Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Świdnik

17 lipca 2013 r.
18:34
Edytuj ten wpis

Busiarze ze Świdnika grożą blokadami dróg. Bo miasto dopłaci do kursów linii 55

Autor: Zdjęcie autora Dominik Smaga
158 92 A A
Autobusy linii 55 pojadą z Lublina do Świdnika. Konkurencja nie podoba się busiarzom (Maciej Kaczano
Autobusy linii 55 pojadą z Lublina do Świdnika. Konkurencja nie podoba się busiarzom (Maciej Kaczano

Zawiadomienia do prokuratury i NIK szykują prywatni przewoźnicy obsługujący trasę Lublin-Świdnik. Nie chcą, by Świdnik dopłacał do kursów miejskich autobusów z Lublina i grożą blokadą dróg.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
Protest przewoźników wybuchł po tym, gdy Zarząd Transportu Miejskiego w Lublinie dogadał się z władzami Świdnika: w październiku część kursów lubelskiej miejskiej linii 55 zacznie docierać do Świdnika. Na dopłaty do tych kursów radni zarezerwowali na wniosek burmistrza 90 tys. zł w miejskiej kasie na ten rok. Kursy mają być powierzone MPK Lublin.

Właściciele busów, którzy wożą ludzi między oboma miastami, zareagowali ostro. – Powiadomili nas, że będą blokować drogi – przyznaje Waldemar Jakson, burmistrz Świdnika. Nie precyzują, kiedy blokady miałyby nastąpić.

– Protestujemy przeciw dopłatom do kursów – mówi Wiesława Filipowicz, prezes stowarzyszenia, które zrzesza 11 spośród 14 przewoźników z tej trasy. – Wyliczyliśmy, że Świdnik do każdego kursu dopłaci ok. 100 zł. Tak to każdy z nas chciałby jeździć. My przez 25 lat nie braliśmy żadnych dotacji.

Przewoźnicy nie zamierzają poprzestać na pismach do burmistrza. – Zawiadomienie o niegospodarności władz Świdnika złożymy w prokuraturze, Urzędzie Ochrony Konkurencji i Konsumentów oraz Najwyższej Izbie Kontroli – zapowiada Filipowicz.

– Taka komunikacja nie może funkcjonować bez dopłaty ze strony Świdnika – stwierdza tymczasem Grzegorz Malec, dyrektor ZTM Lublin. – Tego typu komunikacja opiera się na porozumieniu między gminami. Porozumienie już zostało podpisane. Na jego podstawie Świdnik przekazuje Lublinowi swoje zadania związane z transportem. Ustawa o samorządzie gminnym mówi, że strona zlecająca, czyli w tym przypadku Świdnik, musi uczestniczyć w finansowaniu zadań, których wykonanie powierza Lublinowi.

Władze Świdnika nie odpuszczają i zapowiadają, że doprowadzą do przedłużenia trasy linii 55. – Procedura została już uruchomiona – mówi Andrzej Radek, zastępca burmistrza. Mieliśmy kilka spotkań z przewoźnikami. Poruszali nie tylko temat linii 55, ale tego, że najistotniejsza dla nich jest możliwość zatrzymywania się na przystankach w Lublinie. Poparliśmy ten wniosek i na ostatniej sesji radni uchwalili stanowisko, w którym zwracają się do władz Lublina z prośbą o umożliwienie wjazdu świdnickim przewoźnikom.

Na życzenie mieszkańców

Mieszkańcy Świdnika od dłuższego czasu starali się o uruchomienie takiej komunikacji. Zbierali podpisy pod petycją, a na społecznościowym portalu Facebook powstała nawet specjalna strona poświęcona akcji. Pierwszy sukces odnieśli w maju 2012 r., gdy do Świdnika wydłużone zostały dwa kursy nocnej linii N2 jeżdżącej po Lublinie.

