Do ciężarówek jadących pod prąd muszą przywyknąć kierowcy na ul. Wodopojnej, która od najbliższego piątku będzie drogą dwukierunkową. Będzie tak co najmniej przez rok. To skutek uboczny budowy nowego biurowca.
- Będą wjeżdżały w ul. Wodopojną z ul. Staszica oraz poprzez wyjazd z budowy zorganizowany tuż za przystankiem - zapowiada Karol Kieliszek z Urzędu Miasta. Na samej Wodopojnej ciężarówki będą mieć do dyspozycji jeden pas ruchu, ten po stronie pawilonów, który zostanie oddzielony barierkami od reszty jezdni.
Pojazdy obsługujące budowę będą wyjeżdżać z ul. Wodopojnej w al. Solidarności wyłącznie w prawo. - Na skrzyżowaniu ul. Wodopojnej z al. Solidarności pojawia się dodatkowe sygnalizatory dla pojazdów wykonawcy - informuje Kieliszek. Zielone światło dla ciężarówek ma świecić równocześnie z tym dla samochodów skręcających z al. Solidarności w lewo, w kierunku Ratusza. Cykl pracy sygnalizacji pozostanie niezmieniony.
Skręt w lewo z al. Solidarności w ul. Wodopojną będzie utrudniony, bo do tego manewru kierowcom pozostanie tylko jeden pas. - Na al. Solidarności z ruchu wyłączony zostanie skrajny lewy pas skrętu przy barierkach rozdzielających jezdnie - zapowiada Kieliszek.
- W dotychczasowym obiekcie pozostanie tylko archiwum wraz z Oddziałowym Biurem Udostępniania, co pozwoli na znaczne zwiększenie czytelni materiałów archiwalnych. Zostaną również zlikwidowane pomieszczenia magazynowe i garażowe wynajmowane w różnych punktach Lublina - informuje Joanna Fortuna z lubelskiego oddziału IPN.
Do budynku, który będzie kosztować nieco ponad 15 milionów złotych mają się przenieść rozproszone po mieście komórki IPN z Garbarskiej, Wieniawskiej i Szewskiej. Skupienie ich w jednym miejscu ma pozwolić na ograniczenie kosztów, m.in. najmu pomieszczeń i transportu archiwów.
- W nowej siedzibie będzie znajdować się m.in. sala konferencyjno-wystawiennicza o powierzchni prawie 190 m², punkt sprzedaży wydawnictw IPN i biblioteka - dodaje Fortuna.
Gmach będzie mieć trzy kondygnacje nadziemne i jedną podziemną, zaprojektowała go szczecińska pracownia Metropolis, a zbuduje warszawska spółka ERBUD.