Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Magazyn

20 lipca 2012 r.
15:12
Edytuj ten wpis

Żyję z elektronicznym "klawiszem"

Autor: Zdjęcie autora Paweł Puzio
3 13 A A
Będę się starał o skrócenie kary – mówi Ryszard Głowala<br />
 (Jacek Świerczyński)
Będę się starał o skrócenie kary – mówi Ryszard Głowala
(Jacek Świerczyński)

Strażnik jest zakurzony i stoi przy oknie starego drewnianego domu. Strażnik komunikuje się bransoletą na ręce Ryszarda Głowali

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
Głowala jest dobrze znany w Radecznicy. – Porządny, uczynny chłop. Zawsze pomagał. Ma tylko jedną wadę, lubi piwko. A jak to na wsi bywa – dwa, trzy browarki i rowerkiem wraca się do domu. Rysiek miał pecha, bo ledwo dotknął pedałów, to już byli policjanci – opowiada mieszkaniec Latyczyna. Faktycznie, pech prześladuje Głowalę, bo wpadał po piwku co rusz.

– To nie było pijaństwo, zawsze miałem od 0,3 do 0,7 promila. No, ale było. Jeden wyrok, drugi, grzywna, recydywa i w końcu zamiast więzienia dali mi nadzór elektroniczny. Zakurzony klawisz stoi przy oknie. Nie wolno go ruszyć, dlatego jest cały brudny – mówi Ryszard Głowala.

Ciężkie życie

Życie nie rozpieszczało Głowali. – Kiedyś jeździłem w PKS. Potem jeden wypadek, drugi, paskudnie połamana noga w lesie, wrzody i tak jestem na rencie. Zawsze miałem pod górkę – mówi Głowala.

Kilkanaście lat temu zmarła mu żona. – Sam kopałem dla niej grób. Dzieci odeszły z domu, zostałem na dwuhektarowej gospodarce. Ja, mój pies, trochę zwierzaków, kury i kaczki. Samotnemu się ckni, to się rowerkiem na piwko skoczyło do Radecznicy. I tak skończyło się to dozorem elektronicznym...

Wyrok

Zamojski sąd nie wnikał w warunki życia Głowali. Ponieważ mieszkaniec Latyczyna był rowerowym recydywistą, to kara się należała. Sędziowie skumulowany wyrok za 10 miesięcy więzienia zamienili na dozór elektroniczny. W chatce Głowali pojawili się nowi goście – elektroniczny strażnik, którego postawili na stołku po oknem oraz bransoleta na lewej dłoni. Wspólnie żyją od 18 grudnia ubiegłego roku. – Zostały mi jeszcze 4 miesiące – do 28 października – życia z bransoletą na nadgarstku – mówi Głowala.
Klawisz i wiadro

Głowala mieszka skromnie, w starym domostwie na skraju wsi. – Wygód tu nie ma. Kuchnia przerobiona z kuźni, wychodek na zewnątrz. Niestety, już poza dozwoloną strefą. Jak zapytałem się sędziego, co mam zrobić, gdy mi się zachce poza przerwami, to sędzia powiedział, żebym robił do wiaderka w sieni. Tak też jest, ale teraz, gdy jest gorąco, to w domu śmierdzi jak w wychodku. Czy to jest życie? – opowiada Głowala.

Pewnego razu już nie wytrzymał i musiał skoczyć do sławojki tuż przed końcem przerwy. – Spóźniłem się 8 minut i już dzwonili.

To tylko wycinek perypetii pana Ryszarda. – Pewnego dnia zbrakło prądu podczas burzy. Stacja monitorująca przestała działać. Od razu miałem telefon z Zamościa, gdzie jestem. Gdy powiedziałem, że nie ma prądu, to kazali mi natychmiast interweniować w pogotowiu energetycznym, żeby ustalić, kiedy awaria będzie usunięta. Czy to moja sprawa? – pyta Głowala.

Sprężyna

Głowala to chory człowiek. Wrzody żołądka, pokiereszowane obie nogi. – Do sklepu mam daleko. Rowerem nie mogę jeździć, bo mam zakaz do 2013 roku. Auto stoi, ale na paliwo nie ma, bo renta to tylko 860 złotych. Gdyby nie sąsiedzi, to nie wiem, jak by było.

Ale to nie koniec. Jak każdy rolnik Głowala ma zwierzęta. – Kiedyś to był i konik, i świnka. Teraz mam tylko 18 kaczek i 27 kurczaków. Coś musiałem zrobić, żeby ptactwo nie siedziało non stop w komórce. No to na drzwiach kurnika zamontowałem sprężynę. Jednym sznurkiem otwieram drzwi kurnika i naciągam sprężynę, drugim zwalniam i drzwi się zamykają. Tak mogę wpuszczać i wypuszcza kurki, gdy nie mam wolnego. Kolejny sznurek obsługuje furtkę do obejścia – opowiada o swoich pomysłach Głowala. Ale się martwi, bo ma prawie dwa hektary zboża, a żniwa tuż-tuż. – Znów będę musiał liczyć na pomoc kogoś. Nie wiem, jak sobie dam radę.
To dobry człowiek

Sąsiedzi mają dobrą opinię o Głowali. – Nikomu nie wadzi, pomocny człowiek, Nigdy nie mieliśmy żadnych konfliktów – mówi Leszek Wiktor, sąsiad Głowali przez drogę. – Nie wiem dlaczego za takie małe grzeszki wlepili mu tak dolegliwą karę. To męczenie człowieka.

