Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

3 stycznia 2011 r.
12:09
Edytuj ten wpis

Contbus stracił koncesję na obsługę trasy Lublin-Warszawa. Za prędkość

Autor: Zdjęcie autora (p.p.)
0 108 A A
Contbus stracił koncesję na obsługę trasy Lublin–Warszawa (Archiwum)
Contbus stracił koncesję na obsługę trasy Lublin–Warszawa (Archiwum)

Zarząd Województwa odebrał firmie Contbus koncesję na obsługę trasy Lublin–Warszawa.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
W wydanym dziś oświadczeniu władz czytamy m.in., że Zarząd Województwa Lubelskiego cofnął Contbusowi zezwolenie na wykonywanie regularnych przewozów osób w krajowym transporcie drogowym na linii komunikacyjnej Lublin-Warszawa w dniu 31 grudnia 2010 r. .

To jednak nie oznacza, że busy z logo Contbusu staną na parkingu. – Właściciel firmy może w ciągu siedmiu dni od daty wydania decyzji o cofnięciu zezwolenie złożyć skargę w tej sprawie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego. Tam rozstrzygną się dalsze losy decyzji Urzędu Marszałkowskiego – mówi Władysław Mitręga, Wojewódzki Inspektor Transportu Drogowego w Lublinie.

Jeżeli Contbus nie złoży skargi, wówczas decyzja uprawomocni się i faktycznie jej autobusy nie będą mogły jeździć do stolicy.

To nie koniec kłopotów Contbusa

– Jesteśmy na końcowym etapie gromadzenia dokumentów, aby złożyć do prezydentowi Lublina wniosku o cofnięcie firmie Contbus licencji na przewozy pasażerskie – dodaje Władysław Mitręga, który wylicza, że tylko w 2010 roku inspektorzy nałożyli na tę firmę kary w łącznej kwocie 30 tysięcy złotych.

Przypomnijmy, że sprawa toczy się od kwietnia minionego roku. Wówczas na wniosek WITD Lublin Urząd Marszałkowski przeprowadził badanie czasu przejazdu na trasie Lublina–Wraszawa, którą przewoźnicy pokonywali w 2,5 godziny.

– Z ekspertyzy wykonanej na nasze zlecenie wynika, że w dni powszednie bezpieczny czas przejazdu autobusu czy busa na trasie Warszawa–Lublin to 3 godziny 20 minut. W soboty, niedziele i święta – 3 godz. – przypomina Adrianna Iwan z Urzędu Marszałkowskiego w Lublinie, wydającego zezwolenia na przewozy pasażerskie.

Urząd jeszcze w lutym zalecił 11 przewoźnikom obsługującym trasę do stolicy, aby dostosowali rozkłady do nowych czasów przejazdu. Jedynie Contbus nie przystał na proponowane zmiany.

Contbus pod lupą ITD

Inspekcja Transportu Drogowego ustaliła, że Contbus wykonywał przewozy z przekroczeniem dopuszczalnych prędkości dla autobusów, by zrealizować kursy zgodnie z posiadanym rozkładem jazdy.

– Zarząd Województwa Lubelskiego stoi na stanowisku, że nie można tolerować sytuacji, w której realizacja kursów, nawet jeśli jest ona zgodna z rozkładem jazdy (stanowiącym załącznik do zezwolenia) stanowi zagrożenie dla zdrowia i życia przewożonych pasażerów oraz radykalnie wpływa na zmniejszenie bezpieczeństwa ruchu drogowego.

Permanentne nieprzestrzeganie przy wykonywaniu przewozu osób powszechnie obowiązujących przepisów prawa dotyczących zasad poruszania się po drogach publicznych stanowi naruszenie warunków, na jakich uzyskane zezwolenie powinno być wykonywane – czytamy dalej w oświadczeniu Zarządu Województwa.


Komentarze 108

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
barbara / 28 grudnia 2012 o 18:11
0
Komuś pewnie zależy na tym by tak duża firma jak Contbus zaprzestała świadczenie usług, to ogromna konkurencja dla nie jednego przewoźnika. Mnie jako klientki nie stracicie:-)
Avatar
seismic / 31 sierpnia 2011 o 15:35
0
Takie za przeproszeniem pierdzielenie.
To niby czym jechać, pkp za 37zł? Plus na dworzec autobus.
Jak się nie ma co się lubi ...
Avatar
mariusz / 24 marca 2011 o 07:11
0
to nie do pomyslenia!! jak ktos nie ma kata w banku to nie ma szansy na dojechanie do warszawy a co mowiac na zdazenie na samolot.wstyd i hanba powinni zMknac ta firme. zero respektu dla ludzi ktorym zalezy na czasie!!!!!!
Avatar
Tomek / 9 lutego 2011 o 18:55
0
Contbus: Złodziejstwo. Ostatnio odbierałem przesyłkę z warszawy i zapłaciłem za nią 15 zł. Nie byłoby w tym nic dziwnego gdyby nie fakt, że nadawca już zapłacił tyle samo. Tym sposobem kierowca ciuła drugą wypłatę. Ostatni raz skorzystałem z ich usług i wszystkim też będę odradzał.
Avatar
gOśĆ / 10 stycznia 2011 o 13:24
0
[color="#0000FF"][size="5"]W powyższym artykule pojawiło się kilka błędów.[/size][/color]

