
Saab 9-7X to pierwszy SUV w historii firmy. Jego premiera odbyła się tydzień temu w Nowym Jorku, podczas targów motoryzacyjnych

Geny, geny, geny
Widziany z boku 9-7X prezentuje czyste i niezakłócone linie obrysu, pozbawione gwałtownych uskoków i wystających kształtów. Światła tylne umieszczono w pionie, za przezroczystymi kloszami. Ich trójwymiarową i "kryształową” formę uzyskano przez użycie reflektorowych elementów optycznych oraz wysoką precyzję wykonania detali oprawy.
Sportowe zacięcie
Siła silnika
Bezpiecznie
Produkcja Saaba 9-7X rozpocznie się w styczniu 2005 r., a odbywać się będzie w zakładach General Motors w Moraine w stanie Ohio.
Dane techniczne
Moc wg norm EEC 275 KM (205 kW) 300 KM (224 kW)
przy 6000 obr./min przy 5200 obr./min
Maksymalny moment obr. wg norm EEC 372 Nm 447 Nm
przy 3600 obr./min przy 4000 obr./min
Średnica cylindra/skok mm 93 x 102 96 x 92
Maksymalne ciśnienie ładowania 10.0:1 9.9:1
Zużycie paliwa* l/100 km Miasto 15,7 15,7
Poza miastem 11,2 13,1
Osiągi 4200 4.2L I-6 5300 5.3L V8
Prędkość maksymalna 191 km/h 191 km/h
Przyśpieszenie 0-100km/h 8,9 s 7,8 s