Quantcast

Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Świdnik

16 października 2007 r.
16:54
Edytuj ten wpis

Jak nie las, to gaz

0 34 A A

Świdnik. Pod planowanym pasem startowym lotniska biegną dziś dwie gazowe rury, a kilkaset metrów dalej wydobywany jest gaz.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
- Wszystko mamy pod kontrolą. Rury to tak naprawdę rureczki, a odwierty to odwierciki. Ktoś o słabszym wzroku nawet ich nie zauważy - uważa Grzegorz Muszyński, prezes spółki Port Lotniczy Lublin.
Problem jednak jest. Najnowsza i, zdaniem władz spółki PLL, ostateczna koncepcja budowy lotniska w Świdniku sytuuje płytę lotniska dokładnie w miejscu, w którym przebiegają rury łączące dwa ujęcia gazu. Zaś kilkaset metrów dalej są dwa czynne odwierty gazowe należące do pobliskiej Kopalni Gazu Ziemnego i Ropy Naftowej.
- No i wychodzą nowe "kwiatki”, które stawiają pod znakiem zapytania realność tej inwestycji. Jak nie siedlisko susłów, to las. Jak nie las, to gaz - nie kryje satysfakcji Edward Wojtas, były marszałek województwa i orędownik budowy lotniska w Niedźwiadzie.
- Gaz obok lotniska? To rzeczywiście szczególny przypadek. Jeszcze się z takim nie spotkałem - mówi Grzegorz Sobczak, redaktor naczelny "Skrzydlatej Polski”. I odsyła nas do ekspertów od lotnictwa cywilnego.
- Ja też nie spotkałem się z taką sytuacją - przyznaje inż. Ryszard Małachowski, były wiceprezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego. - Na pewno trzeba stworzyć cały system kontrolny. I być przygotowanym na różne sytuacje. Musi być plan awaryjny: gaszenia lotniska i ewakuacji pasażerów.
Małachowski przywołuje przykład lotniska w Madrycie, na którym umieszczone są gigantyczne składy paliw. - Nafta i benzyna lotnicza są mniej palne od gazu. Dlatego muszą być ustanowione odpowiednie parametry bezpieczeństwa.
- Będziemy dmuchać na zimne - zapewnia Krzysztof Siczek, dyrektor projektu budowy portu lotniczego w Świdniku. - Nie zrobimy niczego, co by nie było zgodne z przepisami i zasadami bezpieczeństwa.
- Po pierwsze przełożymy rury gazowe. Mamy już na to zgodę oddziału Polskiego Górnictwa Nafty i Gazu w Sanoku, do którego należy kopalnia. A odwierty nie kolidują z lotniskiem - dodaje prezes Muszyński.
- Odwierty są dobrze zabezpieczone i znajdują się w takiej odległości, że w tej chwili nie zagrażają budowie - mówi Ewa Król z oddziału PGNiG w Sanoku.

Skomentuj i udostępnij na Facebooku

Komentarze 34

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
mak / 22 stycznia 2008 r. o 12:39
..a nasz kochany Dziennik też coś zamilkł w temacie lotniska..najpierw promował bzdurę a jak zobaczył co jest grane to cisza...jedna była dziennikarka tej gazety powiedziała ,że to dziennikarze decydują co się będzie w Lublinie budowało a co nie...faktycznie bubel ładnie wypromowali...miało być szybko 2009 i tanio ok 150 mln.....a z tego co slyszałem Niedźwiada już by się budowała...
Avatar
jon / 30 grudnia 2007 r. o 18:21
Jaś Fasola napisał:
Interesuje mnie czy przepisy dot. budowy lotnisk dopuszczają skrzyżowanie drogi startowej (pasa) z rurociągami np. kanalizacyjnymi. Pod projektowanym pasem, ok 1/3 od strony zachodniej będzie przebiegał kolektr ściekowy Świdnik-Hajdów.Swego czasu były problemy z jego szczelnością. Sprawę załatwiono przez wciągnięcie rury z tworzywa szt.Można zapytać jaka jest żywotność takiego uszczelnienia oraz odporność np. na drgania wywołane ladującymi s-tami (ok.40 ton i 200 km/h). Łatwo sobie wyobrazić co będzie w przypadku podmycia. Przy okazji wczorajszego Święta przypominam o cmentarzu wojennym z I i II w.ś. przy drodze "mełgiewskiej", który wg planów znajdzie się pod zabudowaniami portu.


przesunie się, wszystko się przesunie!