Komentarze 92

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
Administrator / 23 lipca 2013 o 11:08
0

"Gość" ma racje 12 kursów, lub jak kto woli 24 to zdecydowanie za mało żeby komunikacja przebiegała sprawnie. MPK początkowo będzie jeździć w godzinach największego ruchu, gdy pasażerów jest najwięcej więc prywatni przewoźnicy będą zmuszeni do wycofania się z tej trasy, bo "wypełnienie reszty kursów" będzie dla nich nieopłacalne. Jeśli tak się stanie to MPK będzie musiało "wypełnić luke w kursach". 100 kursów dziennie po 100zł każdy (lub jak kto woli 200 po 50zł) to absolutne minimum, choć wydaje mi się, że powinno być ich wiecej. 

Avatar
swidniczanin / 21 lipca 2013 o 12:13
0

Przeczytaj jeszcze raz wszystko uważnie i przygotuj maszynę liczącą. Na ten rok owszem przeznaczono 30 tys miesięcznie, ale tylko przy 12 kursach (w jedną i drugą stronę) dziennie. Uważasz, że taka liczba kursów zadowoli pasażerów, bo ja jestem pewny że nie! Żeby komunikacja przebiegała sprawnie dziennie musi być takich kursów ok. 100. To teraz szybko kalkulator do rączki i oblicz sobie jaką daję to kwotę.

Tobie też polecam czytać uważnie:

"Na początek autobusy MPK przyjeżdzałyby do Świdnika 24 razy w dniu powszednim, 12 w soboty i 8 w niedzielę i dni świąteczne" (wypowiedź Justyny Góźdź, rzecznika ZTM, źródło Nasz Świdnik, nr.2)

Daje to w zaokrągleniu 600 kursów miesięcznie.

"Zdaniem Sekretarza Miasta dopłaty w roku 2013 nie przekroczą 91tyś zł" (źródło Nasz Świdnik, nr.2)

Skoro linia jest planowana od października wychodzi 30tyś miesięcznie.

30000 zł miesięcznej dopłaty / 600 miesięcznych kursów = 50zł kurs (Świdnik-Lublin, Lublin-Świdnik)

Więc skąd te kwoty 100zł?????

Dla tych co chcą takich dopłat - polecam złożyć swoją ofertę transportu w ZTM. Płacą tam określoną stawkę za km - nie martwicie się wozicie ludzi czy powietrze. Musicie mieć tylko autobus spełniający standardy przewozu pasażerów a nie bydła na rzeź, no i musicie kursować według rozkładu (odpadają sytuacje że nie jadę bo mecz w TV leci). Pozdrawiam

Tobie też polecam czytać uważnie:

"Na początek autobusy MPK przyjeżdzałyby do Świdnika 24 razy w dniu powszednim, 12 w soboty i 8 w niedzielę i dni świąteczne" (wypowiedź Justyny Góźdź, rzecznika ZTM, źródło Nasz Świdnik, nr.2)

Daje to w zaokrągleniu 600 kursów miesięcznie.

"Zdaniem Sekretarza Miasta dopłaty w roku 2013 nie przekroczą 91tyś zł" (źródło Nasz Świdnik, nr.2)

Skoro linia jest planowana od października wychodzi 30tyś miesięcznie.

30000 zł miesięcznej dopłaty / 600 miesięcznych... rozwiń

Avatar
mieszkaniec / 20 lipca 2013 o 21:29
0

jak mi dadza Ci z Urzedu Miasta 100zł za kurs kupuje przegubowy autobus na kredyt i nie martwie sie o dochód przez najblizsze lata

Avatar
swidniczanin / 20 lipca 2013 o 19:51
0

Przeczytaj jeszcze raz wszystko uważnie i przygotuj maszynę liczącą. Na ten rok owszem przeznaczono 30 tys miesięcznie, ale tylko przy 12 kursach (w jedną i drugą stronę) dziennie. Uważasz, że taka liczba kursów zadowoli pasażerów, bo ja jestem pewny że nie! Żeby komunikacja przebiegała sprawnie dziennie musi być takich kursów ok. 100. To teraz szybko kalkulator do rączki i oblicz sobie jaką daję to kwotę.

Jeśli miasto zamówi 12 kursów to będzie 12 - Ty piszesz że będzie 100 to może pracujesz w UM i wiesz coś czego my nie wiemy. Równie dobrze możesz napisać że będzie 1000 dziennie i będą jeździły co 3 minuty i będzie to równie prawdopodobne jak Twoje gadanie. Ja się opieram na wypowiedziach Sobonia że będziemy dotowali kwotą 30tyś miesięcznie. Resztę kursów wypełnią zapewnie busiarze.

Jeśli miasto zamówi 12 kursów to będzie 12 - Ty piszesz że będzie 100 to może pracujesz w UM i wiesz coś czego my nie wiemy. Równie dobrze możesz napisać że będzie 1000 dziennie i będą jeździły co 3 minuty i będzie to równie prawdopodobne jak Twoje gadanie. Ja się opieram na wypowiedziach Sobonia że będziemy dotowali kwotą 30tyś miesięcznie. Resztę kursów wypełnią zapewnie busiarze.

rozwiń
Avatar
Gość / 20 lipca 2013 o 19:40
0

Czytaj ze zrozumieniem: 90 tyś na ten rok czyli 30 tyś miesięcznie. Rocznie da to kwotę 360 tyś i ta kwota może zostać znacznie zmniejszona - w zależności od zainteresowania linią. Poza tym ZTM nie wozi pasażerów sam, zaś MPK nie ma monopolu na wygrywanie przetargów - nasi kochani busiarze mogą stanąć do przetargu na obsługę linii - muszą posiadać tylko środki transportu spełniające normy.

Przeczytaj jeszcze raz wszystko uważnie i przygotuj maszynę liczącą. Na ten rok owszem przeznaczono 30 tys miesięcznie, ale tylko przy 12 kursach (w jedną i drugą stronę) dziennie. Uważasz, że taka liczba kursów zadowoli pasażerów, bo ja jestem pewny że nie! Żeby komunikacja przebiegała sprawnie dziennie musi być takich kursów ok. 100. To teraz szybko kalkulator do rączki i oblicz sobie jaką daję to kwotę.

Przeczytaj jeszcze raz wszystko uważnie i przygotuj maszynę liczącą. Na ten rok owszem przeznaczono 30 tys miesięcznie, ale tylko przy 12 kursach (w jedną i drugą stronę) dziennie. Uważasz, że taka liczba kursów zadowoli pasażerów, bo ja jestem pewny że nie! Żeby komunikacja przebiegała sprawnie dziennie musi być takich kursów ok. 100. To teraz szybko kalkulator do rączki i oblicz sobie jaką daję to kwotę.

rozwiń
Avatar
swidniczanin / 20 lipca 2013 o 18:13
0

Sam nie korzystam z komunikacji międzymiastowej więc patrze na cała sprawę obiektywnie i zauważyłem, że nikt nie zwrócił uwagi na najistotniejszy aspekt całej sprawy. Obecnie przejazdy na tej trasie nie obciążają budżetu miejskiego w żaden sposób, MPK natomiast za każdy kurs domaga się dopłaty ok. 85 zł. Zakładając, że autobusy będą jeździć między godz 5 a 23 tylko co 10 minut, daję to kwotę ok. 9 tyś dziennie, 270.000 zł miesięcznie i blisko 3.250.000 zł rocznie! Łatwo jest dysponować nie swoimi pieniędzmi, ale czy miasto stać na takie dopłaty?

Czytaj ze zrozumieniem: 90 tyś na ten rok czyli 30 tyś miesięcznie. Rocznie da to kwotę 360 tyś i ta kwota może zostać znacznie zmniejszona - w zależności od zainteresowania linią. Poza tym ZTM nie wozi pasażerów sam, zaś MPK nie ma monopolu na wygrywanie przetargów - nasi kochani busiarze mogą stanąć do przetargu na obsługę linii - muszą posiadać tylko środki transportu spełniające normy.

