

Six Sigma stanowi jednocześnie metodę oraz filozofię zarządzania, która bazuje na koncepcjach statystycznych. Jest to swego rodzaju baza ciągłego doskonalenia procesów oraz eliminacji występujących w nich błędów; zdobycie wiedzy w tych obszarach stanowi jeden z kluczowych kroków na drodze do aktywnego uczestnictwa w rozwiązywaniu codziennych problemów firmy, jak i skutecznego zarządzania zespołem. Głównym aspektem, wokół którego krąży cała metoda jest przede wszystkim jakość, a co za tym idzie – redukcja zmienności procesów oraz eliminacja błędów. To pozwala na osiągnięcie wyższych standardów operacyjnych, a co za tym idzie także zysków. Six Sigma wyróżnia się spośród innych podejść do zarządzania jakością przede wszystkim naciskiem na analizę danych i statystyk. Zamiast jednorazowych usprawnień promuje systematyczne podejście do doskonalenia, wykorzystując sprawdzone narzędzia zarządzania, takie jak cykl PDCA Deminga (Plan – Do – Check – Act), umożliwiający systematyczne podejście do rozwiązywania problemów. Już dziś dowiedz się więcej o korzyściach, jakie może przynieść wdrożenie tej metody!

Główne zalety wynikające z wdrożenia filozofii Six Sigma
Six Sigma pozwala znacząco zmniejszać liczbę błędów, a także identyfikować oraz wychwytywać je jeszcze przed tym jak się pojawią. To pozwala natomiast na opracowanie odpowiedniej strategii oraz zaplanowanie takiego sposobu eliminowania problemu, który jednocześnie nie obniży ani produktywności, ani jakości produktów czy usług oferowanym klientom. Metodologia pozwala zoptymalizować naprawdę wiele procesów, jednocześnie zmniejszając liczbę marnotrawstw – skłania ona do większego motywowania swoich pracowników, pomagając ułatwiać im wykonywanie obowiązków. Zmotywowani pracownicy wykazują większą produktywność, a co za tym idzie, większe zaangażowanie w wykonywanie swojej pracy. Faktem jest, że odpowiednio wdrożona Six Sigma pomoże w zwiększeniu efektywności firmy. Dogłębne poznanie tej metody pozwoli dowiedzieć się, w jaki sposób wykorzystać swoje zasoby tak, by przedsiębiorstwo stało się maksymalnie wydajne przy wykorzystaniu istniejących już procesów biznesowych. To jedna z tych metod, którą można zastosować w naprawdę wielu branżach, niezależnie czy mówimy o produkcji (skąd oryginalnie się wywodzi), czy może o handlu detalicznym. Six Sigma pozwala zmniejszać różne koszty, minimalizować straty, umacniać swoją pozycję na tle konkurencji oraz znacząco podnosić poziom satysfakcji klientów. Jak rozpocząć swoją przygodę z metodą Six Sigma? Jednym z najlepszych startów jest udział w rzetelnym szkoleniu.
Six Sigma Green Belt, czyli o szkoleniach z doskonalenia
Szkolenia Six Sigma Green Belt mają na celu podniesienie kwalifikacji pracowników, którzy w strukturze firmy będą odpowiedzialni między innymi za zbieranie danych oraz wykonywanie statystycznych analiz. Kierowane są więc do wszystkich, którym zależy na skutecznej identyfikacji, analizie oraz eliminacji problemów jakościowych. Tego rodzaju kurs oferuje między innymi firma OpEx Group, która na stronie https://www.e-opex.pl/szkolenia/szkolenia-six-sigma/green-belt/ przedstawia informacje dotyczące tego, co zawiera cena szkolenia, jakie są jego pożądane rezultaty, a także w jaki sposób ma ono przebiegać. Aktywne uczestnictwo w tego rodzaju szkoleniach jest w stanie przełożyć się na szereg aspektów, w tym redukcję kosztów operacyjnych, poprawę jakości produktów oraz usług, a także zwiększenie konkurencyjności na rynku. Coraz więcej firm decyduje się na osiąganie doskonałości operacyjnej, korzystając tym samym ze sprawdzonych metod, takich jak właśnie Six Sigma. I chociaż wdrażanie tej metodologii jest niezwykle złożone i składa się z kilku faz, wiele firm bazujących na tej metodologii słynie z wysokiej jakości obsługi klientów oraz dużych osiągnięć, jeżeli chodzi o swoje usługi i produkty.
