Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

20 lipca 2008 r.
17:23
Edytuj ten wpis

Sowińskiego i Filaretów połączy wiadukt

Autor: Zdjęcie autora Dominik Smaga
0 16 A A

Już trzy lata leżą w Ratuszu projekty budowy tunelu pod Al. Racławickimi i wiaduktu nad Głęboką. Ta dokumentacja kosztowała 2,4 mln zł.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
I niedługo straci ważność. Prezydent uznał, że trzeba ratować, co się da i chce zbudować przynajmniej wiadukt. Bo na wszystko nas nie stać.


- Pod koniec czerwca dostaliśmy dokumentację. Jesteśmy w trakcie jej sprawdzania - mówi Zbigniew Choduń z Wydziału Inwestycji w Urzędzie Miasta.

Dokumenty trzeba było odświeżyć, bo uzgodnienia całego projektu obejmującego także tunel będą ważne jeszcze tylko przez kilka miesięcy. I dlatego miasto postanowiło z tych dużych planów "wymontować” wiadukt.

Estakada pozwoli kierowcom ominąć zatłoczony rano i po południu odcinek ul. Głębokiej. W czasie komunikacyjnego szczytu tym odcinkiem jezdni, który byłby zastąpiony wiaduktem przejeżdża około 3 tysięcy aut na godzinę. - Teraz nie jest jeszcze ciężko, bo studenci wyjechali z Lublina. Ale jesienią znów trzeba będzie odstać swoje jadąc rano z Czubów do śródmieścia - wzdycha pani Ewa.

Górą pojadą ci, którzy zmierzają z Filaretów w stronę miasteczka akademickiego i na odwrót. Pozostali pojadą rondem, które ma powstać u zbiegu ul. Sowińskiego i Głębokiej.

Pod tym skrzyżowaniem plany przewidują podziemne przejście - od holu promieniście rozchodziłyby się schody. W trakcie budowy tego przejścia Głęboką trzeba by zamknąć, a ruch byłby skierowany na ul. Zana i Al. Racławickie.

Jeszcze w maju zeszłego roku miejscy urzędnicy zakładali, że budowa wiaduktu rozpocznie się tego lata. Ale inwestycja nie trafiła na tegoroczną listę miejskich wydatków, bo prezydent uznał, że na razie nas na nią nie stać. Według ostrożnych szacunków wiadukt mógłby kosztować 100 milionów złotych.

Jak będzie tym razem? Teraz Ratusz planuje rozpocząć budowę w 2009 r., a zakończyć rok później.

Miało być tak pięknie

Ale na całość nas nie stać. Trzeba by:

• przełożyć wszystkie biegnące pod jezdnią rury i kable

• wyciąć sporo drzew

• wyburzyć jeden budynek

• wykopać tunel i postawić jego ściany oraz strop

• poszerzyć ul. Sowińskiego

• zbudować wiadukt oraz przejście podziemne na skrzyżowaniu Sowińskiego i Głębokiej.

A to jeszcze nie wszystkie prace. Gdyby obecny prezydent chciał zrealizować cały projekt swojego poprzednika, to miasto musiałoby wydać na to ponad 300 milionów złotych. Czyli jedną trzecią tego, co musi wystarczyć całemu Lublinowi na cały rok.

Komentarze 16

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
separatysta / 24 lipca 2008 o 15:09
0
Dziwi mnie jedno
Dlaczego za wszelką cenę wszyscy chcą budować tunel pod alejami racławickimi ?
Przeceież wystarczy wyburzyć jeden parterowy budynek (róg racławickich i przedłużenia sowińskiego w stronę czechowa jest tam szkoła jazdy i jakieś biuro poselskie) wykorzystać 20 m z terenu nie używanego boiska szkolnego i skwerek przed zespołem szkół włókienniczych. Można tam spokojnie wytyczyć szeroką ulicę. W stronę LSM od racławickich, wystarczy poszerzyć Sowińskiego o 4 m z każdej strony (zwęzić chodniki i przesadzić drzewa) i będzie po problemie. Jestem też za przedłużeniem Sowińskiego do Zana. Należy się też zastanowić czy budowa przejścia podziemnego pod ulicą głęboką ma sens. Ul Głęboka jest poprowadzona w tzw "suchej dolinie" która schodzi do doliny bystrzycy. Jeżeli zostanie tam zbudowane przejście podziemne to przy większych opadach będziemy mieli zagwarantowane przejście podwodne.
O obwodnicy małej i dużej nawet nie chce mi się pisać bo powinny być wybudowane już 10 lat temu.
Dziwi mnie jedno
Dlaczego za wszelką cenę wszyscy chcą budować tunel pod alejami racławickimi ?
Przeceież wystarczy wyburzyć jeden parterowy budynek (róg racławickich i przedłużenia sowińskiego w stronę czechowa jest tam szkoła jazdy i jakieś biuro poselskie) wykorzystać 20 m z terenu nie używanego boiska szkolnego i skwerek przed zespołem szkół włókienniczych. Można tam spokojnie wytyczyć szeroką ulicę. W stronę LSM od racławickich, wystarczy poszerzyć Sowińskiego o 4 m z każdej strony (zwęzić chodniki i przesadzić drzewa) i będ... rozwiń
Avatar
Etam / 22 lipca 2008 o 10:35
0
Lublinianin napisał:
Szkoda, że władze miejskie wymyślają coraz to nowe rozwiązania drogowe zamist realizować te dawno zaplanowane. Najlepszym przykładem jest budowa przedłużenia Al.JPII do Al. Krasnickich - pod potrzeby inwestora, a nie mieszkańców Lublina. Prezydent zapomina, że jego obowiązkiem jest dbanie o mieszkańców Lublina, a ta droga spowoduje, że na JPII pojawi się o wiele więcej samochodów, które utkną na Filaretów, Nadbystrzyckiej, Krochmalnej lub Wrotkowskiej, bo nie ma drożnych szlaków tranzytowych.

Zapomniano o przedłużeniu Głębokiej w Muzyczną i dalej mostem nad Bystrzycą do trasy Zielonej (dlaczego nikt nie zaczyna budowac mostu - potrwa to 2 do 3 lat i będzie jak znalazł), Krańcowa do Kunickiego i dalej do Wrotkowskiej może się doczeka o ile urzędasy wyrobią się z pismami, przedłużenie Boh.M.Cassino od Wojciechowskiej do Warszawskiej (a dokładnie do węzła na obwodnicy chyba) - nic się nie mówi, ale węzeł miasto chce budować i dojazd do węzła.

To jest marnowanie NASZYCH pieniędzy na inwestycje, które NAM nie służą tak jak innym. Nam potrzeba sprawnego ruchu w mieście, a nie 4 pasmowej magistrali, która kończy się zakrętem tak ostrym, że ciężarówki jadąc 15 km/h się nie mieszczą (zjazd z trasy Zielonej w Młyńską)!

Szkoda, ze radni zajęci wojenką PO z PiS (lub odwrotnie) tudzież dobijaniem komuchów nie zwrócą uwagi na stare opracowania i plany, które się marnują i nie rozliczają Prezydenta z tego, czego nie zrobił (a byłoby tego dużo!)


Przedłużenie Głębokiej w Muzyczną jest bez sensu. Mosty powinny być dalej od siebie. Ma sens natomiast przedłużenie Sowińskiego od Al. Racławickich do ul. Smoluchowskiego z rondem na Zana. Cukrownia nie stoi już tu jak dawniej jako przeszkoda.


Przedłużenie Głębokiej w Muzyczną jest bez sensu. Mosty powinny być dalej od siebie. Ma sens natomiast przedłużenie Sowińskiego od Al. Racławickich do ul. Smoluchowskiego z rondem na Zana. Cukrownia nie stoi już tu jak dawniej jako przeszkoda. rozwiń
Avatar
marek piegus / 22 lipca 2008 o 10:12
0
W pelni popieram glosy optujace przede wszystkim za przedluzeniem Sowinskiego. Rondo owszem ale z tzw. dodatkowymi, niezaleznymi prawozjazdami poza rondem - miejsca jest wystarczajaco duzo a zapewnia znacznie wieksza plynnosc jazdy. A wtedy zaden wiadukt nie jest potrzebny, zwlaszcza ze zeszpecilby i tak juz nieliczne jako tako wygladajace tereny zielone w Lublinie. Niech w koncu urzedasy nie ida na skroty tylko uzywaja szarych komorek - a jak juz nie maja swoich to niech poprosza o wsparcie - myslenie nie boli - UWIERZCIE !
Avatar
Lublinianin / 22 lipca 2008 o 08:44
0
Szkoda, że władze miejskie wymyślają coraz to nowe rozwiązania drogowe zamist realizować te dawno zaplanowane. Najlepszym przykładem jest budowa przedłużenia Al.JPII do Al. Krasnickich - pod potrzeby inwestora, a nie mieszkańców Lublina. Prezydent zapomina, że jego obowiązkiem jest dbanie o mieszkańców Lublina, a ta droga spowoduje, że na JPII pojawi się o wiele więcej samochodów, które utkną na Filaretów, Nadbystrzyckiej, Krochmalnej lub Wrotkowskiej, bo nie ma drożnych szlaków tranzytowych.

Zapomniano o przedłużeniu Głębokiej w Muzyczną i dalej mostem nad Bystrzycą do trasy Zielonej (dlaczego nikt nie zaczyna budowac mostu - potrwa to 2 do 3 lat i będzie jak znalazł), Krańcowa do Kunickiego i dalej do Wrotkowskiej może się doczeka o ile urzędasy wyrobią się z pismami, przedłużenie Boh.M.Cassino od Wojciechowskiej do Warszawskiej (a dokładnie do węzła na obwodnicy chyba) - nic się nie mówi, ale węzeł miasto chce budować i dojazd do węzła.

To jest marnowanie NASZYCH pieniędzy na inwestycje, które NAM nie służą tak jak innym. Nam potrzeba sprawnego ruchu w mieście, a nie 4 pasmowej magistrali, która kończy się zakrętem tak ostrym, że ciężarówki jadąc 15 km/h się nie mieszczą (zjazd z trasy Zielonej w Młyńską)!

Szkoda, ze radni zajęci wojenką PO z PiS (lub odwrotnie) tudzież dobijaniem komuchów nie zwrócą uwagi na stare opracowania i plany, które się marnują i nie rozliczają Prezydenta z tego, czego nie zrobił (a byłoby tego dużo!)
Szkoda, że władze miejskie wymyślają coraz to nowe rozwiązania drogowe zamist realizować te dawno zaplanowane. Najlepszym przykładem jest budowa przedłużenia Al.JPII do Al. Krasnickich - pod potrzeby inwestora, a nie mieszkańców Lublina. Prezydent zapomina, że jego obowiązkiem jest dbanie o mieszkańców Lublina, a ta droga spowoduje, że na JPII pojawi się o wiele więcej samochodów, które utkną na Filaretów, Nadbystrzyckiej, Krochmalnej lub Wrotkowskiej, bo nie ma drożnych szlaków tranzytowych.

Zapomniano o przedłużeniu Głębokiej ... rozwiń
Avatar
alek / 21 lipca 2008 o 21:06
0
To właśnie miałem na mysli pisząc o rondzie planowanym jak wynika z artykułu u zbiegu Głębokiej i Sowińskiego. Druga sprawa -jestem zwolennikiem szybkich, bezkolizyjnych węzłów kom. A odn Trasy Zielonej. Jest. I co to zmienia? Zamiast 1-go Maja jedziemy obok. A dalej stajemy co 100m przed światłami. Ruszanie, pierwszy, drugi, trzeci bieg i za moment redukcja, czekanie, znów jedynka itd.... Mozna prościej, szybciej. Tylko trzeba chcieć.
Avatar
pan / 21 lipca 2008 o 16:28
0
Lublinianin napisał:
[color="#FF0000"][size=3]A co z przedłużeniem Sowińskiego do Nadbystrzyckiej? Rezerwa terenu jest zostawiona, wszystkie prace w tym miejscu uwzględniały istnienie tej ulicy, a odciążyłaby zarówno Nadbystrzycką jak i Filaretów?
Kiedy będzie wybudowana? Wtedy wiadukt nad Głęboką miałby sens, a w Filaretów byłby tylko zjazd z wiaduktu, bo nie byłoby tak wielkiej potrzeby.

