Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

31 sierpnia 2009 r.
7:51
Edytuj ten wpis

Szkoła w domu, mama w roli nauczyciela

0 20 A A

Korneliusz właśnie zaczyna II klasę podstawówki. Jego siostra Lidka – zerówkę. Ale ich szkoła jest inna niż wszystkie. Nie ma w niej dzwonków, dzienników i wywiadówek. A jedyną nauczycielką jest... mama.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
Kopciowie z Lublina są pierwszą i jedyną rodziną w naszym regionie, w której dzieci uczą się w ramach tzw. edukacji domowej. To odmiana kształcenia, w której rodzice sami uczą swoje dzieci. Nie muszą mieć nawet wykształcenia pedagogicznego. Wystarczy, żeby skutecznie potrafili przekazać wiedzę.

– Do 12 roku życia kładzie się fundamenty, na których powstaje osobowość człowieka – tłumaczy Radosław Kopeć. – Jesteśmy pewni, że w domu można to zrobić lepiej niż w szkole.

– Znam swoje dzieci i wiem, co jest dla nich najlepsze – podkreśla Anna Kopeć. – Jeżeli mamy problem z opanowaniem jakiegoś materiału, możemy do niego wrócić za dwa miesiące. Wtedy wszystko idzie w lot. W szkole nie ma na to szans.

– U nas nie ma podziału na wakacje i rok szkolny. Tak naprawdę nie uczymy się w domu jedynie wtedy, kiedy wyjeżdżamy na urlop – dodaje mama-nauczycielka. – Dlatego 1 września nam niestraszny.

Jak wygląda nauka w domowej szkole? – Tematami, które są do zapamiętania albo nauczenia na pamięć, zajmujemy się rano – tłumaczy pani Anna. – W południe jest język angielski. A po południu – "czas rodzinny”, też z nauką. Wtedy zwykle siadamy do gier edukacyjnych, ucząc się w ten sposób np. matematyki.

– Taka nauka bardzo mi się podoba – przekonuje Korneliusz.

– A nam podobają się efekty. Bo oficjalne egzaminy klasyfikacyjne poszły Kornelowi świetnie – dodaje tata.

Edukacja domowa jest bardzo popularna w Europie Zachodniej i Stanach Zjednoczonych. W Polsce jej prowadzenie jest dozwolone od 1991 r. – Mamy znajomych z Lublina i nie tylko, którzy poszli lub chcą pójść naszym śladem – mówią państwo Kopciowie.

– Jeśli rodzice czują się na siłach i spełnią odpowiednie warunki, mogą sami uczyć swoje dzieci – mówi Krzysztof Babisz, lubelski kurator oświaty. Jednak kurator swoje dzieci posłał do tradycyjnej szkoły. – Moim zdaniem, lekcje z zawodowymi nauczycielami to lepsza forma edukacji – podkreśla Babisz. – Szkoła umożliwia lepszy rozwój dziecka, chociażby dając mu kontakt z rówieśnikami.

– Korneliusz widzi się z kolegami na podwórku. Poza tym, dwa razy w tygodniu chodzi na wf. do normalnej szkoły – odpowiada Radosław Kopeć. – Doskonale zna dźwięk dzwonka, hałas na przerwach. I wcale go do tego nie ciągnie.

Dr Anna Siudem, psycholog z UMCS

Edukacja domowa może się sprawdzić tylko wtedy, gdy rodzice uczący swoje dzieci będą do tego dobrze przygotowani i sami będą chcieli się uczyć. Bo nie jest tak, że nauczać może każdy. Nauczyciele przez kilka lat studiów poznają metodykę nauczania, różne techniki, jak skutecznie trafić do młodego człowieka czy jak atrakcyjnie przekazywać wiadomości. Rodzice, którzy biorą odpowiedzialność za samodzielne wyedukowanie swoich dzieci, muszą mieć tego świadomość.

Komentarze 20

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
DanielPiesto / 7 września 2009 o 17:39
0
"Nauczyciele przez kilka lat studiów poznają metodykę nauczania, różne techniki, jak skutecznie trafić do młodego człowieka"
Taaaaaaaa bo rodzice to nie potrafia trafiac do wlasnych dzieci.
Avatar
MMarek / 4 września 2009 o 17:25
0
Szkoda, że jak zazwyczaj ludzie bredzą coś zamiast wygooglować podstawy...


