Pod koniec grudnia lub na początku stycznia przeniesiony zostanie Wydział Komunikacji Urzędu Miasta Lublin zajmujący się m.in. sprawami związanymi z rejestracją samochodów i prawami jazdy. W jego nowej siedzibie przy Czechowskiej 19a zaczęło się już urządzanie wnętrz i sali obsługi interesantów.
Wydział zostanie przeniesiony z ciasnego, niefunkcjonalnego biurowca przy ul. Leszczyńskiego 20 do wynajętych przez miasto pomieszczeń w nowym biurowcu przy Czechowskiej 19a.
– Ustawione zostały już nowe regały do archiwizacji dokumentów i niektóre meble – informuje Olga Mazurek-Podleśna z biura prasowego w lubelskim Ratuszu. Za komplet specjalnych regałów miasto zapłaci prawie 180 tys. zł, do tego trzeba jeszcze dodać blisko 422 tys. zł za pozostałe meble: biurka, szafy, fotele oraz krzesła.
Meblowanie lokalu to tylko część przygotowań do uruchomienia wydziału w nowej siedzibie. – Przeniesienie komputerów, telefonów, sprzętów specjalistycznych oraz systemu kolejkowego nastąpi tuż przed przeniesieniem pracowników do nowej siedziby, co jest planowane na przełomie tego i przyszłego roku – dodaje Mazurek-Podleśna. – Planujemy przeprowadzić prace tak, aby przeniesienie wydziału do nowej lokalizacji odbyło się bez większych utrudnień dla klientów. Będziemy na bieżąco informować, jeśli miałyby wystąpić jakieś przerwy w przyjmowaniu interesantów.
Klientów jest sporo, bo Wydział Komunikacji należy do najbardziej obleganych w całym Urzędzie Miasta. Jego przeprowadzka tłumaczona jest nie tylko chęcią poprawy warunków obsługi, ale też planowanym wyburzeniem starego biurowca przy Leszczyńskiego. W jego miejscu prezydent zamierza wybudować nowy budynek dla urzędników, bardziej funkcjonalny, przestronny i tańszy w utrzymaniu.
Aby zburzyć stary budynek, trzeba go najpierw opróżnić, a w tym celu Ratusz przenosi urzędników do wynajętych biur. Przy Czechowskiej 19a miasto wynajmie 2060 mkw. od firmy Nieruchomości Lalak Properties. Miasto będzie za to płacić miesięcznie 101 tys. zł czynszu oraz ponad 22 tys. zł tzw. opłaty serwisowej obejmującej wodę, ogrzewanie, sprzątanie, wywóz śmieci oraz utrzymanie i konserwację urządzeń. Umowa została zawarta na 10 lat.
Wciąż nie wiadomo, gdzie trafią pozostali urzędnicy z Leszczyńskiego 20.
Ratusz rozważał wynajęcie dla nich pomieszczeń w biurowcu Oriona przy Spokojnej 2 albo w biurowcu przy Nałęczowskiej 14 na terenie dawnej zajezdni trolejbusowej. Na razie nie zdecydował się na takie przenosiny. – Nie ma decyzji dotyczącej wynajmu powierzchni w innych lokalizacjach – podkreśla Mazurek-Podleśna.