Quantcast

Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Moto

7 września 2001 r.
18:54
Edytuj ten wpis

Mocne strony stilo

0 0 A A

Pierwsze wrażenia z jazdy nowym modelem fiata, następcą bravo/brava. W Turynie powstał mocny konkurent volkswagena golfa i całej gamy samochodów niemieckopochodnych

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
W sposób najbardziej tradycyjny można powiedzieć, że fiat stilo narodził się z jednym charakterem i dwiema osobowościami: obydwie wersje 3- i 5-drzwiowa bardzo różnią się między sobą pod względem stylu, temperamentu
a nawet rozmiarów - przede wszystkim wysokości, tak ważnej
w odniesieniu do przestrzeni pasażerskiej. Można też jeszcze jedno powiedzieć, w końcu Włosi wyprodukowali solidny, niemiecki samochód.

Dwa modele, dwie twarze




5-drzwiowy fiat stilo ma 4,25 m długości, 1,76 m szerokości, 1,52 m wysokości, przy rozstawie osi 2,60 m. Natomiast wersja 3-drzwiowa posiada 4,18 m długości, 1,78 szerokości oraz 1,47 m wysokości. Chociaż te 5 centymetrów różniących wysokość może wydawać się niewiele, w rzeczywistości znacznie zmienia charakterystykę prowadzenia, ponieważ w każdej wersji jest inaczej ustawione siedzenie kierowcy w stosunku do podłoża. Niżej umieszczono je w wersji 3-drzwiowej, zgodnie z wymogami samochodu dynamicznego, o żywiołowym temperamencie, wyżej natomiast w wersji 5-drzwiowej. Takie rozwiązanie ułatwia wsiadanie i wysiadanie z pojazdu, zapewnia większą przestrzeń oraz panowanie nad drogą, w myśl oczekiwań wobec samochodu o wyjątkowej osobowości.

Skąd te różnice. Wersja 3-drzwiowa gwarantuje indywidualizm, doskonałe osiągi i przyjemność prowadzenia. Wersja 5-drzwiowa oferuje komfort jazdy, przestrzeń, poczucie bezpieczeństwa, wszechstronność oraz racjonalność, które przekładają się na ogólny koszt eksploatacji, bardzo konkurencyjny nie tylko wewnątrz samego segmentu, ale i na całym rynku.

Nowy model 5-drzwiowy stanowi silną pokusę również dla klientów zainteresowanych samochodami jednobryłowymi, którzy ostatnio pojawili się na tym obszarze rynku. Fiat stilo dodaje bowiem do tradycyjnej formuły typowe zalety tej grupy pojazdów: jest wygodny przy wsiadaniu i wysiadaniu, wewnątrz oferuje dużo przestrzeni, podwyższona pozycja kierowcy zapewnia poczucie większej kontroli nad drogą. Oprócz tego przedni fotel składa się do przodu, a tylne mogą być przesuwane i odchylane niezależnie od siebie. Takie rozwiązanie pozwala dostosować wnętrze do indywidualnych wymagań w danej chwili.

Oceńcie sami



Nie będziemy dużo pisać o sylwetce, pozostawiając naszym Czytelnikom jej ocenę. My ograniczymy się do jednego stwierdzenia. Nam ten samochód po prostu się podoba.
Nowy model oferuje bogatą, a przede wszystkim zróżnicowaną gamę jednostek napędowych. Należą do nich cztery silniki benzynowe i dwa ''Common Rail'' turbodiesel od 59 do 125 kW (80 - 170 KM), posiadające wielorakie zalety, dające się w pełni wykorzystać dzięki obecności 5- i 6-stopniowej skrzyni biegów - a przy najlepszej oferowanej jednostce - przekładni z funkcją sekwencyjnej zmiany położeń Selespeed

Jak u teściowej


Jeśli chodzi o bezpieczeństwo bierne, fiat stilo jako jedyny w segmencie oferuje 8 poduszek powietrznych, z których dwie przednie są dwufazowe. Natomiast od strony bezpieczeństwa czynnego nowy model szczyci się czterema hamulcami tarczowymi oraz oferuje wszystkie dostępne na dzień dzisiejszy urządzenia kontroli hamowania i trakcji. ABS zintegrowany z korektorem hamowania EBD. ASR ograniczający boksowanie kół podczas przyspieszenia. Urządzenia EVA i HBA pomagające kierowcy w momencie nagłego, panicznego hamowania. Wyszukany ESP, który na zakrętach elektronicznie kontroluje dynamiczną stabilizację toru jazdy. Ponadto model dysponuje reflektorami ksenonowymi, zapewniającymi świetną widoczność w każdych warunkach atmosferycznych.
Fiat stilo to aż 19 wersji. Rodzą się one z połączenia jednej z największych i najbardziej zróżnicowanych ofert w tym segmencie, na którą składają się: dwa pojazdy o odmiennej stylistyce (3- i 5-drzwiowy), sześć silników (1.2 16V - 1.6 16V - 1.8 16V - 2.4 20V - 1.9 JTD 80 KM - 1.9 JTD 115 KM), pięć przekładni (cztery mechaniczne i jedna Selespeed), trzy wersje wyposażenia (Active, Dynamic
i Abarth) i 17 kolorów karoserii, do których można dobrać różne barwy
i tkaniny pokrycia wnętrz.

