Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Artykuły sponsorowane

30 kwietnia 2018 r.
0:33

Pozycjonowanie, czyli jak pokonać konkurencję w Google

0 A A

Prowadzenie firmy wymaga obecności w Internecie. Praktycznie nie ma branż, w których właściciel biznesu może sobie pozwolić na brak działań w sieci. Nie ważne czy prowadzisz ogólnopolski sklep internetowy, czy osiedlowy punkt usługowy - Twoi klienci szukają Cię w Internecie, a konkretniej szukają Cię w wyszukiwarce Google…

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować

Na początek trochę liczb

Według najnowszych wyników badań Gemius/PBI liczba internautów w Polsce w styczniu 2018 roku wyniosła ogółem 28 mln, z czego na komputerach osobistych i laptopach (komputery osobiste używane w domu oraz w pracy) – 24,3 mln, a na urządzeniach mobilnych (smartfony i tablety) 22,1 mln. Tyle Polaków używa Internetu codziennie

Każdy z nas czegoś potrzebuje, czegoś szuka. Odbywa się to przy użyciu wyszukiwarek internetowych takich jak Google, która jest zdecydowanie najpopularniejsza.

                        Podział rynku wyszukiwarek internetowych w Marcu 2018 dla Polski

98% pytań zadawanych wyszukiwarkom trafia do Google. Nie ma więc żadnych wątpliwości, że firma musi istnieć w Google, jeżeli chce pozyskiwać klientów z Internetu. Ale jak sprawić by gigant z Mountain View pokazywał Twoją stronę w wynikach wyszukiwania? Zacznijmy od podstaw.

Czym tak naprawdę jest pozycjonowanie?

Pozycjonowanie strony (lub też SEO) to działania, które mają na celu poprawienie pozycji strony internetowej na pewne grupy zapytań, zadawane przez potencjalnych klientów firmy.

Na przykład, użytkownik szukający restauracji w centrum Lublina za pomocą Google otrzymuje na swoim komputerze lub urządzeniu mobilnym listę restauracji w pewnej kolejności. SEO ma na celu takie działania, których konsekwencją będzie pojawienie się pozycjonowanej restauracji wśród pierwszych wyników bezpłatnych.

W ten sposób, Twoja firma dotrze do większej ilości potencjalnych klientów. W procesie pozycjonowania zwiększa się też jakość samego ruchu na stronie. Pozyskujemy użytkowników zadających nawet bardzo szczegółowe pytania dotyczące usługi czy produktu.

Czym różnią się płatne wyniki od darmowych?

Bardzo istotną kwestią jest rozróżnienie darmowych wyników wyszukiwania od płatnych reklam. Osoby nie obeznane w temacie mogą mieć problemy z ich rozpoznaniem. Warto jednak wiedzieć, że są to osobne systemy, działające niezależnie oraz na zupełnie innych zasadach.

Darmowe (naturalne) wyniki są tak naprawdę rankingiem stron wyznaczanym na podstawie wielu czynników. W momencie, gdy wpisujemy daną frazę w Google, wyszukiwarka stara się podać nam najlepsze możliwe wyniki. Różnie z tym bywa, ale to jest w zasadzie najprostszy opis działania wyników bezpłatnych.

Wyniki płatne to system AdWords, który umieszcza je przed darmowymi wynikami. Cztery lub mniej linków sponsorowanych łudząco przypominają te organiczne (czasami umieszcza też dodatkowe wyniki na dole strony). W prawdzie oznaczone są one jako “reklama”, jednak niewiele osób wie co to oznacza. Jak sama nazwa wskazuje, aby strona była obecna w tych wynikach trzeba zapłacić firmie Google za umieszczenie linku w tym miejscu.

 Jak dotrzeć na sam szczyt Google?

W przypadku systemu AdWords wystarczy zapłacić. To oczywiście duże uproszczenie, ale reklama płatna w Google to temat na osobny artykuł i ta kwestia celowo została pominięta.

W wielu przykładach wyniki organiczne to znacznie lepszy (i tańszy) sposób na pozyskanie klienta. Wiemy już, że nie płacimy tutaj firmie Google za poszczególne kliknięcia, niestety nie oznacza to, że da się dostać na pierwszą stronę nie płacąc ani złotówki.Topowych miejsc w wynikach wyszukiwania jest maksymalnie 10, druga strona często bywa pomijana przez zniecierpliwionych użytkowników. Konkurencja jest więc ogromna, firmy prześcigają się nawzajem i bez odpowiedniego budżetu podjęcie walki może być niemożliwe. Każdy kto chce znaleźć się na premiowanej pierwszej stronie musi sobie zdać sprawę, że takie samo pragnienie towarzyszy całej jego konkurencji - bezpośrednim konkurentom oraz w wielu przypadkach największym graczom rynkowym.

