Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

e-Wydanie - promocja 1zł za miesiąc!

Zdrowie

12 marca 2020 r.
18:54

Ojciec uczniów z Niedrzwicy Dużej skierowany na badania przez sanepid. Szpital odmówił

765 141 A A
(fot. Maciej Kaczanowski)

Ojciec uczniów ze szkoły w Niedrzwicy Dużej przez dwa dni nie dostał się na badania pod kątem koronawirusa w lubelskiej klinice. Mężczyzna źle się czuje, ma trudności z oddychaniem, a dodatkowo choruje na boreliozę. Na badanie na oddziale zakaźnym skierował go sanepid. – Usłyszałem, że nie są w stanie przebadać tylu osób – denerwuje się mężczyzna

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować

Na oddział zakaźny w lubelskiej klinice mężczyzna zgłosił się po raz pierwszy w środę wieczorem.

– Kiedy czekałem na izbie przyjęć, przywieziono tam karetką żonę i córkę pierwszego zakażonego pacjenta. Miały maseczki ochronne, ale czekały w tym samym miejscu co inni pacjenci. Dowiedziały się, że cała rodzina ma wynik pozytywny. Rozmawiałem z żoną pacjenta – relacjonuje mężczyzna.

Naszemu rozmówcy nie udało się jednak dostać na badanie. Usłyszał, że najpierw powinien zgłosić się do sanepidu, bo nie dostał żadnego zalecenia, żeby przyjść na badanie.

– Skontaktowałem się więc z sanepidem. W czwartek rano dostałem telefonicznie informację, że mam zgłosić się na badanie na oddział zakaźny w celu pobrania próbek – opowiada mężczyzna. – Jednak tego samego dnia szpital znowu odesłał mnie z kwitkiem. Usłyszałem, że lekarze nie są w stanie przebadać tylu osób. Przyjmują jedną osobę na godzinę. Jak w takim tempie uda się przebadać wszystkich z podejrzeniem?

Co na to sanepid?

– Nie potrafię w tym momencie powiedzieć, czy wszystko przebiegło prawidłowo, ale szpital ma swoje procedury w takich sytuacjach. Nie jest to w naszych kompetencjach – komentuje Magdalena Smolińska-Kornas, rzeczniczka Wojewódzkiej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Lublinie i odsyła do urzędu wojewódzkiego.

– Sprawa jest aktualnie wyjaśniania przez służby podległe wojewodzie lubelskiemu – poinformowała Agnieszka Strzępka, rzeczniczka wojewody lubelskiego.

Szpital kliniczny nr 1 w Lublinie, który też poprosiliśmy o komentarz, wczoraj nie odniósł się do tej sprawy.

50 próbek

W czwartek wojewoda lubelski poinformował, że od początku działania lubelskiego laboratorium do badania próbek pobranych od pacjentów z podejrzeniem zakażenia koronawirusem, zostało tam przebadanych ok. 50 takich próbek.

– Nie jesteśmy w stanie przebadać wszystkich, którzy by tego oczekiwali. Trudno w oparciu o kilkanaście laboratoriów w całym kraju przebadać wszystkich. Zwróćmy uwagę na proporcje – zaznaczył wojewoda Lech Sprawka i dodał, że decyzję o pobraniu próbki podejmuje tylko i wyłącznie służba sanitarna.

– Mamy już gotowy pierwszy mobilny zestaw do pobierania próbek. Da nam to dodatkowe możliwości – pobieranie próbek od pacjentów w miejscach ich kwarantanny domowej lub zbiorowej – tłumaczył wojewoda. – Kolejne dwa zestawy mają być gotowe w kolejnych dniach. Docelowo ma być 10 takich zestawów. Kiedy uruchomimy mobilne zestawy do pobierania próbek, będziemy obejmować badaniami stopniowo coraz większą grupę osób – zapowiedział wojewoda.

Pacjenci w szpitalach i na kwarantannach

W czwartek potwierdzono cztery nowe przypadki zakażenia koronawirusem w województwie lubelskim. Wszystkie dotyczą najbliższej rodziny pacjenta z Niedrzwicy Dużej, którego wczoraj przetransportowano do Kliniki Chorób Zakaźnych SPSK1 w Lublinie. Dotychczas, ze względu na jego ciężki stan, nie było to możliwe.

