Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

23 marca 2011 r.
15:52
Edytuj ten wpis

Wysepki na ul. Kunickiego pomogły. Jest mniej wypadków

Autor: Zdjęcie autora Dominik Smaga
0 32 A A
 (Jacek Świerczyński)
(Jacek Świerczyński)

Tak spokojnie na ul. Kunickiego nie było od dawna. Przeklinana przez kierowców przebudowa ulicy przynosi efekty. Wystarczy spojrzeć w przekazane nam wczoraj policyjne statystyki.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
O ile w 2001 r. doszło tu do 31 wypadków, o tyle w zeszłym było ich tylko 5. Nikt nie zginął. Rannych zostało osiem osób, czyli pięciokrotnie mniej niż 10 lat temu. Wszystko dzięki zmianie organizacji ruchu. – Wprowadziliśmy ją w 2007 roku – mówi Alina Zalewska z Wydziału Dróg i Mostów w Urzędzie Miasta.

W wyniku przebudowy w czterech miejscach stanęły światła, wydzielono pasy dla skręcających w lewo, zbudowano wysepki dla pieszych. – Teraz bez problemu można przejść na druga stronę – przyznaje Marek Malczuk, mieszkający w pobliżu skrzyżowania Kunickiego z ul. Leśną.

– Jeździ się teraz wolniej, ale o niebo bezpieczniej – stwierdza Zdzisław Trębski. Kiedyś kierowcy rozpędzali się tu do 100 km/h lub więcej. Teraz nie da się już jechać tak szybko. Wielu się to nie podoba. – Nawet jeśli już dochodzi do zderzenia to przy mniejszej prędkości skutki są o wiele łagodniejsze – podkreśla Janusz Wójtowicz, rzecznik lubelskiej policji.

I tylko w przypadku kolizji statystyki nie spadły tak znacząco. W 2001 r. było ich 257, a w zeszłym 210. Najbardziej niebezpieczne pod tym względem jest skrzyżowanie z ul. Pawią. – Wielu kierowców się tam spieszy, wjeżdża na żółtym świetle, inni wręcz na czerwonym – dodaje Wójtowicz.

Co ciekawe, nieobjęty przebudową odcinek między Zemborzycką a skrzyżowaniem z Głuską i Sierpińskiego wcale nie jest specjalnie niebezpieczny, mimo że jest tam wiele przejść dla pieszych. Porządku pilnuje tu fotoradar.

Komentarze 32

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
red / 27 marca 2011 o 11:08
0
organizacja ruchu na ul.Kunickiego jest po prostu fatalna.Co do wypadków,jakos zauważam dziwnie odwrotna sytuacje,wypadków po tej modernizacji jest więcej!Jest tam mnóstwo stłuczek,nawet dachowań samochodów,same konkretne dzwony.Takiej skali wypadków nie było tam przed przebudowa.Owszem ,potrzebne były tam zmiany,ale takie jakie zastosowano sa po prostu bezmyslne.Ciagłe zmiany pasów ruchu nie sprzyjaja bezpieczeństwu,ponadto taka przebudowa miałaby sens gdyby to była ulica osiedlowa,a nie jeden z głównych ciągów komunikacyjnych.Idiotycznie umieszcone światła,brak powtarzaczy sygnalizatoró,fatalna widocznosc przy wyjeździe z ulicy Piaskowej..to wszystko nie usprawnia ruchu i nie poprawia bezpieczeństwa
organizacja ruchu na ul.Kunickiego jest po prostu fatalna.Co do wypadków,jakos zauważam dziwnie odwrotna sytuacje,wypadków po tej modernizacji jest więcej!Jest tam mnóstwo stłuczek,nawet dachowań samochodów,same konkretne dzwony.Takiej skali wypadków nie było tam przed przebudowa.Owszem ,potrzebne były tam zmiany,ale takie jakie zastosowano sa po prostu bezmyslne.Ciagłe zmiany pasów ruchu nie sprzyjaja bezpieczeństwu,ponadto taka przebudowa miałaby sens gdyby to była ulica osiedlowa,a nie jeden z głównych ciągów komunikacyjnych.Idiotyczn... rozwiń
Avatar
Gość / 27 marca 2011 o 09:03
0
[quote name='Qavtan' timestamp='1301046766' post='454694']
Z tego co mi wiadomo np. w Berlinie 80% ulic ma ograniczenie prędkości do 30km/h, nie poszerza się ta mulic, ale buduje infrastrukturę pro-rowerową.