[size="3"]
To jednak nie oznacza, że busy z logo Contbusu staną na parkingu. – Właściciel firmy może w ciągu siedmiu dni od daty wydania decyzji o cofnięciu zezwolenie złożyć skargę w tej sprawie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego. Tam rozstrzygną się dalsze losy decyzji Urzędu Marszałkowskiego – mówi Władysław Mitręga, Wojewódzki Inspektor Transportu Drogowego w Lublinie.


Autor tekstu dołączył do artykułu wypowiedź Pana Władysława Mitręgi. Niestety cytowana wypowiedź Wojewódzkiego Inspektora Transportu Drogowego zawiera poważny błąd w zakresie terminu i momentu rozpoczęcia jego biegu w procedurze odwoławczej w postępowaniu administracyjnym.


W tekście możemy wyczytać między innymi, że właściciel Contbusa ma 7 dni od daty wydania decyzji na złożenie odwołania.[/size]

[size="4"]Tymczasem kodeks postępowania administracyjnego w art. 129. § 2 stanowi, że [color="#FF0000"]"odwołanie wnosi się w terminie czternastu dni od dnia doręczenia decyzji stronie".[/size]
[/color]

[size="4"]Czyli nie 7 dni, tylko 14 dni i nie od dnia wydania decyzji, lecz od dnia doręczenia decyzji stronie.[/size]


[size="3"]Jeżeli jest to pomyła pana Mitręgi, to sugeruję panu inspektorowi konsultować i dobrze przemyśleć wszelkie swoje wystąpienia publiczne, gdyż w przeciwnym wypadku mamy takie kwiatki jak powyżej. Takie pomyłki dowiedzą niewiedzy godzą w powagę urzędu i stanowiska, które Pan Mitręga zajmuje. [/size]


Nie po raz pierwszy okazuje się, że ITD nie zna prawa.


Autor tekstu dołączył do artykułu wypowiedź Pana Władysława Mitręgi. Niestety cytowana wypowiedź Wojewódzkiego Inspektora Transportu Drogowego zawiera poważny błąd w zakresie terminu i momentu rozpoczęcia jego biegu w procedurze odwoławczej w postępowaniu administracyjnym.


W tekście możemy wyczytać między innymi, że właściciel Contbusa ma 7 dni od daty wydania decyzji na złożenie odwołania.[/size]

[size="4"]Tymczasem kodeks postępowania administracyjnego w art. 129... rozwiń
Avatar
index / 7 stycznia 2011 o 02:36
0
[quote name='mindex' timestamp='1294080263' post='416034']
Jeśli uważasz, że jeżdżąc powyżej obowiązującego ograniczenia prędkości, to zwróć się do ustawodawcy z obywatelskim wnioskiem o podwyższenie dopuszczalnej prędkości dla pojazdów przewożących ludzi, argumentując to odpowiednio. Jeśli Twoje argumenty będą przekonujące, a do tego poprze Cię lobby "busiarzy" (a z pewnością takie poparcie byś zyskał), to ustawodawca zapewne przychyli się do Twojego wniosku i busy Contbusa i nie tylko będą jeździły sobie w majestacie prawa 90 km/h i po problemie będzie.

Co do kar dla konkurencji - po raz kolejny - PRZECZYTAJ ZE ZROZUMIENIEM ARTYKUŁ, a dopiero się wypowiadaj. Nie dziwi mnie brak kar dla konkurencji, ponieważ ta zastosowała się do wymogów urzędników. Już dawno czytałem i słyszałem w mediach, że Contbus jako jedyna firma uporczywie uchyla się od odbierania pism z urzędu, aby nie stosować się do urzędniczych nakazów. Słowem - właściciel firmy myśli, że jest na tyle cwany, by popychać w dupę wszystkich, czyli swoją konkurencję, urzędy i podatników, za których pieniądze wysyła się im kolejne pisma, monity itp., nie mówiąc o pasażerach, których praw też nie szanuje (patrz inny artykuł, z grudnia 2010, na stronie Dziennika Wschodniego). Takiemu cwaniakowi należy pokazać, że prawo trzeba przestrzegać, bo jeśli się tego nie zrobi, to masa innych - widząc to - spróbuje zachowywać się tak samo.

W sytuacji, z jaką się spotykamy, to nie urzędnicy, ale zwykli ludzie, powinni dać właścicielowi takiej firmy do zrozumienia, że nie jest bezkarny, a takie kombinowanie nie popłaca. Powinno się bojkotować jego usługi i korzystać z usług konkurencji. Niestety, Contbus to największa firma tego typu na tym rynku (trasa Lublin <-> Warszawa). Jej właściciel o tym wie i dlatego próbuje sobie tak ze wszystkimi pogrywać. Wielu ludzi jest, choćby ze względu na kwestie finansowe, zmuszonych do korzystania z ich usług i ludzie ci nie zastanawiają się nad tym, że właściciel olewa urzędników, nie stosuje się do ich nakazów, w rozkładzie jazdy przyznaje się do łamania przepisów, a na prośby WITD o tachografy odpowiada negatywnie. Obywatele innych krajów, a nawet innych regionów Polski już dawno przestaliby korzystać z takich usług i nieuczciwie postępujący przedsiębiorca straciłby na tym. Niestety, tutaj firma ta ma wielu obrońców, którzy bronią jej, pisząc, że "ich zdaniem" jeżdżą bezpiecznie (choć pewnie sami nigdy w życiu nie prowadzili busa, a niektórzy być może nie mają nawet prawa jazdy), a inni z kolei używają argumentu: "większość tak robi", którego wartość merytoryczna jest żadna.

Zanim ktokolwiek odpowie coś na to, co napisałem - proszę - niech przeczyta ten tekst (i najlepiej wszystkie artykuły o Contbusie na DW oraz wszystkie komentarze pod tym artykułem) ze zrozumieniem. Wiem. Jeden raz pewnie większości nie wystarczy. Więc czytajcie do skutku.
[/quote]


Popieram Cię Mindex w 100% jedna z niewielu trafnych i merytorycznych wypowiedzi na tym forum.
[quote name='mindex' timestamp='1294080263' post='416034']
Jeśli uważasz, że jeżdżąc powyżej obowiązującego ograniczenia prędkości, to zwróć się do ustawodawcy z obywatelskim wnioskiem o podwyższenie dopuszczalnej prędkości dla pojazdów przewożących ludzi, argumentując to odpowiednio. Jeśli Twoje argumenty będą przekonujące, a do tego poprze Cię lobby "busiarzy" (a z pewnością takie poparcie byś zyskał), to ustawodawca zapewne przychyli się do Twojego wniosku i busy Contbusa i nie tylko będą jeździły s... rozwiń
Avatar
ikar / 7 stycznia 2011 o 02:28
0
[quote name='mindex' timestamp='1294080263' post='416034']
Jeśli uważasz, że jeżdżąc powyżej obowiązującego ograniczenia prędkości, to zwróć się do ustawodawcy z obywatelskim wnioskiem o podwyższenie dopuszczalnej prędkości dla pojazdów przewożących ludzi, argumentując to odpowiednio. Jeśli Twoje argumenty będą przekonujące, a do tego poprze Cię lobby "busiarzy" (a z pewnością takie poparcie byś zyskał), to ustawodawca zapewne przychyli się do Twojego wniosku i busy Contbusa i nie tylko będą jeździły sobie w majestacie prawa 90 km/h i po problemie będzie.

Co do kar dla konkurencji - po raz kolejny - PRZECZYTAJ ZE ZROZUMIENIEM ARTYKUŁ, a dopiero się wypowiadaj. Nie dziwi mnie brak kar dla konkurencji, ponieważ ta zastosowała się do wymogów urzędników. Już dawno czytałem i słyszałem w mediach, że Contbus jako jedyna firma uporczywie uchyla się od odbierania pism z urzędu, aby nie stosować się do urzędniczych nakazów. Słowem - właściciel firmy myśli, że jest na tyle cwany, by popychać w dupę wszystkich, czyli swoją konkurencję, urzędy i podatników, za których pieniądze wysyła się im kolejne pisma, monity itp., nie mówiąc o pasażerach, których praw też nie szanuje (patrz inny artykuł, z grudnia 2010, na stronie Dziennika Wschodniego). Takiemu cwaniakowi należy pokazać, że prawo trzeba przestrzegać, bo jeśli się tego nie zrobi, to masa innych - widząc to - spróbuje zachowywać się tak samo.

W sytuacji, z jaką się spotykamy, to nie urzędnicy, ale zwykli ludzie, powinni dać właścicielowi takiej firmy do zrozumienia, że nie jest bezkarny, a takie kombinowanie nie popłaca. Powinno się bojkotować jego usługi i korzystać z usług konkurencji. Niestety, Contbus to największa firma tego typu na tym rynku (trasa Lublin <-> Warszawa). Jej właściciel o tym wie i dlatego próbuje sobie tak ze wszystkimi pogrywać. Wielu ludzi jest, choćby ze względu na kwestie finansowe, zmuszonych do korzystania z ich usług i ludzie ci nie zastanawiają się nad tym, że właściciel olewa urzędników, nie stosuje się do ich nakazów, w rozkładzie jazdy przyznaje się do łamania przepisów, a na prośby WITD o tachografy odpowiada negatywnie. Obywatele innych krajów, a nawet innych regionów Polski już dawno przestaliby korzystać z takich usług i nieuczciwie postępujący przedsiębiorca straciłby na tym. Niestety, tutaj firma ta ma wielu obrońców, którzy bronią jej, pisząc, że "ich zdaniem" jeżdżą bezpiecznie (choć pewnie sami nigdy w życiu nie prowadzili busa, a niektórzy być może nie mają nawet prawa jazdy), a inni z kolei używają argumentu: "większość tak robi", którego wartość merytoryczna jest żadna.

Zanim ktokolwiek odpowie coś na to, co napisałem - proszę - niech przeczyta ten tekst (i najlepiej wszystkie artykuły o Contbusie na DW oraz wszystkie komentarze pod tym artykułem) ze zrozumieniem. Wiem. Jeden raz pewnie większości nie wystarczy. Więc czytajcie do skutku.
[/quote]
[quote name='mindex' timestamp='1294080263' post='416034']
Jeśli uważasz, że jeżdżąc powyżej obowiązującego ograniczenia prędkości, to zwróć się do ustawodawcy z obywatelskim wnioskiem o podwyższenie dopuszczalnej prędkości dla pojazdów przewożących ludzi, argumentując to odpowiednio. Jeśli Twoje argumenty będą przekonujące, a do tego poprze Cię lobby "busiarzy" (a z pewnością takie poparcie byś zyskał), to ustawodawca zapewne przychyli się do Twojego wniosku i busy Contbusa i nie tylko będą jeździły s... rozwiń
Avatar
gościu / 6 stycznia 2011 o 02:53
0
Nie piszcie, że chodzi tylko o prędkość przejazdu, bo inni przewoźnicy również pokonują tą trasę w 2,5h. Zwróćcie uwagę, że była już sprawa z PESELami czy korzystaniem z przystanków. Ktoś mocno chciał zniszczyć contbus i mu się udało.
Avatar
gienia / 5 stycznia 2011 o 08:25
0
w Lublinie tylko karać i zakazywać ludziom wszystkiego a na dziadostwo nie trzeba będzie długo czekać
Avatar
rad / 5 stycznia 2011 o 07:24
0
firma jest w miarę ok...co do prędkości jeżdża ok 90, ale jezeli jest ruch to potrafią się wlec, ciekaw jestem co zaproponuja szanowne wladze w zamian?...2 wagony w pociągu?...czy autobus, który wlecze sie 60 na godz?...i wyjazd do stolicy zamienia sie w półdniową wycieczkę...życze kolejnych "super pomysłów"..nie dość, że zaścianek, to niedługo odciety od świata
Avatar
barbara / 28 grudnia 2012 o 18:11
0
Komuś pewnie zależy na tym by tak duża firma jak Contbus zaprzestała świadczenie usług, to ogromna konkurencja dla nie jednego przewoźnika. Mnie jako klientki nie stracicie:-)
Avatar
seismic / 31 sierpnia 2011 o 15:35
0
Takie za przeproszeniem pierdzielenie.
To niby czym jechać, pkp za 37zł? Plus na dworzec autobus.
Jak się nie ma co się lubi ...
Avatar
mariusz / 24 marca 2011 o 07:11
0
to nie do pomyslenia!! jak ktos nie ma kata w banku to nie ma szansy na dojechanie do warszawy a co mowiac na zdazenie na samolot.wstyd i hanba powinni zMknac ta firme. zero respektu dla ludzi ktorym zalezy na czasie!!!!!!
Avatar
Tomek / 9 lutego 2011 o 18:55
0
Contbus: Złodziejstwo. Ostatnio odbierałem przesyłkę z warszawy i zapłaciłem za nią 15 zł. Nie byłoby w tym nic dziwnego gdyby nie fakt, że nadawca już zapłacił tyle samo. Tym sposobem kierowca ciuła drugą wypłatę. Ostatni raz skorzystałem z ich usług i wszystkim też będę odradzał.
Avatar
gOśĆ / 10 stycznia 2011 o 13:24
0
[color="#0000FF"][size="5"]W powyższym artykule pojawiło się kilka błędów.[/size][/color]

[size="3"]
To jednak nie oznacza, że busy z logo Contbusu staną na parkingu. – Właściciel firmy może w ciągu siedmiu dni od daty wydania decyzji o cofnięciu zezwolenie złożyć skargę w tej sprawie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego. Tam rozstrzygną się dalsze losy decyzji Urzędu Marszałkowskiego – mówi Władysław Mitręga, Wojewódzki Inspektor Transportu Drogowego w Lublinie.


Autor tekstu dołączył do artykułu wypowiedź Pana Władysława Mitręgi. Niestety cytowana wypowiedź Wojewódzkiego Inspektora Transportu Drogowego zawiera poważny błąd w zakresie terminu i momentu rozpoczęcia jego biegu w procedurze odwoławczej w postępowaniu administracyjnym.


W tekście możemy wyczytać między innymi, że właściciel Contbusa ma 7 dni od daty wydania decyzji na złożenie odwołania.[/size]

[size="4"]Tymczasem kodeks postępowania administracyjnego w art. 129. § 2 stanowi, że [color="#FF0000"]"odwołanie wnosi się w terminie czternastu dni od dnia doręczenia decyzji stronie".[/size]
[/color]

[size="4"]Czyli nie 7 dni, tylko 14 dni i nie od dnia wydania decyzji, lecz od dnia doręczenia decyzji stronie.[/size]


[size="3"]Jeżeli jest to pomyła pana Mitręgi, to sugeruję panu inspektorowi konsultować i dobrze przemyśleć wszelkie swoje wystąpienia publiczne, gdyż w przeciwnym wypadku mamy takie kwiatki jak powyżej. Takie pomyłki dowiedzą niewiedzy godzą w powagę urzędu i stanowiska, które Pan Mitręga zajmuje. [/size]


Nie po raz pierwszy okazuje się, że ITD nie zna prawa.


Autor tekstu dołączył do artykułu wypowiedź Pana Władysława Mitręgi. Niestety cytowana wypowiedź Wojewódzkiego Inspektora Transportu Drogowego zawiera poważny błąd w zakresie terminu i momentu rozpoczęcia jego biegu w procedurze odwoławczej w postępowaniu administracyjnym.


W tekście możemy wyczytać między innymi, że właściciel Contbusa ma 7 dni od daty wydania decyzji na złożenie odwołania.[/size]

[size="4"]Tymczasem kodeks postępowania administracyjnego w art. 129... rozwiń
Avatar
index / 7 stycznia 2011 o 02:36
0
[quote name='mindex' timestamp='1294080263' post='416034']
Jeśli uważasz, że jeżdżąc powyżej obowiązującego ograniczenia prędkości, to zwróć się do ustawodawcy z obywatelskim wnioskiem o podwyższenie dopuszczalnej prędkości dla pojazdów przewożących ludzi, argumentując to odpowiednio. Jeśli Twoje argumenty będą przekonujące, a do tego poprze Cię lobby "busiarzy" (a z pewnością takie poparcie byś zyskał), to ustawodawca zapewne przychyli się do Twojego wniosku i busy Contbusa i nie tylko będą jeździły sobie w majestacie prawa 90 km/h i po problemie będzie.

Co do kar dla konkurencji - po raz kolejny - PRZECZYTAJ ZE ZROZUMIENIEM ARTYKUŁ, a dopiero się wypowiadaj. Nie dziwi mnie brak kar dla konkurencji, ponieważ ta zastosowała się do wymogów urzędników. Już dawno czytałem i słyszałem w mediach, że Contbus jako jedyna firma uporczywie uchyla się od odbierania pism z urzędu, aby nie stosować się do urzędniczych nakazów. Słowem - właściciel firmy myśli, że jest na tyle cwany, by popychać w dupę wszystkich, czyli swoją konkurencję, urzędy i podatników, za których pieniądze wysyła się im kolejne pisma, monity itp., nie mówiąc o pasażerach, których praw też nie szanuje (patrz inny artykuł, z grudnia 2010, na stronie Dziennika Wschodniego). Takiemu cwaniakowi należy pokazać, że prawo trzeba przestrzegać, bo jeśli się tego nie zrobi, to masa innych - widząc to - spróbuje zachowywać się tak samo.

W sytuacji, z jaką się spotykamy, to nie urzędnicy, ale zwykli ludzie, powinni dać właścicielowi takiej firmy do zrozumienia, że nie jest bezkarny, a takie kombinowanie nie popłaca. Powinno się bojkotować jego usługi i korzystać z usług konkurencji. Niestety, Contbus to największa firma tego typu na tym rynku (trasa Lublin <-> Warszawa). Jej właściciel o tym wie i dlatego próbuje sobie tak ze wszystkimi pogrywać. Wielu ludzi jest, choćby ze względu na kwestie finansowe, zmuszonych do korzystania z ich usług i ludzie ci nie zastanawiają się nad tym, że właściciel olewa urzędników, nie stosuje się do ich nakazów, w rozkładzie jazdy przyznaje się do łamania przepisów, a na prośby WITD o tachografy odpowiada negatywnie. Obywatele innych krajów, a nawet innych regionów Polski już dawno przestaliby korzystać z takich usług i nieuczciwie postępujący przedsiębiorca straciłby na tym. Niestety, tutaj firma ta ma wielu obrońców, którzy bronią jej, pisząc, że "ich zdaniem" jeżdżą bezpiecznie (choć pewnie sami nigdy w życiu nie prowadzili busa, a niektórzy być może nie mają nawet prawa jazdy), a inni z kolei używają argumentu: "większość tak robi", którego wartość merytoryczna jest żadna.

Zanim ktokolwiek odpowie coś na to, co napisałem - proszę - niech przeczyta ten tekst (i najlepiej wszystkie artykuły o Contbusie na DW oraz wszystkie komentarze pod tym artykułem) ze zrozumieniem. Wiem. Jeden raz pewnie większości nie wystarczy. Więc czytajcie do skutku.
[/quote]


Popieram Cię Mindex w 100% jedna z niewielu trafnych i merytorycznych wypowiedzi na tym forum.
[quote name='mindex' timestamp='1294080263' post='416034']
Jeśli uważasz, że jeżdżąc powyżej obowiązującego ograniczenia prędkości, to zwróć się do ustawodawcy z obywatelskim wnioskiem o podwyższenie dopuszczalnej prędkości dla pojazdów przewożących ludzi, argumentując to odpowiednio. Jeśli Twoje argumenty będą przekonujące, a do tego poprze Cię lobby "busiarzy" (a z pewnością takie poparcie byś zyskał), to ustawodawca zapewne przychyli się do Twojego wniosku i busy Contbusa i nie tylko będą jeździły s... rozwiń
Avatar
ikar / 7 stycznia 2011 o 02:28
0
[quote name='mindex' timestamp='1294080263' post='416034']
Jeśli uważasz, że jeżdżąc powyżej obowiązującego ograniczenia prędkości, to zwróć się do ustawodawcy z obywatelskim wnioskiem o podwyższenie dopuszczalnej prędkości dla pojazdów przewożących ludzi, argumentując to odpowiednio. Jeśli Twoje argumenty będą przekonujące, a do tego poprze Cię lobby "busiarzy" (a z pewnością takie poparcie byś zyskał), to ustawodawca zapewne przychyli się do Twojego wniosku i busy Contbusa i nie tylko będą jeździły sobie w majestacie prawa 90 km/h i po problemie będzie.

Co do kar dla konkurencji - po raz kolejny - PRZECZYTAJ ZE ZROZUMIENIEM ARTYKUŁ, a dopiero się wypowiadaj. Nie dziwi mnie brak kar dla konkurencji, ponieważ ta zastosowała się do wymogów urzędników. Już dawno czytałem i słyszałem w mediach, że Contbus jako jedyna firma uporczywie uchyla się od odbierania pism z urzędu, aby nie stosować się do urzędniczych nakazów. Słowem - właściciel firmy myśli, że jest na tyle cwany, by popychać w dupę wszystkich, czyli swoją konkurencję, urzędy i podatników, za których pieniądze wysyła się im kolejne pisma, monity itp., nie mówiąc o pasażerach, których praw też nie szanuje (patrz inny artykuł, z grudnia 2010, na stronie Dziennika Wschodniego). Takiemu cwaniakowi należy pokazać, że prawo trzeba przestrzegać, bo jeśli się tego nie zrobi, to masa innych - widząc to - spróbuje zachowywać się tak samo.

