Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Świdnik

14 lutego 2012 r.
21:34
Edytuj ten wpis

Lotnisko w Świdniku będzie mieć system ILS. Tylko kiedy?

1 14 A A
Terminal portu zaczyna nabierać kształtów. Zakończyły się już prace przy montażu stalowej konstrukcj
Terminal portu zaczyna nabierać kształtów. Zakończyły się już prace przy montażu stalowej konstrukcj

Lotnisko w Świdniku będzie bezpieczne dzięki systemowi ILS, który kupi dla nas Polska Agencja Żeglugi Powietrznej – zapewniał wczoraj Jacek Sobczak, członek Zarządu Województwa. – Taka pozycja jest w naszym budżecie, ale nie wiadomo, kiedy zostanie zrealizowana – studzi entuzjazm rzecznik agencji.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
– To już pewne. PAŻP kupi i zainstaluje na lotnisku w Świdniku radiowy system nawigacyjny ILS (patrz ramka). Dzięki temu wejdziemy do ekstraklasy, jeśli chodzi o standardy bezpieczeństwa – ekscytuje się Jacek Sobczak. – To znakomita wiadomość. Taki system kosztuje ok. 4 mln zł, a pieniądze w całości wyłoży agencja.

Jeszcze w ubiegłym roku nie było wiadomo, czy ILS w ogóle będzie w Świdniku. – Od miesięcy rozmawialiśmy z kierownictwem PAŻP i wreszcie się udało. Mamy deklarację, że system zostanie zamontowany jeszcze w tym roku – cieszy się Sobczak.

PAŻP potwierdza, że ILS dla portu w Świdniku znalazł się w budżecie agencji. Ale zarazem studzi emocje. – Zrealizujemy ten zakup. Ale kiedy – tego nie wiadomo. To będzie zależało od realizacji naszego budżetu – mówi Grzegorz Hlebowicz, rzecznik PAŻP.

Hlebowicz nie potwierdza słów Jacka Sobczaka, jakoby system miał być w Świdniku już w tym roku. Nie chce mówić o konkretnych terminach, nawet tych dalszych. – Nasze plany budżetowe są wieloletnie – ucina.

Ostrożnie wypowiadają się też przedstawiciele Portu Lotniczego Lublin. – Dopóki system nie zostanie zamontowany, to trudno mówić o konkretach – komentuje Piotr Jankowski, rzecznik PLL.

PAŻP już działa na terenie lotniska. – Rozpoczęły się prace związane z instalacją urządzenia D-VOR, czyli radiolatarni – potwierdza Hlebowicz.

Urządzenie pozwoli precyzyjnie naprowadzać samoloty do lądowania w zależności od kierunku wiatru. Radiolatarnia stanie na 17 hektarowej działce, którą w ubiegłym roku PAŻP wydzierżawił od portu. 3–4 mln zł za radiolatarnię zapłaci agencja. – Szacuję, że inwestycje PAŻP na naszym lotnisku to łącznie kwota kilkunastu milionów złotych – mówi Sobczak.

Co to jest ILS?

ILS (od ang. Instrument Landing System) to radiowy system nawigacyjny wspomagający lądowanie samolotu w warunkach ograniczonej widzialności i niskiego zachmurzenia. Umożliwia precyzyjne prowadzenie samolotu od granicy zasięgu do pewnego punktu na ścieżce schodzenia lub do punktu przyziemienia na pasie startowym. Mówiąc prościej – jest jednym z podstawowych gwarantów bezpieczeństwa przy trudnych warunkach lądowania. W kwietniu 2010 r. na rosyjskim lotnisku w Smoleńsku systemu ILS nie było.

Komentarze 14

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
jon / 1 marca 2012 o 22:04
0
[quote name='Stanisław' timestamp='1329312293' post='597060']
Wykonana kosztem wielu milionów złotych budowa lotniska w Świdniku pociągnie za sobą konsekwencje finansowe dla portu. Inwestycja wykonana zostanie częściowo z kredytów, które trzeba będzie spłacać. Do tego powiększą się koszty utrzymania. Słowem, koszty stałe portu znacznie wzrosną. Aby port mógł być rentowny, wychodził choćby na zero, będzie musiał zwiększać liczbę pasażerów. Nie ma innego wyjścia. Oczywiście, teoretycznie, straty mogą pokrywać właściciele, czyli m.in. miasto Lublin i Świdnik oraz marszałek województwa, ale raczej nie będą z tego zadowoleni. Po pierwsze, możliwości kasy miejskiej i wojewódzkiej będą coraz bardziej ograniczone. Ponadto przepisy unijne zabraniają bezpośredniego subwencjonowania portów lotniczych ze środków publicznych. Port jest zatem skazany na bardzo agresywną politykę pozyskiwania nowych pasażerów, bo tylko oni oznaczają zyski. Na razie lotnisko w Świdniku pięknie się buduje, ale schody dla zarządu lotniska dopiero się zaczną.
Nie wiem jakie są prognozy docelowe dotyczące liczby obsługiwanych pasażerów lotniska rocznie.
W Polsce latamy cztery razy rzadziej niż mieszkańcy na zachodzie Europy. To oczywiście efekt lepszej sytuacji materialnej w tamtych krajach. U nas to się chyba nieszybko zmieni chociaż jesteśmy tzw. zieloną wyspą. Zarobki w Lublinie i województwie lubelskim też nie należą do najwyższych.
Pozostają zatem pytania:
- Kto będzie latał z tego lotniska ? – jest przecież konkurencja i alternatywa dla niektórych mieszkańców województwa lubelskiego – lotnisko Okęcie w Warszawie i lotnisko w Jasionce k/ Rzeszowa.
- kto będzie dokładał do lotniska?
- zaczną się problemy środowiskowe. Nie wiem czy wokół lotniska utworzono obszar ograniczonego oddziaływania, który ogranicza np. liczbę lotów nocnych ( kto nie mieszka w pobliżu lotniska ten nie wie co to jest rozruch silników samolotu).
Jestem przekonany, że choćby z powodu protestów mieszkańców dojdzie kwestia roszczeń odszkodowawczych za hałas.
Skąd wziąć kapitał na utrzymanie lubelskiego lotniska?
Czy nie warto już dziś zadać poważne pytania?
- czy opłacałoby się portowi na Okęciu w Warszawie przejąć lotnisko w Świdniku i Białej Podlaskiej i wykonywać tam część operacji? - między innymi cargo, bo w Lublinie i Białej Podlaskiej takie loty nie mają większych perspektyw a ruch cargo odbywa się przecież nocą. Lotnisko w Białej Podlaskiej położone jest w lesie i nikomu nie przeszkadzało by lotnicko cargo. Także część ruchu turystycznego mogłaby być tam odprawiana. Wstępne przymiarki finansowe, których nie mogę tu ujawniać, pokazały, że takie połączenie tych trzech lotnisk miałoby sens ekonomiczny. Oczywiście należałoby wpompować trochę pieniędzy w infrastrukturę w Lublinie i Białej Podlaskiej, ale i tak byłby to koszt znacznie mniejszy niż rozbudowa portu cargo w Warszawie.
Lotniska dzieli ok. 150 km. Planowana jest już autostrada A2 i budowa drogi ekspresowej nr 17. Można pomyśleć też o kolei. Oczywiście kwestie skomunikowania portów wymagają większych analiz. Należałoby je wykonać już teraz.
Dlatego już dziś trzeba zastanawiać się nad przyszłością naszego portu regionalnego. Na razie wiemy, co będzie do roku "X" i pewnie trudno jest obecnym zarządcom lotniska myśleć o tak odległej dla nich przyszłości. To jest zrozumiałe, ale właściciele portu, czyli władze województwa powinny myśleć bardziej perspektywicznie. Należałoby powołać jakiś interdyscyplinarny zespół, który zająłby się planowaniem przyszłości portu regionalnego dla Polski Środkowo – Wschodniej.
Opowiem Państwu taką historię. W latach 80 - tych. przyjechała do nas na Południowe Podlasie japońska delegacja, złożona z przedstawicieli agencji rządowych oraz biznesmenów, którzy objeżdżali Polskę. Wypytywali o różne rzeczy, ale dość ogólnie. Przewodniczącego delegacji podpytałem grzecznie, ale wprost: czego właściwie tutaj szukacie, przecież mamy zupełnie inne systemy gospodarcze, szans na inwestycje nie mamy. A on mi odpowiedział tak: zgadza się, ale my przygotowujemy różne scenariusze na 50 lat do przodu. Zdębieliśmy wszyscy. Ale minęło 30 lat i okazało się, że Japończycy mogą inwestować w Polsce. Być może fantazjuję, ale kto wie, czy nie jest to pokłosie jakiejś wizyty z lat 80.? To pokazuje, jak ważne jest planowanie z dużym wyprzedzeniem. Bo jeśli za kilkanaście lat będzie już jasne, że Okęcie i Lublin się dusi, to musi być alternatywa.
[/quote]
bezposrednio portu nie mozna subwencjonować , mówi Pan.
na pewno coś się wymyśli. poza tym Lublin , Swidnik i marszałek sa oficjalnymi współudziałowcami tego biznesu, to co nie będą mogli dołożyć kasy ?
[quote name='Stanisław' timestamp='1329312293' post='597060']
Wykonana kosztem wielu milionów złotych budowa lotniska w Świdniku pociągnie za sobą konsekwencje finansowe dla portu. Inwestycja wykonana zostanie częściowo z kredytów, które trzeba będzie spłacać. Do tego powiększą się koszty utrzymania. Słowem, koszty stałe portu znacznie wzrosną. Aby port mógł być rentowny, wychodził choćby na zero, będzie musiał zwiększać liczbę pasażerów. Nie ma innego wyjścia. Oczywiście, teoretycznie, straty mogą pokrywać właś... rozwiń
Avatar
Maj. ordersm / 1 marca 2012 o 19:09
0
Jakoś nie czujętego hałasu. Znam ludzi którzy pracują w Instytucie lotnictwa, EDC czy EADS leżącymi właściwie pomiędzy progami obydwu pasów na Okęciu. Samoloty przelatują bardzo blisko. Ludzie pracują tam po 8 godzin dziennie gdzie operacji wykonywanych w tym czasie jest pewnie więcej niż w całym tygodniu będzie w Świdniku. Wszyscy żyją i nic im nie dolega. Ba znam nawet ludzi mających koło 80 którzy tam nadal pracują.

Protestują mieszkańcy niektórych osiedli... Bo oczywiście jak dobrze poprotestują to zgarną haracz. Lotnisko im tak bardzo przeszkadza że kupili tam mieszkania taniej niż w innych miejscach. Także to takie przeszkadzanie na bo można na tym zarobić. Ja spędziłem trochę czasu w okolicy lotniska i u znajomych mieszkających w pobliżu i totalnie mi te samoloty nie przeszkadzały. Choć przelatywały na mniejszej wysokości niż będą przelatywały nad Lublinem.
Jakoś nie czujętego hałasu. Znam ludzi którzy pracują w Instytucie lotnictwa, EDC czy EADS leżącymi właściwie pomiędzy progami obydwu pasów na Okęciu. Samoloty przelatują bardzo blisko. Ludzie pracują tam po 8 godzin dziennie gdzie operacji wykonywanych w tym czasie jest pewnie więcej niż w całym tygodniu będzie w Świdniku. Wszyscy żyją i nic im nie dolega. Ba znam nawet ludzi mających koło 80 którzy tam nadal pracują.

Protestują mieszkańcy niektórych osiedli... Bo oczywiście jak dobrze poprotestują to zgarną haracz. Lotnisko im... rozwiń
Avatar
poznaniak z korzeniami Lb / 16 lutego 2012 o 15:48
0
Panie Stanisław z[internauto] zapytaj pan przyszłych pasarzerów jak bardzo bardzo pragną lotniska od Szczecina Poznania Wrocławia czy Krakowa nie mowiąc o Europie czy USA. Jeżeli lubelskie lotnisko panu przeszkadza -przeniś pan się do Poznania ,który myśli o 3 lotnisku .Białystok myśli a Rzeszów ZAWIŚĆ [niektórzy internauci mieszkancy ]Lublinowi który jest ponad 2x większy od Rzszowa a ponadto najwięcej emigrantów z Lubelskiego .Dzięki lotnisku Świdnik w polsce będzie więcej pasażerów PLL.Pozdrawiam optymistów Lubelskiego lotniska jak i nne lotnisk z Polski na dobrą wspólpracę zPoznanie ,Gdanskiem Szczecinem i nie tylko
Panie Stanisław z[internauto] zapytaj pan przyszłych pasarzerów jak bardzo bardzo pragną lotniska od Szczecina Poznania Wrocławia czy Krakowa nie mowiąc o Europie czy USA. Jeżeli lubelskie lotnisko panu przeszkadza -przeniś pan się do Poznania ,który myśli o 3 lotnisku .Białystok myśli a Rzeszów ZAWIŚĆ [niektórzy internauci mieszkancy ]Lublinowi który jest ponad 2x większy od Rzszowa a ponadto najwięcej emigrantów z Lubelskiego .Dzięki lotnisku Świdnik w polsce będzie więcej pasażerów PLL.Pozdrawiam optymistów Lubelskiego lotniska jak i nne ... rozwiń
Avatar
K / 16 lutego 2012 o 00:55
0
Kto będzie latał? Nie wiem czy jest jakieś wojewodztwo oprócz śląskiego ktore ma więcej osób na emigracji. Różnica jest taka, że znaczna część osób ze Śląska pracuje w Niemczech. Kilka godzin samochodem po niemieckich autostradach i są w domu. Mi podróż samolotem 'od drzwi do drzwi' zajmuje ponad 12 godzin (dojazd do lotniska w UK, dojazd z lotniska w W-wie, czekanie na pociągi itd.) Ale 12 godzin tylko wtedy gdy zdąże na pociąg po wylądowaniu co nie zawsze jest możliwe. Czasem mam tylko podręczny bagaż by przyspieszyć proces a i tak nieraz musiałem z żoną i dzieckiem nocować w W-wie. Klienci się znajdą.
Kto będzie latał? Nie wiem czy jest jakieś wojewodztwo oprócz śląskiego ktore ma więcej osób na emigracji. Różnica jest taka, że znaczna część osób ze Śląska pracuje w Niemczech. Kilka godzin samochodem po niemieckich autostradach i są w domu. Mi podróż samolotem 'od drzwi do drzwi' zajmuje ponad 12 godzin (dojazd do lotniska w UK, dojazd z lotniska w W-wie, czekanie na pociągi itd.) Ale 12 godzin tylko wtedy gdy zdąże na pociąg po wylądowaniu co nie zawsze jest możliwe. Czasem mam tylko podręczny bagaż by przyspieszyć proces a i tak... rozwiń
Avatar
Stanisław / 15 lutego 2012 o 14:24
0
Wykonana kosztem wielu milionów złotych budowa lotniska w Świdniku pociągnie za sobą konsekwencje finansowe dla portu. Inwestycja wykonana zostanie częściowo z kredytów, które trzeba będzie spłacać. Do tego powiększą się koszty utrzymania. Słowem, koszty stałe portu znacznie wzrosną. Aby port mógł być rentowny, wychodził choćby na zero, będzie musiał zwiększać liczbę pasażerów. Nie ma innego wyjścia. Oczywiście, teoretycznie, straty mogą pokrywać właściciele, czyli m.in. miasto Lublin i Świdnik oraz marszałek województwa, ale raczej nie będą z tego zadowoleni. Po pierwsze, możliwości kasy miejskiej i wojewódzkiej będą coraz bardziej ograniczone. Ponadto przepisy unijne zabraniają bezpośredniego subwencjonowania portów lotniczych ze środków publicznych. Port jest zatem skazany na bardzo agresywną politykę pozyskiwania nowych pasażerów, bo tylko oni oznaczają zyski. Na razie lotnisko w Świdniku pięknie się buduje, ale schody dla zarządu lotniska dopiero się zaczną.
Nie wiem jakie są prognozy docelowe dotyczące liczby obsługiwanych pasażerów lotniska rocznie.
W Polsce latamy cztery razy rzadziej niż mieszkańcy na zachodzie Europy. To oczywiście efekt lepszej sytuacji materialnej w tamtych krajach. U nas to się chyba nieszybko zmieni chociaż jesteśmy tzw. zieloną wyspą. Zarobki w Lublinie i województwie lubelskim też nie należą do najwyższych.
Pozostają zatem pytania:
- Kto będzie latał z tego lotniska ? – jest przecież konkurencja i alternatywa dla niektórych mieszkańców województwa lubelskiego – lotnisko Okęcie w Warszawie i lotnisko w Jasionce k/ Rzeszowa.
- kto będzie dokładał do lotniska?
- zaczną się problemy środowiskowe. Nie wiem czy wokół lotniska utworzono obszar ograniczonego oddziaływania, który ogranicza np. liczbę lotów nocnych ( kto nie mieszka w pobliżu lotniska ten nie wie co to jest rozruch silników samolotu).
Jestem przekonany, że choćby z powodu protestów mieszkańców dojdzie kwestia roszczeń odszkodowawczych za hałas.
Skąd wziąć kapitał na utrzymanie lubelskiego lotniska?
Czy nie warto już dziś zadać poważne pytania?
- czy opłacałoby się portowi na Okęciu w Warszawie przejąć lotnisko w Świdniku i Białej Podlaskiej i wykonywać tam część operacji? - między innymi cargo, bo w Lublinie i Białej Podlaskiej takie loty nie mają większych perspektyw a ruch cargo odbywa się przecież nocą. Lotnisko w Białej Podlaskiej położone jest w lesie i nikomu nie przeszkadzało by lotnicko cargo. Także część ruchu turystycznego mogłaby być tam odprawiana. Wstępne przymiarki finansowe, których nie mogę tu ujawniać, pokazały, że takie połączenie tych trzech lotnisk miałoby sens ekonomiczny. Oczywiście należałoby wpompować trochę pieniędzy w infrastrukturę w Lublinie i Białej Podlaskiej, ale i tak byłby to koszt znacznie mniejszy niż rozbudowa portu cargo w Warszawie.
Lotniska dzieli ok. 150 km. Planowana jest już autostrada A2 i budowa drogi ekspresowej nr 17. Można pomyśleć też o kolei. Oczywiście kwestie skomunikowania portów wymagają większych analiz. Należałoby je wykonać już teraz.
Dlatego już dziś trzeba zastanawiać się nad przyszłością naszego portu regionalnego. Na razie wiemy, co będzie do roku "X" i pewnie trudno jest obecnym zarządcom lotniska myśleć o tak odległej dla nich przyszłości. To jest zrozumiałe, ale właściciele portu, czyli władze województwa powinny myśleć bardziej perspektywicznie. Należałoby powołać jakiś interdyscyplinarny zespół, który zająłby się planowaniem przyszłości portu regionalnego dla Polski Środkowo – Wschodniej.
Opowiem Państwu taką historię. W latach 80 - tych. przyjechała do nas na Południowe Podlasie japońska delegacja, złożona z przedstawicieli agencji rządowych oraz biznesmenów, którzy objeżdżali Polskę. Wypytywali o różne rzeczy, ale dość ogólnie. Przewodniczącego delegacji podpytałem grzecznie, ale wprost: czego właściwie tutaj szukacie, przecież mamy zupełnie inne systemy gospodarcze, szans na inwestycje nie mamy. A on mi odpowiedział tak: zgadza się, ale my przygotowujemy różne scenariusze na 50 lat do przodu. Zdębieliśmy wszyscy. Ale minęło 30 lat i okazało się, że Japończycy mogą inwestować w Polsce. Być może fantazjuję, ale kto wie, czy nie jest to pokłosie jakiejś wizyty z lat 80.? To pokazuje, jak ważne jest planowanie z dużym wyprzedzeniem. Bo jeśli za kilkanaście lat będzie już jasne, że Okęcie i Lublin się dusi, to musi być alternatywa.
Wykonana kosztem wielu milionów złotych budowa lotniska w Świdniku pociągnie za sobą konsekwencje finansowe dla portu. Inwestycja wykonana zostanie częściowo z kredytów, które trzeba będzie spłacać. Do tego powiększą się koszty utrzymania. Słowem, koszty stałe portu znacznie wzrosną. Aby port mógł być rentowny, wychodził choćby na zero, będzie musiał zwiększać liczbę pasażerów. Nie ma innego wyjścia. Oczywiście, teoretycznie, straty mogą pokrywać właściciele, czyli m.in. miasto Lublin i Świdnik oraz marszałek województwa, ale raczej nie będą... rozwiń
Avatar
OnLbn / 15 lutego 2012 o 13:05
0
Ci malkontenci to pewnie wszyscy z Rzeszowa, nie mogą uwierzyć, że będzie niedługo konkurencja dla ich lotniska.
Avatar
Gość / 15 lutego 2012 o 12:13
0
[quote name='MARECKI' timestamp='1329302690' post='596968']
Do Poznaniaka! Nareszcie ktoś z rozumem i inteligencją wypowiada się na ten temat, dziekuję!!Niestety na forum jest pełno malkontentów i kretynów bez żadnej wiedzy i jakiejkolwiek analizy i wypisują te brednie bez zastanowienia.
Dla lubelszczyzny to szansa zrobić w końcu dużu krok do przodu. Oczywiście, nie spodziewajmy się natychmiastowych "cudów", ale korzyści napewno będą zauważalne! Pozdrawiam!
[/quote]

Panie Marecki,a gdzie ta Pańska lubelsczyzna jest,określ gdzie ona leży.
[quote name='MARECKI' timestamp='1329302690' post='596968']
Do Poznaniaka! Nareszcie ktoś z rozumem i inteligencją wypowiada się na ten temat, dziekuję!!Niestety na forum jest pełno malkontentów i kretynów bez żadnej wiedzy i jakiejkolwiek analizy i wypisują te brednie bez zastanowienia.
Dla lubelszczyzny to szansa zrobić w końcu dużu krok do przodu. Oczywiście, nie spodziewajmy się natychmiastowych "cudów", ale korzyści napewno będą zauważalne! Pozdrawiam!
[/quote]
rozwiń
Avatar
MARECKI / 15 lutego 2012 o 11:44
0
Do Poznaniaka! Nareszcie ktoś z rozumem i inteligencją wypowiada się na ten temat, dziekuję!!Niestety na forum jest pełno malkontentów i kretynów bez żadnej wiedzy i jakiejkolwiek analizy i wypisują te brednie bez zastanowienia.
Dla lubelszczyzny to szansa zrobić w końcu dużu krok do przodu. Oczywiście, nie spodziewajmy się natychmiastowych "cudów", ale korzyści napewno będą zauważalne! Pozdrawiam!
Avatar
dewu / 15 lutego 2012 o 10:54
0
Tak tak, popieram poznaniaka w całej rozciągłości. Tylko dupki takie jak "mm' mogą takie głupoty wypisywać ! A może nie zależy Ci narozwoju miasta i regionu ? PUSZCZA BIAŁOWIESKA- szerokiej drogi matołku...
Avatar
poznaniak z korzeniami Lb / 15 lutego 2012 o 10:41
0
Widać internauta[mm]żył w parku cisza spokój albo zdecydowany przeciwnik inwestycji ,być moze nie z regionu ?lub nie świadomy .Jako mieszkaniec w Poznania mamy 2 lotniska Wojskowe i cywilne i nie NARZEKAMY lotnisko w Krzsinach 32 samoloty ludzie kupujądziałki budowlane ja mam działke POD rekreacyjną córka mieszka wybudowała się 5 lat temu blisko Ławicy gdzie przylatujje i odlatuje dziennie 15 samolotów i żyjemy nie narzekamy ,i wszystko w tym temacie.Jak Lublin nie wybuduje lotniska to i tak będzie lacił na bogatrzych to tak nieopficjalnie -człowieku otwórz oczy szeroko i czytaj jak się rozwijajainne miasta
Widać internauta[mm]żył w parku cisza spokój albo zdecydowany przeciwnik inwestycji ,być moze nie z regionu ?lub nie świadomy .Jako mieszkaniec w Poznania mamy 2 lotniska Wojskowe i cywilne i nie NARZEKAMY lotnisko w Krzsinach 32 samoloty ludzie kupujądziałki budowlane ja mam działke POD rekreacyjną córka mieszka wybudowała się 5 lat temu blisko Ławicy gdzie przylatujje i odlatuje dziennie 15 samolotów i żyjemy nie narzekamy ,i wszystko w tym temacie.Jak Lublin nie wybuduje lotniska to i tak będzie lacił na bogatrzych to tak nieopficjalnie -... rozwiń
Avatar
jon / 1 marca 2012 o 22:04
0
[quote name='Stanisław' timestamp='1329312293' post='597060']
Wykonana kosztem wielu milionów złotych budowa lotniska w Świdniku pociągnie za sobą konsekwencje finansowe dla portu. Inwestycja wykonana zostanie częściowo z kredytów, które trzeba będzie spłacać. Do tego powiększą się koszty utrzymania. Słowem, koszty stałe portu znacznie wzrosną. Aby port mógł być rentowny, wychodził choćby na zero, będzie musiał zwiększać liczbę pasażerów. Nie ma innego wyjścia. Oczywiście, teoretycznie, straty mogą pokrywać właściciele, czyli m.in. miasto Lublin i Świdnik oraz marszałek województwa, ale raczej nie będą z tego zadowoleni. Po pierwsze, możliwości kasy miejskiej i wojewódzkiej będą coraz bardziej ograniczone. Ponadto przepisy unijne zabraniają bezpośredniego subwencjonowania portów lotniczych ze środków publicznych. Port jest zatem skazany na bardzo agresywną politykę pozyskiwania nowych pasażerów, bo tylko oni oznaczają zyski. Na razie lotnisko w Świdniku pięknie się buduje, ale schody dla zarządu lotniska dopiero się zaczną.
Nie wiem jakie są prognozy docelowe dotyczące liczby obsługiwanych pasażerów lotniska rocznie.
W Polsce latamy cztery razy rzadziej niż mieszkańcy na zachodzie Europy. To oczywiście efekt lepszej sytuacji materialnej w tamtych krajach. U nas to się chyba nieszybko zmieni chociaż jesteśmy tzw. zieloną wyspą. Zarobki w Lublinie i województwie lubelskim też nie należą do najwyższych.
Pozostają zatem pytania:
- Kto będzie latał z tego lotniska ? – jest przecież konkurencja i alternatywa dla niektórych mieszkańców województwa lubelskiego – lotnisko Okęcie w Warszawie i lotnisko w Jasionce k/ Rzeszowa.
- kto będzie dokładał do lotniska?
- zaczną się problemy środowiskowe. Nie wiem czy wokół lotniska utworzono obszar ograniczonego oddziaływania, który ogranicza np. liczbę lotów nocnych ( kto nie mieszka w pobliżu lotniska ten nie wie co to jest rozruch silników samolotu).
Jestem przekonany, że choćby z powodu protestów mieszkańców dojdzie kwestia roszczeń odszkodowawczych za hałas.
Skąd wziąć kapitał na utrzymanie lubelskiego lotniska?
Czy nie warto już dziś zadać poważne pytania?
- czy opłacałoby się portowi na Okęciu w Warszawie przejąć lotnisko w Świdniku i Białej Podlaskiej i wykonywać tam część operacji? - między innymi cargo, bo w Lublinie i Białej Podlaskiej takie loty nie mają większych perspektyw a ruch cargo odbywa się przecież nocą. Lotnisko w Białej Podlaskiej położone jest w lesie i nikomu nie przeszkadzało by lotnicko cargo. Także część ruchu turystycznego mogłaby być tam odprawiana. Wstępne przymiarki finansowe, których nie mogę tu ujawniać, pokazały, że takie połączenie tych trzech lotnisk miałoby sens ekonomiczny. Oczywiście należałoby wpompować trochę pieniędzy w infrastrukturę w Lublinie i Białej Podlaskiej, ale i tak byłby to koszt znacznie mniejszy niż rozbudowa portu cargo w Warszawie.
Lotniska dzieli ok. 150 km. Planowana jest już autostrada A2 i budowa drogi ekspresowej nr 17. Można pomyśleć też o kolei. Oczywiście kwestie skomunikowania portów wymagają większych analiz. Należałoby je wykonać już teraz.
Dlatego już dziś trzeba zastanawiać się nad przyszłością naszego portu regionalnego. Na razie wiemy, co będzie do roku "X" i pewnie trudno jest obecnym zarządcom lotniska myśleć o tak odległej dla nich przyszłości. To jest zrozumiałe, ale właściciele portu, czyli władze województwa powinny myśleć bardziej perspektywicznie. Należałoby powołać jakiś interdyscyplinarny zespół, który zająłby się planowaniem przyszłości portu regionalnego dla Polski Środkowo – Wschodniej.
Opowiem Państwu taką historię. W latach 80 - tych. przyjechała do nas na Południowe Podlasie japońska delegacja, złożona z przedstawicieli agencji rządowych oraz biznesmenów, którzy objeżdżali Polskę. Wypytywali o różne rzeczy, ale dość ogólnie. Przewodniczącego delegacji podpytałem grzecznie, ale wprost: czego właściwie tutaj szukacie, przecież mamy zupełnie inne systemy gospodarcze, szans na inwestycje nie mamy. A on mi odpowiedział tak: zgadza się, ale my przygotowujemy różne scenariusze na 50 lat do przodu. Zdębieliśmy wszyscy. Ale minęło 30 lat i okazało się, że Japończycy mogą inwestować w Polsce. Być może fantazjuję, ale kto wie, czy nie jest to pokłosie jakiejś wizyty z lat 80.? To pokazuje, jak ważne jest planowanie z dużym wyprzedzeniem. Bo jeśli za kilkanaście lat będzie już jasne, że Okęcie i Lublin się dusi, to musi być alternatywa.
[/quote]
bezposrednio portu nie mozna subwencjonować , mówi Pan.
na pewno coś się wymyśli. poza tym Lublin , Swidnik i marszałek sa oficjalnymi współudziałowcami tego biznesu, to co nie będą mogli dołożyć kasy ?
[quote name='Stanisław' timestamp='1329312293' post='597060']
Wykonana kosztem wielu milionów złotych budowa lotniska w Świdniku pociągnie za sobą konsekwencje finansowe dla portu. Inwestycja wykonana zostanie częściowo z kredytów, które trzeba będzie spłacać. Do tego powiększą się koszty utrzymania. Słowem, koszty stałe portu znacznie wzrosną. Aby port mógł być rentowny, wychodził choćby na zero, będzie musiał zwiększać liczbę pasażerów. Nie ma innego wyjścia. Oczywiście, teoretycznie, straty mogą pokrywać właś... rozwiń
Avatar
Maj. ordersm / 1 marca 2012 o 19:09
0
Jakoś nie czujętego hałasu. Znam ludzi którzy pracują w Instytucie lotnictwa, EDC czy EADS leżącymi właściwie pomiędzy progami obydwu pasów na Okęciu. Samoloty przelatują bardzo blisko. Ludzie pracują tam po 8 godzin dziennie gdzie operacji wykonywanych w tym czasie jest pewnie więcej niż w całym tygodniu będzie w Świdniku. Wszyscy żyją i nic im nie dolega. Ba znam nawet ludzi mających koło 80 którzy tam nadal pracują.

