M. nie lubi dziewczynek z długimi włosami.

55-letnia Małgorzata M. ma za sobą 35 lat pracy z dziećmi. Już nie pracuje. Od 1983 r. zmaga się z alkoholizmem. Miewa nawroty. Właśnie w takich okolicznościach miało dojść do rękoczynów. W sądzie kobieta odpowiada za bicie i szarpanie dwóch dziewczynek.

- Myślałam, że robię dobrze i potrafię je wychować - przekonywała podczas rozprawy Małgorzata M. - Skoro nazwano mnie agresorem, to rodzice powinni przyjść z dzieckiem do mnie, żeby wyjaśnić sprawę. Moją porażką jest, że stało się inaczej.

Podczas śledztwa kobieta nie przyznała się do naruszenia nietykalności cielesnej podopiecznych - Natalii i Weroniki. W sądzie nie była w stanie udzielić jednoznacznej odpowiedzi. Zasłaniała się niepamięcią, chociaż dokładnie przytaczała inne szczegóły z dnia, kiedy miała szarpać Natalię.

- Wcześniej się nie przyznawałam, bo nie pamiętałam. Teraz dopuszczam taką możliwość. Mogłam się tak zachować, znając siebie z czasów, kiedy piłam - wyznała Małgorzata M.

Z relacji poszkodowanych wynika, że przedszkolanka regularnie znęcała się nad maluchami. Krzyczała używając przekleństw, biła, szarpała za ręce i włosy, zderzała głowami. Karała nawet za drobne przewinienia.

- Ne spodziewałem się, że oddając dziecko do przedszkola można wyrządzić mu taką krzywdę. Córka wciąż do tego wraca - mówi pan Tomasz. - Kiedy poszła do szkoły była w szoku, że nikt na nią nie krzyczy. Mówiła, że nauczycielka jest fajna, bo nie szarpie za włosy.

Poszkodowane dzieci zeznawały przed sądem w obecności psychologa. Ich relacje oceniono, jako wiarygodne. Małgorzacie M. grozi do 2 lat więzienia. Proces powinien zakończyć się w drugiej połowie maja.

Komentarze 22

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
Darek / 9 grudnia 2015 o 18:59
0
Dyscyplina to to by się przydała dziewczynkom aby wyrosły na dobre żony i umiały gotować i prac rękoma. A nie Fizyki itp ich uczyć a potem takie chcą karierę robić i zaniedbuja męża . Trzeba wam zrobić szkole taką gdzie gdzie gotować uczą i szacunku do męża.
Avatar
Ada / 9 grudnia 2015 o 17:31
0
To chore po pani nie lubi dziewczynek z długimi włosami to co ma być łysa jak chłop. Zawsze dxuewcxynkim najgorzej się dostawalo bo długie włosy mają a chłopcy krutkue. Ja też byłam cuagana u mocno wyrywaki mi włosy przez tyle lat. Teraz mam ubytki we włosach a najgorzej jest na czubku wielki przedzialek z plewa łysa na czubku po bokach też. Rzadne preparaty mi nie pomogły bo cebulki mam zniszczone. Zazdroszczę innym kobietom innych włosów. Dziewczynki zawszec miały najgorzej. Nauczyciele zniszczyli mi włosy i życie
Avatar
Ada / 9 grudnia 2015 o 17:31
0
To chore po pani nie lubi dziewczynek z długimi włosami to co ma być łysa jak chłop. Zawsze dxuewcxynkim najgorzej się dostawalo bo długie włosy mają a chłopcy krutkue. Ja też byłam cuagana u mocno wyrywaki mi włosy przez tyle lat. Teraz mam ubytki we włosach a najgorzej jest na czubku wielki przedzialek z plewa łysa na czubku po bokach też. Rzadne preparaty mi nie pomogły bo cebulki mam zniszczone. Zazdroszczę innym kobietom innych włosów. Dziewczynki zawszec miały najgorzej. Nauczyciele zniszczyli mi włosy i życie
Avatar
I / 26 marca 2015 o 15:42
0
Może pani alkoholiczka miała większe "plecy" niż pani dyrektor? Kiedy pęknie ta układanka: znajomości, układy, kolesiostwo? Kiedy konkursy, przetargi itd będą wygrywać najlepsi, ludzie z ikrą a nie obiboki?
Avatar
gość33 / 22 marca 2015 o 14:35
0

Skoro Pani Dyrektor dobrze wiedziała o problemie alkoholowym swojej podwładnej to dlaczego nie stosowała szczególnej kontroli nad danym pracownikiem, przecież to jej obowiązek.  