– To dobry chłop. Życie go nie oszczędzało. I teraz jeszcze ten dozór. A co się stało, jak po piwku pojechał rowerem? Komu to szkodzi? – dodaje Stanisław Paszko, kolejny sąsiad.

Pan Ryszard przy pomocy sąsiadów powoli pcha swój wózek z elektroniczną obrożą. Dopiero po naszej interwencji wójt gminy Radecznica Gabriel Gąbka zainteresował się losem Głowali. – Znam go, to porządny człowiek. Wyślemy do niego nasze służby socjalne – mówi wójt Gabriel. Pracownice socjalne z gminy Radecznica były u Głowali wczoraj.

To nie koniec dobrych informacji

Sytuacją zainteresował się sędzia Ryszard Gargol, przewodniczący III Wydziału Penitencjarnego Sądu Okręgowe w Zamościu, nadzorującego wykonanie kary.

– Jeżeli w pomieszczeniu objętym dozorem nie ma sanitariatu, to nakazujemy kupno toalety przenośnej. Nie ma mowy o żadnych wiaderkach. Upoważniony podmiot dozorujący (działający przy Centralnym Zarządzie Służby Więziennej – przyp. red. ) powinien sprawdzić przed rozpoczęciem nadzoru warunki socjalne ukaranego. W naszych dokumentach nie ma wzmianki o przeciwwskazaniach – mówi sędzia Gargol. – Mogę jedynie poradzić panu Głowali, aby wnioskował do sądu penitencjarnego w Zamościu o skrócenie kary poprzez warunkowe zwolnienie. Od 5 lipca tego roku zmieniły się przepisy i po połowie odbytej kary można się starać o warunkowe zwolnienie.

– Skoro zmieniły się przepisy, to skontaktuję się ze swoim kuratorem. Może uda się skrócić karę – kończy z nadzieją Ryszard Głowala.

Marcin Leszczyński Amnesty International Polska

Zwracamy uwagę, że Konstytucja RP w art. 30 wprowadza obowiązek władz publicznych do poszanowania i ochrony godności człowieka, która jako przyrodzona i niezbywalna stanowi źródło wolności i praw człowieka i obywatela. Na gruncie prawa karnego wykonawczego obowiązuje bardziej szczegółowa zasada, na mocy której kary, środki karne, zabezpieczające i zapobiegawcze wykonuje się w sposób humanitarny, z poszanowaniem godności ludzkiej skazanego. (Art. 4.§ 1. kodeksu karnego wykonawczego). Amnesty International stoi na straży prawa do godności jako prawa człowieka i wszelkie jego naruszenia budzą nasze zaniepokojenie.

Czym jest dozór elektroniczny?

To nowoczesny system odbywania kary pozbawienia wolności poza zakładem karnym. Do kontroli wykonania tej kary i rejestracji całego przebiegu jej odbywania służy nadajnik, który jest zainstalowany na nodze lub przegubie dłoni, a urządzenie monitorujące będzie zamontowane w miejscu, które sąd wyznaczył do odbywania kary. Urządzenia te kontrolują w szczególności, czy skazany przebywa w miejscu odbywania kary, w godzinach wyznaczonych przez sąd.

W przypadku nieobecności, spóźnienia czy innego naruszenia wyznaczonego przez sąd harmonogramu dnia, urządzenie monitorujące natychmiast wysyła informację do pracowników centrali monitorowania, która dokładnie rejestruje cały przebieg kary. Zapisuje wszystkie zdarzenia, a szczególnie naruszenia warunków odbywania kary ustalonych przez sąd penitencjarny.

Nadajnik wygląda jak zegarek, który jest umocowany powyżej kostki na nodze (o ile nie ma medycznych przeciwwskazań), może być również umieszczany na przegubie dłoni. Nadajnik przez cały czas wysyła sygnały, w celu zidentyfikowania, czy przebywasz w miejscu odbywania kary. Urządzenie monitorujące umieszczone jest w mieszkaniu lub innym miejscu odbywania kary i wymaga stałego zasilania elektrycznego. Odbiera komunikaty od nadajnika i komunikuje się z centralą monitorowania przez sieć telefonii komórkowej.

Komentarze 13

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
Paweł / 8 listopada 2014 o 01:31
0
Witam.

Jestem szczęśliwym posiadaczem tak zwanej "Bransoletki". W przeszłości nabroiłem, długi czas nie wywiązywałem sie z kary, wiec jak wiadomo wyrok w zawieszeniu zamieniony na pobyt w ZK. Na szczęście udało się otrzymać SDE. Bardzo pilnuje godzin które mam wyznaczone, jestem zawsze 5 minut przed czasem pobytu w pokoju jak i wychodzę 5 minut później od wyznaczonej godziny. Jak na wstępie napisałem"szczęśliwym" posiadaczem ponieważ jestem razem z narzeczoną. Mieszkam całorocznie na Ośrodku Wczasowym nad morzem w bardzo małej wiosce gdzie poza sezonem mieszka dosłownie 9 osób. Karę odbywam w pokoju gdzie zamieszkuje, lecz niestety w owym pomieszczeniu nie posiadamy kuchni gdyż mamy stołówkę (około 15 m od pokoju na terenie ośrodka), dodatkowo opiekuję sie 2 dorosłymi psami, i podczas zimy pilnuje ośrodka. Moje pytanie sprowadza sie do tego czy istnieje możliwość "rozszerzenia" obszaru w którym musze pozostawać w określonych godzinach? Choćby abym mógł dojść na stołówkę, oraz widział bramę wjazdową (którą widać z stołówki). W żadnym przypadku nie chce kombinować, ani naginać kary gdyż wiem że odbywam ja słusznie, ale rozszerzenie dozoru choćby o trochę, bardzo by mi pomogło w wykonywaniu swoich obowiązków oraz pracy.

Pozdrawiam. "Skazany" :)
Witam.

Jestem szczęśliwym posiadaczem tak zwanej "Bransoletki". W przeszłości nabroiłem, długi czas nie wywiązywałem sie z kary, wiec jak wiadomo wyrok w zawieszeniu zamieniony na pobyt w ZK. Na szczęście udało się otrzymać SDE. Bardzo pilnuje godzin które mam wyznaczone, jestem zawsze 5 minut przed czasem pobytu w pokoju jak i wychodzę 5 minut później od wyznaczonej godziny. Jak na wstępie napisałem"szczęśliwym" posiadaczem ponieważ jestem razem z narzeczoną. Mieszkam całorocznie na Ośrodku Wczasowym nad morzem w bardzo małej wiosce... rozwiń
Avatar
jaś / 22 lipca 2012 o 18:10
0
Użekła mnie twoja historia.
Avatar
najaktywniwjszy góral WP / 22 lipca 2012 o 11:12
0
[quote name='Adamek' timestamp='1342947175' post='654609']
Do wiezienia gnoja jakby po pijaku zabił kogos?do pierdla i nieh go w du*** jebia
[/quote]IDIOTO-pijany rowerzysta nikomu krzywdy nie zrobi,co najwyżej sobie może torbę w łańcuch wkręcić,czego tobie życze.
Avatar
Adamek / 22 lipca 2012 o 10:52
0
Do wiezienia gnoja jakby po pijaku zabił kogos?do pierdla i nieh go w du*** jebia
Avatar
pijany rowerzysta / 22 lipca 2012 o 10:05
0
[quote name='Prawnik' timestamp='1342883610' post='654367']
Jedno pytanie do, jakże błyskotliwego, autora artykułu. Czy gdyby opisany w nim skazany wyjechał na drogę w stanie nietrzeźwości i na skutek, częstego w tym stanie zachwiania, spowodował wypadek samochodu osobowego, w którym zginęłoby dziecko, to autor równie ckliwie opisałby niedolę skazanego? Gdyby ktoś wątplił to służę siedmioma na chwilę obecną przykładmi z praktyki, łącznie z sygnaturami: nietrzeźwy rowerzysta "chwieje się" na rowerze, jadący samochodem kierowca chcąc uniknąć potrącenia wpada w poślizg, a następnie uderza w drzewo/przystanek/ słup elektryczny lub wpada do rowu. W następstiwe ginie ktoś, tylko "niestety" nie nietrzeźwy rowerzysta. A co do pana z Amnesty International to zgadzam się, że kary powinny być wymierzane z uwzględnieniem zasad humanitaryzmu, i nie świadczy o tym przepis art. 4 k.k.w (wykonanie kary), tylko przepis art. 3 k.k. (wymierzanie kary). Skoro chce się być sumieniem społeczeństwa to wypada się douczyć, bo to drobna, ale subtelna różnica. I tylko jedna uwaga na gruncie przepisu art. 6 i nast. konwencji o ochronie praw człowieka ... Jak się skazanemu nie podoba dozór elektroniczny to z chęcią zapraszamy za kraty. Wtedy z toaletą nie będzie problemu.
[/quote]
Panie Prawnik,
nie ma sensu, żebym się rozpisywał na temat alkoholu i rowerów, gdy takich treści już jest trochę w internecie. Proszę przeczytać sobie chociażby te 3, które w zasadzie oddają sens myśli i przekazu jakiego chciałbym Panu i Panu podobnych uzmysłowić:
[url="http://polskanarowery.sport.pl/blogi/ibikekrakow/2012/04/gwozdz_do_trumny_przepisow_dla_pijanych_rowerzystow/1?bo=1"]http://polskanarower...erzystow/1?bo=1[/url]
[url="http://polskanarowery.sport.pl/blogi/ibikekrakow/2012/07/szwedzka_kultura_rowerowoalkoholowa/1?bo=1"]http://polskanarower...koholowa/1?bo=1[/url]
[url="http://ibikekrakow.com/2012/06/26/niemiecka-kultura-rowerowo-alkoholowa/"]http://ibikekrakow.c...owo-alkoholowa/[/url]
[quote name='Prawnik' timestamp='1342883610' post='654367']
Jedno pytanie do, jakże błyskotliwego, autora artykułu. Czy gdyby opisany w nim skazany wyjechał na drogę w stanie nietrzeźwości i na skutek, częstego w tym stanie zachwiania, spowodował wypadek samochodu osobowego, w którym zginęłoby dziecko, to autor równie ckliwie opisałby niedolę skazanego? Gdyby ktoś wątplił to służę siedmioma na chwilę obecną przykładmi z praktyki, łącznie z sygnaturami: nietrzeźwy rowerzysta "chwieje się" na rowerze, ja... rozwiń
Avatar
mecenas / 22 lipca 2012 o 07:59
0
[quote name='Prawnik' timestamp='1342888445' post='654410']
Szanowny Panie!
To nie jest takie proste. Po pierwsze, to szanowny pan życzył sobie dozór elektroniczny, więc ponosi koszty wyższego rachunku za prąd.
Po drugie, zwięszenie zasięgu to oznacza zmianę przepisów prawa - angażowanie sejmu, senatu, itd. Skoro skazany się zgodził, to w czym problem?
Nie litujmy się nad tym, co skazany ma w tej chwili, bo wcześniej miał wybór:
a. zachowanie zgodne z prawem;
b. niepopełnianie kolejnego przestępstwa;
c. odbywanie kary w zakładzie karnym.
W czym jest problem? Dozór elektroniczny to dobrodziejstwo, przywilej, a nie konieczność, do czego został zmuszony.
Osobiście uważam, że odbywanie kary przez nietrzeźwych rowerzystów lekceważących zakazy prowadzenia pojazdów mechanicznych i niemechanicznych jest bez sesnu. Dozór elektroniczny jest w sam raz. Ale - jak się nie podoba - to za kraty ... bo - tu patrz punkt a i b. Ot co!
[/quote]KRÓLU złoty co ty za bzdury piszesz,dozór elektroniczny to nie żadne dobrodziejstwo ani przywilej,powstał dlatego że nie ma miejsc w kryminałach a obecna władza nie daje sobie rady z tym problemem.Czy wiesz ile się czeka w tym kraju na pustą cele ? i na odsiedzenie wyroku-oni nikomu żadnej łachy nie robią, [ Unia narzuciła pewne standarty dla więżniów w kryminale i tu nasze ORZECHY słabo wypadają ] a dla polityków to już na pewno brakuje i celi i obroży.
[quote name='Prawnik' timestamp='1342888445' post='654410']
Szanowny Panie!
To nie jest takie proste. Po pierwsze, to szanowny pan życzył sobie dozór elektroniczny, więc ponosi koszty wyższego rachunku za prąd.
Po drugie, zwięszenie zasięgu to oznacza zmianę przepisów prawa - angażowanie sejmu, senatu, itd. Skoro skazany się zgodził, to w czym problem?
Nie litujmy się nad tym, co skazany ma w tej chwili, bo wcześniej miał wybór:
a. zachowanie zgodne z prawem;
b. niepopełnianie k... rozwiń
Avatar
Jurgenn / 22 lipca 2012 o 04:57
0
Ale kara ... Niedługo takie "branzolety" bądą dawać mordercom ... Porąbany świat ... :-(
Avatar
Gość / 21 lipca 2012 o 23:25
0
pismaki nie mają teraz o czym pisać wszystko w premium będą ładować

