Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

30 października 2020 r.
7:52

Radny Lublina ma pomysł na zwiększenie bezpieczeństwa: wyciąć topole

Autor: Zdjęcie autora Dominik Smaga
124 17 A A
(fot. Dominik Smaga)

O usunięcie kilkudziesięciu dużych topól rosnących wzdłuż ul. Pasiecznej apeluje do Ratusza jeden z miejskich radnych. Jego zdaniem drzewa zagrażają kierowcom oraz pieszym. Radny chce, by w tym miejscu urządzić przynajmniej prowizoryczne pobocze.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować

Peryferyjna ul. Pasieczna jest częścią drogi biegnącej od ul. Krężnickiej do krajowej „dziewiętnastki” w Zemborzycach Tereszyńskich i kończącej się niedaleko ziemnego nasypu zwanego czasem „masywem Baranowskiego”, a czasem żartobliwie „Stasin Everest”. Znajdujący się w granicach Lublina kilometrowy odcinek tej drogi to właśnie ul. Pasieczna, wzdłuż której stoją szpalery dużych topól.

(fot. Dominik Smaga)

„Jest niebezpiecznie”

– Sadzone były około 50 lat temu i przez cały ten czas nie były poddawane właściwej pielęgnacji – ocenia radny Leszek Daniewski w piśmie do prezydenta miasta. Prosi go „o rozważenie możliwości usunięcia” tych drzew lub poddania ich „kompleksowej pielęgnacji, aby nie stwarzały żadnego zagrożenia”. – Ich nieukształtowana korona oraz spadające suche konary doprowadzają do uszkodzenia pojazdów i kolizji drogowych, a stanowią ogromne zagrożenie dla pieszych.

Radny przypomina, że gmina Konopnica już wycięła topole na swoim, czterokilometrowym odcinku drogi (efekt na pierwszym zdjęciu). Na miejskim odcinku, czyli wzdłuż ul. Pasiecznej, drzewa wciąż rosną. Doliczyliśmy się ich tutaj około 70. Radny wolałby „chociażby jednostronne pobocze, które poprawi bezpieczeństwo pieszych”, a chodzi się tędy z duszą na ramieniu.

– Wąska jezdnia, odrosty drzew i brak oświetlenia czyni tę drogę miejscem szczególnie niebezpiecznym, gdzie na przestrzeni lat dochodziło do wypadków śmiertelnych, również z udziałem pieszych – pisze do prezydenta radny Daniewski.

Co na to statystyki?

Prześledziliśmy policyjne sprawozdania składane Radzie Miasta z ostatnich dziesięciu lat. W wypadku, do którego doszło na Pasiecznej w roku 2013, zginęła jedna osoba, ale trudno za to winić drzewa. Ofiarą był kierowca, który ominął inne samochody stojące przed przejazdem kolejowym i wjechał pod szynobus. Zginął na miejscu.

W roku 2014 policja zarejestrowała tu jeden wypadek, w którym jedna osoba została ranna. Był to mężczyzna, który zignorował sygnalizację świetlną i wjechał kombajnem na przejazd kolejowy, gdzie utknął między rogatkami. Mężczyzna próbował jeszcze wyłamać zapory, jednak nie zdołał oswobodzić kombajnu. Pociąg uderzył w maszynę, a ta w kierowcę.

Ani jednego wypadku na Pasiecznej nie odnotowano w policyjnych statystykach za lata 2010, 2011, 2012, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019.

(fot. Dominik Smaga)

Nie miejskie drzewa

W zeszłym roku Urząd Marszałkowski zezwolił miastu na wycinkę dziewięciu chorych topól. – Ponadto w ubiegłym roku po obu stronach drogi zostały przeprowadzone zabiegi pielęgnacyjne, które łącznie objęły 55 drzew – informuje Monika Głazik z biura prasowego Ratusza.

– W ubiegłym tygodniu Biuro Miejskiego Architekta Zieleni wystąpiło do Urzędu Marszałkowskiego z wnioskiem o wydanie zezwolenia na usunięcie jednej obumarłej topoli z pasa drogowego ul. Pasiecznej w pobliżu nieruchomości nr 2 – dodaje Głazik. Urzędnicy podkreślają, że nie każde przydrożne drzewo, choć znajduje się w granicach Lublina, może być wycięte przez władze miasta. – Na ul. Pasiecznej część drzew znajdujących się blisko drogi rośnie na działkach prywatnych. W związku z tym miasto nie może wystąpić z wnioskiem o usunięcie drzew z działek, które nie są jego własnością.

