Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Puławy

19 maja 2009 r.
14:19
Edytuj ten wpis

Ulica po holendersku: Wąska, ale bezpieczna (wideo)

Autor: Zdjęcie autora (pab)
0 30 A A

Pierwszy odcinek remontowanej w ramach programu "miasteczka holenderskiego" ulicy Kazimierskiej w Puławach wreszcie został otwarty. Kierowcy już narzekają. - Jest strasznie wąsko - krytykuje kierowca dostawczego busa.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować

Komentarze 30

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
~gość~ / 30 maja 2009 o 18:34
0
DO CZŁOWIEKA Z LASU JAK TO JEST SUPER ROZWIOZANIE TO CIEKAWIE JAK BYŚ SIĘ CZUŁ MIESZKAJĄC W OKOLICACH KAZMIERZA I DOSTAŁ ZAWAŁU I KARETKA MIAŁA DO CIEBIE DOJECHAĆ ŻY..... CI TAKIEJ SYTUŁACI
Avatar
KK / 21 maja 2009 o 08:22
0
A ty dixi pixi chyba mało smiagałeś po Kazimierskiej
Avatar
dixi pixel / 20 maja 2009 o 23:45
0
Mało śmigacie po świecie to mało widzieliście - to jest genialne rozwiązanie.
Avatar
Stalker / 20 maja 2009 o 20:38
0
@ktoś
To teraz po wysepkach mamy jeździć?. A poza tym odróżnij wymijanie od wyprzedzania. W przypadku wymijania te 2,5 m szerokosci całkowicie wystarcza, ale wyprzedzanie ciągnika czy furmanki po wysepkach to chyba poroniony pomysł, nieprawdaż?
Avatar
ktoś / 20 maja 2009 o 17:48
0
Centralna wysepka ma szerokość 2,5 metra, więc jeżeli na drodze pojawi się traktor to można go spokojnie wyminąć - do tego ona służy. O co więc tyle krzyku?
Avatar
Gość / 20 maja 2009 o 16:39
0
Ludzie, zastanówcie się co piszecie. Droga przebiega przez teren zabudowany! Tu zawsze obowiązywało ograniczenie do 50, a w miejscach niebezpiecznych do 40. Dopuszczalna prędkość w części dogi wojewódzkiej objętej przebudową się nie zmieniła. Zastosowane rozwiązania jedynie wymuszą stosowanie się do tych prędkości i mam nadzieję ograniczą pole do popisu piratom drogowym.
Avatar
człowiek z Lasu / 20 maja 2009 o 14:51
0
KK napisał:
Byłes w lesie a nie w Holandii i zapomniałes chyba o tym, że w holandii sa autostrady i obwodnice miast a nie takie cuda na drodze wojewódzkiej hahahaha ale co drugi to lepszy z komentarzem sie trafi[/quote]


[quote name='Gość' post='131042' date='20.05.2009, 11:28:41']To pewnie ten projektant sie broni.



Nie, ja naprawdę byłem w Holandii, bo jak dla Twojej wiadomości to może być bardzo istotne, to Holandia ma autostrady, ale ma również drogi szybkiego ruchu i inne - praktycznie zawsze gdy zjedziesz z autostrady w Holandii i będziesz kierował się do jakiegoś miasta to będziesz jechał właśnie taką drogą jaką wybudowano w Puławach. Tylko, że Ty i inni ludzie z lasu tego nie rozumieją, Tobie brakuje dróg ekspresowaych czy autostrad żeby podnieść swoje ciśnienie jadąc na pałe z pełną prędkością i to można zrozumieć - natomiast ciężko zrozumieć, że tacy ludzie z lasu jak Ty czy inny nie rozumieją i nie potrafią zwrócić uwagę na rzeczy, które mogą uratować życie i poprawić bezpieczeństwo.

Takich tras powinno być więcej! Nawet na odcinkach np. Lublin - Rzeszów. Tak! Tylko wtedy trzeba zbudować specjalną infrastrukturę drogową dla innych pojazdów, jak np. traktory i ścieżki rowerowe itp. Wtedy nie byłoby tyle wypadków, każdy musiałby jechać ze stałą prędkościa i tyle. W dodatku powinno być więcej radarów i wtedy głupota się skończy (wyprzedzanie na trzeciego itp.)

