Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

13 grudnia 2010 r.
16:18
Edytuj ten wpis

Szkolna zabawa przełożona. "Katolicy nie powinni się bawić w piątek"

0 128 A A

Dyrekcja Szkoły Podstawowej nr 6 przy ul. Czwartaków w Lublinie odwołała zabawę choinkową uczniów. Powód? Grupa rodziców stwierdziła, że katolicy nie powinni bawić się w piątek.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
Zaczęło się od szkolnych Andrzejek. Zabawa została przeniesiona z piątku na czwartek na prośbę jednej z mam. Teraz podobny jest kłopot z zabawą choinkową - zaplanowaną przez dyrekcję szkoły na piątek, 7 stycznia. Zamiast na lekcjach, dzieci miały spędzić ten dzień na sali gimnastycznej, przy tańcach i podwieczorku.

– Ten termin wydawał się najlepszy – mówi Danuta Nowakowska-Bartłomiejczyk, dyrektor SP nr 6. – Chcieliśmy wykorzystać to, że dzieci byłyby już po klasyfikacji ocen na zakończenie semestru i przed wolnym weekendem.

Jak napisała dziś Gazeta Wyborcza, zabawa została jednak odwołana. Do dyrekcji szkoły przyszła delegacja rodziców z pismem (podpisanym przez 24 małżeństwa). Żądali w nim przeniesienia imprezy na inny termin. Powoływali się na chrześcijański charakter szkoły.

– W pierwszym odruchu nie przychyliłam się do tej prośby – mówi dyr. Nowakowska-Bartłomiejczyk. – Ale jak przyszły do mnie mamy i prosto w oczy wyartykułowały swoje racje, zmieniłam decyzję.

Dyrektorka podkreśla, że 99 proc. uczniów jej szkoły chodzi na religię. Ona sama identyfikuje się z wartościami chrześcijańskimi. – A one nie kolidują z ogólnymi zasadami funkcjonowania szkoły zapisanymi w jej statusie – zaznacza.

– By nie wchodzić w subtelne sprawy światopoglądowe oraz praktyki religijne, postanowiłam pozostawić sprawę zabawy otwartą – mówi Nowakowska-Bartłomiejczyk.

O nowym terminie zabawy zdecydują rodzice na zebraniu w najbliższą środę. – Zaproponuję, żeby zabawa odbyła się w środę przed Świętem Trzech Króli, które ma być dniem wolnym od zajęć – zapowiada dyrektorka.

Skomentuj i udostępnij na Facebooku

Komentarze 128

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
tak gwoli scisłości / 14 grudnia 2010 r. o 19:13
0
Statut szkoły podstawowej nr 6:
par 9. Zadania szkoły
3. Rodzice i nauczyciele oferują wartości godne upowszechniania, pozostawiając swobodę w dokonywaniu wyborów.

Czy ktoś się dzieci zapytał co chcą wybrać? przecież tak nakazuje statut tej szkoły.

par 34. Uczeń ma prawo do wolności religii i przekonań
A to chyba pokazuje, że ta szkoła nie jest zbudowana na wartościach chrześcijańskich ale po prostu na wartościach etyki i świeckości propagując to co jest po prostu dobre i likwidując to co złe.

Dodatkowo Pani Dyrektor wystąpiła do odpowiedniego Proboszcza Parafii o dyspensę (myśląc, ze zgody nie będzie) i uzyskała ją, a mimo to rodzice dalej upierają się by zepsuć wszystkim innym zabawę. Tak naprawdę nie ma żadnych proceduralnych, prawnych (w tym prawa kanonicznego) przeciwwskazań do zorganizowania tej zabawy. Chodzi tylko o to, że grupka ludzi (nie istotne jakiego wyznania) próbuje narzucić większości swoja wolę wg argumentu bo ja tak chce i już. I wcale tu nie chodzi o jakieś wielkie wychowanie w duchu religii, tylko o uprzykrzenie życia innym w imię własnych (choćby nawet słusznych zasad). A na koniec dla wszystkich tych co to mienia się tak wielkimi katolikami, ze sobie przyznali prawo do osadzania jakości wiary innych. A kto wam dał takie prawo? Na jakiej podstawie twierdzicie, że jeden wierzy dobrze a drugi źle? Od kiedy Sąd Boży uprawniony do takiej oceny ma w swoim składzie ludzi tu na ziemi? Jakim prawem włazicie w kompetencje Najwyższego Pana? kto was do tego uprawnił? Grześ z 6 kto ci dał takie prawo byś bawił się w Sędziego innych sumień? Ty przestań szukać zbawienia dla innych a zacznij go szukać dla siebie bo takie są zasady katolicyzmu i odczep się od ludzi, których nie znasz na oczy nie widziałeś a starasz się ich oceniać. A zgodnie z Rocznikiem statystycznym wyznawców obrządku rzymskokatolickiego (ochrzczonych a nie wyznających) jest w Polsce nie 98 a 82 % tak gwoli ścisłości.
Pozdrawiam
Statut szkoły podstawowej nr 6:
par 9. Zadania szkoły
3. Rodzice i nauczyciele oferują wartości godne upowszechniania, pozostawiając swobodę w dokonywaniu wyborów.

