Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Moto

26 czerwca 2020 r.
10:12

Tutaj naładujesz samochód elektryczny. Radni zatwierdzili mapę stacji w Lublinie

Autor: Zdjęcie autora Dominik Smaga
2 2 A A
(fot. Maciej Kaczanowski / archiwum)

Zatwierdzone zostały plany budowy 96 ogólnodostępnych stacji ładowania pojazdów elektrycznych. W każdej z nich będą dwa stanowiska z prądem. Rozmieszczenie stacji zaakceptowała dziś w nocy Rada Miasta. Budowa nie zacznie się od razu, planowane ładowarki mają być uruchomione do końca 2022 r.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować

– Naszym obowiązkiem jest dokonanie ustaleń lokalizacji stacji – mówi Artur Szymczyk, zastępca prezydenta miasta. Obowiązek wynika z Ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych.

Zgodnie z ustawą do końca bieżącego roku powinno działać w Lublinie 210 ogólnodostępnych punktów ładowania pojazdów, ale do tego nam daleko. – Na koniec 2019 r. mieliśmy ich 18 – przyznaje Beata Jędrzejewska-Kozłowska, dyrektor Biura Zarządzania Energią działającego w Urzędzie Miasta.

Oznacza to, że w Lublinie powinny powstać jeszcze 192 punkty ładowania. Właśnie tyle znalazło się na mapie zatwierdzonej w piątek przez Radę Miasta. Jej uchwała wskazuje 96 miejsc pod budowę stacji, ale każda z nich ma posiadać dwa punkty ładowania samochodów na prąd.

Lokalizacje były wcześniej uzgodnione przez Ratusz ze spółką PGE Dystrybucja. Wraz z Politechniką Lubelską stworzyła ona mapę miejsc, w których można się spodziewać większego zagęszczenia pojazdów na prąd, po czym „przefiltrowała ją” przez swoje możliwości techniczne. Z kolei miasto nałożyło na to mapę własności gruntów. – Jesteśmy zobowiązani do zlokalizowania stacji na swoim terenie – wyjaśnia Jędrzejewska-Kozłowska.

Miejsca wskazane pod budowę stacji nie są rozmieszczone równomiernie. – Na terenie dzielnicy Dziesiąta i na terenie Kośminka tych lokalizacji nie ma – dziwi się radny Piotr Popiel (PiS). Ratusz tłumaczy, że twórcy mapy wyszli z założenia, że stacje są mniej potrzebne w dzielnicach mających dużo zabudowy jednorodzinnej, bo tam wiele osób może naładować auto w domu.

Sfinansowanie i zamontowanie ładowarek będzie obowiązkiem spółki PGE Dystrybucja. Kiedy powinny powstać stacje? – Ustawa mówi, że do końca roku 2020, ale ustawy „covidowe” przesuwają ten termin. Będzie ustawa o dopłatach do odsetek bankowych i termin zostanie przesunięty – stwierdza szefowa Biura Zarządzania Energią.

W piątkowej uchwale radnych zapisano, że stacje mają być gotowe do końca 2022 r. Ratusz twierdzi, że spółka nie byłaby w stanie zamontować ładowarek jeszcze w tym roku. Dodaje za to, że „prawdopodobnie” jeszcze przed sylwestrem PGE ogłosi przetarg na budowę stacji.

Zatwierdzona lista stacji ładowania

Pogrubionym drukiem zaznaczamy miejsca, gdzie planowana jest nie jedna, a dwie (lub więcej, o czym piszemy w nawiasie) dwustanowiskowe stacje.