było: [url="http://www.dziennikwschodni.pl/apps/pbcs.dll/article?aid=/20120713/zamosc/120719801"]http://www.dziennikw...amosc/120719801[/url]
Avatar
wiem co pisze / 21 lipca 2012 o 21:11
0
Polska prawa!!!!! To, że nie wolno jezdzic pod wpływem alkoholu to jedno i tu Pan zasłuzył na karę. Poza tym panowie policjanci z Radecznicy czy też Frampola musza sie przecież wykazać. Kogo najłatwiej złapać??? Lansera (kolegę) "wypasiona" furą czy też bidę po dwóch piwach na rowerze????? Katarzyna W morderczyni lansuje sie na rurce, płacze....druga ogląda zdjęcie zabitego swojego dziecka przez dwa lata i ma wszystko w nosie i na to nie ma kary......A tu prosze, jakaż ta wiejska policja jest skuteczna, ile razy pan wsiada na rower to juz go mają.....Proponuje nagrodę bo władza sie natrudziła. A tak na marginesie takich Panów po piwku i nie tylko w radecznicy i okolicach pelno na drogach i nie tylko na rowerku. Panowie "władzowie" poszukajcie wsród swoich to bedzie sensacja!!!
Polska prawa!!!!! To, że nie wolno jezdzic pod wpływem alkoholu to jedno i tu Pan zasłuzył na karę. Poza tym panowie policjanci z Radecznicy czy też Frampola musza sie przecież wykazać. Kogo najłatwiej złapać??? Lansera (kolegę) "wypasiona" furą czy też bidę po dwóch piwach na rowerze????? Katarzyna W morderczyni lansuje sie na rurce, płacze....druga ogląda zdjęcie zabitego swojego dziecka przez dwa lata i ma wszystko w nosie i na to nie ma kary......A tu prosze, jakaż ta wiejska policja jest skuteczna, ile razy... rozwiń
Avatar
Prawnik / 21 lipca 2012 o 18:34
0
Szanowny Panie!
To nie jest takie proste. Po pierwsze, to szanowny pan życzył sobie dozór elektroniczny, więc ponosi koszty wyższego rachunku za prąd.
Po drugie, zwięszenie zasięgu to oznacza zmianę przepisów prawa - angażowanie sejmu, senatu, itd. Skoro skazany się zgodził, to w czym problem?
Nie litujmy się nad tym, co skazany ma w tej chwili, bo wcześniej miał wybór:
a. zachowanie zgodne z prawem;
b. niepopełnianie kolejnego przestępstwa;
c. odbywanie kary w zakładzie karnym.
W czym jest problem? Dozór elektroniczny to dobrodziejstwo, przywilej, a nie konieczność, do czego został zmuszony.
Osobiście uważam, że odbywanie kary przez nietrzeźwych rowerzystów lekceważących zakazy prowadzenia pojazdów mechanicznych i niemechanicznych jest bez sesnu. Dozór elektroniczny jest w sam raz. Ale - jak się nie podoba - to za kraty ... bo - tu patrz punkt a i b. Ot co!
Szanowny Panie!
To nie jest takie proste. Po pierwsze, to szanowny pan życzył sobie dozór elektroniczny, więc ponosi koszty wyższego rachunku za prąd.
Po drugie, zwięszenie zasięgu to oznacza zmianę przepisów prawa - angażowanie sejmu, senatu, itd. Skoro skazany się zgodził, to w czym problem?
Nie litujmy się nad tym, co skazany ma w tej chwili, bo wcześniej miał wybór:
a. zachowanie zgodne z prawem;
b. niepopełnianie kolejnego przestępstwa;
c. odbywanie kary w zakładzie karnym.
W czym jest probl... rozwiń
Avatar
Paweł / 8 listopada 2014 o 01:31
0
Witam.