Czy ktoś się dzieci zapytał co chcą wybrać? przecież tak nakazuje statut tej szkoły.

par 34. Uczeń ma prawo do wolności religii i przekonań
A to chyba pokazuje, że ta szkoła nie jest zbudowana na wartościach chrześcijańskich ale po prostu na wartościach etyki i świeckości propagując to co jest po prostu dobre i likwidując to co złe.
rozwiń
Avatar
gość / 14 grudnia 2010 r. o 12:38
0
zabronic wszelkich zabaw w szkolach
3 godz dziennie religii obowiazkowo dla wszystkich
i w niedziele na mszy srawdzac liste obecnosci uczniow
jedyna lektura to pismo swiete
obowiazek prenumeraty gonca niedzielnego
Avatar
rdzawe oko / 14 grudnia 2010 r. o 12:34
0
bona i grzesio.Szkoda że głupota nie boli bo byście wyli z bólu dniami i nocami.Piszę wasze imiona z małej litery bo na dużą nie zasługujecie matołki.
Avatar
Gość / 14 grudnia 2010 r. o 11:20
0
[quote name='gosc' timestamp='1292256452' post='404682']
ludzie ktorzy mowia o zascianku i ciemnocie z powodu odwolania dyskoteki w piatek w SP sami reprezentuja ciemnote i brak tolerancji. skoro wiekszosc rodzicow tak zadecydowala, a to sa ich dzieci!tzn. ze taki wlasnie sposob i takie wartosci chca im wpajać. i zadna osoba z zewnatrz oburzona tekstem nie jest w stani im tego zbronic, ewentualnie mozecie wypisywac dlupoty ,a i tak nie macie nic do gadania. i to jest PIEKNE!!!!!
[/quote]
jaka ilośc 23 osoby a zaczeło sie od 2 matek to nie kosciół tylko szkoła a Pani Dyrektor to juz chyba jest zmeczona swoja posada to niech zieni stołek i da innej osobie moze bedzie bardziej ład w tej szkole w czesniej takiego czegos tam nie było,dzieciakom starczy ze mają 2 religie zamiast 2 wf.Szkoła kiedys była bardziej sportowa dzieciaki miały wiecej ruchu a teraz co szachy kółka plastyczne i churki,tyle co jest ta szkoła i zeby nie wybudowac sali gimnastycznej to smieszne ,szoła pod.nr 21 jakie ma postepy bo dobrze ktoś rzadzi a 6 nic
[quote name='gosc' timestamp='1292256452' post='404682']
ludzie ktorzy mowia o zascianku i ciemnocie z powodu odwolania dyskoteki w piatek w SP sami reprezentuja ciemnote i brak tolerancji. skoro wiekszosc rodzicow tak zadecydowala, a to sa ich dzieci!tzn. ze taki wlasnie sposob i takie wartosci chca im wpajać. i zadna osoba z zewnatrz oburzona tekstem nie jest w stani im tego zbronic, ewentualnie mozecie wypisywac dlupoty ,a i tak nie macie nic do gadania. i to jest PIEKNE!!!!!
[/... rozwiń
Avatar
g / 14 grudnia 2010 r. o 07:27
0
jeśli nie kościół to co? żydomasoneria?!
oni są wszędzie -żydostwo ma w swoich łapach całe bogactwo ziemi
a przez durne filmy żydowskiego holly(schit)woodu drenują mózgi dzieci i młodych
cieszą się z ogłupiania mysigne goi
Avatar
gs / 14 grudnia 2010 r. o 07:18
0
Ale te Lublin moherowaty???
Avatar
bosman / 14 grudnia 2010 r. o 07:18
0
[quote name='Grześ' timestamp='1292270270' post='404932']
Nie jestem fundamentalistą - po prostu mam mózg, a wersja mojego systemu operacyjnego - w przeciwieństwie do twojej - posiada opcję "myśl samodzielnie". BTW, płacą wam za te pro-brukselskie wpisy, czy wy sami tak z siebie głupi jesteście?

Grześ z dawnej 6-ki
[/quote]
No cóż - jeśli Twoje posty są produktem Twojego, samodzielnego myślenia, to współczuję.
Ale jest jedna, niepodważalna zasada - w Polsce istnieje (przynajmniej w teorii) konstytucyjny rozdział Państwa od Kościoła, w związku z czym w szkołach (oprócz typowo kościelnych, zakonnych) nie powinno być mowy nawet o wieszaniu krzyży, nie mówiąc o podporządkowaniu życia szkolnego regułom KK.
Skoro tak samodzielnie myślisz to powiedz dlaczego w (tak szacuję) ok. 98% szkół publicznych nie ma zapewnionych zajęć z etyki? Argumentacja w większości jest podobna - "jest za mało uczniów, aby zatrudniać nauczyciela etyki". Nawet, jeśli tylko jeden uczeń nie chodzi na zajęcia z religii, to szkoła ma psi obowiązek zapewnienia mu zajęć z etyki. Ale po co? Kogo obchodzi jakiś niewierzący? To jego problem.
A co powiesz o innowiercach? Skoro wprowadziliśmy (de facto wbrew prawu - Konstytucji) religię katolicką do instytucji państwowych, to tak samo powinno się stać z islamem, buddyzmem, etc.
Skoro twierdzisz, że samodzielnie myślisz, to przemyśl to.
Pozdrawiam.
[quote name='Grześ' timestamp='1292270270' post='404932']
Nie jestem fundamentalistą - po prostu mam mózg, a wersja mojego systemu operacyjnego - w przeciwieństwie do twojej - posiada opcję "myśl samodzielnie". BTW, płacą wam za te pro-brukselskie wpisy, czy wy sami tak z siebie głupi jesteście?

Grześ z dawnej 6-ki
[/quote]
No cóż - jeśli Twoje posty są produktem Twojego, samodzielnego myślenia, to współczuję.
Ale jest jedna, niepodważalna zasada - w Polsce istnieje (prz... rozwiń
Avatar
bona / 14 grudnia 2010 r. o 06:23
0
[quote name='Grześ' timestamp='1292275471' post='405046']
Tak, tak, a ty płacz "a u was biją murzynów!" Na was - lemingi - argumenty są zbędne: tu się prosi o deratyzację raczej ...:-)
[/quote]

Panie Grzesiu, leming nie zrozumie. Leming jest prostym, nieskomplikowanym homo-coś-tam, operującym banałami i wklepanymi przez media formułkami....Pańskie poprzednie komentarze są znakomite. Niestety, takich jak Pan, myślących i ROZUMIEJĄCYCH, niewielu...Pozdrawiam.
Avatar
olo / 14 grudnia 2010 r. o 06:21
0
W piątek nie? Jak czytam, że: (rodzice) ..."Powoływali się na chrześcijański charakter szkoły." To zastanawiam się, czy rodzice mieli mochery na głowach? Jeśli nie, to wcześniej czy później (wszystko na to wskazuje) będą je mieli...
Avatar
bombella / 14 grudnia 2010 r. o 06:15
0
[quote name='anty79' timestamp='1292281597' post='405132']
bardzo dobrze - popieram, pozdrawiam
[/quote]
Jakim prawem w szkołach odbywają się zabawy? Przecież nie minął nawet rok od tragedii smoleńskiej! Czuję, że wypiszę swoje dziecko z tej szkoły.
Avatar
tak gwoli scisłości / 14 grudnia 2010 r. o 19:13
0
Statut szkoły podstawowej nr 6:
par 9. Zadania szkoły
3. Rodzice i nauczyciele oferują wartości godne upowszechniania, pozostawiając swobodę w dokonywaniu wyborów.

