Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

27 stycznia 2009 r.
16:51
Edytuj ten wpis

Sąd: Biedronka wyzyskiwała swoich pracowników

Autor: Zdjęcie autora (dj)
0 20 A A

Pracownicy sklepów Biedronka byli dręczeni przez pracodawcę i zmuszani do pracy ponad siły. Udowodniło to przed lubelskim sądem Stowarzyszenie Poszkodowanych przez Wielkie Sieci Handlowe.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
- Prawdą jest, że w sklepach tej sieci pracownicy musieli pracować po kilkanaście godzin, nie płacono im za nadgodziny, musieli ciągnąć palety, na których była niemal tona towaru - wyliczała we wtorek sędzia Danuta Mietlicka, z Sądu Apelacyjnego w Lublinie

Łamanie praw pracowniczych zarzucało właścicielowi Biedronek Stowarzyszenie Poszkodowanych przez Wielkie Sieci Handlowe. W wywiadach prasowych i programach telewizyjnych twierdziło nawet, ze powodu zmuszania do zbyt ciężkiej pracy, zmarła pracownica sklepu w Ustce.

Właściciel Biedronek - firma Jeronimo Martins Dystrybucja S.A., - wytoczyła stowarzyszeniu proces. Zarzucała mu naruszenie dobrego imienia firmy. Domagała się przeprosin w gazetach i 100 tys. zł na lubelską Caritas.

- Na ujawnianie prawdy odpowiedzieli serią ogłoszeń w prasie, które nas szkalowały oraz procesami - mówi Edward Gollent, prezes stowarzyszenia. - Chcieli doprowadzić do tego, żeby nam się odechciało z nimi walczyć. Przed sądem dowiedliśmy, że mówimy prawdę.

Najpierw lubelski Sąd Okręgowy przyznał, ze niemal wszystkie zarzuty stowarzyszenia są prawdziwe. We wtorek Sąd Apelacyjny w Lublinie oddalił apelację od tego wyroku właścicieli Biedronek. Uznał, że w sklepach nie tylko źle traktowano pracowników ale nieuczciwie obchodzono się z dostawcami.
Prezes Gollent przyznaje, że po upublicznieniu przez stowarzyszenie nieprawidłowości, w Biedronkach wiele zmieniło się na lepsze.

- Moja sprawa z Biedronką skończyła się ugodą - mówi jedna z byłych pracownic sklepu, która nie pracuje tam od dwóch lat. - Z tego co widzę to teraz pracuje się tam lżej. W sklepie są już wózki mechaniczne.
Skomentuj i udostępnij na Facebooku