Pozdrawiam



Nie, ja naprawdę byłem w Holandii, bo jak dla Twojej wiadomości to może być bardzo istotne, to Holandia ma autostrady, ale ma również drogi szybkiego ruchu i inne - praktycznie zawsze gdy zjedziesz z autostrady w Holandii i będziesz kierował się do jakiegoś miasta to będziesz jechał właśnie taką drogą jaką wybudowano w Puławach. Tylko, że Ty i inni ludzie z lasu tego nie rozumieją, Tobie brakuje dróg ekspresowaych czy autostrad żeby podnieść swoje ciśnienie jadąc na pałe z pełną prędkością i to można zrozumi... rozwiń
Avatar
cywilizacja / 20 maja 2009 o 14:30
0
KK napisał:
Jak byś nie wiedział to droga wojewódzka prowadząca do miast, do samego Kazimierza dolnego i niestety innej drogi nie ma. A jakie natężenie ruchu na niej jest to chyba nie trzeba nikomu mówić.

Nie wiedziałem ze jest to droga wojewodzka. W takim wypadku totalny bezsens ze strony urzednikow.
Avatar
driver / 20 maja 2009 o 14:02
0
Droga wojewódzka powinna służyć płynności ruchu, a nie spowolnieniu jak cały czas się nam wmawia. Takie rozwiązanie drogi jak wybudowano, powinno być wtedy, gdy do wyboru jest obwodnica lub inna droga szybkiego ruchu. Nasze władze po raz kolejny pieniądze unijne wyrzucają w błoto! Bulwar nad Wisłą przy kórym miały cumować statki pasażerskie, stał się kolejną pijalnią piwa, a pochylnia dla niepełnosprawnych służy chyba tym bardziej nawalonym. Pamiętajmy o naszych władzach przy kolejnych wyborach!!!
Avatar
KK / 20 maja 2009 o 13:57
0
cywilizacja napisał:
Moim zdaniem bardzo dobry pomysł. Pragne poinformowac czytelników, że miasto jest dla ludzi a nie dla samochodów. W krajach zachodnich ogranicza się liczbe samochodów w miastach na rzecz pieszych, rowerzystów a przede wszystkim komunikacji miejskiej. Samochód powienien służyc do przemieszczania się pomiędzy miastami. Gdzie wolelibyscie mieskzać w Denver czy Amsterdamie. Mozecie sobie wygooglowac jak te miasta wygladaja. Pierwsze jest typowym przykladem gdzie rządzą samochody drugie odwrotnie. Oczywiście ludzkie lenistwo zaraz podpowiada jak to? ja chce wszedzie dojechac samochodem. nie chcę męczyć. Nawet gdy ludzie mają 100 m do przejscia wikeszosc jedzie samochodem. Ograniczyc ilosc samochodów wmiastach dla zdrowia nas wszystkich.dziekuję


Jak byś nie wiedział to droga wojewódzka prowadząca do miast, do samego Kazimierza dolnego i niestety innej drogi nie ma. A jakie natężenie ruchu na niej jest to chyba nie trzeba nikomu mówić.


