Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

29 kwietnia 2020 r.
13:49

Do 15 maja można się wypowiedzieć na temat Lubelskiego Roweru Miejskiego

Autor: Zdjęcie autora drs
1 4 A A
Zdjęcie ilustracyjne
Zdjęcie ilustracyjne (fot. Maciej Kaczanowski/archiwum)

Jeszcze do 15 maja Urząd Miasta będzie przyjmować opinie i uwagi w sprawie przyszłości Lubelskiego Roweru Miejskiego

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować

Chodzi o zasady działania systemu w latach 2021-23. – Od przyszłego roku chcemy wprowadzić zmiany, które odpowiedzą na potrzeby użytkowników, dlatego poszukujemy informacji, co powinno zostać poprawione – przekonuje cytowany w oficjalnym komunikacie zastępca prezydenta Artur Szymczyk.

Poddawany pod konsultacje pomysł Ratusza sprowadza się do tego, by każdy przejazd, nawet najkrótszy, był płatny (półgodzinna przejażdżka kosztowałaby 1 zł). Urząd Miasta zakłada w swojej koncepcji także to, że nie będzie kupować nowych rowerów, tylko gruntownie odnowi już posiadane, podobnie byłoby z ulicznymi terminalami do wypożyczeń.

Sieć wypożyczalni miałaby być rozbudowana o 10 tzw. „stacji pasywnych”, w których możliwy byłby zwrot i wypożyczenie tylko tych rowerów, które zostaną wyposażone w dodatkowe urządzenie z modułem GPS. Miałoby być ono zainstalowane w 200 spośród 830 rowerów miejskich będących własnością samorządu Lublina. Ratusz zakłada, że system publicznych rowerów będzie od przyszłego sezonu działał bez przerwy zimowej.

Ankieta jest dostępna na stronie lublin.eu/konsultacje, a jej wyniki – jak deklaruje Ratusz – mają być brane pod uwagę przed ogłoszeniem przetargu na nowy system Lubelskiego Roweru Miejskiego.

Urząd Miasta poinformował wczoraj, że wśród otrzymanych dotąd sugestii znalazły się m.in. prośby o wygodniejsze rowery, szybszą reakcję na zgłaszane usterki, propozycja przesunięcia stacji bliżej skrzyżowania ul. 3 Maja z Radziwiłłowską, czy też zakupu rowerów elektrycznych.

