Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

6 maja 2021 r.
13:24

Sen o autobusach i trolejbusach z Lublina prysnął. Ursus nie może ich już produkować

Autor: Zdjęcie autora p.p.
197 24 A A
Jeden z autobusów marki Ursus
Jeden z autobusów marki Ursus (fot. Archiwum)

Ursus Bus nie ma już licencji na produkcję autobusów i trolejbusów. To koniec tej firmy.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować

W komunikacie giełdowym spółka Ursus poinformowała o cofnięciu licencji na produkcję autobusów i trolejbusów przez firmę Invest-Mot, kapitałowo powiązaną z firmą Polmot Holding i Ursusem.

Wypowiedzenie umowy licencyjnej nastąpiło w następstwie zaprzestania produkcji autobusów w Lublinie. To oznacza zakaz korzystania z dokumentacji technicznej przy produkcji pojazdów wodorowych, hybrydowych, elektrycznych oraz napędzanych klasycznym silnikiem wysokoprężnym.

Ursus zapowiada skupienie się na produkcji maszyn i ciągników rolniczych oraz rozwijanie projektu Elvi – polskiego elektrycznego samochodu dostawczego.

Historia sukcesu i upadku

Ursus pojawił się w Lublinie w 2011 roku. W grudniu tego właśnie roku ruszyła produkcja ciągników. Władze spółki przedstawiły ambitny plan eksportu traktorów do Afryki.

Od 2013 firma realizowała lukratywne kontrakty na ten kontynent, jednocześnie rozwijając projekt Ursus Bus, czyli lubelskiej wytwórni pojazdów dla komunikacji miejskiej. Szczytowym osiągnięciem była prezentacji pierwszego polskiego autobusu wodorowego. Firma przedstawiła także projekt pierwszego polskiego elektrycznego samochodu dostawczego – Elvi.

Niestety, początkowe sukcesy biznesowe w Afryce okazały się złudne. To właśnie fiasko ostatniego kontraktu afrykańskiego zainicjowało kłopoty Ursusa. Brak pieniędzy na komponenty spowodował problemy w Ursus Bus. Producent autobusów nie wywiązał się dostaw pojazdów do polskich miast, w których wygrał przetargi. Firma poniosła olbrzymie straty. Kolejny ciosem była utrata dwóch ważnych zadań w ramach Narodowego Centrum Badań i Rozwoju – koncepcji narodowego autobusu elektrycznego narodowego oraz koncepcji elektrycznego samochodu dostawczego.

