Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

16 stycznia 2019 r.
21:34

Duży problem z przebudową al. Racławickich w Lublinie. Miasto ma za mało pieniędzy

Autor: Zdjęcie autora Dominik Smaga
0 61 A A
Al. Racławickie
Al. Racławickie (fot. Maciej Kaczanowski / archiwum)

To praktycznie przesądzone – miasto unieważni przetarg na przebudowę Al. Racławickich, ul. Lipowej i ul. Poniatowskiego, bo zainteresowane tym zleceniem firmy zaproponowały ceny znacznie wyższe od kwoty, którą chciało wydać miasto. Dodatkowych pieniędzy nie ma. Prezydent zapowiada powtórkę przetargu.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować

Oficjalna decyzja może zapaść nawet w czwartek. Na jej ogłoszenie pozostał tylko tydzień. – Ostatnim dniem okresu związania ofertą, czyli ważności złożonych ofert, będzie 24 stycznia. Najpóźniej tego dnia musi być ogłoszone rozstrzygnięcie przetargu – potwierdza Karol Kieliszek z Urzędu Miasta.

W środę prezydent Lublina przyznał, że najbardziej prawdopodobnym rozstrzygnięciem jest teraz unieważnienie zamówienia ze względu na wielką przepaść między miejskim kosztorysem, a oczekiwaniami najtańszej z firm.

O tej przepaści pisaliśmy już kilkakrotnie.

Przypomnijmy: miasto spodziewało się wydać najwyżej 41 mln zł, tymczasem najtańsza firma życzy sobie aż 107 mln zł. Prezydent starał się jeszcze o zwiększenie unijnej dotacji, ale bezskutecznie. – Jeżeli ta sytuacja nie zmieni się w czasie związania ofertą, a jeszcze prowadzimy w tej sprawie rozmowy, to przymierzamy się, rzeczywiście, do powtórzenia tego przetargu – przyznaje w rozmowie z nami prezydent Krzysztof Żuk.

Przed ogłoszeniem nowego przetargu podwładni prezydenta spróbują jeszcze poszukać możliwych oszczędności. – Zarząd Dróg i Mostów dostał polecenie, by to w szczegółach przeanalizować – mówi Żuk. Przyznaje jednak, że pole manewru jest bardzo ograniczone.

– Nasze możliwości redukcji kosztów sięgną kwoty mniejszej niż byśmy chcieli – stwierdza prezydent. Z jego środowych wypowiedzi wynika, że sukcesem będzie zmniejszenie cen ofertowych w kolejnym przetargu o ok. 20 mln zł. Żuk przypomina, że projekt przebudowy jest już zatwierdzony, wydane są pozwolenia budowlane, a największym kosztem wcale nie jest budowa nowej jezdni, chodników i poprowadzenie ścieżek rowerowych.

– Głównym kosztem są podziemne sieci – podkreśla prezydent. – My na nowo musimy uzbroić tę część miasta. Wymienić istniejące sieci i jednocześnie włożyć pod ziemię niezwykle kosztowny kanał deszczowy odprowadzający wodę z Al. Racławickich i poprawiający też odwodnienie sąsiednich ulic. Dlatego nie można zredukować w sposób radykalny kosztów tej inwestycji.

Ratusz zapowiada dalsze starania o zwiększenie unijnej dotacji przyznanej nie tyle na przebudowę dróg, co na przekształcenie ich w korytarz dla pojazdów komunikacji miejskiej. – To nie jest projekt drogowy, tylko transportowy – przypomina Żuk. Zarówno na Al. Racławickich, jak też na ul. Lipowej wytyczone mają być na jezdni specjalne pasy ruchu dla autobusów i trolejbusów. To jeden z warunków, które Ratusz musi spełnić, by móc skorzystać z unijnych pieniędzy.

