Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

14 kwietnia 2010 r.
18:19
Edytuj ten wpis

W niedzielę zamknęli sklepy. Teraz mówią, że żałobę należy odpracować

0 28 A A

Handlowcy zamykali sklepy, by uhonorować ofiary katastrofy lotniczej pod Smoleńskiem. Dali pracownikom wolne, aby mogli uczestniczyć w żałobnych uroczystościach. Dziś okazuje się, że są z tym problemy.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
– To zwykła obłuda – mówi pani Anna, pracownica jednego z lubelskich salonów firmy jubilerskiej Apart. – Tuż po katastrofie obwieszczono nam, że niedziela będzie wolna ze względu na żałobę narodową. W poniedziałek otrzymaliśmy informację, że niedzielę trzeba odpracować.

Do pracowników trafił e-mail z centrali, z informacją że "nie ma ustawowych przesłanek do udzielenia dodatkowych dni wolnych”.

– To niesmaczne, że taka firma nie chce zrezygnować z dziennego utargu – dodaje nasza Czytelniczka. – Przecież nie sprzedajemy artykułów pierwszej potrzeby. Kto nie kupi biżuterii dziś, kupi jutro. Dla mnie to oznacza 12 godzin na nogach przez trzy dni pod rząd.

Dziś okazało się, że firma wycofuje się z pomysłu. – To nieporozumienie – mówi Helena Palej z działu PR Apartu. – Decyzją zarządu dzień 11 kwietnia potraktujemy jako nieobecność usprawiedliwioną. To znaczy, że pracownicy nie muszą brać urlopu za ten dzień. Nie będzie również obowiązku odpracowania ostatniej niedzieli.

Komunikaty o zamknięciu sklepów 11 kwietnia wystosowały największe organizacje handlowe w Polsce. Zgodnie ze stanowiskiem Polskiej Rady Centrów Handlowych, ten dzień miał być przeznaczony na zadumę. Zarządy firm zrzeszonych w Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji chciały w ten sposób "dać możliwość spokojnej refleksji nad kruchością życia doczesnego i symboliką czasu i miejsca katastrofy”. Do POHiD należy m.in. sieć Tesco.

– Niektóre dziewczyny już w poniedziałek musiały odpracować ostatnią niedzielę – mówi Zofia Wach, szefowa WZZ "Sierpień 80” w lubelskim hipermarkecie. – Z jednej strony firmy mówią o żałobie, a z drugiej tylko liczą pieniądze.

W Tesco przyznają, że wolne w tamtą niedzielę nie oznacza dla załogi hipermarketów mniej pracy. – Mamy na tyle elastyczny system, że można go dostosować do takich sytuacji – mówi Michał Sikora, rzecznik Tesco Polska. – Można przesunąć zmiany, aby liczba planowanych godzin pracy się nie zmieniła.

Zdaniem specjalistów, handlowcy nie naruszają w ten sposób przepisów.
– Kodeks pracy takich działań nie zakazuje – mówi Krzysztof Sudoł, zastępca okręgowego inspektora pracy w Lublinie. – Jeśli ktoś miał pracować w niedzielę, to można mu kazać odpracować ten dzień. Nie zmienia to faktu, że ze względu na okoliczności firmy mogłyby inaczej podejść do sprawy. Wystarczy zmniejszyć wymiar czasu pracy w danym miesiącu.

Handlowcy zrzeszeni w POHiD nie zdecydowali jeszcze, czy zamkną sklepy na czas zbliżających się uroczystości pogrzebowych. Wiadomo natomiast, że sklepy Tesco w całym kraju będą w najbliższą niedzielę zamknięte.