Włoska jazda


Na koniec słów kilka o tym jak się jeździ nowym modelem, kiedy będzie dostępny w Polsce i w jakiej cenie.
Podczas testu w słonecznej Hiszpanii, w okolicach Barcelony, a dokładniej katalońskiego toru Formuły Pierwszej, stilo wzbudzały sporą sensację. Przywykli do różnego rodzaju samochodów Hiszpanie, na widok stilo stawali i odwracali głowy, bo jest to naprawdę ładny samochód. Wspólnie z kolegą z Łodzi, Jackiem Frankiem, z periodyku ''Auto Dziś i Jutro'', przejechaliśmy stilo kilkadziesiąt kilometrów.
Mieliśmy okazję jeździć oszczędnym modelem 1,9 JTD (diesel z common rail), w wersji 3-drzwiowej. Jest to faktycznie samochód dla ludzi o lekko sportowym zacięciu. Siedzi się nisko, auto prowadzi się pewnie.

Ale od początku. Pierwsze wrażenie jest takie, że kierownica nie stawia oporu. Jest to zasługa podwójnego wspomagania, Dual Drive, które intensywniej pracuje do prędkości 20 km/h, a następnie sztywnieje. Jest to rozwiązanie bardzo dobre, wzięte prosto z najnowszego punto.
Rewelacyjny silnik 1,9 JTD to optymalne rozwiązanie. Łączy w sobie dynamikę z niskim zużyciem paliwa. Model, którym jeździliśmy, nie tylko poruszał się bardzo cicho, był także niezwykle dynamiczny.

Na pochwałę zasługuje zawieszenie. Podczas jazdy po ostrych zakrętach górskiej drogi, stilo bardzo pewnie pokonywało ''agrafkowate'' łuki. To kolejny plus.
Wykończenie środka nie ma nic wspólnego z dotychczasowymi modelami Fiata. Nie odbiega niczym od konkurencji w postaci VW golfa. Miękkie, miłe w dotyku, solidne, tak można je określić.

Podsumowując. Stilo to udany, nowy model Fiata. Wszystko jednak to kwestia ceny.
O tej jednak nikt nic nie mówił. Bogusław Cieślar, rzecznik prasowy Fiat Auto Poland, poinformował, że cena jest ustalana. Natomiast dziennikarze włoscy znaleźli w Internecie prawdopodobną cenę najlepiej wyposażonego modelu z najsłabszym silnikiem. Ta cena to 30 milionów lirów, czyli ok. 60 tysięcy złotych. Zaznaczyć jednak należy, że jest to wirtualna plotka.

Bogusław Cieślar powiedział także, że stilo pojawi się na naszym rynku już w styczniu przyszłego roku.

Skomentuj i udostępnij na Facebooku

Komentarze 0

Na razie brak komentarzy, Twój może być pierwszy.
Na razie brak komentarzy, Twój może być pierwszy.

Skomentuj

Aby napisać komentarz, należy się zalogować:

Nie publikujemy nic na Twojej tablicy na Facebooku oraz nikomu nie udostępniamy Twoich danych osobistych.
Podczas pierwszego logowania zostaniesz poproszony o wybór swojej nazwy użytkownika.

Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Jacek Ziółkowski (Motor Lublin): Nie dokonaliśmy niemożliwego
galeria

Jacek Ziółkowski (Motor Lublin): Nie dokonaliśmy niemożliwego

Rozmowa z Jackiem Ziółkowskim, menadżerem Motoru Lublin

3-latek przygnieciony przez automatyczną bramę. Dziecko nie żyje
film

3-latek przygnieciony przez automatyczną bramę. Dziecko nie żyje

Nie żyje 3-letni chłopczyk, który został przygnieciony przez bramę automatyczną. Do tragicznego wypadku doszło w gminie Ksawerów w województwie łódzkim. Szczegóły zdarzenia wyjaśnia policja.

Skrzydłowe MKS FunFloor Lublin będą miały łatwiej

Skrzydłowe MKS FunFloor Lublin będą miały łatwiej

W meczu z KPR Gminy Kobierzyce na boisko wróciła Daria Szynkaruk. To kolejna po Oktawii Płomińskiej zawodniczka, która wraca do zespołu po urazie.

Lublin. Szykują wiatę za 72 tysiące złotych. Gdzie stanie?

Lublin. Szykują wiatę za 72 tysiące złotych. Gdzie stanie?

Na początku przyszłego miesiąca powinien się zacząć montaż nowej wiaty na przystanku komunikacji miejskiej obok szpitala przy al. Kraśnickiej. Zarząd Transportu Miejskiego zapłaci za nią niemal 72 tys. zł.