Skomentuj i udostępnij na Facebooku

Komentarze 61

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
Gość / 16 stycznia 2019 r. o 21:47
+69
Drożyzna, wszechobecna drożyzna.
Avatar
Gość / 16 stycznia 2019 r. o 21:52
+66
Sieci do wymiany więc remont samej nawierzchni nie ma najmniejszego sensu
Avatar
lubelak / 16 stycznia 2019 r. o 21:49
+65
Drożyzna, wszechobecna drożyzna.
 efekt rządów PIS...
Avatar
x / 16 stycznia 2019 r. o 22:02
+62
No nareszcie ktoś to wprost napisał. Unia daje "kasę" pod warunkiem dyskryminowania kierowców samochodów osobowych kosztem zbiorkomu. Tu potrzebny jest POLEXIT.
 Owszem potrzebny jest ale DEBILEXIT, na forum DW. Porównaj ile miejsca na jezdni zajmuje autobus z 40 pasażerami na pokładzie a ile 40 samochodów z jednym kierowcą na pokładzie. I ile zanieczyszczeń produkuje jeden autobus a ile 40 diesli.
Avatar
Gość / 16 stycznia 2019 r. o 21:54
+59
A może posłowie pis w końcu zrobiliby coś pożytecznego dla miasta i załatwili dodatkową kasę na to zadanie?
Avatar
Gość / 16 stycznia 2019 r. o 21:58
+57
ciekawe kiedy w końcu ceny materiałów budowlanych przestaną tak lawinowo rosnąć? przecież to jest jakiś obłęd co się teraz dzieje
Avatar
Opo / 16 stycznia 2019 r. o 22:06
+53
No nareszcie ktoś to wprost napisał. Unia daje "kasę" pod warunkiem dyskryminowania kierowców samochodów osobowych kosztem zbiorkomu. Tu potrzebny jest POLEXIT.
 Twój mózg jak widac zrobił exit z czaszki... 
Avatar
stop pisowskiej propagandzie / 16 stycznia 2019 r. o 22:16
+50
To miasto to bankrut! Oby nie ale pewnie bedzie zarząd komisaryczny po tej kadencji samorzadowej. Radze wziąć moje słowa pod uwage. Nie myliłem sie ze stadionem w Lublinie, tzw. zielona falą czy torem na Nadbystrzyckiej-wszyscy widzimy jak to wyglada.
 Sylwek ty bankructwem straszysz od 2010 roku :) Daj na luz :)
Avatar
Gość / 16 stycznia 2019 r. o 22:12
+46
buspasy muszą być i ścieżki rowerowe też !!! czas skończyć z faworyzowaniem blaszaków wożących po mieście jedynie powietrze !!!
Avatar
Gość / 16 stycznia 2019 r. o 22:21
+42
kurcze trzeba coś wymyślić
Avatar
commuter / 17 stycznia 2019 r. o 17:53
+1
Wystarczy wiadukt i osłona dojazdu do niego tak jak np. na Trasie Toruńskiej (Most Grota) w Warszawie. Jak odkorkowac miasto? Poszerzać newralgiczne ulice (np. Głęboka, Sowińskiego, Poniatowskiego, itd.), ale dodając tylko buspasy, co powinno uciszyć protesty mieszkańcow. Niestety nie ma tu bezbolesnych rozwiązań. 
Avatar
Beter / 17 stycznia 2019 r. o 14:42
+2
ograniczenie przejazdu auto do 1 pasa na Racławickich ma sens - chodzi o to żeby ta ulica straciła swój tranzytowy charakter, kierowcy mają się oduczyć jeżdzenia z jednej dzielnicy do drugiej przez centrum, poza tym teraz kierowcy ekskluzywnych passerati po niemcu co płakał jak sprzedawał muszą dzielić te same pasy ze "śmierdzącymi autobusami". Po remoncie będziecie mieli swój jeden ekskluzywny pas, gdzie jażdy Janusz będzie mógł zaznać luksusu indywidualnej komunikacji :)
Avatar
polek / 17 stycznia 2019 r. o 14:36
+1
"nie oznaczają one w żaden sposób prawa do parkowania" --> napisałęm o przejeździe samochodem, a nie o parkowaniu !!! Parkować mam gdzie: na własnej działce lub we własnym garażu (z aktóre oczywiście też płacę podatek).
 a kto ci broni przejeżdzać? na Racławickich jest i będzie ruch samochodowy, zarówno przed jak i po remoncie, a ile pasów będzie dla samochodów to już inna sprawa
Avatar
Gość / 17 stycznia 2019 r. o 14:11
0
"nie oznaczają one w żaden sposób prawa do parkowania" --> napisałęm o przejeździe samochodem, a nie o parkowaniu !!! Parkować mam gdzie: na własnej działce lub we własnym garażu (z aktóre oczywiście też płacę podatek).
Avatar
Opo / 17 stycznia 2019 r. o 13:57
+1
kwestię nadmiaru samochodów w miastach i kupowanie przez januszy po 2-3 auta na gospodarstwo powinno się rozwiązać w podobny sposób jak w niektórych państwach zachodnich - chcesz zarejestrować auto? musisz pokazać potwierdzenie dysponowania miejscem parkingowym dla niego - akt własności umowa najmu długoterminowego itp. Trzeba walczyć z tym zagracaniem wszystkich osiedli, chodników bo przez niektóre fragmenty miasta to się trzeba przeciskać pod ścianą albo zacząć chodzić środkiem ulicy
Avatar
polek / 17 stycznia 2019 r. o 13:55
+2
"Porównaj ile miejsca na jezdni zajmuje autobus z 40 pasażerami na pokładzie a ile 40 samochodów z jednym kierowcą na pokładzie." ---> a co to mnie obchodzi? Nie po to wymyślono samochody i dano mi tę wolność wyboru momentu i czasu podróży, żebym się tłukł autobusem ze śmierdzącą tłuszczą. Jako kierowca płacę podatki w paliwie, w naprawach, w ubezpieczeniu, w przeglądach itd. czyli jestem dojną krową dla budżetu. W ZAMIAN ZA TO ŻĄDAM prawa do swobody poruszania się samochodem, a nie ograniczania jej poprzez zmniejszające przepustowość ulic wytyczanie buspasów i inne tego typu ograniczenia ruchu samochodowego.
 nikt ci tego nigdzie nie gwarantował, podatki z tytułu kupna i eksploatacji samochodu płacisz do skarbu państwa, nie oznaczają one w żaden sposób prawa do parkowania za darmochę gdzie popadnie w jakimś mieście itp. 
 nikt ci tego nigdzie nie gwarantował, podatki z tytułu kupna i eksploatacji samochodu płacisz do skarbu państwa, nie oznaczają one w żaden sposób prawa do parkowania za darmochę gdzie popadnie w jakimś mieście itp.  rozwiń
Avatar
Gość / 17 stycznia 2019 r. o 13:19
0
Drugi przetarg jest zwykłym zaklinaniem rzeczywistości. Wiadomo, że nie wyjdzie przy takim budżecie, ale procedura zostanie dopełniona i będzie można ogłosić jak to wszyscy się ponownie napracowali i winny jest co najwyżej wolny rynek.
Avatar
Gość / 17 stycznia 2019 r. o 13:11
0
"Porównaj ile miejsca na jezdni zajmuje autobus z 40 pasażerami na pokładzie a ile 40 samochodów z jednym kierowcą na pokładzie." ---> a co to mnie obchodzi? Nie po to wymyślono samochody i dano mi tę wolność wyboru momentu i czasu podróży, żebym się tłukł autobusem ze śmierdzącą tłuszczą. Jako kierowca płacę podatki w paliwie, w naprawach, w ubezpieczeniu, w przeglądach itd. czyli jestem dojną krową dla budżetu. W ZAMIAN ZA TO ŻĄDAM prawa do swobody poruszania się samochodem, a nie ograniczania jej poprzez zmniejszające przepustowość ulic wytyczanie buspasów i inne tego typu ograniczenia ruchu samochodowego.
"Porównaj ile miejsca na jezdni zajmuje autobus z 40 pasażerami na pokładzie a ile 40 samochodów z jednym kierowcą na pokładzie." ---> a co to mnie obchodzi? Nie po to wymyślono samochody i dano mi tę wolność wyboru momentu i czasu podróży, żebym się tłukł autobusem ze śmierdzącą tłuszczą. Jako kierowca płacę podatki w paliwie, w naprawach, w ubezpieczeniu, w przeglądach itd. czyli jestem dojną krową dla budżetu. W ZAMIAN ZA TO ŻĄDAM prawa do swobody poruszania się samochodem, a nie ograniczania jej poprzez zmniejszające przepus... rozwiń
Avatar
Opo / 17 stycznia 2019 r. o 11:46
+2
tak komunikacja miejska w Lublinie jest wyjątkowo nieudacznie zarządzana, nakupili za dotacje unijne taboru, porozciągali druty według starych koncepcji sprzed 20 lat i odtrąbili sukces...Żuk powinien pogonić tych nieudaczników z ZTM, bo takie duże miasto musi mieć wydajny transport publiczny. Lublin i tak jest poszkodowany, bo jako największe miasto w PL nie ma tramwaju i trzeba sobie radzić co najwyżej przegubowcami. Ale bez zmiany zarządzania tym bardakiem to niestety coraz więcej pasażerów będzie rezygnować...
Avatar
eee / 17 stycznia 2019 r. o 09:44
0
No nareszcie ktoś to wprost napisał. Unia daje "kasę" pod warunkiem dyskryminowania kierowców samochodów osobowych kosztem zbiorkomu. Tu potrzebny jest POLEXIT.
Owszem potrzebny jest ale DEBILEXIT, na forum DW. Porównaj ile miejsca na jezdni zajmuje autobus z 40 pasażerami na pokładzie a ile 40 samochodów z jednym kierowcą na pokładzie. I ile zanieczyszczeń produkuje jeden autobus a ile 40 diesli.
Z logiką Pan na bakier. Autobus jeżdzi co 10 minut co daje w tym czasie ze dwieście przejechanych samochodów. Poza tym za cenę biletu naleję ropy tyle, że przejadę w dowolny punkt miasta. W żaden sposób nie konkurencyjne. Z resztą z lewakami się nie dyskutuje bo szkoda prądu.
 Tak się składa, że przez 2 tygodnie, w czasoie mrozów jeździłem komunikacja miejska w Lublinie. KOSZMAR. O PUNKTUALNOSci, przy czym autobusy najczesćiej odjeżdzają 2-3 min. przed rozkłądem, czasem 1-2 po. Bywaja punktualne, ale rzadko. KOrzystam z przesiadek i aplikacji mobilnych. Kilka razy albo musiałem biec pedem do autobusu, albo już idjecjał (2 min przed).
 Tak się składa, że przez 2 tygodnie, w czasoie mrozów jeździłem komunikacja miejska w Lublinie. KOSZMAR. O PUNKTUALNOSci, przy czym autobusy najczesćiej odjeżdzają 2-3 min. przed rozkłądem, czasem 1-2 po. Bywaja punktualne, ale rzadko. KOrzystam z przesiadek i aplikacji mobilnych. Kilka razy albo musiałem biec pedem do autobusu, albo już idjecjał (2 min przed). rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze 61

Skomentuj

Aby napisać komentarz, należy się zalogować:

Nie publikujemy nic na Twojej tablicy na Facebooku oraz nikomu nie udostępniamy Twoich danych osobistych.
Podczas pierwszego logowania zostaniesz poproszony o wybór swojej nazwy użytkownika.

Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Felieton. Gry stadionowe w Lublinie i na Euro 2020
Felieton

Felieton. Gry stadionowe w Lublinie i na Euro 2020

Działo się ostatnio i na stadionach i wokół nich.

Cud, że nie ma ofiar śmiertelnych. Wielki pożar w Nowej Białej
wideo
film

Cud, że nie ma ofiar śmiertelnych. Wielki pożar w Nowej Białej

W wyniku ogromnego pożaru w Nowej Białej, dach nad głową straciło ponad sto osób. - Wszystko stanęło w płomieniach. Zapalał się dom od domu, stajnia od stajni – opowiada jeden z pogorzelców.

Co robią radni Lublina w nocy? Długo rozmawiają o "pornografii"

Co robią radni Lublina w nocy? Długo rozmawiają o "pornografii"

Na definicję pornografii zboczyła nocna dyskusja miejskich radnych nad petycją firmowaną m.in. przez fundację Kai Godek. Były spory o sztukę oraz… obrazki z golizną. A jeśli nie wiadomo o co chodzi, to chodzi o pieniądze. I o to, komu ich nie dawać

Euro 2020. Będą starcia gigantów w 1/8 finału
film

Euro 2020. Będą starcia gigantów w 1/8 finału

Faza grupowa Euro 2020 za nami. Na tym etapie z mistrzostwami pożegnało się osiem zespołów. Pozostałe zagrają ze sobą w ramach 1/8 finału. I już na tym szczeblu dojdzie do dwóch pojedynków, które śmiało mógłby odbyć się w finale

Po burzy w Lubelskiem. Tysiące domów bez prądu

Po burzy w Lubelskiem. Tysiące domów bez prądu

Strażacy wyjeżdżali do akcji ponad 500 razy. Nadal w wielu domach nie ma prądu.