* al. Unii Lubelskiej, * pl. Zamkowy, * Agatowa, * al. Andersa, * Baśniowa, * Bursaki, * Bursztynowa, * Chodźki, * Czechowska * Czwartaków, * Długa, * Dolińskiego, * Dolna Panny Marii, * Dunikowskiego, * Faraona, * Fulmana, * Gębali, * Gospodarcza, * Grażyny, * Hetmańska, * Hutnicza, * Inżynierska, * Jagodowa, * Kazimierza Wielkiego, * Kiepury, * Koralowa, * Krasińskiego, * Królowej Jadwigi, * Kurantowa, * Kuronia, * Lawinowa, * Legendy, * Leszczyńskiego, * Lipińskiego, * Magnoliowa, * Matki Teresy z Kalkuty, * Medalionów, * Melomanów, * Mełgiewska, * Młodej Polski, * Morelowa, * Nałęczowska, * Narutowicza, * Obrońców Pokoju, * Obywatelska, * Paderewskiego, * Paganiniego, * Pogodna, * Pustowójtówny, * Radości, * Radziszewskiego, * Romanowskiego, * Romera, * Różana, * Rusałka, * Sierpińskiego, * Skromna, * Sławin, * Stadionowa (sześć zestawów po dwie ładowarki), * Symfoniczna, * Szafirowa, * Szczytowa, * Szeligowskiego, * Szmaragdowa, * Szwoleżerów, * Śliwińskiego, * Tarasowa, * Trześniowska, * Tumidajskiego, * Wilowa (trzy zestawy po dwie ładowarki), * Wojtyłów, * Wrońska, * Wspólna, * Wyżynna, * Zalewskiego, * Zamojska, * Związkowa, * Zygmunta Augusta, * Żołnierska.

Skomentuj i udostępnij na Facebooku
e-Wydanie

Komentarze 2

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
Przyjaciel_lub_NIE / 26 czerwca 2020 r. o 11:36
+3
A koszt ładowania to jaki będzie ??? Ile złotych za kWh - policzy PGE dystrybucja ???
Avatar
-felipe_96. / 28 czerwca 2020 r. o 01:35
-1
Ja to się dziwię czemu miasto nie inwestuje w samochody i autobusy na wodór( W Niemczech na poważnie się o tym myśli i zamierza w to inwestować) albo hybrydy, że załóżmy do 20-30km/godzinę pojazd jedzie używając prądu natomiast po przekroczeniu tej bariery następuje jazda klasyczna, oparta na spalaniu paliwa. Elektryki zarówno samochody jak i autobusy to kosztowne przedsięwzięcie - dla samochodów potrzeba specjalnych ładowarek( nie wiadomo ile wyniesie cena naładowania i na ile takie ładowanie będzie wystarczać) a w przypadku elektrobusów potrzeba pantografów, które zajmują dodatkowe miejsce na pętli postojowej( dodatkowo naładowanie elektrobusu do pełna zajmuje kilka jak nie kilkanaście godzin, toteż elektrobusy będą ładowane przez noc w zajezdniach by podczas dnia móc długo jeździć, a pantografy na pętlach autobusowych będą raczej służyć lekkimi zastrzykami energii kiedy jest okres oczekiwania na odjazd. W przypadku problemów technicznych albo jakiej awarii, która spowoduje odcięcie dostępu prądu jest kłopot i klasyczny pojazd z silnikiem spalinowym jest wówczas bezawaryjny a takowych w taborze miejskim potrzeba). Należy mieć też na względzie rosnące ceny zużycia prądu. Wiem, że teraz są takie trendy, by było mniej spalania ale prawda jest taka, że klasyczne pojazdy z silnikami spalinowymi czy to samochody czy autobusy są jak na razie dużo efektywniejsze i zdecydowanie mniej awaryjne aniżeli elektryczne ich odpowiedniki. Poza tym w przypadku pojazdów komunikacji miejskiej to już są trolejbusy i one wystarczają, trakcja wzdłuż i wszerz w mieście rozwinięta, tabory trolejbusowego jest dużo( więcej niż autobusowego) i to wystarczy byle efektywniej rozwijać dalej. Miasto co prawda dostanie 12(albo 20) sztuk elektrobusów w tym albo w przyszłym roku i to warto by było potraktować jako test, eksperyment. Nie warto zbyt szarżować w tym kierunku, dużo lepiej by było aby udało się zdobyć pojazdy( w tym zwłaszcza przegubowe) z klasycznymi silnikami spalinowymi, oczywiście spełniającymi normy emisji spalin. Jeżeli jakiekolwiek rozwiązania przyszłościowe, tzw. ekologiczne szły by w kierunku maksymalnego zastąpienia rozwiązań spalinowych na rzecz prądochłonnych to będzie bardzo duże zużycie prądu a co za tym idzie jego ceny będą dalej rosnąć ale nie to jest najgorsze - nadmierne zużycie prądu może spowodować to, że w jakiś dzielnicach, częściach miastach mogą być przerwy w dostawie prądu, awarie. Także rozwiązania wodorowe lub też hybrydowe(prąd/spaliny) w transporcie są lepszymi kierunkami, tutaj potrzeba poczynić badania i rozwój.
Ja to się dziwię czemu miasto nie inwestuje w samochody i autobusy na wodór( W Niemczech na poważnie się o tym myśli i zamierza w to inwestować) albo hybrydy, że załóżmy do 20-30km/godzinę pojazd jedzie używając prądu natomiast po przekroczeniu tej bariery następuje jazda klasyczna, oparta na spalaniu paliwa. Elektryki zarówno samochody jak i autobusy to kosztowne przedsięwzięcie - dla samochodów potrzeba specjalnych ładowarek( nie wiadomo ile wyniesie cena naładowania i na ile takie ładowanie będzie wystarczać) a w przypadku elektrobusów po... rozwiń
Avatar
-felipe_96. / 28 czerwca 2020 r. o 01:35
-1
Ja to się dziwię czemu miasto nie inwestuje w samochody i autobusy na wodór( W Niemczech na poważnie się o tym myśli i zamierza w to inwestować) albo hybrydy, że załóżmy do 20-30km/godzinę pojazd jedzie używając prądu natomiast po przekroczeniu tej bariery następuje jazda klasyczna, oparta na spalaniu paliwa. Elektryki zarówno samochody jak i autobusy to kosztowne przedsięwzięcie - dla samochodów potrzeba specjalnych ładowarek( nie wiadomo ile wyniesie cena naładowania i na ile takie ładowanie będzie wystarczać) a w przypadku elektrobusów potrzeba pantografów, które zajmują dodatkowe miejsce na pętli postojowej( dodatkowo naładowanie elektrobusu do pełna zajmuje kilka jak nie kilkanaście godzin, toteż elektrobusy będą ładowane przez noc w zajezdniach by podczas dnia móc długo jeździć, a pantografy na pętlach autobusowych będą raczej służyć lekkimi zastrzykami energii kiedy jest okres oczekiwania na odjazd. W przypadku problemów technicznych albo jakiej awarii, która spowoduje odcięcie dostępu prądu jest kłopot i klasyczny pojazd z silnikiem spalinowym jest wówczas bezawaryjny a takowych w taborze miejskim potrzeba). Należy mieć też na względzie rosnące ceny zużycia prądu. Wiem, że teraz są takie trendy, by było mniej spalania ale prawda jest taka, że klasyczne pojazdy z silnikami spalinowymi czy to samochody czy autobusy są jak na razie dużo efektywniejsze i zdecydowanie mniej awaryjne aniżeli elektryczne ich odpowiedniki. Poza tym w przypadku pojazdów komunikacji miejskiej to już są trolejbusy i one wystarczają, trakcja wzdłuż i wszerz w mieście rozwinięta, tabory trolejbusowego jest dużo( więcej niż autobusowego) i to wystarczy byle efektywniej rozwijać dalej. Miasto co prawda dostanie 12(albo 20) sztuk elektrobusów w tym albo w przyszłym roku i to warto by było potraktować jako test, eksperyment. Nie warto zbyt szarżować w tym kierunku, dużo lepiej by było aby udało się zdobyć pojazdy( w tym zwłaszcza przegubowe) z klasycznymi silnikami spalinowymi, oczywiście spełniającymi normy emisji spalin. Jeżeli jakiekolwiek rozwiązania przyszłościowe, tzw. ekologiczne szły by w kierunku maksymalnego zastąpienia rozwiązań spalinowych na rzecz prądochłonnych to będzie bardzo duże zużycie prądu a co za tym idzie jego ceny będą dalej rosnąć ale nie to jest najgorsze - nadmierne zużycie prądu może spowodować to, że w jakiś dzielnicach, częściach miastach mogą być przerwy w dostawie prądu, awarie. Także rozwiązania wodorowe lub też hybrydowe(prąd/spaliny) w transporcie są lepszymi kierunkami, tutaj potrzeba poczynić badania i rozwój.
Ja to się dziwię czemu miasto nie inwestuje w samochody i autobusy na wodór( W Niemczech na poważnie się o tym myśli i zamierza w to inwestować) albo hybrydy, że załóżmy do 20-30km/godzinę pojazd jedzie używając prądu natomiast po przekroczeniu tej bariery następuje jazda klasyczna, oparta na spalaniu paliwa. Elektryki zarówno samochody jak i autobusy to kosztowne przedsięwzięcie - dla samochodów potrzeba specjalnych ładowarek( nie wiadomo ile wyniesie cena naładowania i na ile takie ładowanie będzie wystarczać) a w przypadku elektrobusów po... rozwiń
Avatar
Przyjaciel_lub_NIE / 26 czerwca 2020 r. o 11:36
+3
A koszt ładowania to jaki będzie ??? Ile złotych za kWh - policzy PGE dystrybucja ???
Zobacz wszystkie komentarze 2

