Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Magazyn

23 grudnia 2010 r.
17:33
Edytuj ten wpis

Bliźnięta z dwóch ojców. Siódmy przypadek na świecie

0 50 A A

To siódmy opisany tego typu przypadek na świecie. Lubelscy genetycy dokonali nietypowego odkrycia. W sprawie o ustalenie ojcostwa z północnego regionu Polski stwierdzili, że bliźnięta mają... dwóch różnych ojców

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
Naukowcy z Katedry i Zakładu Medycyny Sądowej w Lublinie wykonują badania genetyczne. Każdego roku mają około 200 spraw o ustalenie ojcostwa i setkę spraw kryminalnych z różnych regionów Polski. Często trafiają do nich najtrudniejsze sprawy z całego kraju. W tym roku na zlecenie sądu zajęli się nietypowym przypadkiem ojcostwa.

– Takie przypadki zdarzają się niezwykle rzadko. Kobieta z północnych regionów Polski od pewnego czasu żyła w konkubinacie. Zaszła w ciążę, urodziła chłopca i dziewczynkę. Później wystąpiła z wnioskiem o rozwód ze swoim dotychczasowym mężem. Pozwała go też o zaprzeczenie ojcostwa. Mieliśmy udowodnić, że mąż kobiety nie jest ojcem dzieci, co pozwoliłoby konkubentowi zapisać dzieci na siebie.

Rozmowa z dr. hab. Piotrem Koziołem, genetykiem w Katedrze i Zakładzie Medycyny Sądowej w Lublinie

• Dlaczego pracownicy lubelskiego Zakładu Medycyny Sądowej badali przypadek z północnej części Polski?

– Mamy bardzo duże możliwości badawcze i nowoczesny sprzęt do badania DNA. Trafiają do nas różne sprawy, w tym bardzo trudne dotyczące ustalania pokrewieństwa.

• Na czym polegały badania w tym konkretnym przypadku?

– Musieliśmy pobrać wymazy policzkowe od matki, dwójki dzieci, konkubenta oraz od męża i wyizolować DNA, by ustalić ich profile genetyczne i potwierdzić, że ich ojcem jest obecny konkubent. Okazało się jednak, że mamy do czynienia z nietypowym przypadkiem. Badania DNA wykazały, że bliźniaki pochodzą z ciąży mnogiej, ale hetero-ojcowskiej. Oznacza to, że kobieta zaszła w ciążę z dwoma mężczyznami, z konkubentem i mężem. Okazało się, że konkubent jest ojcem córki, natomiast mąż jest ojcem syna.

• To chyba rzadko spotykana sytuacja?

– Bardzo rzadko, ale możliwa. Dzieje się tak w trzech przypadkach. Wiadomo że plemniki w ciele kobiety mogą oczekiwać na owulację nawet do 7 dni. Jeżeli w trakcie owulacji wyprodukuje ona dwa jaja, a w okresie owulacyjnym będzie miałam drugiego partnera, wówczas każde jajo może być zapłodnione nasieniem innego mężczyzny. Druga możliwość: dwa jaja mogą być zapłodnione różnym nasieniem, jeżeli kobieta podczas owulacji w krótkim odstępie czasu ma więcej niż jednego partnera. Możliwa jest również sytuacja, że kobieta we wczesnym okresie ciąży może mieć dodatkową owulację a drugie jajo zapłodnione zostanie podczas kolejnego stosunku.

• Co wydarzyło się później, kiedy okazało się, że bliźnięta mają dwóch różnych ojców?

– Odesłaliśmy gotowe wyniki badań do sądu, który wcześniej skierował do nas sprawę. Z tego, co wiem, matka żyje teraz wraz z dziećmi i z konkubentem, który zaakceptował tę sytuację. Wychowują dzieci wspólnie. Kobieta rozwiodła się z mężem.

• Ile kosztuje badanie DNA w przypadku ustalania ojcostwa?