Komentarze 28

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
Gość / 16 kwietnia 2010 o 16:32
0
polo napisał:
Zróbmy listę sklepów, które już nie uszanowały żałoby (niedziela 11.04.2010) i które mają zamiar jej nie uszanować (18.04.2010).
Pracownicy tych sklepów niech dorzucą opis nieprzyjemności jakich doznali/ją z tej racji. Będziemy w ten sposób mieli listę i obraz sklepów w których lepiej nie robić zakupów. Tam gdzie prezesiny zamiast oczu mają dolarki. Zachęcam.




w e/leclerku na turystycznej dali nam wolne 11.04 i mają dać wolne 18.04...
no niby i dobrze, ale odpracować trzeba i to w tym miesiącu.... no i bardzo pięknie, bo teraz do końca miesiąca mam dzień w dzień do roboty i to mieszane zmiany, np. we wtorek do 22( w domu jestem po 23.), a w środę na 6. ( MUSZĘ PRZED 5. WYJECHAĆ) no i tak mam 3 razy...przez wielkie serce naszej dyrektorki, przeciez to się zajeba...ć idzie




w e/leclerku na turystycznej dali nam wolne 11.04 i mają dać wolne 18.04...
no niby i dobrze, ale odpracować trzeba i to w tym miesiącu.... no i bardzo pięknie, bo teraz do końca miesiąca mam dzień w dzień do roboty i to mieszane zmiany, np. we wtorek do 22( w domu jestem po 23.), a w środę na 6. ( MUSZĘ PRZED 5. WYJECHAĆ) no i tak mam 3 razy...przez wielkie serce naszej dyrektorki, przeciez to się zajeba...ć idzie rozwiń
Avatar
czytelnik / 16 kwietnia 2010 o 15:13
0
zamiast obrzucac blotem pracownikow zadbanoby o to aby pracownicy mieli na czym pracowac.obecnie sprzet rodem ze skansenu krzesla poszarpane ,powyginane ,tasmy nie jezdzace,terminale popsute ,telefonow jak na lekarstwo,a same kasy kiwaja sie we wszystkie strony.niekiedy kasjerke ledwo widac zza kasy ,bo krzeslo nie podnosi sie do gory.klienci to widza ,a kierownictwo nie.
Avatar
czytelnik / 16 kwietnia 2010 o 09:55
0
Gość napisał:
Odnoszę wrażenie, że nikt z Was nie pracuje. W miesiącu kwietniu do przepracowania jest 21dni czyli 168h. Graffiki ustala się z wyprzedzeniem, nie można przychodzić do pracy jak się chce. Jeżeli ktoś miał pracować w niedzielę 11.04, a dostał wolne to musi odpracować ten dzień, ponieważ w skali miesiąca zabraknie mu 8h, i analogicznie z 18.04. Załóżmy że w firmie handlowej pracuje 10 osób. Grafik był ustalony w ten sposób, że każdy miał przepracować ustawowe 21 dni czyli 168h. Z tym, że 5 osób pracowało w niedzielę 11.04 i nagle dostało wolne, w konsekwencji z grafika wypadł im jeden dzień wolny od pracy i do wypracowania zostało 20 dni czyli 160h. Jak poczuje się reszta załogi? Zakładamy, że osoby są zatrudnione na umowę o pracę w pełnym wymiarze godzin.

masz racje tylko tym ludziom nikt nie powiedzial wprost ,czy ten dzien beda musieli odpracowac czy nie .dlatego wiele wypowiedzi wzielo sie z plotek jedna pani drugiej pani.jaidac na godz 16 do pracy nie mialam wiedzy na ten temat .kto tu zawinil .kierownictwo to moze ich trzeba napietnowac ,ze nie udzielaja swoim pracownikom takich informacji ,a pozniej obrzuca sie blotem kogo popadnie.w zwiazku z tym ,ze grafiki sa ustalane duzo wczesniej ,kazdy pracownik dopasowuje cale swoje zycie do grafika ,chociazby wyjscie do lekarza lub wizyty i spotkania w rodzinie.pracownicy chyba maja prawo do normalnego zycia .z dziennika wschodnieka dowiedzialam sie ,ze firma ma prawo rzadac odpracowania tak jak piszesz tego dodatkowego wolnego dniai ze jest to zgodne z prawem.stad powstalo to cale zamieszanie.