Skomentuj i udostępnij na Facebooku
e-Wydanie

Komentarze 17

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
Janusz_Paliwas / 30 października 2020 r. o 08:14
+46
Najgorsze z możliwych drzew zasadzone bezmyślnie blisko...
Avatar
KasztankaMarszalka / 30 października 2020 r. o 08:45
+42
Zgadzam się, topole mogłyby rosnąć trochę dalej od asfaltu.
Avatar
Agent_Tomek / 30 października 2020 r. o 09:26
+32
Chciałbym podkreślić, że nie mamy dylematu drzewo czy rozwój miasta - uciął wszelkie wątpliwości prezydent Żuk.
 3 dodane komentarze chyba wystarczą. Pora przelogować się na inne konta i dodać coś z Monisii albo kronikidewelorozwoju. Do roboty pisowski trollu, dniówka sama się nie wyrobi.
Avatar
Bogdan w. / 30 października 2020 r. o 09:29
+26
Opinia o wycinkę tych drzew w rzeczy samej jest słuszna. Każdy dendrolog potwierdzi że te drzewa w wieku powyżej 40 lat z uwagi na usychanie konarów winne być dla bezpieczeństwa wycinane. 
Avatar
-Lublin- / 30 października 2020 r. o 10:03
+25
Opinia o wycinkę tych drzew w rzeczy samej jest słuszna. Każdy dendrolog potwierdzi że te drzewa w wieku powyżej 40 lat z uwagi na usychanie konarów winne być dla bezpieczeństwa wycinane.
 To prawda !!!! 1. ***s://mikolow.naszemiasto.pl/topole-maja-agresywny-system-korzeniowy-ktory-niszczy-ulice/ar/c8-6256259 2. ***s://metrowarszawa.gazeta.pl/metrowarszawa/7,141637,22049673,sadzili-je-masowo-nie-pomysleli-o-konsekwencjach-skutki-nawalnicy.html 3. ***s://pomorska.pl/topole-przy-drodze-stanowia-zagrozenie-drogowcy-wytna-ponad-60-drzew/ar/6412330 4. ***s://opole.wyborcza.pl/opole/7,35086,21565876,wycinka-topoli-to-chwasty-ktore-zagrazaja-kierowcom-i-uprawom.html
 To prawda !!!! 1. ***s://mikolow.naszemiasto.pl/topole-maja-agresywny-system-korzeniowy-ktory-niszczy-ulice/ar/c8-6256259 2. ***s://metrowarszawa.gazeta.pl/metrowarszawa/7,141637,22049673,sadzili-je-masowo-nie-pomysleli-o-konsekwencjach-skutki-nawalnicy.html 3. ***s://pomorska.pl/topole-przy-drodze-stanowia-zagrozenie-drogowcy-wytna-ponad-60-drzew/ar/6412330 4. ***s://opole.wyborcza.pl/opole/7,35086,21565876,wycinka-topoli-to-chwasty-ktore-zagrazaja-kierowcom-i-uprawom.html rozwiń
Avatar
Harpagan / 30 października 2020 r. o 08:26
+19
Tam jest niebezpiecznie nie przez drzewa, które wcale nie rosną tak blisko drogi, a przez to, że: 1. brakuje tam chodnika, 2. droga jest masakrycznie zniszczona (pełno muld i dziur, fałdy i koleiny, itp.), 3. kierowcy jeżdżą za szybko. Z jednym się zgodzę, topole to kruche drzewa i póki co należy na bieżąco dbać o ich stan ale przy okazji ponasadzać już miedzy nimi inne młode drzewka, by w przyszłości zastąpiły wycinane sukcesywnie topole.
Avatar
fiej / 30 października 2020 r. o 09:32
-12
Mam dosyć takich de.bili. Nie masz nic do powiedzenia to zamknij dziub. Prześcigają się w pomysłach z czapy. Po prostu trzeba nawierzchnię wyremontować. Co komu drzewa przeszkadzają?
Avatar
Monisia / 30 października 2020 r. o 16:48
-16
 Każdy dendrolog potwierdzi że te drzewa w wieku powyżej 40 lat z uwagi na usychanie konarów winne być dla bezpieczeństwa wycinane.
 POzwól mi POprawić: "Każdy dendroFOB POtwierdzi że te drzewa w wieku powyżej 40 lat z uwagi na swoją masę opałową POwinny być dla dewelorozwoju wycinane". 
Avatar
mrzuko / 30 października 2020 r. o 09:09
-16
dlaczego "bezstronna" szczekaczka nie napisze, że to radny Żuka?
  Przecież jest napisane, że to radny Daniewski.
Avatar
Monisia / 30 października 2020 r. o 16:45
-18
Zgadzam się, topole mogłyby rosnąć trochę dalej od asfaltu.
A najlepiej jakby te topole "rosły" w czyimś kominku.
 Najlepiej w kominku o wielkości garażu należącym do jakiegoś Człowieka z Wypchanym Portfelem, któremu szkoda siary na ogrzewanie 500-metrowego dworku "ruskim" gazem.