Skomentuj i udostępnij na Facebooku
e-Wydanie

Komentarze 4

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
-felipe_96. / 29 kwietnia 2020 r. o 20:25
+2
Uważam, że zdecydowanie należy wspierać funkcjonowanie transportu zbiorowego, gdyż przeżywa on w ostatnim czasie trzy kryzysy - pierwszy z nich to utrata pojazdów w wyniku odejścia przewoźnika Warbus( miasto straciło aż 20 pojazdów przegubowych oraz 10 standardowych - tą lukę udało się jednakże załatać, gdyż miasto sprowadziło z Warszawy 28 standardowych pojazdów marki Jelcz, jednakże deficyt pojazdów przegubowych pozostał), drugi kryzys to obcięcie finansowania transportu zbiorowego z 196 milionów złoty na 168 milionów złoty - to spowodowało m.in duże cięcia w kursowaniu pojazdów, co przyczyniało się do pogorszenia warunków jazdy, a trzeci kryzys to oczywiście najnowszy - epidemia - transport zbiorowy nie tylko musiał ograniczyć kursowanie ale także liczbę pasażerów w pojazdach do ilości 15 osób. Jeśli miasto chce aby komunikacja miejska była na przynajmniej dobrym poziomie to musi się na niej skupić i jej bronić, miasto ma dobrze rozwiniętą sieć trakcji trolejbusowej ale wciąż wiele odcinków na jakich zawisnęła trakcja jest nienależycie eksploatowanych, buspasy są także zasadne celem poprawy punktualności przejazdu linii transportu zbiorowego oraz wygody( komunikacja miejska dzięki temu nie stoi w korku), dobrym rozwiązaniem są także pętle P+R, gdzie przyjezdni mieszkańcy z okolicznych peryferii czy gmin ościennych zostawiają swoje samochody na parkingu strzeżonym a kontynuują podróż do miasta wybierając z pętli autobusowej najbardziej dogodne dla siebie połączenie( odciążają tym samym centrum miasta od nadmiaru transportu indywidualnego, przez co powietrze może być także czystsze). Powracając jednakże do kwestii Lubelskiego Roweru Miejskiego - to rozwiązanie należy z końcem 2020 roku sobie odpuścić, tym bardziej, że umowa już wygasa, nawet osoby z Porozumienia Rowerowego bardziej korzystają z własnych pojazdów, które bywają zdecydowanie lepszej jakości aniżeli te współdzielone miejskie. Nie ma więc powodów realnych dla jakich rowery miejskie miałyby funkcjonować dłużej. Miasto dysponuje dobrze rozwiniętą siecią dróg rowerowych, które zostały rozwinięte w ciągu ostatniej perspektywy unijnej ale fakty pokazują jasno, że znacząca większość rowerzystów korzysta z własnych rowerów aniżeli z systemu Lubelskiego Roweru Miejskiego. Ponadto należy zwrócić uwagę, że pojawiły się także hulajnogi elektryczne, które spowodowały dodatkowo utratę zainteresowania rowerem miejskim, a w mieście istnieją także wypożyczalne środki transportu typu UBER czy Bolt. Jeżeli miasto chce rozwijać cokolwiek w zakresie tzw. infrastruktury użyteczności publicznej to jedyną rzeczą wartą uwagi w takowej materii jest dostęp do miejskich budek telefonicznych( zarówno z możliwością płacenia w nich gotówką jak i kartą abonamentową, którą można by było podładowywać raz na miesiąc, kilka lub na rok - takie podobne rozwiązanie jak w przypadku przejazdówek w komunikacji miejskiej).
Uważam, że zdecydowanie należy wspierać funkcjonowanie transportu zbiorowego, gdyż przeżywa on w ostatnim czasie trzy kryzysy - pierwszy z nich to utrata pojazdów w wyniku odejścia przewoźnika Warbus( miasto straciło aż 20 pojazdów przegubowych oraz 10 standardowych - tą lukę udało się jednakże załatać, gdyż miasto sprowadziło z Warszawy 28 standardowych pojazdów marki Jelcz, jednakże deficyt pojazdów przegubowych pozostał), drugi kryzys to obcięcie finansowania transportu zbiorowego z 196 milionów złoty na 168 milionów złoty - to spowodował... rozwiń
Avatar
kronikidewelorozwoju / 29 kwietnia 2020 r. o 16:22
+1
Można by powiedzieć: "Przestańmy dopłacać cwanej korporacji po stawkach, które za osobo-kilometr wychodzą prawdopodobnie drożej niż taxi". Ale kto posłucha? Szymczyk? Plizzz...
Avatar
ykhnwocq / 29 kwietnia 2020 r. o 15:51
+1
Ja mogę się wypowiedzieć od razu: bezsens!
Avatar
_XD_ / 29 kwietnia 2020 r. o 16:10
-3
Przydałoby się uruchomić rowery już teraz, zawsze to bezpieczniejszy sposób przemieszczania się niż zamknięta przestrzeń autobusu.
Avatar
-felipe_96. / 29 kwietnia 2020 r. o 20:25
+2
Uważam, że zdecydowanie należy wspierać funkcjonowanie transportu zbiorowego, gdyż przeżywa on w ostatnim czasie trzy kryzysy - pierwszy z nich to utrata pojazdów w wyniku odejścia przewoźnika Warbus( miasto straciło aż 20 pojazdów przegubowych oraz 10 standardowych - tą lukę udało się jednakże załatać, gdyż miasto sprowadziło z Warszawy 28 standardowych pojazdów marki Jelcz, jednakże deficyt pojazdów przegubowych pozostał), drugi kryzys to obcięcie finansowania transportu zbiorowego z 196 milionów złoty na 168 milionów złoty - to spowodowało m.in duże cięcia w kursowaniu pojazdów, co przyczyniało się do pogorszenia warunków jazdy, a trzeci kryzys to oczywiście najnowszy - epidemia - transport zbiorowy nie tylko musiał ograniczyć kursowanie ale także liczbę pasażerów w pojazdach do ilości 15 osób. Jeśli miasto chce aby komunikacja miejska była na przynajmniej dobrym poziomie to musi się na niej skupić i jej bronić, miasto ma dobrze rozwiniętą sieć trakcji trolejbusowej ale wciąż wiele odcinków na jakich zawisnęła trakcja jest nienależycie eksploatowanych, buspasy są także zasadne celem poprawy punktualności przejazdu linii transportu zbiorowego oraz wygody( komunikacja miejska dzięki temu nie stoi w korku), dobrym rozwiązaniem są także pętle P+R, gdzie przyjezdni mieszkańcy z okolicznych peryferii czy gmin ościennych zostawiają swoje samochody na parkingu strzeżonym a kontynuują podróż do miasta wybierając z pętli autobusowej najbardziej dogodne dla siebie połączenie( odciążają tym samym centrum miasta od nadmiaru transportu indywidualnego, przez co powietrze może być także czystsze). Powracając jednakże do kwestii Lubelskiego Roweru Miejskiego - to rozwiązanie należy z końcem 2020 roku sobie odpuścić, tym bardziej, że umowa już wygasa, nawet osoby z Porozumienia Rowerowego bardziej korzystają z własnych pojazdów, które bywają zdecydowanie lepszej jakości aniżeli te współdzielone miejskie. Nie ma więc powodów realnych dla jakich rowery miejskie miałyby funkcjonować dłużej. Miasto dysponuje dobrze rozwiniętą siecią dróg rowerowych, które zostały rozwinięte w ciągu ostatniej perspektywy unijnej ale fakty pokazują jasno, że znacząca większość rowerzystów korzysta z własnych rowerów aniżeli z systemu Lubelskiego Roweru Miejskiego. Ponadto należy zwrócić uwagę, że pojawiły się także hulajnogi elektryczne, które spowodowały dodatkowo utratę zainteresowania rowerem miejskim, a w mieście istnieją także wypożyczalne środki transportu typu UBER czy Bolt. Jeżeli miasto chce rozwijać cokolwiek w zakresie tzw. infrastruktury użyteczności publicznej to jedyną rzeczą wartą uwagi w takowej materii jest dostęp do miejskich budek telefonicznych( zarówno z możliwością płacenia w nich gotówką jak i kartą abonamentową, którą można by było podładowywać raz na miesiąc, kilka lub na rok - takie podobne rozwiązanie jak w przypadku przejazdówek w komunikacji miejskiej).
Uważam, że zdecydowanie należy wspierać funkcjonowanie transportu zbiorowego, gdyż przeżywa on w ostatnim czasie trzy kryzysy - pierwszy z nich to utrata pojazdów w wyniku odejścia przewoźnika Warbus( miasto straciło aż 20 pojazdów przegubowych oraz 10 standardowych - tą lukę udało się jednakże załatać, gdyż miasto sprowadziło z Warszawy 28 standardowych pojazdów marki Jelcz, jednakże deficyt pojazdów przegubowych pozostał), drugi kryzys to obcięcie finansowania transportu zbiorowego z 196 milionów złoty na 168 milionów złoty - to spowodował... rozwiń
Avatar
kronikidewelorozwoju / 29 kwietnia 2020 r. o 16:22
+1
Można by powiedzieć: "Przestańmy dopłacać cwanej korporacji po stawkach, które za osobo-kilometr wychodzą prawdopodobnie drożej niż taxi". Ale kto posłucha? Szymczyk? Plizzz...
Avatar
_XD_ / 29 kwietnia 2020 r. o 16:10
-3
Przydałoby się uruchomić rowery już teraz, zawsze to bezpieczniejszy sposób przemieszczania się niż zamknięta przestrzeń autobusu.
Avatar
ykhnwocq / 29 kwietnia 2020 r. o 15:51
+1
Ja mogę się wypowiedzieć od razu: bezsens!
Zobacz wszystkie komentarze 4