Dzieci nie muszą się "integrować" z innymi dziećmi. To jest komunistyczny mit.
U dzieci szkolonych w domu nie występuje coś takiego jak "bunt".

Dziecko ma się wzorować na dorosłych aby dorosnąć, to chyba logiczne ?!
Niestety zamiast wychować dziecko na dobrego człowieka, wiele osób woli patrzeć wiecznie na małe dziecinne stworzenia...
To są egoistyczne popędy, a nie miłość rodzica !!


W USA właśnie ok. milion dzieci uczonych w domu dorosło.
To jest wystarczająco duża grupa, aby wyrobić sobie zdanie na ten sposób nauczania.
Przeprowadzono niejedno badanie statystyczne na ten temat.
Wyniki są zaskakujące:
Dorośli wyedukowani w domu mają lepsze życiowe wyniki w KAŻDEJ dziedzinie.
I to niezależnie od wykształcenia rodziców !!
Oprócz faktycznie posiadanej wiedzy, zaradności życiowej są przede wszystkim bardziej szczęśliwi w życiu.
I to chyba jest najważniejsze.

Rodzice, przeczytajcie badania i jeśli was na to stać, to uczcie swoje dzieci w domu !!
Oprócz lepszej edukacji będziecie mieli pewność, że waszym pociechom nie stanie się krzywda i nie nauczą się złych nawyków.

Można o tym poczytać np, tu: [url="http://www.hslda.org/research/ray2003/default.asp"]http://www.hslda.org/research/ray2003/default.asp[/url]
Szkoda, że jak zazwyczaj ludzie bredzą coś zamiast wygooglować podstawy...


Dzieci nie muszą się "integrować" z innymi dziećmi. To jest komunistyczny mit.
U dzieci szkolonych w domu nie występuje coś takiego jak "bunt".

Dziecko ma się wzorować na dorosłych aby dorosnąć, to chyba logiczne ?!
Niestety zamiast wychować dziecko na dobrego człowieka, wiele osób woli patrzeć wiecznie na małe dziecinne stworzenia...
To są egoistyczne popędy, a nie miłość rodzica !!rozwiń
Avatar
erka / 4 września 2009 o 12:48
0
Moim zdaniem dziecko kształcone w domu ma znacznie większy kontakt z tzw. "rzeczywistością", rodzice dbają o to odpowiednio, niż dzieci uczące się w szkole. Niekiedy szkoła przypomina "system zamknięty" .
Avatar
erka / 1 września 2009 o 15:25
0
Przez kilka ostatnich lat byłam tzw. psychopedagogiem w dwóch szkołach lubelskich: pulicznej i prywatnej. Do żadnej z nich nie posłałabym własnego synka. Edukacją domową poznałam kilka lat temu czytując tzw. prasę społeczno-pokityczną i zachwyciłam się nią . Od kilku lat "dopuszcza się ją" w Polsce, czytaj: urzędnicy uznali, że jako mama własnego dziecka MAM PRAWO mieć aktywny wpływ na jego edukację (!) i to mnie bardzo cieszy. A jeszcze bardziej ciesze się, że Pani Ania "przeciera szlaki" i za 2-3 lata chętnie skorzystam z jej doświadczeń. Serdecznie pozdrawiam i życzę wszystkiego dobrego.
Przez kilka ostatnich lat byłam tzw. psychopedagogiem w dwóch szkołach lubelskich: pulicznej i prywatnej. Do żadnej z nich nie posłałabym własnego synka. Edukacją domową poznałam kilka lat temu czytując tzw. prasę społeczno-pokityczną i zachwyciłam się nią . Od kilku lat "dopuszcza się ją" w Polsce, czytaj: urzędnicy uznali, że jako mama własnego dziecka MAM PRAWO mieć aktywny wpływ na jego edukację (!) i to mnie bardzo cieszy. A jeszcze bardziej ciesze się, że Pani Ania "przeciera szlaki" i za 2-3 lata chętnie skorzy... rozwiń
Avatar
obiektywny / 1 września 2009 o 11:12
0
krecik_77 napisał:
Tak, z młodocianą bandyterką też ma się maluch okazję spotkać tylko w szkole. Tylko szkoła może mu zapewnić kontakt z grupkami naśmiewającymi się z inności, z tego, że ktoś nie chodzi na religię, nie idzie do komunii, nie dostaje nowej komórki co roku, że bierze kanapki do szkoły zamiast kupić sobie chipsy i chemiczą oranżadkę w sklepiku.
Szkoła oprócz dawania wiedzy kształtuje charakter, zwłaszcza u najmłodszych - i wcale niekoniecznie w dobrym kierunku.


