Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

10 listopada 2009 r.
9:14
Edytuj ten wpis

Pustostan zasiedlony przez dzikich lokatorów. Prawo po ich stronie?

Autor: Zdjęcie autora Maria Balicka
0 17 A A

Wejście na dziko do wyremontowanego lokalu to bezprawie! Pozwoliła na to administracja, nie zabezpieczając go odpowiednio. Nie był nawet zaplombowany! Chodzę obok, to widziałam – denerwuje się Jadwiga Kubiak, mieszkanka budynku na rogu ulic Ruskiej i Targowej w Lublinie.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
– Moja córka Iwona, opiekująca się w tej właśnie kamienicy chorym ojcem, czeka na przydział już 10 lat. Zamiast wprowadzić się do wolnego lokalu będzie czekać dalej płacąc krocie za stancję. Nie popuszczę, pójdę na skargę do Urzędu Miasta i na policję! – grozi pani Jadwiga.

– Nie stać mnie na legalne mieszkanie, więc faktycznie wprowadziłam się na dziko. Nie mogłam gnieździć się na poddaszu na 16 mkw. – z mężem bez pracy, dwójką małych dzieci i chorą babcią – mówi Małgorzata Sosińska, która sprowadziła się do dwupokojowego mieszkania przy ul. Targowej 5/9.

– Poprzedni użytkownicy wyprowadzili się. Po remoncie w czwartek administratorka zamknęła mieszkanie – tłumaczy Ryszard Skoczylas, dyrektor Zakładu Obsługi Mieszkańców Amina sp. z o.o.

- Nie plombujemy mieszkań, bo to jest zaproszenie dla dzikich lokatorów. Jednak i tak w nocy z czwartku na piątek nastąpiło włamanie i wprowadziła się tam rodzina bez przydziału. Po stwierdzeniu tego faktu sporządziliśmy protokół, wysłany następnie do Zarządu Nieruchomości Komunalnych. Dalsze postępowanie należy do nich.

– Tak, powiadomiliśmy o włamaniu do mieszkania UM – usłyszeliśmy w ZNK. – To nie jest odosobniony przypadek, w roku mamy takich kilkanaście. Przed zasiedleniem każdy lokal jest przez jakiś czas pusty.

– Nie podejrzewam, żeby miała tu miejsce korupcja. Odebraliśmy lokal, po czym został zamknięty. Nie mamy możliwości prawnych, aby usunąć dzikich lokatorów. Lokal odwiedzi komisja, potem sprawa o eksmisję pójdzie do sądu, który zadecyduje, co się z nim stanie – mówi Mirosława Jaworska, kierownik referatu zasobów w Wydziale Spraw Mieszkaniowych UM w Lublinie.

– Zwykle w sprawach dotyczących rodzin z małymi dziećmi sąd orzeka o uprawnieniach do lokalu zastępczego. A tych wciąż jest za mało i trzeba czekać. Zwykle długo. Jak bardzo, decyduje tempo odzyskiwania lokali. Takie mamy prawo po zmianie ustawy w 2001 r.

W ten sposób tworzy się błędne koło. Kolejka po przydział mieszkań komunalnych nie maleje, bo jest dość zdeterminowanych ludzi zajmujących je bez tytułu prawnego.

Prawo stoi po stronie operatywnych za wszelką cenę. Sankcjonuje to, że kto pierwszy się wprowadzi, ten mieszka. Wygodnie i bez kosztów. A dolegliwości związane z ciąganiem go po sądach są tak oddalone w czasie, że nie odstraszają.

Komentarze 17

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
plow / 10 listopada 2009 o 16:21
+1
I po co ta walka na słowa .
Jedna rodzina mniej w kolejce po mieszkanie .
Jeżeli sa pustostany " po remoncie lub przed trzeba je zajmować"
Bo inaczej dostanie je osoba prominentna lub kolesie.
A kolejka do mieszkań i tak się nie zmniejszy.
Avatar
Kamil Śród / 18 czerwca 2018 o 23:18
0
sram na ludzi ktorzy się cwaniaczą bo wszystko mają . nie każdy z nas ma na wszystko nie każdy rodzic nam co kolwiek w życiu pozostawią. sami za***am a nic nie mamy ***e ukrajce żyją u sb za marne grosze a u nas w polsce dostają 500+ dostają mieszkania i plus do tego mops im pomaga . dla czego mi nikt nie da jak sam sobie nie wezmę . niby w naszym kraju jest sprawiedliwość : sam jestem bardzo młodym ojcem : mam córeczkę z innego związku ma już 17 miesięcy jestem na pustostanie już 2 lata i nikt udzielić pomocy nie chcę sam o wszystko walczę nie poddaje się a chodź by coś mi nie wyszło to gazeta telewizja wszelkie inne media benda o mnie pisać mówić . w tym kraju nie ma sprawiedliwośći . zasrane żule menele chlejusy ćpuny dostają pomoc a ja chodziłem się prosiłem guzik mi pomogli . teraz zostaje mi no stoop praca nowa poznana kobieta i oczekiwanie na sprawę sądową . złożyć wniosek o mieszkanie .. spoko a ile będę czekac 15 lat . polska to zdzierstwo przez 15 lat bende się tułał po wynajmach i przepłacał we własnym kraju . opcy kraj np niemczech tam na mieszkanie oczekujesz do 5 miesięcy i jesteś na swoim płacisz 650euro za wszystko . jak widzę to wszystko na co dzień to jest walka ..... nie komentuj zgredzie który się cwaniaczy bo mamusia i tatuś dali ci dobry start i teraz wszystko masz . nie każdy tak ma . ludzie którzy wchodzą na dziko to mają jaja i walczą dla siebie i swoich dzieci i nie komentuj . ludzie rozumcie inne rodziny bo kiedyś i na was przyjdzie czas ... polski kraj to zasrane gówno . gdzies mam błędy i polska ortografię pisze to co myślę a czuje . poczuj się jak 2zl tego ci życzę jak nie rozumiesz . pozdro 666/999
sram na ludzi ktorzy się cwaniaczą bo wszystko mają . nie każdy z nas ma na wszystko nie każdy rodzic nam co kolwiek w życiu pozostawią. sami za***am a nic nie mamy ***e ukrajce żyją u sb za marne grosze a u nas w polsce dostają 500+ dostają mieszkania i plus do tego mops im pomaga . dla czego mi nikt nie da jak sam sobie nie wezmę . niby w naszym kraju jest sprawiedliwość : sam jestem bardzo młodym ojcem : mam córeczkę z innego związku ma już 17 miesięcy jestem na pustostanie już 2 lata i nikt udzielić pomocy nie chcę sam o wszystko walcz... rozwiń
Avatar
Gość / 17 listopada 2009 o 22:15
0
wy ludzie jesteście widać bez serca w większości pewnie mieszkacie z rodzicami i nie wiecie o czym piszecie i nawet nie wiecie co ta rodzina przeżywa z babcią która nie trzyma moczu na 16m2 dwójką małych dzieci a pustostanów stoi tyle wolnych że się marnują przez tyle lat i Urząd Miasta nikomu ich nie przydziela,a ta kochajaca dzieci rodzina zrobiła to dla ich dobra. A TAK POZA TYM DZIECI TO PODSTAWA WIEC NIE WNIKAJCIE W TO CO KTOŚ ROBI W NOCY ,widocznie ten kto to pisze nie ma dzieci !!!
Avatar
staś / 17 listopada 2009 o 21:44
0
Gość napisał:
tak jest, najlepiej narodzić dzieci i czekać na kasze mannę z nieba, ojciec dzieci nie pracuje, to niech szuka pracy, chora babcia, a do tej pory gdzie ta babcia mieszkała, nie miała własnego mieszkania przez tyle lat życia, a młodzi do pracy a nie do roboty nocnej i rodzić dzieci nie mając na mieszkanie
Avatar
Gość / 11 listopada 2009 o 10:46
0
tak jest, najlepiej narodzić dzieci i czekać na kasze mannę z nieba, ojciec dzieci nie pracuje, to niech szuka pracy, chora babcia, a do tej pory gdzie ta babcia mieszkała, nie miała własnego mieszkania przez tyle lat życia, a młodzi do pracy a nie do roboty nocnej i rodzić dzieci nie mając na mieszkanie
Avatar
Cienias / 11 listopada 2009 o 07:49
0
Z histori Lublina. Pierwsza w III RP Rada Miasta Lublin miała jakąś wizję polityki mieszkaniowej tego miasta. Byli to ludzie niezależni, działacze dzielnicowi którym wyborcy dali słusznie mandat. Prezydentem miasta był wowczas Pan Sławomir Janicki. Otóż podjęli decyzję zgodna z potrzebami ludzi o budownictwie komunalnym. Wsadzono w ziemię sporo forsy. Po 4 latach już za panowania Deptaka wyszło z ziemi 850 mieszkań ( rekord budownictwa mieszkaniowego w III RP ). Gdzie te mieszkania poszły to już inna sprawa. Czy do najbardziej potrzebujących - chyba nie. Następne Rady Miasta składające się z partyjnych "asów" budownictwo komunalne miały i mają w nosie. Jak wybudowano budynek 50 lokalowy przez 2 lata to był ogromny sukces. Orkiestra, TVP i notatki prasowe. Pełny Wersal. Ale potrzeby rosły i rosną a władze Lublina śpią w tym temacie. Miasto Lublin stać zagwarantować w budżecie rocznym kwotę 100 mlnPLN tj. ca 500 lokali mieszkalnych a nie pozorować grę w postaci budowania 50 lokali przez 2 lata. Przecież Gmina posiada największy skarb - darmowe działki budowlane o których śnią inni. Władcy LUBLIN kiedy skończy się Wasz błogi sen? A wybory już za rok. Czy dalej kandydaci na Prezydenta będą mamić nas troską o nasze kłopoty w tym mieszkaniowe.
Z histori Lublina. Pierwsza w III RP Rada Miasta Lublin miała jakąś wizję polityki mieszkaniowej tego miasta. Byli to ludzie niezależni, działacze dzielnicowi którym wyborcy dali słusznie mandat. Prezydentem miasta był wowczas Pan Sławomir Janicki. Otóż podjęli decyzję zgodna z potrzebami ludzi o budownictwie komunalnym. Wsadzono w ziemię sporo forsy. Po 4 latach już za panowania Deptaka wyszło z ziemi 850 mieszkań ( rekord budownictwa mieszkaniowego w III RP ). Gdzie te mieszkania poszły to już inna sprawa. Czy do najbardziej potrzebującyc... rozwiń
Avatar
Tomasz / 10 listopada 2009 o 20:32
0
Kazimierz napisał:
Ludzie w potrzebie i biedzie nieboskiej walczyc z dniem musza a Po tylko wywozi z kraju wszystko i palace opcym buduje.