Czy ktoś się dzieci zapytał co chcą wybrać? przecież tak nakazuje statut tej szkoły.

par 34. Uczeń ma prawo do wolności religii i przekonań
A to chyba pokazuje, że ta szkoła nie jest zbudowana na wartościach chrześcijańskich ale po prostu na wartościach etyki i świeckości propagując to co jest po prostu dobre i likwidując to co złe.

Dodatkowo Pani Dyrektor wystąpiła do odpowiedniego Proboszcza Parafii o dyspensę (myśląc, ze zgody nie będzie) i uzyskała ją, a mimo to rodzice dalej upierają się by zepsuć wszystkim innym zabawę. Tak naprawdę nie ma żadnych proceduralnych, prawnych (w tym prawa kanonicznego) przeciwwskazań do zorganizowania tej zabawy. Chodzi tylko o to, że grupka ludzi (nie istotne jakiego wyznania) próbuje narzucić większości swoja wolę wg argumentu bo ja tak chce i już. I wcale tu nie chodzi o jakieś wielkie wychowanie w duchu religii, tylko o uprzykrzenie życia innym w imię własnych (choćby nawet słusznych zasad). A na koniec dla wszystkich tych co to mienia się tak wielkimi katolikami, ze sobie przyznali prawo do osadzania jakości wiary innych. A kto wam dał takie prawo? Na jakiej podstawie twierdzicie, że jeden wierzy dobrze a drugi źle? Od kiedy Sąd Boży uprawniony do takiej oceny ma w swoim składzie ludzi tu na ziemi? Jakim prawem włazicie w kompetencje Najwyższego Pana? kto was do tego uprawnił? Grześ z 6 kto ci dał takie prawo byś bawił się w Sędziego innych sumień? Ty przestań szukać zbawienia dla innych a zacznij go szukać dla siebie bo takie są zasady katolicyzmu i odczep się od ludzi, których nie znasz na oczy nie widziałeś a starasz się ich oceniać. A zgodnie z Rocznikiem statystycznym wyznawców obrządku rzymskokatolickiego (ochrzczonych a nie wyznających) jest w Polsce nie 98 a 82 % tak gwoli ścisłości.
Pozdrawiam
Statut szkoły podstawowej nr 6:
par 9. Zadania szkoły
3. Rodzice i nauczyciele oferują wartości godne upowszechniania, pozostawiając swobodę w dokonywaniu wyborów.

Czy ktoś się dzieci zapytał co chcą wybrać? przecież tak nakazuje statut tej szkoły.