Avatar
Kaśka / 20 marca 2015 o 15:38
0
Jak ktoś lubi swoją prace to często ma też szacunek do ludzi, do świata, otoczenia, współpracowników, przełożonych, petentów, wychowanków. W takiej sytuacji nie trzeba uciekać się do kłamstw, oszukiwania innych, nie ma mobbingu i innych krzywych zachowań. Jak ktoś jest przez jakiś okres ofiarą już w przedszkolu, szkole i jeśli rodzice nie zareagują to w dorosłym życiu takie ofiary przemocy fizycznej czy psychicznej mają niemiłe wspomnienia, lęki czy fobie które wpływają na ich rodziny, pracę i na ich poczucie wartości, godności. Nie sztuka wychować karami cielesnymi, wrzeszczenie sługusa. Tylko czy taki człowiek będzie wiedział jak myśleć, co lubi, jak być szczęśliwym? I żadne majątki, żadne drogie wczasy, żadne prezenty, wielkie metraże mieszkań nie będą cieszyć tak okaleczonych bo wszystko będzie sztuczne i na pokaz.
Jak ktoś lubi swoją prace to często ma też szacunek do ludzi, do świata, otoczenia, współpracowników, przełożonych, petentów, wychowanków. W takiej sytuacji nie trzeba uciekać się do kłamstw, oszukiwania innych, nie ma mobbingu i innych krzywych zachowań. Jak ktoś jest przez jakiś okres ofiarą już w przedszkolu, szkole i jeśli rodzice nie zareagują to w dorosłym życiu takie ofiary przemocy fizycznej czy psychicznej mają niemiłe wspomnienia, lęki czy fobie które wpływają na ich rodziny, pracę i na ich poczucie wartości, godności. Nie sztuka w... rozwiń
Avatar
folkatka / 20 marca 2015 o 12:15
0

Tak, porządek i masa wystraszonych ludzi z dyplomami bez pomysłu na siebie jak ciepłej posadki po znajomości zabraknie. I tylko po to by jakiejś znerwicowanej pani łatwiej było dotrwać do emerytury. Jak się studiuje pedagogike tylko dlatego że ten zawód to wolne weekendy, wakacje, święta to nic dziwnego, że praca potem męczy. Znam wielu wspaniałych nauczycieli którzy mają świetny kontakt z młodzieżą i dziećmi, którzy lubią to co robią i tacy nie potrzebują dowartościowywać swoich niedojrzałych emocji poniżając, ośmieszają, szydząc czy znęcając się nad innymi.


Otóż to. Dodam jeszcze, ze chodziłam do szkoły w czasach, kiedy tego typu zachowania ze strony nauczycielek były na porządku dziennym, i nikt na to nie zwracał uwagi. Nauczycielki bijące, wrzeszczące, upokarzające uczniów, często tylko dlatego, ze taki miały wlasnie humor, były czymś zupełnie normalne. W efekcie do tej pory jest mi trudno, kiedy musze przejść ulica, obok mojej dawnej podstawówki. Najcześciej nakładam trochę drogi, zeby przejść naokoło. Pomimo tego, ze opuściłam tę szkołę ponad dwadzieścia lat temu.

