Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Puławy

4 stycznia 2020 r.
19:46

2020 w Puławach. Rok przeprowadzek dla kultury i sportu

0 30 A A
Puławy
Puławy (fot. Radosław Szczęch / archiwum)

Rok 2020 w mieście przyniesie dwa ważne otwarcia – odnowionego Domu Chemika i hali sportowej

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować

Rozpoczynający się rok będzie stał pod znakiem dwóch wydarzeń. Pierwszym z nich ma być otwarcie nowej hali sportowo-widowiskowej. Prawdopodobnie dojdzie do tego w pierwszej połowie roku. Przedsięwzięcie warte ok. 108 mln zł znacznie nadwerężyło miejski budżet, ale dzięki niemu puławski sport zyska jeden z najnowocześniejszych obiektów tej wielki w skali kraju. Hala pozwoli w końcu rozgrywać mecze z najlepszymi drużynami u siebie i prowadzić transmisje telewizyjne w najwyższej jakości. Wykorzystywana ma być do organizacji wydarzeń kulturalnych, w tym koncertów. A to szansa na przyciągnięcie do miasta znanych artystów na imprezy biletowane.

Jesienią 2020 roku otwarty zostanie nowy Dom Chemika warty ok. 42 mln zł. To oznacza powrót do macierzy zarówno pracowników Puławskiego Ośrodka Kultury, jak i szeregu organizowanych przez ten podmiot wydarzeń artystycznych. Podczas tegorocznych Dni Puław wystąpi Michał Szpak, a oprócz stałych wydarzeń, POK przygotowuje nowe. Jednym z nich jest projekt „W labiryncie zmysłów” poświęcony osobom niepełnosprawnym, w tym niewidomym.

Jeśli chodzi o drogi, najwięcej zmieni się na Komunalnej i Mościckiego. Obie ulice zostaną przedłużone, a połączy je nowe rondo. Łącznie na drogi miasto przeznaczy w tym roku ok. 13 mln zł. Ta suma może wzrosnąć, jeśli uda się pozyskać środki ministerialne na przedłużenie ul. Norblina oraz nową drogę przy torach kolejowych). – Gdy otrzymamy środki na ten cel, będziemy wnioskować o wpisanie tych zadań do budżetu – informuje Wiesław Stolarski, dyrektor Zarządu Dróg Miejskich.

W rozpoczynającym się roku może także zapaść ważna decyzja, na którą czekają władze Puław. Chodzi o orzeczenie NSA dotyczące statutu byłej drogi wojewódzkiej nr 801 (Dęblińska, Piaskowa, Czartoryskich, Głęboka) w Puławach. – Liczymy na to, że to orzeczenie będzie dla nas korzystne – przyznaje szef ZDM-u. Najważniejsze, żeby w ogóle zapadało, gdyż wszelkie duże inwestycje na tych ulicach są obecnie „zamrożone”.

Odnotować warto także rozpoczęcie prac przy ocieplaniu szpitala. Mają ruszyć w kwietniu, a potrwają do wiosny roku 2022. W Zakładach Azotowych będziemy obserwować rosnący nowy blok energetyczny. Na błoniach pojawi się nowa budka lęgowa dla ptaków, a na bulwarze - obrotowe leżaki.

Skomentuj i udostępnij na Facebooku
e-Wydanie

Komentarze 30

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
Lol / 5 stycznia 2020 r. o 16:29
+7
Połączenie Komunalnej i Mościckiego a  po drodze za wąski przejazd pod torami. Mistrzostwo świata w głupocie.
Zgadzam się. Dziękuję wizjonerowi  Januszowi
To dlaczego Maj nic nie zobił żeby wiadukt zbudować wg potrzeb jak jeszcze był czas? A czas był, Maj jest prezydentem już podad rok. Czas skończyć zrzucanie wszystkiego na Grobla, czas aby Maj wziął odpowiedzialność za decycje podejmowane w mieście.
Dlatego ze prace nad ciasnym wiaduktem trwają juz trzy czy cztery  lata?  Dlatego że projekt pozwolenia i kasa na takie inwestycje są planowane wiele lat wcześniej ? Dlatego ze PKP nie będzie zmieniało kosztownej inwestycji  w trajcie i wkasciwie pod koniec jej trwania? Poniewaz kiedy byla faza projektu i pozwolen Janusz powinien dzialac? A mial na to kilka lat? Dlatego że ciagle jego wszelaka nieudolność jest zwalana na kogoś a właściwie na jedną osobę? Dlatego ze to niedorzeczne? Dlatego że za wszystkie Januszowe błędy i zaniechania nie będzie odpowiadał Paweł czy inny człowiek? Proste i logiczne.
Inwestycja na pułwskich torach, a tym samym na wiadukcie ma ok. 2 letnie opóźnenie. Maj był aktywnym radnym za czasów groblowskich. Zapewne jako odpowiedzialny samorządowiec planował swoją aktywność poolityczną czyli kandydowanie na preydenta z odpowiednim wyprzedzeniem. Przecież napisał program wyborczy. Przecież znał zamierzenia inwestycyjne miasta jako radny, kandydatr na prezydenta i prezydent. Przecież mógł naprwić błędy januszowe jak był na to czas. I fakt teraz to on będzie odpowiadał za działania prezydenta Puław, bo to on, Maj, został upoważniony przez mieszkańców do tego aby za to odpowiadać, a przede wszystkim żeby działać na ich korzyść i racjonalnie wydawać podatki mieszkańców, które tak łatwo im podnosi. Proste i logicznhe.
Nie zmienia to faktu że projekty i pozwolenia budowlane modernizacji torów,  wysokości nasypów nad wiaduktem, szerokości i głębokości wiaduktu oraz finansowanie,zostały uzgadniane wiele lat temu.  Wtedy zaplanowano realizację złożonego programu inwestycyjnego wynikającego z przyjętych harmonogramów wykonywania zadań, podpisanych umów o dofinansowanie ze środków europejskich oraz uzyskanych pozwoleń. Podłością jest twierdzenie że ktokolwiek, w ostatnim półroczu trwania do tej opóźnionej wieloletniej inwestycji, mógł to zmienić i ma odpowiadać za poprzednika.
Czy Maj jako radny zgłaszał potrzebę zmiany projektów? Czy tylko interesował się Cyganami w Puławach? A tak na marginesie to już wszyscy zapomnieli o tym "problemie"?
 Nie wszyscy, była opcja kontenerów? Była i została olana przez radnych PiS czy Grobla. 
 Nie wszyscy, była opcja kontenerów? Była i została olana przez radnych PiS czy Grobla.  rozwiń
Avatar
Gość / 4 stycznia 2020 r. o 21:15
+7
Przedsięwzięcie znacznie nadwyrężyło miejski budżet? Chyba nasze kieszenie i to przez kolejne 10 lat - kiedy mieszkańcy w końcu dowiedzą się ile przez te lata zapłacą odsetek od tych kwot?
Avatar
Kfd / 5 stycznia 2020 r. o 18:23
+6
Połączenie Komunalnej i Mościckiego a  po drodze za wąski przejazd pod torami. Mistrzostwo świata w głupocie.
Zgadzam się. Dziękuję wizjonerowi  Januszowi
To dlaczego Maj nic nie zobił żeby wiadukt zbudować wg potrzeb jak jeszcze był czas? A czas był, Maj jest prezydentem już podad rok. Czas skończyć zrzucanie wszystkiego na Grobla, czas aby Maj wziął odpowiedzialność za decycje podejmowane w mieście.
Dlatego ze prace nad ciasnym wiaduktem trwają juz trzy czy cztery  lata?  Dlatego że projekt pozwolenia i kasa na takie inwestycje są planowane wiele lat wcześniej ? Dlatego ze PKP nie będzie zmieniało kosztownej inwestycji  w trajcie i wkasciwie pod koniec jej trwania? Poniewaz kiedy byla faza projektu i pozwolen Janusz powinien dzialac? A mial na to kilka lat? Dlatego że ciagle jego wszelaka nieudolność jest zwalana na kogoś a właściwie na jedną osobę? Dlatego ze to niedorzeczne? Dlatego że za wszystkie Januszowe błędy i zaniechania nie będzie odpowiadał Paweł czy inny człowiek? Proste i logiczne.
Inwestycja na pułwskich torach, a tym samym na wiadukcie ma ok. 2 letnie opóźnenie. Maj był aktywnym radnym za czasów groblowskich. Zapewne jako odpowiedzialny samorządowiec planował swoją aktywność poolityczną czyli kandydowanie na preydenta z odpowiednim wyprzedzeniem. Przecież napisał program wyborczy. Przecież znał zamierzenia inwestycyjne miasta jako radny, kandydatr na prezydenta i prezydent. Przecież mógł naprwić błędy januszowe jak był na to czas. I fakt teraz to on będzie odpowiadał za działania prezydenta Puław, bo to on, Maj, został upoważniony przez mieszkańców do tego aby za to odpowiadać, a przede wszystkim żeby działać na ich korzyść i racjonalnie wydawać podatki mieszkańców, które tak łatwo im podnosi. Proste i logicznhe.
Nie zmienia to faktu że projekty i pozwolenia budowlane modernizacji torów,  wysokości nasypów nad wiaduktem, szerokości i głębokości wiaduktu oraz finansowanie,zostały uzgadniane wiele lat temu.  Wtedy zaplanowano realizację złożonego programu inwestycyjnego wynikającego z przyjętych harmonogramów wykonywania zadań, podpisanych umów o dofinansowanie ze środków europejskich oraz uzyskanych pozwoleń. Podłością jest twierdzenie że ktokolwiek, w ostatnim półroczu trwania do tej opóźnionej wieloletniej inwestycji, mógł to zmienić i ma odpowiadać za poprzednika.
Czy Maj jako radny zgłaszał potrzebę zmiany projektów? Czy tylko interesował się Cyganami w Puławach? A tak na marginesie to już wszyscy zapomnieli o tym "problemie"?
Nie. Maj jako radny nie zajmował się wszystkim. Zapewne nie był informowany o szczegółach wszystkich  projektów miejskich,  czy przejazd ma mieć 7 czy 10 metrow szerokosci. Nie był od wręczania Grobla tak samo jak obecni  radni teraz nie są od wyręczania  żadnego prezydenta burmistrza czy wójta w Polsce. Nie możliwe  by znali u zajmowali się technicznymi projektami  i stanem  prawnym pozwoleń na budowę.   Nie jest ich obowiązkiem  wiedzieć jaka szerokość  ma mieć  przejazd jaki beton czy kostka zostanie tam zastosowana .  Ile cm pod nim I jaka będzie   podbudowa oraz jakie są parametry jakości wody splukujacej sedes.
A powinen. A jak go nie informowano to powinien dopytać, takie miał prawo i obowiązek. No ale do takiej aktywności potrzeba czegość więcej niż populistycznych hasełek pod publiczkę. A ekologia i woda w sedesie to oddzielny temat.
 Nie jestem  zwolennika ani Maja tym bardziej Grobla. Ale trolowe gadki że radny  ma obowiązek  znać szczegóły techniczne   kilkudziesięciu  projektów inwestycji miejskich  rocznie, to nic innego jak bzdura, hejt i szczucie kłamstwem w celu niszczenia  człowieka.  
 Nie jestem  zwolennika ani Maja tym bardziej Grobla. Ale trolowe gadki że radny  ma obowiązek  znać szczegóły techniczne   kilkudziesięciu  projektów inwestycji miejskich  rocznie, to nic innego jak bzdura, hejt i szczucie kłamstwem w celu niszczenia  człowieka.   rozwiń
Avatar
Ewa / 4 stycznia 2020 r. o 22:41
+6
Zastanawiam się z kim mam do czynienia, z wizjonerami czy głupcami? W hali sportowej wydarzenia artystyczne i w Domu Chemika? A miasto ma 47tys. mieszkańców tzn. że na utrzymanie tych obiektów będą płacili.... mieszkańcy czy krasnoludki. Bo moim zdaniem hali nie utrzyma nawet Mistrz Polski w...... czymś tam, a duże koncerty biletowane też tego nie zapewnią, bo ile razy w roku można iść z rodziną (4-osobową) na imprezę za 400 pln. A może prezydencji (stary i nowy) oraz radni, będą robili zrzutkę?
Avatar
Gość / 5 stycznia 2020 r. o 11:56
+5
Połączenie Komunalnej i Mościckiego a  po drodze za wąski przejazd pod torami. Mistrzostwo świata w głupocie.
Zgadzam się. Dziękuję wizjonerowi  Januszowi
To dlaczego Maj nic nie zobił żeby wiadukt zbudować wg potrzeb jak jeszcze był czas? A czas był, Maj jest prezydentem już podad rok. Czas skończyć zrzucanie wszystkiego na Grobla, czas aby Maj wziął odpowiedzialność za decycje podejmowane w mieście.
Dlatego ze prace nad ciasnym wiaduktem trwają juz trzy czy cztery  lata?  Dlatego że projekt pozwolenia i kasa na takie inwestycje są planowane wiele lat wcześniej ? Dlatego ze PKP nie będzie zmieniało kosztownej inwestycji  w trajcie i wkasciwie pod koniec jej trwania? Poniewaz kiedy byla faza projektu i pozwolen Janusz powinien dzialac? A mial na to kilka lat? Dlatego że ciagle jego wszelaka nieudolność jest zwalana na kogoś a właściwie na jedną osobę? Dlatego ze to niedorzeczne? Dlatego że za wszystkie Januszowe błędy i zaniechania nie będzie odpowiadał Paweł czy inny człowiek? Proste i logiczne.
 Inwestycja na pułwskich torach, a tym samym na wiadukcie ma ok. 2 letnie opóźnenie. Maj był aktywnym radnym za czasów groblowskich. Zapewne jako odpowiedzialny samorządowiec planował swoją aktywność poolityczną czyli kandydowanie na preydenta z odpowiednim wyprzedzeniem. Przecież napisał program wyborczy. Przecież znał zamierzenia inwestycyjne miasta jako radny, kandydatr na prezydenta i prezydent. Przecież mógł naprwić błędy januszowe jak był na to czas. I fakt teraz to on będzie odpowiadał za działania prezydenta Puław, bo to on, Maj, został upoważniony przez mieszkańców do tego aby za to odpowiadać, a przede wszystkim żeby działać na ich korzyść i racjonalnie wydawać podatki mieszkańców, które tak łatwo im podnosi. Proste i logicznhe.
 Inwestycja na pułwskich torach, a tym samym na wiadukcie ma ok. 2 letnie opóźnenie. Maj był aktywnym radnym za czasów groblowskich. Zapewne jako odpowiedzialny samorządowiec planował swoją aktywność poolityczną czyli kandydowanie na preydenta z odpowiednim wyprzedzeniem. Przecież napisał program wyborczy. Przecież znał zamierzenia inwestycyjne miasta jako radny, kandydatr na prezydenta i prezydent. Przecież mógł naprwić błędy januszowe jak był na to czas. I fakt teraz to on będzie odpowiadał za działania prezydenta Puław, bo ... rozwiń
Avatar
Grob / 4 stycznia 2020 r. o 23:51
+5
Połączenie Komunalnej i Mościckiego a  po drodze za wąski przejazd pod torami. Mistrzostwo świata w głupocie.
 Zgadzam się. Dziękuję wizjonerowi  Januszowi 
Avatar
Hccb / 5 stycznia 2020 r. o 18:06
+4
Nowe obiekty wymagają, nowych form działania,  wykształconych i doświadczonych ludzi. Dlatego władze miasta powinny zastanowić się nad nowymi konkursami na: dyrektora DCH i menedżerów projektów kulturalnych (instruktorów).  Na dyr. hali sportowej wybrano starego, dotychczasowego pracownika co nie gwarantuje innowacyjnego działania nowego obiektu, raczej powielanie dotychczasowych imprez. A wprowadzenie biletowanych imprez w hali podetnie możliwości zarobkowe DCH. Obawiam się że DCH i  Hala Sportowa dołączy do instytucji bardzo obciążających budżet miasta tak jak   Park Naukowo-Techniczny.  Czy będzie stać Puławy na utrzymanie tych obiektów, a gdzie remont i utrzymanie Muzeum Czartoryskich i Muzeum Polarnictwa?  Skończy się to zapewne przekazaniem 1 lub 2 władzom województwa, gdyż na dofinansowanie z Azotów nie ma co liczyć. Szkoda, że władze miasta nie wzniosły się nad puławski prowincjonalizm i nie spowodowały zbudowania JEDNEGO KOMPLEKSU KULTURALNO-SPORTOWEGO ( oraz muzealnego),  tak jak to robi się na całym świecie!!! Co byłoby (w sumie) tańsze i pozwoliłoby wykorzystać efektywnie potencjał obiektów, wyposażenia i ludzi.
  Kto się zgłosił do konkursu? Kogo wybrać? Pana Śliwę?
  Kto się zgłosił do konkursu? Kogo wybrać? Pana Śliwę? rozwiń
Avatar
. / 5 stycznia 2020 r. o 13:55
+4
No szczególnie miasto dokłada do inwestycji w Azotach.
a niby na co się dokłada ?
 Do hali się dokłada przecież to hala dla klubu co azoty ma nawet w nazwie
Avatar
wikary / 5 stycznia 2020 r. o 06:53
+4
Puławy to miasto zarządzane jak wiejska parafia. Tak było i jest. Przecież poza sieciami handlowymi nikt tu nie inwestuje, a wiele firm z powodu ubecmkiego urzędu skarbowego przenosi działalność do innych miast.
Avatar
Konan / 5 stycznia 2020 r. o 13:43
+3
Połączenie Komunalnej i Mościckiego a  po drodze za wąski przejazd pod torami. Mistrzostwo świata w głupocie.
Zgadzam się. Dziękuję wizjonerowi  Januszowi
To dlaczego Maj nic nie zobił żeby wiadukt zbudować wg potrzeb jak jeszcze był czas? A czas był, Maj jest prezydentem już podad rok. Czas skończyć zrzucanie wszystkiego na Grobla, czas aby Maj wziął odpowiedzialność za decycje podejmowane w mieście.
Dlatego ze prace nad ciasnym wiaduktem trwają juz trzy czy cztery  lata?  Dlatego że projekt pozwolenia i kasa na takie inwestycje są planowane wiele lat wcześniej ? Dlatego ze PKP nie będzie zmieniało kosztownej inwestycji  w trajcie i wkasciwie pod koniec jej trwania? Poniewaz kiedy byla faza projektu i pozwolen Janusz powinien dzialac? A mial na to kilka lat? Dlatego że ciagle jego wszelaka nieudolność jest zwalana na kogoś a właściwie na jedną osobę? Dlatego ze to niedorzeczne? Dlatego że za wszystkie Januszowe błędy i zaniechania nie będzie odpowiadał Paweł czy inny człowiek? Proste i logiczne.
Inwestycja na pułwskich torach, a tym samym na wiadukcie ma ok. 2 letnie opóźnenie. Maj był aktywnym radnym za czasów groblowskich. Zapewne jako odpowiedzialny samorządowiec planował swoją aktywność poolityczną czyli kandydowanie na preydenta z odpowiednim wyprzedzeniem. Przecież napisał program wyborczy. Przecież znał zamierzenia inwestycyjne miasta jako radny, kandydatr na prezydenta i prezydent. Przecież mógł naprwić błędy januszowe jak był na to czas. I fakt teraz to on będzie odpowiadał za działania prezydenta Puław, bo to on, Maj, został upoważniony przez mieszkańców do tego aby za to odpowiadać, a przede wszystkim żeby działać na ich korzyść i racjonalnie wydawać podatki mieszkańców, które tak łatwo im podnosi. Proste i logicznhe.
Nie zmienia to faktu że projekty i pozwolenia budowlane modernizacji torów,  wysokości nasypów nad wiaduktem, szerokości i głębokości wiaduktu oraz finansowanie,zostały uzgadniane wiele lat temu.  Wtedy zaplanowano realizację złożonego programu inwestycyjnego wynikającego z przyjętych harmonogramów wykonywania zadań, podpisanych umów o dofinansowanie ze środków europejskich oraz uzyskanych pozwoleń. Podłością jest twierdzenie że ktokolwiek, w ostatnim półroczu trwania do tej opóźnionej wieloletniej inwestycji, mógł to zmienić i ma odpowiadać za poprzednika.
Czy Maj jako radny zgłaszał potrzebę zmiany projektów? Czy tylko interesował się Cyganami w Puławach? A tak na marginesie to już wszyscy zapomnieli o tym "problemie"?
 Nie. Maj jako radny nie zajmował się wszystkim. Zapewne nie był informowany o szczegółach wszystkich  projektów miejskich,  czy przejazd ma mieć 7 czy 10 metrow szerokosci. Nie był od wręczania Grobla tak samo jak obecni  radni teraz nie są od wyręczania  żadnego prezydenta burmistrza czy wójta w Polsce. Nie możliwe  by znali u zajmowali się technicznymi projektami  i stanem  prawnym pozwoleń na budowę.   Nie jest ich obowiązkiem  wiedzieć jaka szerokość  ma mieć  przejazd jaki beton czy kostka zostanie tam zastosowana .  Ile cm pod nim I jaka będzie   podbudowa oraz jakie są parametry jakości wody splukujacej sedes.
 Nie. Maj jako radny nie zajmował się wszystkim. Zapewne nie był informowany o szczegółach wszystkich  projektów miejskich,  czy przejazd ma mieć 7 czy 10 metrow szerokosci. Nie był od wręczania Grobla tak samo jak obecni  radni teraz nie są od wyręczania  żadnego prezydenta burmistrza czy wójta w Polsce. Nie możliwe  by znali u zajmowali się technicznymi projektami  i stanem  prawnym pozwoleń na budowę.   Nie jest ich obowiązkiem  wiedzieć jaka szerokość  ma mieć  przejazd jaki beton czy kostka zostanie tam zastosowana .  Ile... rozwiń
Avatar
JoAnna / 9 stycznia 2020 r. o 11:23
0
Czym się szczycicie skoro znowu w terminie z DCH sie nie wyrobiliscie. Przeciez miał być gotowy na wiosne a tu mowa o jesieni . Nawet laik wiedział ze podawane terminy to marzenie a tu takie Halo. Z koleją brak terminu,obwodnica brak terminu,DCH brak terminu . Ciekawe czy Hala będzie na pierwszy mecz w nowym sezonie???
Avatar
oops / 8 stycznia 2020 r. o 11:10
0
Połączenie Komunalnej i Mościckiego a  po drodze za wąski przejazd pod torami. Mistrzostwo świata w głupocie.
 Mistrzostwo świata w głupocie... PKP. Ten wiadukt jest ich i możesz im naskoczyć.
Avatar
Kfd / 5 stycznia 2020 r. o 18:23
+6
Połączenie Komunalnej i Mościckiego a  po drodze za wąski przejazd pod torami. Mistrzostwo świata w głupocie.
Zgadzam się. Dziękuję wizjonerowi  Januszowi
To dlaczego Maj nic nie zobił żeby wiadukt zbudować wg potrzeb jak jeszcze był czas? A czas był, Maj jest prezydentem już podad rok. Czas skończyć zrzucanie wszystkiego na Grobla, czas aby Maj wziął odpowiedzialność za decycje podejmowane w mieście.
Dlatego ze prace nad ciasnym wiaduktem trwają juz trzy czy cztery  lata?  Dlatego że projekt pozwolenia i kasa na takie inwestycje są planowane wiele lat wcześniej ? Dlatego ze PKP nie będzie zmieniało kosztownej inwestycji  w trajcie i wkasciwie pod koniec jej trwania? Poniewaz kiedy byla faza projektu i pozwolen Janusz powinien dzialac? A mial na to kilka lat? Dlatego że ciagle jego wszelaka nieudolność jest zwalana na kogoś a właściwie na jedną osobę? Dlatego ze to niedorzeczne? Dlatego że za wszystkie Januszowe błędy i zaniechania nie będzie odpowiadał Paweł czy inny człowiek? Proste i logiczne.
Inwestycja na pułwskich torach, a tym samym na wiadukcie ma ok. 2 letnie opóźnenie. Maj był aktywnym radnym za czasów groblowskich. Zapewne jako odpowiedzialny samorządowiec planował swoją aktywność poolityczną czyli kandydowanie na preydenta z odpowiednim wyprzedzeniem. Przecież napisał program wyborczy. Przecież znał zamierzenia inwestycyjne miasta jako radny, kandydatr na prezydenta i prezydent. Przecież mógł naprwić błędy januszowe jak był na to czas. I fakt teraz to on będzie odpowiadał za działania prezydenta Puław, bo to on, Maj, został upoważniony przez mieszkańców do tego aby za to odpowiadać, a przede wszystkim żeby działać na ich korzyść i racjonalnie wydawać podatki mieszkańców, które tak łatwo im podnosi. Proste i logicznhe.
Nie zmienia to faktu że projekty i pozwolenia budowlane modernizacji torów,  wysokości nasypów nad wiaduktem, szerokości i głębokości wiaduktu oraz finansowanie,zostały uzgadniane wiele lat temu.  Wtedy zaplanowano realizację złożonego programu inwestycyjnego wynikającego z przyjętych harmonogramów wykonywania zadań, podpisanych umów o dofinansowanie ze środków europejskich oraz uzyskanych pozwoleń. Podłością jest twierdzenie że ktokolwiek, w ostatnim półroczu trwania do tej opóźnionej wieloletniej inwestycji, mógł to zmienić i ma odpowiadać za poprzednika.
Czy Maj jako radny zgłaszał potrzebę zmiany projektów? Czy tylko interesował się Cyganami w Puławach? A tak na marginesie to już wszyscy zapomnieli o tym "problemie"?
Nie. Maj jako radny nie zajmował się wszystkim. Zapewne nie był informowany o szczegółach wszystkich  projektów miejskich,  czy przejazd ma mieć 7 czy 10 metrow szerokosci. Nie był od wręczania Grobla tak samo jak obecni  radni teraz nie są od wyręczania  żadnego prezydenta burmistrza czy wójta w Polsce. Nie możliwe  by znali u zajmowali się technicznymi projektami  i stanem  prawnym pozwoleń na budowę.   Nie jest ich obowiązkiem  wiedzieć jaka szerokość  ma mieć  przejazd jaki beton czy kostka zostanie tam zastosowana .  Ile cm pod nim I jaka będzie   podbudowa oraz jakie są parametry jakości wody splukujacej sedes.
A powinen. A jak go nie informowano to powinien dopytać, takie miał prawo i obowiązek. No ale do takiej aktywności potrzeba czegość więcej niż populistycznych hasełek pod publiczkę. A ekologia i woda w sedesie to oddzielny temat.
 Nie jestem  zwolennika ani Maja tym bardziej Grobla. Ale trolowe gadki że radny  ma obowiązek  znać szczegóły techniczne   kilkudziesięciu  projektów inwestycji miejskich  rocznie, to nic innego jak bzdura, hejt i szczucie kłamstwem w celu niszczenia  człowieka.  
 Nie jestem  zwolennika ani Maja tym bardziej Grobla. Ale trolowe gadki że radny  ma obowiązek  znać szczegóły techniczne   kilkudziesięciu  projektów inwestycji miejskich  rocznie, to nic innego jak bzdura, hejt i szczucie kłamstwem w celu niszczenia  człowieka.   rozwiń
Avatar
Hccb / 5 stycznia 2020 r. o 18:06
+4
Nowe obiekty wymagają, nowych form działania,  wykształconych i doświadczonych ludzi. Dlatego władze miasta powinny zastanowić się nad nowymi konkursami na: dyrektora DCH i menedżerów projektów kulturalnych (instruktorów).  Na dyr. hali sportowej wybrano starego, dotychczasowego pracownika co nie gwarantuje innowacyjnego działania nowego obiektu, raczej powielanie dotychczasowych imprez. A wprowadzenie biletowanych imprez w hali podetnie możliwości zarobkowe DCH. Obawiam się że DCH i  Hala Sportowa dołączy do instytucji bardzo obciążających budżet miasta tak jak   Park Naukowo-Techniczny.  Czy będzie stać Puławy na utrzymanie tych obiektów, a gdzie remont i utrzymanie Muzeum Czartoryskich i Muzeum Polarnictwa?  Skończy się to zapewne przekazaniem 1 lub 2 władzom województwa, gdyż na dofinansowanie z Azotów nie ma co liczyć. Szkoda, że władze miasta nie wzniosły się nad puławski prowincjonalizm i nie spowodowały zbudowania JEDNEGO KOMPLEKSU KULTURALNO-SPORTOWEGO ( oraz muzealnego),  tak jak to robi się na całym świecie!!! Co byłoby (w sumie) tańsze i pozwoliłoby wykorzystać efektywnie potencjał obiektów, wyposażenia i ludzi.
  Kto się zgłosił do konkursu? Kogo wybrać? Pana Śliwę?
  Kto się zgłosił do konkursu? Kogo wybrać? Pana Śliwę? rozwiń
Avatar
QQ / 5 stycznia 2020 r. o 16:36
+2
Nowe obiekty wymagają, nowych form działania, wykształconych i doświadczonych ludzi. Dlatego władze miasta powinny zastanowić się nad nowymi konkursami na: dyrektora DCH i menedżerów projektów kulturalnych (instruktorów). Na dyr. hali sportowej wybrano starego, dotychczasowego pracownika co nie gwarantuje innowacyjnego działania nowego obiektu, raczej powielanie dotychczasowych imprez. A wprowadzenie biletowanych imprez w hali podetnie możliwości zarobkowe DCH. Obawiam się że DCH i Hala Sportowa dołączy do instytucji bardzo obciążających budżet miasta tak jak Park Naukowo-Techniczny. Czy będzie stać Puławy na utrzymanie tych obiektów, a gdzie remont i utrzymanie Muzeum Czartoryskich i Muzeum Polarnictwa? Skończy się to zapewne przekazaniem 1 lub 2 władzom województwa, gdyż na dofinansowanie z Azotów nie ma co liczyć. Szkoda, że władze miasta nie wzniosły się nad puławski prowincjonalizm i nie spowodowały zbudowania JEDNEGO KOMPLEKSU KULTURALNO-SPORTOWEGO ( oraz muzealnego), tak jak to robi się na całym świecie!!! Co byłoby (w sumie) tańsze i pozwoliłoby wykorzystać efektywnie potencjał obiektów, wyposażenia i ludzi.
Nowe obiekty wymagają, nowych form działania, wykształconych i doświadczonych ludzi. Dlatego władze miasta powinny zastanowić się nad nowymi konkursami na: dyrektora DCH i menedżerów projektów kulturalnych (instruktorów). Na dyr. hali sportowej wybrano starego, dotychczasowego pracownika co nie gwarantuje innowacyjnego działania nowego obiektu, raczej powielanie dotychczasowych imprez. A wprowadzenie biletowanych imprez w hali podetnie możliwości zarobkowe DCH. Obawiam się że DCH i Hala Sportowa dołączy do instytucji bardzo obciążających ... rozwiń
Avatar
Gość / 5 stycznia 2020 r. o 16:34
-5
Połączenie Komunalnej i Mościckiego a  po drodze za wąski przejazd pod torami. Mistrzostwo świata w głupocie.
Zgadzam się. Dziękuję wizjonerowi  Januszowi
To dlaczego Maj nic nie zobił żeby wiadukt zbudować wg potrzeb jak jeszcze był czas? A czas był, Maj jest prezydentem już podad rok. Czas skończyć zrzucanie wszystkiego na Grobla, czas aby Maj wziął odpowiedzialność za decycje podejmowane w mieście.
Dlatego ze prace nad ciasnym wiaduktem trwają juz trzy czy cztery  lata?  Dlatego że projekt pozwolenia i kasa na takie inwestycje są planowane wiele lat wcześniej ? Dlatego ze PKP nie będzie zmieniało kosztownej inwestycji  w trajcie i wkasciwie pod koniec jej trwania? Poniewaz kiedy byla faza projektu i pozwolen Janusz powinien dzialac? A mial na to kilka lat? Dlatego że ciagle jego wszelaka nieudolność jest zwalana na kogoś a właściwie na jedną osobę? Dlatego ze to niedorzeczne? Dlatego że za wszystkie Januszowe błędy i zaniechania nie będzie odpowiadał Paweł czy inny człowiek? Proste i logiczne.
Inwestycja na pułwskich torach, a tym samym na wiadukcie ma ok. 2 letnie opóźnenie. Maj był aktywnym radnym za czasów groblowskich. Zapewne jako odpowiedzialny samorządowiec planował swoją aktywność poolityczną czyli kandydowanie na preydenta z odpowiednim wyprzedzeniem. Przecież napisał program wyborczy. Przecież znał zamierzenia inwestycyjne miasta jako radny, kandydatr na prezydenta i prezydent. Przecież mógł naprwić błędy januszowe jak był na to czas. I fakt teraz to on będzie odpowiadał za działania prezydenta Puław, bo to on, Maj, został upoważniony przez mieszkańców do tego aby za to odpowiadać, a przede wszystkim żeby działać na ich korzyść i racjonalnie wydawać podatki mieszkańców, które tak łatwo im podnosi. Proste i logicznhe.
Nie zmienia to faktu że projekty i pozwolenia budowlane modernizacji torów,  wysokości nasypów nad wiaduktem, szerokości i głębokości wiaduktu oraz finansowanie,zostały uzgadniane wiele lat temu.  Wtedy zaplanowano realizację złożonego programu inwestycyjnego wynikającego z przyjętych harmonogramów wykonywania zadań, podpisanych umów o dofinansowanie ze środków europejskich oraz uzyskanych pozwoleń. Podłością jest twierdzenie że ktokolwiek, w ostatnim półroczu trwania do tej opóźnionej wieloletniej inwestycji, mógł to zmienić i ma odpowiadać za poprzednika.
Czy Maj jako radny zgłaszał potrzebę zmiany projektów? Czy tylko interesował się Cyganami w Puławach? A tak na marginesie to już wszyscy zapomnieli o tym "problemie"?
Nie. Maj jako radny nie zajmował się wszystkim. Zapewne nie był informowany o szczegółach wszystkich  projektów miejskich,  czy przejazd ma mieć 7 czy 10 metrow szerokosci. Nie był od wręczania Grobla tak samo jak obecni  radni teraz nie są od wyręczania  żadnego prezydenta burmistrza czy wójta w Polsce. Nie możliwe  by znali u zajmowali się technicznymi projektami  i stanem  prawnym pozwoleń na budowę.   Nie jest ich obowiązkiem  wiedzieć jaka szerokość  ma mieć  przejazd jaki beton czy kostka zostanie tam zastosowana .  Ile cm pod nim I jaka będzie   podbudowa oraz jakie są parametry jakości wody splukujacej sedes.
 A powinen. A jak go nie informowano to powinien dopytać, takie miał prawo i obowiązek. No ale do takiej aktywności potrzeba czegość więcej niż populistycznych hasełek pod publiczkę. A ekologia i woda w sedesie to oddzielny temat. 
 A powinen. A jak go nie informowano to powinien dopytać, takie miał prawo i obowiązek. No ale do takiej aktywności potrzeba czegość więcej niż populistycznych hasełek pod publiczkę. A ekologia i woda w sedesie to oddzielny temat.  rozwiń
Avatar
Lol / 5 stycznia 2020 r. o 16:29
+7
Połączenie Komunalnej i Mościckiego a  po drodze za wąski przejazd pod torami. Mistrzostwo świata w głupocie.
Zgadzam się. Dziękuję wizjonerowi  Januszowi
To dlaczego Maj nic nie zobił żeby wiadukt zbudować wg potrzeb jak jeszcze był czas? A czas był, Maj jest prezydentem już podad rok. Czas skończyć zrzucanie wszystkiego na Grobla, czas aby Maj wziął odpowiedzialność za decycje podejmowane w mieście.
Dlatego ze prace nad ciasnym wiaduktem trwają juz trzy czy cztery  lata?  Dlatego że projekt pozwolenia i kasa na takie inwestycje są planowane wiele lat wcześniej ? Dlatego ze PKP nie będzie zmieniało kosztownej inwestycji  w trajcie i wkasciwie pod koniec jej trwania? Poniewaz kiedy byla faza projektu i pozwolen Janusz powinien dzialac? A mial na to kilka lat? Dlatego że ciagle jego wszelaka nieudolność jest zwalana na kogoś a właściwie na jedną osobę? Dlatego ze to niedorzeczne? Dlatego że za wszystkie Januszowe błędy i zaniechania nie będzie odpowiadał Paweł czy inny człowiek? Proste i logiczne.
Inwestycja na pułwskich torach, a tym samym na wiadukcie ma ok. 2 letnie opóźnenie. Maj był aktywnym radnym za czasów groblowskich. Zapewne jako odpowiedzialny samorządowiec planował swoją aktywność poolityczną czyli kandydowanie na preydenta z odpowiednim wyprzedzeniem. Przecież napisał program wyborczy. Przecież znał zamierzenia inwestycyjne miasta jako radny, kandydatr na prezydenta i prezydent. Przecież mógł naprwić błędy januszowe jak był na to czas. I fakt teraz to on będzie odpowiadał za działania prezydenta Puław, bo to on, Maj, został upoważniony przez mieszkańców do tego aby za to odpowiadać, a przede wszystkim żeby działać na ich korzyść i racjonalnie wydawać podatki mieszkańców, które tak łatwo im podnosi. Proste i logicznhe.
Nie zmienia to faktu że projekty i pozwolenia budowlane modernizacji torów,  wysokości nasypów nad wiaduktem, szerokości i głębokości wiaduktu oraz finansowanie,zostały uzgadniane wiele lat temu.  Wtedy zaplanowano realizację złożonego programu inwestycyjnego wynikającego z przyjętych harmonogramów wykonywania zadań, podpisanych umów o dofinansowanie ze środków europejskich oraz uzyskanych pozwoleń. Podłością jest twierdzenie że ktokolwiek, w ostatnim półroczu trwania do tej opóźnionej wieloletniej inwestycji, mógł to zmienić i ma odpowiadać za poprzednika.
Czy Maj jako radny zgłaszał potrzebę zmiany projektów? Czy tylko interesował się Cyganami w Puławach? A tak na marginesie to już wszyscy zapomnieli o tym "problemie"?
 Nie wszyscy, była opcja kontenerów? Była i została olana przez radnych PiS czy Grobla. 
 Nie wszyscy, była opcja kontenerów? Była i została olana przez radnych PiS czy Grobla.  rozwiń
Avatar
. / 5 stycznia 2020 r. o 13:55
+4
No szczególnie miasto dokłada do inwestycji w Azotach.
a niby na co się dokłada ?
 Do hali się dokłada przecież to hala dla klubu co azoty ma nawet w nazwie
Avatar
? / 5 stycznia 2020 r. o 13:52
+1
Przedsięwzięcie znacznie nadwyrężyło miejski budżet? Chyba nasze kieszenie i to przez kolejne 10 lat - kiedy mieszkańcy w końcu dowiedzą się ile przez te lata zapłacą odsetek od tych kwot?
Spłata kapitału jak te 110mln to jedno a odsetki od tego to drugie - każdy kto ma kredyt wie o tym i nie potrzeba do tego wielkich finansistów jak na majowym zapleczu - to w końcu na jaki procent te długi bo narazie wiadomo tylko że na 10 lat i kto zaciąga te kredyty czy weksle miejskie wystawia - jeszcze stary czy już nowy prezydent?
Avatar
wróg publiczny #1 / 5 stycznia 2020 r. o 13:44
0
No szczególnie miasto dokłada do inwestycji w Azotach.
 a niby na co się dokłada ?
Zobacz wszystkie komentarze 30

Skomentuj

Aby napisać komentarz, należy się zalogować:

Nie publikujemy nic na Twojej tablicy na Facebooku oraz nikomu nie udostępniamy Twoich danych osobistych.
Podczas pierwszego logowania zostaniesz poproszony o wybór swojej nazwy użytkownika.

Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

W Lubartowie dwóch mężczyzn piło na ławce. Każdy ma teraz do zapłacenia po 5500 zł

W Lubartowie dwóch mężczyzn piło na ławce. Każdy ma teraz do zapłacenia po 5500 zł

Trzy decyzje administracyjne wydał sanepid na wniosek lubartowskiej policji za rażące łamanie przepisów dotyczących koronawirusa.

Pozycjonowanie stron - co to jest i jakie daje efekty?

Pozycjonowanie stron - co to jest i jakie daje efekty?

Pozycjonowanie stron w wyszukiwarkach internetowych to działania zwiększające widoczność strony w wynikach wyszukiwania. W chwili obecnej pozycjonowanie jest niezbędne, jeśli strona ma być widoczna w sieci i możliwa do odnalezienia. Pozycjonowanie wykonywane jest często z działaniami SEO.

Biała Podlaska: Handel na miejskim targowisku odblokowany. Ale tylko niektóre produkty

Biała Podlaska: Handel na miejskim targowisku odblokowany. Ale tylko niektóre produkty

Targowisko przy Al. Tysiąclecia w Białej Podlaskiej wznowi działalność, ale tylko dla sprzedających produkty rolno-spożywcze. Apelowali o to m.in. radni Zjednoczonej Prawicy.

Puławy: Ratusz chce kupić 40 tysięcy maseczek. Mieszkańcy znajdą je w skrzynkach na listy

Puławy: Ratusz chce kupić 40 tysięcy maseczek. Mieszkańcy znajdą je w skrzynkach na listy

Nawet 200 tysięcy złotych może kosztować dostawa 40 tysięcy maseczek ochronnych, których zamówienie na potrzeby mieszkańców miasta Puławy, zapowiedział prezydent Paweł Maj. Ich pierwsza partia powinna zostać dostarczona w przyszłym tygodniu. Maski mają być wielokrotnego użytku.

Dęblin kupił 5 tysięcy maseczek. Rozdają je na miejskim targowisku

Dęblin kupił 5 tysięcy maseczek. Rozdają je na miejskim targowisku

Pierwsza partia maseczek ochronnych wielokrotnego użytku dotarła już do Urzędu Miasta w Dęblinie. Udostępniono je pracownikom medycznym, strażakom oraz osobom pracującym w Ośrodku Pomocy Społecznej. Kolejne od dzisiaj rozdawane są na miejskim targowisku. Od poniedziałku będzie można je dostać w Ratuszu.

Bilet miesięczny za złotówkę. Gest kolejarzy dla medyków

Bilet miesięczny za złotówkę. Gest kolejarzy dla medyków

Nie tylko lekarze, ale również pielęgniarki, położne, diagności laboratoryjni, farmaceuci, kierowcy pogotowia ratunkowego, a nawet osoby sprzątające w placówkach służby zdrowia będą mieć prawo do zakupu kolejowego biletu miesięcznego za symboliczną złotówkę. Taką ofertę wprowadza dla nich od jutra spółka Polregio obsługująca połączenia lokalne.

Odszkodowania co musisz wiedzieć

Odszkodowania co musisz wiedzieć

Osoba, która doznała szkody, może ubiegać się o odszkodowanie. Sposoby postępowania w takich przypadkach regulują odpowiednie przepisy prawne. Z tego artykułu dowiesz się, co to jest odszkodowanie, kiedy możesz się o nie ubiegać i kto jest zobowiązany do jego wypłaty. Wyjaśnimy też, jakie są główne rodzaje i przykłady odszkodowań, w jaki sposób określa się ich wysokość oraz w których przypadkach o ich wypłacie powinien decydować sąd.

Holowanie samochodu – jak sobie poradzić? Doradza firma z Krakowa

Holowanie samochodu – jak sobie poradzić? Doradza firma z Krakowa

Możemy zrobić wszystko, żeby zapobiec awarii naszego auta na drodze, nie jesteśmy jednak w stanie przewidzieć wszystkich sytuacji. Każdy kierowca powinien być przygotowany do holowania pojazdu. Nawet jeżeli to nie nasz samochód się zepsuje, zawsze możemy zostać poproszeni o pomoc w holowaniu innego auta. Z tego względu zanim wyjedziemy na drogę, dowiedzmy się jak najwięcej o holowaniu.

Amatorska Liga Szachowa zaprasza na kolejne turnieju ONLINE

Amatorska Liga Szachowa zaprasza na kolejne turnieju ONLINE

To możliwość spędzenia mile czasu w tym trudnym okresie

203 nowe przypadki zakażenia koronawirusem w Polsce. Zmarły dwie pacjentki

203 nowe przypadki zakażenia koronawirusem w Polsce. Zmarły dwie pacjentki

Ministerstwo Zdrowia podało w piątek przed południem, że liczba osób zarażonych koronawirusem w Polsce wzrosła do 3 149 po tym, jak potwierdzono 203 kolejne przypadki zakażenia. Potwierdzono też śmierć dwóch pacjentek.

Najwięcej chorych przybywa w Lublinie. Nowe przypadki zakażenia koronawirusem w woj. lubelskim

Najwięcej chorych przybywa w Lublinie. Nowe przypadki zakażenia koronawirusem w woj. lubelskim

Mamy pięć nowych przypadków zakażenia koronawirusem SARS-CoV-2, potwierdzony pozytywnymi wynikami testów laboratoryjnych – informuje Agnieszka Strzępka, rzecznik wojewody lubelskiego.

Puławy: Radny namawia do pozostania w domach, wywiesił transparent

Puławy: Radny namawia do pozostania w domach, wywiesił transparent

Andrzej Mitruczuk, radny powiatu puławskiego umieścił na swoim balkonie transparent z napisem "#zostań w domu". Jego celem jest promowanie odpowiedzialnego zachowania w trakcie epidemii. Do włączenia się w akcję samorządowiec przekonuje również innych mieszkańców regionu.

Dwa całodobowe sklepy Lidl w Lublinie. Godziny otwarcia wszystkich sklepów sieci
galeria

Dwa całodobowe sklepy Lidl w Lublinie. Godziny otwarcia wszystkich sklepów sieci

Lidl, to kolejna po Biedronce sieć sklepów, która zdecydowała się na wydłużenie godzin pracy. Od dziś większość tych sklepów czynna jest w godzinach 6-24. Niektóre z nich pracują także przez całą dobę.

Helikopter z maseczkami ochronnymi dla mieszkańców dzisiaj przyleci do Międzyrzeca Podlaskiego

Helikopter z maseczkami ochronnymi dla mieszkańców dzisiaj przyleci do Międzyrzeca Podlaskiego

Dzisiaj w Międzyrzecu Podlaskim wyląduje helikopter z maseczkami ochronnymi dla mieszkańców. Wszystko w ramach akcji „Maseczki dla Polski".

Powstała drukarska międzymiastówka. Drukują stelaże do przyłbic dla medyków. Potrzebna folia!

Powstała drukarska międzymiastówka. Drukują stelaże do przyłbic dla medyków. Potrzebna folia!

Zaczynali od jednej prywatnej drukarki 3D we Włodawie. Kilka dni później drukarek pracowało już pięć.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.