par 34. Uczeń ma prawo do wolności religii i przekonań
A to chyba pokazuje, że ta szkoła nie jest zbudowana na wartościach chrześcijańskich ale po prostu na wartościach etyki i świeckości propagując to co jest po prostu dobre i likwidując to co złe.
rozwiń
Avatar
gość / 14 grudnia 2010 r. o 12:38
0
zabronic wszelkich zabaw w szkolach
3 godz dziennie religii obowiazkowo dla wszystkich
i w niedziele na mszy srawdzac liste obecnosci uczniow
jedyna lektura to pismo swiete
obowiazek prenumeraty gonca niedzielnego
Avatar
rdzawe oko / 14 grudnia 2010 r. o 12:34
0
bona i grzesio.Szkoda że głupota nie boli bo byście wyli z bólu dniami i nocami.Piszę wasze imiona z małej litery bo na dużą nie zasługujecie matołki.
Avatar
Gość / 14 grudnia 2010 r. o 11:20
0
[quote name='gosc' timestamp='1292256452' post='404682']
ludzie ktorzy mowia o zascianku i ciemnocie z powodu odwolania dyskoteki w piatek w SP sami reprezentuja ciemnote i brak tolerancji. skoro wiekszosc rodzicow tak zadecydowala, a to sa ich dzieci!tzn. ze taki wlasnie sposob i takie wartosci chca im wpajać. i zadna osoba z zewnatrz oburzona tekstem nie jest w stani im tego zbronic, ewentualnie mozecie wypisywac dlupoty ,a i tak nie macie nic do gadania. i to jest PIEKNE!!!!!
[/quote]
jaka ilośc 23 osoby a zaczeło sie od 2 matek to nie kosciół tylko szkoła a Pani Dyrektor to juz chyba jest zmeczona swoja posada to niech zieni stołek i da innej osobie moze bedzie bardziej ład w tej szkole w czesniej takiego czegos tam nie było,dzieciakom starczy ze mają 2 religie zamiast 2 wf.Szkoła kiedys była bardziej sportowa dzieciaki miały wiecej ruchu a teraz co szachy kółka plastyczne i churki,tyle co jest ta szkoła i zeby nie wybudowac sali gimnastycznej to smieszne ,szoła pod.nr 21 jakie ma postepy bo dobrze ktoś rzadzi a 6 nic
[quote name='gosc' timestamp='1292256452' post='404682']
ludzie ktorzy mowia o zascianku i ciemnocie z powodu odwolania dyskoteki w piatek w SP sami reprezentuja ciemnote i brak tolerancji. skoro wiekszosc rodzicow tak zadecydowala, a to sa ich dzieci!tzn. ze taki wlasnie sposob i takie wartosci chca im wpajać. i zadna osoba z zewnatrz oburzona tekstem nie jest w stani im tego zbronic, ewentualnie mozecie wypisywac dlupoty ,a i tak nie macie nic do gadania. i to jest PIEKNE!!!!!
[/... rozwiń
Avatar
g / 14 grudnia 2010 r. o 07:27
0
jeśli nie kościół to co? żydomasoneria?!
oni są wszędzie -żydostwo ma w swoich łapach całe bogactwo ziemi
a przez durne filmy żydowskiego holly(schit)woodu drenują mózgi dzieci i młodych
cieszą się z ogłupiania mysigne goi
Avatar
gs / 14 grudnia 2010 r. o 07:18
0
Ale te Lublin moherowaty???
Avatar
bosman / 14 grudnia 2010 r. o 07:18
0
[quote name='Grześ' timestamp='1292270270' post='404932']
Nie jestem fundamentalistą - po prostu mam mózg, a wersja mojego systemu operacyjnego - w przeciwieństwie do twojej - posiada opcję "myśl samodzielnie". BTW, płacą wam za te pro-brukselskie wpisy, czy wy sami tak z siebie głupi jesteście?

Grześ z dawnej 6-ki
[/quote]
No cóż - jeśli Twoje posty są produktem Twojego, samodzielnego myślenia, to współczuję.
Ale jest jedna, niepodważalna zasada - w Polsce istnieje (przynajmniej w teorii) konstytucyjny rozdział Państwa od Kościoła, w związku z czym w szkołach (oprócz typowo kościelnych, zakonnych) nie powinno być mowy nawet o wieszaniu krzyży, nie mówiąc o podporządkowaniu życia szkolnego regułom KK.
Skoro tak samodzielnie myślisz to powiedz dlaczego w (tak szacuję) ok. 98% szkół publicznych nie ma zapewnionych zajęć z etyki? Argumentacja w większości jest podobna - "jest za mało uczniów, aby zatrudniać nauczyciela etyki". Nawet, jeśli tylko jeden uczeń nie chodzi na zajęcia z religii, to szkoła ma psi obowiązek zapewnienia mu zajęć z etyki. Ale po co? Kogo obchodzi jakiś niewierzący? To jego problem.
A co powiesz o innowiercach? Skoro wprowadziliśmy (de facto wbrew prawu - Konstytucji) religię katolicką do instytucji państwowych, to tak samo powinno się stać z islamem, buddyzmem, etc.
Skoro twierdzisz, że samodzielnie myślisz, to przemyśl to.
Pozdrawiam.
[quote name='Grześ' timestamp='1292270270' post='404932']
Nie jestem fundamentalistą - po prostu mam mózg, a wersja mojego systemu operacyjnego - w przeciwieństwie do twojej - posiada opcję "myśl samodzielnie". BTW, płacą wam za te pro-brukselskie wpisy, czy wy sami tak z siebie głupi jesteście?

Grześ z dawnej 6-ki
[/quote]
No cóż - jeśli Twoje posty są produktem Twojego, samodzielnego myślenia, to współczuję.
Ale jest jedna, niepodważalna zasada - w Polsce istnieje (prz... rozwiń
Avatar
bona / 14 grudnia 2010 r. o 06:23
0
[quote name='Grześ' timestamp='1292275471' post='405046']
Tak, tak, a ty płacz "a u was biją murzynów!" Na was - lemingi - argumenty są zbędne: tu się prosi o deratyzację raczej ...:-)
[/quote]

Panie Grzesiu, leming nie zrozumie. Leming jest prostym, nieskomplikowanym homo-coś-tam, operującym banałami i wklepanymi przez media formułkami....Pańskie poprzednie komentarze są znakomite. Niestety, takich jak Pan, myślących i ROZUMIEJĄCYCH, niewielu...Pozdrawiam.
Avatar
olo / 14 grudnia 2010 r. o 06:21
0
W piątek nie? Jak czytam, że: (rodzice) ..."Powoływali się na chrześcijański charakter szkoły." To zastanawiam się, czy rodzice mieli mochery na głowach? Jeśli nie, to wcześniej czy później (wszystko na to wskazuje) będą je mieli...
Avatar
bombella / 14 grudnia 2010 r. o 06:15
0
[quote name='anty79' timestamp='1292281597' post='405132']
bardzo dobrze - popieram, pozdrawiam
[/quote]
Jakim prawem w szkołach odbywają się zabawy? Przecież nie minął nawet rok od tragedii smoleńskiej! Czuję, że wypiszę swoje dziecko z tej szkoły.
Zobacz wszystkie komentarze 128

Skomentuj

Aby napisać komentarz, należy się zalogować:

Nie publikujemy nic na Twojej tablicy na Facebooku oraz nikomu nie udostępniamy Twoich danych osobistych.
Podczas pierwszego logowania zostaniesz poproszony o wybór swojej nazwy użytkownika.

Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Podhale Nowy Targ – Avia 2:0. Tracą tylko z karnych

Podhale Nowy Targ – Avia 2:0. Tracą tylko z karnych

Po pierwszej połowie meczu w nowym Targu Avia powinna mieć na koncie przynajmniej jednego gola. Niestety, żółto-niebiescy zmarnowali kilka dobrych okazji. Po przerwie gospodarze wykorzystali dwa rzuty karne i wygrali 2:0.

Chełmianka – KS Wiązownica 1:2. Nadal bez punktu

Chełmianka – KS Wiązownica 1:2. Nadal bez punktu

Niespodzianka w Chełmie. Drużyna Jana Konojackiego doznała drugiej porażki z rzędu. W sobotę biało-zieloni przegrali na swoim stadionie z KS Wiązownica 1:2.

Orlęta Spomlek gorsze od KSZO

Orlęta Spomlek gorsze od KSZO

Zasłużona porażka Orląt Spomlek w Ostrowcu Świętokrzyskim. Drużyna z Radzynia Podlaskiego nie potrafiła na poważnie zagrozić bramce rywali i przegrała z tamtejszym KSZO 0:2.

Hetman Zamość – Stal Kraśnik 0:1. Przerwali złą passę

Hetman Zamość – Stal Kraśnik 0:1. Przerwali złą passę

Piłkarze Bohdana Bławackiego po serii porażek wreszcie mogli cieszyć się ze zwycięstwa. I to w pełni zasłużonego. W sobotę Stal pokonała w Zamościu Hetmana 1:0, ale mogła strzelić więcej goli.

Zamość napełnia miski! Potrzebne wsparcie dla opiekunów bezdomnych zwierząt
10 sierpnia 2020, 7:30

Zamość napełnia miski! Potrzebne wsparcie dla opiekunów bezdomnych zwierząt

Potrafią zabiedzonego podrzutka zmienić w ukochanego członka rodziny. Już wiele psów i kotów dzięki nim znalazło domy. Ale bywa, że mają do wykarmienia i zaopiekowania kogoś na dłużej. Od poniedziałku można wspierać grupę Adopcje-Zamość, która pomaga zwierzętom

Lewart – Siarka 0:0. Nie wykorzystali gry w przewadze

Lewart – Siarka 0:0. Nie wykorzystali gry w przewadze

Tuż przed startem nowego sezonu piłkarze Tomasza Bednaruka zremisowali w Tarnobrzegu z Siarką 0:0. W sobotę te same drużyny walczyły już o punkty, ale w Lubartowie. Ponownie żadnemu z klubów nie udało się zdobyć gola. To Lewart był jednak bliżej zwycięstwa.

Najpiękniejsze ogródki Lubelszczyzny? W tym roku w Łęcznej!
Plebiscyt Dziennika Wschodniego
galeria

Najpiękniejsze ogródki Lubelszczyzny? W tym roku w Łęcznej!