Otóż to. Dodam jeszcze, ze chodziłam do szkoły w czasach, kiedy tego typu zachowania ze strony nauczycielek były na porządku dziennym, i nikt na to nie zwracał uwagi. Nauczycielki bijące, wrzeszczące, upokarzające uczniów, często tylko dlatego, ze taki miały wlasnie humor, były czymś zupełnie normalne. W efekcie do tej pory jest mi trudno, kiedy musze przejść ulica, obok mojej dawnej podstawówki. Najcześciej nakładam trochę drogi, zeby przejść naokoło. Pomimo tego, ze opuściłam tę szkołę ponad dwadzieścia lat temu. rozwiń
Avatar
Lucyna / 20 marca 2015 o 11:24
0
Tak, porządek i masa wystraszonych ludzi z dyplomami bez pomysłu na siebie jak ciepłej posadki po znajomości zabraknie. I tylko po to by jakiejś znerwicowanej pani łatwiej było dotrwać do emerytury. Jak się studiuje pedagogike tylko dlatego że ten zawód to wolne weekendy, wakacje, święta to nic dziwnego, że praca potem męczy. Znam wielu wspaniałych nauczycieli którzy mają świetny kontakt z młodzieżą i dziećmi, którzy lubią to co robią i tacy nie potrzebują dowartościowywać swoich niedojrzałych emocji poniżając, ośmieszają, szydząc czy znęcając się nad innymi.
Tak, porządek i masa wystraszonych ludzi z dyplomami bez pomysłu na siebie jak ciepłej posadki po znajomości zabraknie. I tylko po to by jakiejś znerwicowanej pani łatwiej było dotrwać do emerytury. Jak się studiuje pedagogike tylko dlatego że ten zawód to wolne weekendy, wakacje, święta to nic dziwnego, że praca potem męczy. Znam wielu wspaniałych nauczycieli którzy mają świetny kontakt z młodzieżą i dziećmi, którzy lubią to co robią i tacy nie potrzebują dowartościowywać swoich niedojrzałych emocji poniżając, ośmieszają, szydząc czy znęcaj... rozwiń
Avatar
Geronimo / 20 marca 2015 o 10:04
0

W przedszkolu to oczywiście duża przesada i szok ! ale w podstawówce powinny wrócić stare metody - co to znaczy żeby uczeń miał więcej praw od nauczyciela do cholery ?! Gnoje robią co chcą - nie idzie ich uspokoić !!! Powinno wrócić: drewniana linija w łapę, klęczenie na grochu, konkretne wyciągnięcie ucha lub dość silne uderzenie otwartą dłonią w idiotyczny móżdżek !!! Jeśli nie pomagają kilkukrotne prośby, trzeba takie trudne dzieci traktować siłą. Rodzice dzisiaj mają kulturę gdzieś i wychowanie swojego dziecka na prawdziwego człowieka. Widze po tych tzw nowoczesnych rodzicach - pozwalają dziecku na wszystko a później go bronią chociaz to jego wina !!! Wpieprzyć i rodzicom na zebraniu jak będzie trzeba !!!. Byłby porządek jak za dawnych lat.  

W przedszkolu to oczywiście duża przesada i szok ! ale w podstawówce powinny wrócić stare metody - co to znaczy żeby uczeń miał więcej praw od nauczyciela do cholery ?! Gnoje robią co chcą - nie idzie ich uspokoić !!! Powinno wrócić: drewniana linija w łapę, klęczenie na grochu, konkretne wyciągnięcie ucha lub dość silne uderzenie otwartą dłonią w idiotyczny móżdżek !!! Jeśli nie pomagają kilkukrotne prośby, trzeba takie trudne dzieci traktować siłą. Rodzice dzisiaj mają kulturę gdzieś i wychowanie swojego dziecka na prawdziwego człowieka... rozwiń

Avatar
ssss / 20 marca 2015 o 07:38
0

Ktora to dokladnie taka wredna bo moje dziecko tam chodzi do szkoly 26 ?