Dlaczego nikt o tym nie wspomina?[/size][/color]

Najważniejsze połączenie to: z miasteczka uniwersyteckiego (studenci=pasażerowie MPK) przez budowę ul. Sowińskiego od Głębokiej do skrzyżowania Nadbystrzycka-Zana i dalej (obok Politechniki) do dworca, oraz w drugą stronę z miasteczka przedłużamy ul.Głęboką - do połączenia z wjazdem od Warszawy, będzie to główna ulica (dwupasmowa, bezkolizyjna) dojazdowa.

Najważniejsze połączenie to: z miasteczka uniwersyteckiego (studenci=pasażerowie MPK) przez budowę ul. Sowińskiego od Głębokiej do skrzyżowania Nadbystrzycka-Zana i dalej (obok Politechniki) do dworca, oraz w drugą stronę z miasteczka przedłużamy ul.Głęboką - do połączenia z wjazdem od Warszawy, będzie to główna ulica (dwupasmowa, bezkolizyjna) dojazdowa. rozwiń
Avatar
Dar / 21 lipca 2008 o 15:11
0
Jestem ciekaw dlaczego DW na forum wyświetla tylko wypowiedzi mówiące : że należy ,trzeba,zaległości sprzed lat.
Natomiast nie wyświetli tekstów o tym że 2,5 miliona zł wydano(wyrzucono w błoto)przecież to my wszyscy płacimy na to .Dlaczego nikt za to nie odpowie,za marnowanie naszych pieniędzy!!!!Wstyd nasi włodarze ci co byli i zapewne ci co są teraz(a o tym dowiemy sie zapewne nie długo).
Avatar
Marcel / 21 lipca 2008 o 13:22
0
Panowie i Panie po prostu zamiast gadac trzeba zakasać rekawy i zabrać sie do ROBOTY. Ale do roboty a nie tworzenia kolejnego stosu papierów. Zresza po co ja to mówię i tak bedzie jak zawsze czyli tego sie nie da na to kasy nie straczy. A moze uszczelnić wyciekanie kasy bokami, zadbać o uczciwość i wtedy straczy na wszystko a wyborcy sie odwdzięczą.
Jesli chodzi o układ komunikacyjny Laublina to trzeba zacząć działać JUŻ. Przecież to miasto jest totalnie zakorkowane !!! Kłania sie brak obwodnicy i małej miejskiej obwodnicy (jest parodnia że prze zcentrum 400 tysiacznego miasta przechodzi tranzyt dla Tirów do granicy !!!). Brak komunikacji pomiedzy dzielnicami (przejechanie z Czechowa na Czybu ok. godz nawet 17 zajmuje praiwe 50 min czasu. Jeśli w ciągu najbliższych 2-3 lat nie powstanie (ale powstanie a zacznie sie dopiero budowac) obwodnica i mała obwodnica to Lublin stanie w korkach i smrodzie spalin. Takze mozę nasze kochane władze zamiast nażekac zabiorą swoje drogie tyłki i wezma sie do roboty. No chyba że nie maja odpowiednich umiejetności to wtedy powinny odejśc jako że mieszkańcy stracili do nich zaufanie, więc czas odejść!
Panowie i Panie po prostu zamiast gadac trzeba zakasać rekawy i zabrać sie do ROBOTY. Ale do roboty a nie tworzenia kolejnego stosu papierów. Zresza po co ja to mówię i tak bedzie jak zawsze czyli tego sie nie da na to kasy nie straczy. A moze uszczelnić wyciekanie kasy bokami, zadbać o uczciwość i wtedy straczy na wszystko a wyborcy sie odwdzięczą.
Jesli chodzi o układ komunikacyjny Laublina to trzeba zacząć działać JUŻ. Przecież to miasto jest totalnie zakorkowane !!! Kłania sie brak obwodnicy i małej miejskiej obwodnicy... rozwiń
Avatar
J-k / 21 lipca 2008 o 11:01
0
alek napisał:
Ja nie narzekałbym na obecne władze. Sprawę zawalili brakiem decyzji, a pomysłu przede wszsytkim ludzie zajmujący się organizacją ruchu w mieście kilkanaście-kilkadziesiąt lat temu. Wiadomo było że osiedla mieszkaniowe powstaną za LSM. Czuby, Poręba, Błonie, Rury. Wraz z LSM ponad 100 tyś mieszkańców. Prawie wszyscy muszą albo dostać się do centrum, albo na Bronowice, Tatary, do wschodniej-przemysłowej częsci miasta. I jak tam mają się niby dostać? -Brak duzej obwodnicy. Brak małej szybkiej przelotówki łączącej Al. Jana Pawła z Mełgiewską. Brak drogi przelotowej przez centrum wreszcie. Teraz cytat: "...W trakcie budowy tego przejścia Głęboką trzeba by zamknąć, a ruch byłby skierowany na ul. Zana i Al. Racławickie." -Przecież to kolejny koszmarek komunikacyjny. Ulica z takim natężeniem ruchu wogóle nie powinna biec przez Sowińskiego! Ale trudno. Nie ma innego wyjścia, tylko jak najszybsza budowa tunelu pod Racławickimi właśnie. Tyle, że zaczynającego się już przed skrzyżowaniem z Popiełuszki a kończącego na wysokosci wydziału prawa UMCS. Koszty wielkie. Ale szybko i bezkolizyjnie przejeżdżamy centrum. Dalej wiadukt do Filaretów i skręt z ronda nową ulicą do Nadbystrzyckiej. Mamy połączenie prawie inealne. Tylko trzeba decyzji. Odwaznej decyzji, której kolejne władze miasta nie chcą podjąć. Zatem czekajmy dalej w korkach. Kosztuje nas to : czas, nerwy, paliwo, emisja spalin w centrum itd.