Skomentuj

Aby napisać komentarz, należy się zalogować:

Nie publikujemy nic na Twojej tablicy na Facebooku oraz nikomu nie udostępniamy Twoich danych osobistych.
Podczas pierwszego logowania zostaniesz poproszony o wybór swojej nazwy użytkownika.

Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Wstydliwy problem w Kraśniku

Wstydliwy problem w Kraśniku

O budowę i przebudowę miejskich szaletów w Kraśniku dopytywali radni. Po raz kolejny. Tymczasem okazuje się, że sprawa zamkniętego sanitariatu przy ul. Olejnej nie jest taka prosta.

Zwijanie przewodu po grillowaniu zakończyło się tragedią

Zwijanie przewodu po grillowaniu zakończyło się tragedią

26-latek zwijał przewód po grillowaniu. Poraził go prąd. Pomimo reanimacji, mężczyzna nie przeżył.

Lubelska spółka oddaje miliony za respiratory

Lubelska spółka oddaje miliony za respiratory

Lubelska spółka E&K zwróciła 14 mln euro przedpłaty za niezrealizowane dostawy respiratorów – zapewnia Ministerstwo Zdrowia. W ubiegłym tygodniu resort odstąpił od części umowy z kontrowersyjną firmą.

Pierwsza strona Dziennika Wschodniego z 6 lipca 2020 r.

Pierwsza strona Dziennika Wschodniego z 6 lipca 2020 r.

Lubelskie: 14-latka zadzwoniła na numer alarmowy. Powiedziała, że została zgwałcona

Lubelskie: 14-latka zadzwoniła na numer alarmowy. Powiedziała, że została zgwałcona

Z uwagi na wiek, nieletnią przesłuchano przed sądem. Z relacji 14-letniej mieszkanki powiatu chełmskiego wynika, że została zgwałcona przez starszego, bo 24-letniego mężczyznę. Do zdarzenia miało dojść w ostatnich dniach czerwca.

500 zł za „Parafię z zasadami”. Jak razem z proboszczem zniknęła strona na Facebooku
Alarm 24

500 zł za „Parafię z zasadami”. Jak razem z proboszczem zniknęła strona na Facebooku

Strona parafii przy ul. Bernardyńskiej w Lublinie na Facebooku zmieniła nie tylko nazwę, ale i właściciela. Kilkanaście dni przed odejściem proboszcza ks. Mirosława Matusznego została sprzedana.