masz racje tylko tym ludziom nikt nie powiedzial wprost ,czy ten dzien beda musieli odpracowac czy nie .dlatego wiele wypowiedzi wzielo sie z plotek jedna pani drugiej pani.jaidac na godz 16 do pracy nie mialam wiedzy na ten temat .kto tu zawinil .kierownictwo to moze ich trzeba napietnowac ,ze nie udzielaja swoim pracownikom takich informacji ,a pozniej obrzuca sie blotem kogo popadnie.w zwiazku z tym ,ze grafiki sa ustalane duzo wczesniej ,kazdy pracownik dopasowuje cale swoje zycie do grafika ,chociazby wyjscie do leka... rozwiń
Avatar
Gość / 16 kwietnia 2010 o 08:14
0
Odnoszę wrażenie, że nikt z Was nie pracuje. W miesiącu kwietniu do przepracowania jest 21dni czyli 168h. Graffiki ustala się z wyprzedzeniem, nie można przychodzić do pracy jak się chce. Jeżeli ktoś miał pracować w niedzielę 11.04, a dostał wolne to musi odpracować ten dzień, ponieważ w skali miesiąca zabraknie mu 8h, i analogicznie z 18.04. Załóżmy że w firmie handlowej pracuje 10 osób. Grafik był ustalony w ten sposób, że każdy miał przepracować ustawowe 21 dni czyli 168h. Z tym, że 5 osób pracowało w niedzielę 11.04 i nagle dostało wolne, w konsekwencji z grafika wypadł im jeden dzień wolny od pracy i do wypracowania zostało 20 dni czyli 160h. Jak poczuje się reszta załogi? Zakładamy, że osoby są zatrudnione na umowę o pracę w pełnym wymiarze godzin.
Odnoszę wrażenie, że nikt z Was nie pracuje. W miesiącu kwietniu do przepracowania jest 21dni czyli 168h. Graffiki ustala się z wyprzedzeniem, nie można przychodzić do pracy jak się chce. Jeżeli ktoś miał pracować w niedzielę 11.04, a dostał wolne to musi odpracować ten dzień, ponieważ w skali miesiąca zabraknie mu 8h, i analogicznie z 18.04. Załóżmy że w firmie handlowej pracuje 10 osób. Grafik był ustalony w ten sposób, że każdy miał przepracować ustawowe 21 dni czyli 168h. Z tym, że 5 osób pracowało w niedzielę 11.04 i nagle dostało woln... rozwiń
Avatar
czytelnik / 16 kwietnia 2010 o 02:16
0
ja napisał:
Co za głupoty wypisuje ten Dziennik! Jestem pracownikiem Tesco i nieprawdą jest, że każą nam odpracowywać niedzielę 11.04.2010. A Pani Zosia jak nie wiem to niech się nie wypowiada, zresztą nie ma co się dziwić, że nie wie skoro pracuje tylko od jednego do drugiego urlopu na żądanie. Zosiu, proszę Cię, nie wypowiadaj się w imieniu nas pracowników, bo kłamiesz, mówisz nieprawdę, a kłamstwem się wstydzę. Przynajmniej w obliczu tragedii zachowaj umiar, wstyd mi za Ciebie. Zajmij się lepiej swoimi problemami, których masz chyba ostatno bez liku. Gazeta powinna weryfikować u źródła wypowiedzi tej Pani.

odnosnie tej wypowiedzi sprawe skieruje do prokurayury jak i wypowiedzi ponizej ,bo jak umielibyscie czytac to dowiedzielibyscie sie ,co znacza wypowiedzi rzecznika tesco ,ze mamy elastyczne godziny pracy i mozna je dostosowac ,aby mozna bylo odpracowac tylko najpierw trzeba nauczyc sie czytac ze zrozumieniem.