Avatar
Darek / 9 grudnia 2015 o 18:59
0
Dyscyplina to to by się przydała dziewczynkom aby wyrosły na dobre żony i umiały gotować i prac rękoma. A nie Fizyki itp ich uczyć a potem takie chcą karierę robić i zaniedbuja męża . Trzeba wam zrobić szkole taką gdzie gdzie gotować uczą i szacunku do męża.
Avatar
Ada / 9 grudnia 2015 o 17:31
0
To chore po pani nie lubi dziewczynek z długimi włosami to co ma być łysa jak chłop. Zawsze dxuewcxynkim najgorzej się dostawalo bo długie włosy mają a chłopcy krutkue. Ja też byłam cuagana u mocno wyrywaki mi włosy przez tyle lat. Teraz mam ubytki we włosach a najgorzej jest na czubku wielki przedzialek z plewa łysa na czubku po bokach też. Rzadne preparaty mi nie pomogły bo cebulki mam zniszczone. Zazdroszczę innym kobietom innych włosów. Dziewczynki zawszec miały najgorzej. Nauczyciele zniszczyli mi włosy i życie
Avatar
Ada / 9 grudnia 2015 o 17:31
0
To chore po pani nie lubi dziewczynek z długimi włosami to co ma być łysa jak chłop. Zawsze dxuewcxynkim najgorzej się dostawalo bo długie włosy mają a chłopcy krutkue. Ja też byłam cuagana u mocno wyrywaki mi włosy przez tyle lat. Teraz mam ubytki we włosach a najgorzej jest na czubku wielki przedzialek z plewa łysa na czubku po bokach też. Rzadne preparaty mi nie pomogły bo cebulki mam zniszczone. Zazdroszczę innym kobietom innych włosów. Dziewczynki zawszec miały najgorzej. Nauczyciele zniszczyli mi włosy i życie
Avatar
I / 26 marca 2015 o 15:42
0
Może pani alkoholiczka miała większe "plecy" niż pani dyrektor? Kiedy pęknie ta układanka: znajomości, układy, kolesiostwo? Kiedy konkursy, przetargi itd będą wygrywać najlepsi, ludzie z ikrą a nie obiboki?
Avatar
gość33 / 22 marca 2015 o 14:35
0

Skoro Pani Dyrektor dobrze wiedziała o problemie alkoholowym swojej podwładnej to dlaczego nie stosowała szczególnej kontroli nad danym pracownikiem, przecież to jej obowiązek.  

Avatar
Kaśka / 20 marca 2015 o 15:38
0
Jak ktoś lubi swoją prace to często ma też szacunek do ludzi, do świata, otoczenia, współpracowników, przełożonych, petentów, wychowanków. W takiej sytuacji nie trzeba uciekać się do kłamstw, oszukiwania innych, nie ma mobbingu i innych krzywych zachowań. Jak ktoś jest przez jakiś okres ofiarą już w przedszkolu, szkole i jeśli rodzice nie zareagują to w dorosłym życiu takie ofiary przemocy fizycznej czy psychicznej mają niemiłe wspomnienia, lęki czy fobie które wpływają na ich rodziny, pracę i na ich poczucie wartości, godności. Nie sztuka wychować karami cielesnymi, wrzeszczenie sługusa. Tylko czy taki człowiek będzie wiedział jak myśleć, co lubi, jak być szczęśliwym? I żadne majątki, żadne drogie wczasy, żadne prezenty, wielkie metraże mieszkań nie będą cieszyć tak okaleczonych bo wszystko będzie sztuczne i na pokaz.
Jak ktoś lubi swoją prace to często ma też szacunek do ludzi, do świata, otoczenia, współpracowników, przełożonych, petentów, wychowanków. W takiej sytuacji nie trzeba uciekać się do kłamstw, oszukiwania innych, nie ma mobbingu i innych krzywych zachowań. Jak ktoś jest przez jakiś okres ofiarą już w przedszkolu, szkole i jeśli rodzice nie zareagują to w dorosłym życiu takie ofiary przemocy fizycznej czy psychicznej mają niemiłe wspomnienia, lęki czy fobie które wpływają na ich rodziny, pracę i na ich poczucie wartości, godności. Nie sztuka w... rozwiń
Avatar
folkatka / 20 marca 2015 o 12:15
0