A nie prościej połączyć ul. Zana z tzw. Trasą Zieloną i ul. Bohaterów Monte Casino (od skrzyżowania z al. Kraśnicką) z Al Solidarności? Zgadzam się, że obecne problemy z układem komunikacyjnym mają swoje źródło w projektach powstałych w latach 70-tych XX w. Zamiast projektu miejskiej "małej" obwodnicy powstała dziwaczna i niezwykle kosztowna koncepcja wytyczenia 3 korytarzy komunikacyjnych poprzecznie przecinających główna oś komunikacyjną miasta. Wówczas powstał projekt połączenia Czechowa z Zalewem Zemborzyckim trasą, która w części przebiegać miała ul. Sowińskiego (ta miała się łączyć z ul. Nadbystrzycką). Ponadto pod centrum miały biec dwa tunele (na wysokości 3 Maja i Wieniawskiej). Niestety te pomysły w części zostały zrealizowane i stąd obecne kłopoty.

A nie prościej połączyć ul. Zana z tzw. Trasą Zieloną i ul. Bohaterów Monte Casino (od skrzyżowania z al. Kraśnicką) z Al Solidarności? Zgadzam się, że obecne problemy z układem komunikacyjnym mają swoje źródło w projektach powstałych w latach 70-tych XX w. Zamiast projektu miejskiej "małej" obwodnicy powstała dziwaczna i niezwykle kosztowna koncepcja wytyczenia 3 korytarzy komunikacyjnych poprzecznie przecinających główna oś komunikacyjną miasta. Wówczas powstał projekt połączenia Czechowa z Zalewem Zemborzycki... rozwiń
Avatar
alek / 21 lipca 2008 o 09:19
0
Ja nie narzekałbym na obecne władze. Sprawę zawalili brakiem decyzji, a pomysłu przede wszsytkim ludzie zajmujący się organizacją ruchu w mieście kilkanaście-kilkadziesiąt lat temu. Wiadomo było że osiedla mieszkaniowe powstaną za LSM. Czuby, Poręba, Błonie, Rury. Wraz z LSM ponad 100 tyś mieszkańców. Prawie wszyscy muszą albo dostać się do centrum, albo na Bronowice, Tatary, do wschodniej-przemysłowej częsci miasta. I jak tam mają się niby dostać? -Brak duzej obwodnicy. Brak małej szybkiej przelotówki łączącej Al. Jana Pawła z Mełgiewską. Brak drogi przelotowej przez centrum wreszcie. Teraz cytat: "...W trakcie budowy tego przejścia Głęboką trzeba by zamknąć, a ruch byłby skierowany na ul. Zana i Al. Racławickie." -Przecież to kolejny koszmarek komunikacyjny. Ulica z takim natężeniem ruchu wogóle nie powinna biec przez Sowińskiego! Ale trudno. Nie ma innego wyjścia, tylko jak najszybsza budowa tunelu pod Racławickimi właśnie. Tyle, że zaczynającego się już przed skrzyżowaniem z Popiełuszki a kończącego na wysokosci wydziału prawa UMCS. Koszty wielkie. Ale szybko i bezkolizyjnie przejeżdżamy centrum. Dalej wiadukt do Filaretów i skręt z ronda nową ulicą do Nadbystrzyckiej. Mamy połączenie prawie inealne. Tylko trzeba decyzji. Odwaznej decyzji, której kolejne władze miasta nie chcą podjąć. Zatem czekajmy dalej w korkach. Kosztuje nas to : czas, nerwy, paliwo, emisja spalin w centrum itd.
Ja nie narzekałbym na obecne władze. Sprawę zawalili brakiem decyzji, a pomysłu przede wszsytkim ludzie zajmujący się organizacją ruchu w mieście kilkanaście-kilkadziesiąt lat temu. Wiadomo było że osiedla mieszkaniowe powstaną za LSM. Czuby, Poręba, Błonie, Rury. Wraz z LSM ponad 100 tyś mieszkańców. Prawie wszyscy muszą albo dostać się do centrum, albo na Bronowice, Tatary, do wschodniej-przemysłowej częsci miasta. I jak tam mają się niby dostać? -Brak duzej obwodnicy. Brak małej szybkiej przelotówki łączącej Al. Jana Pawła z Mełgiewską. B... rozwiń
Avatar
separatysta / 24 lipca 2008 o 15:09
0
Dziwi mnie jedno
Dlaczego za wszelką cenę wszyscy chcą budować tunel pod alejami racławickimi ?
Przeceież wystarczy wyburzyć jeden parterowy budynek (róg racławickich i przedłużenia sowińskiego w stronę czechowa jest tam szkoła jazdy i jakieś biuro poselskie) wykorzystać 20 m z terenu nie używanego boiska szkolnego i skwerek przed zespołem szkół włókienniczych. Można tam spokojnie wytyczyć szeroką ulicę. W stronę LSM od racławickich, wystarczy poszerzyć Sowińskiego o 4 m z każdej strony (zwęzić chodniki i przesadzić drzewa) i będzie po problemie. Jestem też za przedłużeniem Sowińskiego do Zana. Należy się też zastanowić czy budowa przejścia podziemnego pod ulicą głęboką ma sens. Ul Głęboka jest poprowadzona w tzw "suchej dolinie" która schodzi do doliny bystrzycy. Jeżeli zostanie tam zbudowane przejście podziemne to przy większych opadach będziemy mieli zagwarantowane przejście podwodne.
O obwodnicy małej i dużej nawet nie chce mi się pisać bo powinny być wybudowane już 10 lat temu.
Dziwi mnie jedno
Dlaczego za wszelką cenę wszyscy chcą budować tunel pod alejami racławickimi ?
Przeceież wystarczy wyburzyć jeden parterowy budynek (róg racławickich i przedłużenia sowińskiego w stronę czechowa jest tam szkoła jazdy i jakieś biuro poselskie) wykorzystać 20 m z terenu nie używanego boiska szkolnego i skwerek przed zespołem szkół włókienniczych. Można tam spokojnie wytyczyć szeroką ulicę. W stronę LSM od racławickich, wystarczy poszerzyć Sowińskiego o 4 m z każdej strony (zwęzić chodniki i przesadzić drzewa) i będ... rozwiń
Avatar
Etam / 22 lipca 2008 o 10:35
0
Lublinianin napisał:
Szkoda, że władze miejskie wymyślają coraz to nowe rozwiązania drogowe zamist realizować te dawno zaplanowane. Najlepszym przykładem jest budowa przedłużenia Al.JPII do Al. Krasnickich - pod potrzeby inwestora, a nie mieszkańców Lublina. Prezydent zapomina, że jego obowiązkiem jest dbanie o mieszkańców Lublina, a ta droga spowoduje, że na JPII pojawi się o wiele więcej samochodów, które utkną na Filaretów, Nadbystrzyckiej, Krochmalnej lub Wrotkowskiej, bo nie ma drożnych szlaków tranzytowych.