odnosnie tej wypowiedzi sprawe skieruje do prokurayury jak i wypowiedzi ponizej ,bo jak umielibyscie czytac to dowiedzielibyscie sie ,co znacza wypowiedzi rzecznika tesco ,ze mamy elastyczne godziny pracy i mozna je dostosowac ,aby mozna bylo odpracowac tylko najpierw trzeba nauczyc sie czytac ze zrozumieniem. rozwiń
Avatar
Daria / 15 kwietnia 2010 o 20:32
0
Tak! Zosiu, Pomyśl o tym, by zacząć leczenie psychiatryczne.
Avatar
ja / 15 kwietnia 2010 o 19:15
0
Co za głupoty wypisuje ten Dziennik! Jestem pracownikiem Tesco i nieprawdą jest, że każą nam odpracowywać niedzielę 11.04.2010. A Pani Zosia jak nie wiem to niech się nie wypowiada, zresztą nie ma co się dziwić, że nie wie skoro pracuje tylko od jednego do drugiego urlopu na żądanie. Zosiu, proszę Cię, nie wypowiadaj się w imieniu nas pracowników, bo kłamiesz, mówisz nieprawdę, a kłamstwem się wstydzę. Przynajmniej w obliczu tragedii zachowaj umiar, wstyd mi za Ciebie. Zajmij się lepiej swoimi problemami, których masz chyba ostatno bez liku. Gazeta powinna weryfikować u źródła wypowiedzi tej Pani.
Co za głupoty wypisuje ten Dziennik! Jestem pracownikiem Tesco i nieprawdą jest, że każą nam odpracowywać niedzielę 11.04.2010. A Pani Zosia jak nie wiem to niech się nie wypowiada, zresztą nie ma co się dziwić, że nie wie skoro pracuje tylko od jednego do drugiego urlopu na żądanie. Zosiu, proszę Cię, nie wypowiadaj się w imieniu nas pracowników, bo kłamiesz, mówisz nieprawdę, a kłamstwem się wstydzę. Przynajmniej w obliczu tragedii zachowaj umiar, wstyd mi za Ciebie. Zajmij się lepiej swoimi problemami, których masz chyba ostatno bez l... rozwiń
Avatar
chart / 15 kwietnia 2010 o 12:20
0
Nie bardzo rozumiałem dlaczego zamknięto sklepy - co ma wspólnego zrobienie zakupów w osiedlowym sklepiku z narodową żałobą? Skoro już to jednak zrobiono, to trzeba szukać formuły prawnej, by nie zmuszać pracowników do odpracowywania. Przecież pracodawcy mogli ich zwolnić z obowiązku świadczenia pracy na okres jednego dnia, z ustawowymi dniami wolnymi nie ma to nic wspólnego.
Avatar
~gosc~ / 15 kwietnia 2010 o 12:11
0
popieram to zeby omijac tych wyzyskiwaczy zwanych marketami.malo,ze ludzie zostaiaja tam miliony to pracownicy niewiele z tego maja za ciezka prace.poprostu bojkot tych marketow.
Avatar
Gość / 15 kwietnia 2010 o 11:31
0
pepco napisał:
w pepco trzeba bedzie odpracowac ;(



biedronka nie odpracowuje jest po prostu wolne i w tą niedziele też jest wolne

Avatar
Gość / 16 kwietnia 2010 o 16:32
0
polo napisał:
Zróbmy listę sklepów, które już nie uszanowały żałoby (niedziela 11.04.2010) i które mają zamiar jej nie uszanować (18.04.2010).
Pracownicy tych sklepów niech dorzucą opis nieprzyjemności jakich doznali/ją z tej racji. Będziemy w ten sposób mieli listę i obraz sklepów w których lepiej nie robić zakupów. Tam gdzie prezesiny zamiast oczu mają dolarki. Zachęcam.




w e/leclerku na turystycznej dali nam wolne 11.04 i mają dać wolne 18.04...
no niby i dobrze, ale odpracować trzeba i to w tym miesiącu.... no i bardzo pięknie, bo teraz do końca miesiąca mam dzień w dzień do roboty i to mieszane zmiany, np. we wtorek do 22( w domu jestem po 23.), a w środę na 6. ( MUSZĘ PRZED 5. WYJECHAĆ) no i tak mam 3 razy...przez wielkie serce naszej dyrektorki, przeciez to się zajeba...ć idzie