przesunie się, wszystko się przesunie! rozwiń
Avatar
Peter68 / 11 listopada 2007 r. o 17:26
Nie wiem dlaczego wszyscy się tak pasjonują tym lotniskiem. Nie ma go, nie było a nie wiadomo kiedy w ogóle będzie.Co raz pojawiają się jakieś przeszkody. A, czy ma sens budowa małego lotniska w Świdniku z pasem startowym tylko 2200 m i o szerokości tylko 45 m. Przecież zaleca się, aby ze względów bezpieczeństwa szerokość pasa startowego nie była mniejsza niż 50 m, a w planowym lotnisku w Świdniku jest to tylko 45 m. Długość zaś pasa winna być co najmniej 2800 m. A po drugie, dlaczego zawsze Lubelszczyzna stawia na minimalizm i nie może mieć lotniska dużego, z prawdziwego zdarzenia, z pasem ponad 3000 m długości i 60 m szerokości. Śmiać się będzie z nas Europa, nie mówiąc już o świecie....To chyba będzie porażką, to lotnisko w Świdniku. Budując je Lublin i Lubelszczyzna zamiast promować rozwój osiągną odwrotny skutek do oczekiwanego. Marzy mi się wielkie lotnisko, właśnie po wschodniej stronie Polski, otwarte na świat cały, a nie tylko na Berlin, czy Paryż. NO cóż marzenia są piękne..."to live is a dream to forgive divine" a życie jest życiem..
Nie wiem dlaczego wszyscy się tak pasjonują tym lotniskiem. Nie ma go, nie było a nie wiadomo kiedy w ogóle będzie.Co raz pojawiają się jakieś przeszkody. A, czy ma sens budowa małego lotniska w Świdniku z pasem startowym tylko 2200 m i o szerokości tylko 45 m. Przecież zaleca się, aby ze względów bezpieczeństwa szerokość pasa startowego nie była mniejsza niż 50 m, a w planowym lotnisku w Świdniku jest to tylko 45 m. Długość zaś pasa winna być co najmniej 2800 m. A po drugie, dlaczego zawsze Lubelszczyzna stawia na minimalizm i nie może mieć... rozwiń
Avatar
Tom / 5 listopada 2007 r. o 07:40
LOTNISKO TO SMRÓD I TOTALNY SYF!!- NIE MA CZEGO ZAZDROŚCIĆ MIESZKAŃCOM ŚWIDNIKA.
Avatar
nie pilot / 2 listopada 2007 r. o 22:57
Drobne sprostowanie: nie MiG tylko Jak-23. Pierwszy s-lot odrzutowy jakiego dotknąłem, miałem 7-8 lat. Byłem świadkiem rozruchu, kołowania i startu.
Avatar
xxx+1 / 2 listopada 2007 r. o 22:50
Ad. pkt 1 Oblicz sobie sam: bank dnia 22-12-1998 za 122 hektary (z małym hakiem) dostał od PZL 15810000,00zł VAT 0,00%.Myślę, że od tego czasu płacił minie Świdnik podatek od posiadanego gruntu.
Avatar
ciekawy / 2 listopada 2007 r. o 22:35
Prezesuńciu, a co z kolektorem ściekowym Świdnik-Hajdów pod ewentualnym pasem start.Życzę abyś pan był w samolocie lądującym na podmytym przez gówna pasie.
Avatar
Jaś Fasola / 2 listopada 2007 r. o 22:22
Interesuje mnie czy przepisy dot. budowy lotnisk dopuszczają skrzyżowanie drogi startowej (pasa) z rurociągami np. kanalizacyjnymi. Pod projektowanym pasem, ok 1/3 od strony zachodniej będzie przebiegał kolektr ściekowy Świdnik-Hajdów.Swego czasu były problemy z jego szczelnością. Sprawę załatwiono przez wciągnięcie rury z tworzywa szt.Można zapytać jaka jest żywotność takiego uszczelnienia oraz odporność np. na drgania wywołane ladującymi s-tami (ok.40 ton i 200 km/h). Łatwo sobie wyobrazić co będzie w przypadku podmycia. Przy okazji wczorajszego Święta przypominam o cmentarzu wojennym z I i II w.ś. przy drodze "mełgiewskiej", który wg planów znajdzie się pod zabudowaniami portu.