Takie sytuacje się zdarzają, niestety, ale to nie znaczy, że wtedy dziecko należy schować pod "spódnicą" mamusi. Dziecko trzeba nauczyć tego, by radzilo sobie w takich sytuacjach, rodzic musi wspierać i chronić dziecko, ale nie metodą "siedź w domu to cię nic złego nie spotka". Przyjdzie czas, że klosz ochronny jakim jest ta właśnie"spódnica mamy" nie wystarczy, bo 16, 17, 20-latek " nie będzie się pod nim mieścił'. A pisząc wprost - kiedyś będzie musiał zacząć zyć na własny rachunek, i co wtedy,no chyba że uzna, że cały swiat to on i wszyscy z drogi, albo... cały świat to ja i mamusia... albo....


Takie sytuacje się zdarzają, niestety, ale to nie znaczy, że wtedy dziecko należy schować pod "spódnicą" mamusi. Dziecko trzeba nauczyć tego, by radzilo sobie w takich sytuacjach, rodzic musi wspierać i chronić dziecko, ale nie metodą "siedź w domu to cię nic złego nie spotka". Przyjdzie czas, że klosz ochronny jakim jest ta właśnie"spódnica mamy" nie wystarczy, bo 16, 17, 20-latek " nie będzie się pod nim mieścił'. A pisząc wprost - kiedyś będzie musiał zacząć zyć na własny r... rozwiń
Avatar
Paweł Chojecki / 1 września 2009 o 10:15
0
"Ryba" - bardzo celna uwaga!
Avatar
ryba / 1 września 2009 o 08:30
0
cytat: "Bo nie jest tak, że nauczać może każdy. Nauczyciele przez kilka lat studiów poznają metodykę nauczania, różne techniki, jak skutecznie trafić do młodego człowieka..."

A małe dzieci uczą się mówić u wykwalifikowanego logopedy?? Kto jak nie rodzice uczą dziecko mówić, chodzić i liczyć? Może czas zabrać się za niemowlaki, dać ich przymusowo do żłobka bo nikt ich lepiej mówić nie nauczy jak nauczyciel?? Przecież to paranoja. W edukacji domowej jest coś czego nie ma w szkole - naturalnie podsycana i wykorzystana ciekawość świata, która motywuje do nauki. W szkole są oceny, sprawdziany i strach przed ośmieszeniem jak się powie coś źle.
cytat: "Bo nie jest tak, że nauczać może każdy. Nauczyciele przez kilka lat studiów poznają metodykę nauczania, różne techniki, jak skutecznie trafić do młodego człowieka..."

A małe dzieci uczą się mówić u wykwalifikowanego logopedy?? Kto jak nie rodzice uczą dziecko mówić, chodzić i liczyć? Może czas zabrać się za niemowlaki, dać ich przymusowo do żłobka bo nikt ich lepiej mówić nie nauczy jak nauczyciel?? Przecież to paranoja. W edukacji domowej jest coś czego nie ma w szkole - naturalnie podsycana i wykorzystana cie... rozwiń
Avatar
wolnościowiec / 31 sierpnia 2009 o 22:15
0
I to jest wolność i oto chodzi oby było takich ludzi jak najwięcej !!!
Avatar
Paweł Machała / 31 sierpnia 2009 o 20:14
0
Osobiście jestem zdania, że ci, którzy uważają, że szkoła kształtuje lepiej charakter niż rodzina, a kontakty w szkole są lepsze od kontaktów pozaszkolnych stracili kontakt z rzeczywistością. Trudno mi z takimi dyskutować.

Ale może dyskusja nie jest tu potrzebna? Pewni ludzie nigdy się nawzajem nie zrozumieją, nigdy ze sobą nie zgodzą - może warto im na to pozwolić? Dajmyż innym myśleć inaczej i decydować o życiu swoim i swoich dzieci.

Najważniejszą kwestią w edukacji domowej jest WOLNOŚĆ WYBORU. Jeśli dopuścimy do władzy złaków, którzy tę wolność będą odbierać rodzicom, NIKT nie będzie bezpieczny.
Osobiście jestem zdania, że ci, którzy uważają, że szkoła kształtuje lepiej charakter niż rodzina, a kontakty w szkole są lepsze od kontaktów pozaszkolnych stracili kontakt z rzeczywistością. Trudno mi z takimi dyskutować.

Ale może dyskusja nie jest tu potrzebna? Pewni ludzie nigdy się nawzajem nie zrozumieją, nigdy ze sobą nie zgodzą - może warto im na to pozwolić? Dajmyż innym myśleć inaczej i decydować o życiu swoim i swoich dzieci.

Najważniejszą kwestią w edukacji domowej jest WOLNOŚĆ WYBORU. Jeśli dopuścimy do ... rozwiń
Avatar
degrengolada / 31 sierpnia 2009 o 19:25
0
Gość napisał:
No czyli jednym słowem mówiąc: życie. W domu nie będą mieli okazji zetknąć się z idiotami i nie będą miały szansy na idiotów się uodpornić. W dorosłym życiu - absurdalnym, nielogicznym i niezgodnym z egzaminacyjnym kluczem - czeka ich niezłe zaskoczenie.


twoja wizja rodziny Kopciów wygląda jak ze strasznych filmów: dzieci, które siedzą cały czas zamknięte w domu, najlepiej bez dostępu światła. .. człowiecze, "nie będą miały szansy na idiotów się uodpornić"<<czy tylko w szkole są idioci, żeby tam tylko była możliwość się na nich uodpornić? (jesli tak po co sie uodparniac ;p) a poza tym, czy przy pierwszym kontakcie ze szkolnym idiotą będą już miały na niego "odporność"?? czytaj co piszesz. a egzaminacyjne klucze to chyba w szkole właśnie... tralala


twoja wizja rodziny Kopciów wygląda jak ze strasznych filmów: dzieci, które siedzą cały czas zamknięte w domu, najlepiej bez dostępu światła. .. człowiecze, "nie będą miały szansy na idiotów się uodpornić"<<czy tylko w szkole są idioci, żeby tam tylko była możliwość się na nich uodpornić? (jesli tak po co sie uodparniac ;p) a poza tym, czy przy pierwszym kontakcie ze szkolnym idiotą będą już miały na niego "odporność"?? czytaj co piszesz. a egzaminacyjne klucze to chyba w szkole właśnie...... rozwiń
Avatar
DanielPiesto / 7 września 2009 o 17:39
0
"Nauczyciele przez kilka lat studiów poznają metodykę nauczania, różne techniki, jak skutecznie trafić do młodego człowieka"
Taaaaaaaa bo rodzice to nie potrafia trafiac do wlasnych dzieci.
Avatar
MMarek / 4 września 2009 o 17:25
0
Szkoda, że jak zazwyczaj ludzie bredzą coś zamiast wygooglować podstawy...


Dzieci nie muszą się "integrować" z innymi dziećmi. To jest komunistyczny mit.
U dzieci szkolonych w domu nie występuje coś takiego jak "bunt".

Dziecko ma się wzorować na dorosłych aby dorosnąć, to chyba logiczne ?!
Niestety zamiast wychować dziecko na dobrego człowieka, wiele osób woli patrzeć wiecznie na małe dziecinne stworzenia...
To są egoistyczne popędy, a nie miłość rodzica !!


W USA właśnie ok. milion dzieci uczonych w domu dorosło.
To jest wystarczająco duża grupa, aby wyrobić sobie zdanie na ten sposób nauczania.
Przeprowadzono niejedno badanie statystyczne na ten temat.
Wyniki są zaskakujące:
Dorośli wyedukowani w domu mają lepsze życiowe wyniki w KAŻDEJ dziedzinie.
I to niezależnie od wykształcenia rodziców !!
Oprócz faktycznie posiadanej wiedzy, zaradności życiowej są przede wszystkim bardziej szczęśliwi w życiu.
I to chyba jest najważniejsze.

Rodzice, przeczytajcie badania i jeśli was na to stać, to uczcie swoje dzieci w domu !!
Oprócz lepszej edukacji będziecie mieli pewność, że waszym pociechom nie stanie się krzywda i nie nauczą się złych nawyków.