w e/leclerku na turystycznej dali nam wolne 11.04 i mają dać wolne 18.04...
no niby i dobrze, ale odpracować trzeba i to w tym miesiącu.... no i bardzo pięknie, bo teraz do końca miesiąca mam dzień w dzień do roboty i to mieszane zmiany, np. we wtorek do 22( w domu jestem po 23.), a w środę na 6. ( MUSZĘ PRZED 5. WYJECHAĆ) no i tak mam 3 razy...przez wielkie serce naszej dyrektorki, przeciez to się zajeba...ć idzie rozwiń
Avatar
czytelnik / 16 kwietnia 2010 o 15:13
0
zamiast obrzucac blotem pracownikow zadbanoby o to aby pracownicy mieli na czym pracowac.obecnie sprzet rodem ze skansenu krzesla poszarpane ,powyginane ,tasmy nie jezdzace,terminale popsute ,telefonow jak na lekarstwo,a same kasy kiwaja sie we wszystkie strony.niekiedy kasjerke ledwo widac zza kasy ,bo krzeslo nie podnosi sie do gory.klienci to widza ,a kierownictwo nie.
Avatar
czytelnik / 16 kwietnia 2010 o 09:55
0
Gość napisał:
Odnoszę wrażenie, że nikt z Was nie pracuje. W miesiącu kwietniu do przepracowania jest 21dni czyli 168h. Graffiki ustala się z wyprzedzeniem, nie można przychodzić do pracy jak się chce. Jeżeli ktoś miał pracować w niedzielę 11.04, a dostał wolne to musi odpracować ten dzień, ponieważ w skali miesiąca zabraknie mu 8h, i analogicznie z 18.04. Załóżmy że w firmie handlowej pracuje 10 osób. Grafik był ustalony w ten sposób, że każdy miał przepracować ustawowe 21 dni czyli 168h. Z tym, że 5 osób pracowało w niedzielę 11.04 i nagle dostało wolne, w konsekwencji z grafika wypadł im jeden dzień wolny od pracy i do wypracowania zostało 20 dni czyli 160h. Jak poczuje się reszta załogi? Zakładamy, że osoby są zatrudnione na umowę o pracę w pełnym wymiarze godzin.

masz racje tylko tym ludziom nikt nie powiedzial wprost ,czy ten dzien beda musieli odpracowac czy nie .dlatego wiele wypowiedzi wzielo sie z plotek jedna pani drugiej pani.jaidac na godz 16 do pracy nie mialam wiedzy na ten temat .kto tu zawinil .kierownictwo to moze ich trzeba napietnowac ,ze nie udzielaja swoim pracownikom takich informacji ,a pozniej obrzuca sie blotem kogo popadnie.w zwiazku z tym ,ze grafiki sa ustalane duzo wczesniej ,kazdy pracownik dopasowuje cale swoje zycie do grafika ,chociazby wyjscie do lekarza lub wizyty i spotkania w rodzinie.pracownicy chyba maja prawo do normalnego zycia .z dziennika wschodnieka dowiedzialam sie ,ze firma ma prawo rzadac odpracowania tak jak piszesz tego dodatkowego wolnego dniai ze jest to zgodne z prawem.stad powstalo to cale zamieszanie.

masz racje tylko tym ludziom nikt nie powiedzial wprost ,czy ten dzien beda musieli odpracowac czy nie .dlatego wiele wypowiedzi wzielo sie z plotek jedna pani drugiej pani.jaidac na godz 16 do pracy nie mialam wiedzy na ten temat .kto tu zawinil .kierownictwo to moze ich trzeba napietnowac ,ze nie udzielaja swoim pracownikom takich informacji ,a pozniej obrzuca sie blotem kogo popadnie.w zwiazku z tym ,ze grafiki sa ustalane duzo wczesniej ,kazdy pracownik dopasowuje cale swoje zycie do grafika ,chociazby wyjscie do leka... rozwiń
Avatar
Gość / 16 kwietnia 2010 o 08:14
0
Odnoszę wrażenie, że nikt z Was nie pracuje. W miesiącu kwietniu do przepracowania jest 21dni czyli 168h. Graffiki ustala się z wyprzedzeniem, nie można przychodzić do pracy jak się chce. Jeżeli ktoś miał pracować w niedzielę 11.04, a dostał wolne to musi odpracować ten dzień, ponieważ w skali miesiąca zabraknie mu 8h, i analogicznie z 18.04. Załóżmy że w firmie handlowej pracuje 10 osób. Grafik był ustalony w ten sposób, że każdy miał przepracować ustawowe 21 dni czyli 168h. Z tym, że 5 osób pracowało w niedzielę 11.04 i nagle dostało wolne, w konsekwencji z grafika wypadł im jeden dzień wolny od pracy i do wypracowania zostało 20 dni czyli 160h. Jak poczuje się reszta załogi? Zakładamy, że osoby są zatrudnione na umowę o pracę w pełnym wymiarze godzin.
Odnoszę wrażenie, że nikt z Was nie pracuje. W miesiącu kwietniu do przepracowania jest 21dni czyli 168h. Graffiki ustala się z wyprzedzeniem, nie można przychodzić do pracy jak się chce. Jeżeli ktoś miał pracować w niedzielę 11.04, a dostał wolne to musi odpracować ten dzień, ponieważ w skali miesiąca zabraknie mu 8h, i analogicznie z 18.04. Załóżmy że w firmie handlowej pracuje 10 osób. Grafik był ustalony w ten sposób, że każdy miał przepracować ustawowe 21 dni czyli 168h. Z tym, że 5 osób pracowało w niedzielę 11.04 i nagle dostało woln... rozwiń
Avatar
czytelnik / 16 kwietnia 2010 o 02:16
0
ja napisał:
Co za głupoty wypisuje ten Dziennik! Jestem pracownikiem Tesco i nieprawdą jest, że każą nam odpracowywać niedzielę 11.04.2010. A Pani Zosia jak nie wiem to niech się nie wypowiada, zresztą nie ma co się dziwić, że nie wie skoro pracuje tylko od jednego do drugiego urlopu na żądanie. Zosiu, proszę Cię, nie wypowiadaj się w imieniu nas pracowników, bo kłamiesz, mówisz nieprawdę, a kłamstwem się wstydzę. Przynajmniej w obliczu tragedii zachowaj umiar, wstyd mi za Ciebie. Zajmij się lepiej swoimi problemami, których masz chyba ostatno bez liku. Gazeta powinna weryfikować u źródła wypowiedzi tej Pani.