Protestują mieszkańcy niektórych osiedli... Bo oczywiście jak dobrze poprotestują to zgarną haracz. Lotnisko im tak bardzo przeszkadza że kupili tam mieszkania taniej niż w innych miejscach. Także to takie przeszkadzanie na bo można na tym zarobić. Ja spędziłem trochę czasu w okolicy lotniska i u znajomych mieszkających w pobliżu i totalnie mi te samoloty nie przeszkadzały. Choć przelatywały na mniejszej wysokości niż będą przelatywały nad Lublinem.
Jakoś nie czujętego hałasu. Znam ludzi którzy pracują w Instytucie lotnictwa, EDC czy EADS leżącymi właściwie pomiędzy progami obydwu pasów na Okęciu. Samoloty przelatują bardzo blisko. Ludzie pracują tam po 8 godzin dziennie gdzie operacji wykonywanych w tym czasie jest pewnie więcej niż w całym tygodniu będzie w Świdniku. Wszyscy żyją i nic im nie dolega. Ba znam nawet ludzi mających koło 80 którzy tam nadal pracują.

Protestują mieszkańcy niektórych osiedli... Bo oczywiście jak dobrze poprotestują to zgarną haracz. Lotnisko im... rozwiń
Avatar
poznaniak z korzeniami Lb / 16 lutego 2012 o 15:48
0
Panie Stanisław z[internauto] zapytaj pan przyszłych pasarzerów jak bardzo bardzo pragną lotniska od Szczecina Poznania Wrocławia czy Krakowa nie mowiąc o Europie czy USA. Jeżeli lubelskie lotnisko panu przeszkadza -przeniś pan się do Poznania ,który myśli o 3 lotnisku .Białystok myśli a Rzeszów ZAWIŚĆ [niektórzy internauci mieszkancy ]Lublinowi który jest ponad 2x większy od Rzszowa a ponadto najwięcej emigrantów z Lubelskiego .Dzięki lotnisku Świdnik w polsce będzie więcej pasażerów PLL.Pozdrawiam optymistów Lubelskiego lotniska jak i nne lotnisk z Polski na dobrą wspólpracę zPoznanie ,Gdanskiem Szczecinem i nie tylko
Panie Stanisław z[internauto] zapytaj pan przyszłych pasarzerów jak bardzo bardzo pragną lotniska od Szczecina Poznania Wrocławia czy Krakowa nie mowiąc o Europie czy USA. Jeżeli lubelskie lotnisko panu przeszkadza -przeniś pan się do Poznania ,który myśli o 3 lotnisku .Białystok myśli a Rzeszów ZAWIŚĆ [niektórzy internauci mieszkancy ]Lublinowi który jest ponad 2x większy od Rzszowa a ponadto najwięcej emigrantów z Lubelskiego .Dzięki lotnisku Świdnik w polsce będzie więcej pasażerów PLL.Pozdrawiam optymistów Lubelskiego lotniska jak i nne ... rozwiń
Avatar
K / 16 lutego 2012 o 00:55
0
Kto będzie latał? Nie wiem czy jest jakieś wojewodztwo oprócz śląskiego ktore ma więcej osób na emigracji. Różnica jest taka, że znaczna część osób ze Śląska pracuje w Niemczech. Kilka godzin samochodem po niemieckich autostradach i są w domu. Mi podróż samolotem 'od drzwi do drzwi' zajmuje ponad 12 godzin (dojazd do lotniska w UK, dojazd z lotniska w W-wie, czekanie na pociągi itd.) Ale 12 godzin tylko wtedy gdy zdąże na pociąg po wylądowaniu co nie zawsze jest możliwe. Czasem mam tylko podręczny bagaż by przyspieszyć proces a i tak nieraz musiałem z żoną i dzieckiem nocować w W-wie. Klienci się znajdą.
Kto będzie latał? Nie wiem czy jest jakieś wojewodztwo oprócz śląskiego ktore ma więcej osób na emigracji. Różnica jest taka, że znaczna część osób ze Śląska pracuje w Niemczech. Kilka godzin samochodem po niemieckich autostradach i są w domu. Mi podróż samolotem 'od drzwi do drzwi' zajmuje ponad 12 godzin (dojazd do lotniska w UK, dojazd z lotniska w W-wie, czekanie na pociągi itd.) Ale 12 godzin tylko wtedy gdy zdąże na pociąg po wylądowaniu co nie zawsze jest możliwe. Czasem mam tylko podręczny bagaż by przyspieszyć proces a i tak... rozwiń
Avatar
Stanisław / 15 lutego 2012 o 14:24
0
Wykonana kosztem wielu milionów złotych budowa lotniska w Świdniku pociągnie za sobą konsekwencje finansowe dla portu. Inwestycja wykonana zostanie częściowo z kredytów, które trzeba będzie spłacać. Do tego powiększą się koszty utrzymania. Słowem, koszty stałe portu znacznie wzrosną. Aby port mógł być rentowny, wychodził choćby na zero, będzie musiał zwiększać liczbę pasażerów. Nie ma innego wyjścia. Oczywiście, teoretycznie, straty mogą pokrywać właściciele, czyli m.in. miasto Lublin i Świdnik oraz marszałek województwa, ale raczej nie będą z tego zadowoleni. Po pierwsze, możliwości kasy miejskiej i wojewódzkiej będą coraz bardziej ograniczone. Ponadto przepisy unijne zabraniają bezpośredniego subwencjonowania portów lotniczych ze środków publicznych. Port jest zatem skazany na bardzo agresywną politykę pozyskiwania nowych pasażerów, bo tylko oni oznaczają zyski. Na razie lotnisko w Świdniku pięknie się buduje, ale schody dla zarządu lotniska dopiero się zaczną.
Nie wiem jakie są prognozy docelowe dotyczące liczby obsługiwanych pasażerów lotniska rocznie.
W Polsce latamy cztery razy rzadziej niż mieszkańcy na zachodzie Europy. To oczywiście efekt lepszej sytuacji materialnej w tamtych krajach. U nas to się chyba nieszybko zmieni chociaż jesteśmy tzw. zieloną wyspą. Zarobki w Lublinie i województwie lubelskim też nie należą do najwyższych.
Pozostają zatem pytania:
- Kto będzie latał z tego lotniska ? – jest przecież konkurencja i alternatywa dla niektórych mieszkańców województwa lubelskiego – lotnisko Okęcie w Warszawie i lotnisko w Jasionce k/ Rzeszowa.
- kto będzie dokładał do lotniska?
- zaczną się problemy środowiskowe. Nie wiem czy wokół lotniska utworzono obszar ograniczonego oddziaływania, który ogranicza np. liczbę lotów nocnych ( kto nie mieszka w pobliżu lotniska ten nie wie co to jest rozruch silników samolotu).
Jestem przekonany, że choćby z powodu protestów mieszkańców dojdzie kwestia roszczeń odszkodowawczych za hałas.
Skąd wziąć kapitał na utrzymanie lubelskiego lotniska?
Czy nie warto już dziś zadać poważne pytania?
- czy opłacałoby się portowi na Okęciu w Warszawie przejąć lotnisko w Świdniku i Białej Podlaskiej i wykonywać tam część operacji? - między innymi cargo, bo w Lublinie i Białej Podlaskiej takie loty nie mają większych perspektyw a ruch cargo odbywa się przecież nocą. Lotnisko w Białej Podlaskiej położone jest w lesie i nikomu nie przeszkadzało by lotnicko cargo. Także część ruchu turystycznego mogłaby być tam odprawiana. Wstępne przymiarki finansowe, których nie mogę tu ujawniać, pokazały, że takie połączenie tych trzech lotnisk miałoby sens ekonomiczny. Oczywiście należałoby wpompować trochę pieniędzy w infrastrukturę w Lublinie i Białej Podlaskiej, ale i tak byłby to koszt znacznie mniejszy niż rozbudowa portu cargo w Warszawie.
Lotniska dzieli ok. 150 km. Planowana jest już autostrada A2 i budowa drogi ekspresowej nr 17. Można pomyśleć też o kolei. Oczywiście kwestie skomunikowania portów wymagają większych analiz. Należałoby je wykonać już teraz.
Dlatego już dziś trzeba zastanawiać się nad przyszłością naszego portu regionalnego. Na razie wiemy, co będzie do roku "X" i pewnie trudno jest obecnym zarządcom lotniska myśleć o tak odległej dla nich przyszłości. To jest zrozumiałe, ale właściciele portu, czyli władze województwa powinny myśleć bardziej perspektywicznie. Należałoby powołać jakiś interdyscyplinarny zespół, który zająłby się planowaniem przyszłości portu regionalnego dla Polski Środkowo – Wschodniej.
Opowiem Państwu taką historię. W latach 80 - tych. przyjechała do nas na Południowe Podlasie japońska delegacja, złożona z przedstawicieli agencji rządowych oraz biznesmenów, którzy objeżdżali Polskę. Wypytywali o różne rzeczy, ale dość ogólnie. Przewodniczącego delegacji podpytałem grzecznie, ale wprost: czego właściwie tutaj szukacie, przecież mamy zupełnie inne systemy gospodarcze, szans na inwestycje nie mamy. A on mi odpowiedział tak: zgadza się, ale my przygotowujemy różne scenariusze na 50 lat do przodu. Zdębieliśmy wszyscy. Ale minęło 30 lat i okazało się, że Japończycy mogą inwestować w Polsce. Być może fantazjuję, ale kto wie, czy nie jest to pokłosie jakiejś wizyty z lat 80.? To pokazuje, jak ważne jest planowanie z dużym wyprzedzeniem. Bo jeśli za kilkanaście lat będzie już jasne, że Okęcie i Lublin się dusi, to musi być alternatywa.
Wykonana kosztem wielu milionów złotych budowa lotniska w Świdniku pociągnie za sobą konsekwencje finansowe dla portu. Inwestycja wykonana zostanie częściowo z kredytów, które trzeba będzie spłacać. Do tego powiększą się koszty utrzymania. Słowem, koszty stałe portu znacznie wzrosną. Aby port mógł być rentowny, wychodził choćby na zero, będzie musiał zwiększać liczbę pasażerów. Nie ma innego wyjścia. Oczywiście, teoretycznie, straty mogą pokrywać właściciele, czyli m.in. miasto Lublin i Świdnik oraz marszałek województwa, ale raczej nie będą... rozwiń
Avatar
OnLbn / 15 lutego 2012 o 13:05
0
Ci malkontenci to pewnie wszyscy z Rzeszowa, nie mogą uwierzyć, że będzie niedługo konkurencja dla ich lotniska.
Avatar
Gość / 15 lutego 2012 o 12:13
0
[quote name='MARECKI' timestamp='1329302690' post='596968']
Do Poznaniaka! Nareszcie ktoś z rozumem i inteligencją wypowiada się na ten temat, dziekuję!!Niestety na forum jest pełno malkontentów i kretynów bez żadnej wiedzy i jakiejkolwiek analizy i wypisują te brednie bez zastanowienia.
Dla lubelszczyzny to szansa zrobić w końcu dużu krok do przodu. Oczywiście, nie spodziewajmy się natychmiastowych "cudów", ale korzyści napewno będą zauważalne! Pozdrawiam!
[/quote]

Panie Marecki,a gdzie ta Pańska lubelsczyzna jest,określ gdzie ona leży.
[quote name='MARECKI' timestamp='1329302690' post='596968']
Do Poznaniaka! Nareszcie ktoś z rozumem i inteligencją wypowiada się na ten temat, dziekuję!!Niestety na forum jest pełno malkontentów i kretynów bez żadnej wiedzy i jakiejkolwiek analizy i wypisują te brednie bez zastanowienia.
Dla lubelszczyzny to szansa zrobić w końcu dużu krok do przodu. Oczywiście, nie spodziewajmy się natychmiastowych "cudów", ale korzyści napewno będą zauważalne! Pozdrawiam!
[/quote]
rozwiń
Avatar
MARECKI / 15 lutego 2012 o 11:44
0
Do Poznaniaka! Nareszcie ktoś z rozumem i inteligencją wypowiada się na ten temat, dziekuję!!Niestety na forum jest pełno malkontentów i kretynów bez żadnej wiedzy i jakiejkolwiek analizy i wypisują te brednie bez zastanowienia.
Dla lubelszczyzny to szansa zrobić w końcu dużu krok do przodu. Oczywiście, nie spodziewajmy się natychmiastowych "cudów", ale korzyści napewno będą zauważalne! Pozdrawiam!
Avatar
dewu / 15 lutego 2012 o 10:54
0
Tak tak, popieram poznaniaka w całej rozciągłości. Tylko dupki takie jak "mm' mogą takie głupoty wypisywać ! A może nie zależy Ci narozwoju miasta i regionu ? PUSZCZA BIAŁOWIESKA- szerokiej drogi matołku...
Avatar
poznaniak z korzeniami Lb / 15 lutego 2012 o 10:41
0
Widać internauta[mm]żył w parku cisza spokój albo zdecydowany przeciwnik inwestycji ,być moze nie z regionu ?lub nie świadomy .Jako mieszkaniec w Poznania mamy 2 lotniska Wojskowe i cywilne i nie NARZEKAMY lotnisko w Krzsinach 32 samoloty ludzie kupujądziałki budowlane ja mam działke POD rekreacyjną córka mieszka wybudowała się 5 lat temu blisko Ławicy gdzie przylatujje i odlatuje dziennie 15 samolotów i żyjemy nie narzekamy ,i wszystko w tym temacie.Jak Lublin nie wybuduje lotniska to i tak będzie lacił na bogatrzych to tak nieopficjalnie -człowieku otwórz oczy szeroko i czytaj jak się rozwijajainne miasta
Widać internauta[mm]żył w parku cisza spokój albo zdecydowany przeciwnik inwestycji ,być moze nie z regionu ?lub nie świadomy .Jako mieszkaniec w Poznania mamy 2 lotniska Wojskowe i cywilne i nie NARZEKAMY lotnisko w Krzsinach 32 samoloty ludzie kupujądziałki budowlane ja mam działke POD rekreacyjną córka mieszka wybudowała się 5 lat temu blisko Ławicy gdzie przylatujje i odlatuje dziennie 15 samolotów i żyjemy nie narzekamy ,i wszystko w tym temacie.Jak Lublin nie wybuduje lotniska to i tak będzie lacił na bogatrzych to tak nieopficjalnie -... rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze 14

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Będą podwyżki płac dla pielęgniarek z kolejnych szpitali w Lublinie?

Będą podwyżki płac dla pielęgniarek z kolejnych szpitali w Lublinie? 4 0

W sobotę pielęgniarki ze szpitala przy Jaczewskiego zawarły wstępne porozumienie z dyrekcją kończące pięciodniowy strajk. Czy ich koleżanki z pozostałych szpitali klinicznych pójdą w ich ślady i zaostrzą swoje działania?

Koncert Companions w Akwarela Cafe
20 lipca 2018, 19:30

Koncert Companions w Akwarela Cafe 0 0

Co Gdzie Kiedy. W piątek, 20 lipca o godz. 19.30 na letniej scenie Akwarela Cafe (Rynek 6) wystąpi zespół Companions.

Łęczna: Gdzie zbudować domki dla kotów?

Łęczna: Gdzie zbudować domki dla kotów? 0 0

Do końca sierpnia można zgłaszać propozycje lokalizacji trzech domków dla kotów. Na sygnały od mieszkańców czeka Referat Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska Urzędu Miejskiego w Łęcznej.

Padwa Zamość dołącza do grona pierwszoligowców

Padwa Zamość dołącza do grona pierwszoligowców 1 0

AZS AWF Biała Podlaska i MKS Padwa Zamość w nowym sezonie występować będą w grupie C. Na kibiców piłki ręcznej na tym poziomie rozgrywkowym czekają trzy nowe grupy, w każdej znalazło się 12 drużyn

Donald Trump: Prezydent Putin zdecydowanie zaprzeczył, że ingerował w wybory w USA
film

Donald Trump: Prezydent Putin zdecydowanie zaprzeczył, że ingerował w wybory w USA 0 0

– Nasze stosunki nigdy nie były tak złe, ale to się zmieniło cztery godziny temu – ocenił po spotkaniu z prezydentem Rosji Donald Trump.

Biała Podlaska: Skasuj bilet smartfonem

Biała Podlaska: Skasuj bilet smartfonem 0 0

Pasażerowie miejskiej komunikacji w Białej Podlaskiej mogą kupować bilety za pomocą aplikacji mobilnej mPay. Ceny biletów są takie same, jak w tradycyjnych punktach sprzedaży.

Lublin: Jest zgoda na stację paliw przy ul. Zelwerowicza

Lublin: Jest zgoda na stację paliw przy ul. Zelwerowicza 0 1

Nowa stacja paliw może powstać przy ul. Zelwerowicza 27 w Lublinie.

Puławy: Mieszkańcy ul. Centralnej nocą chcą spać

Puławy: Mieszkańcy ul. Centralnej nocą chcą spać 1 4

Mieszkańcy dwóch bloków z ul. Centralnej zwrócili się do radnego Ignacego Czeżyka (PiS) o pomoc w sprawie zakłócania ciszy nocnej. Chodzi o zbyt głośne przejazdy motocyklistów.

Lublin: Kierowca prowadził miejski autobus i oglądał film w telefonie komórkowym
film

Lublin: Kierowca prowadził miejski autobus i oglądał film w telefonie komórkowym 30 5

Kierowca autobusu linii 32 w Lublinie przez kilka przystanków prowadził oglądając film w telefonie komórkowym. Odłożył go dopiero po interwencji pasażera. Teraz kierowcy grożą konsekwencje służbowe.

Pierwsza strona Dziennika Wschodniego z 17 lipca 2018

Pierwsza strona Dziennika Wschodniego z 17 lipca 2018 0 0

Sound'n'Grace & Filip Lato na Zamku w Kazimierzu
20 lipca 2018, 20:30

Sound'n'Grace & Filip Lato na Zamku w Kazimierzu 1 0

W piątek, 20 lipca o godz. 20.30 na Zamku w Kazimierzu Dolnym odbędzie się koncert Sound'n'Grace & Filip Lato.

Pani Anna ma 30 lat, ale w internecie udaje 14-letnią Kamilkę. Ma ważny cel [wideo]
film

Pani Anna ma 30 lat, ale w internecie udaje 14-letnią Kamilkę. Ma ważny cel [wideo] 9 6

Pani Anna ma 30 lat. W internecie funkcjonuje jako 14-latka i od półtora roku odpowiada na ogłoszenia mężczyzn, oferujących dzieciom seks. Dzięki niej, policja zatrzymała już 40 pedofili.

Setki tysięcy drzew może pójść pod topór. "Po wycince kierowcy zawsze jeżdżą szybciej"

Setki tysięcy drzew może pójść pod topór. "Po wycince kierowcy zawsze jeżdżą szybciej" 37 29

Setki tysięcy przydrożnych drzew w całym kraju może pójść pod topór. Szykuje się zmiana w prawie ułatwiająca wycinkę. Ekolodzy protestują, a fachowcy od bezpieczeństwa na drogach są w tej sprawie podzieleni.

Michałek ma marzenie: Pójść do zerówki. Możesz mu w tym pomóc

Michałek ma marzenie: Pójść do zerówki. Możesz mu w tym pomóc 59 2

6-letni Michałek z Jedlanki urodził się z wadą genetyczną lewej nogi. Chłopczyk marzy aby we wrześniu pójść do zerówki. Będzie to możliwe, jeżeli dziecko przejdzie operację ratującą staw kolanowy i wyskakujące biodro. Ale potrzeba na to 176 tys. zł

Lublin: Zamkną ul. Staszica

Lublin: Zamkną ul. Staszica 0 0

Z powodu awarii kanalizacji burzowej zamknięty dla ruchu będzie we wtorek fragment ul. Staszica.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.