Interesuje mnie czy przepisy dot. budowy lotnisk dopuszczają skrzyżowanie drogi startowej (pasa) z rurociągami np. kanalizacyjnymi. Pod projektowanym pasem, ok 1/3 od strony zachodniej będzie przebiegał kolektr ściekowy Świdnik-Hajdów.Swego czasu były problemy z jego szczelnością. Sprawę załatwiono przez wciągnięcie rury z tworzywa szt.Można zapytać jaka jest żywotność takiego uszczelnienia oraz odporność np. na drgania wywołane ladującymi s-tami (ok.40 ton i 200 km/h). Łatwo sobie wyobrazić co będzie w przypadku podmycia. Przy okazji wczora... rozwiń
Avatar
a / 26 października 2007 r. o 11:18
Ale na lotnisko w Swidniku nie ma miejsca!
Avatar
hahaha / 23 października 2007 r. o 14:56
Co za paranoja. Lotnisko w Białej?? Godzina do Lublina?? Człowieku po to buduje się lotniska by do największych miast regionu można było dostać się w 15-30 minut, a nie godzinę. W niewiele więcej już niedługo będzie można dojechać z Wawy (a tam jest Okęcie jakbys nie wiedział), więc lotnisko w Białej będzie takie wygodne jeżeli chodzi o dojazd do Lublina, że musiałoby konkurować z Okęciem. A tak poza tym to myślisz, że dwupasmówkę z Białej do Lublina to za darmo można wybudować?? Czy to nie byłoby topienie kasy, bo równie dobrze można ją przeznaczyć na rozbudowę świdnickiego lotniska. A jak się buduje drogi w Polsce to każdy wie, więc dwupasmówka powstałaby z 45 lat.
Co za paranoja. Lotnisko w Białej?? Godzina do Lublina?? Człowieku po to buduje się lotniska by do największych miast regionu można było dostać się w 15-30 minut, a nie godzinę. W niewiele więcej już niedługo będzie można dojechać z Wawy (a tam jest Okęcie jakbys nie wiedział), więc lotnisko w Białej będzie takie wygodne jeżeli chodzi o dojazd do Lublina, że musiałoby konkurować z Okęciem. A tak poza tym to myślisz, że dwupasmówkę z Białej do Lublina to za darmo można wybudować?? Czy to nie byłoby topienie kasy, bo równie dobrze można ją prz... rozwiń
Avatar
mak / 22 stycznia 2008 r. o 12:39
..a nasz kochany Dziennik też coś zamilkł w temacie lotniska..najpierw promował bzdurę a jak zobaczył co jest grane to cisza...jedna była dziennikarka tej gazety powiedziała ,że to dziennikarze decydują co się będzie w Lublinie budowało a co nie...faktycznie bubel ładnie wypromowali...miało być szybko 2009 i tanio ok 150 mln.....a z tego co slyszałem Niedźwiada już by się budowała...
Avatar
jon / 30 grudnia 2007 r. o 18:21
Jaś Fasola napisał:
Interesuje mnie czy przepisy dot. budowy lotnisk dopuszczają skrzyżowanie drogi startowej (pasa) z rurociągami np. kanalizacyjnymi. Pod projektowanym pasem, ok 1/3 od strony zachodniej będzie przebiegał kolektr ściekowy Świdnik-Hajdów.Swego czasu były problemy z jego szczelnością. Sprawę załatwiono przez wciągnięcie rury z tworzywa szt.Można zapytać jaka jest żywotność takiego uszczelnienia oraz odporność np. na drgania wywołane ladującymi s-tami (ok.40 ton i 200 km/h). Łatwo sobie wyobrazić co będzie w przypadku podmycia. Przy okazji wczorajszego Święta przypominam o cmentarzu wojennym z I i II w.ś. przy drodze "mełgiewskiej", który wg planów znajdzie się pod zabudowaniami portu.