Jestem szczęśliwym posiadaczem tak zwanej "Bransoletki". W przeszłości nabroiłem, długi czas nie wywiązywałem sie z kary, wiec jak wiadomo wyrok w zawieszeniu zamieniony na pobyt w ZK. Na szczęście udało się otrzymać SDE. Bardzo pilnuje godzin które mam wyznaczone, jestem zawsze 5 minut przed czasem pobytu w pokoju jak i wychodzę 5 minut później od wyznaczonej godziny. Jak na wstępie napisałem"szczęśliwym" posiadaczem ponieważ jestem razem z narzeczoną. Mieszkam całorocznie na Ośrodku Wczasowym nad morzem w bardzo małej wiosce gdzie poza sezonem mieszka dosłownie 9 osób. Karę odbywam w pokoju gdzie zamieszkuje, lecz niestety w owym pomieszczeniu nie posiadamy kuchni gdyż mamy stołówkę (około 15 m od pokoju na terenie ośrodka), dodatkowo opiekuję sie 2 dorosłymi psami, i podczas zimy pilnuje ośrodka. Moje pytanie sprowadza sie do tego czy istnieje możliwość "rozszerzenia" obszaru w którym musze pozostawać w określonych godzinach? Choćby abym mógł dojść na stołówkę, oraz widział bramę wjazdową (którą widać z stołówki). W żadnym przypadku nie chce kombinować, ani naginać kary gdyż wiem że odbywam ja słusznie, ale rozszerzenie dozoru choćby o trochę, bardzo by mi pomogło w wykonywaniu swoich obowiązków oraz pracy.

Pozdrawiam. "Skazany" :)
Witam.