Poszedł odwiedzić znajomą i wpadł

Poszedł odwiedzić znajomą i wpadł

Choć miał do odbycia karę więzienia, cieszył się wolnością. Tak było do czasu, kiedy postanowił odwiedzić znajomą. Policjanci, którzy przyjechali na interwencję sprawdzili mężczyznę w bazie danych. Wtedy potwierdziło się, że 40-latek jest poszukiwany przez sąd.

Polski Cukier Avia Świdnik – MKS Będzin 3:2. Wydarli zwycięstwo [zdjęcia]
galeria

Polski Cukier Avia Świdnik – MKS Będzin 3:2. Wydarli zwycięstwo [zdjęcia]

W pierwszym meczu nowego sezonu Polski Cukier Avia pokonała po zaciętym spotkaniu MKS Będzin 3:2. MVP wybrany został atakujący świdniczan Mateusz Rećko.

Szykowali sesję ws. kontrowersyjnej inwestycji, ale radni PiS się wycofali

Szykowali sesję ws. kontrowersyjnej inwestycji, ale radni PiS się wycofali

O planowanej budowie spalarni odpadów nie będzie dyskusji na specjalnie zwołanej sesji Rady Miasta. Powód? Swoje podpisy pod wnioskiem w tej sprawie wycofało troje radnych z Prawa i Sprawiedliwości.

"Ballady i romanse" w Smoku. Za nami Narodowe Czytanie
galeria

"Ballady i romanse" w Smoku. Za nami Narodowe Czytanie

W puławskim klubie Smok w ostatnią sobotę miłośnicy polskiej literatury mieli okazję posłuchać wydanych w 1822 roku "Ballad i romansów" autorstwa Adama Mickiewicza. To część ogólnopolskiej akcji Narodowego Czytania.

Avia Świdnik rozpoczęła współpracę z Legią Warszawa

Avia Świdnik rozpoczęła współpracę z Legią Warszawa

Młodzi piłkarze ze Świdnika będą się uczyć od najlepszych. Akademia Piłkarska Avii właśnie rozpoczęła współpracę z Legią Warszawa, czyli 16-krotnym mistrzem Polski i 19-krotnym zdobywcą Pucharu Polski. „Wojskowi” mogą się także pochwalić jedną z najlepszych akademii w kraju.

Konserwatorze, jak tak można? Radny przeciwko blokom na zabytkowym terenie

Konserwatorze, jak tak można? Radny przeciwko blokom na zabytkowym terenie

Na „nie” była Miejska Komisja Urbanistyczno-Architektoniczna, ale już Wojewódzki Urząd Ochrony Zabytków łaskawym okiem spojrzał na pomysł, by na terenie zabytkowych Koszar w Zamościu powstały współczesne bloki. Miejski radny chce wyjaśnień w tej sprawie i dlatego pisze do szefa WUOZ oraz ministra kultury i dziedzictwa narodowego.

Uciekł z papierosami. 22-latek z Zamościa trafił już do aresztu

Uciekł z papierosami. 22-latek z Zamościa trafił już do aresztu

Wszedł do sklepu w maseczce i poprosił o cztery kartony papierosów. Miał zapłacić kartą płatniczą, ale ostatecznie uciekł z niezapłaconym towarem. Szarpiąc się chwilę wcześniej z pracownikami sklepu. 22-letni sprawca został już zatrzymany. I trafił za kraty.

ChKS PŁ Łódź – MKS AZS UMCS Lublin 26:31. Niespodziewany lider

ChKS PŁ Łódź – MKS AZS UMCS Lublin 26:31. Niespodziewany lider

MKS AZS UMCS Lublin odniósł drugie zwycięstwo w tym sezonie i przewodzi tabeli.

PGE oficjalnie w Lublinie. Wpływowi działacze PiS na otwarciu. "Festiwal radości trwa"
Zdjęcia
galeria

PGE oficjalnie w Lublinie. Wpływowi działacze PiS na otwarciu. "Festiwal radości trwa"

To już oficjalne – po miesiącach oczekiwania i załatwiania formalności, trzecia co do wielkości firma w Polsce – Grupa Kapitałowa PGE – jest już w Lublinie. Na razie jak na swoje możliwości kadrowa obecność będzie symboliczna, ale finansowo szybko odczujemy przenosiny energetycznego giganta z Warszawy do naszego regionu.

Omega Stary Zamość – Hetman Zamość 3:1. Pozostałe wyniki zamojskiej klasy okręgowej

Omega Stary Zamość – Hetman Zamość 3:1. Pozostałe wyniki zamojskiej klasy okręgowej

Omega Stary Zamość zatrzymała na swoim stadionie Hetmana Zamość. Zawodnicy trenera Pawła Lewandowskiego wygrali 3:1, a ozdobą meczu było trafienie Szymona Dyrkacza bezpośrednio z rzutu rożnego

Światłowód na ulicy jest, ale nie dla każdego

Światłowód na ulicy jest, ale nie dla każdego

Mieszkaniec Kurowa liczył na podłączenie do budowanego w tym roku na jego ulicy światłowodu. Jego adres został uwzględniony w planach „Polski Cyfrowej”, ale na niewiele się to zdało, bo firma przyłączenia odmówiła.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium