Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

18 grudnia 2017 r.
21:03

Czarny poniedziałek. Lublin w czołówce miast z najgorszym powietrzem

Autor: Zdjęcie autora Dominik Smaga
0 49 A A

Siwo od dymu zrobiło się w nocy z niedzieli na poniedziałek w Lublinie i Zamościu. Stężenie pyłów przekroczyło dopuszczalny poziom, a w ciągu dnia Lublin był w ścisłej czołówce europejskich miast z najbardziej zanieczyszczonym powietrzem

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować

Poniedziałkowy poranek przywitał mieszkańców Lublina cuchnącą szarością powietrza. Odczucia potwierdził komunikat wydany przez Wojewódzki Inspektorat Ochrony Środowiska.

– Na stacji w Lublinie przy ul. Obywatelskiej oraz w Zamościu przy Hrubieszowskiej odnotowano przekroczenie poziomu dopuszczalnego pyłu PM10 określonego dla 24 godzin – ogłosił inspektorat. – Średnia wartość stężenia w godzinach 1.00–9.00 w Lublinie wynosiła 108,7 µg/m3.

Dopuszczalny poziom dobowy to 50 mikrogramów pyłu PM 10 na metr sześcienny. Podkreślmy: to średnia dobowa, czyli ze wszystkich godzin: i tych, gdy powietrze jest siwe i tych, gdy jest znacznie lepiej. Polskie prawo nie określa za to normy godzinowej, tymczasem w niedzielę o godz. 22 stężenie pyłu PM10 przekraczało w Lublinie 139 mikrogramów, a w poniedziałek o godz. 3 rano przekroczyło 155 mikrogramów.

To właśnie nocami jest najgorzej. – Od godziny 21 do 2 w nocy – podkreśla Arkadiusz Iwaniuk, zastępca dyrektora WIOŚ. Lepiej więc zrezygnować z wieczornego biegania, jeśli z dostępnych w internecie pomiarów będzie wynikać, że powietrze jest mocno zanieczyszczone. Kiedy stężenie pyłu będzie przekraczać 100 mikrogramów na m. sześc. (wartości godzinowe), warto odpuścić sobie trening lub dłuższe spacery. Wyników można szukać na stronie powietrze.gios.gov.pl.

Niewesoło wyglądała w poniedziałek także mapa jakości powietrza prowadzona przez Europejską Agencję Środowiska, która jest oficjalną agencją Unii Europejskiej. Lublin był tu jednym z brunatnych punktów oznaczających najgorsze powietrze. Z danych prezentowanych na stronie agencji wynika, że w ostatnich 100 dniach przez większość czasu (54 dni) jakość powietrza była w Lublinie zła lub bardzo zła.

Główny powód zanieczyszczeń jest ten sam, co zwykle: domowe paleniska. – Jakość powietrza pogarsza się wieczorem, gdy ludzie wracają do domów i rozpalają w piecu – tłumaczy Iwaniuk.

Używania „kopcących” paliw zakazują samorządy kolejnych województw. W Małopolsce od lipca nie wolno już spalać mułu i flotokoncentratu, a także drewna, które nie było suszone przez co najmniej dwa sezony. Na Śląsku zakazy dotyczą także węgla brunatnego, w Łódzkiem zakaz będzie obowiązywać od maja. Samorządy starają się też wyeliminować najsłabsze piece.

W Lubelskiem takich regulacji nie ma. – Sprawa uchwały antysmogowej jest otwarta – zapewnia Beata Górka, rzecznik marszałka. W tej sprawie Urząd Marszałkowski zbiera na razie opinie lokalnych samorządów. – Znamy już stanowisko 140 samorządów i nadal otrzymujemy wypełnione ankiety.

Samorząd województwa planuje na pierwszy kwartał przyszłego roku debatę o tym, czy w Lubelskiem potrzebna jest uchwała antysmogowa. Górka zaznacza, że sprawa nie będzie łatwa, bo nie jesteśmy zamożnym regionem i mieszkańcy grzeją się tym, co tanie. – W tej sytuacji potrzebne są specjalne ceny paliw gazowych i olejowych oraz energii cieplnej i elektrycznej dla mieszkańców – tłumaczy rzeczniczka marszałka.

Własnej uchwały antysmogowej nie mogą wprowadzać władze miast, choćby bardzo chciały. – To kompetencje sejmiku województwa – wyjaśnia Olga Mazurek-Podleśna z Urzędu Miasta Lublin. Ratusz od kilku lat dopłaca za to osobom, które przejdą z ogrzewania paliwem stałym na olejowe, gazowe, elektryczne, pompę ciepła lub ogrzewanie miejskie. Miasto pokrywa połowę kosztów takiej operacji, trzeba tylko odpowiednio szybko złożyć wniosek. Zainteresowani składają je na wyścigi.

Skomentuj i udostępnij na Facebooku

Komentarze 49

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
Obserwator / 19 grudnia 2017 r. o 16:22
0
Nic nie rozumiem. Jest poniedziałek, godz. 21:20 a wy piszecie: "....tymczasem w poniedziałek o godz. 22 stężenie pyłu PM10 przekraczało w Lublinie 139 mikrogramów, a we wtorek o godz. 3 rano przekroczyło 155 mikrogramów". Czy to jest artykuł, który ma się ukazać jutro rano a nieopatrzenie ktoś go już wrzucił na stronę DW? Proszę o wyjaśnienie bo źle pomyślę o Redakcji. Czas by zacząć rozumieć bo norma europejska PM 2,5 to 25 mikrogramów na m3 a tymczasem w Lublinie od poniedziałku od ok 16 do wtorku do ok 9 były znaczne przekroczenia z naxymalnym 192 mikrogramow na m3. Czy to jasne? Takie przekroczenia świadczą o tym ze jesteśmy truci smogiem i bardzo dobrze ze Dziennik Wschodni o tym pisze.
Nic nie rozumiem. Jest poniedziałek, godz. 21:20 a wy piszecie: "....tymczasem w poniedziałek o godz. 22 stężenie pyłu PM10 przekraczało w Lublinie 139 mikrogramów, a we wtorek o godz. 3 rano przekroczyło 155 mikrogramów". Czy to jest artykuł, który ma się ukazać jutro rano a nieopatrzenie ktoś go już wrzucił na stronę DW? Proszę o wyjaśnienie bo źle pomyślę o Redakcji. Czas by zacząć rozumieć bo norma europejska PM 2,5 to 25 mikrogramów na m3 a tymczasem w Lublinie od poniedziałku od ok 16 do wtorku do ok 9 były znaczne przekrocz... rozwiń
Avatar
Taka prawda jest / 19 grudnia 2017 r. o 13:38
0
spacja napisał:
undefined napisał:
A Pan Żuk chce zmienic plan zagospodarowania poligonu pod budownictwo (specjalnie dla dewelopera TBV)!!!! Przypominam, że poligon jest naturalnym wywietrznikiem śródmieścia.... Pozdrawiam Pana Żuka co chce zwiekszyć smog w Lublinie!!!!
Błądzisz kolego. Prawdziwymi płucami Lublina są Las Dąbrowa i Stary Gaj, nie żadne Górki Czechowskie. A najważniejszym korytarzem napowietrzającym miasto jest Dolina Bystrzycy oraz Dolina Czechówki. Wszystkie suche doliny w mieście służą przewietrzaniu, są to tereny zielone, znajdują się w strefie ESOCh i nikt ich nigdy nie chciał zabudować.
 Koniecznie powinieneś sprawdzić w dokumentach Urzędu Miasta Lublin jaki ładunek pyłów zawieszonych został uzyskany w wymienionych przez siebie miejscach. Możesz też poprosić WIOŚ o udostępnienie lub zrobienie wyników pomiarów mobilnych. Zdziisz się jakie paradygmaty wyznajesz  i krzewisz. W kwestii zgubnego dla stanu aerosanitarnego Lublina poprzez zabudowanie korytarzy przewietrzających wypowiedział się między inymi Urząd Marszalkowski w przyjętej przed miesiącem aktualizacji Programu Ochrony Powietrza dla aglomeracji lubelskiej. W aspekcie planów najwyrażniej nie znasz pierwszej wersji nowego Studium, w której 3/4 strefy ESOCh w Górkach Czechowskich miało zostać zurbanizowane.
 Koniecznie powinieneś sprawdzić w dokumentach Urzędu Miasta Lublin jaki ładunek pyłów zawieszonych został uzyskany w wymienionych przez siebie miejscach. Możesz też poprosić WIOŚ o udostępnienie lub zrobienie wyników pomiarów mobilnych. Zdziisz się jakie paradygmaty wyznajesz  i krzewisz. W kwestii zgubnego dla stanu aerosanitarnego Lublina poprzez zabudowanie korytarzy przewietrzających wypowiedział się między inymi Urząd Marszalkowski w przyjętej przed miesiącem aktualizacji Programu Ochrony Powietrza dla aglomeracji lubels... rozwiń
Avatar
Gosc / 19 grudnia 2017 r. o 11:07
0
Tak,tak, w lecie przez dewelocwaniakó też smog aż szczypie w oczy! Te klopcące klimatyzatory na ropę w punktowcach na poligonie!
Avatar
polak i Patriota... / 19 grudnia 2017 r. o 10:59
0
Żuk wytruje nas wszystkich aby zostawić więcej miejsca dla deweloperów i innych budujących na potęgę w naszym mieście. Blok za blokiem, a chołota daje im zarobić. Biedak nie zatruwa środowiskowego powietrza bo nie ma za co i może tylko pomarzyć lub liczyć na przychylność rządu który wreszcie zaczął dbać o tych potrzebujących. Naściągali do Felina firm a kolesie urzędasów budują wszędzie to i spalanie jest większe. Z roboty wyslali nas na 2 tygodnie do Finlandii i do Szwecji i tam jakos ogolnie nie czuje się smrodu, ale tam dba się o człowieka i daje dobry zasiłek jak się samemu nie ma i nie dorobi. Bydlo POmatolskie tylko widzi pieniadz dawany przez nasze państwo na dzieci ale żeby pomoc rzadzacym to już nie tylko na ulice i zagranice! A więcej Żuku buduj więcej i szerzej to pol nie będziemy mieli i zatrujesz wszystkich aby dać miejsce pod osiedla koleżków!
Żuk wytruje nas wszystkich aby zostawić więcej miejsca dla deweloperów i innych budujących na potęgę w naszym mieście. Blok za blokiem, a chołota daje im zarobić. Biedak nie zatruwa środowiskowego powietrza bo nie ma za co i może tylko pomarzyć lub liczyć na przychylność rządu który wreszcie zaczął dbać o tych potrzebujących. Naściągali do Felina firm a kolesie urzędasów budują wszędzie to i spalanie jest większe. Z roboty wyslali nas na 2 tygodnie do Finlandii i do Szwecji i tam jakos ogolnie nie czuje się smrodu, ale tam dba się o człowiek... rozwiń
Avatar
Gość / 19 grudnia 2017 r. o 10:53
0
Ach, zapobiegłbym, to jeszcze te bloki na Górkach! Bo na pewno nie te hektary domków planowane przy Zelwerowicza! Tam tylko ogrzewanie elektryczne!
Avatar
er / 19 grudnia 2017 r. o 10:51
0
Co to za brednie z tymi 750 autami na 1000 mieszkańców. Dane wyssane z palca albo zamierzona manipulacja, obstawiam to drugie. Musielibyśmy mieć w Lublinie około 200 tysięcy samochodów, co za głupoty. Oczywiście, jeśli za takie zanieczyszczenie powietrza odpowiadają samochody, to pewnie te które opalane są węglem i śmieciami, wyjeżdżające na przejażdżki nocami.  Każdy, kto mieszka obok osiedla domków jednorodzinnych wie, że to tam, CZĘŚĆ MIESZKAŃCÓW pali jakimiś wynalazkami, jak tylko robi się zimno o odpowiedniej wieczorowej porze, nadciąga "rześkie " powietrze. Dziwię się sąsiadom takich palaczy, że tak beztrosko do tego podchodzą. Skoro my kilometr od takiego osiedla czujemy to orzeźwienie, to co musi się dziać w bezpośrednim sąsiedztwie.
Co to za brednie z tymi 750 autami na 1000 mieszkańców. Dane wyssane z palca albo zamierzona manipulacja, obstawiam to drugie. Musielibyśmy mieć w Lublinie około 200 tysięcy samochodów, co za głupoty. Oczywiście, jeśli za takie zanieczyszczenie powietrza odpowiadają samochody, to pewnie te które opalane są węglem i śmieciami, wyjeżdżające na przejażdżki nocami.  Każdy, kto mieszka obok osiedla domków jednorodzinnych wie, że to tam, CZĘŚĆ MIESZKAŃCÓW pali jakimiś wynalazkami, jak tylko robi się zimno o odpowiedniej wieczorowej porze, nadcią... rozwiń
Avatar
Gość / 19 grudnia 2017 r. o 10:50
0
Ojej, to na pewno piece kaflowe i piece C.O. w mieszkaniach w blokach u dewelocwaniaków i samochody w godzinach szczytu o 3:00 nad ranem! Stop dewelocwaniakom i więcej bus-pasów!
Avatar
Gość / 19 grudnia 2017 r. o 09:52
0
dalej wycinać drzewa ! PO zaczęło a PIS kontynuje
Avatar
spacja / 19 grudnia 2017 r. o 09:45
0
undefined napisał:
A Pan Żuk chce zmienic plan zagospodarowania poligonu pod budownictwo (specjalnie dla dewelopera TBV)!!!! Przypominam, że poligon jest naturalnym wywietrznikiem śródmieścia.... Pozdrawiam Pana Żuka co chce zwiekszyć smog w Lublinie!!!!
Błądzisz kolego. Prawdziwymi płucami Lublina są Las Dąbrowa i Stary Gaj, nie żadne Górki Czechowskie. A najważniejszym korytarzem napowietrzającym miasto jest Dolina Bystrzycy oraz Dolina Czechówki. Wszystkie suche doliny w mieście służą przewietrzaniu, są to tereny zielone, znajdują się w strefie ESOCh i nikt ich nigdy nie chciał zabudować.
Błądzisz kolego. Prawdziwymi płucami Lublina są Las Dąbrowa i Stary Gaj, nie żadne Górki Czechowskie. A najważniejszym korytarzem napowietrzającym miasto jest Dolina Bystrzycy oraz Dolina Czechówki. Wszystkie suche doliny w mieście służą przewietrzaniu, są to tereny zielone, znajdują się w strefie ESOCh i nikt ich nigdy nie chciał zabudować. rozwiń
Avatar
płatne trolle są wśród nas / 19 grudnia 2017 r. o 09:43
0
AutoPsja napisał:
fakty napisał:
undefined napisał:
 Zuczek ma własną, autorską strategię "walki" ze smogiem,na którą składają się: zakorkowanie miasta przy użyciu elektronicznego systemu czerwonej fali, podniesienie cenek na bileciki mpk (po wyborach zapłacisz brachu za każdy przejechany przystanek) oraz otoczenie centrum ze wszystkich stron szpalerem nowoczesnych punktowców.
Z ciebie albo debil alko manipulant. Korków nie powoduje żaden system, tylko zbyt duża ilość samochodów. Na 1000 mieszkańców mamy w Lublinie 750 samochodów. Sprawdź jak to wygląda na zachodzie(tam przypada po 300-400 samochodów na 1000 mieszkańców) i dopiero pisz gałganie. Druga sprawa - ceny biletów MPK jedne z najniższych w kraju, także kolejny dyrdymał. Trzecia sprawa, punktowce nie powodują żadnego smogu, kolejny idiotyzm do kwadratu. Smog tworzą przede wszystkim stare piece, palenie w nich śmieciami i innymi odpadami, przemysł oraz spaliny samochodowe.
Ty tak z przekory, oportunizmu, czy wasalstwa wobec władzy negujesz informacje, które swój początek mają w opiniach ekspertów? Jeżeli zaś twoje podejście jest wynikiem zwykłej ignorancji, to zrób kilka prostych eksprymentów: 1. doprowadź do synchronizacji sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniach. 2. Obniż ceny biletów MPK. 3. Pożycz od dziecka klocek, wsadź go w rurę odkurzacza i każdego dnia w ten sposób czyść swoje mieszkanie. Gwarantuję, że nawet jeżeli pierwsze dwa punkty zlikwidują problem nadmierniej emisji komunikacyjnej, to i tak tylko kwestią czasu będzie kiedy utoniesz w pyłach lub się od nich udusisz.
 znowu propagandowa gnido wklejasz ten bełkot przygotowany przez centralę PiS?
 znowu propagandowa gnido wklejasz ten bełkot przygotowany przez centralę PiS? rozwiń
Avatar
Obserwator / 19 grudnia 2017 r. o 16:22
0
Nic nie rozumiem. Jest poniedziałek, godz. 21:20 a wy piszecie: "....tymczasem w poniedziałek o godz. 22 stężenie pyłu PM10 przekraczało w Lublinie 139 mikrogramów, a we wtorek o godz. 3 rano przekroczyło 155 mikrogramów". Czy to jest artykuł, który ma się ukazać jutro rano a nieopatrzenie ktoś go już wrzucił na stronę DW? Proszę o wyjaśnienie bo źle pomyślę o Redakcji. Czas by zacząć rozumieć bo norma europejska PM 2,5 to 25 mikrogramów na m3 a tymczasem w Lublinie od poniedziałku od ok 16 do wtorku do ok 9 były znaczne przekroczenia z naxymalnym 192 mikrogramow na m3. Czy to jasne? Takie przekroczenia świadczą o tym ze jesteśmy truci smogiem i bardzo dobrze ze Dziennik Wschodni o tym pisze.
Nic nie rozumiem. Jest poniedziałek, godz. 21:20 a wy piszecie: "....tymczasem w poniedziałek o godz. 22 stężenie pyłu PM10 przekraczało w Lublinie 139 mikrogramów, a we wtorek o godz. 3 rano przekroczyło 155 mikrogramów". Czy to jest artykuł, który ma się ukazać jutro rano a nieopatrzenie ktoś go już wrzucił na stronę DW? Proszę o wyjaśnienie bo źle pomyślę o Redakcji. Czas by zacząć rozumieć bo norma europejska PM 2,5 to 25 mikrogramów na m3 a tymczasem w Lublinie od poniedziałku od ok 16 do wtorku do ok 9 były znaczne przekrocz... rozwiń
Avatar
Taka prawda jest / 19 grudnia 2017 r. o 13:38
0
spacja napisał:
undefined napisał:
A Pan Żuk chce zmienic plan zagospodarowania poligonu pod budownictwo (specjalnie dla dewelopera TBV)!!!! Przypominam, że poligon jest naturalnym wywietrznikiem śródmieścia.... Pozdrawiam Pana Żuka co chce zwiekszyć smog w Lublinie!!!!
Błądzisz kolego. Prawdziwymi płucami Lublina są Las Dąbrowa i Stary Gaj, nie żadne Górki Czechowskie. A najważniejszym korytarzem napowietrzającym miasto jest Dolina Bystrzycy oraz Dolina Czechówki. Wszystkie suche doliny w mieście służą przewietrzaniu, są to tereny zielone, znajdują się w strefie ESOCh i nikt ich nigdy nie chciał zabudować.
 Koniecznie powinieneś sprawdzić w dokumentach Urzędu Miasta Lublin jaki ładunek pyłów zawieszonych został uzyskany w wymienionych przez siebie miejscach. Możesz też poprosić WIOŚ o udostępnienie lub zrobienie wyników pomiarów mobilnych. Zdziisz się jakie paradygmaty wyznajesz  i krzewisz. W kwestii zgubnego dla stanu aerosanitarnego Lublina poprzez zabudowanie korytarzy przewietrzających wypowiedział się między inymi Urząd Marszalkowski w przyjętej przed miesiącem aktualizacji Programu Ochrony Powietrza dla aglomeracji lubelskiej. W aspekcie planów najwyrażniej nie znasz pierwszej wersji nowego Studium, w której 3/4 strefy ESOCh w Górkach Czechowskich miało zostać zurbanizowane.
 Koniecznie powinieneś sprawdzić w dokumentach Urzędu Miasta Lublin jaki ładunek pyłów zawieszonych został uzyskany w wymienionych przez siebie miejscach. Możesz też poprosić WIOŚ o udostępnienie lub zrobienie wyników pomiarów mobilnych. Zdziisz się jakie paradygmaty wyznajesz  i krzewisz. W kwestii zgubnego dla stanu aerosanitarnego Lublina poprzez zabudowanie korytarzy przewietrzających wypowiedział się między inymi Urząd Marszalkowski w przyjętej przed miesiącem aktualizacji Programu Ochrony Powietrza dla aglomeracji lubels... rozwiń
Avatar
Gosc / 19 grudnia 2017 r. o 11:07
0
Tak,tak, w lecie przez dewelocwaniakó też smog aż szczypie w oczy! Te klopcące klimatyzatory na ropę w punktowcach na poligonie!
Avatar
polak i Patriota... / 19 grudnia 2017 r. o 10:59
0
Żuk wytruje nas wszystkich aby zostawić więcej miejsca dla deweloperów i innych budujących na potęgę w naszym mieście. Blok za blokiem, a chołota daje im zarobić. Biedak nie zatruwa środowiskowego powietrza bo nie ma za co i może tylko pomarzyć lub liczyć na przychylność rządu który wreszcie zaczął dbać o tych potrzebujących. Naściągali do Felina firm a kolesie urzędasów budują wszędzie to i spalanie jest większe. Z roboty wyslali nas na 2 tygodnie do Finlandii i do Szwecji i tam jakos ogolnie nie czuje się smrodu, ale tam dba się o człowieka i daje dobry zasiłek jak się samemu nie ma i nie dorobi. Bydlo POmatolskie tylko widzi pieniadz dawany przez nasze państwo na dzieci ale żeby pomoc rzadzacym to już nie tylko na ulice i zagranice! A więcej Żuku buduj więcej i szerzej to pol nie będziemy mieli i zatrujesz wszystkich aby dać miejsce pod osiedla koleżków!
Żuk wytruje nas wszystkich aby zostawić więcej miejsca dla deweloperów i innych budujących na potęgę w naszym mieście. Blok za blokiem, a chołota daje im zarobić. Biedak nie zatruwa środowiskowego powietrza bo nie ma za co i może tylko pomarzyć lub liczyć na przychylność rządu który wreszcie zaczął dbać o tych potrzebujących. Naściągali do Felina firm a kolesie urzędasów budują wszędzie to i spalanie jest większe. Z roboty wyslali nas na 2 tygodnie do Finlandii i do Szwecji i tam jakos ogolnie nie czuje się smrodu, ale tam dba się o człowiek... rozwiń
Avatar
Gość / 19 grudnia 2017 r. o 10:53
0
Ach, zapobiegłbym, to jeszcze te bloki na Górkach! Bo na pewno nie te hektary domków planowane przy Zelwerowicza! Tam tylko ogrzewanie elektryczne!
Avatar
er / 19 grudnia 2017 r. o 10:51
0
Co to za brednie z tymi 750 autami na 1000 mieszkańców. Dane wyssane z palca albo zamierzona manipulacja, obstawiam to drugie. Musielibyśmy mieć w Lublinie około 200 tysięcy samochodów, co za głupoty. Oczywiście, jeśli za takie zanieczyszczenie powietrza odpowiadają samochody, to pewnie te które opalane są węglem i śmieciami, wyjeżdżające na przejażdżki nocami.  Każdy, kto mieszka obok osiedla domków jednorodzinnych wie, że to tam, CZĘŚĆ MIESZKAŃCÓW pali jakimiś wynalazkami, jak tylko robi się zimno o odpowiedniej wieczorowej porze, nadciąga "rześkie " powietrze. Dziwię się sąsiadom takich palaczy, że tak beztrosko do tego podchodzą. Skoro my kilometr od takiego osiedla czujemy to orzeźwienie, to co musi się dziać w bezpośrednim sąsiedztwie.
Co to za brednie z tymi 750 autami na 1000 mieszkańców. Dane wyssane z palca albo zamierzona manipulacja, obstawiam to drugie. Musielibyśmy mieć w Lublinie około 200 tysięcy samochodów, co za głupoty. Oczywiście, jeśli za takie zanieczyszczenie powietrza odpowiadają samochody, to pewnie te które opalane są węglem i śmieciami, wyjeżdżające na przejażdżki nocami.  Każdy, kto mieszka obok osiedla domków jednorodzinnych wie, że to tam, CZĘŚĆ MIESZKAŃCÓW pali jakimiś wynalazkami, jak tylko robi się zimno o odpowiedniej wieczorowej porze, nadcią... rozwiń
Avatar
Gość / 19 grudnia 2017 r. o 10:50
0
Ojej, to na pewno piece kaflowe i piece C.O. w mieszkaniach w blokach u dewelocwaniaków i samochody w godzinach szczytu o 3:00 nad ranem! Stop dewelocwaniakom i więcej bus-pasów!
Avatar
Gość / 19 grudnia 2017 r. o 09:52
0
dalej wycinać drzewa ! PO zaczęło a PIS kontynuje
Avatar
spacja / 19 grudnia 2017 r. o 09:45
0
undefined napisał:
A Pan Żuk chce zmienic plan zagospodarowania poligonu pod budownictwo (specjalnie dla dewelopera TBV)!!!! Przypominam, że poligon jest naturalnym wywietrznikiem śródmieścia.... Pozdrawiam Pana Żuka co chce zwiekszyć smog w Lublinie!!!!
Błądzisz kolego. Prawdziwymi płucami Lublina są Las Dąbrowa i Stary Gaj, nie żadne Górki Czechowskie. A najważniejszym korytarzem napowietrzającym miasto jest Dolina Bystrzycy oraz Dolina Czechówki. Wszystkie suche doliny w mieście służą przewietrzaniu, są to tereny zielone, znajdują się w strefie ESOCh i nikt ich nigdy nie chciał zabudować.
Błądzisz kolego. Prawdziwymi płucami Lublina są Las Dąbrowa i Stary Gaj, nie żadne Górki Czechowskie. A najważniejszym korytarzem napowietrzającym miasto jest Dolina Bystrzycy oraz Dolina Czechówki. Wszystkie suche doliny w mieście służą przewietrzaniu, są to tereny zielone, znajdują się w strefie ESOCh i nikt ich nigdy nie chciał zabudować. rozwiń
Avatar
płatne trolle są wśród nas / 19 grudnia 2017 r. o 09:43
0
AutoPsja napisał:
fakty napisał:
undefined napisał:
 Zuczek ma własną, autorską strategię "walki" ze smogiem,na którą składają się: zakorkowanie miasta przy użyciu elektronicznego systemu czerwonej fali, podniesienie cenek na bileciki mpk (po wyborach zapłacisz brachu za każdy przejechany przystanek) oraz otoczenie centrum ze wszystkich stron szpalerem nowoczesnych punktowców.
Z ciebie albo debil alko manipulant. Korków nie powoduje żaden system, tylko zbyt duża ilość samochodów. Na 1000 mieszkańców mamy w Lublinie 750 samochodów. Sprawdź jak to wygląda na zachodzie(tam przypada po 300-400 samochodów na 1000 mieszkańców) i dopiero pisz gałganie. Druga sprawa - ceny biletów MPK jedne z najniższych w kraju, także kolejny dyrdymał. Trzecia sprawa, punktowce nie powodują żadnego smogu, kolejny idiotyzm do kwadratu. Smog tworzą przede wszystkim stare piece, palenie w nich śmieciami i innymi odpadami, przemysł oraz spaliny samochodowe.
Ty tak z przekory, oportunizmu, czy wasalstwa wobec władzy negujesz informacje, które swój początek mają w opiniach ekspertów? Jeżeli zaś twoje podejście jest wynikiem zwykłej ignorancji, to zrób kilka prostych eksprymentów: 1. doprowadź do synchronizacji sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniach. 2. Obniż ceny biletów MPK. 3. Pożycz od dziecka klocek, wsadź go w rurę odkurzacza i każdego dnia w ten sposób czyść swoje mieszkanie. Gwarantuję, że nawet jeżeli pierwsze dwa punkty zlikwidują problem nadmierniej emisji komunikacyjnej, to i tak tylko kwestią czasu będzie kiedy utoniesz w pyłach lub się od nich udusisz.
 znowu propagandowa gnido wklejasz ten bełkot przygotowany przez centralę PiS?
 znowu propagandowa gnido wklejasz ten bełkot przygotowany przez centralę PiS? rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze 49

Skomentuj

Aby napisać komentarz, należy się zalogować:

Nie publikujemy nic na Twojej tablicy na Facebooku oraz nikomu nie udostępniamy Twoich danych osobistych.
Podczas pierwszego logowania zostaniesz poproszony o wybór swojej nazwy użytkownika.

Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Pierwszy spacer w lubartowskim Parku Miejskim wczesną wiosną

Pierwszy spacer w lubartowskim Parku Miejskim wczesną wiosną

Na terenie Parku Miejskiego w Lubartowie kończą się prace rewitalizacyjne. W tej chwili wykonawca utwardza alejki.

Lublin: Miasto jest przygotowane do zimy. Na opady śniegu czeka kilkadziesiąt maszyn

Lublin: Miasto jest przygotowane do zimy. Na opady śniegu czeka kilkadziesiąt maszyn

Kilkudziesięcioma maszynami do odśnieżania i solenia jezdni będzie dysponować tej zimy Zarząd Dróg i Mostów, który odpowiada za stan lubelskich ulic. Drogi jak zwykle podzielono na kilka „kolejności utrzymania”, a na tych najważniejszych luźny śnieg będzie mógł zalegać do dwóch godzin po ustaniu opadów

Spektakle z programu Konfrontacji Teatralnych dostępne w Internecie
5 grudnia 2020, 19:00

Spektakle z programu Konfrontacji Teatralnych dostępne w Internecie

Centrum Kultury w Lublinie zaprosi w dniach 5-8 grudnia na internetowe premiery czterech postpandemicznych spektakli o nadziei z cyklu "I co teraz?", pierwotnie prezentowanych w ramach tegorocznej edycji Konfrontacji Teatralnych.

Biała Podlaska: Po kolejce został most. Radny ostrzega przed niebezpieczeństwem

Biała Podlaska: Po kolejce został most. Radny ostrzega przed niebezpieczeństwem

Dawny most kolejki wąskotorowej w Białej Podlaskiej jest w złym stanie technicznym. Zdaniem radnego Zjednoczonej Prawicy nie jest odpowiednio oznaczony. Władze miasta obiecują to poprawić.