Z rozmowy z prezydentem Ficem wiem, że projekt i pieniądze na remont Kunickiego przyszły z Warszawy. Lublin mógł wziąć projekt i pieniądze (tylko w tej parz) lub zostawić sytuację taka jaka jest/była (najniebezpieczniejsza ulica w Polsce).

W ramach wygłaszania tu absurdów: popieram projekt wyrzucenia ruchu osobowego z Kunickiego z odcinka od Nowego Świata do Dywizjonu 303 i w to miejsce zezwolenie na poruszanie się tu jedynie komunikacji zbiorowej i zaopatrzenia :]
[/quote]
Owszem zwęża się ale ulice miejskie, a nie drogi tranzytowe (droga wojewódzka 835 tranzyt na Premyśl)!!! Widać ani Ty ani prezydent Fic nie czaicie różnicy czego skutki są widoczne.
[quote name='Qavtan' timestamp='1301046766' post='454694']
Z tego co mi wiadomo np. w Berlinie 80% ulic ma ograniczenie prędkości do 30km/h, nie poszerza się ta mulic, ale buduje infrastrukturę pro-rowerową.

Z rozmowy z prezydentem Ficem wiem, że projekt i pieniądze na remont Kunickiego przyszły z Warszawy. Lublin mógł wziąć projekt i pieniądze (tylko w tej parz) lub zostawić sytuację taka jaka jest/była (najniebezpieczniejsza ulica w Polsce).

W ramach wygłaszania tu absurdów: popieram ... rozwiń
Avatar
tata / 26 marca 2011 o 21:33
0
Prawda jest taka, że po Kunickiego jeździ się bezpieczniej, bo bardziej się stoi niż jeździ. Rezygnacja z dwóch pasów ruchu w każdą stronę była głupia, bo to główna droga wyjazdowa z Lublina w kierunku Przemyśla. Kunickiego powinna mieć dwa pasy ruchu tak jak Al. Kraśnicka Lub Spółdzielczości Pracy. Pieniądze wyrzucono w błoto, bo za jakiś czas pewnie znowu będą poszerzać i znowu za to zapłacimy. Po co w takim razie poszerzać przejazd pod wiaduktem, skoro auta za chwile i tak będą stały w korku na najbliższych światłach.
Co do Berlina, ograniczeń do 30 km/h i tras rowerowych, ja też jestem za, ale w strefach zamieszkania lub Centrum, ale na pewno NIE na głównej arterii wylotowej w tej części miasta. Berlin też ma arterie, obwodnice i jest tam po kilka pasów ruchu w każdym kierunku. W interesie kierowców, mieszkańców i rowerzystów jest to, żeby auta jak najszybciej wydostały się z miasta i nie truły powietrza.
Jakości pracy urzędników nie będę komentował, bo skutki ich pracy widzimy wszyscy. Źle ustawione światła na Kunickiego, Placu Bychawskim (tragicznie wyjeżdża się z Wolskiej i zawsze trzeba stać po kilka zmian świateł - czy nikt z urzędasów tamtędy nie jeździ i nie widzi tego?)
Chyba powinniśmy dzwonić do Straży Miejskiej i zgłaszać nasze sugestie.
Prawda jest taka, że po Kunickiego jeździ się bezpieczniej, bo bardziej się stoi niż jeździ. Rezygnacja z dwóch pasów ruchu w każdą stronę była głupia, bo to główna droga wyjazdowa z Lublina w kierunku Przemyśla. Kunickiego powinna mieć dwa pasy ruchu tak jak Al. Kraśnicka Lub Spółdzielczości Pracy. Pieniądze wyrzucono w błoto, bo za jakiś czas pewnie znowu będą poszerzać i znowu za to zapłacimy. Po co w takim razie poszerzać przejazd pod wiaduktem, skoro auta za chwile i tak będą stały w korku na najbliższych światłach.
Co do Berlina... rozwiń
Avatar
angus / 25 marca 2011 o 13:37
0
[quote name='Brak słów' timestamp='1300987438' post='454422']
Z tego co mi wiadomo np. w Berlinie 80% ulic ma ograniczenie prędkości do 30km/h, nie poszerza się ta mulic, ale buduje infrastrukturę pro-rowerową.
[/quote]