Skomentuj i udostępnij na Facebooku
e-Wydanie

Komentarze 24

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
uwaga_na_trole_z_pis / 6 maja 2021 r. o 22:21
+23
Taka mała podpowiedź dla niewtajemniczonych. _DX_ = Monisia = seX_P0_D_ewelopersku = opłacona pisowska szczekaczka warująca pod artykułami 24h/doba.
Avatar
BillyWhite / 6 maja 2021 r. o 22:28
+21
Wkrótce cała "gosP0darka" Łysogrodu pryśnie jak bańka mydlana. Dlatego cwaniactwo zasadza się na przejęcie mpwik i lpec, bo po upadku bizancjum tylko monoP0le będą gwarantować im dolce vita na koszt "plebsu".
 co za belkot, ty sie lecz jak najszybciej sfrustrowany psychopato, a tak a propos monopoli dla wlasnego zdrowia lepiej odstaw na jakis czas sklepy monoPOlowe bo ci ewidentnie nie sluza
Avatar
___K___ / 7 maja 2021 r. o 14:57
+18
Pasażerowie komunikacji miejskiej zostali z kilkudziesięcioma bublami, których już nikt nie będzie serwisował i które za kilka lat (albo wcześniej) pójdą na złom. Tak się robi interesy w Lublinie. Dziękujemy panie prezydencie za sprawną komunikację miejską.
To i tak nie ma znaczenia, bo codziennie jeździ ok. połowa posiadanej floty przez MPK... Ba, nawet unijne nowoczesne autobusy są odstawione a jeżdżą w zamian wyglądające jak złom autobusy podwykonawców i stare powarszawskie jelcze, któe nie mają biletomatów i niskiej podłogi na całej długości.
Ma znaczenie, bo zmarnowano dziesiątki jak nie setki milionów złotych. Tylko dlatego, że ktoś miał utopijną wizję fabryki autobusów w Lublinie. W czasie kiedy w Polsce padły prawie wszystkie zakłady produkcji autobusów takie jak np. Autosan, Solbus, AMZ, a Solarisa przejęli Hiszpanie ktoś całkowicie oderwany od rzeczywistości władował się w ten szemrany biznes, a mieszkancy Lublina dostali jakieś ukraińskie buble z których śmiała się cała Polska. To jest sprawa dla NIK-u albo nawet CBA.
To i tak nic przy miliardach, jakie co roku z budżetu idą na różne sposoby do kleru na ich wydumane przedsięwzięcia. A to już naprawdę trudno nazwać inwestycją - to jest pasienie darmozjadów.
To i tak nic przy miliardach, jakie co roku z budżetu idą na różne sposoby do kleru na ich wydumane przedsięwzięcia. A to już naprawdę trudno nazwać inwestycją - to jest pasienie darmozjadów. rozwiń
Avatar
Robik / 6 maja 2021 r. o 20:47
+17
Uznaje tylko mercedesy. Ursus to może być traktor a nie auto do worzenia ludzi.
Worzenia... Opowiedz coś jeszcze na temat dysleksji redaktorów? To takie zabawne. Za każdym razem. XD
 Było już o tym pół godziny wcześniej. Pokazały się czerwone łapki wobec wytykającego błędy językowe...
Avatar
BillyWhite / 7 maja 2021 r. o 09:48
+16
Pasażerowie komunikacji miejskiej zostali z kilkudziesięcioma bublami, których już nikt nie będzie serwisował i które za kilka lat (albo wcześniej) pójdą na złom. Tak się robi interesy w Lublinie. Dziękujemy panie prezydencie za sprawną komunikację miejską.
To i tak nie ma znaczenia, bo codziennie jeździ ok. połowa posiadanej floty przez MPK... Ba, nawet unijne nowoczesne autobusy są odstawione a jeżdżą w zamian wyglądające jak złom autobusy podwykonawców i stare powarszawskie jelcze, któe nie mają biletomatów i niskiej podłogi na całej długości.
Ma znaczenie, bo zmarnowano dziesiątki jak nie setki milionów złotych. Tylko dlatego, że ktoś miał utopijną wizję fabryki autobusów w Lublinie. W czasie kiedy w Polsce padły prawie wszystkie zakłady produkcji autobusów takie jak np. Autosan, Solbus, AMZ, a Solarisa przejęli Hiszpanie ktoś całkowicie oderwany od rzeczywistości władował się w ten szemrany biznes, a mieszkancy Lublina dostali jakieś ukraińskie buble z których śmiała się cała Polska. To jest sprawa dla NIK-u albo nawet CBA.
