Takich wyników nikt się nie spodziewał. Seat leon zdetronizował dotychczasowego zwycięzcę dwóch pierwszych testów - passata B5.
Czytelnicy oceniali pojazdy w kilku kategoriach: napęd, zawieszenie, prowadzenie, hamulce, praktyczność, przestronność, jakość podzespołów i wykończenia, niezawodność i koszty. Wprawdzie leon nie wygrał w żadnej kategorii, ale plasował się na czołowych miejscach. W ogólnej punktacji dało mu to laur pierwszeństwa.
Drugie miejsce zajęło volvo S/V 40. Czytelnicy docenili przede wszystkim wykończenie wnętrza. Co ciekawe, niewielu z nich wiedziało, że to auto było produkowane w Holandii i jest bratem bliźniakiem mitsubishi carisma.
Trzecie miejsce przypadło hondzie civic VII generacji. Samochód japońskiej firmy został doceniony za niezawodność.
Czwarte miejsce przypadło także hondzie civic, ale 8 generacji. Czytelnicy najwięcej uwag mieli do zawieszenia, które znacznie się popsuło w stosunku do poprzedniej generacji tego modelu.
Czołową piątkę zamyka triumfator dwóch pierwszych decyzji Narodowego Auto Testu - passat B5. Główną przyczyną tak poważnego spadku były zbyt częste awarie przedniego zawieszenia, co niekorzystnie odbija się na kosztach eksploatacji tego modelu.
(p.p.)