Czytaj ze zrozumieniem: 90 tyś na ten rok czyli 30 tyś miesięcznie. Rocznie da to kwotę 360 tyś i ta kwota może zostać znacznie zmniejszona - w zależności od zainteresowania linią. Poza tym ZTM nie wozi pasażerów sam, zaś MPK nie ma monopolu na wygrywanie przetargów - nasi kochani busiarze mogą stanąć do przetargu na obsługę linii - muszą posiadać tylko środki transportu spełniające normy.

rozwiń
Avatar
CZR / 20 lipca 2013 o 15:17
0

ale o tych "odpowiednich standardach" juz sie mowi od kulku lat. niestety nic sie w tej sprawie nie dzialo (a na pewno nie na lepsze) wiec trzeba w inny sposob dzialac, zeby miec wgzledna pewnosc, ze dojedzie sie do lublina na czas i bez narazania zdrowia

Avatar
Gość / 20 lipca 2013 o 12:35
0

wystarczy co 1 lub 2 godziny dać duży przegubowy autobus aby zabrał osoby niepełnosprawne, rodziców z wózkami i osoby z dużymi bagażami a resztę przewozów mogą wypełnić małe autobusy i busy ( oczywiście o odpowiednim standardzie ). Jest to chyba rozwiązanie najlepsze.

Avatar
xxx / 20 lipca 2013 o 09:20
0

Walczyliście o mpk a jeszcze będziecie przezeciwko nim.

Myślicie że do lublina będziecie jeździć za 2,40??? Ha ha ha...

Jeszcze będziecie zbierać podpisy o zlikwidowanie kursów mpk, gdy za 3,70 dojedziecie nawet nie do lublina a do felina.

... chory czy konfident bus-dziadów ?

Żenada do kwadratu.

Lublin (350 tys. ludzi) + Świdnik (50 tys. ludzi) ... odległość 10 - 12 - 15 kilometrów ma dożywotnio łączyć klika bus-dziadów ?

-------------------------------

Na Madagaskar z nimi.

Kto będzie po nich płakał ? NIKT. Wyginą jak dinozaury.

... chory czy konfident bus-dziadów ?

Żenada do kwadratu.

Lublin (350 tys. ludzi) + Świdnik (50 tys. ludzi) ... odległość 10 - 12 - 15 kilometrów ma dożywotnio łączyć klika bus-dziadów ?

-------------------------------

Na Madagaskar z nimi.

Kto będzie po nich płakał ? NIKT. Wyginą jak dinozaury.

rozwiń
Avatar
Gość / 20 lipca 2013 o 08:06
0

Sam nie korzystam z komunikacji międzymiastowej więc patrze na cała sprawę obiektywnie i zauważyłem, że nikt nie zwrócił uwagi na najistotniejszy aspekt całej sprawy. Obecnie przejazdy na tej trasie nie obciążają budżetu miejskiego w żaden sposób, MPK natomiast za każdy kurs domaga się dopłaty ok. 85 zł. Zakładając, że autobusy będą jeździć między godz 5 a 23 tylko co 10 minut, daję to kwotę ok. 9 tyś dziennie, 270.000 zł miesięcznie i blisko 3.250.000 zł rocznie! Łatwo jest dysponować nie swoimi pieniędzmi, ale czy miasto stać na takie dopłaty?

Avatar
Administrator / 23 lipca 2013 o 11:08
0

"Gość" ma racje 12 kursów, lub jak kto woli 24 to zdecydowanie za mało żeby komunikacja przebiegała sprawnie. MPK początkowo będzie jeździć w godzinach największego ruchu, gdy pasażerów jest najwięcej więc prywatni przewoźnicy będą zmuszeni do wycofania się z tej trasy, bo "wypełnienie reszty kursów" będzie dla nich nieopłacalne. Jeśli tak się stanie to MPK będzie musiało "wypełnić luke w kursach". 100 kursów dziennie po 100zł każdy (lub jak kto woli 200 po 50zł) to absolutne minimum, choć wydaje mi się, że powinno być ich wiecej. 

Avatar
swidniczanin / 21 lipca 2013 o 12:13
0

Przeczytaj jeszcze raz wszystko uważnie i przygotuj maszynę liczącą. Na ten rok owszem przeznaczono 30 tys miesięcznie, ale tylko przy 12 kursach (w jedną i drugą stronę) dziennie. Uważasz, że taka liczba kursów zadowoli pasażerów, bo ja jestem pewny że nie! Żeby komunikacja przebiegała sprawnie dziennie musi być takich kursów ok. 100. To teraz szybko kalkulator do rączki i oblicz sobie jaką daję to kwotę.

Tobie też polecam czytać uważnie:

"Na początek autobusy MPK przyjeżdzałyby do Świdnika 24 razy w dniu powszednim, 12 w soboty i 8 w niedzielę i dni świąteczne" (wypowiedź Justyny Góźdź, rzecznika ZTM, źródło Nasz Świdnik, nr.2)

Daje to w zaokrągleniu 600 kursów miesięcznie.

"Zdaniem Sekretarza Miasta dopłaty w roku 2013 nie przekroczą 91tyś zł" (źródło Nasz Świdnik, nr.2)

Skoro linia jest planowana od października wychodzi 30tyś miesięcznie.

30000 zł miesięcznej dopłaty / 600 miesięcznych kursów = 50zł kurs (Świdnik-Lublin, Lublin-Świdnik)

Więc skąd te kwoty 100zł?????

Dla tych co chcą takich dopłat - polecam złożyć swoją ofertę transportu w ZTM. Płacą tam określoną stawkę za km - nie martwicie się wozicie ludzi czy powietrze. Musicie mieć tylko autobus spełniający standardy przewozu pasażerów a nie bydła na rzeź, no i musicie kursować według rozkładu (odpadają sytuacje że nie jadę bo mecz w TV leci). Pozdrawiam

Tobie też polecam czytać uważnie:

"Na początek autobusy MPK przyjeżdzałyby do Świdnika 24 razy w dniu powszednim, 12 w soboty i 8 w niedzielę i dni świąteczne" (wypowiedź Justyny Góźdź, rzecznika ZTM, źródło Nasz Świdnik, nr.2)

Daje to w zaokrągleniu 600 kursów miesięcznie.

"Zdaniem Sekretarza Miasta dopłaty w roku 2013 nie przekroczą 91tyś zł" (źródło Nasz Świdnik, nr.2)

Skoro linia jest planowana od października wychodzi 30tyś miesięcznie.

30000 zł miesięcznej dopłaty / 600 miesięcznych... rozwiń

Avatar
mieszkaniec / 20 lipca 2013 o 21:29
0

jak mi dadza Ci z Urzedu Miasta 100zł za kurs kupuje przegubowy autobus na kredyt i nie martwie sie o dochód przez najblizsze lata

Avatar
swidniczanin / 20 lipca 2013 o 19:51
0

Przeczytaj jeszcze raz wszystko uważnie i przygotuj maszynę liczącą. Na ten rok owszem przeznaczono 30 tys miesięcznie, ale tylko przy 12 kursach (w jedną i drugą stronę) dziennie. Uważasz, że taka liczba kursów zadowoli pasażerów, bo ja jestem pewny że nie! Żeby komunikacja przebiegała sprawnie dziennie musi być takich kursów ok. 100. To teraz szybko kalkulator do rączki i oblicz sobie jaką daję to kwotę.

Jeśli miasto zamówi 12 kursów to będzie 12 - Ty piszesz że będzie 100 to może pracujesz w UM i wiesz coś czego my nie wiemy. Równie dobrze możesz napisać że będzie 1000 dziennie i będą jeździły co 3 minuty i będzie to równie prawdopodobne jak Twoje gadanie. Ja się opieram na wypowiedziach Sobonia że będziemy dotowali kwotą 30tyś miesięcznie. Resztę kursów wypełnią zapewnie busiarze.

Jeśli miasto zamówi 12 kursów to będzie 12 - Ty piszesz że będzie 100 to może pracujesz w UM i wiesz coś czego my nie wiemy. Równie dobrze możesz napisać że będzie 1000 dziennie i będą jeździły co 3 minuty i będzie to równie prawdopodobne jak Twoje gadanie. Ja się opieram na wypowiedziach Sobonia że będziemy dotowali kwotą 30tyś miesięcznie. Resztę kursów wypełnią zapewnie busiarze.

rozwiń
Avatar
Gość / 20 lipca 2013 o 19:40
0

Czytaj ze zrozumieniem: 90 tyś na ten rok czyli 30 tyś miesięcznie. Rocznie da to kwotę 360 tyś i ta kwota może zostać znacznie zmniejszona - w zależności od zainteresowania linią. Poza tym ZTM nie wozi pasażerów sam, zaś MPK nie ma monopolu na wygrywanie przetargów - nasi kochani busiarze mogą stanąć do przetargu na obsługę linii - muszą posiadać tylko środki transportu spełniające normy.

Przeczytaj jeszcze raz wszystko uważnie i przygotuj maszynę liczącą. Na ten rok owszem przeznaczono 30 tys miesięcznie, ale tylko przy 12 kursach (w jedną i drugą stronę) dziennie. Uważasz, że taka liczba kursów zadowoli pasażerów, bo ja jestem pewny że nie! Żeby komunikacja przebiegała sprawnie dziennie musi być takich kursów ok. 100. To teraz szybko kalkulator do rączki i oblicz sobie jaką daję to kwotę.

Przeczytaj jeszcze raz wszystko uważnie i przygotuj maszynę liczącą. Na ten rok owszem przeznaczono 30 tys miesięcznie, ale tylko przy 12 kursach (w jedną i drugą stronę) dziennie. Uważasz, że taka liczba kursów zadowoli pasażerów, bo ja jestem pewny że nie! Żeby komunikacja przebiegała sprawnie dziennie musi być takich kursów ok. 100. To teraz szybko kalkulator do rączki i oblicz sobie jaką daję to kwotę.

rozwiń
Avatar
swidniczanin / 20 lipca 2013 o 18:13
0

Sam nie korzystam z komunikacji międzymiastowej więc patrze na cała sprawę obiektywnie i zauważyłem, że nikt nie zwrócił uwagi na najistotniejszy aspekt całej sprawy. Obecnie przejazdy na tej trasie nie obciążają budżetu miejskiego w żaden sposób, MPK natomiast za każdy kurs domaga się dopłaty ok. 85 zł. Zakładając, że autobusy będą jeździć między godz 5 a 23 tylko co 10 minut, daję to kwotę ok. 9 tyś dziennie, 270.000 zł miesięcznie i blisko 3.250.000 zł rocznie! Łatwo jest dysponować nie swoimi pieniędzmi, ale czy miasto stać na takie dopłaty?

Czytaj ze zrozumieniem: 90 tyś na ten rok czyli 30 tyś miesięcznie. Rocznie da to kwotę 360 tyś i ta kwota może zostać znacznie zmniejszona - w zależności od zainteresowania linią. Poza tym ZTM nie wozi pasażerów sam, zaś MPK nie ma monopolu na wygrywanie przetargów - nasi kochani busiarze mogą stanąć do przetargu na obsługę linii - muszą posiadać tylko środki transportu spełniające normy.

Czytaj ze zrozumieniem: 90 tyś na ten rok czyli 30 tyś miesięcznie. Rocznie da to kwotę 360 tyś i ta kwota może zostać znacznie zmniejszona - w zależności od zainteresowania linią. Poza tym ZTM nie wozi pasażerów sam, zaś MPK nie ma monopolu na wygrywanie przetargów - nasi kochani busiarze mogą stanąć do przetargu na obsługę linii - muszą posiadać tylko środki transportu spełniające normy.

rozwiń
Avatar
CZR / 20 lipca 2013 o 15:17
0

ale o tych "odpowiednich standardach" juz sie mowi od kulku lat. niestety nic sie w tej sprawie nie dzialo (a na pewno nie na lepsze) wiec trzeba w inny sposob dzialac, zeby miec wgzledna pewnosc, ze dojedzie sie do lublina na czas i bez narazania zdrowia

Avatar
Gość / 20 lipca 2013 o 12:35
0

wystarczy co 1 lub 2 godziny dać duży przegubowy autobus aby zabrał osoby niepełnosprawne, rodziców z wózkami i osoby z dużymi bagażami a resztę przewozów mogą wypełnić małe autobusy i busy ( oczywiście o odpowiednim standardzie ). Jest to chyba rozwiązanie najlepsze.

Avatar
xxx / 20 lipca 2013 o 09:20
0

Walczyliście o mpk a jeszcze będziecie przezeciwko nim.

Myślicie że do lublina będziecie jeździć za 2,40??? Ha ha ha...

Jeszcze będziecie zbierać podpisy o zlikwidowanie kursów mpk, gdy za 3,70 dojedziecie nawet nie do lublina a do felina.

... chory czy konfident bus-dziadów ?

Żenada do kwadratu.

Lublin (350 tys. ludzi) + Świdnik (50 tys. ludzi) ... odległość 10 - 12 - 15 kilometrów ma dożywotnio łączyć klika bus-dziadów ?

-------------------------------

Na Madagaskar z nimi.

Kto będzie po nich płakał ? NIKT. Wyginą jak dinozaury.

... chory czy konfident bus-dziadów ?

Żenada do kwadratu.

Lublin (350 tys. ludzi) + Świdnik (50 tys. ludzi) ... odległość 10 - 12 - 15 kilometrów ma dożywotnio łączyć klika bus-dziadów ?

-------------------------------

Na Madagaskar z nimi.

Kto będzie po nich płakał ? NIKT. Wyginą jak dinozaury.

rozwiń
Avatar
Gość / 20 lipca 2013 o 08:06
0

Sam nie korzystam z komunikacji międzymiastowej więc patrze na cała sprawę obiektywnie i zauważyłem, że nikt nie zwrócił uwagi na najistotniejszy aspekt całej sprawy. Obecnie przejazdy na tej trasie nie obciążają budżetu miejskiego w żaden sposób, MPK natomiast za każdy kurs domaga się dopłaty ok. 85 zł. Zakładając, że autobusy będą jeździć między godz 5 a 23 tylko co 10 minut, daję to kwotę ok. 9 tyś dziennie, 270.000 zł miesięcznie i blisko 3.250.000 zł rocznie! Łatwo jest dysponować nie swoimi pieniędzmi, ale czy miasto stać na takie dopłaty?

Zobacz wszystkie komentarze 92

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Pierwsza strona Dziennika Wschodniego z 19 lipca 2018 r.

Pierwsza strona Dziennika Wschodniego z 19 lipca 2018 r. 0 0

Lekkoatletyczni Mistrzowie Lublina w Centrum Historii Sportu [zdjęcia]
galeria

Lekkoatletyczni Mistrzowie Lublina w Centrum Historii Sportu [zdjęcia] 1 0

Wernisaż wystawy "Lekkoatletyczni Mistrzowie Lublina" odbył się w środę w Centrum Historii Sportu w Lublinie.

Lubelskie wojsko sprzedaje stary sprzęt. Co można kupić? [zdjęcia]
galeria

Lubelskie wojsko sprzedaje stary sprzęt. Co można kupić? [zdjęcia] 27 4

Tarpany, ciężarówki star z chłodniami i inne wojskowe skarby czekają na chętnych w ostatnim w te wakacje przetargu Agencji Mienia Wojskowego, która zarabia w ten sposób na modernizację polskiej armii.

Pan Janusz jedzie dla Bianki. Spotyka życzliwych ludzi

Pan Janusz jedzie dla Bianki. Spotyka życzliwych ludzi 0 2

Janusz Kobyłka jedzie dookoła Polski dla chorej Bianki. W trasę wyruszył z Lubartowa 30 czerwca. Wczoraj był już Lubuskiem. Do domu wróci w połowie sierpnia

Historyczne odkrycie przed Bramą Krakowską w Lublinie. Jak będzie wyglądać "okno czasu"?
galeria
film

Historyczne odkrycie przed Bramą Krakowską w Lublinie. Jak będzie wyglądać "okno czasu"? 26 11

Przed Bramą Krakowską zaczęły się prace przy zabezpieczaniu studni odkrytej podczas wymiany nawierzchni pl. Łokietka. Betonowy krąg ma wzmocnić konstrukcję i umożliwić późniejsze zamontowanie „okna czasu”, przez które zajrzymy w 22-metrową otchłań. Już w czwartek możemy poznać szczegóły tej nowej atrakcji.

"Zdrowych świń nie powinno się wybijać". Wyrok na zwierzęta odroczony

"Zdrowych świń nie powinno się wybijać". Wyrok na zwierzęta odroczony 12 8

Po wtorkowej blokadzie rolników, inspekcja weterynaryjna wstrzymała akcję wybijania świń w miejscowości Dawidy (gm. Jabłoń).

Są już bilety na Festiwal Filmu i Sztuki Dwa Brzegi 2018

Są już bilety na Festiwal Filmu i Sztuki Dwa Brzegi 2018 1 0

Co Gdzie Kiedy. Można już kupić bilety na wydarzenia 12. Festiwalu Filmu i Sztuki Dwa Brzegi, który zaczyna się 28 lipca.

Po kontroli w Lubelskiem: Margaryna zamiast masła, a żółty ser wcale nie był serem

Po kontroli w Lubelskiem: Margaryna zamiast masła, a żółty ser wcale nie był serem 36 15

Z białego sera ciekła granatowa serwatka, obiecywane przez jadłospis masło leżało w magazynie, a na talerzach lądowała margaryna, zaś żółty ser wcale nie był serem. Na takie ciekawostki natknęli się kontrolerzy w firmach dostarczających posiłki m.in. do szkół, przedszkoli, żłobków oraz szpitala.

Wisła Puławy pokonała w sparingu Chełmiankę 2:1

Wisła Puławy pokonała w sparingu Chełmiankę 2:1 11 0

Wisła Puławy wygrała w środę z Chełmianką 2:1. W sobotę podopieczni Jacka Magnuszewskiego zagrają w Kozienicach z tamtejszą Energią. Mecz rozpocznie się o godz. 11

Właściciel Stokrotek wygrywa z fiskusem. Emperia nie musi płacić 200 mln zł podatku

Właściciel Stokrotek wygrywa z fiskusem. Emperia nie musi płacić 200 mln zł podatku 21 7

Emperia, czyli właściciel ogólnopolskiej sieci supermarketów Stokrotka, nie musi płacić około 200 milionów złotych podatku – uznał we wtorek Wojewódzki Sądu Administracyjny w Warszawie i uchylił decyzję Dyrektora Izby Administracji Skarbowej.

Avia zremisowała w sparingu z KSZO. Powrót Mateusza Jarzynki?

Avia zremisowała w sparingu z KSZO. Powrót Mateusza Jarzynki? 3 0

Piłkarze ze Świdnika mają za sobą mecz kontrolny z kolejnym mocnym rywalem. W sobotę przegrali z Radomiakiem 0:2, a w środę zremisowali bezbramkowo z KSZO Ostrowiec Świętokrzyski

Urszula Dudziak w Filharmonii Lubelskiej
9 września 2018, 19:00

Urszula Dudziak w Filharmonii Lubelskiej 3 0

Co Gdzie Kiedy. 9 września o godz. 19 w Filharmonii Lubelskiej (ul. Curie-Skłodowskiej 5) wystąpi legenda polskiej sceny muzycznej - Urszula Dudziak. Artystka wystąpi z koncertem pt. Wyśpiewam wam więcej.

Została Miss Lubelszczyzny Nastolatek. Pracowała już w Mediolanie i Paryżu [zdjęcia]
galeria

Została Miss Lubelszczyzny Nastolatek. Pracowała już w Mediolanie i Paryżu [zdjęcia] 15 5

Karolina Wojtiuk, która została pierwszą wicemiss Lubelszczyzny 2018, będzie reprezentować nasze województwo podczas gali finałowej Miss Polski 2018. Impreza odbędzie się w grudniu w Krynicy Zdroju.

Przy ośrodku dla cudzoziemców w Białej Podlaskiej powstanie punkt przedszkolny

Przy ośrodku dla cudzoziemców w Białej Podlaskiej powstanie punkt przedszkolny 0 1

Przy ośrodku dla cudzoziemców w Białej Podlaskiej powstanie punkt przedszkolny. Władze miasta udzieliły już pozwolenia na budowę.

Zaginęła 65-latka z Kocka. Może potrzebować pilnej pomocy

Zaginęła 65-latka z Kocka. Może potrzebować pilnej pomocy 28 0

3 lipca w Kocku (pow. lubartowski) zaginęła Maria Krystyna Nowicka.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.