W sytuacji, z jaką się spotykamy, to nie urzędnicy, ale zwykli ludzie, powinni dać właścicielowi takiej firmy do zrozumienia, że nie jest bezkarny, a takie kombinowanie nie popłaca. Powinno się bojkotować jego usługi i korzystać z usług konkurencji. Niestety, Contbus to największa firma tego typu na tym rynku (trasa Lublin <-> Warszawa). Jej właściciel o tym wie i dlatego próbuje sobie tak ze wszystkimi pogrywać. Wielu ludzi jest, choćby ze względu na kwestie finansowe, zmuszonych do korzystania z ich usług i ludzie ci nie zastanawiają się nad tym, że właściciel olewa urzędników, nie stosuje się do ich nakazów, w rozkładzie jazdy przyznaje się do łamania przepisów, a na prośby WITD o tachografy odpowiada negatywnie. Obywatele innych krajów, a nawet innych regionów Polski już dawno przestaliby korzystać z takich usług i nieuczciwie postępujący przedsiębiorca straciłby na tym. Niestety, tutaj firma ta ma wielu obrońców, którzy bronią jej, pisząc, że "ich zdaniem" jeżdżą bezpiecznie (choć pewnie sami nigdy w życiu nie prowadzili busa, a niektórzy być może nie mają nawet prawa jazdy), a inni z kolei używają argumentu: "większość tak robi", którego wartość merytoryczna jest żadna.

Zanim ktokolwiek odpowie coś na to, co napisałem - proszę - niech przeczyta ten tekst (i najlepiej wszystkie artykuły o Contbusie na DW oraz wszystkie komentarze pod tym artykułem) ze zrozumieniem. Wiem. Jeden raz pewnie większości nie wystarczy. Więc czytajcie do skutku.
[/quote]
[quote name='mindex' timestamp='1294080263' post='416034']
Jeśli uważasz, że jeżdżąc powyżej obowiązującego ograniczenia prędkości, to zwróć się do ustawodawcy z obywatelskim wnioskiem o podwyższenie dopuszczalnej prędkości dla pojazdów przewożących ludzi, argumentując to odpowiednio. Jeśli Twoje argumenty będą przekonujące, a do tego poprze Cię lobby "busiarzy" (a z pewnością takie poparcie byś zyskał), to ustawodawca zapewne przychyli się do Twojego wniosku i busy Contbusa i nie tylko będą jeździły s... rozwiń
Avatar
gościu / 6 stycznia 2011 o 02:53
0
Nie piszcie, że chodzi tylko o prędkość przejazdu, bo inni przewoźnicy również pokonują tą trasę w 2,5h. Zwróćcie uwagę, że była już sprawa z PESELami czy korzystaniem z przystanków. Ktoś mocno chciał zniszczyć contbus i mu się udało.
Avatar
gienia / 5 stycznia 2011 o 08:25
0
w Lublinie tylko karać i zakazywać ludziom wszystkiego a na dziadostwo nie trzeba będzie długo czekać
Avatar
rad / 5 stycznia 2011 o 07:24
0
firma jest w miarę ok...co do prędkości jeżdża ok 90, ale jezeli jest ruch to potrafią się wlec, ciekaw jestem co zaproponuja szanowne wladze w zamian?...2 wagony w pociągu?...czy autobus, który wlecze sie 60 na godz?...i wyjazd do stolicy zamienia sie w półdniową wycieczkę...życze kolejnych "super pomysłów"..nie dość, że zaścianek, to niedługo odciety od świata
Zobacz wszystkie komentarze 108

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Chełmianka na piątkę w meczu z Sokołem Konopnica

Chełmianka na piątkę w meczu z Sokołem Konopnica 1 1

Piłkarze Artura Bożyka wysoko pokonali w sobotnim meczu kontrolnym Sokoła Konopnica. Trzecioligowiec zaaplikował rywa-lom pięć goli. Biało-zieloni mieli jednak znacznie więcej sytuacji, pudłowali zwłaszcza w pierwszej połowie. Wiadomo już także, że do klubu z Chełma trafi Aleks Aftyka, który został wypożyczony na rok z Górnika Łęczna. Na obóz do Zwierzyńca z drużyną poje-dzie także Jakub Gołąb (Eko Różanka).

Jechali rowerami przez przejście, zauważyli policję i....
film

Jechali rowerami przez przejście, zauważyli policję i.... 14 15

Niewiele zabrakło a skończyłoby się mandatem. Rowerzyści mieli szczęście

Dwa transfery Motoru Lublin i trzy gole w sparingu z Victorią Sulejówek
galeria

Dwa transfery Motoru Lublin i trzy gole w sparingu z Victorią Sulejówek 0 0

Drugi sparing i pierwsze zwycięstwo Motoru Lublin. Podopieczni Mariusza Sawy pokonali w sobotę trzecioligowca z grupy pierwsze – Victorię Sulejówek 3:0. Gospodarze powinni jednak zdobyć zdecydowanie więcej bramek.