Skomentuj

Aby napisać komentarz, należy się zalogować:

Nie publikujemy nic na Twojej tablicy na Facebooku oraz nikomu nie udostępniamy Twoich danych osobistych.
Podczas pierwszego logowania zostaniesz poproszony o wybór swojej nazwy użytkownika.

Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Muzeum na Majdanku i w Bełżcu będzie można już zwiedzać z przewodnikiem

Muzeum na Majdanku i w Bełżcu będzie można już zwiedzać z przewodnikiem

To oferta dla zorganizowanych grup i indywidualnych zwiedzających. Zwiedzanie z przewodnikiem zostało wstrzymane przez epidemię koronawirusa.

Tragiczna śmierć policjanta w miejscowości koło Lublina

Tragiczna śmierć policjanta w miejscowości koło Lublina

Nie żyje 40-letni policjant. Zginął w sobotę po godzinie 14. Mieszkał w podlubelskiej Kalinówce.

Kłos Chełm przegrał z Omegą Stary Zamość. Znowu rozdawali prezenty

Kłos Chełm przegrał z Omegą Stary Zamość. Znowu rozdawali prezenty

Duża przewaga, sporo sytuacji, a tymczasem po 45 minutach wynik 0:2. Kłos Chełm prowadził grę w starciu z Omegą Stary Zamość, ale do przerwy tracił do rywali dwie bramki. Po zmianie stron czwartoligowiec zaliczył kontaktowe trafienie, ale to wszystko, na co było stać drużynę Roberta Tarnowskiego.

Dawny cmentarz żydowski na Wieniawie. Jest teraz w wyjątkowy sposób oznaczony

Dawny cmentarz żydowski na Wieniawie. Jest teraz w wyjątkowy sposób oznaczony

Prawnik Maciej Chorągiewicz zadbał o to, żeby teren został posprzątany. Plastyk Jarosław Koziara land artem oznaczył dawny żydowski cmentarz przy ul. Leszczyńskiego.