Jestem szczęśliwym posiadaczem tak zwanej "Bransoletki". W przeszłości nabroiłem, długi czas nie wywiązywałem sie z kary, wiec jak wiadomo wyrok w zawieszeniu zamieniony na pobyt w ZK. Na szczęście udało się otrzymać SDE. Bardzo pilnuje godzin które mam wyznaczone, jestem zawsze 5 minut przed czasem pobytu w pokoju jak i wychodzę 5 minut później od wyznaczonej godziny. Jak na wstępie napisałem"szczęśliwym" posiadaczem ponieważ jestem razem z narzeczoną. Mieszkam całorocznie na Ośrodku Wczasowym nad morzem w bardzo małej wiosce... rozwiń
Avatar
jaś / 22 lipca 2012 o 18:10
0
Użekła mnie twoja historia.
Avatar
najaktywniwjszy góral WP / 22 lipca 2012 o 11:12
0
[quote name='Adamek' timestamp='1342947175' post='654609']
Do wiezienia gnoja jakby po pijaku zabił kogos?do pierdla i nieh go w du*** jebia
[/quote]IDIOTO-pijany rowerzysta nikomu krzywdy nie zrobi,co najwyżej sobie może torbę w łańcuch wkręcić,czego tobie życze.
Avatar
Adamek / 22 lipca 2012 o 10:52
0
Do wiezienia gnoja jakby po pijaku zabił kogos?do pierdla i nieh go w du*** jebia
Avatar
pijany rowerzysta / 22 lipca 2012 o 10:05
0
[quote name='Prawnik' timestamp='1342883610' post='654367']
Jedno pytanie do, jakże błyskotliwego, autora artykułu. Czy gdyby opisany w nim skazany wyjechał na drogę w stanie nietrzeźwości i na skutek, częstego w tym stanie zachwiania, spowodował wypadek samochodu osobowego, w którym zginęłoby dziecko, to autor równie ckliwie opisałby niedolę skazanego? Gdyby ktoś wątplił to służę siedmioma na chwilę obecną przykładmi z praktyki, łącznie z sygnaturami: nietrzeźwy rowerzysta "chwieje się" na rowerze, jadący samochodem kierowca chcąc uniknąć potrącenia wpada w poślizg, a następnie uderza w drzewo/przystanek/ słup elektryczny lub wpada do rowu. W następstiwe ginie ktoś, tylko "niestety" nie nietrzeźwy rowerzysta. A co do pana z Amnesty International to zgadzam się, że kary powinny być wymierzane z uwzględnieniem zasad humanitaryzmu, i nie świadczy o tym przepis art. 4 k.k.w (wykonanie kary), tylko przepis art. 3 k.k. (wymierzanie kary). Skoro chce się być sumieniem społeczeństwa to wypada się douczyć, bo to drobna, ale subtelna różnica. I tylko jedna uwaga na gruncie przepisu art. 6 i nast. konwencji o ochronie praw człowieka ... Jak się skazanemu nie podoba dozór elektroniczny to z chęcią zapraszamy za kraty. Wtedy z toaletą nie będzie problemu.
[/quote]
Panie Prawnik,
nie ma sensu, żebym się rozpisywał na temat alkoholu i rowerów, gdy takich treści już jest trochę w internecie. Proszę przeczytać sobie chociażby te 3, które w zasadzie oddają sens myśli i przekazu jakiego chciałbym Panu i Panu podobnych uzmysłowić:
[url="http://polskanarowery.sport.pl/blogi/ibikekrakow/2012/04/gwozdz_do_trumny_przepisow_dla_pijanych_rowerzystow/1?bo=1"]http://polskanarower...erzystow/1?bo=1[/url]
[url="http://polskanarowery.sport.pl/blogi/ibikekrakow/2012/07/szwedzka_kultura_rowerowoalkoholowa/1?bo=1"]http://polskanarower...koholowa/1?bo=1[/url]
[url="http://ibikekrakow.com/2012/06/26/niemiecka-kultura-rowerowo-alkoholowa/"]http://ibikekrakow.c...owo-alkoholowa/[/url]
[quote name='Prawnik' timestamp='1342883610' post='654367']
Jedno pytanie do, jakże błyskotliwego, autora artykułu. Czy gdyby opisany w nim skazany wyjechał na drogę w stanie nietrzeźwości i na skutek, częstego w tym stanie zachwiania, spowodował wypadek samochodu osobowego, w którym zginęłoby dziecko, to autor równie ckliwie opisałby niedolę skazanego? Gdyby ktoś wątplił to służę siedmioma na chwilę obecną przykładmi z praktyki, łącznie z sygnaturami: nietrzeźwy rowerzysta "chwieje się" na rowerze, ja... rozwiń
Avatar
mecenas / 22 lipca 2012 o 07:59
0
[quote name='Prawnik' timestamp='1342888445' post='654410']
Szanowny Panie!
To nie jest takie proste. Po pierwsze, to szanowny pan życzył sobie dozór elektroniczny, więc ponosi koszty wyższego rachunku za prąd.
Po drugie, zwięszenie zasięgu to oznacza zmianę przepisów prawa - angażowanie sejmu, senatu, itd. Skoro skazany się zgodził, to w czym problem?
Nie litujmy się nad tym, co skazany ma w tej chwili, bo wcześniej miał wybór:
a. zachowanie zgodne z prawem;
b. niepopełnianie kolejnego przestępstwa;
c. odbywanie kary w zakładzie karnym.
W czym jest problem? Dozór elektroniczny to dobrodziejstwo, przywilej, a nie konieczność, do czego został zmuszony.
Osobiście uważam, że odbywanie kary przez nietrzeźwych rowerzystów lekceważących zakazy prowadzenia pojazdów mechanicznych i niemechanicznych jest bez sesnu. Dozór elektroniczny jest w sam raz. Ale - jak się nie podoba - to za kraty ... bo - tu patrz punkt a i b. Ot co!
[/quote]KRÓLU złoty co ty za bzdury piszesz,dozór elektroniczny to nie żadne dobrodziejstwo ani przywilej,powstał dlatego że nie ma miejsc w kryminałach a obecna władza nie daje sobie rady z tym problemem.Czy wiesz ile się czeka w tym kraju na pustą cele ? i na odsiedzenie wyroku-oni nikomu żadnej łachy nie robią, [ Unia narzuciła pewne standarty dla więżniów w kryminale i tu nasze ORZECHY słabo wypadają ] a dla polityków to już na pewno brakuje i celi i obroży.
[quote name='Prawnik' timestamp='1342888445' post='654410']
Szanowny Panie!
To nie jest takie proste. Po pierwsze, to szanowny pan życzył sobie dozór elektroniczny, więc ponosi koszty wyższego rachunku za prąd.
Po drugie, zwięszenie zasięgu to oznacza zmianę przepisów prawa - angażowanie sejmu, senatu, itd. Skoro skazany się zgodził, to w czym problem?
Nie litujmy się nad tym, co skazany ma w tej chwili, bo wcześniej miał wybór:
a. zachowanie zgodne z prawem;
b. niepopełnianie k... rozwiń
Avatar
Jurgenn / 22 lipca 2012 o 04:57
0
Ale kara ... Niedługo takie "branzolety" bądą dawać mordercom ... Porąbany świat ... :-(
Avatar
Gość / 21 lipca 2012 o 23:25
0
pismaki nie mają teraz o czym pisać wszystko w premium będą ładować