Niech się wezmą do roboty. Dla mnie bieda nieboska to żaden argument ani przywilej - to konsekwencja, zazwyczaj żulerskiego trybu życia i braku przewidywania. Pomoc społeczna powinna dobrze oddzielać ziarno od plew (czytaj potrzebujących od żuli), czego niestety nie robi.
Avatar
prawnik / 10 listopada 2009 o 17:05
0
Bzdura. Naruszyli posiadanie właściciela nieruchomości, można zastosować instytucję samopomocy dozwolonej i siłą ich wywalić nie czekając na wyrok eksmisyjny. Tylko administrator musi mieć jaja i szybko zadziałać.
Avatar
Slawek W. / 10 listopada 2009 o 16:14
0
Kazimierz napisał:
czytajcie ze zrozumialoscia i zrozumieniem
Tusk nic nie zrobil azeby ludzie mieli gdzie mieszkac i o tym sie pisze rozwarcie i szczerze.
Ale kunusy co to na Kaczynskich pluja nie maja rozumu i w glowie.
Ludzie w potrzebie i biedzie nieboskiej walczyc z dniem musza a Po tylko wywozi z kraju wszystko i palace opcym buduje.

Makabra.....czyzbys byl, drogi Panie Kazimierzu, aktywnym dzialaczem PiS?
Retoryka, ortografia i jasnosc przekazu wydaje mi sie jednoznacznie wskazywac w tym wlasnie kierunku!
Czytajac Ciebie mam wrazenie, ze slucham wywodu obecnego prezydenta RP!

Makabra.....czyzbys byl, drogi Panie Kazimierzu, aktywnym dzialaczem PiS?
Retoryka, ortografia i jasnosc przekazu wydaje mi sie jednoznacznie wskazywac w tym wlasnie kierunku!
Czytajac Ciebie mam wrazenie, ze slucham wywodu obecnego prezydenta RP! rozwiń
Avatar
VIP / 10 listopada 2009 o 14:24
0
Ile to milionów mieszkań miał wybudować pis ?? 3 miliony czy ile ?? Ile z nich powstało ?? i dla czego pasożyty społeczne maja mieć za darmo, a ja na własne M musze zapierd... całe życie ??
Avatar
Kamil Śród / 18 czerwca 2018 o 23:18
0
sram na ludzi ktorzy się cwaniaczą bo wszystko mają . nie każdy z nas ma na wszystko nie każdy rodzic nam co kolwiek w życiu pozostawią. sami za***am a nic nie mamy ***e ukrajce żyją u sb za marne grosze a u nas w polsce dostają 500+ dostają mieszkania i plus do tego mops im pomaga . dla czego mi nikt nie da jak sam sobie nie wezmę . niby w naszym kraju jest sprawiedliwość : sam jestem bardzo młodym ojcem : mam córeczkę z innego związku ma już 17 miesięcy jestem na pustostanie już 2 lata i nikt udzielić pomocy nie chcę sam o wszystko walczę nie poddaje się a chodź by coś mi nie wyszło to gazeta telewizja wszelkie inne media benda o mnie pisać mówić . w tym kraju nie ma sprawiedliwośći . zasrane żule menele chlejusy ćpuny dostają pomoc a ja chodziłem się prosiłem guzik mi pomogli . teraz zostaje mi no stoop praca nowa poznana kobieta i oczekiwanie na sprawę sądową . złożyć wniosek o mieszkanie .. spoko a ile będę czekac 15 lat . polska to zdzierstwo przez 15 lat bende się tułał po wynajmach i przepłacał we własnym kraju . opcy kraj np niemczech tam na mieszkanie oczekujesz do 5 miesięcy i jesteś na swoim płacisz 650euro za wszystko . jak widzę to wszystko na co dzień to jest walka ..... nie komentuj zgredzie który się cwaniaczy bo mamusia i tatuś dali ci dobry start i teraz wszystko masz . nie każdy tak ma . ludzie którzy wchodzą na dziko to mają jaja i walczą dla siebie i swoich dzieci i nie komentuj . ludzie rozumcie inne rodziny bo kiedyś i na was przyjdzie czas ... polski kraj to zasrane gówno . gdzies mam błędy i polska ortografię pisze to co myślę a czuje . poczuj się jak 2zl tego ci życzę jak nie rozumiesz . pozdro 666/999
sram na ludzi ktorzy się cwaniaczą bo wszystko mają . nie każdy z nas ma na wszystko nie każdy rodzic nam co kolwiek w życiu pozostawią. sami za***am a nic nie mamy ***e ukrajce żyją u sb za marne grosze a u nas w polsce dostają 500+ dostają mieszkania i plus do tego mops im pomaga . dla czego mi nikt nie da jak sam sobie nie wezmę . niby w naszym kraju jest sprawiedliwość : sam jestem bardzo młodym ojcem : mam córeczkę z innego związku ma już 17 miesięcy jestem na pustostanie już 2 lata i nikt udzielić pomocy nie chcę sam o wszystko walcz... rozwiń
Avatar
Gość / 17 listopada 2009 o 22:15
0
wy ludzie jesteście widać bez serca w większości pewnie mieszkacie z rodzicami i nie wiecie o czym piszecie i nawet nie wiecie co ta rodzina przeżywa z babcią która nie trzyma moczu na 16m2 dwójką małych dzieci a pustostanów stoi tyle wolnych że się marnują przez tyle lat i Urząd Miasta nikomu ich nie przydziela,a ta kochajaca dzieci rodzina zrobiła to dla ich dobra. A TAK POZA TYM DZIECI TO PODSTAWA WIEC NIE WNIKAJCIE W TO CO KTOŚ ROBI W NOCY ,widocznie ten kto to pisze nie ma dzieci !!!
Avatar
staś / 17 listopada 2009 o 21:44
0
Gość napisał:
tak jest, najlepiej narodzić dzieci i czekać na kasze mannę z nieba, ojciec dzieci nie pracuje, to niech szuka pracy, chora babcia, a do tej pory gdzie ta babcia mieszkała, nie miała własnego mieszkania przez tyle lat życia, a młodzi do pracy a nie do roboty nocnej i rodzić dzieci nie mając na mieszkanie
Avatar
Gość / 11 listopada 2009 o 10:46
0
tak jest, najlepiej narodzić dzieci i czekać na kasze mannę z nieba, ojciec dzieci nie pracuje, to niech szuka pracy, chora babcia, a do tej pory gdzie ta babcia mieszkała, nie miała własnego mieszkania przez tyle lat życia, a młodzi do pracy a nie do roboty nocnej i rodzić dzieci nie mając na mieszkanie
Avatar
Cienias / 11 listopada 2009 o 07:49
0
Z histori Lublina. Pierwsza w III RP Rada Miasta Lublin miała jakąś wizję polityki mieszkaniowej tego miasta. Byli to ludzie niezależni, działacze dzielnicowi którym wyborcy dali słusznie mandat. Prezydentem miasta był wowczas Pan Sławomir Janicki. Otóż podjęli decyzję zgodna z potrzebami ludzi o budownictwie komunalnym. Wsadzono w ziemię sporo forsy. Po 4 latach już za panowania Deptaka wyszło z ziemi 850 mieszkań ( rekord budownictwa mieszkaniowego w III RP ). Gdzie te mieszkania poszły to już inna sprawa. Czy do najbardziej potrzebujących - chyba nie. Następne Rady Miasta składające się z partyjnych "asów" budownictwo komunalne miały i mają w nosie. Jak wybudowano budynek 50 lokalowy przez 2 lata to był ogromny sukces. Orkiestra, TVP i notatki prasowe. Pełny Wersal. Ale potrzeby rosły i rosną a władze Lublina śpią w tym temacie. Miasto Lublin stać zagwarantować w budżecie rocznym kwotę 100 mlnPLN tj. ca 500 lokali mieszkalnych a nie pozorować grę w postaci budowania 50 lokali przez 2 lata. Przecież Gmina posiada największy skarb - darmowe działki budowlane o których śnią inni. Władcy LUBLIN kiedy skończy się Wasz błogi sen? A wybory już za rok. Czy dalej kandydaci na Prezydenta będą mamić nas troską o nasze kłopoty w tym mieszkaniowe.
Z histori Lublina. Pierwsza w III RP Rada Miasta Lublin miała jakąś wizję polityki mieszkaniowej tego miasta. Byli to ludzie niezależni, działacze dzielnicowi którym wyborcy dali słusznie mandat. Prezydentem miasta był wowczas Pan Sławomir Janicki. Otóż podjęli decyzję zgodna z potrzebami ludzi o budownictwie komunalnym. Wsadzono w ziemię sporo forsy. Po 4 latach już za panowania Deptaka wyszło z ziemi 850 mieszkań ( rekord budownictwa mieszkaniowego w III RP ). Gdzie te mieszkania poszły to już inna sprawa. Czy do najbardziej potrzebującyc... rozwiń
Avatar
Tomasz / 10 listopada 2009 o 20:32
0
Kazimierz napisał:
Ludzie w potrzebie i biedzie nieboskiej walczyc z dniem musza a Po tylko wywozi z kraju wszystko i palace opcym buduje.


Niech się wezmą do roboty. Dla mnie bieda nieboska to żaden argument ani przywilej - to konsekwencja, zazwyczaj żulerskiego trybu życia i braku przewidywania. Pomoc społeczna powinna dobrze oddzielać ziarno od plew (czytaj potrzebujących od żuli), czego niestety nie robi.
Avatar
prawnik / 10 listopada 2009 o 17:05
0
Bzdura. Naruszyli posiadanie właściciela nieruchomości, można zastosować instytucję samopomocy dozwolonej i siłą ich wywalić nie czekając na wyrok eksmisyjny. Tylko administrator musi mieć jaja i szybko zadziałać.
Avatar
plow / 10 listopada 2009 o 16:21
+1
I po co ta walka na słowa .
Jedna rodzina mniej w kolejce po mieszkanie .
Jeżeli sa pustostany " po remoncie lub przed trzeba je zajmować"
Bo inaczej dostanie je osoba prominentna lub kolesie.
A kolejka do mieszkań i tak się nie zmniejszy.
Avatar
Slawek W. / 10 listopada 2009 o 16:14
0
Kazimierz napisał:
czytajcie ze zrozumialoscia i zrozumieniem
Tusk nic nie zrobil azeby ludzie mieli gdzie mieszkac i o tym sie pisze rozwarcie i szczerze.
Ale kunusy co to na Kaczynskich pluja nie maja rozumu i w glowie.
Ludzie w potrzebie i biedzie nieboskiej walczyc z dniem musza a Po tylko wywozi z kraju wszystko i palace opcym buduje.

Makabra.....czyzbys byl, drogi Panie Kazimierzu, aktywnym dzialaczem PiS?
Retoryka, ortografia i jasnosc przekazu wydaje mi sie jednoznacznie wskazywac w tym wlasnie kierunku!
Czytajac Ciebie mam wrazenie, ze slucham wywodu obecnego prezydenta RP!

Makabra.....czyzbys byl, drogi Panie Kazimierzu, aktywnym dzialaczem PiS?
Retoryka, ortografia i jasnosc przekazu wydaje mi sie jednoznacznie wskazywac w tym wlasnie kierunku!
Czytajac Ciebie mam wrazenie, ze slucham wywodu obecnego prezydenta RP! rozwiń
Avatar
VIP / 10 listopada 2009 o 14:24
0
Ile to milionów mieszkań miał wybudować pis ?? 3 miliony czy ile ?? Ile z nich powstało ?? i dla czego pasożyty społeczne maja mieć za darmo, a ja na własne M musze zapierd... całe życie ??
Zobacz wszystkie komentarze 17

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Lublin: Kolejka przed Getin Bankiem, klienci chcą wycofać pieniądze. "Jestem przerażona..."

Lublin: Kolejka przed Getin Bankiem, klienci chcą wycofać pieniądze. "Jestem przerażona..." 9 4

Klienci Getin Banku coraz liczniej odwiedzają lubelską placówkę, by wycofać swoje pieniądze. Obawiają się, że „afera podsłuchowa” sprawi, że zostaną odcięci od swoich oszczędności. Bank uspokaja i zapewnia, że ich lokaty są w pełni bezpieczne

Paweł Miesiąc (Speed Car Motor): Nie boję się rywalizacji

Paweł Miesiąc (Speed Car Motor): Nie boję się rywalizacji 0 0

ROZMOWA Z Pawłem Miesiącem, żużlowcem Speed Car Motoru Lublin

Chełmskie pogotowie ma nowe karetki

Chełmskie pogotowie ma nowe karetki 1 0

Chełmska Stacja Ratownictwa Medycznego zakupiła cztery nowe karetki wraz z nowoczesnym wyposażeniem. Pieniądze, 1,7 mln zł, otrzymała z rezerwy wojewody lubelskiego.

Zaginął 49-latek z Janowa Lubelskiego

Zaginął 49-latek z Janowa Lubelskiego 0 0

Policjanci z Komendy Powiatowej Policji w Janowie Lubelskim prowadzą poszukiwania za zaginionym Piotrem Szczurowskim z Janowa Lubelskiego.

83-latek spowodował wypadek. Stracił prawo jazdy

83-latek spowodował wypadek. Stracił prawo jazdy 2 0

Do wypadku doszło w środę przed godz. 11 na skrzyżowaniu ul. Sitnickiej, Glinki i Królowej Jadwigi w Białej Podlaskiej.

Pride of Poland i narodowy czempionat znowu razem w Janowie Podlaskim

Pride of Poland i narodowy czempionat znowu razem w Janowie Podlaskim 2 2

W przyszłym roku aukcja koni arabskich i narodowy czempionat odbędą się w jednym terminie w stadninie koni w Janowie Podlaskim. Tak zdecydował minister rolnictwa Jan Ardanowski na posiedzeniu rady ds. rozwoju hodowli koni w Polsce.