Pokonanie ich wszystkich zapewnia zwiększone zainteresowanie oraz rozwój biznesu. Aby tak się stało potrzebna jest odpowiednia strategia i długofalowe działanie. O ile w płatnym systemie AdWords ruch można “kupić” od zaraz, to zdobywanie zadowalającego ruchu z wyników organicznych może zająć miesiące.

Wynika to przede wszystkim z mechanizmu Google, który ocenia przydatność strony na dane zapytanie. Sama budowa strony, jej struktura i architektura informacji oraz treść mają duże znaczenie. Do tego dochodzi promowanie serwisu na zewnętrznych stronach.

Aby dotrzeć na szczyt trzeba udowodnić robotom Google, że strona jest warta uwagi użytkowników. Nie da się tego zrobić z dnia na dzień. Konsekwentne wdrażanie planów budowania treści i zdobywania linków może jednak stopniowo zwiększać ruch na stronie przynosząc opłacalny zysk firmie.

                                           Zobacz więcej szczegółów na octamedia.pl

Ile kosztuje pozycjonowanie?

Nie ma jednej odpowiedzi na to pytanie. Pozycjonowanie to złożony proces, a jego cena zależy od czynników takich jak:

• cele biznesowe

• branża biznesu

• aktualne działania konkurencji

• budowa strony internetowej

• zakres działań SEO

Ogólnie mówiąc wszystko sprowadza się do tego co chcemy osiągnąć i co robi nasza konkurencja. Inaczej wygląda pozycjonowanie w małej miejscowości, gdzie firm konkurencyjnych jest zaledwie kilkanaście - tutaj na pewno będzie taniej. O wiele większe koszty poniesie nowo powstały hotel w centrum Lublina, gdzie konkurencja jest ogromna.

Cena usługi wiąże się również z modelem rozliczeń z firmą, która zajmuje się SEO. Jakie to są koszty? Racjonalne minimum dla firm działających w miastach typu Lublin i działających w konkurencyjnych branżach to 1000 zł miesięcznego budżetu, górna granica zależy od wielu czynników i może być to nawet pięciocyfrowa kwota.

Czy to się opłaca?

Efektywność działań SEO, zależy głównie od obranej strategii biznesowej oraz jej racjonalności i trafności. Na przykład, jeżeli za cel obierzemy frazy bardzo ogólne, silne oblegane przez największych rynkowych graczy możemy nigdy nie osiągnąć zaplanowanego celu wydając przy tym sporą ilość pieniędzy. Dobrze dobrane cele i strategia ich realizacji pozwoli zwiększyć ilość odwiedzin z wyszukiwarki. Nie chodzi tylko o zdobywanie samego ruchu z Google, ale o zdobycie klienta, który rzeczywiście kupi Twój produkt czy skorzysta z usługi.

W większości branż pozycjonowanie przynosi zyski już po kilku miesiącach. Początkowo zainwestowane pieniądze zaczynają zwiększać ilość klientów, którzy pytają o produkty czy usługi. Oczywiście zdarzają się też sytuacje gdy wzrost zaczyna być odczuwalny znacznie wcześniej. W przypadku konkurencyjnych branż na zadowalający efekt trzeba poczekać nieco dłużej. W ogólnym rozrachunku SEO opłaca się każdemu, kto planuje długofalowe działania w Internecie.

Artykuł powstał przy współpracy z firmą Octamedia z Lublina.

Pozostałe informacje

Wielki koncert w CSK. Kilkuset muzyków zagra dla Marysi, która walczy z nowotworem

Wielki koncert w CSK. Kilkuset muzyków zagra dla Marysi, która walczy z nowotworem 0 0

Lubelscy artyści włączają się w walkę o życie i zdrowie niespełna 3-letniej Marysi Szlązak ze Świdnika, chorej na nowotwór móżdżku. Podczas niedzielnego Wielkiego Koncertu Charytatywnego dla Marysi w Centrum Spotkania Kultur wystąpi kilkuset muzyków. Można już kupić bilety

Motor Lublin blisko awansu do Centralnej Ligi Juniorów U-17

Motor Lublin blisko awansu do Centralnej Ligi Juniorów U-17 0 0

Blisko promocji do Centralnej Ligi Juniorów U-17 są także piłkarze Motoru. Lublinianie w pierwszym starciu barażowym z SMS Jarosław pokonali rywali na ich boisku aż 5:1. A to stawia ich w bardzo dobrej sytuacji przed rewanżem

Krzysztof Jahns wystąpi w Puławach
23 listopada 2018, 19:00

Krzysztof Jahns wystąpi w Puławach 0 0

The Local w Puławach (ul. Kołłątaja 50a) zaprasza na stand-up w wykonaniu komika Krzysztofa Jahnsa. Wydarzenie odbędzie się 23 listopada o godz. 19.