Jak poinformował dziś wojewoda, trzy osoby przebywają w klinice przy Staszica, a jedna – w szpitalu Jana Bożego. – Pacjenci czują się dobrze. Stan pierwszych dwóch pacjentów – mężczyzny z Niedrzwicy Dużej i kobiety z Janowa Lubelskiego – nie pogorszył się – powiedział wojewoda.

W województwie jest 18 hospitalizowanych osób. 137 jest objętych kwarantanną, a 1690 nadzorem epidemiologicznym.

Wojewoda poinformował także, że większość osób odbywa kwarantannę w warunkach domowych. Część personelu szpitala w Bełżycach jest na kwarantannie zbiorowej w Piotrowicach.

Skomentuj i udostępnij na Facebooku
e-Wydanie

Komentarze 141

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
Gość / 12 marca 2020 r. o 19:06
+42
Jak będzie takie postępowanie z odsyłaniem to epidemia szybko się rozprzestrzeni
Avatar
Rocznik69 / 12 marca 2020 r. o 19:06
+39
To znaczy, że zarażonych jest dużo więcej osób tylko nie są zdiagnozowani. Ciemno to widzę.
Avatar
To js / 12 marca 2020 r. o 19:16
+38
Mam pytanie do Pana wojewody czy wie co się dzieje? Syn zarażonego wynik pozytywny traktowany jest jako pacjent zero a reszta chłopaków co z nim byli dalej czekają na badania w domu wczoraj mieli ich zabrać do tej pory nic cały czas im przekładają czy to normalne? Dodam że jeden z nich został przebadany i ma wynik negatywny czyli to możliwe że to nie ta grupa osób zaraziła tylko wirusa przywieziono że Szczecina. Sanepit tłumaczy im że mają nawał roboty ale jeżeli oni byli brani pod uwagę jako pierwsi nosiciele powinni być już dawno przebadani. A może na UMCS wynikła panika i najpierw trzeba ich przebadać? 
Mam pytanie do Pana wojewody czy wie co się dzieje? Syn zarażonego wynik pozytywny traktowany jest jako pacjent zero a reszta chłopaków co z nim byli dalej czekają na badania w domu wczoraj mieli ich zabrać do tej pory nic cały czas im przekładają czy to normalne? Dodam że jeden z nich został przebadany i ma wynik negatywny czyli to możliwe że to nie ta grupa osób zaraziła tylko wirusa przywieziono że Szczecina. Sanepit tłumaczy im że mają nawał roboty ale jeżeli oni byli brani pod uwagę jako pierwsi nosiciele powinni być już dawno przebadan... rozwiń
Avatar
Gość / 12 marca 2020 r. o 19:05
+37
W ten sposób to my nie ogarniemy tematu. Co innego mówią w mediach politycy a życie pokazuje ,że to lipa !!!
Avatar
Obywatel RP / 12 marca 2020 r. o 19:05
+33
Jeden pacjent na godzinę? Przecież to tylko pobranie wymazu z jamy ustnej!!!!!!!!!!!!! No proszę was jaja sobie robią? Dopiero co Mateuszek zapewniał że test na koronę to kilka minut a wynik już po 2 godzinach! A z tego co mówią na mieście Ci co byli badani wczoraj do dzisiaj nie ma wyników!!!
Avatar
Gość / 12 marca 2020 r. o 19:20
+32
Obywatelu! Lecz się sam! Nie łudźcie się że ktoś się wami przejmie. Sanepid telefony odbiera w godz. 7.30 -15.05 a Wy liczycie że coś będą robić? No chyba że mandat pani Marysi wypisać za brak czepka w budce z ziemniakami... Taka służba... Jak każda służba w tym kraju tylko do karania !
Avatar
Gogo / 12 marca 2020 r. o 19:02
+30
Nie mamy szans z taką służba zdrowia.Włosi nie dali rady.
Avatar
Jaś / 12 marca 2020 r. o 21:13
+28
Cała prawda o tym jak państwo jest przygotowane na walkę z koronowirusem! Tyle kto wierzy politykom to idiota!
Avatar
Gość / 12 marca 2020 r. o 20:55
+27
I takim sposobem zarazimy się wszyscy. A minister zdrowia mówi że jest cacy!!!! Procedury są wdrożone, tylko ludzie nieodpowiedzialni. Jak Jeden zachował się odpowiedzialnie, to został potraktowany jak intruz. Skandal z przyjęciem tego pacjenta!!!!
Avatar
aa / 12 marca 2020 r. o 19:47
+27