 no nie wiem nie wiem, mysle ze to jest bardziej sprawa dla twojego psychiatry a nie CBA, masz urojenia i wydaje ci sie ze mozesz dyktowac kto kiedy i gdzie moze jakas firme zalozyc
 no nie wiem nie wiem, mysle ze to jest bardziej sprawa dla twojego psychiatry a nie CBA, masz urojenia i wydaje ci sie ze mozesz dyktowac kto kiedy i gdzie moze jakas firme zalozyc rozwiń
Avatar
Robik / 6 maja 2021 r. o 18:46
+14
Uznaje tylko mercedesy. Ursus to może być traktor a nie auto do worzenia ludzi.
 "Uznaje"? Kto uznaje? "Worzenia ludzi"??? "mgr"? Naprawdę?
Avatar
___K___ / 7 maja 2021 r. o 10:55
+11
Pasażerowie komunikacji miejskiej zostali z kilkudziesięcioma bublami, których już nikt nie będzie serwisował i które za kilka lat (albo wcześniej) pójdą na złom. Tak się robi interesy w Lublinie. Dziękujemy panie prezydencie za sprawną komunikację miejską.
To i tak nie ma znaczenia, bo codziennie jeździ ok. połowa posiadanej floty przez MPK... Ba, nawet unijne nowoczesne autobusy są odstawione a jeżdżą w zamian wyglądające jak złom autobusy podwykonawców i stare powarszawskie jelcze, któe nie mają biletomatów i niskiej podłogi na całej długości.
 Ma znaczenie, bo zmarnowano dziesiątki jak nie setki milionów złotych. Tylko dlatego, że ktoś miał utopijną wizję fabryki autobusów w Lublinie. W czasie kiedy w Polsce padły prawie wszystkie zakłady produkcji autobusów takie jak np. Autosan, Solbus, AMZ, a Solarisa przejęli Hiszpanie ktoś całkowicie oderwany od rzeczywistości władował się w ten szemrany biznes, a mieszkancy Lublina dostali jakieś ukraińskie buble z których śmiała się cała Polska. To jest sprawa dla NIK-u albo nawet CBA.
To i tak nic przy miliardach, jakie co roku z budżetu idą na różne sposoby do kleru na ich wydumane przedsięwzięcia. A to już naprawdę trudno nazwać inwestycją - to jest pasienie darmozjadów.
To i tak nic przy miliardach, jakie co roku z budżetu idą na różne sposoby do kleru na ich wydumane przedsięwzięcia. A to już naprawdę trudno nazwać inwestycją - to jest pasienie darmozjadów. rozwiń
Avatar
_XD_ / 6 maja 2021 r. o 19:15
+11
Uznaje tylko mercedesy. Ursus to może być traktor a nie auto do worzenia ludzi.
 Worzenia... Opowiedz coś jeszcze na temat dysleksji redaktorów? To takie zabawne. Za każdym razem. XD
Avatar
Janusz_Paliwas / 6 maja 2021 r. o 15:58
+11
Pasażerowie komunikacji miejskiej zostali z kilkudziesięcioma bublami, których już nikt nie będzie serwisował i które za kilka lat (albo wcześniej) pójdą na złom. Tak się robi interesy w Lublinie. Dziękujemy panie prezydencie za sprawną komunikację miejską.
 To i tak nie ma znaczenia, bo codziennie jeździ ok. połowa posiadanej floty przez MPK... Ba, nawet unijne nowoczesne autobusy są odstawione a jeżdżą w zamian wyglądające jak złom autobusy podwykonawców i stare powarszawskie jelcze, któe nie mają biletomatów i niskiej podłogi na całej długości.
 To i tak nie ma znaczenia, bo codziennie jeździ ok. połowa posiadanej floty przez MPK... Ba, nawet unijne nowoczesne autobusy są odstawione a jeżdżą w zamian wyglądające jak złom autobusy podwykonawców i stare powarszawskie jelcze, któe nie mają biletomatów i niskiej podłogi na całej długości. rozwiń
Avatar
_XD_ / 7 maja 2021 r. o 22:23
+9
Pasażerowie komunikacji miejskiej zostali z kilkudziesięcioma bublami, których już nikt nie będzie serwisował i które za kilka lat (albo wcześniej) pójdą na złom. Tak się robi interesy w Lublinie. Dziękujemy panie prezydencie za sprawną komunikację miejską.
 I jak tam? Udało wyrobić tygodniową normę w trzy dni? XD