Andrzej Czapski startuje na prezydenta Białej Podlaskiej

Andrzej Czapski startuje na prezydenta Białej Podlaskiej 8 5

Andrzej Czapski, były prezydent Białej Podlaskiej, który przegrał w ostatnich wyborach z Dariuszem Stefaniukiem (PiS), ogłasza swój start w nadchodzących wyborach prezydenckich.

Hangar na lotnisku do wynajęcia. Na razie nikt go nie chce

Hangar na lotnisku do wynajęcia. Na razie nikt go nie chce 0 0

Hangar Agencji Mienia Wojskowego na bialskim lotnisku wciąż bez najemcy.

Spektakl "Polowanie na łosia" w Centrum Spotkania Kultur
30 września 2018, 16:00

Spektakl "Polowanie na łosia" w Centrum Spotkania Kultur 6 0

Co Gdzie Kiedy. 30 września o godz. 16 i 19 w Centrum Spotkania Kultur (plac Teatralny 1) odbędzie się podwójny pokaz spektaklu w gwiazdorskiej obsadzie Polowanie na łosia.

Gorące lato wróciło i na razie z nami zostanie. Jest tylko jedno ale

Gorące lato wróciło i na razie z nami zostanie. Jest tylko jedno ale 20 0

Lato wróciło. W przyszłym tygodniu możemy spodziewać się słońca, ale i burz z deszczem.

94 PZLA MP. Efektowny konkurs skoków o tyczce
galeria

94 PZLA MP. Efektowny konkurs skoków o tyczce 0 1

Zawody w skoku o tyczce pań miały zostać rozegrane w piątek, ale ze względu na niekorzystną aurę zostały przeniesione na sobotnie przedpołudnie. Pierwsze miejsce z wynikiem 4.50 m zdobyła Justyna Śmietanka

Słowiańskie Podpłomyki - święto chleba w Lublinie
28 lipca 2018, 11:00

Słowiańskie Podpłomyki - święto chleba w Lublinie 1 0

Co Gdzie Kiedy. Fundacja Atoli zaprasza na Słomiany Rynek (plac zieleni między ul. Towarowa i Kalinowszczyna), na wspólne świętowanie pierwszego chleba czyli Słowiańskich Podpłomyków. Wydarzenie obędzie się 28 lipca o godz. 11.

Próbował wyłudzić 50 tys. zł z banku. Ukrywał się przed policją

Próbował wyłudzić 50 tys. zł z banku. Ukrywał się przed policją 2 1

27-latek, który miał trafić do więzienia ukrywał się przed mundurowymi. W piątek zauważył go policjant.

Gdzie na szaszłyk, gdzie na kiełbasę? 7 grill barów w woj. lubelskim

Gdzie na szaszłyk, gdzie na kiełbasę? 7 grill barów w woj. lubelskim 15 5

7 grill barów w Lublinie i okolicy - podpowiadamy, gdzie warto podjechać, żeby dobrze lub bardzo dobrze zjeść. W Lublinie i regionie. Podpowiadamy 7 adresów, które osobiście sprawdziliśmy

Vader i Marduk wystąpią w Graffiti
4 września 2018, 19:00

Vader i Marduk wystąpią w Graffiti 4 0

Co Gdzie Kiedy. 4 września o godz. 19 na scenie klubu Graffiti (al. Piłsudskiego 13) wystąpią zespoły Vader, Marduk i goście.

Szczęśliwy finał poszukiwań chorego 81-latka. Żona dziękuje policjantom

Szczęśliwy finał poszukiwań chorego 81-latka. Żona dziękuje policjantom 22 6

Poważnie chory 81-latek wyszedł z domu i nie wrócił. Policjanci przeczesywali miasto i las. W końcu udało się go znaleźć.

Zderzenie aut. 11-letnia dziewczynka w szpitalu

Zderzenie aut. 11-letnia dziewczynka w szpitalu 0 5

11-letnia dziewczynka trafiła do szpitala po tym jak w auto w którym jechała uderzył inny samochód.

Big Brother w bloku socjalnym? Naszpikowali budynek kamerami
film

Big Brother w bloku socjalnym? Naszpikowali budynek kamerami 28 10

- Czy w ruinie, gdzie dykta zastępuje szyby, a dziury w ścianach mają wielkość pięści, montowanie kamer to najpilniejsza potrzeba? - pytają oburzeni mieszkańcy bloku socjalnego w Płocku.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.