było: [url="http://www.dziennikwschodni.pl/apps/pbcs.dll/article?aid=/20120713/zamosc/120719801"]http://www.dziennikw...amosc/120719801[/url]
Avatar
wiem co pisze / 21 lipca 2012 o 21:11
0
Polska prawa!!!!! To, że nie wolno jezdzic pod wpływem alkoholu to jedno i tu Pan zasłuzył na karę. Poza tym panowie policjanci z Radecznicy czy też Frampola musza sie przecież wykazać. Kogo najłatwiej złapać??? Lansera (kolegę) "wypasiona" furą czy też bidę po dwóch piwach na rowerze????? Katarzyna W morderczyni lansuje sie na rurce, płacze....druga ogląda zdjęcie zabitego swojego dziecka przez dwa lata i ma wszystko w nosie i na to nie ma kary......A tu prosze, jakaż ta wiejska policja jest skuteczna, ile razy pan wsiada na rower to juz go mają.....Proponuje nagrodę bo władza sie natrudziła. A tak na marginesie takich Panów po piwku i nie tylko w radecznicy i okolicach pelno na drogach i nie tylko na rowerku. Panowie "władzowie" poszukajcie wsród swoich to bedzie sensacja!!!
Polska prawa!!!!! To, że nie wolno jezdzic pod wpływem alkoholu to jedno i tu Pan zasłuzył na karę. Poza tym panowie policjanci z Radecznicy czy też Frampola musza sie przecież wykazać. Kogo najłatwiej złapać??? Lansera (kolegę) "wypasiona" furą czy też bidę po dwóch piwach na rowerze????? Katarzyna W morderczyni lansuje sie na rurce, płacze....druga ogląda zdjęcie zabitego swojego dziecka przez dwa lata i ma wszystko w nosie i na to nie ma kary......A tu prosze, jakaż ta wiejska policja jest skuteczna, ile razy... rozwiń
Avatar
Prawnik / 21 lipca 2012 o 18:34
0
Szanowny Panie!
To nie jest takie proste. Po pierwsze, to szanowny pan życzył sobie dozór elektroniczny, więc ponosi koszty wyższego rachunku za prąd.
Po drugie, zwięszenie zasięgu to oznacza zmianę przepisów prawa - angażowanie sejmu, senatu, itd. Skoro skazany się zgodził, to w czym problem?
Nie litujmy się nad tym, co skazany ma w tej chwili, bo wcześniej miał wybór:
a. zachowanie zgodne z prawem;
b. niepopełnianie kolejnego przestępstwa;
c. odbywanie kary w zakładzie karnym.
W czym jest problem? Dozór elektroniczny to dobrodziejstwo, przywilej, a nie konieczność, do czego został zmuszony.
Osobiście uważam, że odbywanie kary przez nietrzeźwych rowerzystów lekceważących zakazy prowadzenia pojazdów mechanicznych i niemechanicznych jest bez sesnu. Dozór elektroniczny jest w sam raz. Ale - jak się nie podoba - to za kraty ... bo - tu patrz punkt a i b. Ot co!
Szanowny Panie!
To nie jest takie proste. Po pierwsze, to szanowny pan życzył sobie dozór elektroniczny, więc ponosi koszty wyższego rachunku za prąd.
Po drugie, zwięszenie zasięgu to oznacza zmianę przepisów prawa - angażowanie sejmu, senatu, itd. Skoro skazany się zgodził, to w czym problem?
Nie litujmy się nad tym, co skazany ma w tej chwili, bo wcześniej miał wybór:
a. zachowanie zgodne z prawem;
b. niepopełnianie kolejnego przestępstwa;
c. odbywanie kary w zakładzie karnym.
W czym jest probl... rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze 13

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Kapsuła życia będzie służyć pacjentom z woj. lubelskiego. Takiego sprzętu jeszcze u nas nie było

Kapsuła życia będzie służyć pacjentom z woj. lubelskiego. Takiego sprzętu jeszcze u nas nie było 0 0

Daje możliwość całkowitej izolacji chorego od otoczenia. Ma też własne zasilanie, dzięki czemu transport pacjenta zakażonego np. wirusem Ebola do specjalistycznego szpitala będzie łatwiejszy. Od czwartek Wojewódzkie Pogotowie Ratunkowe na nowy sprzęt. To kapsuła życia.

W piątek w Lublinie ruszają 94 PZLA Mistrzostwa Polski

W piątek w Lublinie ruszają 94 PZLA Mistrzostwa Polski 1 0

Od piątku w naszym mieście kibice będą mieli okazję obserwować zmagania najlepszych lekkoatletów w kraju. Na stadionie przy al. Piłsudskiego do rywalizacji przystąpi ponad 400 zawodników

Wernisaż wystawy "Tam gdzie teraz 2018" w Galerii Labirynt
21 lipca 2018, 17:00

Wernisaż wystawy "Tam gdzie teraz 2018" w Galerii Labirynt 2 0

Co Gdzie Kiedy. W sobotę, 21 lipca o godz. 17 w Galerii Labirynt (ul. Popiełuszki 5) odbędzie się wernisaż wystawy Tam gdzie teraz 2018.