odnosnie tej wypowiedzi sprawe skieruje do prokurayury jak i wypowiedzi ponizej ,bo jak umielibyscie czytac to dowiedzielibyscie sie ,co znacza wypowiedzi rzecznika tesco ,ze mamy elastyczne godziny pracy i mozna je dostosowac ,aby mozna bylo odpracowac tylko najpierw trzeba nauczyc sie czytac ze zrozumieniem.

odnosnie tej wypowiedzi sprawe skieruje do prokurayury jak i wypowiedzi ponizej ,bo jak umielibyscie czytac to dowiedzielibyscie sie ,co znacza wypowiedzi rzecznika tesco ,ze mamy elastyczne godziny pracy i mozna je dostosowac ,aby mozna bylo odpracowac tylko najpierw trzeba nauczyc sie czytac ze zrozumieniem. rozwiń
Avatar
Daria / 15 kwietnia 2010 o 20:32
0
Tak! Zosiu, Pomyśl o tym, by zacząć leczenie psychiatryczne.
Avatar
ja / 15 kwietnia 2010 o 19:15
0
Co za głupoty wypisuje ten Dziennik! Jestem pracownikiem Tesco i nieprawdą jest, że każą nam odpracowywać niedzielę 11.04.2010. A Pani Zosia jak nie wiem to niech się nie wypowiada, zresztą nie ma co się dziwić, że nie wie skoro pracuje tylko od jednego do drugiego urlopu na żądanie. Zosiu, proszę Cię, nie wypowiadaj się w imieniu nas pracowników, bo kłamiesz, mówisz nieprawdę, a kłamstwem się wstydzę. Przynajmniej w obliczu tragedii zachowaj umiar, wstyd mi za Ciebie. Zajmij się lepiej swoimi problemami, których masz chyba ostatno bez liku. Gazeta powinna weryfikować u źródła wypowiedzi tej Pani.
Co za głupoty wypisuje ten Dziennik! Jestem pracownikiem Tesco i nieprawdą jest, że każą nam odpracowywać niedzielę 11.04.2010. A Pani Zosia jak nie wiem to niech się nie wypowiada, zresztą nie ma co się dziwić, że nie wie skoro pracuje tylko od jednego do drugiego urlopu na żądanie. Zosiu, proszę Cię, nie wypowiadaj się w imieniu nas pracowników, bo kłamiesz, mówisz nieprawdę, a kłamstwem się wstydzę. Przynajmniej w obliczu tragedii zachowaj umiar, wstyd mi za Ciebie. Zajmij się lepiej swoimi problemami, których masz chyba ostatno bez l... rozwiń
Avatar
chart / 15 kwietnia 2010 o 12:20
0
Nie bardzo rozumiałem dlaczego zamknięto sklepy - co ma wspólnego zrobienie zakupów w osiedlowym sklepiku z narodową żałobą? Skoro już to jednak zrobiono, to trzeba szukać formuły prawnej, by nie zmuszać pracowników do odpracowywania. Przecież pracodawcy mogli ich zwolnić z obowiązku świadczenia pracy na okres jednego dnia, z ustawowymi dniami wolnymi nie ma to nic wspólnego.
Avatar
~gosc~ / 15 kwietnia 2010 o 12:11
0
popieram to zeby omijac tych wyzyskiwaczy zwanych marketami.malo,ze ludzie zostaiaja tam miliony to pracownicy niewiele z tego maja za ciezka prace.poprostu bojkot tych marketow.
Avatar
Gość / 15 kwietnia 2010 o 11:31
0
pepco napisał:
w pepco trzeba bedzie odpracowac ;(