Victoria Żmudź – Granica Dorohusk 8:0. Hat-trick zagranicznego napastnika

Victoria Żmudź – Granica Dorohusk 8:0. Hat-trick zagranicznego napastnika

Dobry występ drużyny Piotra Molińskiego w piątkowym meczu kontrolnym. Victoria łatwo rozbiła Granicę Dorohusk 8:0 nawet mimo nieobecności kilku podstawowych zawodników.

Start Krasnystaw – Kryształ Werbkowice 1:3. Zwycięstwo i dwa transfery

Start Krasnystaw – Kryształ Werbkowice 1:3. Zwycięstwo i dwa transfery

Na początek przygotowań były dwa remisy z Huczwą i Tomasovią. W dwóch kolejnych sparingach Kryształ najpierw pokonał Orła Srebrzyszcze 6:0, a następnie beniaminka IV ligi Start Krasnystaw 3:1. Drużyna z Werbkowic ogłosiła także dwa transfery. Trener Jacek Ziarkowski będzie miał do dyspozycji: Grzegorza Mulawę (Lublinianka) oraz Damiana Otrębę (Tomasovia).

Kraśnik. Kierowca tankował nie tylko paliwo. Zatrzymali go na stacji

Kraśnik. Kierowca tankował nie tylko paliwo. Zatrzymali go na stacji

Pracownicy jednej ze stacji paliw koło Kraśnika zatrzymali pijanego kierowcę. Mężczyzna miał prawie 3 promile w wydychanym powietrzu.

Koronawirus. 14 nowych przypadków w ciągu doby w województwie lubelskim

Koronawirus. 14 nowych przypadków w ciągu doby w województwie lubelskim

Najwięcej zarażonych przybywa w powiecie bialskim. Do 4 lipca w całym województwie odnotowano 677 chorych.

Orlęta Spomlek – Chełmianka 1:3. Dwa szybkie ciosy i po meczu

Orlęta Spomlek – Chełmianka 1:3. Dwa szybkie ciosy i po meczu

W sparingowym starciu naszych trzecioligowców górą klub z Chełma. Piłkarze Jana Konojackiego pokonali w Radzyniu Podlaskim tamtejsze Orlęta 3:1. O losach meczu zdecydowały tak naprawdę pierwsze fragmenty spotkania. Goście już po siedmiu minutach mieli w zapasie dwa trafienia.

Dramatyczny apel Michała Wójcika z Ani Mru Mru. Prosi o pomoc
film

Dramatyczny apel Michała Wójcika z Ani Mru Mru. Prosi o pomoc

- Moja Jani zachorowała, ma raka. Ale rak to nie wyrok i chcemy podjąć z nim walkę. Dziś proszę was o pomoc, o fundusze na pobyt dla niej w klinice – mówi w internetowym nagraniu komik Michał Wójcik z lubelskiego kabaretu Ani Mru Mru. Jania to partnerka kabareciarza.

Cztery osoby ranne w dwóch wypadkach. Kierowcy popełnili częsty błąd

Cztery osoby ranne w dwóch wypadkach. Kierowcy popełnili częsty błąd

Trzy kobiety i jeden mężczyzna zostali zabrani do szpitali w wyniku dwóch wypadków. Przyczyną każdego było to samo – nieustąpienie pierwszeństwa przejazdu.

Lublinianka zaczyna sparingi od pogromu

Lublinianka zaczyna sparingi od pogromu

Udane rozpoczęcie meczów kontrolnych w wykonaniu klubu z Wieniawy. W starciu z Orionem Niedrzwica Duża drużyna Dariusza Bodaka wygrała aż 7:0. Co ważne, w składzie Lublinianki pojawił się Tomasz Brzyski.

Avia – Świdniczanka 1:2. Znowu lepsi od trzecioligowca

Avia – Świdniczanka 1:2. Znowu lepsi od trzecioligowca

Beniaminek IV ligi nie przestaje zaskakiwać. To tylko mecze kontrolne, ale Świdniczanka znowu pokonała wyżej notowanego rywala. Przed tygodniem uporała się z Lewartem Lubartów (3:1), a teraz wygrała w derbach z Avią Świdnik 2:1.

Słoneczny Wrotków już działa. Ceny biletów się nie zmieniły [zdjęcia]
galeria

Słoneczny Wrotków już działa. Ceny biletów się nie zmieniły [zdjęcia]

Można już korzystać z atrakcji na Słonecznym Wrotkowie w Lublinie. Ze względu na obostrzenia spowodowane epidemią koronawirusa na terenie ośrodka może przebywać jednocześnie 1200 osób.

Nielegalne automaty do gier hazardowych w Hrubieszowie

Nielegalne automaty do gier hazardowych w Hrubieszowie

Cztery nielegalne automaty do gier hazardowych ujawniła kontrola w jednym z lokali na terenie Hrubieszowa.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.