No nawet tu wlazly to rowerowe poj**ańce.

Spadajcie na to swoje skajskrejper, a tu dajcie ludziom normalnie porozmawiac.
Avatar
Qavtan / 25 marca 2011 o 10:52
0
~grza1~ proszę o przytoczenie dokładnego źródła stwierdzenia "W całej europie, na całym świecie poszerza się ulice jak tylko się da".
Z tego co mi wiadomo np. w Berlinie 80% ulic ma ograniczenie prędkości do 30km/h, nie poszerza się ta mulic, ale buduje infrastrukturę pro-rowerową.

Z rozmowy z prezydentem Ficem wiem, że projekt i pieniądze na remont Kunickiego przyszły z Warszawy. Lublin mógł wziąć projekt i pieniądze (tylko w tej parz) lub zostawić sytuację taka jaka jest/była (najniebezpieczniejsza ulica w Polsce).

W ramach wygłaszania tu absurdów: popieram projekt wyrzucenia ruchu osobowego z Kunickiego z odcinka od Nowego Świata do Dywizjonu 303 i w to miejsce zezwolenie na poruszanie się tu jedynie komunikacji zbiorowej i zaopatrzenia :]
~grza1~ proszę o przytoczenie dokładnego źródła stwierdzenia "W całej europie, na całym świecie poszerza się ulice jak tylko się da".
Z tego co mi wiadomo np. w Berlinie 80% ulic ma ograniczenie prędkości do 30km/h, nie poszerza się ta mulic, ale buduje infrastrukturę pro-rowerową.