Koncert zespołu Kairos w Bazylice Dominikanów
17 listopada 2018, 19:00

Koncert zespołu Kairos w Bazylice Dominikanów 1 0

Co Gdzie Kiedy. W sobotę, 17 listopada o godz. 19 w Bazylice Dominikanów wystąpią Warszawski Chór Międzyuczelniany i Męski Zespół Wokalny KAIROS.

Nowi policjanci w lubelskim garnizonie. Złożyli ślubowanie [zdjęcia]
galeria

Nowi policjanci w lubelskim garnizonie. Złożyli ślubowanie [zdjęcia] 16 3

29 nowo przyjętych policjantów złożyło dziś ślubowanie w lubelskiej komendzie.

Koncert "Przemiany" w DDK Węglin
22 listopada 2018, 18:00

Koncert "Przemiany" w DDK Węglin 0 0

Co Gdzie Kiedy. 22 listopada o godz. 18 w Dzielnicowym Domu Kultury Węglin (ul. Judyma 2a) odbędzie się koncert Przemiany z cyklu Zawsze klasyka.

Odchodzący prezydent Puław odwołał wiceprezydenta. Nowy prezydent krytykuje

Odchodzący prezydent Puław odwołał wiceprezydenta. Nowy prezydent krytykuje 7 29

Janusz Grobel w ubiegłym tygodniu przyjął rezygnację z pracy wiceprezydent Ewy Wójcik, a w czwartek wręczył wypowiedzenie drugiemu ze swoich zastępców Tadeuszowi Koconiowi. Zrobił to wbrew woli prezydenta-elekta, który przez jakiś czas planował jeszcze zatrzymać przy sobie byłego wójta gminy Janowiec.

Jedzenie zdrożało, szykują się kolejne wzrosty cen. Nawet o 60 procent!

Jedzenie zdrożało, szykują się kolejne wzrosty cen. Nawet o 60 procent! 117 22

Zdrożało masło, pieczywo, niektóre warzywa. Drastyczne wzrosty cen jednak dopiero przed nami. Niektórzy przedsiębiorcy w przyszłym roku mogą dostawać rachunki za energię elektryczną nawet o 60 proc. wyższe. Odczujemy to wszyscy w swoich portfelach.

"Zgnilec. Obszar zapowietrzony". Nietypowe tablice na ulicach Lublina. O co chodzi?

"Zgnilec. Obszar zapowietrzony". Nietypowe tablice na ulicach Lublina. O co chodzi? 21 5

Na tablice informujące o zgnilcu amerykańskim pszczół i tzw. obszarze zapowietrzonym można się natknąć w Lublinie, Niemcach, Wólce i Jastkowie. Ognisko tej groźnej choroby odnotowano w podlubelskim Dysie.

Ochroniarze odwieźli ją po dyskotece. Potem została wykorzystana seksualnie?
film

Ochroniarze odwieźli ją po dyskotece. Potem została wykorzystana seksualnie? 8 11

Adrianna wracała z dyskoteki. Podwózkę do domu zaproponowało jej pięciu ochroniarzy. W mieszkaniu, jak twierdzi dziewczyna, została wykorzystana seksualnie. Dlaczego policja nie chciała przyjąć zawiadomienia o gwałcie?

Kto włamał się do sklepu spożywczego w Łukowie? Złodziej słabo zacierał ślady

Kto włamał się do sklepu spożywczego w Łukowie? Złodziej słabo zacierał ślady 0 0

26-latek z Łukowa bez prawa jazdy, ubezpieczenia i po alkoholu spowodował we wtorek kolizję. Okazało się, że kilka dni wcześniej włamał się do sklepu spożywczego.

Transport na terenie Lublina – najważniejsze informacje

Transport na terenie Lublina – najważniejsze informacje 0 1

Chcesz przewieźć jakiś gabarytowy ładunek na terenie Lublina? Przeprowadzasz się, przenosisz firmę albo sprzedajesz nieużywany sprzęt AGD? Transport możesz załatwić naprawdę bardzo szybko, bezpiecznie i tanio. Tak, jak jeszcze nigdy wcześniej. Wystarczy jeden przemyślany krok.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.