Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

29 grudnia 2015 r.
21:26

Dart przyjechał do Lublina. Tak wygląda nowa jakość na torach (zdjęcia)

Autor: Zdjęcie autora Dominik Smaga
0 24 A A

We wtorek po godz. 19 wjechał do Lublina nowy nabytek PKP Intercity, nowoczesny pociąg Dart. To jedna z 20 takich maszyn zamówionych przez przewoźnika. Na podróż w klimatyzowanym wnętrzu i na wygodnym fotelu skusiło się wielu podróżnych. Wielu też czekało z aparatami na dworcu.

Artykuł otwarty

Czytaj Dziennik Wschodni bez ograniczeń. Sprawdź naszą ofertę

Artykuł otwarty
AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować

Pierwszy Dart wyjechał ze stolicy z kilkuminutowym opóźnieniem, które nie było winą maszyny. My dosiedliśmy się w Puławach. Niełatwo było znaleźć kogoś, kto nie celował dokładnie w to połączenie. – Specjalnie pojechaliśmy do Warszawy, żeby wracać tym pociągiem. Przy okazji załatwiliśmy w stolicy parę spraw – przyznaje Longin Korolko, emeryt z Lublina.

Jego żona, Barbara, jest Dartem zachwycona. – I bardzo się cieszymy, że to polski wyrób, bo jesteśmy nastawieni patriotycznie – podkreśla. Co podoba im się najbardziej? – Wszystko. Jesteśmy ludźmi starymi i przyzwyczailiśmy się do innych rzeczy – mówi pan Longin. Co ma na myśli odczuliśmy w drodze do Puław: w starym pociągu, przegrzanym jak sauna, choć sprawiedliwie trzeba przyznać, że bardzo czystym.

Na pojazd z bydgoskiej fabryki Pesa specjalnie polował też 10-letni Aleksander
Kuberacki, który z podwarszawskich Bogatek przyjechał z mamą. – To jest pasjonat kolejnictwa – tłumaczy syna pani Anna. Niedawno była z nim na premierze pociągu Flirt, teraz wspólnie testowali Darta, a na pytanie, czy byli też w Pendolino chłopiec odpowiada spojrzeniem pełnym zdziwienia, że pytamy o rzeczy tak oczywiste. Nie ma też oporów, by powiedzieć, co w Darcie szwankuje. – Wi-Fi nie zawsze działa – mówi Olek.

Nie on jeden ma ten zarzut. Kilka godzin przed kursem upewnialiśmy się w PKP Intercity, czy w Darcie będzie Wi-Fi. Usłyszeliśmy, że tak i że będzie działać też system wzmacniania sygnału telefonii komórkowej. Ale nie było z tym najlepiej, zasięg internetu był słaby i zdarzało się, że sygnał zanikał. Za to najwięcej pochwał zbierało estetyczne i klimatyzowane wnętrze, którego wyciszenie jest czymś nowym na lubelskich torach. Chwalono też wygodne fotele (niełatwo było namacać pod nimi gniazdka elektryczne) i toalety z ciepłą wodą w kranie i suszarkami. Pełną parą działał nieduży bar, którego obsługa ma do dyspozycji nawet... prysznic.

Komfort pracy chwali sobie też maszynista z 37-letnim stażem. – Inaczej się jeździ. Szybciej się rozpędza, szybciej hamuje – mówi Jan Marianowicz. – Trzeba się przyzwyczaić.

Przyzwyczajać się do nowych pociągów mają też podróżni. Darty mają obsługiwać w sumie pięć połączeń z Lublina (i pięć powrotnych): do stolicy oraz przez Warszawę i Częstochowę do katowic, jak również przez Warszawę i Łódź do Wrocławia.

Komentarze 24

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
Gość / 5 stycznia 2016 o 14:59
0
świetnie się prezentuje, tak trzymać ! :)
Avatar
Gość / 3 stycznia 2016 o 20:42
0
nowa jakość na torach dziś sie zepsuła
Avatar
Gość / 30 grudnia 2015 o 19:18
0
Ameryka, panie.
Avatar
podrożnymisiębyło / 30 grudnia 2015 o 17:21
0

Tym pasażerom na trasie Lublin i dalej trzeba na jakiś czas wprowadzić składy towrowe jak na Syberię ,a później Darty to dopiero docenią,lepiej było wprzedziałach 8-mio osobowych wdychać perfumowane skarpetki i bąki puszczane podczs snu przez napitych piwem i innymi trunkami.Marudni oj marudni w busach ciaśniej i dobrze,a czas przejazdu dłuższy.

Avatar
Gość / 30 grudnia 2015 o 16:40
0
Czas na siec elektryczna na Zamosc tez chcemy nowoczesnych skladow bo to sie nam nalezy i tyle w temacie...
Avatar
Gość / 30 grudnia 2015 o 14:26
0
Kążdy postęp cieszy.Może doczekamy na trasie Lublin Rzeszów i Lublin Kraków pociągów Stadler.Podobnie jak w DART to wygoda , bezpieczeństwo ekologia i ekonomia.
Avatar
żak / 30 grudnia 2015 o 13:56
0

Dobry sprzęt, aż szkoda go trochę na te nasze tory, się chłopak nawet nie ma gdzie zbytnio rozpędzić. Skoro mamy nowe pociągi przydałoby się trochę o infrastrukturze pomyśleć, oj przydałoby się.

Avatar
Gość / 30 grudnia 2015 o 13:27
0
Do: Polak! Nie podejmuj dyskusji z nabuzowanymi hormonami PO-krakami, bo oni zawsze i wszędzie dopatrzą się winy PiS!. A są tak głupie, że nie chcieli widzieć, jak ich Tusk z innemi zniszczył i zmasakrował Polskę! Te typki nie widza dobra, które nam Pan Bug zesłał i nigdy nie dopatrzą się dobroci wynikającej z wymodlonych przez prawdziwych Polaków władzy Jarosława Kaczyńskiego!
Avatar
realista / 30 grudnia 2015 o 13:06
0

szalu nie ma. Po pierwsze darty sa w stanie jechać z predkoscią 160 km/h a przy obcenym stanie torów na trasie Lublin -Warszawa nie beda w stanie rozwinac nawet 120 km/h . Po drugie polecieli po taniosci w 2 klasie. W oryginalnym projekcie miały po lewej miało byc dwa rzedy siedzien po prawej jeden( tak jak w klasie pierwszej) upchali tych siedzen i po dwa rzedy z kazdej strony. pociag jest dosc wąski wszyscy upachani jak sarynki w puszcze. dwie osoby beda miały problem żyby sie mienać w przejsciu, dwie osoby z duzymi bagzami w ogole sie nie miną :) ciasnota! :)

Avatar
BeBOP / 30 grudnia 2015 o 11:47
0

...wystarczyły dwa miesiące, abyśmy powrócili do cywilizacji. Popłuczyny Tuska nietęgie maja miny, że i Polska C ma swoje pociągi na poziomie, a nie jak za ich czasów w brudzie i smrodzie... I co teraz powiecie wisielce cholerne? Nadal nasz rząd zajmuje się tylko sobą, czy i narodem także? Tylko bydle nie dostrzeże tego, co dobre i pozytywne w krótkim można dokonać czasie ... A ten emeryt Longin, to chyba do Kopaczowej z hołdem jeździł, że miał cos do załatwienia w stolicy! PO-matoły nadal się ujawniają, ale to ich schyłkowy już czas! Teraz weźmie się za mordy krzykaczy i pokaże, kto teraz rządzi w kraju, gdzie ludzie wierzący byli prześladowani za swoje miłość do Jezusa Chrystusa Króla Polski. Cieszy informacja o pociągu do Częstochowy, to może wreszcie zaczniemy poganiać ateistów na pielgrzymki, aby zrozumieli swoja głupotę oraz potęgę wynikającą z wiary!

Tylko PALANT może tak napisać jak w przypadki POLAK-a.

- PESA Bydgoszcz, producent DARTÓW, była w stanie upadku ( za czasów PiS), została sprywatyzowana za przysłowiową "złotówkę", zmodernizowana, i produkuje nie tylko DARTY ale nowoczesne tramwaje do komunikacji miejskiej, szynobusy dla przewozów regionalnych - jeżdżą takie po torach od kilku lat z Lublina do Zamościa, Parczewa i Stalowej Woli

- DARTy to nie zasługa PiS-u, kontrakt był podpisany na 20-cia składów około 3-ch lat temu

- w tym roku zostały dostarczone także zestawy wieloczłonowe FLIRT firmy Stadler Siedlce - 20 składów na które kontrakt był podpisany 3 lata temu. Składy FLIRT są produkowane w zakładach które były tak jak PESA w stanie upadku, także sprywatyzowane za "złotówkę", zmodernizowane i produkujących od kilku lat nowoczesny tabor dla potrzeb przewoźników PKP.

POLAK - jeżeli mówisz, że to dzięki zmianie rządzących  od 2-ch miesięcy PiSowcom to masz nierówno pod sufitem. Polecam - poczytaj na stronie rynek-kolejowy.pl a dowiesz się o całości sprawy kontraktów na FLIRTy i DARTy oraz o modernizacji kolei trwającej od kilku lat

Tylko PALANT może tak napisać jak w przypadki POLAK-a.

- PESA Bydgoszcz, producent DARTÓW, była w stanie upadku ( za czasów PiS), została sprywatyzowana za przysłowiową "złotówkę", zmodernizowana, i produkuje nie tylko DARTY ale nowoczesne tramwaje do komunikacji miejskiej, szynobusy dla przewozów regionalnych - jeżdżą takie po torach od kilku lat z Lublina do Zamościa, Parczewa i Stalowej Woli

- DARTy to nie zasługa PiS-u, kontrakt był podpisany na 20-cia składów około 3-ch lat temu

- w tym roku zostały... rozwiń

Avatar
Gość / 5 stycznia 2016 o 14:59
0
świetnie się prezentuje, tak trzymać ! :)
Avatar
Gość / 3 stycznia 2016 o 20:42
0
nowa jakość na torach dziś sie zepsuła
Avatar
Gość / 30 grudnia 2015 o 19:18
0
Ameryka, panie.
Avatar
podrożnymisiębyło / 30 grudnia 2015 o 17:21
0

Tym pasażerom na trasie Lublin i dalej trzeba na jakiś czas wprowadzić składy towrowe jak na Syberię ,a później Darty to dopiero docenią,lepiej było wprzedziałach 8-mio osobowych wdychać perfumowane skarpetki i bąki puszczane podczs snu przez napitych piwem i innymi trunkami.Marudni oj marudni w busach ciaśniej i dobrze,a czas przejazdu dłuższy.

Avatar
Gość / 30 grudnia 2015 o 16:40
0
Czas na siec elektryczna na Zamosc tez chcemy nowoczesnych skladow bo to sie nam nalezy i tyle w temacie...
Avatar
Gość / 30 grudnia 2015 o 14:26
0
Kążdy postęp cieszy.Może doczekamy na trasie Lublin Rzeszów i Lublin Kraków pociągów Stadler.Podobnie jak w DART to wygoda , bezpieczeństwo ekologia i ekonomia.
Avatar
żak / 30 grudnia 2015 o 13:56
0

Dobry sprzęt, aż szkoda go trochę na te nasze tory, się chłopak nawet nie ma gdzie zbytnio rozpędzić. Skoro mamy nowe pociągi przydałoby się trochę o infrastrukturze pomyśleć, oj przydałoby się.

Avatar
Gość / 30 grudnia 2015 o 13:27
0
Do: Polak! Nie podejmuj dyskusji z nabuzowanymi hormonami PO-krakami, bo oni zawsze i wszędzie dopatrzą się winy PiS!. A są tak głupie, że nie chcieli widzieć, jak ich Tusk z innemi zniszczył i zmasakrował Polskę! Te typki nie widza dobra, które nam Pan Bug zesłał i nigdy nie dopatrzą się dobroci wynikającej z wymodlonych przez prawdziwych Polaków władzy Jarosława Kaczyńskiego!
Avatar
realista / 30 grudnia 2015 o 13:06
0

szalu nie ma. Po pierwsze darty sa w stanie jechać z predkoscią 160 km/h a przy obcenym stanie torów na trasie Lublin -Warszawa nie beda w stanie rozwinac nawet 120 km/h . Po drugie polecieli po taniosci w 2 klasie. W oryginalnym projekcie miały po lewej miało byc dwa rzedy siedzien po prawej jeden( tak jak w klasie pierwszej) upchali tych siedzen i po dwa rzedy z kazdej strony. pociag jest dosc wąski wszyscy upachani jak sarynki w puszcze. dwie osoby beda miały problem żyby sie mienać w przejsciu, dwie osoby z duzymi bagzami w ogole sie nie miną :) ciasnota! :)

Avatar
BeBOP / 30 grudnia 2015 o 11:47
0

...wystarczyły dwa miesiące, abyśmy powrócili do cywilizacji. Popłuczyny Tuska nietęgie maja miny, że i Polska C ma swoje pociągi na poziomie, a nie jak za ich czasów w brudzie i smrodzie... I co teraz powiecie wisielce cholerne? Nadal nasz rząd zajmuje się tylko sobą, czy i narodem także? Tylko bydle nie dostrzeże tego, co dobre i pozytywne w krótkim można dokonać czasie ... A ten emeryt Longin, to chyba do Kopaczowej z hołdem jeździł, że miał cos do załatwienia w stolicy! PO-matoły nadal się ujawniają, ale to ich schyłkowy już czas! Teraz weźmie się za mordy krzykaczy i pokaże, kto teraz rządzi w kraju, gdzie ludzie wierzący byli prześladowani za swoje miłość do Jezusa Chrystusa Króla Polski. Cieszy informacja o pociągu do Częstochowy, to może wreszcie zaczniemy poganiać ateistów na pielgrzymki, aby zrozumieli swoja głupotę oraz potęgę wynikającą z wiary!

Tylko PALANT może tak napisać jak w przypadki POLAK-a.

- PESA Bydgoszcz, producent DARTÓW, była w stanie upadku ( za czasów PiS), została sprywatyzowana za przysłowiową "złotówkę", zmodernizowana, i produkuje nie tylko DARTY ale nowoczesne tramwaje do komunikacji miejskiej, szynobusy dla przewozów regionalnych - jeżdżą takie po torach od kilku lat z Lublina do Zamościa, Parczewa i Stalowej Woli

- DARTy to nie zasługa PiS-u, kontrakt był podpisany na 20-cia składów około 3-ch lat temu

- w tym roku zostały dostarczone także zestawy wieloczłonowe FLIRT firmy Stadler Siedlce - 20 składów na które kontrakt był podpisany 3 lata temu. Składy FLIRT są produkowane w zakładach które były tak jak PESA w stanie upadku, także sprywatyzowane za "złotówkę", zmodernizowane i produkujących od kilku lat nowoczesny tabor dla potrzeb przewoźników PKP.

POLAK - jeżeli mówisz, że to dzięki zmianie rządzących  od 2-ch miesięcy PiSowcom to masz nierówno pod sufitem. Polecam - poczytaj na stronie rynek-kolejowy.pl a dowiesz się o całości sprawy kontraktów na FLIRTy i DARTy oraz o modernizacji kolei trwającej od kilku lat

Tylko PALANT może tak napisać jak w przypadki POLAK-a.

- PESA Bydgoszcz, producent DARTÓW, była w stanie upadku ( za czasów PiS), została sprywatyzowana za przysłowiową "złotówkę", zmodernizowana, i produkuje nie tylko DARTY ale nowoczesne tramwaje do komunikacji miejskiej, szynobusy dla przewozów regionalnych - jeżdżą takie po torach od kilku lat z Lublina do Zamościa, Parczewa i Stalowej Woli

- DARTy to nie zasługa PiS-u, kontrakt był podpisany na 20-cia składów około 3-ch lat temu

- w tym roku zostały... rozwiń

Zobacz wszystkie komentarze 24

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Pierwsza strona Dziennika Wschodniego z 16 sierpnia 2018 r.

Pierwsza strona Dziennika Wschodniego z 16 sierpnia 2018 r. 0 0

Bezbramkowe remisy Wisły Puławy i Orląt Spomlek

Bezbramkowe remisy Wisły Puławy i Orląt Spomlek 2 0

Po jednym punkcie do swoich kont dopisali w środę piłkarze z Puław i Radzynia Podlaskiego. Znowu bardziej zadowoleni mogą być jednak ci drudzy. Biało-zieloni zremisowali bezbramkowo z KSZO Ostrowiec Świętokrzyski. Wisła nie potrafiła pokonać beniaminka – Czarnych Połaniec. W tym spotkaniu także nie było goli

Wólczanka – Chełmianka 1:2. Dwa mecze, dwa komplety

Wólczanka – Chełmianka 1:2. Dwa mecze, dwa komplety 4 3

Co roku tracą ważnych zawodników, ale i tak potrafią zbudować mocny zespół. Chełmianka wystartowała najlepiej z siedmiu naszych drużyn. Biało-zieloni w środę wygrali w Wólce Pełkińskiej 2:1 i po dwóch kolejkach mają na koncie komplet punktów. Jako jedyny klub z województwa lubelskiego

Kiermasz książek i talentów dla Marysi przy ul. Lubartowskiej 77
19 sierpnia 2018, 12:00

Kiermasz książek i talentów dla Marysi przy ul. Lubartowskiej 77 5 0

Co Gdzie Kiedy. 19 sierpnia o godz. 12 w Lublinie przy ul. Lubartowskiej 77 odbędzie się akcja charytatywna na rzecz chorej na raka Marysi. Organizatorzy zapraszają na kiermasz książek i talentów.

Ciężko chora pacjentka dwa razy przyszła na wyznaczoną wizytę. Lekarza nie zastała
Alarm 24

Ciężko chora pacjentka dwa razy przyszła na wyznaczoną wizytę. Lekarza nie zastała 44 27

Jest po trzech operacjach, ma zaawansowaną osteoporozę i cierpi na nieustające bóle głowy. Już dwa razy stawiła się na wyznaczoną wizytę w poradni leczenia bólu w Instytucie Medycyny Wsi w Lublinie. Lekarza nigdy w gabinecie nie było.

Hetman rozbił MKS Ryki 5:0, Kryształ lepszy od Powiślaka

Hetman rozbił MKS Ryki 5:0, Kryształ lepszy od Powiślaka 6 1

Udanie nowy sezon rozpoczął główny kandydat do awansu. Hetman Zamość rozbił w środę na własnym boisku MKS Ryki 5:0. W najciekawszym meczu pierwszej serii gier Kryształ Werbkowice ograł Powiślaka 2:1

Trębacze w Lublinie. Ogólnopolski Przegląd Hejnałów Miejskich [zdjęcia]
galeria

Trębacze w Lublinie. Ogólnopolski Przegląd Hejnałów Miejskich [zdjęcia] 4 2

Jubileuszowy XXV Ogólnopolski Przegląd Hejnałów Miejskich w środę odbył się w Lublinie.

Wąwolnica: Obraz w prezencie na rocznicę zjawienia Matki Bożej
galeria

Wąwolnica: Obraz w prezencie na rocznicę zjawienia Matki Bożej 11 3

W środę parafia uczciła 740-lecie zjawienia Matki Bożej w Kęble. Z tej okazji Stanisław Bodes namalował obraz ilustrujący tamto wydarzenie. W sanktuarium odsłonięto powiększoną kopię ofiarowanej pracy.

Sygnał - Stal 2:0. Pozostałe wyniki lubelskiej klasy okręgowej

Sygnał - Stal 2:0. Pozostałe wyniki lubelskiej klasy okręgowej 7 1

Na inaugurację sezonu Unia Wilkołaz poważnie postraszyła rezerwy Avii, ale ostatecznie okazała się minimalnie słabsza. Z kolei w starciu Sygnał Lublin – Stal Poniatowa niespodziewanie lepsi byli gospodarze, którzy wygrali 2:0

Duże opóźnienia na przebudowie linii kolejowej Dęblin-Lublin. Pociągi pojadą dopiero na wiosnę
galeria

Duże opóźnienia na przebudowie linii kolejowej Dęblin-Lublin. Pociągi pojadą dopiero na wiosnę 61 16

Poważne opóźnienia na przebudowie linii kolejowej nr 7. Spółka PKP PLK informuje o kłopotach z terminowością prac, jakie notuje generalny wykonawca.

Grom bezlitosny dla Victorii. Wyniki zamojskiej klasy okręgowej

Grom bezlitosny dla Victorii. Wyniki zamojskiej klasy okręgowej 1 0

W derbowym starciu Grom Różaniec nie dał żadnych szans Victorii Łukowa Chmielek i pokonał na własnym obiekcie lokalnego rywala aż 5:0

Bad Boys Zastawie z kompletem punktów na inaugurację

Bad Boys Zastawie z kompletem punktów na inaugurację 0 1

BIALSKA KLASA OKRĘGOWA W inauguracyjnej kolejce sezonu 2018/2019 wygrywali wyłącznie gospodarze

Tradycyjny odpust jak kiedyś. Tak było dziś w skansenie [zdjęcia]
galeria

Tradycyjny odpust jak kiedyś. Tak było dziś w skansenie [zdjęcia] 21 4

Wiele osób postanowiło Wniebowzięcie Najświętszej Marii Panny zwane potocznie Matki Boskiej Zielnej spędzić w Muzeum Wsi Lubelskiej.

Avia Świdnik - Motor Lublin 0:1. Z wolnego za trzy punkty
galeria

Avia Świdnik - Motor Lublin 0:1. Z wolnego za trzy punkty 60 17

Derby dla Motoru! Piłkarze Mariusza Sawy pokonali w Świdniku Avię 1:0. Bohaterem meczu nie był jednak Grzegorz Bonin, czy Tomasz Brzyski, a bramkarz gości Adrian Olszewski, który kilka razy uratował skórę kolegom

Lublin: Jest już projekt nowej dwupasmowej trasy

Lublin: Jest już projekt nowej dwupasmowej trasy 20 8

Gotowy jest już projekt nowej dwupasmówki, która ma być przedłużeniem ul. Dekutowskiego, czyli drogi biegnącej od al. Witosa (na przedłużeniu Grygowej) do ronda na skrzyżowaniu z Drogą Męczenników Majdanka.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.