Komentarze 20

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
Gość / 5 lutego 2016 r. o 00:45
0
nic sie nie zmienilo na lepsze
Avatar
beata / 22 stycznia 2012 r. o 18:56
0
zgadzam sie z toba trzy osoby na duzym obiekcie gdzie na moim osiedlu jest sklep samoobslogowy mały to sa cztery osoby na zmianie a w biedronce musisz jeszcze pilnowac złodzieji bo ochrony niema od otwarcia do zamknioecia sklepu potem pretesje jak zle wyjdzie inwentura
Avatar
beata / 22 stycznia 2012 r. o 18:49
0
[quote name='monika' timestamp='1312748354' post='511912']
[color="#8B0000"][size="6"][/size][/color]ja tez pracuje w biedronce juz 5 lat jest ciezko jak cholera.nie a czasu nawet na przerwe ktora ponoc nam przysluguje.nie pracujey tylko tyramy,jak woly i zadnego dobrego slowa.pokazesz ze potrafisz pracowac masz juz przesrane.tracimy zdrowie ,cierpimy z bolu .a ich procedury w d*** niech sobie wsadza...dzwigac przy rejonie nie wolno,ale dostawe w nocy widlakiem mozesz nikt tego przeciez nie widzi ,produktywnosc to kolejna sprawa .towaru na magazynie ze sie ysz nie przecisnie ,ale masz czlowieku upchac,przerzucasz cale palety zeby oproznic magazyn .co za barany ustalaja dostawy ????????siedza za biurkami ,procedurami rzucaja ,nie maja pojecia o pracy w biedronce ,przyszedl by jeden z drugim chociaz na jedna dniowke kiedy jest nas troje ,promocja ,sklep pelen ludzi ,syf na sklepie ,a ty se palcem nie mozesz trafic.
[/quote]
[quote name='monika' timestamp='1312748354' post='511912']
[color="#8B0000"][size="6"][/size][/color]ja tez pracuje w biedronce juz 5 lat jest ciezko jak cholera.nie a czasu nawet na przerwe ktora ponoc nam przysluguje.nie pracujey tylko tyramy,jak woly i zadnego dobrego slowa.pokazesz ze potrafisz pracowac masz juz przesrane.tracimy zdrowie ,cierpimy z bolu .a ich procedury w d*** niech sobie wsadza...dzwigac przy rejonie nie wolno,ale dostawe w nocy widlakiem mozesz nikt te... rozwiń
Avatar
Aneta / 6 września 2011 r. o 16:32
0
..dodam jeszcze ze chodzi o Biedronke przy ul.Stalmacha
... na stronie Biedronki o nas: pisze slowo
ODPOWIEDZIALNOSC iii.....pod spodem:
W BIEDRONCE JEST NAJWAZNIEJSZA DBALOSC
O PRACOWNIKA
to co tam wyprawiaja te tzw. smiechu warte kierowniczki z pracownikami to jest czysty MOBBING !!
..dodam jeszcze ze chodzi o Biedronke przy ul.Stalmacha
... na stronie Biedronki o nas: pisze slowo
ODPOWIEDZIALNOSC iii.....pod spodem:
W BIEDRONCE JEST NAJWAZNIEJSZA DBALOSC
O PRACOWNIKA
to co tam wyprawiaja te tzw. smiechu warte kierowniczki z pracownikami to jest czysty MOBBING !! rozwiń
Avatar
Aneta / 6 września 2011 r. o 15:39
0
Moja znajome pracuja w Lublincu w Biedronce z opowiadan wiem ze pracownice tam sa traktowane jak bydlo leca w ich kierunku takie wyzwiska ze nie jeden by zdebial i to czasami przy klientach ktorzy stoja i kiwia glowami a pracownice ze spuszczonymi glowami i z lzami w oczach boja sie odezwac bo sa nastraszane utrata pracy .Te tzw. Panie kierowniczki sa nazywane Hitlerami a Biedronka ta obozem pracy .Bardzo mi szkoda tych kobiecinek boja sie o te pare groszy ktore moga stracic .Niestety nie ma nikogo kto by tym paniom nosa ukrucil,wstydu nie maja!!!!!
Avatar
monika / 7 sierpnia 2011 r. o 22:19
0
[color="#8B0000"][size="6"][/size][/color]ja tez pracuje w biedronce juz 5 lat jest ciezko jak cholera.nie a czasu nawet na przerwe ktora ponoc nam przysluguje.nie pracujey tylko tyramy,jak woly i zadnego dobrego slowa.pokazesz ze potrafisz pracowac masz juz przesrane.tracimy zdrowie ,cierpimy z bolu .a ich procedury w d*** niech sobie wsadza...dzwigac przy rejonie nie wolno,ale dostawe w nocy widlakiem mozesz nikt tego przeciez nie widzi ,produktywnosc to kolejna sprawa .towaru na magazynie ze sie ysz nie przecisnie ,ale masz czlowieku upchac,przerzucasz cale palety zeby oproznic magazyn .co za barany ustalaja dostawy ????????siedza za biurkami ,procedurami rzucaja ,nie maja pojecia o pracy w biedronce ,przyszedl by jeden z drugim chociaz na jedna dniowke kiedy jest nas troje ,promocja ,sklep pelen ludzi ,syf na sklepie ,a ty se palcem nie mozesz trafic.