Najpiękniejszy Rodzinny Ogród Działkowy to ROD „Relaks” Łęczna. Na jego terenie znajduje się też najpiękniejsza działka uprawiana przez Danutę i Jana Radko - to wyniki naszego konkursu Działkowiec Roku 2020

Podlasie – Cracovia II 1:0. Liczą, że to początek serii zwycięstw

Podlasie – Cracovia II 1:0. Liczą, że to początek serii zwycięstw

Podopieczni Władimira Geworkjana pokonali w sobotę rezerwy Cracovii 1:0. „Pasy” dobrze zaczęły mecz, ale później skuteczniejsi byli biało-zieloni.

42. Narodowy Pokaz Koni Arabskich Czystej Krwi. Tym razem 142 wierzchowce
galeria

42. Narodowy Pokaz Koni Arabskich Czystej Krwi. Tym razem 142 wierzchowce

Trwa 42. Narodowy Pokaz Koni Arabskich Czystej Krwi zorganizowany w Stadninie Koni w Janowie Podlaskim. Zgłoszono do niego aż 142 wierzchowce. Imprezę podsumuje 51. aukcja Pride of Poland.

Tęczowy pochód w centrum Lublina. "To jest wasza rewolucja!"

Tęczowy pochód w centrum Lublina. "To jest wasza rewolucja!"

Kilkaset osób, w tym przedstawiciele mniejszości seksualnych oraz ich sympatycy, protestowało w centrum Lublina przeciw piątkowym działaniom policji wobec osób LGBT w Warszawie.

Nowy samochód lubelskich strażaków. W całym kraju jest tylko kilka takich
galeria

Nowy samochód lubelskich strażaków. W całym kraju jest tylko kilka takich

Kosztuje 3 miliony złotych i jest jednym z kilku takich w kraju. Samochód dowodzenia łączności to najnowszy sprzęt Komendy Wojewódzkiej Straży Pożarnej w Lublinie.

Wielki Dzień Pszczół. Co nam dają i co by się stało, gdyby ich zabrakło
film

Wielki Dzień Pszczół. Co nam dają i co by się stało, gdyby ich zabrakło

8 sierpnia przypada Wielki Dzień Pszczół. Na świecie istnieje ich około 20 000 gatunków. Owady te ceniono już w starożytności, a ich profesjonalną hodowlą zajmowali się między innymi Egipcjanie, Sumerowie czy Babilończycy. Pszczoły dostarczają nam zdrowych i naturalnych produktów, takich jak: miód, pyłek, propolis, pierzga, czy mleczko pszczele. Z pszczelego wosku wyrabia się pachnące świece, ale też produkuje się z niego kosmetyki czy leki. Pszczoła to jedyny owad, który wytwarza pokarm nie tylko dla siebie, ale i dla człowieka. Co jeszcze nam dają i co by się stało, gdyby ich zabrakło?

Pomysł na niedzielny obiad. Nie tylko golonka
Magazyn

Pomysł na niedzielny obiad. Nie tylko golonka

Czy może być coś lepszego od soczystej golonki okrytej chrupiącą skórką? Może. To gicz cielęca, polska wersja słynnego włoskiego ossobuco. Gicz cielęca była ozdobą najlepszych przedwojennych restauracji w Lublinie, podawano ją też po wojnie, z czasem zniknęła z kart i stołów. Jeśli dziś pojawi się w karcie, to jadą na nią smakosze z całego województwa, jak ma to miejsce w Urszulinie

Orlęta Łuków – Start Krasnystaw 3:1. Rehabilitacja za pierwszy mecz

Orlęta Łuków – Start Krasnystaw 3:1. Rehabilitacja za pierwszy mecz

Już na otwarcie nowego sezonu piłkarze Roberta Różańskiego dostali zimny prysznic, czyli 0:4 u siebie z Opolaninem. W sobotę Orlęta spisały się dużo lepiej i pokonały Start Krasnystaw 3:1.

Ministerstwo Zdrowia: 230 tys. testów na koronawirusa nieważnych

Ministerstwo Zdrowia: 230 tys. testów na koronawirusa nieważnych

Ministerstwo Zdrowia poinformowało, że 230 tysięcy testów zrobionych przez Wojewódzką Stację Sanitarno-Epidemiologiczną w Kielcach jest nieważnych. Resort musiał odjąć je od ogólnej puli przeprowadzonych badań.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.