– Koszt badania dla trzech osób (matka, dziecko i mężczyzna, czyli pozwany) to 1488 zł, za które zazwyczaj płaci pozwany. To mężczyzna wnioskuje o wykonanie badań DNA i jest to jedyny obiektywny dowód, rozstrzygający problem, kto jest ojcem dziecka tej matki. Według polskiego ustawodawstwa rodzinnego, kobieta w jednym procesie sądowym może pozwać tylko jednego mężczyznę, jeżeli przegra z nim sprawę to pozywa następnego. W innych krajach Europy, z wyjątkiem Francji, kobieta może pozwać kilku mężczyzn w jednej sprawie o ustalenie ojcostwa i alimenty.
• Jakie przypadki badacie na co dzień?

– Ustalamy lub wykluczamy ojcostwo. Badania są stosunkowo proste, jeżeli mamy materiał genetyczny dziecka, jego matki i mężczyzny. Do badań potrzebna jest matka, bo badania jej DNA identyfikują dziecko. Trudne są sprawy, gdy nie żyje jedno z rodziców dziecka, wówczas można ustalać pokrewieństwo w oparciu o badania genetyczne krewnych zmarłego. Coraz częściej jednak kobiety porozumiewają się z partnerami i nie dochodzą ojcostwa na drodze sądowej. Zgłaszają się do nas osobiście na badania, a mężczyzna mając dowód, że jest ojcem genetycznym, zapisuje dziecko na siebie. Zdarza się również, że przychodzą ojcowie, którzy w końcowych latach życia nabierają podejrzeń, co do tego, czy ich dzieci są faktycznie ich potomstwem. Pod groźbą wydziedziczenia doprowadzają do wykonania prywatnych badań genetycznych.

• Jakie nietypowe spawy badaliście ostatnio?

– Zdarzyło się, że przyszła do nas kobieta, która chciała ustalić ojca dla swojego dziecka. Przyprowadzała kolejno pięciu mężczyzn, którzy dobrowolnie poddawali się badaniom. To był dziwny przypadek.

• Jaką mamy gwarancję, że badania dadzą wiarygodny wynik?

– Badania dają stuprocentową pewność, że mężczyzna nie jest ojcem i graniczące z pewnością potwierdzenie, gdy jest ojcem. Wyjątek to bracia bliźniacy jednojajowi. Każdy człowiek ma swój niepowtarzalny kod DNA. Ustalamy go w oparciu o badania DNA z pobranych wymazów policzkowych. To prosta bezinwazyjna i bezbolesna metoda pobierania materiału.

Komentarze 50

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
Gość / 27 grudnia 2010 o 21:53
0
[quote name='-ja-' timestamp='1293481120' post='412154']
""Ps. Całe życie miałam jednego mężczyznę a wiele razy kiłę, trypra i inne syfy!"

Ha ha, ten tekst normalnie mnie powalil komentarz chyba jest tu zbędny
[/quote]


Z kim ona żyła?! Co za wyrozumiała kobieta?
[quote name='-ja-' timestamp='1293481120' post='412154']
""Ps. Całe życie miałam jednego mężczyznę a wiele razy kiłę, trypra i inne syfy!"

Ha ha, ten tekst normalnie mnie powalil komentarz chyba jest tu zbędny
[/quote]


Z kim ona żyła?! Co za wyrozumiała kobieta? rozwiń
Avatar
-ja- / 27 grudnia 2010 o 21:18
0
""Ps. Całe życie miałam jednego mężczyznę a wiele razy kiłę, trypra i inne syfy!"