Kierowcy ciężarówek utknęli na całą noc. Piaskarka nie przyjechała, sami kupili sól

Kierowcy ciężarówek utknęli na całą noc. Piaskarka nie przyjechała, sami kupili sól 1 7

Kierowcy 20 ciężarówek nie będą mile wspominać nocy z niedzieli na poniedziałek. Przez opady śniegu i brak reakcji drogowców utknęli na całą noc Tarnawatce. Ciężarówki nie mogły podjechać pod ośnieżony podjazd na drodze 842. Piaskarek nie było, więc sami kupili sól.

Górnik Łęczna drugi raz ograł Orlęta Kielce i awansował do CLJ U-15

Górnik Łęczna drugi raz ograł Orlęta Kielce i awansował do CLJ U-15 0 0

Górnik Łęczna zagra w Centralnej Lidze Juniorów U-15. W ramach drugiego meczu barażowego o awans zielono-czarni znowu pokonali Orlęta Kielce. Tym razem u siebie 4:0. W dwumeczu drużyna Daniela Ruska rozbiła rywali aż 8:1

II Międzynarodowa Wystawa Psów Rasowych w Lublinie
15 grudnia 2018, 0:00

II Międzynarodowa Wystawa Psów Rasowych w Lublinie 0 0

W dniach 15-16 grudnia w siedzibie Targów Lublin (ul. Dworcowa 11) odbędzie się II Międzynarodowa Wystawa Psów Rasowych.

Futsal: AZS UMCS Lublin wysoko przegrał w Gliwicach

Futsal: AZS UMCS Lublin wysoko przegrał w Gliwicach 0 0

Zawodnicy AZS UMCS Lublin będą chcieli, jak najszybciej zapomnieć o weekendowej wyprawie na Górny Śląsk. Dziki przegrały bowiem w Gliwicach z tamtejszym GSF aż 1:9

Dziennik Wschodni szuka korespondentów w Zamościu i Chełmie

Dziennik Wschodni szuka korespondentów w Zamościu i Chełmie 0

Szpital w Puławach szuka wicedyrektora. Jest konkurs

Szpital w Puławach szuka wicedyrektora. Jest konkurs 6 0

W puławskim szpitalu wkrótce może dojść do zmiany na stanowisku zastępcy dyrektora do spraw lecznictwa. Zainteresowani kandydaci mogą już składać swoje dokumenty aplikacyjne w sekretariacie dyrektora SP ZOZ.

TBV Start II lepszy od Sokoła, a U!NB AZS UMCS od Rosy Radom

TBV Start II lepszy od Sokoła, a U!NB AZS UMCS od Rosy Radom 0 0

O zwycięstwie rezerw TBV Startu w meczu z Sokołem Ostrów Mazowiecka przesądziły posiłki z pierwszego zespołu

"Rozbiłam samochód, uciekam przed policją". Pijana 26-latka z Lublina zdziwiła się kiedy wsiadła do tego samochodu

"Rozbiłam samochód, uciekam przed policją". Pijana 26-latka z Lublina zdziwiła się kiedy wsiadła do tego samochodu 35 7

26-letnia kobieta odpowie za spowodowanie kolizji po pijanemu. Ale okazało się, że na sumieniu może mieć znacznie więcej.

Piłkarki Górnika Łęczna rozbiły w derbach AZS PSW

Piłkarki Górnika Łęczna rozbiły w derbach AZS PSW 0 0

Górnik Łęczna z kolejnym kompletem punktów. Tym razem podopieczne Piotra Mazurkiewicza rozbiły AZS PSW Biała Podlaska. Mistrzynie Polski w tym sezonie nie straciły jeszcze nawet punktu

Ważna zmiana w sprawie przyszłych emerytur. Ustawa o Pracowniczych Planach Kapitałowych podpisana

Ważna zmiana w sprawie przyszłych emerytur. Ustawa o Pracowniczych Planach Kapitałowych podpisana 24 6

Prezydent Andrzej Duda podpisał w poniedziałek ustawę o Pracowniczych Planach Kapitałowych. Ma ona polegać na utworzeniu prywatnego, dobrowolnego systemu gromadzenia oszczędności emerytalnych.

MKS AZS UMCS Lublin przegrał akademickie derby w karnych

MKS AZS UMCS Lublin przegrał akademickie derby w karnych 0 0

MKS AZS UMCS Lublin gorszy od AZS AWF Warszawa. Podopiecznym Patryka Maliszewskiego udało się jednak uratować jeden punkt.

Innowacyjny biznes 2019 – sięgnij po środki UE

Innowacyjny biznes 2019 – sięgnij po środki UE 0 0

Przed przedsiębiorcami kolejna szansa na otrzymanie unijnego dofinansowania z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata 2014 – 2020. Setki firm dzięki europejskiemu wsparciu rozwinęła już swój biznes. Dołącz do grona innowacyjnych przedsiębiorców i skorzystaj z dofinansowania.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.