Weźcie w spożywczakach pozakrywajcie pieczywo i dajcie rękawiczki do brania bułek. To potencjalne miejsce zarażeń. Dwa sklepy społem wczoraj odwiedziłem i w obu chleb na goło na wysokości nosa leżał beż żadnej folii. Czy to jest normalne w stanie pandemii? Moim zdaniem wszędzie gdzie podają panie towar który nie będzie obrabiany termicznie powinny mieć maseczki. Jak tak będziemy podchodzić do tematu higieny to naprawde będzie źle.
Avatar
Gość / 14 marca 2020 r. o 22:05
+2
Z tej właśnie miejscowości gość którego dzieciaka uczyła zararzona nauczycielka właśnie olal kwarantannę i pojechał do pracy jest kierowcą ciężarówki w chełmskiej firmie i
Avatar
gość / 14 marca 2020 r. o 10:00
+4
ciekawe czy kaczor czekałby 2 dni w kolejce na pobranie wymazu jak ten gość z Niedrzwicy w Lublinie !!
Avatar
gość / 14 marca 2020 r. o 09:57
+4
Niech jeszcze ze 2 mld na telewizję PISowską dadzą wowczas dopiero się poprawi w służbie zdrowia !!
Avatar
Karola / 13 marca 2020 r. o 13:02
-1
Do niektórych komentujących - to nie jest "raptem pobranie wymazu z jamy ustnej". Wykonanie takiego testu trwa nawet osiem godzin. Wczoraj wyjaśniał to jeden profesor w TVN24.
 ABC lubelska firma  BioMaxima produkuje testy z których wynik uzyskuje się już po 2 godzinach  swoje produkty eksportują do 60 krajów chyba można było zamówić wcześniej takie testy? Ps. wprzyszłym tygodniu wprowadzą testy, które już po 10 minutach dadzą wynik! Zaskoczony ?!
Avatar
Karola / 13 marca 2020 r. o 12:50
+3
Jeden pacjent na godzinę? Przecież to tylko pobranie wymazu z jamy ustnej!!!!!!!!!!!!! No proszę was jaja sobie robią? Dopiero co Mateuszek zapewniał że test na koronę to kilka minut a wynik już po 2 godzinach! A z tego co mówią na mieście Ci co byli badani wczoraj do dzisiaj nie ma wyników!!!
Do każego pacjenta nalezy założyć kombinezon. Samo zakładanie wymaga 40 minut. Potem w sposób odpowiedni zdjąć i znowu...
Zostaw go, to niestety idiota. Co by ktoś nie zrobił to źle bo nie z KO. Nie popieram PiS ale wole jak jest Ministrem Szumowski niż Arłukowicz. Teraz nikt nic nie wie, ogilna panika b9 nor wiad9mo z czym się mierzymy. NIEMCY I CHINY zablokowali eksport produktów medycznych, zostaje Malezja czy Indie, a to trwa, wiec nie gadaj głupot i siedź w domu. Kwaramtanna bez neta się przyda co niektórym.
Idiotą jesteś co najwyżej Ty! Od początku lutego można było zrobić zapasy produktów medycznych a nie głosić jak to Polska jest doskonale przygotowana. Ps. my kombinezon zakładamy max 10 minut
Tak, "można było robić zapasy produktów medycznych". Z drzew je zbierać? Spod ziemi wykopywać? Wyczarować? Poczytaj sobie gdzie jest ulokowana produkcja tych produktów. Poczytaj sobie, ile państw zakazało już jakiś czas temu eksportu tych produktów. Poczytaj ile państw - w tym i Polska - zgłosiły zapotrzebowanie na produkty u producentów i na jakie ilości. A dopiero później "mądrą" zgrywaj.
 ABC tak można było robić zapasy poczytaj sobie gdzie produkowane są produkty medyczne pomijając Chiny no właśnie w Polsce i to właśnie  Polska wyeksportowała najwięcej do Chin jak zaczeła się epidemia a teraz płacz że nie ma. Polecam zmienić żródło swoich informacji na takie niefinansowane z podatków.
 ABC tak można było robić zapasy poczytaj sobie gdzie produkowane są produkty medyczne pomijając Chiny no właśnie w Polsce i to właśnie  Polska wyeksportowała najwięcej do Chin jak zaczeła się epidemia a teraz płacz że nie ma. Polecam zmienić żródło swoich informacji na takie niefinansowane z podatków. rozwiń
Avatar
abc / 13 marca 2020 r. o 10:37
+10
W takich trudnych sytuacjach PISowe TROLLE ciągle hejtują. Co za parszywi ludzie.
Nie PISowe trolle hejtują, tylko i PISowe i POwe trolle hejtują i wypisują bzdury. A raczej po prostu debile hejtują i wypisują bzdury Debilizm nie ma barw politycznych.
Avatar
6 / 13 marca 2020 r. o 10:26
+5
Rząd nie bada przesiewowo bo nie ma pieniędzy. TO TRZEBA BYŁO k... pomyśleć wcześniej, a nie rozdawać na lewo i prawo! A to Polska właśnie - tylu jest chorych ilu się bada. Jak widać się NIE BADA.