[color="#8B0000"][size="6"][/size][/color]ja tez pracuje w biedronce juz 5 lat jest ciezko jak cholera.nie a czasu nawet na przerwe ktora ponoc nam przysluguje.nie pracujey tylko tyramy,jak woly i zadnego dobrego slowa.pokazesz ze potrafisz pracowac masz juz przesrane.tracimy zdrowie ,cierpimy z bolu .a ich procedury w d*** niech sobie wsadza...dzwigac przy rejonie nie wolno,ale dostawe w nocy widlakiem mozesz nikt tego przeciez nie widzi ,produktywnosc to kolejna sprawa .towaru na magazynie ze sie ysz n... rozwiń
Avatar
didi / 18 lipca 2011 r. o 14:32
0
pracuje w biedronce od roku i mam dośc rejon tylko wpada j sie wydziera atmosfera w peacy pod psem zaspie...ol na sklepie ze ludziom kregoslupy siadaja kieronik siedzi w biurze i niby w komputerze cos robi. jeszcze troche i trzeba bedzie mu tam kawke nosic najlepiej jest jak sa urlopy i juz pare razy bylo nas troje na zmianie a mamy 5 kas to jest szkola zycia . nie polecam pracy w biedronce na zdrowie to nikomu nie wyjdzie
Avatar
Donek / 1 kwietnia 2011 r. o 12:12
0
[quote name='ren' timestamp='1301550174' post='456924']
Nadal żle traktuje.Więcej kierowników niż pracowników.Za błędy kierownictwa płacą pracownicy.Straty które są spowodowane nieodpowiedzialną ilością zamawianego towaru,obciążani są pracownicy a nie zamawiający.Jeśli nie ma się znajomości to wszystkie wekendy trzeba pracować na drugą zmianę.Tu się żyje pracą a nie z pracy.Praca tylko dla zdesperowanych lub bardzo samotnych.Wysyłają tajemniczych klientów którzy kradną.Przyjęcie się do sieci Biedronka wiąże się też z pracą do póznych godzin nocnych (12.00) lub całą noc.Tydzień pracy często przekracza 40 godz.a nawet 60 godz.Za uczciwą pracę brak premi.Częste roszady pracowników,nowi nie wytrzymują(już po tygodniu),kto może to skontrolować.Kodeks pracy tu nie istnieje(tylko wewnętrzy kierowniczy),tylko jaki powód miał Rząd żeby go uchwalać.
[/quote]
Od kond pochwaliłem sie ze tom kópóje to takie koleikji ze hej!!!
Donek
[quote name='ren' timestamp='1301550174' post='456924']
Nadal żle traktuje.Więcej kierowników niż pracowników.Za błędy kierownictwa płacą pracownicy.Straty które są spowodowane nieodpowiedzialną ilością zamawianego towaru,obciążani są pracownicy a nie zamawiający.Jeśli nie ma się znajomości to wszystkie wekendy trzeba pracować na drugą zmianę.Tu się żyje pracą a nie z pracy.Praca tylko dla zdesperowanych lub bardzo samotnych.Wysyłają tajemniczych klientów którzy kradną.Przyjęcie się do sieci Biedronka wiąże się ... rozwiń
Avatar
ren / 31 marca 2011 r. o 07:42
0
Nadal żle traktuje.Więcej kierowników niż pracowników.Za błędy kierownictwa płacą pracownicy.Straty które są spowodowane nieodpowiedzialną ilością zamawianego towaru,obciążani są pracownicy a nie zamawiający.Jeśli nie ma się znajomości to wszystkie wekendy trzeba pracować na drugą zmianę.Tu się żyje pracą a nie z pracy.Praca tylko dla zdesperowanych lub bardzo samotnych.Wysyłają tajemniczych klientów którzy kradną.Przyjęcie się do sieci Biedronka wiąże się też z pracą do póznych godzin nocnych (12.00) lub całą noc.Tydzień pracy często przekracza 40 godz.a nawet 60 godz.Za uczciwą pracę brak premi.Częste roszady pracowników,nowi nie wytrzymują(już po tygodniu),kto może to skontrolować.Kodeks pracy tu nie istnieje(tylko wewnętrzy kierowniczy),tylko jaki powód miał Rząd żeby go uchwalać.
Nadal żle traktuje.Więcej kierowników niż pracowników.Za błędy kierownictwa płacą pracownicy.Straty które są spowodowane nieodpowiedzialną ilością zamawianego towaru,obciążani są pracownicy a nie zamawiający.Jeśli nie ma się znajomości to wszystkie wekendy trzeba pracować na drugą zmianę.Tu się żyje pracą a nie z pracy.Praca tylko dla zdesperowanych lub bardzo samotnych.Wysyłają tajemniczych klientów którzy kradną.Przyjęcie się do sieci Biedronka wiąże się też z pracą do póznych godzin nocnych (12.00) lub całą noc.Tydzień pracy często przekr... rozwiń
Avatar
Andrzej / 19 lutego 2011 r. o 20:53
0
po 10 latach pracy w biedronce muszę stwierdzić że pod przykrywką tzw. procedur jest jeszcze większy mobbing niż przed tak zwanym kryzysem (zakupy kontrolowane,gdzie posyła się ZŁODZIEI na UCZCIWYCH pracowników)
