

Jednym z newralgicznych punktów na drodze wojewódzkiej 835, na gruntownie przebudowanym odcinku lubelskim, jest przejazd przez Tarnogród. Dziś sznurek samochodów wolno toczy się przez środek tego urokliwego miasteczka. Ta sytuacja potrwa jeszcze dwa lata, bo w 2027 ma być oddana do użytku obwodnica. Dziś w Biłgoraju podpisano umowę z wykonawcą.

Droga wojewódzkiej nr 835 Lublin - Wysokie - Biłgoraj - Sieniawa - Przeworsk - Kańczuga - Dynów - Grabownica Starzeńska, to najdłuższa trasa wojewódzka w Polsce. Liczy sobie aż 225 kilometrów. W naszym województw w zdecydowanej większości jest już wyremontowana i posiada klasę GP – głównej przyspieszonej. Jest również alternatywą dla S19 w kierunku Rzeszowa, nieco wolniejsza, ale bardziej urokliwą.
Dziś w Biłgoraju podpisano umowę z wykonawcą tej drogi, czyli z firmą P.H.U.B Piotr Pawlica z Drelowa. Obwodnica Tarnogrodu będzie mieć 5,8 km i pobiegnie po zachodniej stronie miasta. Ma być gotowa za dwa lata, w lipcu 2027. Wartość robót w umowie 76,8 mln zł brutto.
– Droga zlokalizowana jest w większości na obszarze Tarnogrodu. W północnej części przebiega ona przez teren gminy Księżpol, a w części południowej położona jest w obrębie miejscowości Tarnogród Wieś – informuje Kamila Grzywaczewska, rzeczniczka prasowa w Zarządzie Dróg Wojewódzkich w Lublinie. – Na trasie obwodnicy przewiduje się budowę 5 rond łączących ją z drogą powiatową, wojewódzką, gminną oraz istniejącym przebiegiem DW835, na początku i końcu – dodaje. Obwodnica ma być ukończona w pierwszych dniach lipca 2027 roku.
Realizacja budowy tej drogi jest opóźniona o dwa lata, w stosunku do pierwotnego harmonogramu. 20 czerwca 2022 r. zostały podpisane umowy o dofinansowanie z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg budowy m.in. obwodnicy Tarnogrodu w ramach drogi wojewódzkiej 835. Wówczas mówiono, że ten docinek będzie gotowy pod koniec 2024 roku. 10 kwietnia 2025 roku wojewoda lubelski wydał ZRiD.