Ha ha, ten tekst normalnie mnie powalil komentarz chyba jest tu zbędny
Avatar
-ja- / 27 grudnia 2010 o 21:14
0
[quote name=':-)' timestamp='1293440208' post='411799']
nic nowego
[/quote]
mowisz, ze to nic nadzwyczajnego??
No coz, granice Twoich norm sa dosyc.... SZEROKIE
Avatar
Gość / 27 grudnia 2010 o 14:11
0
[quote name=':-)' timestamp='1293440208' post='411799']
nic nowego
[/quote]

Gratuluję poczucia humoru -chyba dla niej. Dla mnie abstrakcja,coś nie do zrozumienia.
Avatar
gość 2 / 27 grudnia 2010 o 13:21
0
No lepiej tego bym nie ujął, jakby nie jej kur....ski charakterek to pewnie byli by normalnym małżeństwem, ale cóż może młoda i głupia, może on za biedny, a może dali się zmanipulować jak nie raz to bywa, rodzinka nie wierzy że córuś jest zdolna do puszczenia się, a ona robi co chce - tak z moja sąsiadka jest, a ona lata z facetem, koleżką z pracy, on szlaja się koło jej domu jak zbłąkany ( nie obrażając zwierząt ) a mąż co - święta mu wyprawił niezłe, dzisiaj widziałem go w kościele, jak słuchał tego listu, o rodzinie popłakał się, aż szkoda na chłopaka patrzeć, młody nawet przystojny, z pozycją i poszanowaniem - a on płacze jak dziecko bo nie sprostał oczekiwaniom żony, teściowej i cholera wie kogo jeszcze - ale w 2 miesiące po ślubie to co można zrobić, dla niej małżeństwo to był chyba żart i jak teraz zobaczyłbym ja rozmodloną jak to było przedtem to chyba bym się porzygał - paranoja
[/quote]

Czytam i czytam te różne komentarze a temat mężów, żon zwykłej ludzkiej przyzwoitości - to świat stoczył się. Takie laski jak ta tutaj to myślą albo pupą albo portfelem. Fakt bywa tak że mężuś to pijak, rozrabiaka, ku***arz - no to wtedy dobrze zrobiła, ale jak biedny nie sprostał jej oczekiwaniom i jak tu piszesz jeszcze teściowa i inne ... no tak 2 miesiące heeee mam nadzieje że to zwykły dowcip i taka laska to fikcja literacka - ale jak to prawda uuuu dziewczynka godna podziwu, chyba inne wątki też jej dotyczą. spokojnie laska dupy podaje tu i tam i jak już jej będzie dobrze to może zatęskni za mężem, a ten koleś i tak w końcu trafi na swego - co mu jajca w gardło wciśnie heee trzymam kciuki za jakiegoś rezolutnego męża bo jak by z moją tak wywijał - nie pozwoliłbym sobie na coś takiego.
No lepiej tego bym nie ujął, jakby nie jej kur....ski charakterek to pewnie byli by normalnym małżeństwem, ale cóż może młoda i głupia, może on za biedny, a może dali się zmanipulować jak nie raz to bywa, rodzinka nie wierzy że córuś jest zdolna do puszczenia się, a ona robi co chce - tak z moja sąsiadka jest, a ona lata z facetem, koleżką z pracy, on szlaja się koło jej domu jak zbłąkany ( nie obrażając zwierząt ) a mąż co - święta mu wyprawił niezłe, dzisiaj widziałem go w kościele, jak słuchał tego listu, o rodzinie popłakał się, aż szkod... rozwiń
Avatar
)) / 27 grudnia 2010 o 10:44
0
[quote name='Mańka' timestamp='1293366150' post='411435']
Nie plujcie już tak tak na te kobiety bo gdybyście wy rodzili to by rodziły się pięcioraczki a każde z nich miałoby innego ojca!! Potraficie w jedna noc zaliczyć kilka panienek.

Pozdrawiam wszystkich wiernych mężów!

Ps. Całe życie miałam jednego mężczyznę a wiele razy kiłę, trypra i inne syfy!
[/quote]

Toś trafiła gościa.
Avatar
:-) / 27 grudnia 2010 o 09:56
0
[quote name='-ja-' timestamp='1293439699' post='411795']
a mnie zastanawia, co powie bliźniętom, jeśli będą się pytać o dwóch tatusiów
"wiesz kochanie, rozstałam się z tatusiem, strzeliliśmy sobie pożegnalny numerek, potem poszłam do domu, i tam rozłożyłam nogi przed konkubentem. Normalka"
[/quote]
nic nowego
[quote name='-ja-' timestamp='1293439699' post='411795']
a mnie zastanawia, co powie bliźniętom, jeśli będą się pytać o dwóch tatusiów
"wiesz kochanie, rozstałam się z tatusiem, strzeliliśmy sobie pożegnalny numerek, potem poszłam do domu, i tam rozłożyłam nogi przed konkubentem. Normalka"
[/quote]
nic nowego rozwiń
Avatar
-ja- / 27 grudnia 2010 o 09:48
0
a mnie zastanawia, co powie bliźniętom, jeśli będą się pytać o dwóch tatusiów
"wiesz kochanie, rozstałam się z tatusiem, strzeliliśmy sobie pożegnalny numerek, potem poszłam do domu, i tam rozłożyłam nogi przed konkubentem. Normalka"
Avatar
crx / 27 grudnia 2010 o 09:26
0
Miłość jest po prostu bardzo silnym bodźcem chemicznym ,o podłożu psychologicznym -pojawiającym się u danego osobnika średnio kilka razy do roku.Tyle nauka,a życie............?!!!Pomimo najlepszych intencji różnych religii ,biologia jest nieubłagana...............!!
Avatar
Gość / 26 grudnia 2010 o 22:40
0
[quote name='gość' timestamp='1293398977' post='411708']
jak juz ktos napisal a ja powtorze
do tanga trzeba dwojga
wiec jedna osoba zeby nie wiem jak chciala to i tak nic nie osiagnie
[/quote]

Tak też dobrnęliśmy do finału.Masz rację. Jeśli w małżeństwie nie ma miłości i zrozumienia to nic na siłę nie sklecisz. Stąd te zdrady,kłótnie,nieporozumienia,rozwody.
Życie jest brutalne,ale nie można się poddawać.
[quote name='gość' timestamp='1293398977' post='411708']
jak juz ktos napisal a ja powtorze
do tanga trzeba dwojga
wiec jedna osoba zeby nie wiem jak chciala to i tak nic nie osiagnie
[/quote]

Tak też dobrnęliśmy do finału.Masz rację. Jeśli w małżeństwie nie ma miłości i zrozumienia to nic na siłę nie sklecisz. Stąd te zdrady,kłótnie,nieporozumienia,rozwody.
Życie jest brutalne,ale nie można się poddawać. rozwiń
Avatar
Gość / 27 grudnia 2010 o 21:53
0
[quote name='-ja-' timestamp='1293481120' post='412154']
""Ps. Całe życie miałam jednego mężczyznę a wiele razy kiłę, trypra i inne syfy!"

Ha ha, ten tekst normalnie mnie powalil komentarz chyba jest tu zbędny
[/quote]


Z kim ona żyła?! Co za wyrozumiała kobieta?
[quote name='-ja-' timestamp='1293481120' post='412154']
""Ps. Całe życie miałam jednego mężczyznę a wiele razy kiłę, trypra i inne syfy!"

Ha ha, ten tekst normalnie mnie powalil komentarz chyba jest tu zbędny
[/quote]


Z kim ona żyła?! Co za wyrozumiała kobieta? rozwiń
Avatar
-ja- / 27 grudnia 2010 o 21:18
0
""Ps. Całe życie miałam jednego mężczyznę a wiele razy kiłę, trypra i inne syfy!"

Ha ha, ten tekst normalnie mnie powalil komentarz chyba jest tu zbędny
Avatar
-ja- / 27 grudnia 2010 o 21:14
0
[quote name=':-)' timestamp='1293440208' post='411799']
nic nowego
[/quote]
mowisz, ze to nic nadzwyczajnego??
No coz, granice Twoich norm sa dosyc.... SZEROKIE
Avatar
Gość / 27 grudnia 2010 o 14:11
0
[quote name=':-)' timestamp='1293440208' post='411799']
nic nowego
[/quote]