Z rozmowy z prezydentem Ficem wiem, że projekt i pieniądze na remont Kunickiego przyszły z Warszawy. Lublin mógł wziąć projekt i pieniądze (tylko w tej parz) lub zostawić sytuację taka jaka jest/była (najniebezpieczniejsza ulica w Pols... rozwiń
Avatar
Brak słów / 24 marca 2011 o 18:23
0
Nie wiem jakimi słowami opisac ten super projekt przemiany ul Kunickiego,lecz dla mnie jest on tylko utrudnieniem w poruszaniu sie po Lublinie chyba ze ktos lubi slalom i to w wypadku tej ulicy GIGANT.Gratulacje dla autora za wnikliwe przeanalizowanie tego tematu.
Avatar
Javor / 24 marca 2011 o 17:49
0
[size="4"][color="#FF0000"]Na zmniejszenie ilości wypadków przyczyniła się przede wszystkim likwidacja sklepów nocnych z bełtami i wcześniejsze wybicie tych siniaków(nowi nie piją),a nie jakieś wysepki.[/color][/size][color="#000000"][size="3"]Bo teraz zauważam mniejszą ilość maszerujących w poprzek nieprzytomnych niż kiedyś.[/size][/color]
Avatar
Tomasz / 24 marca 2011 o 16:55
0
To, że jest mniej wypadków, jest zjawiskiem zdecydowanie pozytywnym i godnym pochwały. Przydałoby się tylko poszerzenie ulic lub lepsza organizacja, bo trudno się połapać jeśli jedziesz pasem na wprost, który nagle przechodzi w pas skrajny (do skrętu).
Avatar
gh / 24 marca 2011 o 16:20
0
[quote name='grza1' timestamp='1300979175' post='454349']
W całej europie, na całym świecie poszerza się ulice jak tylko się da, a u nas się zwęża... Parodia z tym kunickiego. Ale, że Heniek miał firmę zajmującą się modernizacją drug, to Kazik będąc na stołku dał Heńkowi zarobić. Czego nie robi się dla przyjaciół... SIMPLE
[/quote]Wjazd do Lwowa od Rawy Ruskiej 1 km od zjazdu-do miasta prowadzi droga z 8 pasami ruchu-po 4 w kazdym kierunku.Droga z Jaremczy w Karpatach Ukrainskich w kierunku Kołomyi--3 razy szersza od naszych typowych dróg. O szerokich poboczach nie wspominam.W Polsce zapomniano o budowie wygodnych parkingów przy trasach-jest ich znikoma ilosć.
[quote name='grza1' timestamp='1300979175' post='454349']
W całej europie, na całym świecie poszerza się ulice jak tylko się da, a u nas się zwęża... Parodia z tym kunickiego. Ale, że Heniek miał firmę zajmującą się modernizacją drug, to Kazik będąc na stołku dał Heńkowi zarobić. Czego nie robi się dla przyjaciół... SIMPLE
[/quote]Wjazd do Lwowa od Rawy Ruskiej 1 km od zjazdu-do miasta prowadzi droga z 8 pasami ruchu-po 4 w kazdym kierunku.Droga z Jaremczy w Karpatach Ukrainskich w kierunku Kołomyi--3 raz... rozwiń
Avatar
grza1 / 24 marca 2011 o 16:06
0
W całej europie, na całym świecie poszerza się ulice jak tylko się da, a u nas się zwęża... Parodia z tym kunickiego. Ale, że Heniek miał firmę zajmującą się modernizacją drug, to Kazik będąc na stołku dał Heńkowi zarobić. Czego nie robi się dla przyjaciół... SIMPLE
Avatar
red / 27 marca 2011 o 11:08
0
organizacja ruchu na ul.Kunickiego jest po prostu fatalna.Co do wypadków,jakos zauważam dziwnie odwrotna sytuacje,wypadków po tej modernizacji jest więcej!Jest tam mnóstwo stłuczek,nawet dachowań samochodów,same konkretne dzwony.Takiej skali wypadków nie było tam przed przebudowa.Owszem ,potrzebne były tam zmiany,ale takie jakie zastosowano sa po prostu bezmyslne.Ciagłe zmiany pasów ruchu nie sprzyjaja bezpieczeństwu,ponadto taka przebudowa miałaby sens gdyby to była ulica osiedlowa,a nie jeden z głównych ciągów komunikacyjnych.Idiotycznie umieszcone światła,brak powtarzaczy sygnalizatoró,fatalna widocznosc przy wyjeździe z ulicy Piaskowej..to wszystko nie usprawnia ruchu i nie poprawia bezpieczeństwa
organizacja ruchu na ul.Kunickiego jest po prostu fatalna.Co do wypadków,jakos zauważam dziwnie odwrotna sytuacje,wypadków po tej modernizacji jest więcej!Jest tam mnóstwo stłuczek,nawet dachowań samochodów,same konkretne dzwony.Takiej skali wypadków nie było tam przed przebudowa.Owszem ,potrzebne były tam zmiany,ale takie jakie zastosowano sa po prostu bezmyslne.Ciagłe zmiany pasów ruchu nie sprzyjaja bezpieczeństwu,ponadto taka przebudowa miałaby sens gdyby to była ulica osiedlowa,a nie jeden z głównych ciągów komunikacyjnych.Idiotyczn... rozwiń
Avatar
Gość / 27 marca 2011 o 09:03
0
[quote name='Qavtan' timestamp='1301046766' post='454694']
Z tego co mi wiadomo np. w Berlinie 80% ulic ma ograniczenie prędkości do 30km/h, nie poszerza się ta mulic, ale buduje infrastrukturę pro-rowerową.