Zapomniano o przedłużeniu Głębokiej w Muzyczną i dalej mostem nad Bystrzycą do trasy Zielonej (dlaczego nikt nie zaczyna budowac mostu - potrwa to 2 do 3 lat i będzie jak znalazł), Krańcowa do Kunickiego i dalej do Wrotkowskiej może się doczeka o ile urzędasy wyrobią się z pismami, przedłużenie Boh.M.Cassino od Wojciechowskiej do Warszawskiej (a dokładnie do węzła na obwodnicy chyba) - nic się nie mówi, ale węzeł miasto chce budować i dojazd do węzła.

To jest marnowanie NASZYCH pieniędzy na inwestycje, które NAM nie służą tak jak innym. Nam potrzeba sprawnego ruchu w mieście, a nie 4 pasmowej magistrali, która kończy się zakrętem tak ostrym, że ciężarówki jadąc 15 km/h się nie mieszczą (zjazd z trasy Zielonej w Młyńską)!

Szkoda, ze radni zajęci wojenką PO z PiS (lub odwrotnie) tudzież dobijaniem komuchów nie zwrócą uwagi na stare opracowania i plany, które się marnują i nie rozliczają Prezydenta z tego, czego nie zrobił (a byłoby tego dużo!)


Przedłużenie Głębokiej w Muzyczną jest bez sensu. Mosty powinny być dalej od siebie. Ma sens natomiast przedłużenie Sowińskiego od Al. Racławickich do ul. Smoluchowskiego z rondem na Zana. Cukrownia nie stoi już tu jak dawniej jako przeszkoda.


Przedłużenie Głębokiej w Muzyczną jest bez sensu. Mosty powinny być dalej od siebie. Ma sens natomiast przedłużenie Sowińskiego od Al. Racławickich do ul. Smoluchowskiego z rondem na Zana. Cukrownia nie stoi już tu jak dawniej jako przeszkoda. rozwiń
Avatar
marek piegus / 22 lipca 2008 o 10:12
0
W pelni popieram glosy optujace przede wszystkim za przedluzeniem Sowinskiego. Rondo owszem ale z tzw. dodatkowymi, niezaleznymi prawozjazdami poza rondem - miejsca jest wystarczajaco duzo a zapewnia znacznie wieksza plynnosc jazdy. A wtedy zaden wiadukt nie jest potrzebny, zwlaszcza ze zeszpecilby i tak juz nieliczne jako tako wygladajace tereny zielone w Lublinie. Niech w koncu urzedasy nie ida na skroty tylko uzywaja szarych komorek - a jak juz nie maja swoich to niech poprosza o wsparcie - myslenie nie boli - UWIERZCIE !
Avatar
Lublinianin / 22 lipca 2008 o 08:44
0
Szkoda, że władze miejskie wymyślają coraz to nowe rozwiązania drogowe zamist realizować te dawno zaplanowane. Najlepszym przykładem jest budowa przedłużenia Al.JPII do Al. Krasnickich - pod potrzeby inwestora, a nie mieszkańców Lublina. Prezydent zapomina, że jego obowiązkiem jest dbanie o mieszkańców Lublina, a ta droga spowoduje, że na JPII pojawi się o wiele więcej samochodów, które utkną na Filaretów, Nadbystrzyckiej, Krochmalnej lub Wrotkowskiej, bo nie ma drożnych szlaków tranzytowych.

Zapomniano o przedłużeniu Głębokiej w Muzyczną i dalej mostem nad Bystrzycą do trasy Zielonej (dlaczego nikt nie zaczyna budowac mostu - potrwa to 2 do 3 lat i będzie jak znalazł), Krańcowa do Kunickiego i dalej do Wrotkowskiej może się doczeka o ile urzędasy wyrobią się z pismami, przedłużenie Boh.M.Cassino od Wojciechowskiej do Warszawskiej (a dokładnie do węzła na obwodnicy chyba) - nic się nie mówi, ale węzeł miasto chce budować i dojazd do węzła.

To jest marnowanie NASZYCH pieniędzy na inwestycje, które NAM nie służą tak jak innym. Nam potrzeba sprawnego ruchu w mieście, a nie 4 pasmowej magistrali, która kończy się zakrętem tak ostrym, że ciężarówki jadąc 15 km/h się nie mieszczą (zjazd z trasy Zielonej w Młyńską)!

Szkoda, ze radni zajęci wojenką PO z PiS (lub odwrotnie) tudzież dobijaniem komuchów nie zwrócą uwagi na stare opracowania i plany, które się marnują i nie rozliczają Prezydenta z tego, czego nie zrobił (a byłoby tego dużo!)
Szkoda, że władze miejskie wymyślają coraz to nowe rozwiązania drogowe zamist realizować te dawno zaplanowane. Najlepszym przykładem jest budowa przedłużenia Al.JPII do Al. Krasnickich - pod potrzeby inwestora, a nie mieszkańców Lublina. Prezydent zapomina, że jego obowiązkiem jest dbanie o mieszkańców Lublina, a ta droga spowoduje, że na JPII pojawi się o wiele więcej samochodów, które utkną na Filaretów, Nadbystrzyckiej, Krochmalnej lub Wrotkowskiej, bo nie ma drożnych szlaków tranzytowych.