Avatar
Monisia / 30 października 2020 r. o 16:48
-16
 Każdy dendrolog potwierdzi że te drzewa w wieku powyżej 40 lat z uwagi na usychanie konarów winne być dla bezpieczeństwa wycinane.
 POzwól mi POprawić: "Każdy dendroFOB POtwierdzi że te drzewa w wieku powyżej 40 lat z uwagi na swoją masę opałową POwinny być dla dewelorozwoju wycinane". 
Avatar
Monisia / 30 października 2020 r. o 16:45
-18
Zgadzam się, topole mogłyby rosnąć trochę dalej od asfaltu.
A najlepiej jakby te topole "rosły" w czyimś kominku.
 Najlepiej w kominku o wielkości garażu należącym do jakiegoś Człowieka z Wypchanym Portfelem, któremu szkoda siary na ogrzewanie 500-metrowego dworku "ruskim" gazem.
Avatar
Monisia / 30 października 2020 r. o 16:45
-19
Przynależność do klubu chrabąszcza-dendrofoba zobowiązuje! W Klubie im. Gubernatora można zapunktować albo wazelinując chłopków-dewelopków (w czym celuje margol), albo POstulując rzezanie drzewostanu.
Avatar
Monisia / 30 października 2020 r. o 16:43
-19
Chciałbym podkreślić, że nie mamy dylematu drzewo czy rozwój miasta - uciął wszelkie wątpliwości prezydent Żuk.
 Doprecyzujmy - chodzi o dylemat "dewelorozwój miasta kontra drzewa".
Avatar
Monisia / 30 października 2020 r. o 16:41
-21
dlaczego "bezstronna" szczekaczka nie napisze, że to radny Żuka?
 Ja i tak od razu zgadłam kto zacz, choć ten tyPO ze stajni dewelo-fanklubu był mi dotąd nieznany.
Avatar
Monisia / 30 października 2020 r. o 16:40
-20
Hejka, srome_K_. Jestem tu znowu, aby zadbać, żeby don arturro nie płacił za objadanie się kebabami, ale za aktywne wspieranie dewelo-rozwoju.
Avatar
-Lublin- / 30 października 2020 r. o 10:03
+25
Opinia o wycinkę tych drzew w rzeczy samej jest słuszna. Każdy dendrolog potwierdzi że te drzewa w wieku powyżej 40 lat z uwagi na usychanie konarów winne być dla bezpieczeństwa wycinane.
 To prawda !!!! 1. ***s://mikolow.naszemiasto.pl/topole-maja-agresywny-system-korzeniowy-ktory-niszczy-ulice/ar/c8-6256259 2. ***s://metrowarszawa.gazeta.pl/metrowarszawa/7,141637,22049673,sadzili-je-masowo-nie-pomysleli-o-konsekwencjach-skutki-nawalnicy.html 3. ***s://pomorska.pl/topole-przy-drodze-stanowia-zagrozenie-drogowcy-wytna-ponad-60-drzew/ar/6412330 4. ***s://opole.wyborcza.pl/opole/7,35086,21565876,wycinka-topoli-to-chwasty-ktore-zagrazaja-kierowcom-i-uprawom.html
 To prawda !!!! 1. ***s://mikolow.naszemiasto.pl/topole-maja-agresywny-system-korzeniowy-ktory-niszczy-ulice/ar/c8-6256259 2. ***s://metrowarszawa.gazeta.pl/metrowarszawa/7,141637,22049673,sadzili-je-masowo-nie-pomysleli-o-konsekwencjach-skutki-nawalnicy.html 3. ***s://pomorska.pl/topole-przy-drodze-stanowia-zagrozenie-drogowcy-wytna-ponad-60-drzew/ar/6412330 4. ***s://opole.wyborcza.pl/opole/7,35086,21565876,wycinka-topoli-to-chwasty-ktore-zagrazaja-kierowcom-i-uprawom.html rozwiń
Avatar
fiej / 30 października 2020 r. o 09:32
-12
Mam dosyć takich de.bili. Nie masz nic do powiedzenia to zamknij dziub. Prześcigają się w pomysłach z czapy. Po prostu trzeba nawierzchnię wyremontować. Co komu drzewa przeszkadzają?
Avatar
Bogdan w. / 30 października 2020 r. o 09:29
+26
Opinia o wycinkę tych drzew w rzeczy samej jest słuszna. Każdy dendrolog potwierdzi że te drzewa w wieku powyżej 40 lat z uwagi na usychanie konarów winne być dla bezpieczeństwa wycinane. 
Avatar
Agent_Tomek / 30 października 2020 r. o 09:26
+32
Chciałbym podkreślić, że nie mamy dylematu drzewo czy rozwój miasta - uciął wszelkie wątpliwości prezydent Żuk.
 3 dodane komentarze chyba wystarczą. Pora przelogować się na inne konta i dodać coś z Monisii albo kronikidewelorozwoju. Do roboty pisowski trollu, dniówka sama się nie wyrobi.
Zobacz wszystkie komentarze 17

