Po kilku latach posuchy, przerywanej nielicznymi premierami, Fiat zaprezentował w Paryżu ciekawy model. 500X to nowy kompaktowy crossover.
Nowy samochód odkrywa zupełnie inny wymiar. Dojrzały, elegancki, typowo włoski styl oddaje - jak haute couture - istotę samochodu. 500X będzie oferowany w dwóch wersjach o dwóch różnych "duszach” - jednej "miejskiej”, drugiej idealnej na wypady w czasie wolnym. Nowy model będzie czerpać energię z silników Diesla lub benzynowych. Napęd na koła będzie przekazany za pomocą trzech rodzajów skrzyń biegów - ręcznej 6-biegowej, 9-biegowej automatycznej lub dwusprzęgłowej, 6-biegowej. 500X będzie można skonfigurować z napędem na przednie koła, na cztery koła lub napędem na przednie koła z systemem Traction Plus.
Nowy, kompaktowy SUV ma 4,25 m długości, 1,8 m szerokości i 1,6 m wysokości. Kompaktowy na zewnątrz, przytulny wewnątrz. Wygodne wnętrze, który jest bezsprzecznie "Made in Italy”, będzie oferowany aż w siedmiu wersjach wykończenia. Wszystko to jest jeszcze bardziej funkcjonalne dzięki wielu możliwościom regulacji foteli i przestronnemu bagażnikowi - 350 litrów.
W momencie wprowadzania na rynek 500X będzie dostępny ze 140-konną benzyną 1.4 MultiAir (z napędem na przednie koła i 6-biegową manualną skrzynią biegów), 120 KM, 1.6 MultiJet II (także z napędem na przednie koła i 6-biegową manualną skrzynią biegów) oraz 140 KM, 2.0 MulitiJet II (9-stopniowa automatyczna skrzynia biegów oraz napęd na 4 koła). Silnik 140 KM, 1.4 Turbo MultiAir II będzie także dostępny z napędem na 4 koła i 6-biegową dwusprzęgłową automatyczną skrzynią biegów.
Trzeba trzymać kciuki za Fiata, aby wraz za pięknem podążyła jakość. Taka sama, jak w przypadku klasycznej "500” produkowanej w Tychach. Nowy model Fiata zadebiutuje na polskim rynku w lutym, cena nie jest jeszcze znana.