W Chełmie siedzą w więzieniu i pracują

W Chełmie siedzą w więzieniu i pracują

Więźniowie z Zakładu Karnego w Chełmie, którzy dotychczas nie mogli pracować znajdą zatrudnienie. Z myślą o nich na terenie więzienia wybudowano nową halę produkcyjną.

Lublin. Jest decyzja o lokalizacji nowego stadionu żużlowego

Lublin. Jest decyzja o lokalizacji nowego stadionu żużlowego

Do trzeciej nad ranem czekali kibice na zatwierdzenie przez radnych lokalizacji nowego stadionu żużlowego. Doczekali się. Pod budowę przeznaczono część terenów po Lubelskim Klubie Jeździeckim, mimo oporu społeczników przeciwnych takiej inwestycji

Pierwsza strona Dziennika Wschodniego z 25 czerwca 2021 r.

Pierwsza strona Dziennika Wschodniego z 25 czerwca 2021 r.

Prezydent Żuk rozliczony z miejskiej kasy. Dług Lublina to już prawie 1,7 mld zł

Prezydent Żuk rozliczony z miejskiej kasy. Dług Lublina to już prawie 1,7 mld zł

Rada Miasta przyjęła prezydenckie sprawozdanie z wykonania budżetu Lublina za rok 2020. Dochody wyniosły 2 mld 398 mln zł, wydatki ponad 2 mld 487 mln, a dług miasta zbliżył się na koniec roku do 1,7 mld zł.

Prezydent Puław drugi rok z rzędu bez wotum zaufania. Już możliwy wniosek o referendum

Prezydent Puław drugi rok z rzędu bez wotum zaufania. Już możliwy wniosek o referendum

Po trwającej prawie 6 godzin debacie na temat raportu o stanie miasta, puławscy radni głosami Prawa i Sprawiedliwości oraz Samorządowców Janusza Grobla, podjęli decyzję o nie udzieleniu prezydentowi Puław wotum zaufania. Paweł Maj nie otrzymał również absolutorium.

Raport. Znamy najbardziej zmotoryzowane miasta w Lubelskiem

Raport. Znamy najbardziej zmotoryzowane miasta w Lubelskiem

Biała Podlaska i Chełm to najbardziej zmotoryzowane miasta województwa lubelskiego. Ich mieszkańcy mają statystycznie najwięcej samochodów osobowych. Za ich ubezpieczenie płacą jednak więcej niż mieszkańcy mniej zmotoryzowanych miast.

Rząd sypnie kasą gminom, gdzie zaszczepi się najwięcej osób

Rząd sypnie kasą gminom, gdzie zaszczepi się najwięcej osób

Konkurs na Najbardziej Odporną Gminę, podzielony na trzy kategorie, a także konkurs Gmina na Medal za poziom zaszczepienia mieszkańców minimum 67 proc. – to rozwiązania zachęcające włodarzy do promocji szczepień, które zapowiedział w czwartek wiceszef MSWiA Paweł Szefernaker.

Straszne burze nad Lubelszczyzną. W jednej ze wsi trąba powietrzna

Straszne burze nad Lubelszczyzną. W jednej ze wsi trąba powietrzna

Straż pożarna bez ustanku wyjeżdża do akcji. Potężnym burzom towarzyszy silny wiatr a nawet opady gradu.

Ocenili prezydenta Lublina. Nie każdy chwalił

Ocenili prezydenta Lublina. Nie każdy chwalił

Prezydent Lublina dostał od Rady Miasta wotum zaufania za rok 2020. Choć wynik był łatwy do przewidzenia, to dyskusja w tej sprawie trwała od rana do wieczora, z godzinną przerwą obiadową. Sama dyskusja była do bólu przewidywalna: kto miał chwalić prezydenta, ten go chwalił. Kto miał krytykować, ten krytykował

Będzie wielka bitwa W Hrubieszowie. Jak ponad 1000 lat temu
zdjęcia
galeria

Będzie wielka bitwa W Hrubieszowie. Jak ponad 1000 lat temu

Ponad tysiąc lat temu wojska Bolesława Chrobrego starły się z żołnierzami księcia Jarosława Mądrego. Do bitwy doszło 22 lipca 1018 roku w okolicach dzisiejszego Hrubieszowa, a zwycięstwo otworzyło polskiemu królowi drogę na Kijów. Te wydarzenia upamiętni zaplanowana na 4 lipca w miejscowości Czumów rekonstrukcja historyczna.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.