Wczoraj montowane były stalowe belki pod płyty wiaduktów, którymi nowy odcinek Trasy Zielonej będzie przechodzić nad ul. Dworcową. Nową dwupasmówką mamy pojechać już w październiku
Dźwigi układały wczoraj belki na jednym z wiaduktów, a na drugim montowane były tymczasowe konstrukcje pod belki. Kolejnym etapem prac będzie wykonanie zbrojenia pod żelbetową płytę nośną. Ale nie tylko przy wiaduktach pracują robotnicy budujący nowy odcinek ul. Lubelskiego Lipca ’80.
– Równocześnie stawiane są mury oporowe oraz przebudowywana jest sieć gazowa przy budynku po komisariacie – informuje Karol Kieliszek z Urzędu Miasta.
Budowa nowego odcinka tzw. Trasy Zielonej przebiega zgodnie z harmonogramem i według zawartej przez miasto umowy powinna się zakończyć we wrześniu. Inwestycja będzie kosztować prawie 28 milionów zł, z czego 19 mln zł pochodzi z unijnej dotacji.
Powstający fragment drogi będzie mieć zaledwie pół kilometra długości, ale jego otwarcie znacząco zmieni organizację ruchu w tym rejonie. Ul. Młyńską nie będzie już można dojechać do skrzyżowania z al. Piłsudskiego. Droga zostanie tu zaślepiona, a na jej końcu powstanie parking na 40 samochodów. Tyle samo miejsc znajdzie się łącznie na parkingach zaprojektowanych pod wiaduktem po obu jego stronach.
Po zaplanowanym na październik otwarciu dla ruchu tego odcinka ul. Lubelskiego Lipca będzie można przejechać tą drogą od ronda przy Gali do ul. Cukrowniczej, która od miejskiego stadionu prowadzi do Krochmalnej. Nie jest to jednak koniec budowy Trasy Zielonej. Docelowo ma ona być doprowadzona do skrzyżowania ul. Krochmalnej z Diamentową.
Dalej kierowcy będą mogli poprzez ul. Jana Pawła II albo dostać się do al. Kraśnickiej, albo skręcić w ul. Armii Krajowej i planowanym odcinkiem ul. Bohaterów Monte Cassino przejechać do al. Solidarności.