biedronka nie odpracowuje jest po prostu wolne i w tą niedziele też jest wolne

Zobacz wszystkie komentarze 28

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Matura 2018: Oto najlepsze szkoły w Lublinie i w każdym powiecie [szczegółowe wyniki]
galeria

Matura 2018: Oto najlepsze szkoły w Lublinie i w każdym powiecie [szczegółowe wyniki] 0 0

W oparciu o wyniki tegorocznych egzaminów maturalnych sprawdziliśmy, które szkoły uczą najlepiej. Na naszej liście znalazły się placówki z poszczególnych powiatów i miast regionu.

Lewart ciągle szuka wzmocnień

Lewart ciągle szuka wzmocnień 0 0

Łukasz Mierzejewski musi w lecie porządnie przebudować swoją drużynę. Lewart stracił wielu ważnych zawodników. Z klubem pożegnali się chociażby: Michał Zuber, Arkadiusz Adamczuk, czy Kamil Piasek

13-latek umierał. Ratownicy stwierdzili, że udaje nieprzytomnego. Zniszczenia w mózgu dziecka są dramatyczne
film

13-latek umierał. Ratownicy stwierdzili, że udaje nieprzytomnego. Zniszczenia w mózgu dziecka są dramatyczne 0 1

Podczas wycieczki szkolnej Paweł poczuł się źle. Jego poważny stan zlekceważyła wychowawczyni klasy, a potem dwukrotnie załoga karetki pogotowia. Matka wzywająca pomoc, usłyszała, że jest „panikarą”, a lekarz wpisał w kartę pacjenta, że dziecko „udaje nieprzytomnego”.

Odliczanie zakończone. W Lublinie ruszyły mistrzostwa Polski!

Odliczanie zakończone. W Lublinie ruszyły mistrzostwa Polski! 1 0

Dzisiaj o godz. 9 w Lublinie rozpoczęły się mistrzostwa Polski w lekkoatletyce. Jako pierwsi walkę o medale rozpoczęli chodziarze rywalizujący na dystansie 10 km. O godz. 10 swoje umiejętności zaprezentują chodziarki.

"Kumoterstwo" w Centrum Kultury w Lublinie? Prezydent wycofuje się i przeprasza

"Kumoterstwo" w Centrum Kultury w Lublinie? Prezydent wycofuje się i przeprasza 3 9

Prezydent Lublina wycofuje się ze słowa „kumoterstwo”, które znalazło się w podpisanym przez niego dokumencie z wnioskami z kontroli przeprowadzonej w Centrum Kultury. Dokument, o którym pisaliśmy obszernie tydzień temu, stał się powodem kolejnej politycznej burzy.

Orion Niedrzwica i Sokół Konopnica szykują się do nowego sezonu

Orion Niedrzwica i Sokół Konopnica szykują się do nowego sezonu 2 1

Lubelska klasa okręgowa Zespoły rozgrywają już pierwsze sparingi. Uwagę przyciąga debiut w roli trenera Orionu Niedrzwica Jacka Paździora

"To odwet ze strony poprzedniego kierownictwa". Były szef CBA z zarzutami
film

"To odwet ze strony poprzedniego kierownictwa". Były szef CBA z zarzutami 0 1

– Jest to zorganizowana zemsta i odwet na mnie ze strony poprzedniego kierownictwa CBA oraz obecnego kierownictwa CBA – powiedział Paweł Wojtunik po opuszczeniu krakowskiej prokuratury.