Jak byś nie wiedział to droga wojewódzka prowadząca do miast, do samego Kazimierza dolnego i niestety innej drogi nie ma. A jakie natężenie ruchu na niej jest to chyba nie trzeba nikomu mówić. rozwiń
Avatar
~gość~ / 30 maja 2009 o 18:34
0
DO CZŁOWIEKA Z LASU JAK TO JEST SUPER ROZWIOZANIE TO CIEKAWIE JAK BYŚ SIĘ CZUŁ MIESZKAJĄC W OKOLICACH KAZMIERZA I DOSTAŁ ZAWAŁU I KARETKA MIAŁA DO CIEBIE DOJECHAĆ ŻY..... CI TAKIEJ SYTUŁACI
Avatar
KK / 21 maja 2009 o 08:22
0
A ty dixi pixi chyba mało smiagałeś po Kazimierskiej
Avatar
dixi pixel / 20 maja 2009 o 23:45
0
Mało śmigacie po świecie to mało widzieliście - to jest genialne rozwiązanie.
Avatar
Stalker / 20 maja 2009 o 20:38
0
@ktoś
To teraz po wysepkach mamy jeździć?. A poza tym odróżnij wymijanie od wyprzedzania. W przypadku wymijania te 2,5 m szerokosci całkowicie wystarcza, ale wyprzedzanie ciągnika czy furmanki po wysepkach to chyba poroniony pomysł, nieprawdaż?
Avatar
ktoś / 20 maja 2009 o 17:48
0
Centralna wysepka ma szerokość 2,5 metra, więc jeżeli na drodze pojawi się traktor to można go spokojnie wyminąć - do tego ona służy. O co więc tyle krzyku?
Avatar
Gość / 20 maja 2009 o 16:39
0
Ludzie, zastanówcie się co piszecie. Droga przebiega przez teren zabudowany! Tu zawsze obowiązywało ograniczenie do 50, a w miejscach niebezpiecznych do 40. Dopuszczalna prędkość w części dogi wojewódzkiej objętej przebudową się nie zmieniła. Zastosowane rozwiązania jedynie wymuszą stosowanie się do tych prędkości i mam nadzieję ograniczą pole do popisu piratom drogowym.
Avatar
człowiek z Lasu / 20 maja 2009 o 14:51
0
KK napisał:
Byłes w lesie a nie w Holandii i zapomniałes chyba o tym, że w holandii sa autostrady i obwodnice miast a nie takie cuda na drodze wojewódzkiej hahahaha ale co drugi to lepszy z komentarzem sie trafi[/quote]


[quote name='Gość' post='131042' date='20.05.2009, 11:28:41']To pewnie ten projektant sie broni.



Nie, ja naprawdę byłem w Holandii, bo jak dla Twojej wiadomości to może być bardzo istotne, to Holandia ma autostrady, ale ma również drogi szybkiego ruchu i inne - praktycznie zawsze gdy zjedziesz z autostrady w Holandii i będziesz kierował się do jakiegoś miasta to będziesz jechał właśnie taką drogą jaką wybudowano w Puławach. Tylko, że Ty i inni ludzie z lasu tego nie rozumieją, Tobie brakuje dróg ekspresowaych czy autostrad żeby podnieść swoje ciśnienie jadąc na pałe z pełną prędkością i to można zrozumieć - natomiast ciężko zrozumieć, że tacy ludzie z lasu jak Ty czy inny nie rozumieją i nie potrafią zwrócić uwagę na rzeczy, które mogą uratować życie i poprawić bezpieczeństwo.

Takich tras powinno być więcej! Nawet na odcinkach np. Lublin - Rzeszów. Tak! Tylko wtedy trzeba zbudować specjalną infrastrukturę drogową dla innych pojazdów, jak np. traktory i ścieżki rowerowe itp. Wtedy nie byłoby tyle wypadków, każdy musiałby jechać ze stałą prędkościa i tyle. W dodatku powinno być więcej radarów i wtedy głupota się skończy (wyprzedzanie na trzeciego itp.)

Pozdrawiam



Nie, ja naprawdę byłem w Holandii, bo jak dla Twojej wiadomości to może być bardzo istotne, to Holandia ma autostrady, ale ma również drogi szybkiego ruchu i inne - praktycznie zawsze gdy zjedziesz z autostrady w Holandii i będziesz kierował się do jakiegoś miasta to będziesz jechał właśnie taką drogą jaką wybudowano w Puławach. Tylko, że Ty i inni ludzie z lasu tego nie rozumieją, Tobie brakuje dróg ekspresowaych czy autostrad żeby podnieść swoje ciśnienie jadąc na pałe z pełną prędkością i to można zrozumi... rozwiń
Avatar
cywilizacja / 20 maja 2009 o 14:30
0
KK napisał:
Jak byś nie wiedział to droga wojewódzka prowadząca do miast, do samego Kazimierza dolnego i niestety innej drogi nie ma. A jakie natężenie ruchu na niej jest to chyba nie trzeba nikomu mówić.