Avatar
Gość / 5 lutego 2016 r. o 00:45
0
nic sie nie zmienilo na lepsze
Avatar
beata / 22 stycznia 2012 r. o 18:56
0
zgadzam sie z toba trzy osoby na duzym obiekcie gdzie na moim osiedlu jest sklep samoobslogowy mały to sa cztery osoby na zmianie a w biedronce musisz jeszcze pilnowac złodzieji bo ochrony niema od otwarcia do zamknioecia sklepu potem pretesje jak zle wyjdzie inwentura
Avatar
beata / 22 stycznia 2012 r. o 18:49
0
[quote name='monika' timestamp='1312748354' post='511912']
[color="#8B0000"][size="6"][/size][/color]ja tez pracuje w biedronce juz 5 lat jest ciezko jak cholera.nie a czasu nawet na przerwe ktora ponoc nam przysluguje.nie pracujey tylko tyramy,jak woly i zadnego dobrego slowa.pokazesz ze potrafisz pracowac masz juz przesrane.tracimy zdrowie ,cierpimy z bolu .a ich procedury w d*** niech sobie wsadza...dzwigac przy rejonie nie wolno,ale dostawe w nocy widlakiem mozesz nikt tego przeciez nie widzi ,produktywnosc to kolejna sprawa .towaru na magazynie ze sie ysz nie przecisnie ,ale masz czlowieku upchac,przerzucasz cale palety zeby oproznic magazyn .co za barany ustalaja dostawy ????????siedza za biurkami ,procedurami rzucaja ,nie maja pojecia o pracy w biedronce ,przyszedl by jeden z drugim chociaz na jedna dniowke kiedy jest nas troje ,promocja ,sklep pelen ludzi ,syf na sklepie ,a ty se palcem nie mozesz trafic.
[/quote]
[quote name='monika' timestamp='1312748354' post='511912']
[color="#8B0000"][size="6"][/size][/color]ja tez pracuje w biedronce juz 5 lat jest ciezko jak cholera.nie a czasu nawet na przerwe ktora ponoc nam przysluguje.nie pracujey tylko tyramy,jak woly i zadnego dobrego slowa.pokazesz ze potrafisz pracowac masz juz przesrane.tracimy zdrowie ,cierpimy z bolu .a ich procedury w d*** niech sobie wsadza...dzwigac przy rejonie nie wolno,ale dostawe w nocy widlakiem mozesz nikt te... rozwiń
Avatar
Aneta / 6 września 2011 r. o 16:32
0
..dodam jeszcze ze chodzi o Biedronke przy ul.Stalmacha
... na stronie Biedronki o nas: pisze slowo
ODPOWIEDZIALNOSC iii.....pod spodem:
W BIEDRONCE JEST NAJWAZNIEJSZA DBALOSC
O PRACOWNIKA
to co tam wyprawiaja te tzw. smiechu warte kierowniczki z pracownikami to jest czysty MOBBING !!
..dodam jeszcze ze chodzi o Biedronke przy ul.Stalmacha
... na stronie Biedronki o nas: pisze slowo
ODPOWIEDZIALNOSC iii.....pod spodem:
W BIEDRONCE JEST NAJWAZNIEJSZA DBALOSC
O PRACOWNIKA
to co tam wyprawiaja te tzw. smiechu warte kierowniczki z pracownikami to jest czysty MOBBING !! rozwiń
Avatar
Aneta / 6 września 2011 r. o 15:39
0
Moja znajome pracuja w Lublincu w Biedronce z opowiadan wiem ze pracownice tam sa traktowane jak bydlo leca w ich kierunku takie wyzwiska ze nie jeden by zdebial i to czasami przy klientach ktorzy stoja i kiwia glowami a pracownice ze spuszczonymi glowami i z lzami w oczach boja sie odezwac bo sa nastraszane utrata pracy .Te tzw. Panie kierowniczki sa nazywane Hitlerami a Biedronka ta obozem pracy .Bardzo mi szkoda tych kobiecinek boja sie o te pare groszy ktore moga stracic .Niestety nie ma nikogo kto by tym paniom nosa ukrucil,wstydu nie maja!!!!!
Avatar
monika / 7 sierpnia 2011 r. o 22:19
0
[color="#8B0000"][size="6"][/size][/color]ja tez pracuje w biedronce juz 5 lat jest ciezko jak cholera.nie a czasu nawet na przerwe ktora ponoc nam przysluguje.nie pracujey tylko tyramy,jak woly i zadnego dobrego slowa.pokazesz ze potrafisz pracowac masz juz przesrane.tracimy zdrowie ,cierpimy z bolu .a ich procedury w d*** niech sobie wsadza...dzwigac przy rejonie nie wolno,ale dostawe w nocy widlakiem mozesz nikt tego przeciez nie widzi ,produktywnosc to kolejna sprawa .towaru na magazynie ze sie ysz nie przecisnie ,ale masz czlowieku upchac,przerzucasz cale palety zeby oproznic magazyn .co za barany ustalaja dostawy ????????siedza za biurkami ,procedurami rzucaja ,nie maja pojecia o pracy w biedronce ,przyszedl by jeden z drugim chociaz na jedna dniowke kiedy jest nas troje ,promocja ,sklep pelen ludzi ,syf na sklepie ,a ty se palcem nie mozesz trafic.