Skomentuj

Aby napisać komentarz, należy się zalogować:

Nie publikujemy nic na Twojej tablicy na Facebooku oraz nikomu nie udostępniamy Twoich danych osobistych.
Podczas pierwszego logowania zostaniesz poproszony o wybór swojej nazwy użytkownika.

Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Cuda lubelskiego Żmigrodu: Król Żelaza, szkielet kobiety i dzwon, który płacze
Magazyn

Cuda lubelskiego Żmigrodu: Król Żelaza, szkielet kobiety i dzwon, który płacze

Kiedy zostałem mieszkańcem Żmigrodu, narodził się pomysł na przewodnik, dedykowany prof. Władysławowi Panasowi. Pomysł, żeby opowiedzieć to miejsce. Opowiedzieć Żmigród, który jest także mitologiczną krainą dzieciństwa Józefa Czechowicza. Więc ja, który zawsze Czechowiczem się „żywiłem”, trafiam w samo epicentrum jego historii. Zrozumiałem, że nie da się zrozumieć Czechowicza bez Żmigrodu – Rozmowa z Tomaszem Pietrasiewiczem, autorem przewodnika „Żmigród i okolice”

Niedzielski: system dostaw szczepionek w weekendy działa

Niedzielski: system dostaw szczepionek w weekendy działa

W sobotę do godz. 17 zaszczepiono blisko 17 tys. osób, w weekend działa 186 punktów szczepieniowych - poinformował szef resortu zdrowia Adam Niedzielski. System dostaw szczepionek w weekendy działa - ocenił minister.

Mutacja czy wariant? Ekspert wyjaśnia, o co chodzi z "brytyjskim" i "afrykańskim" wariantem koronawirusa

Mutacja czy wariant? Ekspert wyjaśnia, o co chodzi z "brytyjskim" i "afrykańskim" wariantem koronawirusa

W przekazie medialnym nt. SARS-CoV-2 naprzemiennie pojawiają się informacje o nowej "mutacji", "wariancie" czy "szczepie" koronawirusa. Znaczenie tych terminów jest ściśle określone i nie jest synonimiczne – mówi prof. Piotr Rzymski z UM w Poznaniu.

W regionach jest zapas wolnych łóżek i respiratorów dla pacjentów z COVID-19

W regionach jest zapas wolnych łóżek i respiratorów dla pacjentów z COVID-19

W każdym województwie jest bezpieczny zapas wolnych łóżek i respiratorów dla pacjentów z COVID-19. W całym kraju wolnych pozostaje 48 proc. łóżek covidowych i 44 proc. respiratorów dla pacjentów z koronawirusem.

Nakrętki dla Niny: połączenie pomocy z ekologią, ale i super biznes
Magazyn

Nakrętki dla Niny: połączenie pomocy z ekologią, ale i super biznes

Mogą być duże i małe, po napojach, mleku, musztardzie, środkach czystości czy kosmetykach. Zbierają je dzieci i dorośli w przedszkolach, szkołach czy zakładach pracy. Do zbiórek plastikowych nakrętek na cele charytatywne zdążyliśmy już przywyknąć. To połączenie dobroczynności z ekologią, choć firmy recyklingowe przyznają: – To nie jest super biznes

Dworczyk o zapowiedziach przedsiębiorców: wierzymy w dyscyplinę

Dworczyk o zapowiedziach przedsiębiorców: wierzymy w dyscyplinę

Wierzymy w odpowiedzialność, dyscyplinę i solidarność wszystkich Polaków; wierzymy też, że to ostatnia prosta, po której zacznie się powrót do normalnego życia - powiedział szef KPRM Michał Dworczyk, pytany o zapowiedzi części przedsiębiorców, którzy chcą otworzyć swoje biznesy.