Można o tym poczytać np, tu: [url="http://www.hslda.org/research/ray2003/default.asp"]http://www.hslda.org/research/ray2003/default.asp[/url]
Szkoda, że jak zazwyczaj ludzie bredzą coś zamiast wygooglować podstawy...


Dzieci nie muszą się "integrować" z innymi dziećmi. To jest komunistyczny mit.
U dzieci szkolonych w domu nie występuje coś takiego jak "bunt".

Dziecko ma się wzorować na dorosłych aby dorosnąć, to chyba logiczne ?!
Niestety zamiast wychować dziecko na dobrego człowieka, wiele osób woli patrzeć wiecznie na małe dziecinne stworzenia...
To są egoistyczne popędy, a nie miłość rodzica !!rozwiń
Avatar
erka / 4 września 2009 o 12:48
0
Moim zdaniem dziecko kształcone w domu ma znacznie większy kontakt z tzw. "rzeczywistością", rodzice dbają o to odpowiednio, niż dzieci uczące się w szkole. Niekiedy szkoła przypomina "system zamknięty" .
Avatar
erka / 1 września 2009 o 15:25
0
Przez kilka ostatnich lat byłam tzw. psychopedagogiem w dwóch szkołach lubelskich: pulicznej i prywatnej. Do żadnej z nich nie posłałabym własnego synka. Edukacją domową poznałam kilka lat temu czytując tzw. prasę społeczno-pokityczną i zachwyciłam się nią . Od kilku lat "dopuszcza się ją" w Polsce, czytaj: urzędnicy uznali, że jako mama własnego dziecka MAM PRAWO mieć aktywny wpływ na jego edukację (!) i to mnie bardzo cieszy. A jeszcze bardziej ciesze się, że Pani Ania "przeciera szlaki" i za 2-3 lata chętnie skorzystam z jej doświadczeń. Serdecznie pozdrawiam i życzę wszystkiego dobrego.
Przez kilka ostatnich lat byłam tzw. psychopedagogiem w dwóch szkołach lubelskich: pulicznej i prywatnej. Do żadnej z nich nie posłałabym własnego synka. Edukacją domową poznałam kilka lat temu czytując tzw. prasę społeczno-pokityczną i zachwyciłam się nią . Od kilku lat "dopuszcza się ją" w Polsce, czytaj: urzędnicy uznali, że jako mama własnego dziecka MAM PRAWO mieć aktywny wpływ na jego edukację (!) i to mnie bardzo cieszy. A jeszcze bardziej ciesze się, że Pani Ania "przeciera szlaki" i za 2-3 lata chętnie skorzy... rozwiń
Avatar
obiektywny / 1 września 2009 o 11:12
0
krecik_77 napisał:
Tak, z młodocianą bandyterką też ma się maluch okazję spotkać tylko w szkole. Tylko szkoła może mu zapewnić kontakt z grupkami naśmiewającymi się z inności, z tego, że ktoś nie chodzi na religię, nie idzie do komunii, nie dostaje nowej komórki co roku, że bierze kanapki do szkoły zamiast kupić sobie chipsy i chemiczą oranżadkę w sklepiku.
Szkoła oprócz dawania wiedzy kształtuje charakter, zwłaszcza u najmłodszych - i wcale niekoniecznie w dobrym kierunku.


Takie sytuacje się zdarzają, niestety, ale to nie znaczy, że wtedy dziecko należy schować pod "spódnicą" mamusi. Dziecko trzeba nauczyć tego, by radzilo sobie w takich sytuacjach, rodzic musi wspierać i chronić dziecko, ale nie metodą "siedź w domu to cię nic złego nie spotka". Przyjdzie czas, że klosz ochronny jakim jest ta właśnie"spódnica mamy" nie wystarczy, bo 16, 17, 20-latek " nie będzie się pod nim mieścił'. A pisząc wprost - kiedyś będzie musiał zacząć zyć na własny rachunek, i co wtedy,no chyba że uzna, że cały swiat to on i wszyscy z drogi, albo... cały świat to ja i mamusia... albo....


Takie sytuacje się zdarzają, niestety, ale to nie znaczy, że wtedy dziecko należy schować pod "spódnicą" mamusi. Dziecko trzeba nauczyć tego, by radzilo sobie w takich sytuacjach, rodzic musi wspierać i chronić dziecko, ale nie metodą "siedź w domu to cię nic złego nie spotka". Przyjdzie czas, że klosz ochronny jakim jest ta właśnie"spódnica mamy" nie wystarczy, bo 16, 17, 20-latek " nie będzie się pod nim mieścił'. A pisząc wprost - kiedyś będzie musiał zacząć zyć na własny r... rozwiń
Avatar
Paweł Chojecki / 1 września 2009 o 10:15
0
"Ryba" - bardzo celna uwaga!
Avatar
ryba / 1 września 2009 o 08:30
0
cytat: "Bo nie jest tak, że nauczać może każdy. Nauczyciele przez kilka lat studiów poznają metodykę nauczania, różne techniki, jak skutecznie trafić do młodego człowieka..."

A małe dzieci uczą się mówić u wykwalifikowanego logopedy?? Kto jak nie rodzice uczą dziecko mówić, chodzić i liczyć? Może czas zabrać się za niemowlaki, dać ich przymusowo do żłobka bo nikt ich lepiej mówić nie nauczy jak nauczyciel?? Przecież to paranoja. W edukacji domowej jest coś czego nie ma w szkole - naturalnie podsycana i wykorzystana ciekawość świata, która motywuje do nauki. W szkole są oceny, sprawdziany i strach przed ośmieszeniem jak się powie coś źle.
cytat: "Bo nie jest tak, że nauczać może każdy. Nauczyciele przez kilka lat studiów poznają metodykę nauczania, różne techniki, jak skutecznie trafić do młodego człowieka..."

A małe dzieci uczą się mówić u wykwalifikowanego logopedy?? Kto jak nie rodzice uczą dziecko mówić, chodzić i liczyć? Może czas zabrać się za niemowlaki, dać ich przymusowo do żłobka bo nikt ich lepiej mówić nie nauczy jak nauczyciel?? Przecież to paranoja. W edukacji domowej jest coś czego nie ma w szkole - naturalnie podsycana i wykorzystana cie... rozwiń
Avatar
wolnościowiec / 31 sierpnia 2009 o 22:15
0
I to jest wolność i oto chodzi oby było takich ludzi jak najwięcej !!!
Avatar
Paweł Machała / 31 sierpnia 2009 o 20:14
0
Osobiście jestem zdania, że ci, którzy uważają, że szkoła kształtuje lepiej charakter niż rodzina, a kontakty w szkole są lepsze od kontaktów pozaszkolnych stracili kontakt z rzeczywistością. Trudno mi z takimi dyskutować.

Ale może dyskusja nie jest tu potrzebna? Pewni ludzie nigdy się nawzajem nie zrozumieją, nigdy ze sobą nie zgodzą - może warto im na to pozwolić? Dajmyż innym myśleć inaczej i decydować o życiu swoim i swoich dzieci.

Najważniejszą kwestią w edukacji domowej jest WOLNOŚĆ WYBORU. Jeśli dopuścimy do władzy złaków, którzy tę wolność będą odbierać rodzicom, NIKT nie będzie bezpieczny.
Osobiście jestem zdania, że ci, którzy uważają, że szkoła kształtuje lepiej charakter niż rodzina, a kontakty w szkole są lepsze od kontaktów pozaszkolnych stracili kontakt z rzeczywistością. Trudno mi z takimi dyskutować.

Ale może dyskusja nie jest tu potrzebna? Pewni ludzie nigdy się nawzajem nie zrozumieją, nigdy ze sobą nie zgodzą - może warto im na to pozwolić? Dajmyż innym myśleć inaczej i decydować o życiu swoim i swoich dzieci.

Najważniejszą kwestią w edukacji domowej jest WOLNOŚĆ WYBORU. Jeśli dopuścimy do ... rozwiń
Avatar
degrengolada / 31 sierpnia 2009 o 19:25
0
Gość napisał:
No czyli jednym słowem mówiąc: życie. W domu nie będą mieli okazji zetknąć się z idiotami i nie będą miały szansy na idiotów się uodpornić. W dorosłym życiu - absurdalnym, nielogicznym i niezgodnym z egzaminacyjnym kluczem - czeka ich niezłe zaskoczenie.


twoja wizja rodziny Kopciów wygląda jak ze strasznych filmów: dzieci, które siedzą cały czas zamknięte w domu, najlepiej bez dostępu światła. .. człowiecze, "nie będą miały szansy na idiotów się uodpornić"<<czy tylko w szkole są idioci, żeby tam tylko była możliwość się na nich uodpornić? (jesli tak po co sie uodparniac ;p) a poza tym, czy przy pierwszym kontakcie ze szkolnym idiotą będą już miały na niego "odporność"?? czytaj co piszesz. a egzaminacyjne klucze to chyba w szkole właśnie... tralala


twoja wizja rodziny Kopciów wygląda jak ze strasznych filmów: dzieci, które siedzą cały czas zamknięte w domu, najlepiej bez dostępu światła. .. człowiecze, "nie będą miały szansy na idiotów się uodpornić"<<czy tylko w szkole są idioci, żeby tam tylko była możliwość się na nich uodpornić? (jesli tak po co sie uodparniac ;p) a poza tym, czy przy pierwszym kontakcie ze szkolnym idiotą będą już miały na niego "odporność"?? czytaj co piszesz. a egzaminacyjne klucze to chyba w szkole właśnie...... rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze 20

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Rotarianie wspierają uczniów I LO w Białej Podlaskiej

Rotarianie wspierają uczniów I LO w Białej Podlaskiej 0 3

Klub rotarian z Białej Podlaskiej przekazał I LO im. J.I. Kraszewskiego pieniądze na zakup anglojęzycznej literatury.

Urząd Miasta Puławy ma konta w Getin Banku. Zmian na razie nie będzie

Urząd Miasta Puławy ma konta w Getin Banku. Zmian na razie nie będzie 0 4

Czy pieniądze ulokowane na kontach w Getin Banku są bezpieczne? W ostatnim miesiącu coraz częściej słychać o kłopotach finansowych wszystkich spółek należących do Leszka Czarneckiego. Ich akcje tanieją, a klienci zaczynają obawiać się o to, czy bank zachowa wypłacalność. Klienci mogą liczyć co prawda na państwowe gwarancje depozytów do wysokości 100 tys. euro, ale niektórzy z nich na swoich rachunkach i lokatach mają zgromadzone znacznie większe środki.

TBV Start Lublin – AZS Koszalin 81:59. Kwadrans i po meczu (ZDJĘCIA)
galeria

TBV Start Lublin – AZS Koszalin 81:59. Kwadrans i po meczu (ZDJĘCIA) 0 0

Właśnie na taki mecz liczyli w piątek kibice TBV Startu. Ekipa z Lublina rozbiła w hali Globus AZS Koszalin 81:59. Mecz był rozstrzygnięty w zasadzie po... kwadransie.

Nowy burmistrz Łęcznej: Rewitalizacja to nasz kierunek

Nowy burmistrz Łęcznej: Rewitalizacja to nasz kierunek 0 1

Trzy pytania do Leszka Włodarskiego, burmistrza-elekta Łęcznej.

Honkery z Lublina pojechały do Nigerii. ABW odkryła jak prezes spółki omijał polskie prawo

Honkery z Lublina pojechały do Nigerii. ABW odkryła jak prezes spółki omijał polskie prawo 0 3

Były szef firmy Honker odpowie za nielegalny handel sprzętem wojskowym. Zbigniew T. wysyłał do Nigerii samochody, bez niezbędnej koncesji. Specjalistyczny osprzęt kazał ukrywać przed celnikami – ustaliła prokuratura.

Jak ograniczyć zużycie wody w domu? Sprawdzone sposoby

Jak ograniczyć zużycie wody w domu? Sprawdzone sposoby 0 0

Rachunki za wodę i ścieki można obniżyć stosując oszczędne baterie i spłuczki oraz uszczelniając cieknące krany. Dużo też zyskamy, gdy będziemy korzystać z prysznica zamiast wanny. W sumie 3-osobowa rodzina może zaoszczędzić rocznie prawie 1 400 zł.

Targi Wernisaż Ślubny w In Between Hotel
18 listopada 2018, 10:00

Targi Wernisaż Ślubny w In Between Hotel 0 0

Planujesz ślub i wesele? Szukasz inspiracji? Szukaj ich u profesjonalistów. Odwiedź w niedzielę, 18 listopada, targi Wernisaż Ślubny w hotelu In Between Hotel (Panieńszczyzna 15, k. Jastkowa).

Senator PiS z Białej Podlaskiej: Leszek Czarnecki jest niewiarygodny [wideo]
film

Senator PiS z Białej Podlaskiej: Leszek Czarnecki jest niewiarygodny [wideo] 2 11

Senator PiS Grzegorz Bierecki stwierdził, że Leszek Czarnecki jest osobą niewiarygodną, gdyż znajduje się w trudnej sytuacji prawnej i finansowej. Zasugerował również, że po przesłuchaniu przez prokuraturę może mieć problemy z prawem.

Beata Kozidrak i Andrzej Pietras wspominają początki Bajmu [wideo]
film

Beata Kozidrak i Andrzej Pietras wspominają początki Bajmu [wideo] 9 3

Historia Bajmu rozpoczęła się w domu kultury w Lublinie.

Zamordował 14-letniego syna swojej konkubiny
film

Zamordował 14-letniego syna swojej konkubiny 0 1

Zatrzymano 49-letniego Zbigniewa P., oskarżonego o zabójstwo 14-latka w Gogolewie w Wielkopolsce. Chłopiec był synem jego konkubiny. Mężczyzna po usłyszeniu zarzutów przyznał się do winy.

Planują S12 od obwodnicy Puław do Radomia. Którędy będzie biegła nowa ekspresówka?

Planują S12 od obwodnicy Puław do Radomia. Którędy będzie biegła nowa ekspresówka? 25 11

Projektanci pracują nad wyborem optymalnego przebiegu drogi ekspresowej S12 od obwodnicy Puław do Radomia. W spotkaniach informacyjnych dotyczących tego, którędy wytyczona zostanie nowa trasa, uczestniczą mieszkańcy gminy Puławy oraz lokalne władze.

Wrak Atak No 15 "Dobra Zmiana". Tym razem na torze w Łuszczowie Pierwszym
18 listopada 2018, 9:00

Wrak Atak No 15 "Dobra Zmiana". Tym razem na torze w Łuszczowie Pierwszym 0 1

W niedzielę 18 listopada, wraki wrócą na tor. Tym razem impreza pod nazwą „Wrak Atak Lublin No 15 „Dobra zmiana” odbędzie się nie na Majdanku, lecz w Łuszczowie Pierwszym, trasa na Kijany.

"Mój synek był na granicy śmierci". Rodzice wcześniaków dzielą się swoimi przeżyciami
galeria

"Mój synek był na granicy śmierci". Rodzice wcześniaków dzielą się swoimi przeżyciami 34 2

– Mój synek był na granicy śmierci. Urodził się w 28. tygodniu. Lekarze m.in. ze względu na problemy neurologiczne dawali mu godzinę życia. To, że przeżył i jest w takiej formie to prawdziwy cud – mówi Andrzej Bródka z Uścimowa, tata Jasia, który urodził się w szpitalu przy ul. Staszica w Lublinie we wrześniu ubiegłego roku. – Przyjeżdżałem do szpitala dzień w dzień, przez 83 dni, bo tyle czasu synek musiał spędzić w inkubatorze. To był bardzo trudny czas, ale wiadomo, ze tata musi być wsparciem, tym bardziej, że żona też musiała zostać w szpitalu.

Zrób pierwszy krok do zdrowia. Bezpłatne porady w Puławskim Parku Naukowo-Technologicznym
18 listopada 2018, 10:00

Zrób pierwszy krok do zdrowia. Bezpłatne porady w Puławskim Parku Naukowo-Technologicznym 1 3

Puławski Park Naukowo-Technologiczny zaprasza w niedzielę 18 listopada w godzinach 10-18 na bezpłatne spotkanie z ekspertami Narodowego Centrum Edukacji Żywieniowej.

Sprawunki – Targi Rzeczy Wyjątkowych w Lublinie. Zapraszają twórców

Sprawunki – Targi Rzeczy Wyjątkowych w Lublinie. Zapraszają twórców 1 0

Co Gdzie Kiedy. Teraz zapraszają wystawców, później będą zachęcać kupujących. Warsztaty Kultury debiutują z targami. Sprawunki – Targi Rzeczy Wyjątkowych mają promować twórczości lubelskich projektantów i kontaktować twórców z klientami. Przed Gwiazdką może się przydać.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.