Avatar
___K___ / 12 maja 2021 r. o 19:38
+6
Pasażerowie komunikacji miejskiej zostali z kilkudziesięcioma bublami, których już nikt nie będzie serwisował i które za kilka lat (albo wcześniej) pójdą na złom. Tak się robi interesy w Lublinie. Dziękujemy panie prezydencie za sprawną komunikację miejską.
To i tak nie ma znaczenia, bo codziennie jeździ ok. połowa posiadanej floty przez MPK... Ba, nawet unijne nowoczesne autobusy są odstawione a jeżdżą w zamian wyglądające jak złom autobusy podwykonawców i stare powarszawskie jelcze, któe nie mają biletomatów i niskiej podłogi na całej długości.
 Ma znaczenie, bo zmarnowano dziesiątki jak nie setki milionów złotych. Tylko dlatego, że ktoś miał utopijną wizję fabryki autobusów w Lublinie. W czasie kiedy w Polsce padły prawie wszystkie zakłady produkcji autobusów takie jak np. Autosan, Solbus, AMZ, a Solarisa przejęli Hiszpanie ktoś całkowicie oderwany od rzeczywistości władował się w ten szemrany biznes, a mieszkancy Lublina dostali jakieś ukraińskie buble z których śmiała się cała Polska. To jest sprawa dla NIK-u albo nawet CBA.
To i tak nic przy miliardach, jakie co roku z budżetu idą na różne sposoby do kleru na ich wydumane przedsięwzięcia. A to już naprawdę trudno nazwać inwestycją - to jest pasienie darmozjadów.
To i tak nic przy miliardach, jakie co roku z budżetu idą na różne sposoby do kleru na ich wydumane przedsięwzięcia. A to już naprawdę trudno nazwać inwestycją - to jest pasienie darmozjadów. rozwiń
Avatar
_DX_ / 12 maja 2021 r. o 09:54
-4
Pasażerowie komunikacji miejskiej zostali z kilkudziesięcioma bublami, których już nikt nie będzie serwisował i które za kilka lat (albo wcześniej) pójdą na złom. Tak się robi interesy w Lublinie. Dziękujemy panie prezydencie za sprawną komunikację miejską.
Avatar
_DX_ / 12 maja 2021 r. o 09:53
-3
Pasażerowie komunikacji miejskiej zostali z kilkudziesięcioma bublami, których już nikt nie będzie serwisował i które za kilka lat (albo wcześniej) pójdą na złom. Tak się robi interesy w Lublinie. Dziękujemy panie prezydencie za sprawną komunikację miejską.
To i tak nie ma znaczenia, bo codziennie jeździ ok. połowa posiadanej floty przez MPK... Ba, nawet unijne nowoczesne autobusy są odstawione a jeżdżą w zamian wyglądające jak złom autobusy podwykonawców i stare powarszawskie jelcze, któe nie mają biletomatów i niskiej podłogi na całej długości.
  Ma znaczenie, bo zmarnowano dziesiątki jak nie setki milionów złotych. Tylko dlatego, że ktoś miał utopijną wizję fabryki autobusów w Lublinie. W czasie kiedy w Polsce padły prawie wszystkie zakłady produkcji autobusów takie jak np. Autosan, Solbus, AMZ, a Solarisa przejęli Hiszpanie ktoś całkowicie oderwany od rzeczywistości władował się w ten szemrany biznes, a mieszkancy Lublina dostali jakieś ukraińskie buble z których śmiała się cała Polska. To jest sprawa dla NIK-u albo nawet CBA.
  Ma znaczenie, bo zmarnowano dziesiątki jak nie setki milionów złotych. Tylko dlatego, że ktoś miał utopijną wizję fabryki autobusów w Lublinie. W czasie kiedy w Polsce padły prawie wszystkie zakłady produkcji autobusów takie jak np. Autosan, Solbus, AMZ, a Solarisa przejęli Hiszpanie ktoś całkowicie oderwany od rzeczywistości władował się w ten szemrany biznes, a mieszkancy Lublina dostali jakieś ukraińskie buble z których śmiała się cała Polska. To jest sprawa dla NIK-u albo nawet CBA. rozwiń
Avatar
___K___ / 11 maja 2021 r. o 09:53
+5
Pasażerowie komunikacji miejskiej zostali z kilkudziesięcioma bublami, których już nikt nie będzie serwisował i które za kilka lat (albo wcześniej) pójdą na złom. Tak się robi interesy w Lublinie. Dziękujemy panie prezydencie za sprawną komunikację miejską.