przesunie się, wszystko się przesunie!


przesunie się, wszystko się przesunie! rozwiń
Avatar
Peter68 / 11 listopada 2007 r. o 17:26
Nie wiem dlaczego wszyscy się tak pasjonują tym lotniskiem. Nie ma go, nie było a nie wiadomo kiedy w ogóle będzie.Co raz pojawiają się jakieś przeszkody. A, czy ma sens budowa małego lotniska w Świdniku z pasem startowym tylko 2200 m i o szerokości tylko 45 m. Przecież zaleca się, aby ze względów bezpieczeństwa szerokość pasa startowego nie była mniejsza niż 50 m, a w planowym lotnisku w Świdniku jest to tylko 45 m. Długość zaś pasa winna być co najmniej 2800 m. A po drugie, dlaczego zawsze Lubelszczyzna stawia na minimalizm i nie może mieć lotniska dużego, z prawdziwego zdarzenia, z pasem ponad 3000 m długości i 60 m szerokości. Śmiać się będzie z nas Europa, nie mówiąc już o świecie....To chyba będzie porażką, to lotnisko w Świdniku. Budując je Lublin i Lubelszczyzna zamiast promować rozwój osiągną odwrotny skutek do oczekiwanego. Marzy mi się wielkie lotnisko, właśnie po wschodniej stronie Polski, otwarte na świat cały, a nie tylko na Berlin, czy Paryż. NO cóż marzenia są piękne..."to live is a dream to forgive divine" a życie jest życiem..
Nie wiem dlaczego wszyscy się tak pasjonują tym lotniskiem. Nie ma go, nie było a nie wiadomo kiedy w ogóle będzie.Co raz pojawiają się jakieś przeszkody. A, czy ma sens budowa małego lotniska w Świdniku z pasem startowym tylko 2200 m i o szerokości tylko 45 m. Przecież zaleca się, aby ze względów bezpieczeństwa szerokość pasa startowego nie była mniejsza niż 50 m, a w planowym lotnisku w Świdniku jest to tylko 45 m. Długość zaś pasa winna być co najmniej 2800 m. A po drugie, dlaczego zawsze Lubelszczyzna stawia na minimalizm i nie może mieć... rozwiń
Avatar
Tom / 5 listopada 2007 r. o 07:40
LOTNISKO TO SMRÓD I TOTALNY SYF!!- NIE MA CZEGO ZAZDROŚCIĆ MIESZKAŃCOM ŚWIDNIKA.
Avatar
nie pilot / 2 listopada 2007 r. o 22:57
Drobne sprostowanie: nie MiG tylko Jak-23. Pierwszy s-lot odrzutowy jakiego dotknąłem, miałem 7-8 lat. Byłem świadkiem rozruchu, kołowania i startu.
Avatar
xxx+1 / 2 listopada 2007 r. o 22:50
Ad. pkt 1 Oblicz sobie sam: bank dnia 22-12-1998 za 122 hektary (z małym hakiem) dostał od PZL 15810000,00zł VAT 0,00%.Myślę, że od tego czasu płacił minie Świdnik podatek od posiadanego gruntu.
Avatar
ciekawy / 2 listopada 2007 r. o 22:35
Prezesuńciu, a co z kolektorem ściekowym Świdnik-Hajdów pod ewentualnym pasem start.Życzę abyś pan był w samolocie lądującym na podmytym przez gówna pasie.
Avatar
Jaś Fasola / 2 listopada 2007 r. o 22:22
Interesuje mnie czy przepisy dot. budowy lotnisk dopuszczają skrzyżowanie drogi startowej (pasa) z rurociągami np. kanalizacyjnymi. Pod projektowanym pasem, ok 1/3 od strony zachodniej będzie przebiegał kolektr ściekowy Świdnik-Hajdów.Swego czasu były problemy z jego szczelnością. Sprawę załatwiono przez wciągnięcie rury z tworzywa szt.Można zapytać jaka jest żywotność takiego uszczelnienia oraz odporność np. na drgania wywołane ladującymi s-tami (ok.40 ton i 200 km/h). Łatwo sobie wyobrazić co będzie w przypadku podmycia. Przy okazji wczorajszego Święta przypominam o cmentarzu wojennym z I i II w.ś. przy drodze "mełgiewskiej", który wg planów znajdzie się pod zabudowaniami portu.
Interesuje mnie czy przepisy dot. budowy lotnisk dopuszczają skrzyżowanie drogi startowej (pasa) z rurociągami np. kanalizacyjnymi. Pod projektowanym pasem, ok 1/3 od strony zachodniej będzie przebiegał kolektr ściekowy Świdnik-Hajdów.Swego czasu były problemy z jego szczelnością. Sprawę załatwiono przez wciągnięcie rury z tworzywa szt.Można zapytać jaka jest żywotność takiego uszczelnienia oraz odporność np. na drgania wywołane ladującymi s-tami (ok.40 ton i 200 km/h). Łatwo sobie wyobrazić co będzie w przypadku podmycia. Przy okazji wczora... rozwiń
Avatar
a / 26 października 2007 r. o 11:18
Ale na lotnisko w Swidniku nie ma miejsca!
Avatar
hahaha / 23 października 2007 r. o 14:56
Co za paranoja. Lotnisko w Białej?? Godzina do Lublina?? Człowieku po to buduje się lotniska by do największych miast regionu można było dostać się w 15-30 minut, a nie godzinę. W niewiele więcej już niedługo będzie można dojechać z Wawy (a tam jest Okęcie jakbys nie wiedział), więc lotnisko w Białej będzie takie wygodne jeżeli chodzi o dojazd do Lublina, że musiałoby konkurować z Okęciem. A tak poza tym to myślisz, że dwupasmówkę z Białej do Lublina to za darmo można wybudować?? Czy to nie byłoby topienie kasy, bo równie dobrze można ją przeznaczyć na rozbudowę świdnickiego lotniska. A jak się buduje drogi w Polsce to każdy wie, więc dwupasmówka powstałaby z 45 lat.
Co za paranoja. Lotnisko w Białej?? Godzina do Lublina?? Człowieku po to buduje się lotniska by do największych miast regionu można było dostać się w 15-30 minut, a nie godzinę. W niewiele więcej już niedługo będzie można dojechać z Wawy (a tam jest Okęcie jakbys nie wiedział), więc lotnisko w Białej będzie takie wygodne jeżeli chodzi o dojazd do Lublina, że musiałoby konkurować z Okęciem. A tak poza tym to myślisz, że dwupasmówkę z Białej do Lublina to za darmo można wybudować?? Czy to nie byłoby topienie kasy, bo równie dobrze można ją prz... rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze 34

Skomentuj

Aby napisać komentarz, należy się zalogować:

Nie publikujemy nic na Twojej tablicy na Facebooku oraz nikomu nie udostępniamy Twoich danych osobistych.
Podczas pierwszego logowania zostaniesz poproszony o wybór swojej nazwy użytkownika.

Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Grupa Azoty Zaksa Kędzierzyn-Koźle – LUK Lublin 3:0. Sensacji nie było

Grupa Azoty Zaksa Kędzierzyn-Koźle – LUK Lublin 3:0. Sensacji nie było

Siatkarze LUK stanęli we wtorek przed arcytrudnym zadaniem. Po drugiej stronie siatki pojawił się mistrz Polski – Grupa Azoty Zaksa Kędzierzyn-Koźle. Gospodarze nie mieli wielkich problemów z odniesieniem zwycięstwa i wygrali 3:0.

 Pierwsza strona Dziennika Wschodniego z 5 października 2022 r.

Pierwsza strona Dziennika Wschodniego z 5 października 2022 r.

RK Nexe Nasice – Azoty Puławy 35:27. Sześć bramek zaliczki nie wystarczyło

RK Nexe Nasice – Azoty Puławy 35:27. Sześć bramek zaliczki nie wystarczyło

Azoty Puławy jednak nie zagrają w fazie grupowej Ligi Europejskiej. We wtorkowym rewanżu drużyna Roberta Lisa przegrała z chorwackim RX Nexe Nasice 27:35.

Muzeum Badań Polarnych odkrywa karty. Wiemy, co będzie można zobaczyć w Puławach
galeria

Muzeum Badań Polarnych odkrywa karty. Wiemy, co będzie można zobaczyć w Puławach

Ekwipunek polskich polarników, rekonstrukcja igloo, modele stacji polarnych, a także fauna i flora Arktyki i Antarktyki – to część tego, co ma znaleźć się na pierwszej, stałej wystawie w polarnym muzeum. O planach puławskiej placówki we wtorek opowiadał pełniący obowiązki jej dyrektora, Piotr Kondraciuk.

Aerobik, pomolog i wycieczki. 8 milionów zł na wyciągnięcie lubelskich seniorów z domów

Aerobik, pomolog i wycieczki. 8 milionów zł na wyciągnięcie lubelskich seniorów z domów

Prawie 8 milionów złotych będą kosztowały projekty, z których skorzysta w 195 osób z kilku gmin naszego województwa. Cel – wyciągnąć osoby starsze i samotne z domów

Tak się zmieni Zamość dzięki budżetowi obywatelskiemu. Winiki głosownia
galeria

Tak się zmieni Zamość dzięki budżetowi obywatelskiemu. Winiki głosownia

Strefa relaksu nad zamojskim zalewem to projekt ogólnomiejski, który zyskał największe poparcie podczas głosowań nad przyszłorocznym budżetem obywatelskim Zamościa. Inne, mniejsze inwestycje będą realizowane także na każdym z 16 miejskich osiedli.

Romantyczna Polska - koncert w Filharmonii
9 października 2022, 17:00

Romantyczna Polska - koncert w Filharmonii

Filharmonia Lubelska (ul. Curie-Skłodowskiej 5) zaprasza na koncert pt. "Romantyczna Polska" z udziałem dwojga solistów młodego pokolenia: Moniki Buczkowskiej i Pawła Trojaka. Wydarzenie odbędzie się 9 października o godz. 17.

Opole Lubelskie. Więcej więźniów to 50 nowych miejsc pracy

Opole Lubelskie. Więcej więźniów to 50 nowych miejsc pracy

Za niespełna dwa lata w Zakładzie Karnym wyroki odsiadywać będzie o ponad 40 proc. więcej więźniów niż w tej chwili. Budowa nowego pawilonu będzie kosztować blisko 38 mln zł

Prokurator z wiadomością dla kierowców: nie będzie pobłażania

Prokurator z wiadomością dla kierowców: nie będzie pobłażania

W ciągu ostatniego miesiąca na drogach powiatu puławskiego policjanci zatrzymali trzech pijanych kierowców, którzy jeździli mimo dożywotnich zakazów. Jeden wjechał w barierki, inny próbował uciekać przed radiowozem. Wszyscy trafili za kratki. W areszcie spędzą co najmniej 3 miesiące.

Lubartów. Znamy wyniki głosowania w budżecie obywatelskim

Lubartów. Znamy wyniki głosowania w budżecie obywatelskim

W Parku Miejskim im. Książąt Sanguszków w przyszłym roku powstanie nowy plac zabaw warty 200 tys. zł, a na rynek może wrócić drobny handel. Tak zdecydowali mieszkańcy miasta biorący udział w głosowaniu na projekty budżetu obywatelskiego.

Akademia Zamojska. 600 studentów na pierwszym roku. Hitem pielęgniarstwo

Akademia Zamojska. 600 studentów na pierwszym roku. Hitem pielęgniarstwo

Dla ponad 1,1 tys. studentów Akademii Zamojskiej rozpoczął się nowy rok akademicki. Przeszło połowa z tych osób zdobywać będzie wiedzę jako „pierwszoroczniacy”. Zainteresowanie ofertą uczelni było wystarczające nie tylko, by uruchomić wszystkie dotychczasowe kierunki kształcenia, ale również nowe, startujące dopiero w tym roku.

Pomnik w centrum malowniczego Kazimierza Dolnego? Kto chce stawiać Witosa?

Pomnik w centrum malowniczego Kazimierza Dolnego? Kto chce stawiać Witosa?

Mariusz Wicik, radny powiatu puławskiego (PiS) proponuje kazimierskim samorządowcom postawienie w centrum miasta pomnika Wincentego Witosa. - Żeby łączyć, a nie dzielić - tłumaczy. Kazimierzanie pytają o związek ludowego działacza z ich miastem.

Premiera w Teatrze Andersena. "Alicja w Krainie Czarów" na początek sezonu
8 października 2022, 17:00

Premiera w Teatrze Andersena. "Alicja w Krainie Czarów" na początek sezonu

Adaptacja kultowego dzieła Lewisa Carrolla będzie pierwszą premierą Teatru Andersena w nowym sezonie. Pierwszy pokaz spektaklu zaplanowany jest na sobotę, 8 października o g. 17.

5 powodów, dlaczego warto kupić znicze w sklepie internetowym

5 powodów, dlaczego warto kupić znicze w sklepie internetowym

Dzień Wszystkich Świętych zbliża się wielkimi krokami. To czas zadumy i pamięci o osobach, których już z nami nie ma. Rośnie częstotliwość odwiedzin grobów bliskich, co wiąże się z koniecznością zakupu produktów, którymi zostanie udekorowane miejsce spoczynku.

Pokaz fajerwerków na wesele, czy fajerwerki na sylwestra i inne święta?

Pokaz fajerwerków na wesele, czy fajerwerki na sylwestra i inne święta?

W tym artykule podpowiadamy, co zrobić, by jak najlepiej zapamiętać pokaz fajerwerków, który może odbyć się nie tylko podczas sylwestra, ale także innych chwil wartych upamiętnienia. Takimi imprezami są wesela, a także przyjęcia urodzinowe. Jeżeli zatem jesteś zainteresowany pirotechniką, nawet w amatorskim wykonaniu, przybliżymy Ci trochę ten temat.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium