Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Zamość

6 października 2008 r.
14:15
Edytuj ten wpis

Kuria nie komentuje czarnej listy księdza

0 45 A A

Deszkowice. Parafianie chcą, by biskup doprowadził ich proboszcza do porządku. Chodzi o kontrowersyjną listę ponad 150 nazwisk dłużników, wywieszoną w przedsionku kościoła.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
Kuria sprawy komentować nie chce.

- Jeśli ci wierni mają jakiś żal do księdza, powinni skontaktować się ze swoim dziekanem lub biskupem - mówi jedynie Adam Firosz, kanclerz diecezji zamojsko-lubaczowskiej.

Potrzeby parafii w Deszkowicach są niemałe. Buduje się parking, trzeba ogrzewać kościół… Dlatego Piotr Lenart, miejscowy proboszcz, ustalił, że każda rodzina powinna co miesiąc dawać na ten cel po 10 zł. Wierni nie kwapią się jednak
do płacenia. Dlatego proboszcz wywiesił listę dłużników. Znalazło się tam ponad 150 nazwisk, a przy nich kwota zaległości. Ksiądz wyliczył, że wierni są mu winni ponad 13 tys. zł!

Szalę goryczy przelały nietuzinkowe kazania księdza. Przez dwie niedziele milczał zamiast głosić kazania, a ostatnio wymachiwał oprawionym w złote ramki krytycznym artykułem na temat swoich poczynań.

Sprawę opisaliśmy dzisiaj.

Na reakcję nie trzeba było czekać. - Ksiądz wytyka ubogich ludzi - oburza się Jan Godzisz z miejscowości Rozłopy, który zalega z wpłatą 20 zł. - Powinien go za to upomnieć biskup.

76-letni Andrzej Zych uważa się za dobrego parafianina, ale i on jest na liście (nie zapłacił 20 zł). - Przykro, że proboszcz mnie tak traktuje - tłumaczy. - Płaciłem, ile mogłem.

Proboszcz nie ma sobie nic do zarzucenia. - Wywiesiłem listę. I co w tym złego? - pyta retorycznie.

Działaniami księdza jest zaskoczony wójt gminy Sułów, w której leżą Deszkowice.

- Ludzie są u nas biedni - mówi Tomasz Pańczyk. - Wiele osób zalega np. z podatkami. Jednak wieszać ich nazwisk na listach nie wypada. Zabrania tego Ustawa o ochronie danych osobowych.

Komentarze 45

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
Kazimierz / 1 września 2011 o 11:12
0
Smiechu warte...
Avatar
antyobrońcakrzyża / 30 sierpnia 2011 o 11:58
0
[quote name='' timestamp='1223318133' post='57712']
ODCZEPCIE SIE OD NASZEGO PROBOSZCZA!,JEST ON BARDZO DOBRYM CZŁOWIEKIEM POPIERAM JEGO ZACHOWANIE DAJCIE MU WREŚCIE SPOKÓJ,A DŁUŻNICY NIECH WREŚCIE UREGULUJĄ ZOBOWIĄZANIA.POZDRAWIAM KSIĘDZA PROBOSZCZA NIECH SIE TYMI BZURAMI I OSZCZERSTWAMI NIE PRZEJMUJE.JESTEŚMY Z TOBĄ WIERNI PARAFIANIE.
[/quote]
Tak, nich wyłudza pieniądze od biednych ludzi. Tylko później nich się nikt nie dziwi, że tyle osób odchodzi od kościoła. Większość ludzi woli ciężko zarobione pieniądze przeznaczyć na własne utrzymanie. Niech ksiądz sam sobie zarabia i wydaje te pieniądze na co chce, zamiast siedzieć, nic nie robić i żyć z datków ludzi. A jak nie umie o siebie zadbać to co z niego za ksiądz. Czy aby przypadkiem nie powinien dawać ludziom dobrego przykładu?
[quote name='' timestamp='1223318133' post='57712']
ODCZEPCIE SIE OD NASZEGO PROBOSZCZA!,JEST ON BARDZO DOBRYM CZŁOWIEKIEM POPIERAM JEGO ZACHOWANIE DAJCIE MU WREŚCIE SPOKÓJ,A DŁUŻNICY NIECH WREŚCIE UREGULUJĄ ZOBOWIĄZANIA.POZDRAWIAM KSIĘDZA PROBOSZCZA NIECH SIE TYMI BZURAMI I OSZCZERSTWAMI NIE PRZEJMUJE.JESTEŚMY Z TOBĄ WIERNI PARAFIANIE.
[/quote]
Tak, nich wyłudza pieniądze od biednych ludzi. Tylko później nich się nikt nie dziwi, że tyle osób odchodzi od kościoła. Większość ludzi... rozwiń
Avatar
łosiek / 30 sierpnia 2011 o 05:20
0
No ja tego nie rozumiem - dlaczego dalej łażą do kościoła i się przejmują??? Co za głupi katole! Kler trzeba na widłach wygnać z tego kraju!!!
Avatar
Gość / 3 lipca 2011 o 14:11
0
Komuna miała rację że trzymała kler za mordy krótko . Dzisiaj klechy i władza trzymają się za ręce i robią z ludżmi co chcą .
Avatar
a mi tam rybka / 1 lipca 2011 o 12:28
0
[quote name='Janosik' timestamp='1309514640' post='496459']
Bynajmniej nic zabawnego w poruszonym temacie się nie znajduje.Należy raczej ubolewać nad postępowaniem Kleru w Polsce.Dobrze jednak będzie pamiętać o tym co było by w razie konieczności zareagować szybciej i skuteczniej w razie wystąpienia problemu w następnej parafii.
P.S.
Witamy w Chodywańcach.
[/quote]

Ja nie ubolewam z tego powodu ,ale przezorność nie zaszkodzi...

P.S. Dzięki,za to powitanie,ale nie mam zielonego pojęcia gdzie jest ta miejscowość.Zaraz przechodzę do mapy.
[quote name='Janosik' timestamp='1309514640' post='496459']
Bynajmniej nic zabawnego w poruszonym temacie się nie znajduje.Należy raczej ubolewać nad postępowaniem Kleru w Polsce.Dobrze jednak będzie pamiętać o tym co było by w razie konieczności zareagować szybciej i skuteczniej w razie wystąpienia problemu w następnej parafii.
P.S.
Witamy w Chodywańcach.
[/quote]

Ja nie ubolewam z tego powodu ,ale przezorność nie zaszkodzi...

P.S. Dzięki,za to powitanie,ale nie mam ... rozwiń
Avatar
Janosik / 1 lipca 2011 o 12:04
0
[quote name='a mi tam rybka' timestamp='1309506796' post='496399']
Jaki sens ma powrót do wątku z 2008r? Czyżby aktualizowanie tematy kogoś bawiło?
[/quote]
Bynajmniej nic zabawnego w poruszonym temacie się nie znajduje.Należy raczej ubolewać nad postępowaniem Kleru w Polsce.Dobrze jednak będzie pamiętać o tym co było by w razie konieczności zareagować szybciej i skuteczniej w razie wystąpienia problemu w następnej parafii.
P.S.
Witamy w Chodywańcach.
Avatar
marek 408 / 1 lipca 2011 o 10:51
0
U nas w parafii kilka lat temu proboszcz wyczytywał na "ogłoszeniach parafialnych" ile kto dał na opłatek wigilijny,po to aby zawstydzić tych,którzy dali mniej. Ludzie zaczęli go wprost ignorować i wychodzić z kościoła w czasie mszy. Wstyd mi za nasz kościół,bo np.Jehowi lub Zielonoświątkowcy nie mają tak "rozbudowanej" hierarchii kościelnej ,a tym samym nie ma tyle złodziejstwa i wyłudzeń finansowych-a wręcz nikt o pieniądzach tam nie mówi,a bardziej ubogich pyta się:"czy będziesz miał co dziś i jutro zjeść?".Piszę o tym nie bez powodu,bo kiedyś byłem jako zaproszony gość na "nabożeństwie" u Ewangelickich Chrześcijan w Zamościu na ul.Traugutta. Dwa lata temu w naszej parafii inny ksiądz proboszcz "zażądał" składek od parafian "na potrzeby kościoła",ale ludzie go wprost wyśmieli - gościu spuścił z tonu i dał se spokój. Moim zdaniem: to już Ostatnie Konwulsyjne Podrygi Czarnych,bo starych babek już jest coraz mniej-a młodzi księdzu kasy nie dadzą lecz będą woleli w niedzielę kasę na grillowanie przeznaczyć niż dla księdza. Widzę zresztą jak "ubyło" kasy na niedzielnej tacy -jeszcze 2 lata temu dużo "papierowych" na tacy ksiądz nosił-a teraz "papierowe" sporadycznie się trafiają...
U nas w parafii kilka lat temu proboszcz wyczytywał na "ogłoszeniach parafialnych" ile kto dał na opłatek wigilijny,po to aby zawstydzić tych,którzy dali mniej. Ludzie zaczęli go wprost ignorować i wychodzić z kościoła w czasie mszy. Wstyd mi za nasz kościół,bo np.Jehowi lub Zielonoświątkowcy nie mają tak "rozbudowanej" hierarchii kościelnej ,a tym samym nie ma tyle złodziejstwa i wyłudzeń finansowych-a wręcz nikt o pieniądzach tam nie mówi,a bardziej ubogich pyta się:"czy będziesz miał co dziś i jutro zjeść?".P... rozwiń
Avatar
a mi tam rybka / 1 lipca 2011 o 09:53
0
Jaki sens ma powrót do wątku z 2008r? Czyżby aktualizowanie tematy kogoś bawiło?
Avatar
Gość / 1 lipca 2011 o 09:47
0
[quote name='EMMA' timestamp='1223401081' post='57966']
IDIOTA Z CIEBIE TEN KOSCIOL JEST DLA CIEBIE A NIE DLA KSIEDZA POWINIENES SIE MODLIC O NAWROCENIE
[/quote]
Avatar
Janosik / 1 lipca 2011 o 09:41
0
[quote name='Człowiek ' timestamp='1223305074' post='57663']
Wy wszyscy jesteście chorzy! Nie wiecie jak było na prawdę tylko posługujecie się jakimiś bzdurami, które były zawarte w tych artykułach... Żal mi Was... Jak można uważać się za katolików i pisać takie rzeczy... Lepiej się zastanówcie nad swoim postępowaniem, a nie dan postępowaniem księdz, który tak na prawdę nie robi nic złego, a nwet wręcz przeciwnie chce czegoś nauczyć ludzi, a taka jest chyba jego rola...
PS. Jak macie pisać jakieś bzdury, które prawdą nie są, nie piszcie N I C ! ! !
[/quote]
Chorobę to może Pan sobie zarzucić, nie Parafianom.Nie po Raz pierwszy i zapewne nie ostatni mamy do czynienia z podobnymi przypadkami,kiedy należałoby utemperować postępowanie Kleru.Z niecierpliwością czekamy na pojawienie sie tego Rodzynka w naszych skromnych progach.W najgorszym przypadku weżmie się przykład z <<Chłopów>> i zorganizuje darmową przejażdżke.Dajemy oczywiście szansę na właściwe sprawowanie posługi Kapłańskiej.BOŻE DOPOMÓŻ!!!!!!!!
[quote name='Człowiek ' timestamp='1223305074' post='57663']
Wy wszyscy jesteście chorzy! Nie wiecie jak było na prawdę tylko posługujecie się jakimiś bzdurami, które były zawarte w tych artykułach... Żal mi Was... Jak można uważać się za katolików i pisać takie rzeczy... Lepiej się zastanówcie nad swoim postępowaniem, a nie dan postępowaniem księdz, który tak na prawdę nie robi nic złego, a nwet wręcz przeciwnie chce czegoś nauczyć ludzi, a taka jest chyba jego rola...
PS. Jak macie pisać jakieś b... rozwiń
Avatar
Kazimierz / 1 września 2011 o 11:12
0
Smiechu warte...
Avatar
antyobrońcakrzyża / 30 sierpnia 2011 o 11:58
0
[quote name='' timestamp='1223318133' post='57712']
ODCZEPCIE SIE OD NASZEGO PROBOSZCZA!,JEST ON BARDZO DOBRYM CZŁOWIEKIEM POPIERAM JEGO ZACHOWANIE DAJCIE MU WREŚCIE SPOKÓJ,A DŁUŻNICY NIECH WREŚCIE UREGULUJĄ ZOBOWIĄZANIA.POZDRAWIAM KSIĘDZA PROBOSZCZA NIECH SIE TYMI BZURAMI I OSZCZERSTWAMI NIE PRZEJMUJE.JESTEŚMY Z TOBĄ WIERNI PARAFIANIE.
[/quote]
Tak, nich wyłudza pieniądze od biednych ludzi. Tylko później nich się nikt nie dziwi, że tyle osób odchodzi od kościoła. Większość ludzi woli ciężko zarobione pieniądze przeznaczyć na własne utrzymanie. Niech ksiądz sam sobie zarabia i wydaje te pieniądze na co chce, zamiast siedzieć, nic nie robić i żyć z datków ludzi. A jak nie umie o siebie zadbać to co z niego za ksiądz. Czy aby przypadkiem nie powinien dawać ludziom dobrego przykładu?
[quote name='' timestamp='1223318133' post='57712']
ODCZEPCIE SIE OD NASZEGO PROBOSZCZA!,JEST ON BARDZO DOBRYM CZŁOWIEKIEM POPIERAM JEGO ZACHOWANIE DAJCIE MU WREŚCIE SPOKÓJ,A DŁUŻNICY NIECH WREŚCIE UREGULUJĄ ZOBOWIĄZANIA.POZDRAWIAM KSIĘDZA PROBOSZCZA NIECH SIE TYMI BZURAMI I OSZCZERSTWAMI NIE PRZEJMUJE.JESTEŚMY Z TOBĄ WIERNI PARAFIANIE.
[/quote]
Tak, nich wyłudza pieniądze od biednych ludzi. Tylko później nich się nikt nie dziwi, że tyle osób odchodzi od kościoła. Większość ludzi... rozwiń
Avatar
łosiek / 30 sierpnia 2011 o 05:20
0
No ja tego nie rozumiem - dlaczego dalej łażą do kościoła i się przejmują??? Co za głupi katole! Kler trzeba na widłach wygnać z tego kraju!!!
Avatar
Gość / 3 lipca 2011 o 14:11
0
Komuna miała rację że trzymała kler za mordy krótko . Dzisiaj klechy i władza trzymają się za ręce i robią z ludżmi co chcą .
Avatar
a mi tam rybka / 1 lipca 2011 o 12:28
0
[quote name='Janosik' timestamp='1309514640' post='496459']
Bynajmniej nic zabawnego w poruszonym temacie się nie znajduje.Należy raczej ubolewać nad postępowaniem Kleru w Polsce.Dobrze jednak będzie pamiętać o tym co było by w razie konieczności zareagować szybciej i skuteczniej w razie wystąpienia problemu w następnej parafii.
P.S.
Witamy w Chodywańcach.
[/quote]

Ja nie ubolewam z tego powodu ,ale przezorność nie zaszkodzi...

P.S. Dzięki,za to powitanie,ale nie mam zielonego pojęcia gdzie jest ta miejscowość.Zaraz przechodzę do mapy.
[quote name='Janosik' timestamp='1309514640' post='496459']
Bynajmniej nic zabawnego w poruszonym temacie się nie znajduje.Należy raczej ubolewać nad postępowaniem Kleru w Polsce.Dobrze jednak będzie pamiętać o tym co było by w razie konieczności zareagować szybciej i skuteczniej w razie wystąpienia problemu w następnej parafii.
P.S.
Witamy w Chodywańcach.
[/quote]

Ja nie ubolewam z tego powodu ,ale przezorność nie zaszkodzi...

P.S. Dzięki,za to powitanie,ale nie mam ... rozwiń
Avatar
Janosik / 1 lipca 2011 o 12:04
0
[quote name='a mi tam rybka' timestamp='1309506796' post='496399']
Jaki sens ma powrót do wątku z 2008r? Czyżby aktualizowanie tematy kogoś bawiło?
[/quote]
Bynajmniej nic zabawnego w poruszonym temacie się nie znajduje.Należy raczej ubolewać nad postępowaniem Kleru w Polsce.Dobrze jednak będzie pamiętać o tym co było by w razie konieczności zareagować szybciej i skuteczniej w razie wystąpienia problemu w następnej parafii.
P.S.
Witamy w Chodywańcach.
Avatar
marek 408 / 1 lipca 2011 o 10:51
0
U nas w parafii kilka lat temu proboszcz wyczytywał na "ogłoszeniach parafialnych" ile kto dał na opłatek wigilijny,po to aby zawstydzić tych,którzy dali mniej. Ludzie zaczęli go wprost ignorować i wychodzić z kościoła w czasie mszy. Wstyd mi za nasz kościół,bo np.Jehowi lub Zielonoświątkowcy nie mają tak "rozbudowanej" hierarchii kościelnej ,a tym samym nie ma tyle złodziejstwa i wyłudzeń finansowych-a wręcz nikt o pieniądzach tam nie mówi,a bardziej ubogich pyta się:"czy będziesz miał co dziś i jutro zjeść?".Piszę o tym nie bez powodu,bo kiedyś byłem jako zaproszony gość na "nabożeństwie" u Ewangelickich Chrześcijan w Zamościu na ul.Traugutta. Dwa lata temu w naszej parafii inny ksiądz proboszcz "zażądał" składek od parafian "na potrzeby kościoła",ale ludzie go wprost wyśmieli - gościu spuścił z tonu i dał se spokój. Moim zdaniem: to już Ostatnie Konwulsyjne Podrygi Czarnych,bo starych babek już jest coraz mniej-a młodzi księdzu kasy nie dadzą lecz będą woleli w niedzielę kasę na grillowanie przeznaczyć niż dla księdza. Widzę zresztą jak "ubyło" kasy na niedzielnej tacy -jeszcze 2 lata temu dużo "papierowych" na tacy ksiądz nosił-a teraz "papierowe" sporadycznie się trafiają...
U nas w parafii kilka lat temu proboszcz wyczytywał na "ogłoszeniach parafialnych" ile kto dał na opłatek wigilijny,po to aby zawstydzić tych,którzy dali mniej. Ludzie zaczęli go wprost ignorować i wychodzić z kościoła w czasie mszy. Wstyd mi za nasz kościół,bo np.Jehowi lub Zielonoświątkowcy nie mają tak "rozbudowanej" hierarchii kościelnej ,a tym samym nie ma tyle złodziejstwa i wyłudzeń finansowych-a wręcz nikt o pieniądzach tam nie mówi,a bardziej ubogich pyta się:"czy będziesz miał co dziś i jutro zjeść?".P... rozwiń
Avatar
a mi tam rybka / 1 lipca 2011 o 09:53
0
Jaki sens ma powrót do wątku z 2008r? Czyżby aktualizowanie tematy kogoś bawiło?
Avatar
Gość / 1 lipca 2011 o 09:47
0
[quote name='EMMA' timestamp='1223401081' post='57966']
IDIOTA Z CIEBIE TEN KOSCIOL JEST DLA CIEBIE A NIE DLA KSIEDZA POWINIENES SIE MODLIC O NAWROCENIE
[/quote]
Avatar
Janosik / 1 lipca 2011 o 09:41
0
[quote name='Człowiek ' timestamp='1223305074' post='57663']
Wy wszyscy jesteście chorzy! Nie wiecie jak było na prawdę tylko posługujecie się jakimiś bzdurami, które były zawarte w tych artykułach... Żal mi Was... Jak można uważać się za katolików i pisać takie rzeczy... Lepiej się zastanówcie nad swoim postępowaniem, a nie dan postępowaniem księdz, który tak na prawdę nie robi nic złego, a nwet wręcz przeciwnie chce czegoś nauczyć ludzi, a taka jest chyba jego rola...
PS. Jak macie pisać jakieś bzdury, które prawdą nie są, nie piszcie N I C ! ! !
[/quote]
Chorobę to może Pan sobie zarzucić, nie Parafianom.Nie po Raz pierwszy i zapewne nie ostatni mamy do czynienia z podobnymi przypadkami,kiedy należałoby utemperować postępowanie Kleru.Z niecierpliwością czekamy na pojawienie sie tego Rodzynka w naszych skromnych progach.W najgorszym przypadku weżmie się przykład z <<Chłopów>> i zorganizuje darmową przejażdżke.Dajemy oczywiście szansę na właściwe sprawowanie posługi Kapłańskiej.BOŻE DOPOMÓŻ!!!!!!!!
[quote name='Człowiek ' timestamp='1223305074' post='57663']
Wy wszyscy jesteście chorzy! Nie wiecie jak było na prawdę tylko posługujecie się jakimiś bzdurami, które były zawarte w tych artykułach... Żal mi Was... Jak można uważać się za katolików i pisać takie rzeczy... Lepiej się zastanówcie nad swoim postępowaniem, a nie dan postępowaniem księdz, który tak na prawdę nie robi nic złego, a nwet wręcz przeciwnie chce czegoś nauczyć ludzi, a taka jest chyba jego rola...
PS. Jak macie pisać jakieś b... rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze 45

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

TBV Start wygrał Browar Kociewski Cup. W finale ograł Polpharmę

TBV Start wygrał Browar Kociewski Cup. W finale ograł Polpharmę 0 0

Koszykarze z Lublina jeszcze przed startem sezonu prezentują bardzo dobrą formę. Właśnie wygrali drugi z rzędu turniej towarzyski. Tym razem triumfowali w Browar Kociewski Cup, który został rozegrany w Starogardzie Gdański. Czerwono-czarni w sobotnim finale pokonali gospodarzy – Polpharmę 78:75

Motor Lublin – Sokół Sieniawa 2:1. Znowu horror z happy-endem
galeria

Motor Lublin – Sokół Sieniawa 2:1. Znowu horror z happy-endem 4 0

Tradycji stało się zadość. Motor w meczu u siebie znowu stracił gola, ale dostarczył też kibicom wielu emocji. Tym razem żółto-biało-niebiescy przegrywali z Sokołem Sieniawa 0:1. Ponownie potrafili jednak odwrócić losy spotkania i wygrać 2:1.

Podhale – Podlasie 1:0. Nie odbili się od dna

Podhale – Podlasie 1:0. Nie odbili się od dna 0 1

Trwa fatalna passa piłkarzy z Białej Podlaskiej. Podlasie właśnie zanotowało ósmy z rzędu mecz bez zwycięstwa. Tym razem podopieczni Przemysława Sałańskiego przegrali w Nowym Targu z tamtejszym Podhalem 0:1

Przebudzenia nie było. Francja pokonała Polaków na Mistrzostwach Świata

Przebudzenia nie było. Francja pokonała Polaków na Mistrzostwach Świata 1 0

Polacy nie podnieśli się po bolesnej przegranej z Argentyńczykami. Przegrali 1:3 z „Trójkolorowymi” i dali im nadzieję na awans do decydującej fazy turnieju. Sami za to postawili się pod ścianą – teraz ratuje ich wyłącznie wygrana za trzy punkty z Serbią.

Azoty Puławy – Chrobry Głogów 34:26. Odzyskali pierwsze miejsce

Azoty Puławy – Chrobry Głogów 34:26. Odzyskali pierwsze miejsce 2 0

Po trzech kolejkach Azoty prowadziły w tabeli PGNiG Superligi. W środę awansem swoje mecze czwartej serii gier wygrały jednak PGE Vive i Orlen Wisła. Puławianie po kilku dniach odzyskali fotel lidera po sobotnim zwycięstwie z chrobrym Głogów 34:26.

Pierwszy Marsz Równości przejdzie ulicami Lublina. Nie będzie zmiany terminu

Pierwszy Marsz Równości przejdzie ulicami Lublina. Nie będzie zmiany terminu 156 29

W sobotę 13 października ulicami Lublina po raz pierwszy przejdzie Marsz Równości. Jego uczestnicy chcą wyrazić poparcie m.in. dla osób wykluczonych z powodu orientacji seksualnej, tożsamości płciowej czy pochodzenia etnicznego. Przeciwko inicjatywie protestują środowiska narodowe. Były też sugestie, by wydarzenie odbyło się po wyborach samorządowych.

Pianino, trąbki, gitary i stare telefony komórkowe Nokia. Wyprzedaż w Lublinie
galeria

Pianino, trąbki, gitary i stare telefony komórkowe Nokia. Wyprzedaż w Lublinie 6 1

Do wzięcia jest tuba o stroju B marki Cerveny, sanitarny polonez lub zestaw 40 starszych telefonów komórkowych Nokia, wystawiony za cenę wywoławczą 50 złotych. Agencja Mienia Wojskowego po raz kolejny organizuje przetarg na stary sprzęt. Na liście sprzedażowej są prawdziwe perełki.

Orlęta Spomlek – Avia Świdnik 3:0. Nie ma to jak w domu

Orlęta Spomlek – Avia Świdnik 3:0. Nie ma to jak w domu 1 0

Mimo olbrzymich kłopotów kadrowych Orlęta Spomlek zainkasowały w sobotę trzy punkty. Biało-zieloni pokonali u siebie Avię Świdnik 3:0. I tym samych przedłużyli dobrą passę na własnym terenie. W piątym takim występie zanotowali drugie zwycięstwo. Nie przegrali jednak żadnego z pozostałych spotkań.

"Sprawmy by województwo lubelskie podniosło się z kolan". Konwencja PiS w Zamościu
galeria

"Sprawmy by województwo lubelskie podniosło się z kolan". Konwencja PiS w Zamościu 1 8

"Dotrzymujemy słowa w rządzie, dotrzymamy i w samorządzie" - z takim hasłem kandydaci Prawa i Sprawiedliwości z Zamojszczyzny ruszają do wyborów samorządowych.

Jerzy Buzek w Puławach o Unii Europejskiej

Jerzy Buzek w Puławach o Unii Europejskiej 9 20

Na zaproszenie puławskiej Platformy Obywatelskiej w środę do Puław przyjechał były premier RP, prof. Jerzy Buzek. W sali konferencyjnej Hotelu Olimpic opowiadał m.in. o wartościach europejskich, polskich sukcesach politycznych i konieczności szanowania prawa.

Puławy: Nie ma chętnych na działki, które sprzedaje urząd miasta

Puławy: Nie ma chętnych na działki, które sprzedaje urząd miasta 3 2

Mieszkańcy, którzy protestowali przed zbyt intensywną zabudową ul. Sosnowej, mogą spać spokojnie. Próba ich sprzedaży zakończyła się fiaskiem. To oznacza, że miasto w tym roku nie otrzyma zakładanych wpływów z tego tytułu.

Portfel z pieniędzmi leżał na ulicy

Portfel z pieniędzmi leżał na ulicy 0 2

W piątek do radzyńskiej komendy zgłosił się 44-letni mieszkaniec gm. Radzyń Podlaski. Mężczyzna poinformował, że na ul. Międzyrzeckiej znalazł portfel i chce go zwrócić właścicielowi.

Niedziela 23 września. Handlowa czy nie? Sprawdź czy zrobisz zakupy

Niedziela 23 września. Handlowa czy nie? Sprawdź czy zrobisz zakupy 16 1

Niedziele handlowe i z zamkniętymi sklepami. Sprawdź czy w niedzielę 23 września normalnie zrobisz zakupy w sklepach, czy zastaniesz zamknięte supermarkety.

Janowiec: Uczniów zastąpią gospodynie i emeryci

Janowiec: Uczniów zastąpią gospodynie i emeryci 1 1

Jeszcze w tym miesiącu radni gminy Janowiec zdecydują o rozwiązaniu technikum weterynaryjnego znajdującego się w miejscowym Zespole Szkół. Placówka od lat nie prowadzi naboru. Ostatnia klasa liczyła dziewięć osób. Ich miejsce w budynku wkrótce zajmie m.in. Koło Emerytów.

Mężczyzna zginął po potrąceniu na przejściu. Kto widział wypadek?

Mężczyzna zginął po potrąceniu na przejściu. Kto widział wypadek? 12 4

Lubelscy policjanci poszukują świadków wypadku drogowego do którego doszło 6 września na ul. Lubelskiej w Niemcach.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.