 Nie dlatego, że "nei ma pieniędzy", tylko dlatego, że po pierwsze takie są zalecenia WHO, a po drugie taki test trwa nawet osiem godzin, wymaga skomplikowanej aparatury i odpowiednio przeszkolonego personelu (badanie odbywa się na poziomie genetycznym). Doucz się, a później pleć.
Avatar
abc / 13 marca 2020 r. o 10:19
+22
We Włoszech zmarło 827 osób, w Niemczech tylko 3! Niemcy masowo badają obywateli przesiewowymi testami, bez wyraźnych objawów. Zakażeni są szybko wykrywani. Średni wiek zakażonych to 40 lat. Problemem w Polsce jest liczba niezdiagnozowanych chorych!Dlaczego rząd nie bada Polaków? Czy niewykrywalność to sposób na walkę z wirusem rządu - mamy wskaźniki OK, jakby zbadali to by się okazało, że zarażonych jest tysiące? Pozamykać wszystko i wszystkich w domach, niech się inkubuje w domach, w zamknięciu.  Tak jesteśmy przygotowani, że szpitale zawieszają zabiegi bo brakuje maseczek i podstawowych środków dezynfekcyjnych? Wina za kulejącą gospodarkę to też pewnie będzie wina wirusa, a nie drenowania przez ostatnie lata kieszeni Polaków i braku inwestycji? Może byłyby pieniądze, gdyby obywatele i gospodarka się liczyła a nie propoaganda o walka z opozycją? Może czas skończyć z demagogią i propagandą. Właśnie Minister powiedział, że "im później wirus się rozprzestrzeni tym służba zdrowia ma większe szanse na walkę z wirusem" . Chodzi o to, że im później zdiagnozujemy, tym mniejszy kłopot? Nie ma rezerw materiałowych - czym Morawiecki się chwali? Maseczki na 2 dni i brak środków dezynfekcyjnych? Państwo jest zgrożone przez nieudolne rządy, a nie przez wirusa z którym inni sobie radzą. Tekst, że jesteśmy bezpieczniejsi niż Niemcy, którzy "nie są centralnie sterowani" the best - nasz rząd ma słuszną linie...tylko czy kierowca ma prawo jazdy?
Typie. Zobacz jak wyglądają obecnie Włochy, gdzie z powodu braku dostępnych respiratorów, selekcjonuje się pacjentów. Dowiesz się dlaczego rząd mówi, że "im później wirus się rozprzestrzeni tym służba zdrowia ma większe szanse na walkę z wirusem". Tu nie ma żadnej polityki. Przy izolacji ludzi ten wirus rozprzestzenia się wolniej i chodzi o niedopuszczenie do sytuacji, jaka ma miejsce we Włoszech. Krótko mówiąc, żeby ilość chorych "na raz" nie przekroczyła możliwości służby zdrowia. Nie o "inkubowanie wirusa w domu", tylko o nie roznoszenie go gdzioe się da. Oddziel wreszcie tego wirusa od polityki, zastanów się co zrobić, żeby siebie i innych zabezpieczyć. A nie jojczysz i bzdury wypisujesz. Przestań zachowywać się jak zwykła hiena i zacznij być odpowiedzialny. Wirus jak przyjdzie nie będzie pytał czy ktoś pisor, czy platfus.
Typie. Zobacz jak wyglądają obecnie Włochy, gdzie z powodu braku dostępnych respiratorów, selekcjonuje się pacjentów. Dowiesz się dlaczego rząd mówi, że "im później wirus się rozprzestrzeni tym służba zdrowia ma większe szanse na walkę z wirusem". Tu nie ma żadnej polityki. Przy izolacji ludzi ten wirus rozprzestzenia się wolniej i chodzi o niedopuszczenie do sytuacji, jaka ma miejsce we Włoszech. Krótko mówiąc, żeby ilość chorych "na raz" nie przekroczyła możliwości służby zdrowia. Nie o "inkubowanie ... rozwiń
Avatar
abc / 13 marca 2020 r. o 10:10
+6