Z rozmowy z prezydentem Ficem wiem, że projekt i pieniądze na remont Kunickiego przyszły z Warszawy. Lublin mógł wziąć projekt i pieniądze (tylko w tej parz) lub zostawić sytuację taka jaka jest/była (najniebezpieczniejsza ulica w Polsce).

W ramach wygłaszania tu absurdów: popieram projekt wyrzucenia ruchu osobowego z Kunickiego z odcinka od Nowego Świata do Dywizjonu 303 i w to miejsce zezwolenie na poruszanie się tu jedynie komunikacji zbiorowej i zaopatrzenia :]
[/quote]
Owszem zwęża się ale ulice miejskie, a nie drogi tranzytowe (droga wojewódzka 835 tranzyt na Premyśl)!!! Widać ani Ty ani prezydent Fic nie czaicie różnicy czego skutki są widoczne.
[quote name='Qavtan' timestamp='1301046766' post='454694']
Z tego co mi wiadomo np. w Berlinie 80% ulic ma ograniczenie prędkości do 30km/h, nie poszerza się ta mulic, ale buduje infrastrukturę pro-rowerową.

Z rozmowy z prezydentem Ficem wiem, że projekt i pieniądze na remont Kunickiego przyszły z Warszawy. Lublin mógł wziąć projekt i pieniądze (tylko w tej parz) lub zostawić sytuację taka jaka jest/była (najniebezpieczniejsza ulica w Polsce).

W ramach wygłaszania tu absurdów: popieram ... rozwiń
Avatar
tata / 26 marca 2011 o 21:33
0
Prawda jest taka, że po Kunickiego jeździ się bezpieczniej, bo bardziej się stoi niż jeździ. Rezygnacja z dwóch pasów ruchu w każdą stronę była głupia, bo to główna droga wyjazdowa z Lublina w kierunku Przemyśla. Kunickiego powinna mieć dwa pasy ruchu tak jak Al. Kraśnicka Lub Spółdzielczości Pracy. Pieniądze wyrzucono w błoto, bo za jakiś czas pewnie znowu będą poszerzać i znowu za to zapłacimy. Po co w takim razie poszerzać przejazd pod wiaduktem, skoro auta za chwile i tak będą stały w korku na najbliższych światłach.
Co do Berlina, ograniczeń do 30 km/h i tras rowerowych, ja też jestem za, ale w strefach zamieszkania lub Centrum, ale na pewno NIE na głównej arterii wylotowej w tej części miasta. Berlin też ma arterie, obwodnice i jest tam po kilka pasów ruchu w każdym kierunku. W interesie kierowców, mieszkańców i rowerzystów jest to, żeby auta jak najszybciej wydostały się z miasta i nie truły powietrza.
Jakości pracy urzędników nie będę komentował, bo skutki ich pracy widzimy wszyscy. Źle ustawione światła na Kunickiego, Placu Bychawskim (tragicznie wyjeżdża się z Wolskiej i zawsze trzeba stać po kilka zmian świateł - czy nikt z urzędasów tamtędy nie jeździ i nie widzi tego?)
Chyba powinniśmy dzwonić do Straży Miejskiej i zgłaszać nasze sugestie.
Prawda jest taka, że po Kunickiego jeździ się bezpieczniej, bo bardziej się stoi niż jeździ. Rezygnacja z dwóch pasów ruchu w każdą stronę była głupia, bo to główna droga wyjazdowa z Lublina w kierunku Przemyśla. Kunickiego powinna mieć dwa pasy ruchu tak jak Al. Kraśnicka Lub Spółdzielczości Pracy. Pieniądze wyrzucono w błoto, bo za jakiś czas pewnie znowu będą poszerzać i znowu za to zapłacimy. Po co w takim razie poszerzać przejazd pod wiaduktem, skoro auta za chwile i tak będą stały w korku na najbliższych światłach.
Co do Berlina... rozwiń
Avatar
angus / 25 marca 2011 o 13:37
0
[quote name='Brak słów' timestamp='1300987438' post='454422']
Z tego co mi wiadomo np. w Berlinie 80% ulic ma ograniczenie prędkości do 30km/h, nie poszerza się ta mulic, ale buduje infrastrukturę pro-rowerową.
[/quote]

No nawet tu wlazly to rowerowe poj**ańce.