Gratuluję poczucia humoru -chyba dla niej. Dla mnie abstrakcja,coś nie do zrozumienia.
Avatar
gość 2 / 27 grudnia 2010 o 13:21
0
No lepiej tego bym nie ujął, jakby nie jej kur....ski charakterek to pewnie byli by normalnym małżeństwem, ale cóż może młoda i głupia, może on za biedny, a może dali się zmanipulować jak nie raz to bywa, rodzinka nie wierzy że córuś jest zdolna do puszczenia się, a ona robi co chce - tak z moja sąsiadka jest, a ona lata z facetem, koleżką z pracy, on szlaja się koło jej domu jak zbłąkany ( nie obrażając zwierząt ) a mąż co - święta mu wyprawił niezłe, dzisiaj widziałem go w kościele, jak słuchał tego listu, o rodzinie popłakał się, aż szkoda na chłopaka patrzeć, młody nawet przystojny, z pozycją i poszanowaniem - a on płacze jak dziecko bo nie sprostał oczekiwaniom żony, teściowej i cholera wie kogo jeszcze - ale w 2 miesiące po ślubie to co można zrobić, dla niej małżeństwo to był chyba żart i jak teraz zobaczyłbym ja rozmodloną jak to było przedtem to chyba bym się porzygał - paranoja
[/quote]

Czytam i czytam te różne komentarze a temat mężów, żon zwykłej ludzkiej przyzwoitości - to świat stoczył się. Takie laski jak ta tutaj to myślą albo pupą albo portfelem. Fakt bywa tak że mężuś to pijak, rozrabiaka, ku***arz - no to wtedy dobrze zrobiła, ale jak biedny nie sprostał jej oczekiwaniom i jak tu piszesz jeszcze teściowa i inne ... no tak 2 miesiące heeee mam nadzieje że to zwykły dowcip i taka laska to fikcja literacka - ale jak to prawda uuuu dziewczynka godna podziwu, chyba inne wątki też jej dotyczą. spokojnie laska dupy podaje tu i tam i jak już jej będzie dobrze to może zatęskni za mężem, a ten koleś i tak w końcu trafi na swego - co mu jajca w gardło wciśnie heee trzymam kciuki za jakiegoś rezolutnego męża bo jak by z moją tak wywijał - nie pozwoliłbym sobie na coś takiego.
No lepiej tego bym nie ujął, jakby nie jej kur....ski charakterek to pewnie byli by normalnym małżeństwem, ale cóż może młoda i głupia, może on za biedny, a może dali się zmanipulować jak nie raz to bywa, rodzinka nie wierzy że córuś jest zdolna do puszczenia się, a ona robi co chce - tak z moja sąsiadka jest, a ona lata z facetem, koleżką z pracy, on szlaja się koło jej domu jak zbłąkany ( nie obrażając zwierząt ) a mąż co - święta mu wyprawił niezłe, dzisiaj widziałem go w kościele, jak słuchał tego listu, o rodzinie popłakał się, aż szkod... rozwiń
Avatar
)) / 27 grudnia 2010 o 10:44
0
[quote name='Mańka' timestamp='1293366150' post='411435']
Nie plujcie już tak tak na te kobiety bo gdybyście wy rodzili to by rodziły się pięcioraczki a każde z nich miałoby innego ojca!! Potraficie w jedna noc zaliczyć kilka panienek.

Pozdrawiam wszystkich wiernych mężów!

Ps. Całe życie miałam jednego mężczyznę a wiele razy kiłę, trypra i inne syfy!
[/quote]