We Włoszech zmarło 827 osób, w Niemczech tylko 3! Niemcy masowo badają obywateli przesiewowymi testami, bez wyraźnych objawów. Zakażeni są szybko wykrywani. Średni wiek zakażonych to 40 lat. Problemem w Polsce jest liczba niezdiagnozowanych chorych!Dlaczego rząd nie bada Polaków? Czy niewykrywalność to sposób na walkę z wirusem rządu - mamy wskaźniki OK, jakby zbadali to by się okazało, że zarażonych jest tysiące? Pozamykać wszystko i wszystkich w domach, niech się inkubuje w domach, w zamknięciu.  Tak jesteśmy przygotowani, że szpitale zawieszają zabiegi bo brakuje maseczek i podstawowych środków dezynfekcyjnych? Wina za kulejącą gospodarkę to też pewnie będzie wina wirusa, a nie drenowania przez ostatnie lata kieszeni Polaków i braku inwestycji? Może byłyby pieniądze, gdyby obywatele i gospodarka się liczyła a nie propoaganda o walka z opozycją? Może czas skończyć z demagogią i propagandą. Właśnie Minister powiedział, że "im później wirus się rozprzestrzeni tym służba zdrowia ma większe szanse na walkę z wirusem" . Chodzi o to, że im później zdiagnozujemy, tym mniejszy kłopot? Nie ma rezerw materiałowych - czym Morawiecki się chwali? Maseczki na 2 dni i brak środków dezynfekcyjnych? Państwo jest zgrożone przez nieudolne rządy, a nie przez wirusa z którym inni sobie radzą. Tekst, że jesteśmy bezpieczniejsi niż Niemcy, którzy "nie są centralnie sterowani" the best - nasz rząd ma słuszną linie...tylko czy kierowca ma prawo jazdy?
Wiesz dlaczego przy podobnej ilości zachorowań co we Francji i Hiszpanii śmiertelność w Niemczech może być tak niska? Bo wystarczy w rubryczkę "przyczyna zgonu" wpisać nie "Covid-19", a np. "zapalenie płuc". Przecież test nikogo nie uleczy. Nie ma też obecnie lekarstwa na wirusa. W tej chiwli leczyć możemy jedynie objawowo. Użyj logiki i pomyśl, zamiast siać panikę. Nawet media tradycyjnie nieprzychylne rządzącym o tym mówią. Nawet rzeczniczka Lewicy wypowiada się rozsądnie.
Wiesz dlaczego przy podobnej ilości zachorowań co we Francji i Hiszpanii śmiertelność w Niemczech może być tak niska? Bo wystarczy w rubryczkę "przyczyna zgonu" wpisać nie "Covid-19", a np. "zapalenie płuc". Przecież test nikogo nie uleczy. Nie ma też obecnie lekarstwa na wirusa. W tej chiwli leczyć możemy jedynie objawowo. Użyj logiki i pomyśl, zamiast siać panikę. Nawet media tradycyjnie nieprzychylne rządzącym o tym mówią. Nawet rzeczniczka Lewicy wypowiada się rozsądnie. rozwiń
Avatar
abc / 13 marca 2020 r. o 09:51
+7
Jeden pacjent na godzinę? Przecież to tylko pobranie wymazu z jamy ustnej!!!!!!!!!!!!! No proszę was jaja sobie robią? Dopiero co Mateuszek zapewniał że test na koronę to kilka minut a wynik już po 2 godzinach! A z tego co mówią na mieście Ci co byli badani wczoraj do dzisiaj nie ma wyników!!!
Do każego pacjenta nalezy założyć kombinezon. Samo zakładanie wymaga 40 minut. Potem w sposób odpowiedni zdjąć i znowu...
Zostaw go, to niestety idiota. Co by ktoś nie zrobił to źle bo nie z KO. Nie popieram PiS ale wole jak jest Ministrem Szumowski niż Arłukowicz. Teraz nikt nic nie wie, ogilna panika b9 nor wiad9mo z czym się mierzymy. NIEMCY I CHINY zablokowali eksport produktów medycznych, zostaje Malezja czy Indie, a to trwa, wiec nie gadaj głupot i siedź w domu. Kwaramtanna bez neta się przyda co niektórym.
Idiotą jesteś co najwyżej Ty! Od początku lutego można było zrobić zapasy produktów medycznych a nie głosić jak to Polska jest doskonale przygotowana. Ps. my kombinezon zakładamy max 10 minut
Tak, "można było robić zapasy produktów medycznych". Z drzew je zbierać? Spod ziemi wykopywać? Wyczarować? Poczytaj sobie gdzie jest ulokowana produkcja tych produktów. Poczytaj sobie, ile państw zakazało już jakiś czas temu eksportu tych produktów. Poczytaj ile państw - w tym i Polska - zgłosiły zapotrzebowanie na produkty u producentów i na jakie ilości. A dopiero później "mądrą" zgrywaj.
Tak, "można było robić zapasy produktów medycznych". Z drzew je zbierać? Spod ziemi wykopywać? Wyczarować? Poczytaj sobie gdzie jest ulokowana produkcja tych produktów. Poczytaj sobie, ile państw zakazało już jakiś czas temu eksportu tych produktów. Poczytaj ile państw - w tym i Polska - zgłosiły zapotrzebowanie na produkty u producentów i na jakie ilości. A dopiero później "mądrą" zgrywaj. rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze 141