[color="#8B0000"][size="6"][/size][/color]ja tez pracuje w biedronce juz 5 lat jest ciezko jak cholera.nie a czasu nawet na przerwe ktora ponoc nam przysluguje.nie pracujey tylko tyramy,jak woly i zadnego dobrego slowa.pokazesz ze potrafisz pracowac masz juz przesrane.tracimy zdrowie ,cierpimy z bolu .a ich procedury w d*** niech sobie wsadza...dzwigac przy rejonie nie wolno,ale dostawe w nocy widlakiem mozesz nikt tego przeciez nie widzi ,produktywnosc to kolejna sprawa .towaru na magazynie ze sie ysz n... rozwiń
Avatar
didi / 18 lipca 2011 r. o 14:32
0
pracuje w biedronce od roku i mam dośc rejon tylko wpada j sie wydziera atmosfera w peacy pod psem zaspie...ol na sklepie ze ludziom kregoslupy siadaja kieronik siedzi w biurze i niby w komputerze cos robi. jeszcze troche i trzeba bedzie mu tam kawke nosic najlepiej jest jak sa urlopy i juz pare razy bylo nas troje na zmianie a mamy 5 kas to jest szkola zycia . nie polecam pracy w biedronce na zdrowie to nikomu nie wyjdzie
Avatar
Donek / 1 kwietnia 2011 r. o 12:12
0
[quote name='ren' timestamp='1301550174' post='456924']
Nadal żle traktuje.Więcej kierowników niż pracowników.Za błędy kierownictwa płacą pracownicy.Straty które są spowodowane nieodpowiedzialną ilością zamawianego towaru,obciążani są pracownicy a nie zamawiający.Jeśli nie ma się znajomości to wszystkie wekendy trzeba pracować na drugą zmianę.Tu się żyje pracą a nie z pracy.Praca tylko dla zdesperowanych lub bardzo samotnych.Wysyłają tajemniczych klientów którzy kradną.Przyjęcie się do sieci Biedronka wiąże się też z pracą do póznych godzin nocnych (12.00) lub całą noc.Tydzień pracy często przekracza 40 godz.a nawet 60 godz.Za uczciwą pracę brak premi.Częste roszady pracowników,nowi nie wytrzymują(już po tygodniu),kto może to skontrolować.Kodeks pracy tu nie istnieje(tylko wewnętrzy kierowniczy),tylko jaki powód miał Rząd żeby go uchwalać.
[/quote]
Od kond pochwaliłem sie ze tom kópóje to takie koleikji ze hej!!!
Donek
[quote name='ren' timestamp='1301550174' post='456924']
Nadal żle traktuje.Więcej kierowników niż pracowników.Za błędy kierownictwa płacą pracownicy.Straty które są spowodowane nieodpowiedzialną ilością zamawianego towaru,obciążani są pracownicy a nie zamawiający.Jeśli nie ma się znajomości to wszystkie wekendy trzeba pracować na drugą zmianę.Tu się żyje pracą a nie z pracy.Praca tylko dla zdesperowanych lub bardzo samotnych.Wysyłają tajemniczych klientów którzy kradną.Przyjęcie się do sieci Biedronka wiąże się ... rozwiń
Avatar
ren / 31 marca 2011 r. o 07:42
0
Nadal żle traktuje.Więcej kierowników niż pracowników.Za błędy kierownictwa płacą pracownicy.Straty które są spowodowane nieodpowiedzialną ilością zamawianego towaru,obciążani są pracownicy a nie zamawiający.Jeśli nie ma się znajomości to wszystkie wekendy trzeba pracować na drugą zmianę.Tu się żyje pracą a nie z pracy.Praca tylko dla zdesperowanych lub bardzo samotnych.Wysyłają tajemniczych klientów którzy kradną.Przyjęcie się do sieci Biedronka wiąże się też z pracą do póznych godzin nocnych (12.00) lub całą noc.Tydzień pracy często przekracza 40 godz.a nawet 60 godz.Za uczciwą pracę brak premi.Częste roszady pracowników,nowi nie wytrzymują(już po tygodniu),kto może to skontrolować.Kodeks pracy tu nie istnieje(tylko wewnętrzy kierowniczy),tylko jaki powód miał Rząd żeby go uchwalać.
Nadal żle traktuje.Więcej kierowników niż pracowników.Za błędy kierownictwa płacą pracownicy.Straty które są spowodowane nieodpowiedzialną ilością zamawianego towaru,obciążani są pracownicy a nie zamawiający.Jeśli nie ma się znajomości to wszystkie wekendy trzeba pracować na drugą zmianę.Tu się żyje pracą a nie z pracy.Praca tylko dla zdesperowanych lub bardzo samotnych.Wysyłają tajemniczych klientów którzy kradną.Przyjęcie się do sieci Biedronka wiąże się też z pracą do póznych godzin nocnych (12.00) lub całą noc.Tydzień pracy często przekr... rozwiń
Avatar
Andrzej / 19 lutego 2011 r. o 20:53
0
po 10 latach pracy w biedronce muszę stwierdzić że pod przykrywką tzw. procedur jest jeszcze większy mobbing niż przed tak zwanym kryzysem (zakupy kontrolowane,gdzie posyła się ZŁODZIEI na UCZCIWYCH pracowników)
Zobacz wszystkie komentarze 20