To i tak nie ma znaczenia, bo codziennie jeździ ok. połowa posiadanej floty przez MPK... Ba, nawet unijne nowoczesne autobusy są odstawione a jeżdżą w zamian wyglądające jak złom autobusy podwykonawców i stare powarszawskie jelcze, któe nie mają biletomatów i niskiej podłogi na całej długości.
 Ma znaczenie, bo zmarnowano dziesiątki jak nie setki milionów złotych. Tylko dlatego, że ktoś miał utopijną wizję fabryki autobusów w Lublinie. W czasie kiedy w Polsce padły prawie wszystkie zakłady produkcji autobusów takie jak np. Autosan, Solbus, AMZ, a Solarisa przejęli Hiszpanie ktoś całkowicie oderwany od rzeczywistości władował się w ten szemrany biznes, a mieszkancy Lublina dostali jakieś ukraińskie buble z których śmiała się cała Polska. To jest sprawa dla NIK-u albo nawet CBA.
To i tak nic przy miliardach, jakie co roku z budżetu idą na różne sposoby do kleru na ich wydumane przedsięwzięcia. A to już naprawdę trudno nazwać inwestycją - to jest pasienie darmozjadów.
To i tak nic przy miliardach, jakie co roku z budżetu idą na różne sposoby do kleru na ich wydumane przedsięwzięcia. A to już naprawdę trudno nazwać inwestycją - to jest pasienie darmozjadów. rozwiń
Avatar
___K___ / 10 maja 2021 r. o 19:49
+3
Pasażerowie komunikacji miejskiej zostali z kilkudziesięcioma bublami, których już nikt nie będzie serwisował i które za kilka lat (albo wcześniej) pójdą na złom. Tak się robi interesy w Lublinie. Dziękujemy panie prezydencie za sprawną komunikację miejską.
To i tak nie ma znaczenia, bo codziennie jeździ ok. połowa posiadanej floty przez MPK... Ba, nawet unijne nowoczesne autobusy są odstawione a jeżdżą w zamian wyglądające jak złom autobusy podwykonawców i stare powarszawskie jelcze, któe nie mają biletomatów i niskiej podłogi na całej długości.
 Ma znaczenie, bo zmarnowano dziesiątki jak nie setki milionów złotych. Tylko dlatego, że ktoś miał utopijną wizję fabryki autobusów w Lublinie. W czasie kiedy w Polsce padły prawie wszystkie zakłady produkcji autobusów takie jak np. Autosan, Solbus, AMZ, a Solarisa przejęli Hiszpanie ktoś całkowicie oderwany od rzeczywistości władował się w ten szemrany biznes, a mieszkancy Lublina dostali jakieś ukraińskie buble z których śmiała się cała Polska. To jest sprawa dla NIK-u albo nawet CBA.
To i tak nic przy miliardach, jakie co roku z budżetu idą na różne sposoby do kleru na ich wydumane przedsięwzięcia. A to już naprawdę trudno nazwać inwestycją - to jest pasienie darmozjadów. Ale tu ani NIK, ani CBA nawet nie kiwną palcem, bo kler jest de facto pod potężną ochroną PiSu.
To i tak nic przy miliardach, jakie co roku z budżetu idą na różne sposoby do kleru na ich wydumane przedsięwzięcia. A to już naprawdę trudno nazwać inwestycją - to jest pasienie darmozjadów. Ale tu ani NIK, ani CBA nawet nie kiwną palcem, bo kler jest de facto pod potężną ochroną PiSu. rozwiń
Avatar
_XD_ / 10 maja 2021 r. o 12:36
+3
Pasażerowie komunikacji miejskiej zostali z kilkudziesięcioma bublami, których już nikt nie będzie serwisował i które za kilka lat (albo wcześniej) pójdą na złom. Tak się robi interesy w Lublinie. Dziękujemy panie prezydencie za sprawną komunikację miejską.
  Chyba się jednak nie udało tej tygodniówki zrobić, więc w tym tygodniu będzie wzmożona aktywność trolli z piwnic pod urzędem marszałkowskim. XD
Avatar
___K___ / 10 maja 2021 r. o 08:22
+5
Pasażerowie komunikacji miejskiej zostali z kilkudziesięcioma bublami, których już nikt nie będzie serwisował i które za kilka lat (albo wcześniej) pójdą na złom. Tak się robi interesy w Lublinie. Dziękujemy panie prezydencie za sprawną komunikację miejską.
 Jak ty się, _DebiliX_, wypowiesz, to od razu taką tępotą wieje...
Avatar
_XD_ / 7 maja 2021 r. o 22:23
+9
Pasażerowie komunikacji miejskiej zostali z kilkudziesięcioma bublami, których już nikt nie będzie serwisował i które za kilka lat (albo wcześniej) pójdą na złom. Tak się robi interesy w Lublinie. Dziękujemy panie prezydencie za sprawną komunikację miejską.
 I jak tam? Udało wyrobić tygodniową normę w trzy dni? XD
Avatar
___K___ / 7 maja 2021 r. o 14:57
+18
Pasażerowie komunikacji miejskiej zostali z kilkudziesięcioma bublami, których już nikt nie będzie serwisował i które za kilka lat (albo wcześniej) pójdą na złom. Tak się robi interesy w Lublinie. Dziękujemy panie prezydencie za sprawną komunikację miejską.
To i tak nie ma znaczenia, bo codziennie jeździ ok. połowa posiadanej floty przez MPK... Ba, nawet unijne nowoczesne autobusy są odstawione a jeżdżą w zamian wyglądające jak złom autobusy podwykonawców i stare powarszawskie jelcze, któe nie mają biletomatów i niskiej podłogi na całej długości.
Ma znaczenie, bo zmarnowano dziesiątki jak nie setki milionów złotych. Tylko dlatego, że ktoś miał utopijną wizję fabryki autobusów w Lublinie. W czasie kiedy w Polsce padły prawie wszystkie zakłady produkcji autobusów takie jak np. Autosan, Solbus, AMZ, a Solarisa przejęli Hiszpanie ktoś całkowicie oderwany od rzeczywistości władował się w ten szemrany biznes, a mieszkancy Lublina dostali jakieś ukraińskie buble z których śmiała się cała Polska. To jest sprawa dla NIK-u albo nawet CBA.
To i tak nic przy miliardach, jakie co roku z budżetu idą na różne sposoby do kleru na ich wydumane przedsięwzięcia. A to już naprawdę trudno nazwać inwestycją - to jest pasienie darmozjadów.
To i tak nic przy miliardach, jakie co roku z budżetu idą na różne sposoby do kleru na ich wydumane przedsięwzięcia. A to już naprawdę trudno nazwać inwestycją - to jest pasienie darmozjadów. rozwiń
Avatar
___K___ / 7 maja 2021 r. o 10:55
+11
Pasażerowie komunikacji miejskiej zostali z kilkudziesięcioma bublami, których już nikt nie będzie serwisował i które za kilka lat (albo wcześniej) pójdą na złom. Tak się robi interesy w Lublinie. Dziękujemy panie prezydencie za sprawną komunikację miejską.
To i tak nie ma znaczenia, bo codziennie jeździ ok. połowa posiadanej floty przez MPK... Ba, nawet unijne nowoczesne autobusy są odstawione a jeżdżą w zamian wyglądające jak złom autobusy podwykonawców i stare powarszawskie jelcze, któe nie mają biletomatów i niskiej podłogi na całej długości.
 Ma znaczenie, bo zmarnowano dziesiątki jak nie setki milionów złotych. Tylko dlatego, że ktoś miał utopijną wizję fabryki autobusów w Lublinie. W czasie kiedy w Polsce padły prawie wszystkie zakłady produkcji autobusów takie jak np. Autosan, Solbus, AMZ, a Solarisa przejęli Hiszpanie ktoś całkowicie oderwany od rzeczywistości władował się w ten szemrany biznes, a mieszkancy Lublina dostali jakieś ukraińskie buble z których śmiała się cała Polska. To jest sprawa dla NIK-u albo nawet CBA.
To i tak nic przy miliardach, jakie co roku z budżetu idą na różne sposoby do kleru na ich wydumane przedsięwzięcia. A to już naprawdę trudno nazwać inwestycją - to jest pasienie darmozjadów.
To i tak nic przy miliardach, jakie co roku z budżetu idą na różne sposoby do kleru na ich wydumane przedsięwzięcia. A to już naprawdę trudno nazwać inwestycją - to jest pasienie darmozjadów. rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze 24

Skomentuj

Aby napisać komentarz, należy się zalogować:

Nie publikujemy nic na Twojej tablicy na Facebooku oraz nikomu nie udostępniamy Twoich danych osobistych.
Podczas pierwszego logowania zostaniesz poproszony o wybór swojej nazwy użytkownika.

Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Uchodźcy to nasi sąsiedzi. Tak mieszkańcy Lublina i Wilna wspierają Białorusinów
Wideo
galeria
film

Uchodźcy to nasi sąsiedzi. Tak mieszkańcy Lublina i Wilna wspierają Białorusinów

Żywie Biełaruś! – wykrzykuje kobieta na zakończenie słynnych „Murów”, tym razem śpiewanych po białorusku równocześnie przez mieszkańców Lublina i Wilna. Niedzielną akcję solidarnościowa z walczącymi o niepodległość Białorusinami, zorganizowało lubelskie stowarzyszenie Homo Faber z okazji Światowego Dnia Uchodźcy.

Igros Krasnobród – Błękitni Obsza 5:2. Potrzebują już tylko punktu

Igros Krasnobród – Błękitni Obsza 5:2. Potrzebują już tylko punktu

KEEZA ZAMOJSKA KLASA OKRĘGOWA Igros Krasnobród pokonał u siebie Błękitnych Obsza i na kolejkę przed końcem sezonu jest liderem tabeli. Tym samym zespół trenera Marcina Nowosada w ostatniej serii gier potrzebuje jednego „oczka” by móc cieszyć się z awansu

"Przesympatyczny człowiek, bardzo zdolny aktor, niesamowita historia". Trwa zbiórka na film „Drgania świetlików”
Magazyn

"Przesympatyczny człowiek, bardzo zdolny aktor, niesamowita historia". Trwa zbiórka na film „Drgania świetlików”

Trwa zbiórka pieniędzy na ukończenie filmu „Drgania świetlików” o wybitnym aktorze Andrzeju Golejewskim. – Jestem szczęśliwa, że mój film uruchomił innych aktorów, którzy mnie wspierają, mówią o projekcie, zrzutce na jego dokończenie. Bardzo ważne jest to, że mówią o aktorstwie Andrzeja Golejewskiego – Rozmowa z Hanką Brulińską, reżyserem dokumentalnego filmu o aktorze Andrzeju Golejewskim.

Lubelskie: Chronione ptaki polubiły cementownię

Lubelskie: Chronione ptaki polubiły cementownię

W chełmskiej cementowni od lat bytują pustułki. Firma wspomaga chronione sokoły, montując budki lęgowe. Szacuje się, że przez 10 lat tego programu budki lęgowe opuściło aż 200 młodych ptaków.

Gdy BMW zderza się z ciągnikiem...

Gdy BMW zderza się z ciągnikiem...

Do groźnej kolizji doszło wczoraj w Siemieniu. BMW zderzyło się z ciągnikiem. Samochód dachował i wylądował w polu.

Wyprzedaż garażowa: Wystawców pełno, gorzej z kupującymi
foto
galeria

Wyprzedaż garażowa: Wystawców pełno, gorzej z kupującymi

Wystawcy dopisali podczas niedzielnej wyprzedaży garażowej na Targu pod Zamkiem.

Hiszpania - Polska. Strefa kibica nad Zalewem Zemborzyckim [zdjęcia]
galeria

Hiszpania - Polska. Strefa kibica nad Zalewem Zemborzyckim [zdjęcia]

W Lublinie w klubie Playa Marina nad Zalewem Zemborzyckim tłumy kibiców śledziły wczorajszy mecz.

Gmina Puławy wybiera nowego wójta. Kandydatów jest czworo
foto
galeria

Gmina Puławy wybiera nowego wójta. Kandydatów jest czworo

W gminie Puławy trwają przedterminowe wybory wójta. Kandydatów na następcę Krzysztofa Brzezińskiego jest czworo: Marzanna Kamola, Kamil Lewandowski, Renata Molenda i Małgorzata Piwowarek.

Dowódca 18. Dywizji Zmechanizowanej: Mamy „stempel” do działania w każdych warunkach
galeria

Dowódca 18. Dywizji Zmechanizowanej: Mamy „stempel” do działania w każdych warunkach

Rozmowa z gen. Jarosławem Gromadzińskim, dowódcą 18. Dywizji Zmechanizowanej

Włodawa: Więcej zielonej energii. Miasto zaoszczędziło

Włodawa: Więcej zielonej energii. Miasto zaoszczędziło

Władze miasta zredukowały koszty zakupu energii o ponad 50 proc. Wystarczyło wymienić uliczne oświetlenie i drogą przetargu wyłonić nowego dostawcę.

Zamość: Coraz więcej znaków "Smart Stop". Co oznaczają?

Zamość: Coraz więcej znaków "Smart Stop". Co oznaczają?

W Zamościu specjalne piktogramy przypominają o nowych przepisów. Kilka dni znaki namalowali je uczniowie zamojskiej szkoły.

"Na pracownika banku". Oszuści taką metodą wyczyścili konto mieszkance Lublina

"Na pracownika banku". Oszuści taką metodą wyczyścili konto mieszkance Lublina

Ktoś podał się za pracownicę banku i wyczyścił mieszkance Lublina ponad 20 tys. zł z konta.

Ogromny pożar na Podhalu. Premier obiecuje pomoc pogorzelcom

Ogromny pożar na Podhalu. Premier obiecuje pomoc pogorzelcom

W sobotę we wsi Nowa Biała w Małopolsce wybuchł pożar, który objął 21 budynków mieszkalnych i 23 budynki gospodarcze. Kilka osób trafiło do szpitala. W niedzielę poszkodowanych odwiedził premier Mateusz Morawiecki.

Koronawirus, 20 czerwca. 133 nowych przypadków

Koronawirus, 20 czerwca. 133 nowych przypadków

W niedzielę Ministerstwo Zdrowia poinformowało o 133 nowych przypadkach zakażenia koronawirusem. 11 z nich dotyczy województwa lubelskiego.

W tych krajach nie rozpoczęto jeszcze szczepień przeciwko Covid-19

W tych krajach nie rozpoczęto jeszcze szczepień przeciwko Covid-19

W Afryce co najmniej jedną dawkę szczepionki przeciw Covid-19 przyjęło 2,4 proc. populacji, w Ameryce Północnej - 40,3 proc., w Europie - 36,9 proc. Wskaźnik dla całego świata wynosi 21,1 proc. W kilku krajach, w tym w Tanzanii, Burundi, Erytrei i na Haiti nie zaszczepiono jeszcze nikogo.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.