Spadajcie na to swoje skajskrejper, a tu dajcie ludziom normalnie porozmawiac.
Avatar
Qavtan / 25 marca 2011 o 10:52
0
~grza1~ proszę o przytoczenie dokładnego źródła stwierdzenia "W całej europie, na całym świecie poszerza się ulice jak tylko się da".
Z tego co mi wiadomo np. w Berlinie 80% ulic ma ograniczenie prędkości do 30km/h, nie poszerza się ta mulic, ale buduje infrastrukturę pro-rowerową.

Z rozmowy z prezydentem Ficem wiem, że projekt i pieniądze na remont Kunickiego przyszły z Warszawy. Lublin mógł wziąć projekt i pieniądze (tylko w tej parz) lub zostawić sytuację taka jaka jest/była (najniebezpieczniejsza ulica w Polsce).

W ramach wygłaszania tu absurdów: popieram projekt wyrzucenia ruchu osobowego z Kunickiego z odcinka od Nowego Świata do Dywizjonu 303 i w to miejsce zezwolenie na poruszanie się tu jedynie komunikacji zbiorowej i zaopatrzenia :]
~grza1~ proszę o przytoczenie dokładnego źródła stwierdzenia "W całej europie, na całym świecie poszerza się ulice jak tylko się da".
Z tego co mi wiadomo np. w Berlinie 80% ulic ma ograniczenie prędkości do 30km/h, nie poszerza się ta mulic, ale buduje infrastrukturę pro-rowerową.

Z rozmowy z prezydentem Ficem wiem, że projekt i pieniądze na remont Kunickiego przyszły z Warszawy. Lublin mógł wziąć projekt i pieniądze (tylko w tej parz) lub zostawić sytuację taka jaka jest/była (najniebezpieczniejsza ulica w Pols... rozwiń
Avatar
Brak słów / 24 marca 2011 o 18:23
0
Nie wiem jakimi słowami opisac ten super projekt przemiany ul Kunickiego,lecz dla mnie jest on tylko utrudnieniem w poruszaniu sie po Lublinie chyba ze ktos lubi slalom i to w wypadku tej ulicy GIGANT.Gratulacje dla autora za wnikliwe przeanalizowanie tego tematu.
Avatar
Javor / 24 marca 2011 o 17:49
0
[size="4"][color="#FF0000"]Na zmniejszenie ilości wypadków przyczyniła się przede wszystkim likwidacja sklepów nocnych z bełtami i wcześniejsze wybicie tych siniaków(nowi nie piją),a nie jakieś wysepki.[/color][/size][color="#000000"][size="3"]Bo teraz zauważam mniejszą ilość maszerujących w poprzek nieprzytomnych niż kiedyś.[/size][/color]
Avatar
Tomasz / 24 marca 2011 o 16:55
0
To, że jest mniej wypadków, jest zjawiskiem zdecydowanie pozytywnym i godnym pochwały. Przydałoby się tylko poszerzenie ulic lub lepsza organizacja, bo trudno się połapać jeśli jedziesz pasem na wprost, który nagle przechodzi w pas skrajny (do skrętu).
Avatar
gh / 24 marca 2011 o 16:20
0
[quote name='grza1' timestamp='1300979175' post='454349']
W całej europie, na całym świecie poszerza się ulice jak tylko się da, a u nas się zwęża... Parodia z tym kunickiego. Ale, że Heniek miał firmę zajmującą się modernizacją drug, to Kazik będąc na stołku dał Heńkowi zarobić. Czego nie robi się dla przyjaciół... SIMPLE
[/quote]Wjazd do Lwowa od Rawy Ruskiej 1 km od zjazdu-do miasta prowadzi droga z 8 pasami ruchu-po 4 w kazdym kierunku.Droga z Jaremczy w Karpatach Ukrainskich w kierunku Kołomyi--3 razy szersza od naszych typowych dróg. O szerokich poboczach nie wspominam.W Polsce zapomniano o budowie wygodnych parkingów przy trasach-jest ich znikoma ilosć.
[quote name='grza1' timestamp='1300979175' post='454349']
W całej europie, na całym świecie poszerza się ulice jak tylko się da, a u nas się zwęża... Parodia z tym kunickiego. Ale, że Heniek miał firmę zajmującą się modernizacją drug, to Kazik będąc na stołku dał Heńkowi zarobić. Czego nie robi się dla przyjaciół... SIMPLE
[/quote]Wjazd do Lwowa od Rawy Ruskiej 1 km od zjazdu-do miasta prowadzi droga z 8 pasami ruchu-po 4 w kazdym kierunku.Droga z Jaremczy w Karpatach Ukrainskich w kierunku Kołomyi--3 raz... rozwiń
Avatar
grza1 / 24 marca 2011 o 16:06
0
W całej europie, na całym świecie poszerza się ulice jak tylko się da, a u nas się zwęża... Parodia z tym kunickiego. Ale, że Heniek miał firmę zajmującą się modernizacją drug, to Kazik będąc na stołku dał Heńkowi zarobić. Czego nie robi się dla przyjaciół... SIMPLE
Zobacz wszystkie komentarze 32