Toś trafiła gościa.
Avatar
:-) / 27 grudnia 2010 o 09:56
0
[quote name='-ja-' timestamp='1293439699' post='411795']
a mnie zastanawia, co powie bliźniętom, jeśli będą się pytać o dwóch tatusiów
"wiesz kochanie, rozstałam się z tatusiem, strzeliliśmy sobie pożegnalny numerek, potem poszłam do domu, i tam rozłożyłam nogi przed konkubentem. Normalka"
[/quote]
nic nowego
[quote name='-ja-' timestamp='1293439699' post='411795']
a mnie zastanawia, co powie bliźniętom, jeśli będą się pytać o dwóch tatusiów
"wiesz kochanie, rozstałam się z tatusiem, strzeliliśmy sobie pożegnalny numerek, potem poszłam do domu, i tam rozłożyłam nogi przed konkubentem. Normalka"
[/quote]
nic nowego rozwiń
Avatar
-ja- / 27 grudnia 2010 o 09:48
0
a mnie zastanawia, co powie bliźniętom, jeśli będą się pytać o dwóch tatusiów
"wiesz kochanie, rozstałam się z tatusiem, strzeliliśmy sobie pożegnalny numerek, potem poszłam do domu, i tam rozłożyłam nogi przed konkubentem. Normalka"
Avatar
crx / 27 grudnia 2010 o 09:26
0
Miłość jest po prostu bardzo silnym bodźcem chemicznym ,o podłożu psychologicznym -pojawiającym się u danego osobnika średnio kilka razy do roku.Tyle nauka,a życie............?!!!Pomimo najlepszych intencji różnych religii ,biologia jest nieubłagana...............!!
Avatar
Gość / 26 grudnia 2010 o 22:40
0
[quote name='gość' timestamp='1293398977' post='411708']
jak juz ktos napisal a ja powtorze
do tanga trzeba dwojga
wiec jedna osoba zeby nie wiem jak chciala to i tak nic nie osiagnie
[/quote]

Tak też dobrnęliśmy do finału.Masz rację. Jeśli w małżeństwie nie ma miłości i zrozumienia to nic na siłę nie sklecisz. Stąd te zdrady,kłótnie,nieporozumienia,rozwody.
Życie jest brutalne,ale nie można się poddawać.
[quote name='gość' timestamp='1293398977' post='411708']
jak juz ktos napisal a ja powtorze
do tanga trzeba dwojga
wiec jedna osoba zeby nie wiem jak chciala to i tak nic nie osiagnie
[/quote]

Tak też dobrnęliśmy do finału.Masz rację. Jeśli w małżeństwie nie ma miłości i zrozumienia to nic na siłę nie sklecisz. Stąd te zdrady,kłótnie,nieporozumienia,rozwody.
Życie jest brutalne,ale nie można się poddawać. rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze 50

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Pierwsza strona Dziennika Wschodniego z 17 sierpnia 2018 roku

Pierwsza strona Dziennika Wschodniego z 17 sierpnia 2018 roku 0 0

Samochodem pod prąd na ekspresówce [wideo]
film

Samochodem pod prąd na ekspresówce [wideo] 1 7

- Takie zdarzenie przytrafiło mi się na wjeździe na ekspresówkę od strony Warszawy - napisał do nas Czytelnik i przesłał film. Widać na nim jak auto jedzie pod prąd.

Mieszkańcy chcą korzystać z nowej ulicy i parkingu

Mieszkańcy chcą korzystać z nowej ulicy i parkingu 0 1

Mieszkańcy Białej Podlaskiej dopytują kiedy miasto udostępni nowy parking i przedłużenie ulicy Pocztowej. Urząd miasta zapowiada że w przyszłym tygodniu.

Port Lotniczy Lublin zapłaci Wizz Airowi za reklamę

Port Lotniczy Lublin zapłaci Wizz Airowi za reklamę 0 16

Port Lotniczy Lublin zapłaci liniom lotniczym Wizz Air za reklamę i promocję połączeń wykonywanych przez nie z lubelskiego lotniska. Kwoty, na jaką będzie opiewać umowa, spółka nie ujawnia.

Kandydat na prezydenta obiecuje działki za złotówkę

Kandydat na prezydenta obiecuje działki za złotówkę 81 19

Dariusz Grabczuk, kandydat PO i Nowoczesnej na prezydenta Chełma podkreśla, że najważniejsza dla niego jest dbałość o lokalnych przedsiębiorców. Na wczorajszym spotkaniu z dziennikarzami zapowiedział, że jeśli wygra to powoła Radę Biznesu i Centrum Obsługi Inwestora.

Jest kara za plakaty antyaborcyjne z zakrwawionymi płodami w centrum Lublina

Jest kara za plakaty antyaborcyjne z zakrwawionymi płodami w centrum Lublina 69 11

Organizator pikiety antyaborcyjnej został ukarany za publiczne sianie zgorszenia. Uczestnicy manifestacji w centrum Lublina prezentowali zdjęcia zakrwawionych płodów ludzkich

Konrad Gaca nie żyje. "Zdolny człowiek", "Mogę powiedzieć, że zmienił moje życie"
galeria

Konrad Gaca nie żyje. "Zdolny człowiek", "Mogę powiedzieć, że zmienił moje życie" 108 6

W czwartek rano w swoim domu pod Lublinem zmarł nagle Konrad Gaca, znany promotor zdrowego stylu życia i właściciel kilku salonów fitness. Miał zaledwie 42 lata

Koncert: "O, Wielki Poemacie Natury!" w Trybunale Koronnym
18 sierpnia 2018, 18:00

Koncert: "O, Wielki Poemacie Natury!" w Trybunale Koronnym 2 0

Co Gdzie Kiedy. W sobotę, 18 sierpnia o godz. 18 w Trybunale Koronnym (Rynek 1) odbędzie się koncert w hołdzie Zygmuntowi Noskowskiemu O, Wielki Poemacie Natury!

Azoty Puławy zagrają w turnieju Szczypiorno Cup

Azoty Puławy zagrają w turnieju Szczypiorno Cup 7 0

Od piątku do niedzieli Azoty Puławy wezmą udział w turnieju Szczypiorno Cup, który rozegrany zostanie w Kaliszu

Zamiast mandatów są pouczenia. Teraz policjanci mają nowy pomysł na protest

Zamiast mandatów są pouczenia. Teraz policjanci mają nowy pomysł na protest 32 9

Policjanci rozszerzają swój protest. Od czwartku akcja przyjęła formę „strajku włoskiego”. Mundurowi będą więc wyjątkowo skrupulatnie wykonywać wszystkie czynności. Nie przestaną też zastępować mandatów pouczeniami

Wybory 2018: Fundacja będzie patrzeć na ręce kandydatom

Wybory 2018: Fundacja będzie patrzeć na ręce kandydatom 0 11

Monitorowanie kampanii wyborczej kandydatów na prezydenta i radnych w Lublinie zapowiedziała dbająca o przejrzystość finansów publicznych Fundacja Wolności. Jej działacze szukają osób, które nie należą do partii politycznych i nie będą kandydować w wyborach.

Kierowca opla wymusił pierwszeństwo, peugeot zatrzymał się na ogrodzeniu

Kierowca opla wymusił pierwszeństwo, peugeot zatrzymał się na ogrodzeniu 0 0

Do zdarzenia doszło w środę około godz 13 w miejscowości Kaniwola (pow. łęczyński).

L.Stadt wystąpi w Radiu Lublin
24 sierpnia 2018, 19:00

L.Stadt wystąpi w Radiu Lublin 2 0

Co Gdzie Kiedy. W piątek, 24 sierpnia o godz. 19 w Studiu Muzycznym Radia Lublin (ul. Obrońców Pokoju 2) wystąpi formacja L.Stadt.

Zderzenie samochodu z motocyklem. Ranny 17-letni motocyklista

Zderzenie samochodu z motocyklem. Ranny 17-letni motocyklista 2 2

Do wypadku doszło w środę przed godz. 13 na ul. Siedleckiej w Janowie Podlaskim.

Zmysły Ogrodu Saskiego
25 sierpnia 2018, 0:00

Zmysły Ogrodu Saskiego 5 0

Co Gdzie Kiedy. W dniach 25-26 sierpnia w przestrzeni Ogrodu Saskiego zorganizowane zostanie nietypowe wydarzenie kulturalne. Zmysły Ogrodu Saskiego to wystawy, spotkania, piknik i koncerty.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.