Poczta Polska szuka pracowników przed świętami. W sortowni można zarobić od 17 do 25 zł

Poczta Polska szuka pracowników przed świętami. W sortowni można zarobić od 17 do 25 zł

Ludzi do sezonowej pracy w sortowni paczek i doręczaniu przesyłek szuka przed świętami Poczta Polska. Rekrutacja wciąż trwa. Sporo pracy przy paczkach z Azji mają też celnicy i służbowe psy

Gęsta mgła przyczyną tragedii. W zderzeniu furgonetki z autobusem zginęło 13 osób, a 15 zostało rannych
film

Gęsta mgła przyczyną tragedii. W zderzeniu furgonetki z autobusem zginęło 13 osób, a 15 zostało rannych

Sekhupura, Pakistan. Trzynaście osób zginęło, a piętnaście zostało rannych w wypadku drogowym, do którego doszło w poniedziałek (30 listopada) w Sekhupurze w prowincji Pendżab w Pakistanie.

Wyprawy poza utartym szlakiem. "Podczas podróżowania przechodzę na inny poziom świadomości"
Magazyn

Wyprawy poza utartym szlakiem. "Podczas podróżowania przechodzę na inny poziom świadomości"

Rozmowa z Celiną Lisek-Lewicką, autorką bloga „Cel w podróży”. Podróżniczka pochodzi z Rejowca Fabrycznego, obecnie mieszka w Warszawie. Odwiedziła ponad 50 krajów. Ostatnio reprezentowała Lubelszczyznę w konkursie „Turystyczne Mistrzostwa Blogerów”

Na znak protestu w Lublinie wyłączono część oświetlenia
galeria

Na znak protestu w Lublinie wyłączono część oświetlenia

W ramach protestu wyłączona została na godzinę iluminacja pl. Litewskiego. W ten sposób samorządy miast sprzeciwiają się zmianom w polskim prawie mogącym uszczuplić ich dochody oraz protestują przeciw zapowiedzianemu przez rząd zawetowaniu budżetu Unii Europejskiej

Puławy: Mikołaje będą pomagać bezdomnym i ćwiczyć zumbę

Puławy: Mikołaje będą pomagać bezdomnym i ćwiczyć zumbę

Sanitarne obostrzenia nie pozwalają na tradycyjny Bieg Mikołajów. Zamiast tego organizatorzy zachęcają do indywidualnych treningów w różnych częściach miasta.

Granatowa rewolucja w Tarnogrodzie. Dom kultury po remoncie [zdjęcia]
galeria

Granatowa rewolucja w Tarnogrodzie. Dom kultury po remoncie [zdjęcia]

22 grudnia do wyremontowanego domu kultury mają na sesję przyjść radni. Uroczyste otwarcie obiektu gmina planuje na wiosnę. Z budynku, który służył mieszkańcom przez ponad pół wieku zostały tylko ściany i dach

Trzy miesiące do finansowej katastrofy. "Z dwudziestu pracowników zostało nam sześciu."
Rozmowa

Trzy miesiące do finansowej katastrofy. "Z dwudziestu pracowników zostało nam sześciu."

ROZMOWA z Bartłomiejem Czarnomskim, właścicielem pubu U Fotografa w Lublinie i Browaru Zakładowego w Poniatowej

Awans rzeczniczki lubelskiej policji. Po 5 latach Renata Laszczka-Rusek zmienia stanowisko

Awans rzeczniczki lubelskiej policji. Po 5 latach Renata Laszczka-Rusek zmienia stanowisko

Renata Laszczka-Rusek nie jest już rzecznikiem prasowym Komendanta Wojewódzkiego Policji w Lublinie. Po pięciu latach na tym stanowisku doczekała się awansu – pokieruje nowym wydziałem.

Test na koronawirusa będzie można zrobić w przychodni. Czy w każdej?

Test na koronawirusa będzie można zrobić w przychodni. Czy w każdej?

Szybkie testy antygenowe mają być dostępne w przychodniach zdrowia. Udział w programie może wziąć każda placówka, która się do niego zgłosi.

Samochód wjechał w pieszych na deptaku w Niemczech. Zginęły 2 osoby, kilkanaście jest rannych
Aktualizacja

Samochód wjechał w pieszych na deptaku w Niemczech. Zginęły 2 osoby, kilkanaście jest rannych

Dwie osoby nie żyją, a co najmniej kilkanaście jest rannych - w niemieckim Trewirze kierowca wjechał samochodem w grupę przechodniów.

Koncert Grzegorza Janczaka online
5 grudnia 2020, 20:00

Koncert Grzegorza Janczaka online

Rider's Pub w Lublinie (ul. 3 Maja 9) zaprasza na koncert szant w wykonaniu Grzegorza Janczaka. Wydarzenie odbędzie się 5 grudnia o godz. 20 i dostępne będzie jedynie w formie online na Facebooku.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.