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Urlop rodzicielski, urlop ojcowski. Ile osób korzysta, ile dni przysługuje?

Urlop rodzicielski, urlop ojcowski. Ile osób korzysta, ile dni przysługuje? 0 0

471,2 tys. osób skorzystało w pierwszym półroczu tego roku z urlopów dla rodziców: rodzicielskiego, macierzyńskiego i ojcowskiego – podało Ministerstwo Rodziny Pracy i Polityki Społecznej.

Malarzowi ogrodów. Wasylówka dla Bazylego Albiczuka
galeria

Malarzowi ogrodów. Wasylówka dla Bazylego Albiczuka 0 0

Dąbrowica Mała pamięta o Bazylim Albiczuku. Jak co roku, w rocznicę śmierci malarza zorganizowano Wasylówkę.

4Dreamers w Galerii Plaza w Lublinie
28 lipca 2018, 14:00

4Dreamers w Galerii Plaza w Lublinie 1 0

Co Gdzie Kiedy. Empik mieszczący się w Galerii Plaza (ul. Lipowa 13) zaprasza miłośników dobrej muzyki na spotkanie z członkami młodego zespołu 4Dreamers. Artyści pojawią się w Lublinie 28 lipca o godz. 14.

Kolejna grupa zawodowa ze szpitala przy Jaczewskiego w Lublinie chce podwyżek płac

Kolejna grupa zawodowa ze szpitala przy Jaczewskiego w Lublinie chce podwyżek płac 8 4

1400 zł brutto podwyżki chcą technicy elektroradiologii ze szpitala przy Jaczewskiego. – Szpital najwięcej zarabia na badaniach, które wykonujemy. A paradoksalnie zyski, które my wypracowaliśmy, pójdą na realizację porozumienia z pielęgniarkami – denerwują się technicy elektroradiologii.

Alarm 24: Ktoś zrobił sobie dzikie śmietnisko na Felinie
galeria

Alarm 24: Ktoś zrobił sobie dzikie śmietnisko na Felinie 2 0

Zdjęcia śmieci wyrzuconych na drodze w lasku między akademikami a Felinem przysłała do nas Czytelniczka.