Tak, porządek i masa wystraszonych ludzi z dyplomami bez pomysłu na siebie jak ciepłej posadki po znajomości zabraknie. I tylko po to by jakiejś znerwicowanej pani łatwiej było dotrwać do emerytury. Jak się studiuje pedagogike tylko dlatego że ten zawód to wolne weekendy, wakacje, święta to nic dziwnego, że praca potem męczy. Znam wielu wspaniałych nauczycieli którzy mają świetny kontakt z młodzieżą i dziećmi, którzy lubią to co robią i tacy nie potrzebują dowartościowywać swoich niedojrzałych emocji poniżając, ośmieszają, szydząc czy znęcając się nad innymi.


Otóż to. Dodam jeszcze, ze chodziłam do szkoły w czasach, kiedy tego typu zachowania ze strony nauczycielek były na porządku dziennym, i nikt na to nie zwracał uwagi. Nauczycielki bijące, wrzeszczące, upokarzające uczniów, często tylko dlatego, ze taki miały wlasnie humor, były czymś zupełnie normalne. W efekcie do tej pory jest mi trudno, kiedy musze przejść ulica, obok mojej dawnej podstawówki. Najcześciej nakładam trochę drogi, zeby przejść naokoło. Pomimo tego, ze opuściłam tę szkołę ponad dwadzieścia lat temu.

Otóż to. Dodam jeszcze, ze chodziłam do szkoły w czasach, kiedy tego typu zachowania ze strony nauczycielek były na porządku dziennym, i nikt na to nie zwracał uwagi. Nauczycielki bijące, wrzeszczące, upokarzające uczniów, często tylko dlatego, ze taki miały wlasnie humor, były czymś zupełnie normalne. W efekcie do tej pory jest mi trudno, kiedy musze przejść ulica, obok mojej dawnej podstawówki. Najcześciej nakładam trochę drogi, zeby przejść naokoło. Pomimo tego, ze opuściłam tę szkołę ponad dwadzieścia lat temu. rozwiń
Avatar
Lucyna / 20 marca 2015 o 11:24
0
Tak, porządek i masa wystraszonych ludzi z dyplomami bez pomysłu na siebie jak ciepłej posadki po znajomości zabraknie. I tylko po to by jakiejś znerwicowanej pani łatwiej było dotrwać do emerytury. Jak się studiuje pedagogike tylko dlatego że ten zawód to wolne weekendy, wakacje, święta to nic dziwnego, że praca potem męczy. Znam wielu wspaniałych nauczycieli którzy mają świetny kontakt z młodzieżą i dziećmi, którzy lubią to co robią i tacy nie potrzebują dowartościowywać swoich niedojrzałych emocji poniżając, ośmieszają, szydząc czy znęcając się nad innymi.
Tak, porządek i masa wystraszonych ludzi z dyplomami bez pomysłu na siebie jak ciepłej posadki po znajomości zabraknie. I tylko po to by jakiejś znerwicowanej pani łatwiej było dotrwać do emerytury. Jak się studiuje pedagogike tylko dlatego że ten zawód to wolne weekendy, wakacje, święta to nic dziwnego, że praca potem męczy. Znam wielu wspaniałych nauczycieli którzy mają świetny kontakt z młodzieżą i dziećmi, którzy lubią to co robią i tacy nie potrzebują dowartościowywać swoich niedojrzałych emocji poniżając, ośmieszają, szydząc czy znęcaj... rozwiń
Avatar
Geronimo / 20 marca 2015 o 10:04
0

W przedszkolu to oczywiście duża przesada i szok ! ale w podstawówce powinny wrócić stare metody - co to znaczy żeby uczeń miał więcej praw od nauczyciela do cholery ?! Gnoje robią co chcą - nie idzie ich uspokoić !!! Powinno wrócić: drewniana linija w łapę, klęczenie na grochu, konkretne wyciągnięcie ucha lub dość silne uderzenie otwartą dłonią w idiotyczny móżdżek !!! Jeśli nie pomagają kilkukrotne prośby, trzeba takie trudne dzieci traktować siłą. Rodzice dzisiaj mają kulturę gdzieś i wychowanie swojego dziecka na prawdziwego człowieka. Widze po tych tzw nowoczesnych rodzicach - pozwalają dziecku na wszystko a później go bronią chociaz to jego wina !!! Wpieprzyć i rodzicom na zebraniu jak będzie trzeba !!!. Byłby porządek jak za dawnych lat.  

W przedszkolu to oczywiście duża przesada i szok ! ale w podstawówce powinny wrócić stare metody - co to znaczy żeby uczeń miał więcej praw od nauczyciela do cholery ?! Gnoje robią co chcą - nie idzie ich uspokoić !!! Powinno wrócić: drewniana linija w łapę, klęczenie na grochu, konkretne wyciągnięcie ucha lub dość silne uderzenie otwartą dłonią w idiotyczny móżdżek !!! Jeśli nie pomagają kilkukrotne prośby, trzeba takie trudne dzieci traktować siłą. Rodzice dzisiaj mają kulturę gdzieś i wychowanie swojego dziecka na prawdziwego człowieka... rozwiń

Avatar
ssss / 20 marca 2015 o 07:38
0

Ktora to dokladnie taka wredna bo moje dziecko tam chodzi do szkoly 26 ?

Zobacz wszystkie komentarze 22

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

PO zmieniła kandydata na prezydenta Wrocławia. Duże zaskoczenie
film

PO zmieniła kandydata na prezydenta Wrocławia. Duże zaskoczenie 1 0

Kazimierz Michał Ujazdowski nie będzie kandydatem Platformy Obywatelskiej na prezydenta Wrocławia – ogłosił przewodniczący tej partii Grzegorz Schetyna. Nowego kandydata Koalicji Obywatelskiej wskaże Nowoczesna. 

Musical "Metro" w Lublinie
14 października 2018, 18:00

Musical "Metro" w Lublinie 3 0

Co Gdzie Kiedy. Legendarny polski musical Metro zawita do Lublina. Znakomite przedstawienie w gwiazdorskiej obsadzie zobaczymy 14 października o godz. 18 w Hali Globus (ul. Kazimierza Wielkiego 8).

Awantura o znaną kawiarnię w centrum Lublina. PO pyta o browar i o to czyje interesy reprezentuje radny PiS

Awantura o znaną kawiarnię w centrum Lublina. PO pyta o browar i o to czyje interesy reprezentuje radny PiS 5 20

Prokuratura zbada okoliczności zerwania przez Centrum Kultury w Lublinie umowy z przedsiębiorcą, który wynajmował od CK lokal pod kawiarnię. To reakcja na zawiadomienie od przedsiębiorcy, który sugeruje, że na zerwanie umowy naciskał zastępca prezydenta. On sam zaprzecza i mówi, że rozważa pozew o zniesławienie.

Ruch Izbica wygrywa w sparingach i sprawdza bramkarzy

Ruch Izbica wygrywa w sparingach i sprawdza bramkarzy 2 0

CHEŁMSKA KLASA OKRĘGOWA Ruch Izbica zamierza jedynie uzupełnić skład. Pilnie poszukiwani są specjaliści od gry między słupkami W okresie przygotowawczym Ruch Izbica odniósł drugie zwycięstwo z rzędu. Tym razem zespół trenera Andrzeja Rycaka rozbił Deltę Nielisz 7:4

Polscy przedsiębiorcy już nie będą musieli stosować pieczątek

Polscy przedsiębiorcy już nie będą musieli stosować pieczątek 0 1

W ciągu roku zniesiony ma być wymóg stosowania pieczątek przez przedsiębiorców.

Radni PSL plan dla wsi przygotowany przez PiS nazywają wyborczą kpiną

Radni PSL plan dla wsi przygotowany przez PiS nazywają wyborczą kpiną 1 38

Przygotowany przez rząd PiS plan dla wsi jest zdaniem radnych powiatu bialskiego wyborczą kpiną. A Janusz Skólimowski wicestarosta bialski z PiS przekonuje, że program zapewni rolnictwu wsparcie, rozwój i ochronę.

Symbol Wolności na rocznicę Powstania Warszawskiego w Puławach
1 sierpnia 2018, 19:00

Symbol Wolności na rocznicę Powstania Warszawskiego w Puławach 9 3

Co Gdzie Kiedy. 1 sierpnia Puławy włączą się w obchody 74. rocznicy Powstania Warszawskiego. Mieszkańcy zbiorą się w centrum miasta o godz. 19, aby oddać hołd Powstańcom i ułożyć olbrzymi znak Polski Walczącej.

Lublin: Miasto wydało zgodę na maszt telefonii komórkowej

Lublin: Miasto wydało zgodę na maszt telefonii komórkowej 0 3

Przy Zemborzyckiej 53 w Lublinie może powstać stacja bazowa telefonii komórkowej Play.

Wyrzucił psa przez balkon w trakcie kłótni. Zwierzę spadło z 4 piętra

Wyrzucił psa przez balkon w trakcie kłótni. Zwierzę spadło z 4 piętra 363 12

W trakcie kłótni pijany mężczyzna wyrzucił psa przez balkon. Zwierzę wypadło z czwartego piętra.

Pamiętasz Baobab? Galeria Labirynt zbiera wspomnienia

Pamiętasz Baobab? Galeria Labirynt zbiera wspomnienia 0 0

Wspomnienia o najsłynniejszym lubelskim drzewie, wyciętym w maju zeszłego roku z pl. Litewskiego, jeszcze do końca sierpnia będzie zbierać Galeria Labirynt.

Nowy żłobek przy ul. Zelwerowicza przyjmie dzieci od września? Problem z kuchnią

Nowy żłobek przy ul. Zelwerowicza przyjmie dzieci od września? Problem z kuchnią 78 0

Unieważniony został przetarg na sprzęt dla nowego żłobka przy ul. Zelwerowicza. Problemem okazało się wyposażenie kuchni. Mimo to władze miasta zapewniają, że placówka zostanie otwarta zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, a posiłki będą początkowo dowożone z kuchni innego żłobka.

Jerzy Brzęczek: Lewandowski pozostanie kapitanem reprezentacji

Jerzy Brzęczek: Lewandowski pozostanie kapitanem reprezentacji 1 1

Nowy selekcjoner reprezentacji Polski Jerzy Brzęczek spotkał się z mediami na swojej pierwszej konferencji prasowej. 47-letni szkoleniowiec zapewnił, że kadrę czeka ewolucja i stopniowe wprowadzanie nowych zawodników, a jej kapitanem pozostanie Robert Lewandowski

Jechał i pił piwo. Zauważył go ten policjant

Jechał i pił piwo. Zauważył go ten policjant 4 5

47-letni mieszkaniec Białej Podlaskiej jechał samochodem i pił. Inni kierowcy musieli zjeżdżać mu z drogi. Wyczyny 47-latka zauważył przypadkiem policjant jadący do pracy

Lubartów: Oczyszczalnia już prawie gotowa

Lubartów: Oczyszczalnia już prawie gotowa 1 0

Modernizacja oczyszczalni ścieków zbliża się do końca. W przyszłym tygodniu kolejne instalacje będą uruchamiane. Zaawansowanie robót modernizacyjnych oczyszczalni osiągnęło ok. 90 proc. Wybudowane zostały wszystkie obiekty, trwają ostatnie prace połączeniowe sieci między obiektami.

Turyści w Polsce. Skąd najczęściej do nas przyjeżdżają?

Turyści w Polsce. Skąd najczęściej do nas przyjeżdżają? 0 0

Najczęściej odwiedzają nas turyści z Niemiec, Wielkiej Brytanii i Ukrainy – wynika z najnowszych danych Głównego Urzędu Statystycznego.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.