Biała Podlaska: Nowa fala oszust na blik

Biała Podlaska: Nowa fala oszust na blik

Tylko w ciągu ostatnich kilku dni policjanci z bialskiej komendy otrzymali siedem zgłoszeń o oszustwach na BLIK. Sprawcy włamują się na konta portali społecznościowych, po czym podszywając się pod ich właścicieli wysyłają wiadomości z prośbą o pożyczkę.

Broń Radom – Stal Kraśnik 4:1. Poszukiwania i negocjacje trwają

Broń Radom – Stal Kraśnik 4:1. Poszukiwania i negocjacje trwają

Pierwszy mecz kontrolny mają za sobą także piłkarze z Kraśnika. Stal przegrała w sobotę z trzecioligowcem z grupy pierwszej – Bronią Radom 1:4.

98-letni żołnierz AK Witalis Skorupka ps. Orzeł zachęca Polaków do szczepień

98-letni żołnierz AK Witalis Skorupka ps. Orzeł zachęca Polaków do szczepień

98-letni żołnierz AK Witalis Skorupka ps. Orzeł zachęca Polaków do szczepień w ramach rządowej kampanii #SzczepimySię. "Urodziłem się w 1923 r., młodość zabrała mi wojna. Dziś mam 98 lat, mam dla kogo żyć, ty również. Bądź bohaterem, zaszczep się" - przekonuje w spocie wideo Skorupka.

Skoki narciarskie. Polacy o krok od zwycięstwa w "drużynówce" w Zakopanem!
film

Skoki narciarskie. Polacy o krok od zwycięstwa w "drużynówce" w Zakopanem!

W sobotnim konkursie drużynowym na Wielkiej Krokwi Polacy prowadzili po pierwszej serii, ale ostatecznie zakończyli zmagania na drugim miejscu. W niedzielę w Zakopanem odbędzie się konkurs indywidualny

Pomysł na weekend: wypoczynek w Lasach Kozłowieckich [zdjęcia]
galeria

Pomysł na weekend: wypoczynek w Lasach Kozłowieckich [zdjęcia]

Lasy Kozłowieckie przyciągają coraz więcej osób spragnionych wypoczynku na świeżym powietrzu. W sobotę na najbardziej uczęszczanych ścieżkach spotkać można było wielu spacerowiczów. Nie zabrakło też miłośników nart.

Górnik Łęczna - Stal Rzeszów 1:2. Porażka w pierwszym sparingu

Górnik Łęczna - Stal Rzeszów 1:2. Porażka w pierwszym sparingu

Górnik Łęczna wzmocniony nowym zawodnikiem rozpoczął serię meczów sparingowych. W sobotę zawodnicy trenera Kamila Kieresia okazali się minimalnie słabsi od drugoligowej Stali Rzeszów ulegając 1:2

"Życie 26 tysięcy rodzin zostało zniszczone". Dymisja rządu po skandalu z zasiłkami
film

"Życie 26 tysięcy rodzin zostało zniszczone". Dymisja rządu po skandalu z zasiłkami

Premier Holandii Mark Rutte podał rząd do dymisji. Jest to pokłosie opublikowanego w grudniu raportu komisji parlamentarnej zajmującej się sprawą nieuprawnionych działań urzędów skarbowych w Holandii, które błędnie oskarżyły tysiące rodzin o wyłudzenie świadczeń socjalnych.

Wystawa "W Starym Kinie" w Świdniku
18 stycznia 2021, 9:00

Wystawa "W Starym Kinie" w Świdniku

Miejski Ośrodek Kultury w Świdniku (al. Lotników Polskich 24) zaprasza na drugą odsłonę wystawy "W Starym Kinie" dostępnej w gablotach przy CK. Jeszcze do końca tygodnia można w ten sposób oglądać obecną ekspozycję, a od poniedziałku, 18 stycznia rozpocznie się prezentacja kolejnych prac.

Ostrzeżenie meteorologiczne: Nad województwo lubelskie nadciąga mróz

Ostrzeżenie meteorologiczne: Nad województwo lubelskie nadciąga mróz

Instytut Meteorologii i Gospodarki Wodnej - Państwowy Instytut Badawczy wydał ostrzeżenie dla całego województwa lubelskiego. Noc z soboty na niedzielę będzie wyjątkowo mroźna.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.