Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Świdnik

26 lipca 2010 r.
18:26
Edytuj ten wpis

Lotnisko w Świdniku: Budowa może ruszyć jeszcze w tym roku

Autor: Zdjęcie autora Rafał Panas
0 35 A A

Mimo 54 protestów, decyzja środowiskowa dla lotniska w Świdniku utrzymana w mocy! Teraz spółka Port Lotniczy Lublin może wystąpić do wojewody o pozwolenie na prowadzenie inwestycji.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
– Jest nam niezmiernie miło poinformować, że Generalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Warszawie utrzymała w mocy decyzję Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w sprawie budowy Portu Lotniczego Lublin – napisał nam dzisiaj wieczorem w SMS-ie poseł Janusz Palikot (PO). I dodał, że tym samym nic już nie stoi na przeszkodzie, żeby wystąpić do wojewody o pozwolenie na prowadzenie inwestycji.

– To bardzo dobra wiadomość, wkrótce będziemy mogli przystąpić do fizycznej realizacji upragnionej budowy - mówi poseł Stanisław Żmijan (PO).

– Robiliśmy wszystko, żeby ocena GDOŚ była pozytywna. Natomiast martwiło nas, że przeciąga się rozpoczęcie inwestycji. Ta wiadomość jest dla mnie najlepszym prezentem imieninowym – ucieszył się Krzysztof Grabczuk, marszałek województwa. I dodał: To lotnisko naprawdę otworzy Lubelszczyznę na świat.

Decyzja GDOŚ musi się jeszcze uprawomocnić. Osoby i organizacje, którym nie podoba się lotnicza inwestycja, mogą odwołać się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego, a potem do Naczelnego Sądu Administracyjnego.

Mogą to zrobić m.in. właściciele nieruchomości leżących na terenie przyszłego lotniska i w obszarze jego oddziaływania, a także organizacje społeczne, które brały udział w postępowaniu, np. Stowarzyszenie Inicjatywa 2008. Wiesław Szajewski ze Stowarzyszenia nie odbierał dzisiaj wieczorem telefonu. W sumie było 54 odwołań.

– Wojewoda nie musi czekać na wyrok sądu – podkreśla Piotr Jankowski, rzecznik prasowy lotniczej spółki. – Robimy wszystko, żeby jak najszybciej dostać pozwolenie na budowę. U wojewody leży już 150 kg dokumentacji związanej z inwestycją, trwają nieoficjalne konsultacje z urzędnikami, a decyzja środowiskowa była ostatnim potrzebnym elementem.

Po decyzji wojewody będą możliwe wywłaszczenie właścicieli działek, którzy nie chcieli odsprzedać ziemi Portowi Lotniczemu Lublin. Teraz firma ma w ręku 96 proc. nieruchomości potrzebnych do inwestycji.

Władze województwa i PLL liczą, że prace budowlane rozpoczną się jeszcze w tym roku.
Budowa lotniska pochłonie ok. 300 mln zł. Najpierw trzeba będzie wykarczować las, a potem zabrać się za prace ziemne przy budowie pasa startowego i płyty kołowania. Zdaniem władz, lotnisko będzie gotowe w 2012 roku.

Komentarze 35

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
mario / 28 lipca 2010 o 16:59
0
[quote name='gsm man' date='28 lipiec 2010 - 14:23 ' timestamp='1280319802' post='321314']
skoro niczego innego nie ma to może niech zaczną od czegoś innego, to tak jakby wybudować miasto a dojeżdżać do nich drogą polną nie sądzisz, może niech wkońcu ktoś pomyśli o dojeździe, o ekspresówce a nie o dziurawej drodze Lublin-Piaski, może o jakichś inwestycjach które rozwiną ten region w stylu jakiejś fabryki, może inwestycja w nowe technologie, wtedy ktoś tu będzie może przylatywał, coś zobaczyć i inwestować, bo jak narazie to nie ma po co, a to że wyjdzie z samolotu na lotnisku to nic nie da bo poza tym lotniskiem dalej będą drzewa i buraki na około,

pzdr Świdnicką metropolię z której udało mi się na szczęście wyemigrować
[/quote]
A co ma droga Lublin-Piaski do lotniska??? Jedno buduje samorząd województwa przy wsparciu kasy unijnej, a drugie GDDKiA, więc jedno do drugiego ma się tak jak d*** słonia do dupy żyrafy. I jedno i drugie może powstać w jednym czasie (i z tego co wiem akurat te dwie inwestycje mniej więcej w tym samym czasie mają powstać). Kasa na jedno i drugie płynie z zupełnie innych źródeł, więc w czym problem? A ty myślisz, że jak nie będzie lotniska to ktoś chętniej będzie tu inwestował, niż jak to lotnisko będzie? To biznes ma nakręcać powstawanie infrastruktury typu drogi, kolej, lotniska, czy może na odwrót? To chyba właśnie dobra infrastruktura nakręca biznes, więc najpierw budujmy, później liczmy na efekty, a nie na odwrót. Inna sprawa, ze trochę firm wokół lotniska już funkcjonuje (świdnicka strefa ekonomiczna, strefa na Felinie, PZL-Świdnik), ale ty wolałbyś, żeby najpierw zainwestowano tu miliardy, do tego, żeby pojawiły się tutaj miliony turystów, a później dopiero wybudujemy infrastrukturę (sam napisałeś, że wokół tylko drzewa i buraki, więc jak powstaje infrastruktura to źle, jak jej nie ma to tym gorzej).
I szybka kolej, drogi ekspresowe nie mają nic do lotniska, na to poszło konkretne dofinansowanie Z UE, którego na nic innego nie można przeznaczyć i w niczym to nie przeszkadza, żeby samorząd starał się o kolejne dotacje na infrastrukturę, bo chyba zadnego limitu nie ma. Wszystko zależy od obrotności władz województwa, a że mamy ich jakich mamy to już temat na inną dyskusję.
[quote name='gsm man' date='28 lipiec 2010 - 14:23 ' timestamp='1280319802' post='321314']
skoro niczego innego nie ma to może niech zaczną od czegoś innego, to tak jakby wybudować miasto a dojeżdżać do nich drogą polną nie sądzisz, może niech wkońcu ktoś pomyśli o dojeździe, o ekspresówce a nie o dziurawej drodze Lublin-Piaski, może o jakichś inwestycjach które rozwiną ten region w stylu jakiejś fabryki, może inwestycja w nowe technologie, wtedy ktoś tu będzie może przylatywał, coś zobaczyć i inwestować... rozwiń
Avatar
gsm man / 28 lipca 2010 o 14:23
0
[quote name='xxx' date='28 lipiec 2010 - 10:15 ' timestamp='1280304951' post='321170']
Racja, więc nie budujmy nawet lotniska, bo skoro niczego innego nie ma to po co nam to lotnisko.
[/quote]

skoro niczego innego nie ma to może niech zaczną od czegoś innego, to tak jakby wybudować miasto a dojeżdżać do nich drogą polną nie sądzisz, może niech wkońcu ktoś pomyśli o dojeździe, o ekspresówce a nie o dziurawej drodze Lublin-Piaski, może o jakichś inwestycjach które rozwiną ten region w stylu jakiejś fabryki, może inwestycja w nowe technologie, wtedy ktoś tu będzie może przylatywał, coś zobaczyć i inwestować, bo jak narazie to nie ma po co, a to że wyjdzie z samolotu na lotnisku to nic nie da bo poza tym lotniskiem dalej będą drzewa i buraki na około,

pzdr Świdnicką metropolię z której udało mi się na szczęście wyemigrować
[quote name='xxx' date='28 lipiec 2010 - 10:15 ' timestamp='1280304951' post='321170']
Racja, więc nie budujmy nawet lotniska, bo skoro niczego innego nie ma to po co nam to lotnisko.
[/quote]

skoro niczego innego nie ma to może niech zaczną od czegoś innego, to tak jakby wybudować miasto a dojeżdżać do nich drogą polną nie sądzisz, może niech wkońcu ktoś pomyśli o dojeździe, o ekspresówce a nie o dziurawej drodze Lublin-Piaski, może o jakichś inwestycjach które rozwiną ten region w st... rozwiń
Avatar
trara / 28 lipca 2010 o 10:52
0
[quote name='mario' date='28 lipiec 2010 - 10:42 ' timestamp='1280306569' post='321192']
Haha dobre. Wyliczmy co tu nabazgrałeś:
1."nie liczą się susły" - a ze względu na kogo lotnisko zostało przesunięte, jak nie ze względu na susły właśnie. I może to przez działania spólki lotniczej duża część z nich wyginęła, co?
2."nowe domy, które władze Hamburka..." - nie władze Świdnika, tylko okolicznych gmin jak już, czyli Wólka, Mełgiew, więc nie do Hamburka (widzę kompleksy) miej pretensje o pozwolenia na budowę domów.
3."130 ha lasu" - a byłeś chociaż raz w tym lesie, ze narzekasz? Ten las praktycznie wszyscy mieszkańcy Świdnika omijali z daleka (oprócz zbieraczy niewybuchów), nie pełnił on żadnych funkcji rekreacyjno-wyoczynkowych, nikt na spacer ze względu na trudną dostępność się tam nie zapuszczał.
4."rury gazowe do Hamburka" - skoro piszesz hamburk, to śmiem twierdzić, że w Świdniku nie mieszkasz, więc co cie k***a te rury interesują? Tym bardziej, że nie masz pojęcia gdzie leżą, tylko powielasz jakąś zasłyszaną opinię zaślepionych przeciwników budowy lotniska.
5."niewybuchy" - w końcu ktoś się wziął za odminowanie lasu, więc to chyba dobrze? Czy lepiej, żeby w końcu doszło do jakiejś tragedii?
6."koniec rozwoju osiedla Felin" - ??????? Faktycznie, osiedle Felin leży tuż przy samym lotnisku i na pewno samoloty będą miały ogromny wpływ na jego rozwój. Swoją drogą, jakby teraz Felin się w ogóle rozwijał.
7."brak inwestorów w Strefie Ekonomicznej" - no to jest dopiero argument, lepszego w zyciu nie słyszałem. Dwie strefy ekonomiczne w pobliżu lotniska (świdnicka i lubelska), świdnicka przy samym lotnisku, więc to lotnisko jest dla nich krokiem milowym do rozwoju, a nie tak jak piszesz. Hehe do bry argument;)
8."brak mozliwości rozwoju" - byłeś tam, widziałes tereny pod przyszłe lotnisko, czy znowu powielasz gdzieś tam zasłyszany argument? Lotnisko już teraz będzie mogło przyjmować samoloty zabierajace do 200 pasażerów i majace zasię bodaj do 5000 km, ale tobie to za mało jak rozumiem na początek? W końcu Lublin to Warszawa i niesamowity potencjał, najlepiej jak mielibyśmy u siebie od razu drugie Heathrow. Inna sprawa, że lotnisko ma mozliwości rozbudowy, jak nie wierzysz to tam POJEDŹ i zmierz linijką.
9."likwidacja drogi do Mełgwi" - to najlepsze. Zamiast tej dziurawej drogi do Mełgwi, z Lublina do samego lotniska bedzie prowadziła ładna, równa droga, obwodnica pólnocna Lublina będzie sie kończyła w tamtych rejonach (co wiecej jej budowa nie ma zwiazku z budową lotniska, wiec nawet jak wolisz jeździć tymi dziurawymi drogami to niestety, ale obwodnica prędzej czy później powstanie), a i zapewniam cię, że Mełgiew też nie zostanie odcięta od świata, więc spokojnie równą drogą do Pana Szajewskiego zdołasz dojechać, żebu mu podziękować. No, ale ttrzeba było znaleźć jakieś głupie argumenty, typu brak rozwoju stref ekonomicznych z powodu lotniska, czy w końcu ucywilizowanie dróg w tamtych rejonach, a ty przecież wolisz te dziurawe.
Masz jeszcze jakieś fajne argumenty w zanadrzu???
[/quote]
KOLEGO PRZECZYTAJ SOBIE DZISIEJSZY ARTYKUŁ DW A DOPIERO POTEM SIĘ PODNIECAJ BO KOMPLETNE BZDURY WYPISUJESZ
[quote name='mario' date='28 lipiec 2010 - 10:42 ' timestamp='1280306569' post='321192']
Haha dobre. Wyliczmy co tu nabazgrałeś:
1."nie liczą się susły" - a ze względu na kogo lotnisko zostało przesunięte, jak nie ze względu na susły właśnie. I może to przez działania spólki lotniczej duża część z nich wyginęła, co?
2."nowe domy, które władze Hamburka..." - nie władze Świdnika, tylko okolicznych gmin jak już, czyli Wólka, Mełgiew, więc nie do Hamburka (widzę kompleksy) mie... rozwiń
Avatar
mario / 28 lipca 2010 o 10:42
0
[quote name='lubelak 2' date='27 lipiec 2010 - 01:04 ' timestamp='1280185464' post='320548']
Jest mi to obojętne, wcale się nie ciesze że wbrew setkom przeciwności próbują na siłę zbudować pseudo lotnisko w miejscu w którym nigdy nie powinno powstać .Lokalizację tą wymyślił kiedyś moher wojewoda ze Świdnika i w zaciętej walce politycznej z PSL udaremnił powstanie prawdziwego portu lotniczego na dziewiczym terenie, w której lokalizacji ten PORT już by działał.Port lotniczy z prawdziwego zdarzenia , anie pseudo lotnisko pomiędzy Lublinem a Hamburkiem !
Po trupach, nie liczą się susły, nowe domy na które władze Hamburka wydawały jeszcze niedawno pozwolenia na budowę, 130 ha lasu, cmentarz, rury gazowe do Hamburka, niewybuchy, koniec rozwoju osiedla Felin, brak inwestorów w strefie Ekonomicznej, brak możliwości rozbudowy , likwidację drogi do Mełgwi itd.Po trupach do celu - tylko jakiego ?
[/quote]
Haha dobre. Wyliczmy co tu nabazgrałeś:
1."nie liczą się susły" - a ze względu na kogo lotnisko zostało przesunięte, jak nie ze względu na susły właśnie. I może to przez działania spólki lotniczej duża część z nich wyginęła, co?
2."nowe domy, które władze Hamburka..." - nie władze Świdnika, tylko okolicznych gmin jak już, czyli Wólka, Mełgiew, więc nie do Hamburka (widzę kompleksy) miej pretensje o pozwolenia na budowę domów.
3."130 ha lasu" - a byłeś chociaż raz w tym lesie, ze narzekasz? Ten las praktycznie wszyscy mieszkańcy Świdnika omijali z daleka (oprócz zbieraczy niewybuchów), nie pełnił on żadnych funkcji rekreacyjno-wyoczynkowych, nikt na spacer ze względu na trudną dostępność się tam nie zapuszczał.
4."rury gazowe do Hamburka" - skoro piszesz hamburk, to śmiem twierdzić, że w Świdniku nie mieszkasz, więc co cie k***a te rury interesują? Tym bardziej, że nie masz pojęcia gdzie leżą, tylko powielasz jakąś zasłyszaną opinię zaślepionych przeciwników budowy lotniska.
5."niewybuchy" - w końcu ktoś się wziął za odminowanie lasu, więc to chyba dobrze? Czy lepiej, żeby w końcu doszło do jakiejś tragedii?
6."koniec rozwoju osiedla Felin" - ??????? Faktycznie, osiedle Felin leży tuż przy samym lotnisku i na pewno samoloty będą miały ogromny wpływ na jego rozwój. Swoją drogą, jakby teraz Felin się w ogóle rozwijał.
7."brak inwestorów w Strefie Ekonomicznej" - no to jest dopiero argument, lepszego w zyciu nie słyszałem. Dwie strefy ekonomiczne w pobliżu lotniska (świdnicka i lubelska), świdnicka przy samym lotnisku, więc to lotnisko jest dla nich krokiem milowym do rozwoju, a nie tak jak piszesz. Hehe do bry argument;)
8."brak mozliwości rozwoju" - byłeś tam, widziałes tereny pod przyszłe lotnisko, czy znowu powielasz gdzieś tam zasłyszany argument? Lotnisko już teraz będzie mogło przyjmować samoloty zabierajace do 200 pasażerów i majace zasię bodaj do 5000 km, ale tobie to za mało jak rozumiem na początek? W końcu Lublin to Warszawa i niesamowity potencjał, najlepiej jak mielibyśmy u siebie od razu drugie Heathrow. Inna sprawa, że lotnisko ma mozliwości rozbudowy, jak nie wierzysz to tam POJEDŹ i zmierz linijką.
9."likwidacja drogi do Mełgwi" - to najlepsze. Zamiast tej dziurawej drogi do Mełgwi, z Lublina do samego lotniska bedzie prowadziła ładna, równa droga, obwodnica pólnocna Lublina będzie sie kończyła w tamtych rejonach (co wiecej jej budowa nie ma zwiazku z budową lotniska, wiec nawet jak wolisz jeździć tymi dziurawymi drogami to niestety, ale obwodnica prędzej czy później powstanie), a i zapewniam cię, że Mełgiew też nie zostanie odcięta od świata, więc spokojnie równą drogą do Pana Szajewskiego zdołasz dojechać, żebu mu podziękować. No, ale ttrzeba było znaleźć jakieś głupie argumenty, typu brak rozwoju stref ekonomicznych z powodu lotniska, czy w końcu ucywilizowanie dróg w tamtych rejonach, a ty przecież wolisz te dziurawe.
Masz jeszcze jakieś fajne argumenty w zanadrzu???
[quote name='lubelak 2' date='27 lipiec 2010 - 01:04 ' timestamp='1280185464' post='320548']
Jest mi to obojętne, wcale się nie ciesze że wbrew setkom przeciwności próbują na siłę zbudować pseudo lotnisko w miejscu w którym nigdy nie powinno powstać .Lokalizację tą wymyślił kiedyś moher wojewoda ze Świdnika i w zaciętej walce politycznej z PSL udaremnił powstanie prawdziwego portu lotniczego na dziewiczym terenie, w której lokalizacji ten PORT już by działał.Port lotniczy z prawdziwego zdarzenia , anie p... rozwiń
Avatar
xxx / 28 lipca 2010 o 10:15
0
[quote name='gsm man' date='27 lipiec 2010 - 13:21 ' timestamp='1280229670' post='320738']
a od kiedy to lotnisko przyciąga inwestorów do regionu gdzie nie ma nic poza polami i drzewami, kto tu postawi fabryki, to że prezes wyląduje to nie znaczy że jeszcze tu coś będą stawiać, bo po co i gdzie , Lubelszczyzna przestała być już dawno regionem gdzie coś się dzieje, jest w tyle nawet za Podkarpaciem i żadne lotnisko tego nie zmieni, biedne Hamburczyki omanione marzeniami o dostatku w Polsce C <lol>,
[/quote]
Racja, więc nie budujmy nawet lotniska, bo skoro niczego innego nie ma to po co nam to lotnisko.
[quote name='gsm man' date='27 lipiec 2010 - 13:21 ' timestamp='1280229670' post='320738']
a od kiedy to lotnisko przyciąga inwestorów do regionu gdzie nie ma nic poza polami i drzewami, kto tu postawi fabryki, to że prezes wyląduje to nie znaczy że jeszcze tu coś będą stawiać, bo po co i gdzie , Lubelszczyzna przestała być już dawno regionem gdzie coś się dzieje, jest w tyle nawet za Podkarpaciem i żadne lotnisko tego nie zmieni, biedne Hamburczyki omanione marzeniami o dostatku w Polsce C <lol>,<... rozwiń
Avatar
ja / 27 lipca 2010 o 20:42
0
[quote name='Studentka' date='27 lipiec 2010 - 18:29 ' timestamp='1280248177' post='320921']
Widocznie nie macie pjęcia co piszecie.
Na potwierdzenie podaje link -> http://www.nowiny24.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20100714/RZESZOW/302529302

Widać na przykładzie lotniska w Jasionce że przyciąga firmy i fabryki .
[/quote]

A może dobry gospodarz przyciaga inwestorów, a nie lotnisko? Nie przyszło Ci to do głowy?
Avatar
Studentka / 27 lipca 2010 o 18:29
0
[quote name='ofiii' date='27 lipiec 2010 - 15:42 ' timestamp='1280238139' post='320834']
ŚWIĘTA RACJA
[/quote]

Widocznie nie macie pjęcia co piszecie.
Na potwierdzenie podaje link -> http://www.nowiny24.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20100714/RZESZOW/302529302

Widać na przykładzie lotniska w Jasionce że przyciąga firmy i fabryki .
Avatar
ofiii / 27 lipca 2010 o 15:42
0
[quote name='gsm man' date='27 lipiec 2010 - 13:21 ' timestamp='1280229670' post='320738']
a od kiedy to lotnisko przyciąga inwestorów do regionu gdzie nie ma nic poza polami i drzewami, kto tu postawi fabryki, to że prezes wyląduje to nie znaczy że jeszcze tu coś będą stawiać, bo po co i gdzie , Lubelszczyzna przestała być już dawno regionem gdzie coś się dzieje, jest w tyle nawet za Podkarpaciem i żadne lotnisko tego nie zmieni, biedne Hamburczyki omanione marzeniami o dostatku w Polsce C <lol>,
[/quote]
ŚWIĘTA RACJA
[quote name='gsm man' date='27 lipiec 2010 - 13:21 ' timestamp='1280229670' post='320738']
a od kiedy to lotnisko przyciąga inwestorów do regionu gdzie nie ma nic poza polami i drzewami, kto tu postawi fabryki, to że prezes wyląduje to nie znaczy że jeszcze tu coś będą stawiać, bo po co i gdzie , Lubelszczyzna przestała być już dawno regionem gdzie coś się dzieje, jest w tyle nawet za Podkarpaciem i żadne lotnisko tego nie zmieni, biedne Hamburczyki omanione marzeniami o dostatku w Polsce C <lol>,<... rozwiń
Avatar
gsm man / 27 lipca 2010 o 13:21
0
[quote name='Krecik' date='27 lipiec 2010 - 09:30 ' timestamp='1280215818' post='320604']
Cmentarz został przeniesiony, a niewybuchy (i niewypały) wydłubane z ziemi. Brak inwestorów to jest teraz - z powodu braku lotniska, a nie z powodu jego bliskości. Brak możliwości rozbudowy także spowodowany jest obecnością kartoflisk zamiast uzbrojonego terenu. No ale widać dla ciebie ważniejsze są susły, szumiący (i zaśmiecony) las i dziurawa droga do Mełgwi. Takie "swojskie klimaty" i ciągłe utyskiwanie na Polskę B........
[/quote]
a od kiedy to lotnisko przyciąga inwestorów do regionu gdzie nie ma nic poza polami i drzewami, kto tu postawi fabryki, to że prezes wyląduje to nie znaczy że jeszcze tu coś będą stawiać, bo po co i gdzie , Lubelszczyzna przestała być już dawno regionem gdzie coś się dzieje, jest w tyle nawet za Podkarpaciem i żadne lotnisko tego nie zmieni, biedne Hamburczyki omanione marzeniami o dostatku w Polsce C <lol>,
[quote name='Krecik' date='27 lipiec 2010 - 09:30 ' timestamp='1280215818' post='320604']
Cmentarz został przeniesiony, a niewybuchy (i niewypały) wydłubane z ziemi. Brak inwestorów to jest teraz - z powodu braku lotniska, a nie z powodu jego bliskości. Brak możliwości rozbudowy także spowodowany jest obecnością kartoflisk zamiast uzbrojonego terenu. No ale widać dla ciebie ważniejsze są susły, szumiący (i zaśmiecony) las i dziurawa droga do Mełgwi. Takie "swojskie klimaty" i ciągłe utyskiwanie... rozwiń
Avatar
uf / 27 lipca 2010 o 12:07
0
[quote name='beduin' date='26 lipiec 2010 - 21:30 ' timestamp='1280172600' post='320471']
Tak na marginesie to jest to jedyne co Palikot zrobił pożytecznego dla Lublina -wysłał SMS-a z powiadomieniem że decyzja jest pomyślna - po za tym nic więcej !, bo kto inny promował i drążył temat kto inny starał się o pomyślne załatwienie sprawy więc nie gratulujcie komuś kto nic z tym nie miał wspólnego i nic nie zrobił !.
[/quote]SPADAJ !! znów szukasz? nieważne,kto gdzie i kiedy ważne że coś się dzieje,trzeba bylo ubiec artykul i dac od siebie informację na ten temat wtedy bylbyś w porządku wobec czytelników !!
[quote name='beduin' date='26 lipiec 2010 - 21:30 ' timestamp='1280172600' post='320471']
Tak na marginesie to jest to jedyne co Palikot zrobił pożytecznego dla Lublina -wysłał SMS-a z powiadomieniem że decyzja jest pomyślna - po za tym nic więcej !, bo kto inny promował i drążył temat kto inny starał się o pomyślne załatwienie sprawy więc nie gratulujcie komuś kto nic z tym nie miał wspólnego i nic nie zrobił !.
[/quote]SPADAJ !! znów szukasz? nieważne,kto gdzie i kiedy ważne że co... rozwiń
Avatar
mario / 28 lipca 2010 o 16:59
0
[quote name='gsm man' date='28 lipiec 2010 - 14:23 ' timestamp='1280319802' post='321314']
skoro niczego innego nie ma to może niech zaczną od czegoś innego, to tak jakby wybudować miasto a dojeżdżać do nich drogą polną nie sądzisz, może niech wkońcu ktoś pomyśli o dojeździe, o ekspresówce a nie o dziurawej drodze Lublin-Piaski, może o jakichś inwestycjach które rozwiną ten region w stylu jakiejś fabryki, może inwestycja w nowe technologie, wtedy ktoś tu będzie może przylatywał, coś zobaczyć i inwestować, bo jak narazie to nie ma po co, a to że wyjdzie z samolotu na lotnisku to nic nie da bo poza tym lotniskiem dalej będą drzewa i buraki na około,

pzdr Świdnicką metropolię z której udało mi się na szczęście wyemigrować
[/quote]
A co ma droga Lublin-Piaski do lotniska??? Jedno buduje samorząd województwa przy wsparciu kasy unijnej, a drugie GDDKiA, więc jedno do drugiego ma się tak jak d*** słonia do dupy żyrafy. I jedno i drugie może powstać w jednym czasie (i z tego co wiem akurat te dwie inwestycje mniej więcej w tym samym czasie mają powstać). Kasa na jedno i drugie płynie z zupełnie innych źródeł, więc w czym problem? A ty myślisz, że jak nie będzie lotniska to ktoś chętniej będzie tu inwestował, niż jak to lotnisko będzie? To biznes ma nakręcać powstawanie infrastruktury typu drogi, kolej, lotniska, czy może na odwrót? To chyba właśnie dobra infrastruktura nakręca biznes, więc najpierw budujmy, później liczmy na efekty, a nie na odwrót. Inna sprawa, ze trochę firm wokół lotniska już funkcjonuje (świdnicka strefa ekonomiczna, strefa na Felinie, PZL-Świdnik), ale ty wolałbyś, żeby najpierw zainwestowano tu miliardy, do tego, żeby pojawiły się tutaj miliony turystów, a później dopiero wybudujemy infrastrukturę (sam napisałeś, że wokół tylko drzewa i buraki, więc jak powstaje infrastruktura to źle, jak jej nie ma to tym gorzej).
I szybka kolej, drogi ekspresowe nie mają nic do lotniska, na to poszło konkretne dofinansowanie Z UE, którego na nic innego nie można przeznaczyć i w niczym to nie przeszkadza, żeby samorząd starał się o kolejne dotacje na infrastrukturę, bo chyba zadnego limitu nie ma. Wszystko zależy od obrotności władz województwa, a że mamy ich jakich mamy to już temat na inną dyskusję.
[quote name='gsm man' date='28 lipiec 2010 - 14:23 ' timestamp='1280319802' post='321314']
skoro niczego innego nie ma to może niech zaczną od czegoś innego, to tak jakby wybudować miasto a dojeżdżać do nich drogą polną nie sądzisz, może niech wkońcu ktoś pomyśli o dojeździe, o ekspresówce a nie o dziurawej drodze Lublin-Piaski, może o jakichś inwestycjach które rozwiną ten region w stylu jakiejś fabryki, może inwestycja w nowe technologie, wtedy ktoś tu będzie może przylatywał, coś zobaczyć i inwestować... rozwiń
Avatar
gsm man / 28 lipca 2010 o 14:23
0
[quote name='xxx' date='28 lipiec 2010 - 10:15 ' timestamp='1280304951' post='321170']
Racja, więc nie budujmy nawet lotniska, bo skoro niczego innego nie ma to po co nam to lotnisko.
[/quote]

skoro niczego innego nie ma to może niech zaczną od czegoś innego, to tak jakby wybudować miasto a dojeżdżać do nich drogą polną nie sądzisz, może niech wkońcu ktoś pomyśli o dojeździe, o ekspresówce a nie o dziurawej drodze Lublin-Piaski, może o jakichś inwestycjach które rozwiną ten region w stylu jakiejś fabryki, może inwestycja w nowe technologie, wtedy ktoś tu będzie może przylatywał, coś zobaczyć i inwestować, bo jak narazie to nie ma po co, a to że wyjdzie z samolotu na lotnisku to nic nie da bo poza tym lotniskiem dalej będą drzewa i buraki na około,

pzdr Świdnicką metropolię z której udało mi się na szczęście wyemigrować
[quote name='xxx' date='28 lipiec 2010 - 10:15 ' timestamp='1280304951' post='321170']
Racja, więc nie budujmy nawet lotniska, bo skoro niczego innego nie ma to po co nam to lotnisko.
[/quote]

skoro niczego innego nie ma to może niech zaczną od czegoś innego, to tak jakby wybudować miasto a dojeżdżać do nich drogą polną nie sądzisz, może niech wkońcu ktoś pomyśli o dojeździe, o ekspresówce a nie o dziurawej drodze Lublin-Piaski, może o jakichś inwestycjach które rozwiną ten region w st... rozwiń
Avatar
trara / 28 lipca 2010 o 10:52
0
[quote name='mario' date='28 lipiec 2010 - 10:42 ' timestamp='1280306569' post='321192']
Haha dobre. Wyliczmy co tu nabazgrałeś:
1."nie liczą się susły" - a ze względu na kogo lotnisko zostało przesunięte, jak nie ze względu na susły właśnie. I może to przez działania spólki lotniczej duża część z nich wyginęła, co?
2."nowe domy, które władze Hamburka..." - nie władze Świdnika, tylko okolicznych gmin jak już, czyli Wólka, Mełgiew, więc nie do Hamburka (widzę kompleksy) miej pretensje o pozwolenia na budowę domów.
3."130 ha lasu" - a byłeś chociaż raz w tym lesie, ze narzekasz? Ten las praktycznie wszyscy mieszkańcy Świdnika omijali z daleka (oprócz zbieraczy niewybuchów), nie pełnił on żadnych funkcji rekreacyjno-wyoczynkowych, nikt na spacer ze względu na trudną dostępność się tam nie zapuszczał.
4."rury gazowe do Hamburka" - skoro piszesz hamburk, to śmiem twierdzić, że w Świdniku nie mieszkasz, więc co cie k***a te rury interesują? Tym bardziej, że nie masz pojęcia gdzie leżą, tylko powielasz jakąś zasłyszaną opinię zaślepionych przeciwników budowy lotniska.
5."niewybuchy" - w końcu ktoś się wziął za odminowanie lasu, więc to chyba dobrze? Czy lepiej, żeby w końcu doszło do jakiejś tragedii?
6."koniec rozwoju osiedla Felin" - ??????? Faktycznie, osiedle Felin leży tuż przy samym lotnisku i na pewno samoloty będą miały ogromny wpływ na jego rozwój. Swoją drogą, jakby teraz Felin się w ogóle rozwijał.
7."brak inwestorów w Strefie Ekonomicznej" - no to jest dopiero argument, lepszego w zyciu nie słyszałem. Dwie strefy ekonomiczne w pobliżu lotniska (świdnicka i lubelska), świdnicka przy samym lotnisku, więc to lotnisko jest dla nich krokiem milowym do rozwoju, a nie tak jak piszesz. Hehe do bry argument;)
8."brak mozliwości rozwoju" - byłeś tam, widziałes tereny pod przyszłe lotnisko, czy znowu powielasz gdzieś tam zasłyszany argument? Lotnisko już teraz będzie mogło przyjmować samoloty zabierajace do 200 pasażerów i majace zasię bodaj do 5000 km, ale tobie to za mało jak rozumiem na początek? W końcu Lublin to Warszawa i niesamowity potencjał, najlepiej jak mielibyśmy u siebie od razu drugie Heathrow. Inna sprawa, że lotnisko ma mozliwości rozbudowy, jak nie wierzysz to tam POJEDŹ i zmierz linijką.
9."likwidacja drogi do Mełgwi" - to najlepsze. Zamiast tej dziurawej drogi do Mełgwi, z Lublina do samego lotniska bedzie prowadziła ładna, równa droga, obwodnica pólnocna Lublina będzie sie kończyła w tamtych rejonach (co wiecej jej budowa nie ma zwiazku z budową lotniska, wiec nawet jak wolisz jeździć tymi dziurawymi drogami to niestety, ale obwodnica prędzej czy później powstanie), a i zapewniam cię, że Mełgiew też nie zostanie odcięta od świata, więc spokojnie równą drogą do Pana Szajewskiego zdołasz dojechać, żebu mu podziękować. No, ale ttrzeba było znaleźć jakieś głupie argumenty, typu brak rozwoju stref ekonomicznych z powodu lotniska, czy w końcu ucywilizowanie dróg w tamtych rejonach, a ty przecież wolisz te dziurawe.
Masz jeszcze jakieś fajne argumenty w zanadrzu???
[/quote]
KOLEGO PRZECZYTAJ SOBIE DZISIEJSZY ARTYKUŁ DW A DOPIERO POTEM SIĘ PODNIECAJ BO KOMPLETNE BZDURY WYPISUJESZ
[quote name='mario' date='28 lipiec 2010 - 10:42 ' timestamp='1280306569' post='321192']
Haha dobre. Wyliczmy co tu nabazgrałeś:
1."nie liczą się susły" - a ze względu na kogo lotnisko zostało przesunięte, jak nie ze względu na susły właśnie. I może to przez działania spólki lotniczej duża część z nich wyginęła, co?
2."nowe domy, które władze Hamburka..." - nie władze Świdnika, tylko okolicznych gmin jak już, czyli Wólka, Mełgiew, więc nie do Hamburka (widzę kompleksy) mie... rozwiń
Avatar
mario / 28 lipca 2010 o 10:42
0
[quote name='lubelak 2' date='27 lipiec 2010 - 01:04 ' timestamp='1280185464' post='320548']
Jest mi to obojętne, wcale się nie ciesze że wbrew setkom przeciwności próbują na siłę zbudować pseudo lotnisko w miejscu w którym nigdy nie powinno powstać .Lokalizację tą wymyślił kiedyś moher wojewoda ze Świdnika i w zaciętej walce politycznej z PSL udaremnił powstanie prawdziwego portu lotniczego na dziewiczym terenie, w której lokalizacji ten PORT już by działał.Port lotniczy z prawdziwego zdarzenia , anie pseudo lotnisko pomiędzy Lublinem a Hamburkiem !
Po trupach, nie liczą się susły, nowe domy na które władze Hamburka wydawały jeszcze niedawno pozwolenia na budowę, 130 ha lasu, cmentarz, rury gazowe do Hamburka, niewybuchy, koniec rozwoju osiedla Felin, brak inwestorów w strefie Ekonomicznej, brak możliwości rozbudowy , likwidację drogi do Mełgwi itd.Po trupach do celu - tylko jakiego ?
[/quote]
Haha dobre. Wyliczmy co tu nabazgrałeś:
1."nie liczą się susły" - a ze względu na kogo lotnisko zostało przesunięte, jak nie ze względu na susły właśnie. I może to przez działania spólki lotniczej duża część z nich wyginęła, co?
2."nowe domy, które władze Hamburka..." - nie władze Świdnika, tylko okolicznych gmin jak już, czyli Wólka, Mełgiew, więc nie do Hamburka (widzę kompleksy) miej pretensje o pozwolenia na budowę domów.
3."130 ha lasu" - a byłeś chociaż raz w tym lesie, ze narzekasz? Ten las praktycznie wszyscy mieszkańcy Świdnika omijali z daleka (oprócz zbieraczy niewybuchów), nie pełnił on żadnych funkcji rekreacyjno-wyoczynkowych, nikt na spacer ze względu na trudną dostępność się tam nie zapuszczał.
4."rury gazowe do Hamburka" - skoro piszesz hamburk, to śmiem twierdzić, że w Świdniku nie mieszkasz, więc co cie k***a te rury interesują? Tym bardziej, że nie masz pojęcia gdzie leżą, tylko powielasz jakąś zasłyszaną opinię zaślepionych przeciwników budowy lotniska.
5."niewybuchy" - w końcu ktoś się wziął za odminowanie lasu, więc to chyba dobrze? Czy lepiej, żeby w końcu doszło do jakiejś tragedii?
6."koniec rozwoju osiedla Felin" - ??????? Faktycznie, osiedle Felin leży tuż przy samym lotnisku i na pewno samoloty będą miały ogromny wpływ na jego rozwój. Swoją drogą, jakby teraz Felin się w ogóle rozwijał.
7."brak inwestorów w Strefie Ekonomicznej" - no to jest dopiero argument, lepszego w zyciu nie słyszałem. Dwie strefy ekonomiczne w pobliżu lotniska (świdnicka i lubelska), świdnicka przy samym lotnisku, więc to lotnisko jest dla nich krokiem milowym do rozwoju, a nie tak jak piszesz. Hehe do bry argument;)
8."brak mozliwości rozwoju" - byłeś tam, widziałes tereny pod przyszłe lotnisko, czy znowu powielasz gdzieś tam zasłyszany argument? Lotnisko już teraz będzie mogło przyjmować samoloty zabierajace do 200 pasażerów i majace zasię bodaj do 5000 km, ale tobie to za mało jak rozumiem na początek? W końcu Lublin to Warszawa i niesamowity potencjał, najlepiej jak mielibyśmy u siebie od razu drugie Heathrow. Inna sprawa, że lotnisko ma mozliwości rozbudowy, jak nie wierzysz to tam POJEDŹ i zmierz linijką.
9."likwidacja drogi do Mełgwi" - to najlepsze. Zamiast tej dziurawej drogi do Mełgwi, z Lublina do samego lotniska bedzie prowadziła ładna, równa droga, obwodnica pólnocna Lublina będzie sie kończyła w tamtych rejonach (co wiecej jej budowa nie ma zwiazku z budową lotniska, wiec nawet jak wolisz jeździć tymi dziurawymi drogami to niestety, ale obwodnica prędzej czy później powstanie), a i zapewniam cię, że Mełgiew też nie zostanie odcięta od świata, więc spokojnie równą drogą do Pana Szajewskiego zdołasz dojechać, żebu mu podziękować. No, ale ttrzeba było znaleźć jakieś głupie argumenty, typu brak rozwoju stref ekonomicznych z powodu lotniska, czy w końcu ucywilizowanie dróg w tamtych rejonach, a ty przecież wolisz te dziurawe.
Masz jeszcze jakieś fajne argumenty w zanadrzu???
[quote name='lubelak 2' date='27 lipiec 2010 - 01:04 ' timestamp='1280185464' post='320548']
Jest mi to obojętne, wcale się nie ciesze że wbrew setkom przeciwności próbują na siłę zbudować pseudo lotnisko w miejscu w którym nigdy nie powinno powstać .Lokalizację tą wymyślił kiedyś moher wojewoda ze Świdnika i w zaciętej walce politycznej z PSL udaremnił powstanie prawdziwego portu lotniczego na dziewiczym terenie, w której lokalizacji ten PORT już by działał.Port lotniczy z prawdziwego zdarzenia , anie p... rozwiń
Avatar
xxx / 28 lipca 2010 o 10:15
0
[quote name='gsm man' date='27 lipiec 2010 - 13:21 ' timestamp='1280229670' post='320738']
a od kiedy to lotnisko przyciąga inwestorów do regionu gdzie nie ma nic poza polami i drzewami, kto tu postawi fabryki, to że prezes wyląduje to nie znaczy że jeszcze tu coś będą stawiać, bo po co i gdzie , Lubelszczyzna przestała być już dawno regionem gdzie coś się dzieje, jest w tyle nawet za Podkarpaciem i żadne lotnisko tego nie zmieni, biedne Hamburczyki omanione marzeniami o dostatku w Polsce C <lol>,
[/quote]
Racja, więc nie budujmy nawet lotniska, bo skoro niczego innego nie ma to po co nam to lotnisko.
[quote name='gsm man' date='27 lipiec 2010 - 13:21 ' timestamp='1280229670' post='320738']
a od kiedy to lotnisko przyciąga inwestorów do regionu gdzie nie ma nic poza polami i drzewami, kto tu postawi fabryki, to że prezes wyląduje to nie znaczy że jeszcze tu coś będą stawiać, bo po co i gdzie , Lubelszczyzna przestała być już dawno regionem gdzie coś się dzieje, jest w tyle nawet za Podkarpaciem i żadne lotnisko tego nie zmieni, biedne Hamburczyki omanione marzeniami o dostatku w Polsce C <lol>,<... rozwiń
Avatar
ja / 27 lipca 2010 o 20:42
0
[quote name='Studentka' date='27 lipiec 2010 - 18:29 ' timestamp='1280248177' post='320921']
Widocznie nie macie pjęcia co piszecie.
Na potwierdzenie podaje link -> http://www.nowiny24.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20100714/RZESZOW/302529302

Widać na przykładzie lotniska w Jasionce że przyciąga firmy i fabryki .
[/quote]

A może dobry gospodarz przyciaga inwestorów, a nie lotnisko? Nie przyszło Ci to do głowy?
Avatar
Studentka / 27 lipca 2010 o 18:29
0
[quote name='ofiii' date='27 lipiec 2010 - 15:42 ' timestamp='1280238139' post='320834']
ŚWIĘTA RACJA
[/quote]

Widocznie nie macie pjęcia co piszecie.
Na potwierdzenie podaje link -> http://www.nowiny24.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20100714/RZESZOW/302529302

Widać na przykładzie lotniska w Jasionce że przyciąga firmy i fabryki .
Avatar
ofiii / 27 lipca 2010 o 15:42
0
[quote name='gsm man' date='27 lipiec 2010 - 13:21 ' timestamp='1280229670' post='320738']
a od kiedy to lotnisko przyciąga inwestorów do regionu gdzie nie ma nic poza polami i drzewami, kto tu postawi fabryki, to że prezes wyląduje to nie znaczy że jeszcze tu coś będą stawiać, bo po co i gdzie , Lubelszczyzna przestała być już dawno regionem gdzie coś się dzieje, jest w tyle nawet za Podkarpaciem i żadne lotnisko tego nie zmieni, biedne Hamburczyki omanione marzeniami o dostatku w Polsce C <lol>,
[/quote]
ŚWIĘTA RACJA
[quote name='gsm man' date='27 lipiec 2010 - 13:21 ' timestamp='1280229670' post='320738']
a od kiedy to lotnisko przyciąga inwestorów do regionu gdzie nie ma nic poza polami i drzewami, kto tu postawi fabryki, to że prezes wyląduje to nie znaczy że jeszcze tu coś będą stawiać, bo po co i gdzie , Lubelszczyzna przestała być już dawno regionem gdzie coś się dzieje, jest w tyle nawet za Podkarpaciem i żadne lotnisko tego nie zmieni, biedne Hamburczyki omanione marzeniami o dostatku w Polsce C <lol>,<... rozwiń
Avatar
gsm man / 27 lipca 2010 o 13:21
0
[quote name='Krecik' date='27 lipiec 2010 - 09:30 ' timestamp='1280215818' post='320604']
Cmentarz został przeniesiony, a niewybuchy (i niewypały) wydłubane z ziemi. Brak inwestorów to jest teraz - z powodu braku lotniska, a nie z powodu jego bliskości. Brak możliwości rozbudowy także spowodowany jest obecnością kartoflisk zamiast uzbrojonego terenu. No ale widać dla ciebie ważniejsze są susły, szumiący (i zaśmiecony) las i dziurawa droga do Mełgwi. Takie "swojskie klimaty" i ciągłe utyskiwanie na Polskę B........
[/quote]
a od kiedy to lotnisko przyciąga inwestorów do regionu gdzie nie ma nic poza polami i drzewami, kto tu postawi fabryki, to że prezes wyląduje to nie znaczy że jeszcze tu coś będą stawiać, bo po co i gdzie , Lubelszczyzna przestała być już dawno regionem gdzie coś się dzieje, jest w tyle nawet za Podkarpaciem i żadne lotnisko tego nie zmieni, biedne Hamburczyki omanione marzeniami o dostatku w Polsce C <lol>,
[quote name='Krecik' date='27 lipiec 2010 - 09:30 ' timestamp='1280215818' post='320604']
Cmentarz został przeniesiony, a niewybuchy (i niewypały) wydłubane z ziemi. Brak inwestorów to jest teraz - z powodu braku lotniska, a nie z powodu jego bliskości. Brak możliwości rozbudowy także spowodowany jest obecnością kartoflisk zamiast uzbrojonego terenu. No ale widać dla ciebie ważniejsze są susły, szumiący (i zaśmiecony) las i dziurawa droga do Mełgwi. Takie "swojskie klimaty" i ciągłe utyskiwanie... rozwiń
Avatar
uf / 27 lipca 2010 o 12:07
0
[quote name='beduin' date='26 lipiec 2010 - 21:30 ' timestamp='1280172600' post='320471']
Tak na marginesie to jest to jedyne co Palikot zrobił pożytecznego dla Lublina -wysłał SMS-a z powiadomieniem że decyzja jest pomyślna - po za tym nic więcej !, bo kto inny promował i drążył temat kto inny starał się o pomyślne załatwienie sprawy więc nie gratulujcie komuś kto nic z tym nie miał wspólnego i nic nie zrobił !.
[/quote]SPADAJ !! znów szukasz? nieważne,kto gdzie i kiedy ważne że coś się dzieje,trzeba bylo ubiec artykul i dac od siebie informację na ten temat wtedy bylbyś w porządku wobec czytelników !!
[quote name='beduin' date='26 lipiec 2010 - 21:30 ' timestamp='1280172600' post='320471']
Tak na marginesie to jest to jedyne co Palikot zrobił pożytecznego dla Lublina -wysłał SMS-a z powiadomieniem że decyzja jest pomyślna - po za tym nic więcej !, bo kto inny promował i drążył temat kto inny starał się o pomyślne załatwienie sprawy więc nie gratulujcie komuś kto nic z tym nie miał wspólnego i nic nie zrobił !.
[/quote]SPADAJ !! znów szukasz? nieważne,kto gdzie i kiedy ważne że co... rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze 35

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Uwaga na burze! IMGW wydał ostrzeżenie

Uwaga na burze! IMGW wydał ostrzeżenie 3 1

Meteorolodzy ostrzegają przed burzami z gradem, które w czwartek mogą pojawić się w naszym województwie.

Więcej miejsca na spacery. Miasto chce wydłużyć park w obie strony

Więcej miejsca na spacery. Miasto chce wydłużyć park w obie strony 0 4

Miasto ogłosiło przetarg na urządzenie nowego odcinka parku między ul. Jana Pawła II a Poznańską. Oznacza to, że od os. Górki będzie można się przespacerować, choć z jedną przeszkodą, aż do sklepów przy Orkana. W planach jest też przedłużenie parku Jana Pawła II w przeciwnym kierunku, do Nadbystrzyckiej.

Nieudany występ Kingi Kołosińskiej na zawodach w Szwajcarii

Nieudany występ Kingi Kołosińskiej na zawodach w Szwajcarii 1 0

Siatkówka plażowa Kinga Kołosińska i Katarzyna Kociołek zaliczyły nieudany turniej w Gstaad. Polki pożegnały się z imprezą już po fazie grupowej

Radny wywiózł śmieci z cmentarza pod las. "Zrobiłem to w dobrej wierze" [zdjęcia]
Alarm 24
galeria

Radny wywiózł śmieci z cmentarza pod las. "Zrobiłem to w dobrej wierze" [zdjęcia] 11 11

– Zrobiłem to w dobrej wierze – przekonuje Stanisław Sokół, radny gminy Borki w powiecie radzyńskim, który został przyłapany na wywożeniu odpadów z cmentarza w Woli Osowińskiej. Śmieci wysypał pod lasem i przysypał ziemią. – Widziałem taką potrzebę, bo to zwyczajnie śmierdziało – tłumaczy.

Kamil Janicki, „Epoka milczenia”

Kamil Janicki, „Epoka milczenia” 0 0

Szokujący jest obraz międzywojennej Polski w „Epoce milczenia”. Gwałty, pedofilia, handel żywym towarem, wreszcie „zwyczajne” bicie – to sytuacje znane z kronik kryminalnych także i dzisiaj. Szokuje jednak to, że w opisywanych przez Kamila Janickiego przypadkach role często się zamieniają. To ofiara jest stawiana w roli winnego. A jeśli nawet nie, to znikąd nie znajduje pomocy. To przestępca jest przez aparat ścigania tłumaczony, że został sprowokowany, że ofiara sama tego chciała. I choć wiele się w tych kwestiach zmieniło, i w wielu kręgach nie ma już przyzwolenia na takie zachowania, to wciąż zdarzają się sytuacje całkiem podobne. Właśnie dlatego – tłumaczy autor – powstała ta książka.

Piękne i pełne uzębienie, czyli sprawdzone sposoby na uzupełnienie braków zębowych.

Piękne i pełne uzębienie, czyli sprawdzone sposoby na uzupełnienie braków zębowych. 0 0

Z całą pewnością każdy z nas chciałby móc pochwalić się obezwładniającym, pięknym uśmiechem i zdrowymi zębami. Prawda jest jednak taka, że wciąż bardzo dużo osób ma problemy z uzębieniem, przez co niestety stosunkowo rzadko się uśmiechamy. Posiadanie kompletnego uzębienia jest ważne nie tylko pod względem estetycznym, ale również – a może przede wszystkim - z powodów zdrowotnych. Musimy wiedzieć, że nawet utrata jednego zęba wpływa negatywnie na nasz zgryz. Braki w uzębieniu sprawiają, że niemożliwe jest prawidłowe rozdrobnienie pokarmu, co może mieć niekorzystny wpływ na pracę naszego układu trawiennego. Każdy utracony ząb to również wolna przestrzeń pomiędzy zębami – zęby sąsiadujące od góry lub od dołu – nie napotykając na kontakt, mają tendencję do „wysuwania się”; zęby sąsiadujące w ramach szczęki czy żuchwy – mogą się przesuwać czy przemieszczać powodując przeróżne komplikacje, które często kończą się interwencją ortodonty.

Niska efektywność reklam billboardowych w Lublinie. Co w zamian?

Niska efektywność reklam billboardowych w Lublinie. Co w zamian? 2

Wydajna sprzedaż produktów i usług nie może istnieć bez efektywnej reklamy. Większość osób prowadzących firmy doskonale zdaje sobie z tego sprawę. Niestety, inwestycja w reklamę często okazuje się zupełnie nietrafiona, a człowiek zastanawia się - dlaczego? Co się stało, że pomimo sporych kosztów, poniesionych na rozpropagowanie marki, klientów wcale nie przybyło? Problem tkwi najprawdopodobniej w formie reklamy.

Granit Bychawa mocno rozpoczął przedsezonowe granie

Granit Bychawa mocno rozpoczął przedsezonowe granie 1 3

Podopieczni Łukasza Gieresza w pierwszym swoim sparingu w tym okresie przygotowawczym rozbili aż 7:1 beniaminka IV ligi Start Krasnystaw.

Zderzyły się czołowo i wypadły z drogi. Wśród poszkodowanych 5-letnie dziecko [zdjęcia]
galeria

Zderzyły się czołowo i wypadły z drogi. Wśród poszkodowanych 5-letnie dziecko [zdjęcia] 7 7

Groźny wypadek w miejscowości Krupe. Na prostym odcinku drogi zderzyły się czołowo dwa volkswageny.

Nie przyjęli go do szpitala, zmarł kilka dni później. Prokuratura zajmie się sprawą
Po naszej publikacji

Nie przyjęli go do szpitala, zmarł kilka dni później. Prokuratura zajmie się sprawą 46 7

Prokuratura zajmie się sprawą śmierci 26-latka z okolic Poniatowej. Kamil Gnaś mimo silnego bólu, gorączki i wymiotów nie został przyjęty do miejscowego szpitala. Zmarł po kilku dniach.

Traper przed Roztoczem i Tomasovią w turnieju oldbojów „Parkowa Cup”

Traper przed Roztoczem i Tomasovią w turnieju oldbojów „Parkowa Cup” 1 0

W Narolu został rozegrany IV Turniej Oldbojów 35+ „Parkowa Cup”. W zawodach triumfował zespół Traper Lubaczów, który pokonał w finale ekipę gospodarzy dopiero po rzutach karnych (3:2)

Prace zdobywczyni Oscara w Kazimierzu Dolnym. Wystawa Ewy Braun
28 lipca 2018, 15:00

Prace zdobywczyni Oscara w Kazimierzu Dolnym. Wystawa Ewy Braun 3 1

Co Gdzie Kiedy.Muzeum Nadwiślańskie w Kazimierzu Dolnym (Rynek 19) i Centrum Spotkania Kultur w Lublinie zapraszają na wernisaż wystawy Ewy Braun Odtwarzanie minionych światów... Otwarcie ekspozycji odbędzie się 28 lipca o godz. 15 i towarzyszyć będzie Festiwalowi Dwa Brzegi.

Terytorialsi będą strzelać na dawnym poligonie na Majdanku. Mieszkańcy mają obawy

Terytorialsi będą strzelać na dawnym poligonie na Majdanku. Mieszkańcy mają obawy 86 17

Wojsko zapowiada powrót na dawny poligon na Majdanku. Będą tu ćwiczyć „terytorialsi”. Mieszkańcy bloków na pobliskim Felinie są zaniepokojeni. Obawiają się hałasu i sądzą, że może tutaj powstać strzelnica. Mundurowi uspokajają: nie będzie ani strzelnicy, ani czołgów.

Historyczny awans Bad Boys Zastawie

Historyczny awans Bad Boys Zastawie 0 0

BIALSKA KLASA OKRĘGOWA Bad Boys Zastawie po raz pierwszy w historii będą beniaminkiem w V lidze

Zaniedbana i zagłodzona. Chodziła z kubkiem i prosiła o wodę
Kraj
film

Zaniedbana i zagłodzona. Chodziła z kubkiem i prosiła o wodę 22 4

Zamykana w domu, głodna i zaniedbana. - Kiedyś chodziła z kubkiem po klatce schodowej i prosiła o wodę – opowiadają sąsiedzi. 61-letnia pani Halina ze Słupska potrzebowała natychmiastowej pomocy

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.