Nie wiedziałem ze jest to droga wojewodzka. W takim wypadku totalny bezsens ze strony urzednikow.
Avatar
driver / 20 maja 2009 o 14:02
0
Droga wojewódzka powinna służyć płynności ruchu, a nie spowolnieniu jak cały czas się nam wmawia. Takie rozwiązanie drogi jak wybudowano, powinno być wtedy, gdy do wyboru jest obwodnica lub inna droga szybkiego ruchu. Nasze władze po raz kolejny pieniądze unijne wyrzucają w błoto! Bulwar nad Wisłą przy kórym miały cumować statki pasażerskie, stał się kolejną pijalnią piwa, a pochylnia dla niepełnosprawnych służy chyba tym bardziej nawalonym. Pamiętajmy o naszych władzach przy kolejnych wyborach!!!
Avatar
KK / 20 maja 2009 o 13:57
0
cywilizacja napisał:
Moim zdaniem bardzo dobry pomysł. Pragne poinformowac czytelników, że miasto jest dla ludzi a nie dla samochodów. W krajach zachodnich ogranicza się liczbe samochodów w miastach na rzecz pieszych, rowerzystów a przede wszystkim komunikacji miejskiej. Samochód powienien służyc do przemieszczania się pomiędzy miastami. Gdzie wolelibyscie mieskzać w Denver czy Amsterdamie. Mozecie sobie wygooglowac jak te miasta wygladaja. Pierwsze jest typowym przykladem gdzie rządzą samochody drugie odwrotnie. Oczywiście ludzkie lenistwo zaraz podpowiada jak to? ja chce wszedzie dojechac samochodem. nie chcę męczyć. Nawet gdy ludzie mają 100 m do przejscia wikeszosc jedzie samochodem. Ograniczyc ilosc samochodów wmiastach dla zdrowia nas wszystkich.dziekuję


Jak byś nie wiedział to droga wojewódzka prowadząca do miast, do samego Kazimierza dolnego i niestety innej drogi nie ma. A jakie natężenie ruchu na niej jest to chyba nie trzeba nikomu mówić.


Jak byś nie wiedział to droga wojewódzka prowadząca do miast, do samego Kazimierza dolnego i niestety innej drogi nie ma. A jakie natężenie ruchu na niej jest to chyba nie trzeba nikomu mówić. rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze 30

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Wraca Puławskie Kino Samochodowe
27 lipca 2018, 0:00

Wraca Puławskie Kino Samochodowe 5 0

Co Gdzie Kiedy. Gratka dla miłośników kina w Puławach. W dniach 27-29 lipca odbędzie się kolejna już edycja Puławskiego Kina Samochodowego, nawiązującego do amerykańskiej tradycji seansów.

Tłumy na koncercie Siła Kobiet na pl. Zamkowym w Lublinie [zdjęcia]
galeria
film

Tłumy na koncercie Siła Kobiet na pl. Zamkowym w Lublinie [zdjęcia] 39 3

W Lublinie trwa koncert Siła Kobiet. Na scenie występują: Paulina Przybysz, Monika Brodka, Katarzyna Nosowska i Kayah. Na plac Zamkowy przyszły tłumy

Wjechał samochodem w rowerzystki. 13-latka nie żyje
kraj
film

Wjechał samochodem w rowerzystki. 13-latka nie żyje 3 0

Radomyśl (woj. wielkopolskie). Na trasie Wschowa-Radomyśl samochód osobowy uderzył w dwie nastolatki jadące na rowerach. Młodsza z dziewcząt, 13-latka, zginęła na miejscu. Jej rok starsza koleżanka została przewieziona do szpitala. Przyczyny wypadku bada prokuratura.

Lato na Placu Litewskim: Brak sensu, Aniołek, Żyrafa i Stołek
2 sierpnia 2018, 17:00

Lato na Placu Litewskim: Brak sensu, Aniołek, Żyrafa i Stołek 2 0

Co Gdzie Kiedy. Popularny spektakl Centrum Kultury - Brak sensu, Aniołek, Żyrafa i Stołek będzie można zobaczyć bezpłatnie w ramach wakacyjnego projektu Lato na Placu Litewskim. Pokaz odbędzie się dwukrotnie - w czwartek, 2 sierpnia i piątek, 3 sierpnia o godz. 17 przy pomniku Unii Lubelskiej.