Nowe perony i krótsza podróż. Po wakacjach otworzą przebudowywaną linię z Lublina
galeria

Nowe perony i krótsza podróż. Po wakacjach otworzą przebudowywaną linię z Lublina 6 1

Bez opóźnień powinna się zakończyć przebudowa linii kolejowej między Lublinem a Kraśnikiem. Na szlaku budowane są nowe perony: wygodniejsze dla pasażerów i dostępne dla osób niepełnosprawnych. Po wakacjach robotnicy przeniosą się na odcinek między Kraśnikiem a Zaklikowem.

W Lubliniance ze składem mogło być gorzej

W Lubliniance ze składem mogło być gorzej 1 1

Trener Lublinianki Dariusz Bodak buduje w lecie nowy zespół. Cieszy się jednak, że w klubie zostało kilku zawodników ze „starej” gwardii

Zwolnili pracownika, a teraz brakuje im ludzi. Zaskakujące słowa kierownika

Zwolnili pracownika, a teraz brakuje im ludzi. Zaskakujące słowa kierownika 0 1

Miało być ogłoszenie wyroku w głośnej sprawie Grzegorza Cybulskiego, ale sąd niespodziewanie wezwał ponownie na świadka Franciszka Afaltowskiego, kierownika działu eksploatacji w Przedsiębiorstwie Energetyki Cieplnej w Białej Podlaskiej. Zwolniony pracownik walczy o przywrócenie do pracy w miejskiej spółce.

Uwaga na ogromne korki w okolicach zamkniętego placu Zamkowego w Lublinie
Alarm 24
galeria

Uwaga na ogromne korki w okolicach zamkniętego placu Zamkowego w Lublinie 0 6

Na placu Zamkowym w Lublinie trwają przygotowania do sobotniego koncertu "Siła kobiet". Już jednak dzisiaj przejazd przez plac jest niemożliwy.

Lublin: Urządzą skwer na osiedlu Świt

Lublin: Urządzą skwer na osiedlu Świt 0 0

Nie dłużej niż do końca listopada ma potrwać urządzanie skweru między ul. Szczecińską i Warmińską (os. Świt).

Koncert Fonie Lublina w Trybunale Koronnym
21 lipca 2018, 18:00

Koncert Fonie Lublina w Trybunale Koronnym 1 0

Co Gdzie Kiedy. W sobotę, 21 lipca o godz. 18 w Trybunale Koronnym w Lublinie odbędzie się koncert z cyklu Fonie Lublina pt. Kamienica Rynek 17 - Bracia Wieniawscy.

Pieszym na miasteczku akademickim w Lublinie będzie wygodniej. Plany remontowe UMCS

Pieszym na miasteczku akademickim w Lublinie będzie wygodniej. Plany remontowe UMCS 0 0

Wakacyjne remonty planuje UMCS na terenie miasteczka akademickiego. Uczelnia szuka wykonawcy, który wyremontuje zniszczone chodniki i schody w okolicach akademików.

Podlasie straciło dwóch ważnych piłkarzy, decyzje w Chełmiance w sobotę

Podlasie straciło dwóch ważnych piłkarzy, decyzje w Chełmiance w sobotę 2 0

Dwa mocne ciosy spadły w ostatnich dniach na trenerów i kibiców Podlasia. Kamil Kocoł zdecydował się na transfer do Chełmianki, a Przemysław Grajek postanowił zawiesić buty na kołku

Alarm 24: Co to za samolot lata nad Lublinem? Czytelnik przysyła zdjęcia
galeria

Alarm 24: Co to za samolot lata nad Lublinem? Czytelnik przysyła zdjęcia 48 19

Zdjęcia samolotu przysłał do nas Czytelnik.

"Głusza" i "Zaklęte rewiry" w Kinie Perła. Repertuar na weekend
20 lipca 2018, 21:00

"Głusza" i "Zaklęte rewiry" w Kinie Perła. Repertuar na weekend 1 0

Co Gdzie Kiedy. Kanadyjski thriller Głusza, kultowe Zaklęte rewiry Majewskiego i komedia Za jakie grzechy, dobry Boże? to propozycje Kina Perła na najbliższy weekend. Projekcje o godz. 21 przy ul. Bernardyńskiej 15.

Grozili śmiercią i zgwałceniem matki? Ruszył proces Cyganów, którzy mieli pobić kucharzy
galeria

Grozili śmiercią i zgwałceniem matki? Ruszył proces Cyganów, którzy mieli pobić kucharzy 13 11

Rozpoczął się proces pięciu Romów, oskarżonych o pobicie kucharzy z puławskiej pizzerii „Desperado”. Wszyscy odpowiadają za napaść z powodu przynależności narodowej. Mieli również grozić swoim ofiarom i ich rodzinom.

Nie będzie płotu wzdłuż wschodniej granicy. Minister rezygnuje z pomysłu poprzednika

Nie będzie płotu wzdłuż wschodniej granicy. Minister rezygnuje z pomysłu poprzednika 2 15

Nie będzie płotu wzdłuż wschodniej granicy, który miał być zaporą przed dzikami roznoszącymi ASF. Z pomysłu swojego poprzednika ostatecznie zrezygnował czwartek obecny minister rolnictwa Krzysztof Ardanowski.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.