Zapomniano o przedłużeniu Głębokiej ... rozwiń
Avatar
alek / 21 lipca 2008 o 21:06
0
To właśnie miałem na mysli pisząc o rondzie planowanym jak wynika z artykułu u zbiegu Głębokiej i Sowińskiego. Druga sprawa -jestem zwolennikiem szybkich, bezkolizyjnych węzłów kom. A odn Trasy Zielonej. Jest. I co to zmienia? Zamiast 1-go Maja jedziemy obok. A dalej stajemy co 100m przed światłami. Ruszanie, pierwszy, drugi, trzeci bieg i za moment redukcja, czekanie, znów jedynka itd.... Mozna prościej, szybciej. Tylko trzeba chcieć.
Avatar
pan / 21 lipca 2008 o 16:28
0
Lublinianin napisał:
[color="#FF0000"][size=3]A co z przedłużeniem Sowińskiego do Nadbystrzyckiej? Rezerwa terenu jest zostawiona, wszystkie prace w tym miejscu uwzględniały istnienie tej ulicy, a odciążyłaby zarówno Nadbystrzycką jak i Filaretów?
Kiedy będzie wybudowana? Wtedy wiadukt nad Głęboką miałby sens, a w Filaretów byłby tylko zjazd z wiaduktu, bo nie byłoby tak wielkiej potrzeby.

Dlaczego nikt o tym nie wspomina?[/size][/color]

Najważniejsze połączenie to: z miasteczka uniwersyteckiego (studenci=pasażerowie MPK) przez budowę ul. Sowińskiego od Głębokiej do skrzyżowania Nadbystrzycka-Zana i dalej (obok Politechniki) do dworca, oraz w drugą stronę z miasteczka przedłużamy ul.Głęboką - do połączenia z wjazdem od Warszawy, będzie to główna ulica (dwupasmowa, bezkolizyjna) dojazdowa.

Najważniejsze połączenie to: z miasteczka uniwersyteckiego (studenci=pasażerowie MPK) przez budowę ul. Sowińskiego od Głębokiej do skrzyżowania Nadbystrzycka-Zana i dalej (obok Politechniki) do dworca, oraz w drugą stronę z miasteczka przedłużamy ul.Głęboką - do połączenia z wjazdem od Warszawy, będzie to główna ulica (dwupasmowa, bezkolizyjna) dojazdowa. rozwiń
Avatar
Dar / 21 lipca 2008 o 15:11
0
Jestem ciekaw dlaczego DW na forum wyświetla tylko wypowiedzi mówiące : że należy ,trzeba,zaległości sprzed lat.
Natomiast nie wyświetli tekstów o tym że 2,5 miliona zł wydano(wyrzucono w błoto)przecież to my wszyscy płacimy na to .Dlaczego nikt za to nie odpowie,za marnowanie naszych pieniędzy!!!!Wstyd nasi włodarze ci co byli i zapewne ci co są teraz(a o tym dowiemy sie zapewne nie długo).
Avatar
Marcel / 21 lipca 2008 o 13:22
0
Panowie i Panie po prostu zamiast gadac trzeba zakasać rekawy i zabrać sie do ROBOTY. Ale do roboty a nie tworzenia kolejnego stosu papierów. Zresza po co ja to mówię i tak bedzie jak zawsze czyli tego sie nie da na to kasy nie straczy. A moze uszczelnić wyciekanie kasy bokami, zadbać o uczciwość i wtedy straczy na wszystko a wyborcy sie odwdzięczą.
Jesli chodzi o układ komunikacyjny Laublina to trzeba zacząć działać JUŻ. Przecież to miasto jest totalnie zakorkowane !!! Kłania sie brak obwodnicy i małej miejskiej obwodnicy (jest parodnia że prze zcentrum 400 tysiacznego miasta przechodzi tranzyt dla Tirów do granicy !!!). Brak komunikacji pomiedzy dzielnicami (przejechanie z Czechowa na Czybu ok. godz nawet 17 zajmuje praiwe 50 min czasu. Jeśli w ciągu najbliższych 2-3 lat nie powstanie (ale powstanie a zacznie sie dopiero budowac) obwodnica i mała obwodnica to Lublin stanie w korkach i smrodzie spalin. Takze mozę nasze kochane władze zamiast nażekac zabiorą swoje drogie tyłki i wezma sie do roboty. No chyba że nie maja odpowiednich umiejetności to wtedy powinny odejśc jako że mieszkańcy stracili do nich zaufanie, więc czas odejść!
Panowie i Panie po prostu zamiast gadac trzeba zakasać rekawy i zabrać sie do ROBOTY. Ale do roboty a nie tworzenia kolejnego stosu papierów. Zresza po co ja to mówię i tak bedzie jak zawsze czyli tego sie nie da na to kasy nie straczy. A moze uszczelnić wyciekanie kasy bokami, zadbać o uczciwość i wtedy straczy na wszystko a wyborcy sie odwdzięczą.
Jesli chodzi o układ komunikacyjny Laublina to trzeba zacząć działać JUŻ. Przecież to miasto jest totalnie zakorkowane !!! Kłania sie brak obwodnicy i małej miejskiej obwodnicy... rozwiń
Avatar
J-k / 21 lipca 2008 o 11:01
0
alek napisał:
Ja nie narzekałbym na obecne władze. Sprawę zawalili brakiem decyzji, a pomysłu przede wszsytkim ludzie zajmujący się organizacją ruchu w mieście kilkanaście-kilkadziesiąt lat temu. Wiadomo było że osiedla mieszkaniowe powstaną za LSM. Czuby, Poręba, Błonie, Rury. Wraz z LSM ponad 100 tyś mieszkańców. Prawie wszyscy muszą albo dostać się do centrum, albo na Bronowice, Tatary, do wschodniej-przemysłowej częsci miasta. I jak tam mają się niby dostać? -Brak duzej obwodnicy. Brak małej szybkiej przelotówki łączącej Al. Jana Pawła z Mełgiewską. Brak drogi przelotowej przez centrum wreszcie. Teraz cytat: "...W trakcie budowy tego przejścia Głęboką trzeba by zamknąć, a ruch byłby skierowany na ul. Zana i Al. Racławickie." -Przecież to kolejny koszmarek komunikacyjny. Ulica z takim natężeniem ruchu wogóle nie powinna biec przez Sowińskiego! Ale trudno. Nie ma innego wyjścia, tylko jak najszybsza budowa tunelu pod Racławickimi właśnie. Tyle, że zaczynającego się już przed skrzyżowaniem z Popiełuszki a kończącego na wysokosci wydziału prawa UMCS. Koszty wielkie. Ale szybko i bezkolizyjnie przejeżdżamy centrum. Dalej wiadukt do Filaretów i skręt z ronda nową ulicą do Nadbystrzyckiej. Mamy połączenie prawie inealne. Tylko trzeba decyzji. Odwaznej decyzji, której kolejne władze miasta nie chcą podjąć. Zatem czekajmy dalej w korkach. Kosztuje nas to : czas, nerwy, paliwo, emisja spalin w centrum itd.