Repertuar kin i teatrów w weekend w Lublinie i regionie [20-22.07]
20 lipca 2018, 0:00

Repertuar kin i teatrów w weekend w Lublinie i regionie [20-22.07] 2 0

Co Gdzie Kiedy. Pierwsza noc oczyszczenia oraz Sicario 2 to jedne z tytułów, które zawitają w piątek na ekranach lubelskich kin. Przedpremierowo będzie też można zobaczyć kontynuację przeboju Mamma Mia. Sprawdź weekendowy repertuar kin i teatrów z Lublina oraz regionu.

Pogoda na piątek 20 lipca w woj. lubelskim. Jak będzie w weekend?
film

Pogoda na piątek 20 lipca w woj. lubelskim. Jak będzie w weekend? 1 0

Piątek deszczowy, ale sobota i niedziela z większymi przejaśnieniami. Sprawdź prognozę pogody na weekend 20-22 lipca w woj. lubelskim.

"Plaga”, „dziwactwo” i „sk....stwo”. Spółdzielcy poszli do prokuratury po słowach na nagraniu
Alarm 24

"Plaga”, „dziwactwo” i „sk....stwo”. Spółdzielcy poszli do prokuratury po słowach na nagraniu 7 3

Spółdzielcy ze Spółdzielni Mieszkaniowej „Wspólnota” w Łęcznej skierowali sprawę do prokuratury. Chodzi o nagranie, na którym słychać wypowiedź jednego z członków zarządu spółdzielni. W dość obcesowych słowach określa spółdzielców.

Podtopienia, zerwane drogi, hektary zniszczonych lasów. Krajobraz po nawałnicach [wideo]
film

Podtopienia, zerwane drogi, hektary zniszczonych lasów. Krajobraz po nawałnicach [wideo] 0 0

Burze i towarzyszące im ulewy w wielu rejonach Polski spowodowały znaczne zniszczenia.

Dzisiaj w Lublinie ruszają Mistrzostwa Polski w Lekkiej Atletyce

Dzisiaj w Lublinie ruszają Mistrzostwa Polski w Lekkiej Atletyce 1 1

Tego wydarzenia nie można przegapić. Dzisiaj w Lublinie rozpoczynają się 94. PZLA Mistrzostwa Polski. Przez trzy dni będziemy mogli podziwiać gwiazdy, które zdobywały medale na najważniejszych imprezach na świecie. Przyjadą do nas: Anita Włodarczyk, Paweł Wojciechowski, Piotr Lisek, Adam Kszczot, Marcin Lewandowski, czy Ewa Swoboda. Będą oczywiście także: Paweł Fajdek, Malwina Kopron i Paulina Guba

Most Kultury nie zostanie zamknięty. "Przyznajemy się do pewnego błędu"

Most Kultury nie zostanie zamknięty. "Przyznajemy się do pewnego błędu" 0 1

Nie ma zagrożenia dla działalności Mostu Kultury – zapewnia dyrektor miejskiej instytucji, która odpowiada za to miejsce i bije się w piersi za zbyt wysoki pawilon obwieszony reklamami. – Przyznajemy się do pewnego błędu – mówi szef CK.

Plantatorzy się cieszą, ekolodzy biją na alarm. Pszczoły w niebezpieczeństwie?

Plantatorzy się cieszą, ekolodzy biją na alarm. Pszczoły w niebezpieczeństwie? 0 3

Minister rolnictwa zgodził się na stosowanie neonikotynoidów w uprawach rzepaku. Plantatorzy się cieszą, ekolodzy biją na alarm, a pszczelarze studzą emocje.

Opole Lubelskie: Osadzeni z zakładu karnego w przedszkolu

Opole Lubelskie: Osadzeni z zakładu karnego w przedszkolu 0 3

Miasto remontuje przedszkole. Firma, które realizuje to zadanie zatrudnia więźniów. Prace remontowe w pomieszczeniach przeznaczonych dla maluchów są kolejnym przykładem resocjalizacji osadzonych w miejscowym zakładzie karnym przy współpracy z ratuszem.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.