Carnaval Sztukmistrzów 2018: Kto wystąpi? Czego nie przegapić?
galeria

Carnaval Sztukmistrzów 2018: Kto wystąpi? Czego nie przegapić? 10 1

Żeby obejrzeć wszystkie występy, najlepiej zacząć w czwartek. Dlatego już dziś przedstawiamy program festiwalu, choć najwięcej spektakli będzie dopiero za tydzień. Jak zwykle warto zarezerwować dużo czasu, dobrze zaplanować dzień i zatroszczyć się o wygodne obuwie

Skoki Narciarskie. Polska deklasuje rywali w Wiśle!
film

Skoki Narciarskie. Polska deklasuje rywali w Wiśle! 0 0

Podczas inauguracyjnego konkursu Letniego Grand Prix 2018 na skoczni im. Adama Małysza w Wiśle reprezentacja Polski zajęła pierwsze miejsce osiągając rekordową przewagę 71,3 punktu nad drugimi w klasyfikacji Niemcami. Trzecie miejsce przypadło Norwegom

Gryf Wejherowo - Górnik Łęczna 2:2. Odrobili dwie bramki straty

Gryf Wejherowo - Górnik Łęczna 2:2. Odrobili dwie bramki straty 15 2

Przebudowany po drugim spadku z rzędu zespół z Łęcznej w pierwszym meczu nowego sezonu wywalczył punkt w Wejherowie chociaż po niespełna pół godzinie gry przegrywał 0:2

Tomasovia pokonała Stal Kraśnik 4:2

Tomasovia pokonała Stal Kraśnik 4:2 3 0

Po sparingu Stali z Tomasovią zdecydowanie lepsze humory panują w obozie czwartoligowca. Drużyna Pawła Babiarza ograła beniaminka III ligi 4:2

94 PZLA MP. Dominik Kopeć w finale biegu na 200 metrów
galeria

94 PZLA MP. Dominik Kopeć w finale biegu na 200 metrów 2 0

Zawodnik Agrosu Zamość w piątek został mistrzem Polski w biegu na 100 metrów, a w sobotę zapewnił sobie awans do finałowego biegu na dwa razy dłuższym dystansie.

Jak przygotować się do wyjazdu do pracy za granicę?

Jak przygotować się do wyjazdu do pracy za granicę? 0 3

Pierwszy wyjazd do pracy za granicą może wiązać się z dużym stresem. Podpowiadamy, jak się do niego przygotować, by uniknąć niepotrzebnych nerwów.

Orlęta Spomlek rozbiły Włodawiankę 7:0

Orlęta Spomlek rozbiły Włodawiankę 7:0 0 4

Piłkarze Rafała Borysiuka ostro postrzelali przy okazji sobotniego meczu kontrolnego z Włodawianką. Zawody zakończyły się zwycięstwem trzecioligowca 7:0. Rywale pod okiem Marka Droba ćwiczą jednak dopiero od tygodnia i tak naprawdę budują nową drużynę

Botaniczna Piątka w Lublinie - edycja letnia
28 lipca 2018, 0:00

Botaniczna Piątka w Lublinie - edycja letnia 1 0

Co Gdzie Kiedy. 28 lipca odbędzie się pierwsza w historii letnia edycja Botanicznej Piątki na terenie Ogrodu Botanicznego UMCS w Lublinie.

Chełmianka na piątkę w meczu z Sokołem Konopnica

Chełmianka na piątkę w meczu z Sokołem Konopnica 6 1

Piłkarze Artura Bożyka wysoko pokonali w sobotnim meczu kontrolnym Sokoła Konopnica. Trzecioligowiec zaaplikował rywa-lom pięć goli. Biało-zieloni mieli jednak znacznie więcej sytuacji, pudłowali zwłaszcza w pierwszej połowie. Wiadomo już także, że do klubu z Chełma trafi Aleks Aftyka, który został wypożyczony na rok z Górnika Łęczna. Na obóz do Zwierzyńca z drużyną poje-dzie także Jakub Gołąb (Eko Różanka).

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.