A nie prościej połączyć ul. Zana z tzw. Trasą Zieloną i ul. Bohaterów Monte Casino (od skrzyżowania z al. Kraśnicką) z Al Solidarności? Zgadzam się, że obecne problemy z układem komunikacyjnym mają swoje źródło w projektach powstałych w latach 70-tych XX w. Zamiast projektu miejskiej "małej" obwodnicy powstała dziwaczna i niezwykle kosztowna koncepcja wytyczenia 3 korytarzy komunikacyjnych poprzecznie przecinających główna oś komunikacyjną miasta. Wówczas powstał projekt połączenia Czechowa z Zalewem Zemborzyckim trasą, która w części przebiegać miała ul. Sowińskiego (ta miała się łączyć z ul. Nadbystrzycką). Ponadto pod centrum miały biec dwa tunele (na wysokości 3 Maja i Wieniawskiej). Niestety te pomysły w części zostały zrealizowane i stąd obecne kłopoty.

A nie prościej połączyć ul. Zana z tzw. Trasą Zieloną i ul. Bohaterów Monte Casino (od skrzyżowania z al. Kraśnicką) z Al Solidarności? Zgadzam się, że obecne problemy z układem komunikacyjnym mają swoje źródło w projektach powstałych w latach 70-tych XX w. Zamiast projektu miejskiej "małej" obwodnicy powstała dziwaczna i niezwykle kosztowna koncepcja wytyczenia 3 korytarzy komunikacyjnych poprzecznie przecinających główna oś komunikacyjną miasta. Wówczas powstał projekt połączenia Czechowa z Zalewem Zemborzycki... rozwiń
Avatar
alek / 21 lipca 2008 o 09:19
0
Ja nie narzekałbym na obecne władze. Sprawę zawalili brakiem decyzji, a pomysłu przede wszsytkim ludzie zajmujący się organizacją ruchu w mieście kilkanaście-kilkadziesiąt lat temu. Wiadomo było że osiedla mieszkaniowe powstaną za LSM. Czuby, Poręba, Błonie, Rury. Wraz z LSM ponad 100 tyś mieszkańców. Prawie wszyscy muszą albo dostać się do centrum, albo na Bronowice, Tatary, do wschodniej-przemysłowej częsci miasta. I jak tam mają się niby dostać? -Brak duzej obwodnicy. Brak małej szybkiej przelotówki łączącej Al. Jana Pawła z Mełgiewską. Brak drogi przelotowej przez centrum wreszcie. Teraz cytat: "...W trakcie budowy tego przejścia Głęboką trzeba by zamknąć, a ruch byłby skierowany na ul. Zana i Al. Racławickie." -Przecież to kolejny koszmarek komunikacyjny. Ulica z takim natężeniem ruchu wogóle nie powinna biec przez Sowińskiego! Ale trudno. Nie ma innego wyjścia, tylko jak najszybsza budowa tunelu pod Racławickimi właśnie. Tyle, że zaczynającego się już przed skrzyżowaniem z Popiełuszki a kończącego na wysokosci wydziału prawa UMCS. Koszty wielkie. Ale szybko i bezkolizyjnie przejeżdżamy centrum. Dalej wiadukt do Filaretów i skręt z ronda nową ulicą do Nadbystrzyckiej. Mamy połączenie prawie inealne. Tylko trzeba decyzji. Odwaznej decyzji, której kolejne władze miasta nie chcą podjąć. Zatem czekajmy dalej w korkach. Kosztuje nas to : czas, nerwy, paliwo, emisja spalin w centrum itd.
Ja nie narzekałbym na obecne władze. Sprawę zawalili brakiem decyzji, a pomysłu przede wszsytkim ludzie zajmujący się organizacją ruchu w mieście kilkanaście-kilkadziesiąt lat temu. Wiadomo było że osiedla mieszkaniowe powstaną za LSM. Czuby, Poręba, Błonie, Rury. Wraz z LSM ponad 100 tyś mieszkańców. Prawie wszyscy muszą albo dostać się do centrum, albo na Bronowice, Tatary, do wschodniej-przemysłowej częsci miasta. I jak tam mają się niby dostać? -Brak duzej obwodnicy. Brak małej szybkiej przelotówki łączącej Al. Jana Pawła z Mełgiewską. B... rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze 16

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Liga Mistrzów. Real ogrywa Romę, Ronaldo wylatuje z boiska

Liga Mistrzów. Real ogrywa Romę, Ronaldo wylatuje z boiska 0 0

„Królewscy” udanie zainaugurowali walkę o obronę tytuły najlepszej drużyny w Europie i pokonali na swoim stadionie AS Romę 3:0. Łupem bramkowym podzielili się: Isco, Gareth Bale i Mariano Diaz. Natomiast o swoim debiucie w barwach Juventusu w europejskich rozgrywkach będzie chciał zapomnieć Cristiano Ronaldo

Możesz zacząć biznes w Nevadzie. Są pieniądze dla firm z woj. lubelskiego

Możesz zacząć biznes w Nevadzie. Są pieniądze dla firm z woj. lubelskiego 3 5

Masz firmę i wielkie ambicje? Chcesz wejść na amerykański rynek? Województwo lubelskie i amerykański stan Nevada sfinansują 10 start-upom z naszego województwa dwutygodniowy wyjazd do USA oraz pomoc znalezieniu partnerów i inwestorów.

Posłowie w Puławach o Romach. Ogromne emocje i burzliwa dyskusja [wideo]
galeria
film

Posłowie w Puławach o Romach. Ogromne emocje i burzliwa dyskusja [wideo] 104 60

Puławy w środę gościły posłów sejmowej Komisji Mniejszości Narodowych i Etnicznych. Dyskusję na temat problemów z integracją romskiej społeczności w mieście zdominował temat działalności radnego Pawła Maja. Cyganie obarczyli go winą za "podburzanie mieszkańców" przeciwko nim.

II Kongres Kultury Województwa Lubelskiego. Naukowcy, publicyści i artyści dyskutują w Lublinie
galeria

II Kongres Kultury Województwa Lubelskiego. Naukowcy, publicyści i artyści dyskutują w Lublinie 1 2

W środę w Centrum Spotkania Kultur rozpoczął się II Kongres Kultury Województwa Lubelskiego. Przyjechali naukowcy, publicyści, artyści i aktywiści. W programie prelekcje, panele dyskusyjne i koncerty. Kongres potrwa jeszcze w czwartek. Wstęp wolny.

Budowa nowego przystanku kolejowego w Lublinie. Ani peronu, ani dojazdu [zdjęcia]
galeria

Budowa nowego przystanku kolejowego w Lublinie. Ani peronu, ani dojazdu [zdjęcia] 22 21

Nie będzie prowizorycznego dojazdu do przystanku kolejowego Lublin Zachód od strony ul. Granitowej. Do urządzenia takiej drogi Ratusz próbował zobowiązać firmę przebudowującą tory, ale sugestie pozostały bez odpowiedzi. Sam przystanek Lublin Zachód będzie gotowy z opóźnieniem.

UKS PCM Kościerzyna – MKS Perła Lublin 21:43. Rozstrzelały kolejnego rywala

UKS PCM Kościerzyna – MKS Perła Lublin 21:43. Rozstrzelały kolejnego rywala 12 0

MKS Perła Lublin ma na swoim koncie kolejne ligowe zwycięstwo. Tym razem podopieczne trenera Roberta Lisa nie dały żadnych szans UKS PCM Kościerzyna wygrywając 43:21

Pierwsze 20 minut parkowania w Lublinie za darmo? Pomysł kandydata

Pierwsze 20 minut parkowania w Lublinie za darmo? Pomysł kandydata 35 17

Wprowadzenie bezpłatnych 20-minutowych biletów parkingowych obiecał w środę poseł Jakub Kulesza kandydujący na prezydenta Lublina z komitetu Kukiz, Wolność, Lubelscy Patrioci i Ruchy Miejskie.

Lublin: Wypadek na skrzyżowaniu ul. Zelwerowicza i Bohaterów Września
galeria

Lublin: Wypadek na skrzyżowaniu ul. Zelwerowicza i Bohaterów Września 5 9

Po godz. 18 na skrzyżowaniu ul. Zelwerowicza z Bohaterów Września w Lublinie doszło do wypadku.

Raz, Dwa, Trzy "Ważne piosenki". Koncert w Filharmonii Lubelskiej
14 października 2018, 19:00

Raz, Dwa, Trzy "Ważne piosenki". Koncert w Filharmonii Lubelskiej 2 0

Co Gdzie Kiedy. Już 14 października o godz. 19 na scenie Filharmonii Lubelskiej (ul. Curie-Skłodowskiej 5) wystąpi formacja Raz, Dwa, Trzy z koncertem Ważne piosenki.

Speed Car Motor Lublin - ROW Rybnik. Bilety wyprzedane, nie wystarczyło dla wszystkich
Zdjęcia
galeria
film

Speed Car Motor Lublin - ROW Rybnik. Bilety wyprzedane, nie wystarczyło dla wszystkich 17 17

Ogromna kolejka, której końca nie było widać – tak wyglądała środowa walka o bilety na niedzielny mecz żużlowy Speed Car Motor Lublin z ROW Rybnik. Wiele osób odeszło od kasy z kwitkiem i mecz będzie mogło obejrzeć tylko w telewizji.

Bez niespodzianek. Motor i Wisła grają dalej w Pucharze Polski

Bez niespodzianek. Motor i Wisła grają dalej w Pucharze Polski 20 4

W środę w regionie rozegrano kolejne spotkania w ramach okręgowego Pucharu Polski w okręgu lubelskim i zamojskim. W pierwszym z wymienionych obyło się bez niespodzianek – zarówno Motor Lublin jak i Wisła Puławy pokonały niżej notowanych rywali, w drugim doszło do jednej niespodzianki

Mieszkańcy Lublina wypowiedzą się o przyszłości Unii Europejskiej

Mieszkańcy Lublina wypowiedzą się o przyszłości Unii Europejskiej 0 25

Lublin będzie gospodarzem jednego z 20 ogólnoeuropejskich paneli obywatelskich poświęconych przyszłości Unii Europejskiej. Stolica województwa lubelskiego została wyróżniona w ten sposób przez Komisję Europejską jako jedyne z polskich miast.

"Ilustrowany elementarz polskiego dizajnu". Wystawa w Warsztatach Kultury w Lublinie
5 października 2018, 18:00

"Ilustrowany elementarz polskiego dizajnu". Wystawa w Warsztatach Kultury w Lublinie 1 0

Co Gdzie Kiedy. W piątek, 5 października o godz. 18 w Warsztatach Kultury (ul. Grodzka 5a) odbędzie się wernisaż wystawy Ilustrowany elementarz polskiego dizajnu.

Czapski kandyduje z radzyńskiego komitetu na prezydenta Białej Podlaskiej

Czapski kandyduje z radzyńskiego komitetu na prezydenta Białej Podlaskiej 34 9

Andrzej Czapski będzie kandydował na urząd prezydenta Białej Podlaskiej, ale nie z komitetu Kukiz'15, tylko z KWW Radzyńskiego Stowarzyszenia Inicjatyw Lokalnych.

W Białej Podlaskiej odbędą się Akademickie Mistrzostwa świata w podnoszeniu ciężarów

W Białej Podlaskiej odbędą się Akademickie Mistrzostwa świata w podnoszeniu ciężarów 1 0

Zawody potrwają dd czwartku do niedzieli. Weźmie w nich udział 16-osobowa reprezentacja Polski

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.