Lublin: Masa Krytyczna Śladami Józefa Czechowicza
27 lipca 2018, 18:00
galeria

Lublin: Masa Krytyczna Śladami Józefa Czechowicza 2 0

Co Gdzie Kiedy. Przed nami kolejna odsłona przejażdżek po Lublinie w ramach Masy Krytycznej. 27 lipca o godz. 18 z Placu Litewskiego wyruszy rajd śladami Józefa Czechowicza.

Paweł Fajdek (Agros Zamość): Chcę wracać do Lublina

Paweł Fajdek (Agros Zamość): Chcę wracać do Lublina 3 0

Rozmowa z Pawłem Fajdkiem, zawodnikiem Agrosu Zamość, srebrnym medalistą mistrzostw Polski

Sukces Katarzyny Krawczyk na zawodach w Hiszpanii

Sukces Katarzyny Krawczyk na zawodach w Hiszpanii 2 0

Katarzyna Krawczyk z Cementu-Gryfa Chełm zdobyła brązowy medal podczas Międzynarodowego Turnieju o Grand Prix Hiszpanii. Srebro wywalczyła inna z Polek Agnieszka Wieszczek-Kordus w kategorii 72 kg

Powiat lubartowski: Potrąciła pieszego, dlaczego odjechała z miejsca wypadku?

Powiat lubartowski: Potrąciła pieszego, dlaczego odjechała z miejsca wypadku? 2 2

Do zdarzenia doszło w niedzielę po godz. 21 na drodze krajowej nr 48 w miejscowości Wola Blizocka (pow. lubartowski).

18-latek wpadł podczas kontroli na ul. Turystycznej w Lublinie. Trzy miesiące aresztu

18-latek wpadł podczas kontroli na ul. Turystycznej w Lublinie. Trzy miesiące aresztu 0 3

W nocy z piątku na sobotę na ulicy Turystycznej policyjni wywiadowcy zatrzymali do kontroli drogowej samochód audi.

Lubelskie: Nieszczęśliwy skok ze spadochronem

Lubelskie: Nieszczęśliwy skok ze spadochronem 17 1

Do zdarzenia doszło w niedzielę na lotnisku w miejscowości Mokre koło Zamościa.

Znika popularna w Lublinie marka supermarketów. Połączenie z dużą siecią
galeria

Znika popularna w Lublinie marka supermarketów. Połączenie z dużą siecią 1 5

Jesienią z Lublina znikną sklepy Aldik. Zastąpią je Stokrotki. Pracownicy sieci czekają na zmiany z niepokojem.

PO zmieniła kandydata na prezydenta Wrocławia. Duże zaskoczenie
film

PO zmieniła kandydata na prezydenta Wrocławia. Duże zaskoczenie 1 1

Kazimierz Michał Ujazdowski nie będzie kandydatem Platformy Obywatelskiej na prezydenta Wrocławia – ogłosił przewodniczący tej partii Grzegorz Schetyna. Nowego kandydata Koalicji Obywatelskiej wskaże Nowoczesna. 

Musical "Metro" w Lublinie
14 października 2018, 18:00

Musical "Metro" w Lublinie 5 0

Co Gdzie Kiedy. Legendarny polski musical Metro zawita do Lublina. Znakomite przedstawienie w gwiazdorskiej obsadzie zobaczymy 14 października o godz. 18 w Hali Globus (ul. Kazimierza Wielkiego 8).

Awantura o znaną kawiarnię w centrum Lublina. PO pyta o browar i o to czyje interesy reprezentuje radny PiS

Awantura o znaną kawiarnię w centrum Lublina. PO pyta o browar i o to czyje interesy reprezentuje radny PiS 10 27

Prokuratura zbada okoliczności zerwania przez Centrum Kultury w Lublinie umowy z przedsiębiorcą, który wynajmował od CK lokal pod kawiarnię. To reakcja na zawiadomienie od przedsiębiorcy, który sugeruje, że na zerwanie umowy naciskał zastępca prezydenta. On sam zaprzecza i mówi, że rozważa pozew o zniesławienie.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.