Skomentuj

Aby napisać komentarz, należy się zalogować:

Nie publikujemy nic na Twojej tablicy na Facebooku oraz nikomu nie udostępniamy Twoich danych osobistych.
Podczas pierwszego logowania zostaniesz poproszony o wybór swojej nazwy użytkownika.

Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Katastrofa smoleńska. Jak w Wielki Piątek uczcimy 10. rocznicę

Katastrofa smoleńska. Jak w Wielki Piątek uczcimy 10. rocznicę

10 kwietnia przypada 10. rocznica katastrofy smoleńskiej. W tym roku ze względu na stan epidemii nie jest możliwe upamiętnienie Ofiar tak, jak było do tej pory.

Dzięki nim łatwiej przetrwać epidemię. Mieszkańcy Lubelszczyzny niosą pomoc potrzebującym

Dzięki nim łatwiej przetrwać epidemię. Mieszkańcy Lubelszczyzny niosą pomoc potrzebującym

Jest ich już wielu. Szyją maseczki, robią zakupy seniorom, pomagają w szpitalach, wyprowadzają psy na spacer. Przedstawiamy niektórych z nich

Motocyklami rozwożą maseczki do szpitali na całej Lubelszczyźnie

Motocyklami rozwożą maseczki do szpitali na całej Lubelszczyźnie

Już ponad 7 tysięcy maseczek udało się uszyć dzięki staraniu stowarzyszenia Moto Inicjatywa. Maski trafiły do służb medycznych z całej Lubelszczyzny.

Sztuka w czasach zarazy na platformie Arte. Co warto obejrzeć?

Sztuka w czasach zarazy na platformie Arte. Co warto obejrzeć?

Klubowe imprezy bez wychodzenia z domu, koncerty przez internet, wirtualne wystawy - w czasie epidemii koronawirusa zmienia się cały świat, a wraz z nim kultura i sztuka. Platforma VOD Arte zaprasza do odkrywania za darmo filmów dokumentalnych próbujących odpowiedzieć na pytanie, jak epidemia zmienia i zmieni w przyszłości świat sztuki

Kontrole na granicach wewnętrznych przedłużone do 3 maja

Kontrole na granicach wewnętrznych przedłużone do 3 maja

Kontrola graniczna na granicy wewnętrznej (z Niemcami, Litwą, Czechami i Słowacją) została przedłużona o kolejne 20 dni. Granicę można przekraczać tylko w wyznaczonych miejscach. Kontrole będą też nadal prowadzone w portach morskich i na lotniskach.

Studenci z Ukrainy nie mogą sami wyjść po zakupy. Wszystko przez epidemię

Studenci z Ukrainy nie mogą sami wyjść po zakupy. Wszystko przez epidemię

Pochodzący z Ukrainy studenci pierwszego roku nie mogą wyjść samodzielnie po bułki, chyba że poproszą o to kogoś dorosłego. Wszystko przez ograniczenia związane z koronawirusem.