Złotówka za gaz ma zostać w kieszeni. Co jeszcze potaniało od 1 lipca?

Złotówka za gaz ma zostać w kieszeni. Co jeszcze potaniało od 1 lipca?

Od 1 lipca taniej płacimy m.in. za gaz, pączki i pieluchy. Wbrew wcześniejszym zapowiedziom nie wzrosły jeszcze ceny słodkich napojów.

Zmiany kadrowe w MOSiR Bystrzyca

Zmiany kadrowe w MOSiR Bystrzyca

Zmieniony został skład rady nadzorczej Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji „Bystrzyca”.

Dobry czas dla krwiopijców. Lublin nie będzie walczył z komarami

Dobry czas dla krwiopijców. Lublin nie będzie walczył z komarami

Nie będzie w tym roku oprysków przeciw komarom na publicznych terenach zielonych.

Puławy: Uczniom szykują zmiany przed szkołą

Puławy: Uczniom szykują zmiany przed szkołą

Teren przed Szkołą Podstawową nr 11 w Puławach w ciągu najbliższych miesięcy przejdzie metamorfozę. Przebudowana zostanie droga rowerowa, powstanie deptak, oświetlenie, a starą nawierzchnię z płyt zastąpi kostka. Za pobliskim przedszkolem zaplanowano plac zabaw.

Premier do seniorów: nie bójcie się koronawirusa. A w weekend w woj. lubelskim 24 nowe przypadki

Premier do seniorów: nie bójcie się koronawirusa. A w weekend w woj. lubelskim 24 nowe przypadki

O tym, że „wirus jest w odwrocie” i „już nie trzeba się go bać” przekonuje w ostatnich dniach premier Mateusz Morawiecki, zachęcając do głosowania w drugiej turze wyborów prezydenckich zwłaszcza osoby starsze. Tymczasem w weekend w województwie lubelskim potwierdzono aż 24 nowe przypadki zakażenia.

Były reprezentant Polski w Chełmiance?

Były reprezentant Polski w Chełmiance?

Kolejne, ciekawe wieści napływają z Chełma. Działacze biało-zielonych chcieliby dokonać jeszcze jednego, głośnego transferu. W kuluarach od dłuższego czasu mówi się, że na celowniku Chełmianki znalazł się były reprezentant Polski Dawid Janczyk.

Skażona woda w gminie Niemce. Wykryto bakterie coli

Skażona woda w gminie Niemce. Wykryto bakterie coli

W ujęciu wody w Niemcach wykryto bakterie coli. Trwa chlorowanie wodociągu. Jutro zostaną pobrane próbki do badań, które wykażą czy woda jest już czysta.

Nowa fryzura Lublina. Czy mieszkańcy miasta polubią niekoszone trawniki?
Magazyn

Nowa fryzura Lublina. Czy mieszkańcy miasta polubią niekoszone trawniki?

Tego lata mieszkańcy Lublina i innych miast ze zdumieniem oglądają zupełnie niekoszone trawniki, które w naturalny sposób zarastają nasz krajobraz. Można je uznać je za kolejną anomalię, która kiedyś minie. Ale może lepiej... polubić?

Nowy aquapark powstał niedaleko Lublina. Park Avia już otwarty [zdjęcia]
galeria

Nowy aquapark powstał niedaleko Lublina. Park Avia już otwarty [zdjęcia]

Najpierw plany otwarcia Parku Avia – nowego kompleksu sportowo-rekreacyjnego pokrzyżował wybuch epidemii koronawirusa. W piątek – otwarcie basenów ponownie zostało przełożone ze względu na awarię wodociągową. Udało się za trzecim razem. W niedzielę z wodnych atrakcji mogli skorzystać pierwsi klienci.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.