Skomentuj

Aby napisać komentarz, należy się zalogować:

Nie publikujemy nic na Twojej tablicy na Facebooku oraz nikomu nie udostępniamy Twoich danych osobistych.
Podczas pierwszego logowania zostaniesz poproszony o wybór swojej nazwy użytkownika.

Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Przez 30 lat żyliśmy coraz dłużej. Teraz przyszło załamanie

Przez 30 lat żyliśmy coraz dłużej. Teraz przyszło załamanie

Przeciętny mężczyzna z naszego regionu żyje nieco ponad 72 lata, kobieta zaś blisko dekadę dłużej. Od 30 lat średnia długość życia rosła. Epidemia zmieniła jednak tę tendencję - alarmują statystycy.

Premiera w Osterwie. Snująca się po scenie drętwota

Premiera w Osterwie. Snująca się po scenie drętwota

Premiera Jedno jest ważne - masz być szczęśliwa/ O mnie już nie troszcz się,/ Lecz zanim wszystko się skończy,/ Nim los nas rozłączy,/ Tę jedną niedzielę daj mi - śpiewała na premierowym spektaklu w Teatrze Osterwy Marta Ledwoń.

Siatkarze LUK Politechniki Lublin w poniedziałek wznawiają treningi

Siatkarze LUK Politechniki Lublin w poniedziałek wznawiają treningi

LUK Politechnika Lublin rozpoczyna 2 sierpnia przygotowania do nowego sezonu. Trener Dariusz Daszkiewicz będzie miał do dyspozycji przebudowaną drużynę.

Lublin pamięta. 77 lat temu wybiła godzina "W"
zdjęcia
galeria

Lublin pamięta. 77 lat temu wybiła godzina "W"

Musimy pamiętać, bo co roku zostaje coraz mniej powstańców. Jesteśmy im to winni za ten czas, kiedy rzucili się, aby wyzwolić stolicę – mówiła nam wczoraj pani Małgorzata, która na pl. Litewski przyszła razem z kilkuletnim synem.

Azoty Puławy pokonały w sparingu MMTS Kwidzyn

Azoty Puławy pokonały w sparingu MMTS Kwidzyn

Azoty Puławy mają już za sobą zwycięski mecz kontrolny z MMTS Kwidzyn. Kolejny, już z kibicami na trybunach, planowany jest na czwartek 5 sierpnia, kiedy ma się odbyć oficjalna prezentacja zespołu.

W Lublinie zajadał sie nim Kloss i Kwinto. Najbardziej polska ryba
magazyn

W Lublinie zajadał sie nim Kloss i Kwinto. Najbardziej polska ryba

Najbardziej polską rybą jest śledź. W dodatku jest obecny w naszej kulturze od zawsze. Najsłynniejszym daniem ze śledzia jest w Polsce śledź po japońsku. Nie ustępuje mu sławą śledź po swaryczowsku. Oto najciekawsze przepisy na dobrego śledzia.

Syreny i race. Puławy pamiętają o Powstaniu Warszawskim [zdjęcia, wideo]
GODZINA W
galeria
film

Syreny i race. Puławy pamiętają o Powstaniu Warszawskim [zdjęcia, wideo]

W niedzielę minęło 77 lat od wybuchu Powstania Warszawskiego. Podczas godziny "W", czyli punktualnie o godz. 17 w Puławach zawyły syreny. Mieszkańcy wyszli na ulice, by wspólnie oddać cześć walczącym o wyzwolenie stolicy.

Tokio 2020: Polska - Kanada 3:0, awans z pierwszego miejsca w grupie

Tokio 2020: Polska - Kanada 3:0, awans z pierwszego miejsca w grupie

Na zakończenie fazy grupowej Reprezentacja Polski siatkarzy pokonała Kanadę 3:0. We wtorek o godzinie 2 Biało-Czerwoni zagrają w ćwierćfinale z Francją.

Pasy namalowane, Krakowskim Przedmieściem można jechać
zdjęcia
galeria

Pasy namalowane, Krakowskim Przedmieściem można jechać

Od poniedziałku z objazdów wracają autobusy i trolejbusy, które omijały zamknięte przez remont Krakowskie Przedmieście.

Bardzo dużo dymu. Pożar w Lublinie
zdjęcia
galeria

Bardzo dużo dymu. Pożar w Lublinie

Palił się budynek w okolicy ul. Ułanów. Świadkowie opowiadają, że było sporo dymu.

Mówił, że ruszył, bo czuł się „zagrożony". Zarzut zabójstwa dla kierowcy autobusu
wideo
film

Mówił, że ruszył, bo czuł się „zagrożony". Zarzut zabójstwa dla kierowcy autobusu

31-letni kierowca autobusu Łukasz T. usłyszał zarzut zabójstwa jednej osoby i usiłowania zabójstwa dwóch osób. Mężczyzna jest podejrzany o śmiertelne potrącenie 19-letniej kobiety.

Ursus jeszcze walczy. Firma z Lublina nie chce upadać

Ursus jeszcze walczy. Firma z Lublina nie chce upadać

Władze spółki produkującej ciągniki rolnicze złożyły zażalenie na decyzje sądu, która oznacza upadłość firmy.

Fortepian stanął w Ogrodzie Saskim i każdemu się podobało
zdjęcia
galeria

Fortepian stanął w Ogrodzie Saskim i każdemu się podobało

W niedzielę po raz kolejny mieszkańcy mogli odkrywać zmysły Ogrodu Saskiego. To cykliczne wydarzenie organizowane przez Fundację Krajobrazy.

Antyszczepionkowcy zaatakowali szczepionkobus. "Jesteście dziećmi doktora Mengele"

Antyszczepionkowcy zaatakowali szczepionkobus. "Jesteście dziećmi doktora Mengele"

Grupa kilkunastu osób otoczyła pojazd i krzyczała: "Jesteście zabójcami" oraz "Jesteście dziećmi doktora Mengele". Na miejsce musiała przyjechać policja, bo medycy nie czuli się bezpiecznie.

Szybcy i wściekli po lubelsku. W środku nocy urządzili nielegalne wyścigi

Szybcy i wściekli po lubelsku. W środku nocy urządzili nielegalne wyścigi

W nocy z soboty na niedzielę drogówka ruszyła na ulice. Policjanci wybrali miejsca, gdzie próbowano przeprowadzić nielegalne wyścigi.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Komunikaty

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.