Dęblin: Żona nie wytrzymała z mężem. Chwyciła za nóż

Dęblin: Żona nie wytrzymała z mężem. Chwyciła za nóż

63-latka z Dęblina odpowie za usiłowanie zabójstwa swojego męża. Zaatakowała go nożem, podczas domowej awantury. Mężczyzna trafił do szpitala.

Zoolog: koronawirus zaczął się prawdopodobnie od nietoperzy. Te ssaki bardzo interesują naukowców

Zoolog: koronawirus zaczął się prawdopodobnie od nietoperzy. Te ssaki bardzo interesują naukowców

Rozmowa z prof. dr. hab. Piotrem Tryjanowskim, dyrektorem Instytutu Zoologii Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu

Piłkarki MKS Perły Lublin powalczą o kolejne wyróżnienia

Piłkarki MKS Perły Lublin powalczą o kolejne wyróżnienia

Kapituła PGNiG Superligi Kobiet po raz pierwszy w historii rozdała nominacje do tytułu Gladiatorów 2020. W gronie wyróżnionych znalazło się wiele zawodniczek MKS Perła Lublin

W Lublinie rozkwitają tysiące żonkili. Najbezpieczniej podziwiać je na zdjęciach
galeria

W Lublinie rozkwitają tysiące żonkili. Najbezpieczniej podziwiać je na zdjęciach

W trzech miejscach w Lublinie – na skarpie przy Zamku (na zdjęciach), koło Centrum Kultury i na pasie zieleni przy ul. Krańcowej widać mnóstwo żonkili. Właśnie zaczynają zwracać na siebie uwagę, bo zakwitają. Kilka tysięcy cebulek posadzili jesienią uczniowie z Zespołu Szkół Ekonomicznych im. Vetterów, XXI LO i studenci Wydziału Ogrodnictwa UP – wolontariusze Hospicjum Dobrego Samarytanina oraz biuro Miejskiego Architekta Zieleni. Wszystko w ramach akcji Hospicyjne Pola Nadziei.

Biała Podlaska: Autyści nie rozumieją, czym jest koronawirus. Nie wiedzą, dlaczego ich dzień jest teraz inny

Biała Podlaska: Autyści nie rozumieją, czym jest koronawirus. Nie wiedzą, dlaczego ich dzień jest teraz inny

– To wyzwanie zarówno dla nauczycieli, naszych podopiecznych, jak i ich rodziców – tak o zdalnym nauczaniu mówi Anna Chwałek, prezes stowarzyszenia Wspólny Świat. Otacza ono opieką ponad 200 osób z autyzmem.

Magiczne Ogrody już kwitną. Tulipany oglądać można na razie tylko na zdjęciach

Magiczne Ogrody już kwitną. Tulipany oglądać można na razie tylko na zdjęciach

W Magicznych Ogrodach Rodzinnym Parku Tematycznym znajdujący się pod Janowcem kwitną już tulipany.

Parczew: Były pracownik szpitala stanie przed sądem. Przeglądał dokumentację medyczną swojej kochanki

Parczew: Były pracownik szpitala stanie przed sądem. Przeglądał dokumentację medyczną swojej kochanki

Jest akt oskarżenia przeciwko byłemu pracownikowi szpitala w Parczewie. Mężczyzna bezprawnie przeglądał dokumentację pacjentki. Wcześniej wdał się z nią w romans, a kobieta zaszła w ciążę.

„Starosta na jeden dzień”. Starostwo włączyło się w aukcję dla szpitala w Lubartowie

„Starosta na jeden dzień”. Starostwo włączyło się w aukcję dla szpitala w Lubartowie

Starostwo Powiatowe w Lubartowie jest kolejną instytucją, która włączyła się aukcję charytatywną dla SP ZOZ w Lubartowie. Licytacja jest szczególna, bo można zostać „starostą na jeden dzień”.

Pociąg, który wykoleił się w Motyczu sam zaczął jechać? Przyczyny wypadku bada specjalna komisja

Pociąg, który wykoleił się w Motyczu sam zaczął jechać? Przyczyny wypadku bada specjalna komisja

Do nietypowego wypadku doszło w nocy ze środy na czwartek na stacji Motycz. – Wykoleiła się lokomotywa i wagony towarowe załadowane tłuczniem – informuje Mirosław Siemieniec, rzecznik spółki PKP Polskie Linie Kolejowe. W zdarzeniu nikt nie ucierpiał, bo w lokomotywie najprawdopodobniej nie było maszynisty.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.